Online banken

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

fendtje schreef:Fout en de kost prijs van 17,5 € per maand ipv 7,5 €.
Betalen met de Platinum zichtrekening geniet van dezelfde voorwaarden als met de creditcard. Nergens beweer ik dat het €7.5/maand is, ik WEET dat het (ongeveer) €17.50/maand is.
Ik weet dus niet waar jij de info haalt dat het enkel CC betalingen zijn die verzekerd zijn maar misschien kan je je extra gaan informeren in je Belfius kantoor of de volledige PDF er op na lezen :wink:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1891
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 154 keer

mgo72 schreef: Als je met 6 man personeel meer dan 1 maand in buitenland zit, dan kan die 15K heel snel peanuts lijken.
Is het dan niet omdat je Revolut Personal ipv. Business https://business.revolut.com/signin gebruikt.
stefan1234
Pro Member
Pro Member
Berichten: 344
Lid geworden op: 05 sep 2019, 14:15
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 23 keer

mgo72 schreef:Niet iedereen is zelfde!

Als je met 6 man personeel meer dan 1 maand in buitenland zit, dan kan die 15K heel snel peanuts lijken.

Als je een creditcard hebt dat u 5% cashback geeft, dan is het net heel interessant om de waarborgen van uw studenten via Revolut te betalen.

Als je veel valutazaken doet...

Dus neen neobanken zijn niet enkel voor enkel mensen zonder creditcard of die willen laten zien dat ze metalen kaart hebben ( heb ik dankzij mijn studenten naar hen te verwijzen)

Nu zijn denk ik traditionele banken ook allemaal in een kramp geschoten IVM zwart geld, dat wellicht ook daar sérieuse shit eens je getriggerd wordt.
Ja kijk ik zeg niet dat ik niet begrijp dat er use cases kunnen zijn voor EUR 15.000 bij een neobank. Het is enkel dat ik u probeer duidelijk te maken dat neobanken use cases zoals de uwe niet willen. Wat ze willen zijn de "hippe" use cases die ik opgesomd hebt. De ideale gebruiker voor de neobanken is iemand die via zijn of haar kaarten (fysiek, virtueel, gekoppeld aan NFC smartphone,...) zoveel mogelijk concrete dingen koopt, bij voorkeur espresso's en avocado toast als je hun Instagram brand messaging mag geloven. Dingen zoals aandelenhandel en verzekeringen zullen ze ook wel graag hebben. Maar wat ze absoluut niet willen zijn mensen die één account voor de uitgaven van meerdere mensen gebruiken, of die grote bedragen van het ene potje naar het andere bij verschillende banken en personen zitten verschuiven enkel en alleen om een financieel voordeel te bekomen, zelfs al gaat het niet om witwassen. De neobanken willen u m.a.w. alleen als je er voor hun algoritmen als een doorsnee persoon, of eventueel wat jonger en hipper dan een doorsnee persoon, uitziet.

Lees de Revolut subreddit maar eens na: de meeste mensen die klagen dat Revolut hun rekening geblokkeerd heeft schrijven heel gebrekkig Engels. Waaruit ik afleid dat een groot deel waarschijnlijk Centraal- en Oost-Europese transnationale werknemers zijn die Revolut gebruiken om geld te besparen op forex wanneer ze geld sturen naar hun eigen rekeningen of die van hun familie in hun thuisland. Om geld uit te sparen dus, niet per se om met de Apple Watch avocado toast te kunnen kopen.

Uiteindelijk ondergraaft dit ook gedeeltelijk de value proposition van neobanken, namelijk dat je meer kan met "minder gedoe". Je trekt marginale gebruikers (gebruikers die in het traditionele systeem onvoldoende bediend worden, niet per se lieden met witte Fred Perry-schoenen die Gordon's drinken) aan, en aangezien KYC en AML even streng gelden voor de neobanken als voor de "traditionele" banken krijg je in de praktijk een veel strenger AML-handhavingsbeleid. Op bepaalde punten gewoon oude wijn in nieuwe zakken dus.
Gebruikersavatar
Ptoeneigh
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
Uitgedeelde bedankjes: 338 keer
Bedankt: 74 keer
Recent bedankt: 4 keer

Aangaande de Bunq reacties kan ik bevestigen dat:

1. Ik niets betaal om er instant geld op te zetten via via overschrijving, sofort of iDeal (mag ook request zijn naar iemand)
Geld er op zetten met een andere creditcard of via Apple Pay kost inderdaad 0,5%

2. De Travelcard is gratis als je 5 vrienden uitnodigt door eenmalig een link of mail te sturen vanuit de bunq app waar vanuit de aanvraag verloopt. Anders betaal je eenmalig 9,99.

