EchtOnbeperktTelenet

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Gesloten
Gebruikersavatar
mrxirrom
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 sep 2016, 12:29

Een oproep of verzoekje. Ik word boos van de door commercie doordrenkte nieuwe slogan #Samenerdoor. Velen van ons hebben daar niets aan. Maar men probeert er wel goede sier mee te maken. Het Corona virus misbruiken om zelf gratis reclame te maken! Ik vind het triest!

Voor de vele, vele abonnees die een onbeperkt abonnement hebben, verandert er helemaal *niets. Dus als je nu net als ik thuis zit met je gezin, zie je de beschikbare download limiet snel naderen. 750 GB is niet echt veel tussen de middag en middernacht. Met een gezin met 2 of 3 pubers kom je op minder dan 6 GB per gezindslid / dag. Mijn kinderen snappen uberhaubt niet wat dal- en piekuren zijn. :?

Mijn oproep is om op je sociale netwerk de hashtag #EchtOnbeperktTelenet te gebruiken in, bijv combinatie met #thuiswerken en sowieso #Telenet. Of dat nu is op je Instagram, Twitter of Facebook. Laat Telenet weten dat we het nu echt wel een beetje zat zijn! Doe een oproep of retweet een oproep. Uiteraard doe ik dat ook. (of heb het al gedaan)

Bron
https://www2.telenet.be/samenerdoor
Wat is al onbeperkt internet heb?
Met YUGO, WIGO (home) of All-Internet surf je onbeperkt én supersnel. Jouw internet was al klaar voor deze uitzonderlijke tijden. We zorgen er graag voor dat ál onze klanten de komende periode zo goed mogelijk doorkomen,en verhogen daarom het volume van onze beperkte internetabonnementen. Voor jouw internetabonnement verandert er dus niets.
Laatst gewijzigd door mrxirrom 18 maa 2020, 13:46, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6012
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 829 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Kunnen we dit niet in de reeds vele threads over hetzelfde houden?
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5785
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

@mrxirrom Stap gewoon over naar EDPnet als je écht onbeperkt internet wil. Telenet heeft alleen maar belangstelling in uw centen.
Gebruikersavatar
mrxirrom
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 sep 2016, 12:29

Ik hoef geen adviezen. Ondersteun liever mijn oproepje svp of liever nog retweet of gebruik de hashtag #EchtOnbeperktTelenet. Laten we samen Telenet weten dat we meer behoefte hebben aan bandbreedte en download mogelijkheden. De tijd is nu rijp voor zo'n oproep!

Mijn eerste tweet:
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5785
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

Met die oproep bereik je niets. Technisch gezien kan Telenet vandaag geen onbeperkt internet leveren via het huidige coaxnetwerk waarbij op wijkniveau honderden klanten dezelfde coaxkabel delen. Er zijn limieten en netwerkbeheer nodig om het coaxnetwerk te beschermen tegen overbelasting. Echt onbeperkt internet vergt verregaande vervanging van coaxkabel door glasvezelkabel en Telenet wenst die investeringen vandaag niet te doen.
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2968
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

raf, het is niet omdat je onbeperkt internet hebt, dat je de Giga-bites er door zult jagen.
De één zijn verbruik is dus de andere niet. Ik denk dat met het gemiddelde aantal gebruikers op een coax kabel samen nooit de node limiet limiet zullen bereiken. Mensen doen hopelijk nog iets anders dat streamen en gamen etc.

Ik zit vb thuis met téléwerk en mijn verbruik is minder dan wat ik zou doen op een regenachtige dag = filmpje of series streamen :wink:
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
cybersurfr
Pro Member
Pro Member
Berichten: 328
Lid geworden op: 07 feb 2009, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 20 keer

Hier komt de overboekingsfactor dus naar boven... Momenteel wordt deze limiet dus wel duidelijk bereikt bij bepaalde providers.
Mss interessant om eens aan de providers te vragen met welke overboekings factoren ze werken?
Gebruikersavatar
mrxirrom
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 sep 2016, 12:29

raf1 schreef:Met die oproep bereik je niets.
De geschiedenis spreekt je tegen. Maar als je mijn oproep niet ondersteund maak dan deze thread niet kapot svp! Wat voor moeite kost het je om iets op je sociale netwerk te plaatsen met de hashtag #EchtOnbeperktTelenet ? Het is geen oproep voor illegale zaken of burgerlijke ongehoorzaamheid.
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Hij maakt het niet "kapot", hij wijst er gewoon op dat TN niet "omdat 2 mensen en een paardenkop" die dingen roepen zomaar even die dingen zullen doorvoeren.
Het enige dat helpt is massaal stemmen "met je portefeuille". Zo hebben ze indertijd ook na bijna 5 a10 jaar van hun debiele 10GB/maand limiet afgeweken.

