amazon nu ook met .nl domein

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

ik kreeg een mailtje van amazon, met de melding "Vanaf vandaag uitgebreid winkelen in het Nederlands op amazon.nl."
blijkbaar hebben ze nu ook een nederlandstalige site met een .nl domein.

geen idee of het verder wat boeiends zal bevatten, of dat bestellen via .de nog steeds interessanter blijft.
bdeblier
Plus Member
Plus Member
Berichten: 133
Lid geworden op: 29 jul 2016, 11:06
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

Net ook eens bekeken, en hen al gecontacteerd, want mijn Amazon.de Prime lijkt hier niet te gelden. Als ze verwachten dat ik dat twee keer ga betalen, dan vergissen ze zich schromelijk.
Gebruikersavatar
cyberbug
Premium Member
Premium Member
Berichten: 727
Lid geworden op: 08 okt 2005, 14:37
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 108 keer
Bedankt: 169 keer
Recent bedankt: 1 keer
Contacteer:

inderdaad zijn als openings stunt een pak goedkoper dan .de en amzon prime kost er ook maar 3€ ipv 5€
https://be.hardware.info/nieuws/71258/a ... ergelijker

Een Nintendo switch staat daar nu bijvoorbeeld aan 250€ IPV 329€ dat is toch al een serieuze besparing....


@bdeblier dit is altijd al zo geweest voor alle amazon sites (.de .fr .es .it .co.uk .nl ...) je kan best 1 amazon winkel kiezen waar je het meeste koopt.
zelf had ik prime bij de .de variant, maar vond 50€ per jaar uiteindelijk teveel voor zaken waar ik niets aan had.
- veel verzend kosten bespaar ik er niet mee omdat mijn bestel bedrag meestal hoog genoeg is.
- sneller komt het zeker niet toe, zonder prime kwamen zendingen vaak 1 dag later toe, toen ik prime had heeft het nooit meer sneller dan na 2 dagen toegekomen.
- de prime video bevat een zeer povere catalogus waar niets me interesseert
- prime cloud opslag voor foto's gebruik ik niet.
Greetz cyberbug

Afbeelding
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ja, Bol.com is bang: ze hebben preventief hun commissie op verkopen door externe partners gehalveerd.
Stond vorige week in onze krant.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3630
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 150 keer
Contacteer:

Er zijn in elk geval echt een paar serieuze "openingsknallers" te scoren. Wat het daarna zal geven, is even koffiedik kijken, maar iets zegt me dat .de allicht de goedkoopste zal blijven.

(en dat Prime verhaal blijft inderdaad belachelijk dat het niet voor al hun "shops" geldt :roll: )
ooh. shiny.
marzman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 15 dec 2015, 14:52
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 18 keer
Recent bedankt: 1 keer

Jammer dat ze nog steeds niet naar postpunten in Belgie versturen. Ik dacht gelezen te hebben dat Amazon die wel had, maar ze bieden dat niet aan vanuit amazon.de, en ook niet vanuit amazon.nl zag ik na wat proberen.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Al mijn bpost pakketjes worden in een postpunt geleverd, dus ook die van Amazon. Dat kan je bij bpost zelf opgeven.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Nog niet echt openingsknallers gezien, vertel?
marzman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 15 dec 2015, 14:52
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 18 keer
Recent bedankt: 1 keer

ddd schreef:Al mijn bpost pakketjes worden in een postpunt geleverd, dus ook die van Amazon. Dat kan je bij bpost zelf opgeven.
Nu je het zegt, dat heb ik ook ooit opgegeven. Maar alles wat ik bij Amazon bestel eindigd bij de buren.
Gebruikersavatar
cyberbug
Premium Member
Premium Member
Berichten: 727
Lid geworden op: 08 okt 2005, 14:37
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 108 keer
Bedankt: 169 keer
Recent bedankt: 1 keer
Contacteer:

kijk naar mijn link van hardware . info, en je ziet dat de producten enkel bij bol.com ineens goedkoper zijn (buiten de switch die is overaal 80€ duurder)