Ik vind het beheer fantastisch en overzichtelijk.

Zeker de moeite waard is zgn ZeroFX waardoor je een betere wisselkoers hebt buiten de EU.

Ik gebruik het steeds in Londen voor alles incl de metro (express ov werkt nu ook)

Super fijn ook als je het gebruikt voor hotel reservaties of bijv. Uber zodat je ziet of er geld vanaf gaat.

Met 1 klik verander je je CVC code.

Voor een gratis bank kan ik niet anders dan enthousiast zijn. Geen KBC Apple Pay meer nodig al was het handig geweest voor maestro.

Door gescheiden rekeningen en instant payments kan ik zaken beter gescheiden en onder controle houden.
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2126
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

Moet je nu goed op voorhand je reis plannen en telkens beetje bij beetje wat geld op je neobank rekening zetten want doe je net voor je reis een grotere overschrijving van zeg maar 5 a 10k dan kan het zijn dat je account geblokkeerd wordt? Of dat ik dan niet in hun klantenprofiel val?

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
stefan1234
Pro Member
Pro Member
Berichten: 344
Lid geworden op: 05 sep 2019, 14:15
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 23 keer

bartman schreef:Moet je nu goed op voorhand je reis plannen en telkens beetje bij beetje wat geld op je neobank rekening zetten want doe je net voor je reis een grotere overschrijving van zeg maar 5 a 10k dan kan het zijn dat je account geblokkeerd wordt? Of dat ik dan niet in hun klantenprofiel val?

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Ja. Spijtig maar dat is de realiteit. Met een "traditionele" bank heb je dat niet omdat ze minder marginale gebruikers aantrekken en hun AML dus minder paranoïde moet zijn.
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2126
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

Ik ga bunq wat uitproberen en zien wat het geeft. Kan toch altijd terigvallen op mijn huisbanken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Interessante ervaring over bunq. ZeroFX: betekent dat een betere koers dan de mid koers van revolut en N26? En is de koers rate anders in het weekend zoals bij revolut?

Ik zit terug op free omdat ik sdacht dat bij de travel Card er geen Iban meer is en geen ideal requests of uitgaven via ideal meer mogelijk zijn?
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1891
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 154 keer

Bij Travelcard is er inderdaad geen iDeal en geen IBAN van waarmee je kan betalen.

Het grote verschil(tegenover N26 & Revolut) is dat een TravelCard een MasterCard is van het type "CreditCard" en geen "Prepaid" of "Debit"
Daardoor kan je "in theorie"(niet zelf geprobeerd) bv. wel boeken bij een Hotel dat Prepaids en debits blokkeert.

In de praktijk is het echter een prepaid, hoe ze dat geregeld hebben met MasterCard weet ik ook niet. :idea:
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

OK. Ik snap het. Ik heb echter ook al met revolut auto's gehuurd.

Bunq lijkt me echt op zoek naar een goed businessmodel. Dat is lovenswaardig maar maakt ze minder interessant en dus duurder dan de andere neobanken.
Laatst gewijzigd door liegebeestig 15 jan 2020, 17:18, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ptoeneigh
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
Uitgedeelde bedankjes: 338 keer
Bedankt: 74 keer
Recent bedankt: 4 keer

Je zet zoveel geld op je bunq kaart als je wilt.
Met 1 klik in de app stort je het terug naar een rekening die je wenst. In mijn ervaring instant naar KBC.

Limiet van je kaart kun je van 0 tot 50.000 euro zetten.
Je kunt m per land activeren of blokkeren.
Je kunt limieten zetten op cash opname.
Pincode of CVC code wijzig je in-app.