Dus de nota van "stap over" telt wel. Of ga naar een business abbo, al is het lastig.
Ik geef je hele ding weinig slaagkans eigenlijk. Als zelfs een Orange het niet voor elkaar krijgt om in een reseller rol die rotte limiet te bypassen, wat gaat dan een hashtag die 2 mensen en een paardenkop sharen voor effect hebben? Hooguit misschien iets meer data, maar echt ongelimiteerd zie ik niet snel gebeuren.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

TN heeft zich idd tot 2009 ofzo aan een 12GB/maand limiet gehouden, terwijl in Leuven UPC al van in 1999 een 40GB/maand limiet hanteerde voor ongeveer dezelfde prijs (en aangezien TN hen overnam, heb ik jaren die extra GBs als grandfathered pakket gratis erbij gekregen).

Maar het zou hen nu niet misstaan om die 750GB FUP te verdubbelen (hebben ze dat niet gedaan trouwens, want iirc telt alle data nu voor de helft mee?).
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Ik zie ook meer in "stemmen met uw voeten", dan wat "easy clicks" online.
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

Net gehoord van ex-collega van de zoon. Die heeft een TN verbinding met 150GB limiet. Hij had 140GB verbruikt en nu verdubbelt TN zijn resterende data, nog 20GB te gaan. Verdubbeling my *ss.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Onbegrijpelijk, dit soort meningen. Toont alleen maar dat je echt geen professionele ervaring hebt. Dat is niet erg, maar verkondig dan ook zo geen meningen. Ik doe ook geen uitspraken in sport topics omdat ik er echt niks van ken!
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ze hebben om technische redenen beslist om gewoon de data telling te halveren (het dalurensysteem maar dan 24/7).
Ze hadden eigenlijk ook de data moeten resetten, maar dat zal technisch weer te ingewikkeld geweest zijn om dat foutloos te doen (want is geen normale procedure).
gimic
Premium Member
Premium Member
Berichten: 473
Lid geworden op: 22 mei 2003, 23:48
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 13 keer

Als Telenet iedereen ongelimiteerd zou geven dan moeten ze de snelheid ook aanpassen naar iedereen 10 mbit/s om het netwerk te beschermen zodat het niet overbelast word. Daar zou er ongetwijfeld ook commentaar op komen...
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Laat ons dankbaar zijn dat de datanetwerken globaal gezien het houden. Sommige online-tools zijn overbelast, telefonie bij bellen buiten netwerk is blijkbaar soms wat moeilijk. Maar de telefoon werkt.

Stel u voor de huidige situatie maar dan met internet dat niet of slechts fragmentarisch werkt. Ether-televisie is afgeschaft. Enkel radio blijft dan over als massa-lineair communicatiekanaal.

Het is goed zo.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

Na ieder jaar hun prijs omhoog te doen om hun netwerk te verbeteren, zou je ondertussen denken dat het aan topkwaliteit is :-D
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Stel je voor dat je met veldposten en morse moest communiceren ? 8)
Maar helaas merk je wel dat er overbelasting is, maar ik vermoed dat het probleem vooral te maken heeft met de upload en de connecties die gelegd zijn tussen de bedrijven en de isp’s
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

on4bam schreef:Net gehoord van ex-collega van de zoon. Die heeft een TN verbinding met 150GB limiet. Hij had 140GB verbruikt en nu verdubbelt TN zijn resterende data, nog 20GB te gaan. Verdubbeling my *ss.
Dat is toch exact wat Telenet gecommuniceerd heeft: alle data vanaf 16/3 wordt voor de helft gerekend.
Pech voor wie bijna aan zijn limiet zat op 16/3.
Ook niet veel extra volume voor wie zijn grootse verbruik in de daluren lag (want dat telde nu al maar voor de helft mee).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Indira
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 maa 2020, 10:47
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer

on4bam schreef:Net gehoord van ex-collega van de zoon. Die heeft een TN verbinding met 150GB limiet. Hij had 140GB verbruikt en nu verdubbelt TN zijn resterende data, nog 20GB te gaan. Verdubbeling my *ss.
Proximus heeft ons van 100 GB naar 4TB omgeschakeld, helemaal gratis!
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Ben content dat ik geene limiet nimmer heb, echt een verademing, stook ik 3TB , no problem.
750GB is idd vaak niet genoeg meer voor x tal mensen.
Tttsss
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