Samsung Galaxy Buds voor € 89 (2de goedkoopste bijten bol) is 115€

en op deze pagina vind de openingsdeals. https://amzn.to/2Q1DkAi
vanaf pagina 2 zijn het wel DVD's en blueray's (veel recente bluerays aan 6€)
Greetz cyberbug

Afbeelding
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

marzman schreef:
ddd schreef:Al mijn bpost pakketjes worden in een postpunt geleverd, dus ook die van Amazon. Dat kan je bij bpost zelf opgeven.
Nu je het zegt, dat heb ik ook ooit opgegeven. Maar alles wat ik bij Amazon bestel eindigd bij de buren.
Maar bij mij gaat alles rechtsreeks naar postpunt, komen niet meer eerst thuis langs.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

cyberbug schreef:zelf had ik prime bij de .de variant, maar vond 50€ per jaar uiteindelijk teveel voor zaken waar ik niets aan had.
Enkele maanden geleden een gratis Prime abonnement genomen... uiteindelijk te laat gecancelled maar moest niets betalen bij de opzeg.

Ondertussen krijg ik terug een gratis aanbod voor Prima 8)
marzman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 15 dec 2015, 14:52
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 18 keer
Recent bedankt: 1 keer

Coolblue zal ook wel in de stres zitten, die hadden de prijzen net verhoogd wegens Corona.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

bdeblier schreef:Net ook eens bekeken, en hen al gecontacteerd, want mijn Amazon.de Prime lijkt hier niet te gelden. Als ze verwachten dat ik dat twee keer ga betalen, dan vergissen ze zich schromelijk.
Heb ik ook gehad. Eens gereclammeerd omdat de gratis verzending er niet bij ging bij een bestelling. Dan bleek er een BE prime en een DE prime te zijn (had toen al 11 maand prime er op zitten, was me niet eerder opgevallen).
Heb het hele jaar Prime terugbetaald gekregen zodat ik na terugstorting de BE versie kon aankopen. Echt geen klagenz bij Amazon van de support.

Is er veel verschil? Er was toch al een Nederlandstalige versie van Amazon? Misschien dat ze nu NL verkopers er ook op laten verkopen ofzo?
marzman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 15 dec 2015, 14:52
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 18 keer
Recent bedankt: 1 keer

Haal je dat Prime er uit? Het is een beetje tegen mijn principes om lidmaatschapgeld te betalen voor een webwinkel en een paar dagen wachten op verzending vind ik ook niet erg. Het klopt toch al nooit, het is standaard een dag lager dan ze zeggen.
Gebruikersavatar
cyberbug
Premium Member
Premium Member
Berichten: 727
Lid geworden op: 08 okt 2005, 14:37
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 108 keer
Bedankt: 169 keer
Recent bedankt: 1 keer
Contacteer:

naar mijn mening is prime enkel incessant als je wekelijks voor kleine bedragen besteld (bij grotere bedragen betaal je vaak al geen kosten)
- of als er voor jou intresante series op amazon video staan
- of de uongelimiteerde cloud opslag voor foto's is voor jou intressant
- of een combinatie van meerdere van bovenstaande.
Greetz cyberbug

Afbeelding
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Amazon.nl bestond al langer, maar bood enkel boeken en ebooks aan.
Aangezien er in Nederland ook een vaste boekenprijs is, was Amazon.nl enkel interessant voor boeken die al een half jaar uit waren.
Daarenboven biedt Amazon.de ook al veel Nederlandstalige boeken aan, ook de exotische, dus ik heb nooit iets besteld bij Amazon.nl

@haal je Prime eruit
Dat hangt van het aantal bestellingen af.
Ik heb enkel een DE Prime abonnement, maar bestel af en toe ook in FR en UK (afhankelijk van de prijs).
Als ik een paar zaken bestel, heb ik de kost (€70) er al uit.
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 789
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 71 keer

Nieuwe duurdere.
Als vb Technisat Digi radio De 99 € NL 150 €.
En de prime's buiten NL zijn niet geldig.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

De bordo granit is best wel betaalbaar aan 70€
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

bdeblier schreef:Net ook eens bekeken, en hen al gecontacteerd, want mijn Amazon.de Prime lijkt hier niet te gelden. Als ze verwachten dat ik dat twee keer ga betalen, dan vergissen ze zich schromelijk.
Je zal geen twee keer betalen, want je Amazon.de Prime wordt geannuleerd en terugbetaald als je de .nl Prime neemt.

https://www.amazon.nl/gp/help/customer/ ... =202016240

Volgens deze site is het Prime programma voor Nederland op amazon.de trouwens niet meer te koop, wie het al heeft kan het voorlopig wel nog houden tot men lid zou worden op Amazon.nl :?