Ik vind het real time inzicht plus het ZeroFX gegeven inderdaad zeer interessant. Er staat ook steeds bij hoeveel je hebt bespaard.

Bunq is daarin niet alleen, veel Neobanken gebruiken dit.
Je kunt ook cash afhalen wereldwijd en daarmee dus voordelig aan lokale valuta komen.
Al dat soort zaken daar verdienen traditionele banken veel geld aan (provisie op wisselkoersen bij iedere betaling in een andere valuta dan euro).

Andere handigheid is dat ik een betaalverzoek kan uitsturen waarvan de betaling instant zichtbaar is niet alleen naar Belgen maar naar ook naar andere landen die bijv. sofort en ideal ondersteunen. Bij 2dehands verkoop kan dat wel eens handig zijn.

Er zit een Nederlands IBAN aan gekoppeld waar je overschrijvingen op kunt ontvangen of zelf dus naartoe kunt overschrijven.

Tol, vliegtickets, auto huren: alles gaat. Je gebruikt je kaart best 1x fysiek in een betaalterminal.

Wat mij enorm stoort aan de traditionele kredietkaarten is dat transacties altijd dagen achter lopen. En dat dus terwijl ze vaak 50 euro per jaar kosten plus dan nog eens een nadelige koers (+3%) geven en natuurlijk rente rekenen, nu dat laatste is je eigen keuze maar het is duidelijk dat die kredietkaarten een goudmijn zijn waarbij ze de klant dus 3 keer aanrekenen en dan de handelaar ook nog eens (!).

Het enige voordeel van een traditionele kaart is deze gebruiken als reisannulatie en dat soort verzekeringen, en achter de hand hebben voor noodgevallen / korte termijn iets voorschieten zoals een vakantie of vliegreis..
Maar sinds dat ik Bubq heb gebruik ik m’n KBC MasterCard haast nooit meer.

Nu zijn wij hier nog gewone consumenten, op zoek naar de beste deals en nieuwigheden maar ik kan me voorstellen dat als mensen dit zakelijk of voor grotere aankopen zouden gebruiken dat het een serieuze besparing kan zijn.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Macamba, dus jij hebt een bunq travel kaart en behoudt je iban en ideal? Iemand anders hierboven zegt van niet. Wat is het nu? Website is niet duidelijk.

En betaal je voor iets?
stefan1234
Pro Member
Pro Member
Berichten: 344
Lid geworden op: 05 sep 2019, 14:15
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 23 keer

Eningszins off-topic, maar weet iemand hoe Beobank nog steeds 1% cashback (weliswaar geplafonneerd tot EUR 100 of EUR 200) kan geven bij bepaalde van hun kredietkaarten die voor het overige slechts EUR 5 per jaar kosten? De transactiekosten voor de handelaars zijn immers al 5 jaar geleden beperkt tot 0,3%. Kan me niet indenken dat ze het terugverdienen via ATM-kosten en forex, want die zullen voor de meesten relatief beperkt zijn. Het niet-forex gedeelte van de ATM-kosten is overigens niet van toepassing indien de kaart na afhaling nog steeds een positief saldo heeft, indien je hem gebruikt als hybride prepaid-kaart en kredietkaart. Draagt Beobank zelf het verlies in de veronderstelling dat klanten hun uitgeefgedrag niet onder controle kunnen houden en dat Beobank het via de interest op gemiste afbetalingen gaan terugverdienen? Of is dit gewoon een relict uit een tijd waarin er marge was voor dit soort dingen en heeft Beobank het gewoon nog niet durven afschaffen?
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1891
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 154 keer

liegebeestig schreef:Macamba, dus jij hebt een bunq travel kaart en behoudt je iban en ideal? Iemand anders hierboven zegt van niet. Wat is het nu? Website is niet duidelijk.