Indira schreef:Proximus heeft ons van 100 GB naar 4TB omgeschakeld, helemaal gratis!
<off-topic>Ik zit bij EDPnet en kreeg geen extra da...... ow wait.... :angel: </off-topic>
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Ja, wat een flut onderwerp, alles is daarover toch al echt alles gezegd... Moeten we zo’n topics echt openhouden?
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
h0us3cat
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 14 apr 2011, 21:39
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

mrxirrom schreef:Een oproep of verzoekje. Ik word boos van de door commercie doordrenkte nieuwe slogan #Samenerdoor. Velen van ons hebben daar niets aan. Maar men probeert er wel goede sier mee te maken. Het Corona virus misbruiken om zelf gratis reclame te maken! Ik vind het triest!

Voor de vele, vele abonnees die een onbeperkt abonnement hebben, verandert er helemaal *niets. Dus als je nu net als ik thuis zit met je gezin, zie je de beschikbare download limiet snel naderen. 750 GB is niet echt veel tussen de middag en middernacht. Met een gezin met 2 of 3 pubers kom je op minder dan 6 GB per gezindslid / dag. Mijn kinderen snappen uberhaubt niet wat dal- en piekuren zijn. :?

Mijn oproep is om op je sociale netwerk de hashtag #EchtOnbeperktTelenet te gebruiken in, bijv combinatie met #thuiswerken en sowieso #Telenet. Of dat nu is op je Instagram, Twitter of Facebook. Laat Telenet weten dat we het nu echt wel een beetje zat zijn! Doe een oproep of retweet een oproep. Uiteraard doe ik dat ook. (of heb het al gedaan)

Bron
https://www2.telenet.be/samenerdoor
Wat is al onbeperkt internet heb?
Met YUGO, WIGO (home) of All-Internet surf je onbeperkt én supersnel. Jouw internet was al klaar voor deze uitzonderlijke tijden. We zorgen er graag voor dat ál onze klanten de komende periode zo goed mogelijk doorkomen,en verhogen daarom het volume van onze beperkte internetabonnementen. Voor jouw internetabonnement verandert er dus niets.
Als uw kinderen het verschil niet kennen tussen dal en piek uren geef ze dan even bijscholing zoals zo vele ouders nu als leerkracht spelen.
cybersurfr
Pro Member
Pro Member
Berichten: 328
Lid geworden op: 07 feb 2009, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 20 keer

Als je nu eens zou oproepen dat ze hun winstdoelen laten vallen en zolang de crisis duurt de prijzen halveren!
Dan zou je een krachtig signaal sturen en de mensen helpen die nu plots met een verminderd inkomen zitten.
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

Weet je wat het grootste deel van iemands maandinkomen kost? Op de eerste plek: een woning. Op de tweede plek: voeding. Op de derde plek: transport en nutsvoorzieningen. Daarna "luxeproducten en -diensten" zoals internet, kledij, elektronica en non-food materiaal.

Dus de prijs van internet halveren gaat echt niet veel verschil maken. Misschien als de banken de prijzen van hun hypotheek tijdelijk halveren en verhuuders de huurprijzen van hun woningen halveren. :angel:
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6012
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 829 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

selder schreef:Ja, wat een flut onderwerp, alles is daarover toch al echt alles gezegd... Moeten we zo’n topics echt openhouden?
Kunnen we dit topic niet samenvoegen met de 15 andere rond juist hetzelfde (nl de dingen die de ISP's bieden tijdens de Corona crisis)?

[Mod]
zie: Corona: reacties van de ISP's & verhoogd datagebruik

[slotje]
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

selder schreef:Ja, wat een flut onderwerp, alles is daarover toch al echt alles gezegd... Moeten we zo’n topics echt openhouden?
Agree, nutteloos topic. Ben je niet tevreden van uw ISP, ben je weg.
(wat al x-keer op UB gezegd werd)
Laatst gewijzigd door ddd 19 maa 2020, 07:50, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Ik denk dat we de Fup van 750 Gbyte alleen maar kunnen verhogen als we er zelf massaal over gaan. Alleen zo weet Telenet dat de Fup van 750 niet genoeg is.
Gesloten

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”