Voor België blijft de Prime van amazon.de beschikbaar (wellicht dankzij ons klein stukje Duitstalig België) maar dus met de opmerking dat je .de Prime automatisch geannuleerd en terugbetaald wordt als je de .nl Prime neemt.

Dat gezegd zijnde, als je .de Prime geannuleerd is kan je wel meteen weer een nieuw .de Prime abo afsluiten zonder dat je .nl Prime dan geannuleerd zou worden, dus als je wil kan je cumuleren. Zo concludeer ik het toch uit https://www.amazon.de/gp/help/customer/ ... =202141550

Je kan hier zelfs de .de/.nl/.fr Prime cumuleren als je wil, elk met de verzendvoordelen voor België.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

het .de account werkt op de .nl website. ik merk alleen niet mijn bestellingen die via de DE site gedaan zijn. Mijn eerste bestelling is er geplaatst en word door Amazon EU S.a.r.L. geleverd op 12-13 maart Dat kan dus van overal komen.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

Accounts worden centraal door de .com beheerd dus die werken idd op alle sites (zelfs AWS). Ook zaken als adressen en betaalkaarten worden centraal beheerd.

Maar da's dan ook het enige :)

Bestelhistorieken/Prime/gift cards... worden door elke site afzonderlijk beheerd.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Had recent een Duitse Prime van een jaar genomen. Prime van NL is 15 euro goedkoper. Heb die nu genomen en mijn Duitse Prime was direct weg. Nog geen terugbetaling maar dat zal nog te vroeg zijn zeker.

Wel verschillende de producten toch wel op beide Amazons. Op de Duitse had ik een doorlopende opdracht voor kattenvoer. 14 euro voor 12 potten. voor volwassen katten. Op de NL website hebben ze enkel de kitten of senior versie en dat is veel duurder. Dus dat ga ik dan behouden op de DE Amazon. Maar nu heb ik geen Prime rechten meer op de DE versie. Hoeveelheid opgetrokken en frequentie lager gezet zodat ik aan gratis verzending kom. Toch maar een gedoe. Zou toch beter moeten kunnen voor een bedrijf als Amazon.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Of bij de .de blijven? Denk niet dat ik meteen snel zal wisselen. Ik gebruik Prime enkel voor Twitch en Video (Jack Reacher en Picard oa) dus die verzending onder de 20 euro... Meh. :)
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

Je kan idd gewoon terug naar de .de gaan. Als je je .nl annuleert binnen de maand heeft dat je niets extra gekost.

Refund van het vorige prime abo zou binnen enkele dagen op de rekening moeten staan.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1894
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 155 keer
Recent bedankt: 1 keer

marzman schreef: Nu je het zegt, dat heb ik ook ooit opgegeven. Maar alles wat ik bij Amazon bestel eindigd bij de buren.
Dat hangt volledig af van welke leverancier ze gebruiken.
Amazon gebruikt vaak - maar niet altijd - BPost. BPost mag niet bij de buren leveren PostNL bv. wel(en PostNL houdt geen rekening met je BPost voorkeuren). En 3rd party verkopers kunnen kiezen met wie ze verzenden.

'k Weet niet of er een verband is, maar toen ik Prime had werd het altijd geleverd met PostNL(pakketten waren missing). Toen ik mijn Prime cancellede leverenden ze terug via BPost(en via mijn voorkeuren rechtstreeks naar het Postkantoor).
marzman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 15 dec 2015, 14:52
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 18 keer
Recent bedankt: 1 keer

Waarschijnlijk was dat inderdaad PostNL. Die komen vaak, ik woon ook redelijk dicht bij de Nederlandse grens (al rijden ze wel met Belgisch kenteken).
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1544
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 94 keer

Ik ben nog niet mee om voor Prime op de .nl site te gaan.
Ik heb nu Prime op de .de site. Véél meer producten daar. Die ene dag dat het langer onderweg is stoort me niet. Steeds extra korting bij het afrekenen tov de geadverteerde prijs tijdens het zoeken.