En betaal je voor iets?
Macamba en ik zeggen hetzelfde over de IBAN. Je hebt er een waarmee je geld kan storten, en je kan hem volledig leegmaken en het geld op een andere bank zetten. Wat je niet kan doen is bv. € 5 naar iemand overschrijven terwijl er € 100 opstaat. Het is dus niet bruikbaar als normale IBAN.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Bedankt voor de verduidelijking Stroper. En wellicht ook geen iDeal. Dat is voor mij essentieel. Kaarten met FXzero zijn er genoeg bij de neobanken. IDeal niet.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 16 keer

In een poging om de KYC van banken te vereenvoudigen én er geld uit te slaan is er nu KUBE: KYC Utility for Banks and Enterprises.
https://www.standaard.be/cnt/dmf20200122_04816640
https://www.standaard.be/cnt/dmf20200122_04816593
https://www.kube-kyc.be/en/
De vier grootbanken in België bundelen hun krachten om efficiënter de strijd tegen fraude en witwassen aan te pakken. Daarvoor gaan ze soepel omgaan met het delen van informatie.
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2126
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

Vanaf heden kan ook bancontact als methode geselecteerd worden om geld aan je bunqrekeningen toe te voegen. Geld staat er meteen op

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2126
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

was wat te voorbarig met geld toevoegen op een bunq rekening via bancontact of creditkaart.
het probleem is het volgende als je dat wil doen op 1 smartphone.
je opent bunq selecteert je bunqrekening klikt op toevoegen, kiest als methode bancontact of via debet/creditkaart (max500/maand kosteloos) maar probleem is dat je dan doorgelinkt wordt naar de betaalwebsite van de externe bank waar je een qr code op het scherm krijgt, maar onmogelijk om deze met dezelde smarthone te scannen uiteraard.

éénmaal lukte het mij maar dat kwam omdat ik koos voor bacontact en waarempel bunq activeerde de payconiq app en zo kon ik vlug betalen en stond het na een second al op de bunqrekening. Heb meerdere malen opnieuw geprobeerd maar payconiq wordt niet "wakker"
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

En bunq wil duidelijk af van alle gratis accounts, nu mailtje ontvangen. Deze keer is het excuus 'groen' om je weg te pesten:
Bij bunq doen we er altijd alles aan om de bank te zijn die perfect aansluit op wat jij wil. Daarom hebben we onze nieuwe SuperGreen lidmaatschappen geïntroduceerd, zodat je in minder dan 2 jaar CO2 neutraal bent.
Om SuperGreen mogelijk te maken hebben we onze lidmaatschappen vereenvoudigd. Jullie enthousiasme was overweldigend: 81% van onze community wil graag dat we groen makkelijker maken.
Als onderdeel van deze sprong naar een betere bunq ervaring worden bunq Free / More / Premium Limited lidmaatschappen beëindigd. Maar natuurlijk zorgen we ervoor dat je de nieuwste Premium features die het leven makkelijk maken kan ervaren. Je hebt automatisch een upgrade naar bunq Premium gekregen en kan eerste 3 maanden gratis bunq Premium gebruiken. Zo kan je zonder gedoe de volledige bunq ervaring krijgen!
Ik hou bunq enkel om gratis en snel betaalverzoeken te kunnen versturen en dus instant geld te ontvangen via IDEAL, voor als ik iets in Nederland koop of verkoop. De tarievenlijst staat hier maar ik ben niet zeker of dat nog gaat kunnen met de overblijvende gratis variant 'Travel'.
https://www.bunq.com/nl/assets/media/le ... ing_NL.pdf
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6008
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 506 keer
Recent bedankt: 2 keer

Gratis blijft zelden duren, he...
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2656
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

