Switch BBOX3 blijven gebruiken

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
ferb
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 31 jan 2016, 16:03
Bedankt: 1 keer

Hallo

Heb net mijn fritzbox een PPPOE laten opbouwen door de FB via LAN1 te verbinden met de switch van de BBOX3. Dat lukt tot nu toe prima!
Ik zou wel graag de wifi blijven gebruiken van de BBOX3 en lus de FB-switch dus door naar een vrije switchpoort van de BBOX 3. Dat lukt...maar blijft niet stabiel. Connectie valt dikwijls weg, de ene keer gaat het, de andere keer niet. Klopt dit?

Vanop mijn PC kan ik de fritzbox dikwijls niet bereiken en dus ook geen Internet. Andere toestellen binnen het netwerk, zelfs die die op de switch van de BBOX3 draaien kan ik altijd perfect bereiken. DHCP van de BBOX3 staat uit dus daar ligt het niet aan.

Het lijkt er dus op dat het de fritzbox is die moeilijk doet. Iemand raad hiermee?
De BBOX3-wifi is duidelijk veel beter dan wifi van mijn FB7390. Dat is de reden waarom ik dat wil.

Alvast bedankt!
Ferb
doopsuiker
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 feb 2019, 10:27
Bedankt: 2 keer

Ik heb dit werkend gekregen met een edgemax ipv een FB.
Wat is het intern IP van de BBox?
Deze moet je aanpassen in de DHCP settings en mag dus niet gelijk zijn aan het interne ip van de FB.
Verder lukt roaming tussen een BBox en andere AP's niet goed. Ik heb het niet volledig onderzocht, maar het lijkt erop dat de ARP of Mac tabel gecleard moet worden iedere keer als een toestel roamt van een normaal AP naar de Bbox
ferb
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 31 jan 2016, 16:03
Bedankt: 1 keer

Hallo

Fritzbox en BBOX zitten in zelfde subnet maar uiteraard met ander IP. Ik ben niet geïnteresseerd in 'roaming'. Ik wil enkel de wifi van de BBOX3, die dekt alles in mijn huis.
Dus jij hebt identiek dezelfe setup maar ipv FB heb jij een edgemax router?
Ik vrees dus inderdaad dat het aan de FB ligt. Weet begot niet waarom.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Wat is de reden dat je de FB7390 wilt gebruiken achter de B-Box3?

Indien dit voornamelijk voor telefonie is, zou ik de FritBox als "IP Client" aansluiten.
Dan heb je één enkel netwerk, blijft de B-box jouw router naar internet, en kan je gewoon de Fritz!Box als telefooncentrale / ATA blijven gebruiken...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ferb
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 31 jan 2016, 16:03
Bedankt: 1 keer

philippe_d schreef:Wat is de reden dat je de FB7390 wilt gebruiken achter de B-Box3?

Indien dit voornamelijk voor telefonie is, zou ik de FritBox als "IP Client" aansluiten.
Dan heb je één enkel netwerk, blijft de B-box jouw router naar internet, en kan je gewoon de Fritz!Box als telefooncentrale / ATA blijven gebruiken...
Verlies ik dan geen functionlaiteit op de Fritzbox? Ik gebruik heel veel de guest-functie vb...

Iemand ervaring met Frixtender? Zou kiezen voor 2 paneel-antennes en 2 x 3m. kabel omdat mijn infr. in de hoek van het huis staat. Lijkt goed te doen om de fritzbox te modden. Mijn probleem is echt opgelost als ik de wifi van de Fritzbox kan verbeteren. Winst van 5dBi lijkt mij toch al de moeite. Of mag ik hier niet te veel van verwachten?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

ferb schreef:Verlies ik dan geen functionlaiteit op de Fritzbox? Ik gebruik heel veel de guest-functie vb...
Ja, dat wel ...
Vandaar dat ik de reden vroeg waarom je de Fritz!Box gebruikt ...
ferb schreef:Mijn probleem is echt opgelost als ik de wifi van de Fritzbox kan verbeteren. Winst van 5dBi lijkt mij toch al de moeite. Of mag ik hier niet te veel van verwachten?
Ik zou geen geld meer uitgeven aan het "modden" van een oude Fritz!Box die end-of-life is.
Er is geen ondersteuning meer, en er komen geen Firmware updates meer voor de Fritz!Box 7390.

Een nieuwe Fritz!Box lijkt me in jouw geval beter besteed (en kan dan ook gelijk jouw B-box vervangen als VDSL2 modem).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ferb
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 31 jan 2016, 16:03
Bedankt: 1 keer

Ondertussen FB7590 geïnstalleerd. Wifi is beduidend beter. BBOX3 volledig geëlimineerd. Heb ook C5-fon besteld. Normaal moet de cam van mijn Intercom daarop geïmplementeerd kunnen worden. Heb nu oude M2's. Zal uiteindelijk de beste oplossing wel zijn.
Wel vast gesteld dat de FB tijdens configuratie (veel klikwerk) al 3 keer spontaan herstarte. Dat lijkt mij geen normaal gedrag. Als ik er niet op bezig ben, blijft alles stabiel. Iemand al iets gelijkaardigs ondervonden?
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”