Het prijsverschil van Prime zal ook maar tijdelijk zijn vermoed ik, tot dat ze ook daar levensmiddelen hebben.

Maar om nu voor die euro verschil (ik betaal 49 euro/j, dus omgerekend 4 euro/maand) over te stappen naar de .nl ?

Ik heb ook bijna altijd verzending via bPost.
Zelden komt het via UPS (wat ik via een ophaalpunt laat leveren, wat je precies zoals bij bPost, in je voorkeuren van UPS kan ingeven).
Eveneens zelden via PostNL.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Ik heb Prime en krijg in 95% van de gevallen BPost pakketjes, die rekening houden met mijn voorkeuren.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

Bij mij ook bpost tenzij bij problemen bij bpost, dan is het voornamelijk PostNL. Problemen waren enerzijds tijdens de introductie van New Brussels X en de weken daarna (Q4 2017+Q1 2018), en een periode met stakingen bij bpost (Q4 2018). Zondagleveringen (optie op amazon.fr) gaan ook eerst via bpost maar worden vervolgens uitbesteed aan Dynalogic.

UPS gebruiken ze bij mij enkel indien het over bepaalde DG/ADR gaat (aerosols bv) want dat mag ofwel niet met bpost verzonden worden of het bedrijf dat het vervoer van het warenhuis naar bpost doet wil het niet vervoeren of heeft er geen vergunning voor. UPS is volledig gecertificeerd voor de behandeling van DG/ADR en doet dan het transport vanaf het warenhuis tot aan de deur. Amazon heeft indertijd in de VS zware boetes gekregen voor het verzenden van DG via de gewone post (USPS) en sindsdien letten ze hier wel goed op.

Af en toe zie je ook DHL Express of Chronopost, meestal gaat het dan over zendingen die ze te laat in een doos gestoken hebben en waarbij DHL of Chronopost de enige manier is om het nog op tijd bij mij te krijgen. Heel zelden zie je ook eens UPS in deze rol.

UPS en DHL Express zijn ook de twee opties voor AmazonGlobal Priority zendingen uit de VS. AmazonGlobal Expedited gaat via Landmark, een dochteronderneming van bpost of - indien het te groot/zwaar is voor Landmark - via Aramex.

Via amazon.fr kan je tenslotte ook kiezen voor levering aan DPD-punten in Belgie en dan is het uiteraard met DPD dat het komt. Zowel die Aramex en die Chronopost van hierboven durven de final mile ook wel eens uit te besteden aan DPD of, in het geval van Chronopost, aan het eerder obscure TSG (Swap) Zaventem.

Dan hebben we ze zowat allemaal gehad denk ik behalve FedEx/TNT (waarmee ze niet meer willen werken wegens te duur) en GLS (gelukkig maar). Als je bij een derde partij bestelt op Amazon kan je natuurlijk wel nog met FedEx/TNT of GLS te maken krijgen.

Ik vind dat wel nog leuk aan Amazon al die verschillende koeriers :-) - daaraan merk je dat ze toch in een heel andere league spelen dan Coolblue of Bol. Ik vind het ook goed dat ze niet afhankelijk zijn van 1 firma voor hun bezorgingen. Als ze hier gaan beginnen met zelf te gaan bezorgen via Amazon Logistics zal 't wel snel gedaan zijn daarmee.
Crazy2
Member
Member
Berichten: 85
Lid geworden op: 09 maa 2008, 15:34
Locatie: Heusden-Zolder, België
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

Op bijna alle aanbiedingen van amazon gaat bol dezelfde prijs hanteren.
De vraag is natuurlijk hoelang ze dit kunnen volhouden tegen het veel grotere amazon.

Door de snellere levering van bol ben ik geneigd om te bestellen bij bol.
Less is more
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Crazy2 schreef:Door de snellere levering van bol ben ik geneigd om te bestellen bij bol.
Tot je iets voor hebt. Bij Coolblue en Bol.com is het altijd gezever, bij Amazon is het vlot & snel geregeld.