liegebeestig schreef:En bunq wil duidelijk af van alle gratis accounts, nu mailtje ontvangen. Deze keer is het excuus 'groen' om je weg te pesten:
Bij bunq doen we er altijd alles aan om de bank te zijn die perfect aansluit op wat jij wil. Daarom hebben we onze nieuwe SuperGreen lidmaatschappen geïntroduceerd, zodat je in minder dan 2 jaar CO2 neutraal bent.
Om SuperGreen mogelijk te maken hebben we onze lidmaatschappen vereenvoudigd. Jullie enthousiasme was overweldigend: 81% van onze community wil graag dat we groen makkelijker maken.
Als onderdeel van deze sprong naar een betere bunq ervaring worden bunq Free / More / Premium Limited lidmaatschappen beëindigd. Maar natuurlijk zorgen we ervoor dat je de nieuwste Premium features die het leven makkelijk maken kan ervaren. Je hebt automatisch een upgrade naar bunq Premium gekregen en kan eerste 3 maanden gratis bunq Premium gebruiken. Zo kan je zonder gedoe de volledige bunq ervaring krijgen!
Ik hou bunq enkel om gratis en snel betaalverzoeken te kunnen versturen en dus instant geld te ontvangen via IDEAL, voor als ik iets in Nederland koop of verkoop. De tarievenlijst staat hier maar ik ben niet zeker of dat nog gaat kunnen met de overblijvende gratis variant 'Travel'.
https://www.bunq.com/nl/assets/media/le ... ing_NL.pdf
Heel slecht nieuws want de travel variant heeft geen ideal support dacht ik en dat is nu het enige waarvoor ik die rekening gebruikte. En nee ik ga niet daar voor betalen dan eindigt het verhaal daar weer.
Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1099
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

Ik kan bevestigen dat de bunq Travel Card geen iDEAL ondersteunt. Als je het toch probeert, dan wil de bunq app je een betalende account verkopen.
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1236
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

on4bam schreef:
fendtje schreef:Fout en de kost prijs van 17,5 € per maand ipv 7,5 €.
Betalen met de Platinum zichtrekening geniet van dezelfde voorwaarden als met de creditcard. Nergens beweer ik dat het €7.5/maand is, ik WEET dat het (ongeveer) €17.50/maand is.
Ik weet dus niet waar jij de info haalt dat het enkel CC betalingen zijn die verzekerd zijn maar misschien kan je je extra gaan informeren in je Belfius kantoor of de volledige PDF er op na lezen :wink:
Correct: vanaf de reis betaald is vanuit de Belfius betaalrekening of bank/creditcard is ze gedekt voor annulatie. In het maandforfait zit eveneens een uitgebreide reisbijstand + pechverhelping met vervangwagen voor 2 voertuigen en fietsbijstand.
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2126
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

Nog even terugkomend. Na nog eens eê poging lukte het dan toch om de payconic app te activeren vanuit de bunq app. Waarom het de keren ervoor niet lukte blijft een raadsel

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Nog iemand Interesse in Revolut? Er is tijdelijk weer een gratis fysieke kaart actie via referrals. (ikzelf krijg dan 20 euro nadat je de kaart gebruikt).

Al jaren revolut gebruiker. Ook interessant om dingen in GBP te kopen op amazon UK. Zonder wisselkoers.
https://revolut.com/referral/bartl30!F07121
stefan1234
Pro Member
Pro Member
Berichten: 344
Lid geworden op: 05 sep 2019, 14:15
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 23 keer

Net gemerkt dat Beobank geen cashback meer geeft voor Revolut-opwaarderingen (zat lang nog niet aan het maximum voor dit kalenderjaar).

Wel geeft Revolut nu ook bij zijn niet-betalende abonnementen een virtuele kaart (voor hun klanten in België is het momenteel een VISA) met telkens veranderende nummers, en zijn alle nieuwe kaarten nu debit i.p.v. prepaid, wat naar verluid voor een betere aanvaarding zorgt.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik gebruik al een hele poos die virtuele kaarten als klant dus echt nieuws is dit niet?

Ik gebruik het veelal voor zaken die je zonder kredietkaart niet kunt bestellen.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

stefan1234 schreef:Net gemerkt dat Beobank geen cashback meer geeft voor Revolut-opwaarderingen (zat lang nog niet aan het maximum voor dit kalenderjaar).

