Verschillende dvi-kabels ?

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
karine
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 38 keer

Daarstraks was het scherm van mijn broer zijn pc stuk dus ik dacht ik heb nog een scherm staan om even uit te lenen.
Echter bleven we steeds de melding krijgen dat de scherm geen signaal kreeg.
Nu was de kabel een Type: Single Link (18+1 Polig) - Ferrietkern,
Aansluiting 1: DVI-D Male,
Aansluiting 2: DVI-D Male,

Echter wanneer ik hier op google merk ik dat er zelfs 4 varianten zijn van dit soort kabel.
https://www.allekabels.be/computer_kabe ... abels.html
Hoe weet ik nu welke kabel ik juist nodig heb om dit te laten werken ?
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
Bedankt: 772 keer
Recent bedankt: 1 keer
Te Koop forum

Specificaties van je scherm en videokaart opzoeken, zeer specifiek, aan de hand van serienummer bij de fabrikant - niet “ongeveer die versie”. Daar vind je die informatie, en zonder die informatie kan niemand je helpen...
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
karine
Elite Poster
Elite Poster

Maar kan het dan zijn dat scherm en videokaart niet compatibel zijn met elkaar want dat zou me verbazen, of ligt het volledig aan de kabel die compatibel met scherm en videokaart moet zijn ?
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Het kan dus ook zijn dat de videokaart stuk is. Heb je zijn (defect) scherm getest op een andere computer ?
karine
Elite Poster
Elite Poster

mailracer schreef:Het kan dus ook zijn dat de videokaart stuk is. Heb je zijn (defect) scherm getest op een andere computer ?
Scherm hier getest en werkte hier ook niet.
Moet er wel nog even iets bij vermelden.
Toen ik mijn scherm daar de eerste keer instak werkte het wel. Echter na een tiental minuten ging het scherm in slaapstand omdat er geen signaal meer was.
Nadien alles nog eens uitgezet en terug opgestart maar scherm bleef de melding geven dat er geen signaal was.
mailracer
Elite Poster
Elite Poster

soms, heel soms kan het zijn dat het scherm naar een niet gebruikte ingang schakelt en daar blijft hangen. Je kan dus ook eens de selectie forceren via de bedieningsknoppen van je scherm.
karine
Elite Poster
Elite Poster

mailracer schreef:soms, heel soms kan het zijn dat het scherm naar een niet gebruikte ingang schakelt en daar blijft hangen. Je kan dus ook eens de selectie forceren via de bedieningsknoppen van je scherm.
Ook geprobeerd, DVI, AVI, automatisch, zonder enig resultaat.
M_016
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 104 keer

ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 243 keer
Bedankt: 766 keer
Recent bedankt: 5 keer

Volgens mij zijn er maar 3 varianten:
DVI-I, DVI-D, en DVI-A.
DVI-I draagt zowel analoog als digitaal signaal.
DVI-D heeft alleen aansluitingen voor het digitale signaal (het kruisje zal ontbreken).
DVI-A (zeldzaam) draagt alleen een analoog signaal.
(Ik tel single en dual link niet apart, want aansluitingen weglaten just because is een verkrachting van een standaard; scart wou ook een uniforme kabel zijn en omdat fabrikanten vaak enkel die aansluitingen staken die echt nodig waren is die ook versplinterd)

Je hebt dan ook nog wel een speciale aansluiting die je moet splitten in twee gewone DVI-s, om op 1 aansluiting twee schermen te hangen.

Als je connector het aankan, zorg dan voor een DVI-I kabel met alle pinnetjes op, dat kan je quasi overal gebruiken.
Met uitzondering van bepaalde netwerkkaarten die enkel DVI-D voorzien en geen openingen hebben voor de overige connecties, maw waar je echt perse een DVI-D kabel voor moet hebben omdat een DVI-I kabel niet gaat passen.
mailracer
Elite Poster
Elite Poster

De schermen hebben een dvi-d aansluiting en Je grafische kaart wss ook. 1 van de twee componenten zal wss stuk zijn. Je kan voor alle zekerheid de grafische kaarten en het type van elk scherm even hier opzetten zodat we verder kunnen speculeren met de correcte info.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 237 keer
Bedankt: 143 keer
Provider
Te Koop forum

ITnetadmin schreef:.... netwerkkaarten die enkel DVI-D voorzien....
what?
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 243 keer
Bedankt: 766 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik heb hier een laptop staan waar geen DVI-I kabels inkunnen, want de openingen zijn strikt gemaakt voor DVI-D.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”