Coolblue doet mijn pakketje kwijt: de tracking ban BPost stopt bij "pakket aangemeld", het is zelfs niet gescand als het de depot van Coolblue verlaat. Stuurt CB me een PDF door waarin ik moet verklaren dat het pakket kwijt is en dat ik het pakket ga weigeren als het toch opduikt. Dat attest moet dan ingevuld, gehandtekend teruggestuurd worden naar een emailadres van CB. Na controle krijg ik dan pas een vervanging. Tegen dan zij we al een week verder.
DHL raakte een pakket kwijt, zichtbaar op de tracking: Amazon stuurt meteen een vervangproduct.

Een reseller op bol.com stuurt het pakket niet op, opnieuw heel duidelijk in de eigen tracking. Een gezever en een gedoe bij bol.com is het resultaat.
Een reseller op Amazon stuurt me iets foutiefs op, Amazon komt tussenbeide en lost het op.

Bol noch Coolblue zijn concurrenten van Amazon, Amazon speelt hen los naar huis.
Behalve in het zoeken/vinden. Op de site van Amazon kan je alleen iets vinden als je weet wat je moet vinden. Bij coolblue kan je "grasduinen" tussen de wasmachines. Bij Amazon loop je totaal verloren. Maar bij bol.com loop je ook verloren.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Kan Heist daarin wel bijtreden, de snelheid van Amazon in conflict oplossing is ongelooflijk.

*Batterij van de Roomba stuk, zo'n chinees prul. Gratis terugsturen zelfs na 1 jaar en 7 maand, dag van de aanmelding van het RMA pakket stond het geld al terug op mijn rekening.

*Bijtknuffel voor de hond. Stond als afgeleverd, nergens te vinden. Amazon mailen, dezelfde dag nieuwe verzonden zonder enige bewijslast te moeten leveren. De oorspronkelijke knuffel dook 2 dagen later op in de brievenbus van de buren. Mja. :s

*Speelgoed van de hond, slecht verpakt, deel kwijt, mailen en direct geld terug op de rekening van het ontbrekende speeltje.

Sinds ik Amazon ontdekt heb bestel ik amper nog iets op Ali om eerlijk te zijn. Het kost iets meer maar je krijgt er veel meer voor terug. Snelle aflevering, goede dienst na verkoop. Aan de andere kant, het blijft vergelijken natuurlijk, Amazon is niet altijd de goedkoopste. Ik zou ook geen groot elektro online kopen, dat koop ik nog lokaal want dan zit er vaak een gratis aansluiting bij en ophaling van het oude toestel. Dat is natuurlijk ieder zijn vrije keuze.
Bababa
Premium Member
Premium Member
Berichten: 649
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 35 keer

Alle online shops leveren gratis en nemen je oude toestel gratis mee, Coolblue installeert het ook gratis.
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1544
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 94 keer

Coolblue installeert zeker niet gratis.
Onlangs een oven gekocht. De doos werd gewoon tot over de drempel gebracht. Expliciet achter installatie gevraagd (niet dat ik het niet kan, maar dat ding weegt veel, dus hulp was welkom), met een duidelijke neen als gevolg.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

heist_175 schreef: Behalve in het zoeken/vinden. Op de site van Amazon kan je alleen iets vinden als je weet wat je moet vinden. Bij coolblue kan je "grasduinen" tussen de wasmachines. Bij Amazon loop je totaal verloren. Maar bij bol.com loop je ook verloren.
Het "probleem" met Amazon is idd dat je bijna een diploma computerwetenschappen moet bezitten om aan de catalogus uit te raken. Maar tegelijk denk ik ook dat er gewoon geen eenvoudige oplossing is. Amazon verkoopt nu eens werkelijk zoveel zaken dat er m.i. geen bestaande methode is om dat echt allemaal ordentelijk te kunnen presenteren. Het is gewoon teveel informatie. Ik vergelijk het soms met de gigantische winkel van Harrods in Londen, daar kan je ook lang zoeken (om te beginnen al naar het juiste departement).