Wel geeft Revolut nu ook bij zijn niet-betalende abonnementen een virtuele kaart (voor hun klanten in België is het momenteel een VISA) met telkens veranderende nummers, en zijn alle nieuwe kaarten nu debit i.p.v. prepaid, wat naar verluid voor een betere aanvaarding zorgt.
Interessante info. Zelf ook afrekening beobank eens beter bekeken en inderdaad, geen cashback als je revolut oplaadt via Beobank meer. Klopt eigenlijk wel.
debit ivm prepaid: zou dat ook voor de virtuele zijn? Dan zou je dat aan Curve kunnen toevoegen.
Laatst gewijzigd door liegebeestig 08 apr 2020, 19:47, in totaal 1 gewijzigd.
stefan1234
Pro Member
Pro Member
Berichten: 344
Lid geworden op: 05 sep 2019, 14:15
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 23 keer

boonpwnz schreef:Ik gebruik al een hele poos die virtuele kaarten als klant dus echt nieuws is dit niet?
Is wel nieuws. Voorheen moest je een Premium of Metal account hebben om een virtuele kaart met telkens veranderende nummers te kunnen krijgen. Begrijpend lezen...
liegebeestig schreef:debit ivm prepaid: zou dat ook voor de virtuele zijn? Dan zou je dat aan Curve kunnen toevoegen.
Ook de virtuele kaarten met vast nummer zijn nu debit i.p.v. prepaid.

Kan je via deze website verifiëren trouwens: https://www.bindb.com/bin-database.html
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Meteen gedaan, en zelfs mijn oudere virtuele kaart van Revolut is inderdaad debit 'infinite'. Ik gebruik die in Google Pay en in Curve. Mijn fysieke kaarten zijn nu nog wel prepaid. Curve is trouwens zelf 'debit business'.

Wel dom om telkens die fotootjes van paarden en auto's te moeten ordenen op die site :)
Gebruikersavatar
Ptoeneigh
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
Uitgedeelde bedankjes: 338 keer
Bedankt: 74 keer
Recent bedankt: 4 keer

Interessant die BIN info.
Bunq (prepaid Travelcard)
Bin info: MasterCard, Credit, standard.
Wel handig want daarmee zal de acceptatie goed zijn ook als borg.

Wat me opvalt: country code: Duitsland.
M’n KBC kaart heeft wel gewoon BE als land.

Wilde laatst een DisneyPlus account betalen. Officieel nog niet in België beschikbaar. Ze checken o.a. je betaalmethode, en de creditcard moet dus bij het land horen waarin je je registreert. Dit verklaart waarom men in NL dus niet met een creditcard van bijv. Bunq of Curve kan registeren.

Bunq en Curve hebben een Duitse landcode.
(Duits account aanmaken dus dat gaat het wel maar dat is irrelevant in dit topic).
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8268
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 525 keer
Recent bedankt: 11 keer

liegebeestig schreef:'infinite'
Wat niet slaat op de betaallimiet, wel op de klasse van de kaart, maar Revolut is iig geen echte Visa Infinite kaart, dus geen idee hoe ze daarbij komen. Dat gezegd zijnde, naar Level in de BIN databanken wordt afaik nooit meer gekeken, denk dat nieuwe registraties nu altijd "infinite" krijgen.
macamba schreef: Wat me opvalt: country code: Duitsland.
Uitgegeven door Wirecard vermoed ik, die veel van de Europese fintech kaarten uitgeeft. Die zijn ook de MasterCard issuer van de Curve kaarten.
macamba schreef:Wilde laatst een DisneyPlus account betalen. Officieel nog niet in België beschikbaar.
NL iTunes kaartje kopen, NL account maken in de Apple App store, en dan via de Apple App Store abonneren.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1891
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 154 keer

macamba schreef: Wat me opvalt: country code: Duitsland.
Als ik dan weer op https://binlist.net/ kijk is mijn bunq-kaart Belgisch. Bij Revolut zijn mijn Mastercards ook Belgisch mijn Visa is helaas UK. :???:
Gebruikersavatar
Ptoeneigh
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
Uitgedeelde bedankjes: 338 keer
Bedankt: 74 keer
Recent bedankt: 4 keer

Apart dat daar verschil in zit.

Wat ik bedoelde is dus dat “merchants” zoals Disneyplus in dit voorbeeld dus (kunnen) controleren en filteren op klanten (kredietkaarten) uit bepaalde landen omdat ze hun product enkel in bepaalde landen willen aanbieden.

Dan is het in zo’n geval wel vervelend wanneer je kredietkaart niet als Belgisch maar als Duits gekend staat.

Het hangt natuurlijk af van hoe streng ze controleren.
Disney eist een kredietkaart uit het land waar je je account aanmaakt.
Google daarintegen staat gewoon toe om vanuit India met een (blijkbaar) Duitse kredietkaart een YouTube premium abonnement te nemen tegen een zeer gunstige prijs.
Terwijl ze natuurlijk echt wel weten waarom en hoe.
Maar goed, dat zal uit commerciële overwegingen zijn om concurrenten als Apple Music en Spotify het niet te gunnen.

Ik wil niet te ver off topic gaan maar enkel aanduiden dat het soms in je nadeel of juist in je voordeel
kan zijn om een kredietkaart van een internetbank te gebruiken.
stefan1234
Pro Member
Pro Member
Berichten: 344
Lid geworden op: 05 sep 2019, 14:15
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 23 keer

Dat lijkt me ook weer een gevolg van de uit de V.S. overgewaaide neiging om een financieel mechanisme uit de private sector, de betaalkaart in ruime zin, als een bewijs voor publiekrechtelijke gegevens (identiteit en toepasselijk geografisch rechtsgebied) te gebruiken, omdat alle online B2C handel daar historisch via de betaalkaart gegroeid is. Nu heb je bedrijven die zich specialiseren in feature-rijke gratis VISA/MasterCard-kaarten waarbij de kenmerken van de uitgegeven kaarten niet overeenkomen met die van een echte VISA/MasterCard-kredietkaart ("echt" in de zin van dat er krediet achter zit, niet per se "revolving") van een "traditionele" (boeh! slecht! rijp voor seniorennet!) bank en dan staat men voor dit soort onaangename verrassingen en is het vaak gokken of een handelaar de kaart gaat aanvaarden. Dan probeer je, ik zeg maar wat, te tanken met je goudkleurige Revolut Metal waarvoor je EUR 15 per maand of hoeveel is het betaalt en dan gaat dat niet. Nee ik heb dat niet voor gehad en ja je kan het weten als je een betaalkaartnerd bent, maar dat neemt uiteraard niet weg dat het een misleidende handelspraktijk is om iemand een exclusieve versie van een functioneel product te verkopen dat op qua kernfunctionaliteit minder kan dan de goedkoopste echte kredietkaart van een traditionele bank. Een Rolex is ook niet per se functioneel beter dan een mechanische Seiko van EUR 200, maar het geeft toch nog steeds minstens even goed de uren en de minuten aan. VISA/MasterCard zouden hun merken beter moeten beschermen door toch al minstens te weigeren hun merken te laten gebruiken voor betaalkaarten die zich in een hoger marktsegment positioneren maar geen echte kredietkaarten zijn.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 16 keer

stefan1234 schreef:(...)
Veel geneuzel, maar wat zeg je nu eigenlijk echt?
VISA/MC hebben verschillende producten, is dat zo fout?
Er zijn cowboverhalen over geweigerde CC omdat het een prepaid was, maar dat is uiterst zelden en koop dan ergens anders hé.
Ik kan op webshops in NL soms niet betalen omdat het enkel met iDEAL kan, jammer dan.
Gebruikersavatar
Ptoeneigh
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
Uitgedeelde bedankjes: 338 keer
Bedankt: 74 keer
Recent bedankt: 4 keer

Ik kreeg dit bericht binnen van Curve:

“Exciting news!
Curve is growing up and bringing its e-Money services in-house and moving away from Wirecard Card Solutions, your e-money issuer under the current terms. This change has no impact on how you currently use Curve, however we are required to inform you of this operational change which we expect will take effect 28 June 2020.”
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Eigenlijk zelfs goed nieuws want dan hebben ze minder kosten. Curve is op dit moment interessant voor cashback verzamelaars en Apple pay gebruikers.
Gebruikersavatar
TheCeet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 536
Lid geworden op: 03 apr 2018, 12:16
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 69 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb onlangs "Cake" ontdekt. Belgische onderneming.
Iemand al ervaring mee?
https://cake.app/
iPhone 13 Pro: Proximus Business Unlimited
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 2TB
ISP: Afbeelding Hey!
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2126
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

Probeer keytrade te koppelen maar beetje omslachtig want kan met 1 smartphone niet de getoonde qr code scannen. Zal pas lukken via de hardkey

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”