Methode die ik nu vooral toepas: de UPC/EAN code zoeken van het product dat je wil (Google vindt dat meestal snel, maar er zijn ook databanken als upcitemdb), en dan die code copy/pasten in het zoekveld van Amazon. Als je geluk hebt: bam, 1 resultaat, hetgeen dat je wilt, en goedkoper dan Bol of Coolblue. Heb je geen geluk, dan krijg je meerdere resultaten (meestal zaken die sterk gelijkaardig zijn), en moet je de in de aanbiedingen zoeken welke de juiste UPC heeft (meestal het eerste resultaat). Staat er geen UPC vermeld in de aanbieding, dan moet je via de ASIN opzoeken wat de UPC is (via camelcamelcamel kan dat).

Het is soms echt bizar hoor, de titel/foto kan echt iets totaal anders zijn, maar de UPC code die in de aanbieding vermeld staat is wel juist. Gewoon bestellen dan, het is wel degelijk hetgeen dat je zoekt.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

CCatalyst schreef:Het "probleem" met Amazon is idd dat je bijna een diploma computerwetenschappen moet bezitten om aan de catalogus uit te raken.
Deel van het probleem is ook dat Amazon eigenlijk ook een marktplaats is voor andere verkopers. Daardoor krijg je ook vaak dat 1 bepaald item ook door verschillende verkopers aangeboden wordt. En soms dan ook nog eens 2dehands ook. Je moet dan bovendien nog gaan kijken wie er wel/niet naar België verzendt en tegen welke prijs. Want ook dat is niet altijd duidelijk en ik heb al voorgehad dat ik bij checkout ineens pas de melding kreeg dat het niet verzonden kon worden. Dat zou toch eigenlijk veel beter moeten kunnen.

Op dat vlak is het bij bol.com ook een achteruitgang, want ook daar begin je tal van externe verkopers te hebben, die er ook niet voor terugdeinzen om voor sommige zaken woekerprijzen te vragen (ik denk bvb aan retired Lego sets). Of dat sommige items gewoon Chinese rommel zijn die je ook rechtstreeks bij AliExpress kunt bestellen voor een vierde van de prijs.

Maar los daarvan heb ik ook zeer positieve ervaring met aftersales. Ook eens iets verkeerd ontvangen uit Amazon US, en dat is toen wel heel netjes en vriendelijk afgehandeld. Als ik me goed herinner, kreeg ik mijn geld terug en mocht ik het verkeerde item gewoon houden.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik heb eigenlijk enkel Amazon prime voor twitch prime. Is het verstandig van een jaarlijks plan op de te wijzigen naar maandelijks nl?

Ik betaal nu 49 bij nl is dat dan 36 euro per jaar
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Tomby schreef:Je moet dan bovendien nog gaan kijken wie er wel/niet naar België verzendt en tegen welke prijs. Want ook dat is niet altijd duidelijk en ik heb al voorgehad dat ik bij checkout ineens pas de melding kreeg dat het niet verzonden kon worden. Dat zou toch eigenlijk veel beter moeten kunnen..
Toevallig stelde ik die vraag een paar dagen geleden aan de klantendiensten van Amazon DE. Vroeg of er niet ergens een instelling was om alle producten te verbergen niet niet leverbaar zijn naar België. Lijkt een evidente basisfunctie die zou moeten bestaan. - Heel snel reactie ontvangen; neen. Dat merk je bij check-out. Misschien dat er ergens een derde-partij plugin voor bestaat.

Wou T-shirts kopen en heb lang moeten zoeken om een aanbieding te vinden die het wel naar België wou verzenden. En toen ik na ontvangst van die T-shirts er nog meer wou bijbestellen was dat aangepast en kon ik dat niet meer laten leveren naar België.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

WalterB1 schreef:Wou T-shirts kopen en heb lang moeten zoeken om een aanbieding te vinden die het wel naar België wou verzenden. En toen ik na ontvangst van die T-shirts er nog meer wou bijbestellen was dat aangepast en kon ik dat niet meer laten leveren naar België.
Die heeft dat dus doorgehad dat dat nog open stond bij jouw eerste bestelling ;-)
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”