TV kijken via internet

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
stefan1234
Pro Member
Pro Member
Berichten: 344
Lid geworden op: 05 sep 2019, 14:15
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 23 keer

splinterbyte schreef:boeter?
Ja een wifi-boeter, dat schreef hij toch?
Registreert de snelheid van alle wifi-signalen in de omgeving, detecteert de MAC-addressen van alle toestellen die de toegestane wifi-snelheid overschrijden en stuurt ze door naar de Internetpolitie. Die koppelt ze vervolgens aan de databank van eigenaars van MAC-addressen van de Federale Overheidsdienst Voor De Cybers En Toestanden. Enkele dagen later krijg je de boete. Soms voel ik of de wifi-boeter warm aanvoelt, indien niet dan ga ik er van uit dat hij slaapt en durf ik de wifi soms op 802.11g i.p.v. 802.11b zetten. Ik ben namelijk het soort persoon dat er niet voor terugschrikt om gevaarlijk te leven. Probeer je ons nu te doen geloven dat jij de enige bent in België in wiens buurt ze nog geen wifi-boeters geïnstalleerd hebben?
Laatst gewijzigd door stefan1234 21 feb 2020, 22:32, in totaal 1 gewijzigd.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1755
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Rivierenland
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 83 keer

haha :p
technieker
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 251
Lid geworden op: 02 jun 2009, 18:32
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 69 keer

Ik denk dat dit allemaal een beetje te hoog gegrepen is voor u.

IPTV : er bestaan allerlei toestellen die aangesloten zijn via wifi of ethernetkabel. Deze bakjes hebben software die zenders kunnen afspelen.
Bij deze apparaten moet je een abbonement aanschaffen voor een jaar. Maar dit is wel illegaal.
IPTV kan ook via een app (IPTV) op uw tv bv. Hier moet je ook een illegaal abbo voor aanschaffen.

Als je een smart tv hebt, heb je meestal al vooraf geinstalleerde apps. Je kan ook nog andere apps installeren.

Ik zou zeggen probeer dit al eens uit en google dan verder op vrtnu of vtmgo bv. En google chromecast.
Gebruikersavatar
bitbite
Premium Member
Premium Member
Berichten: 558
Lid geworden op: 18 dec 2012, 14:01
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 42 keer

stefan1234 schreef:
splinterbyte schreef:boeter?
Ja een wifi-boeter, dat schreef hij toch?
Je slaat de bal mis, hij bedoelde uiteraard booster. Dit is de versterkingsdosis waar de wifi-immunisatie mee geheractiveerd wordt. Eerst krijg je een normaal wifi vaccin, meestal als de router nog in het nest bij de moeder ligt. Dan na X jaar (afhankelijk van de wifi standaard) krijg je een booster.
Enkele zoektermen om je te verdiepen zijn bijvoorbeeld bitpolio of tetanéénnullus.
Let op dat dit alles géén vervanging is voor een wifi-condoom! Stay safe people!
stefan1234
Pro Member
Pro Member
Berichten: 344
Lid geworden op: 05 sep 2019, 14:15
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 23 keer

bitbite schreef:
stefan1234 schreef:
splinterbyte schreef:boeter?
Ja een wifi-boeter, dat schreef hij toch?
Je slaat de bal mis, hij bedoelde uiteraard booster. Dit is de versterkingsdosis waar de wifi-immunisatie mee geheractiveerd wordt. Eerst krijg je een normaal wifi vaccin, meestal als de router nog in het nest bij de moeder ligt. Dan na X jaar (afhankelijk van de wifi standaard) krijg je een booster.
Enkele zoektermen om je te verdiepen zijn bijvoorbeeld bitpolio of tetanéénnullus.
Let op dat dit alles géén vervanging is voor een wifi-condoom! Stay safe people!
Goed geprobeerd, jij shill voor het IEEE establishment en de routerindustrie. Iedereen weet dat wifi-vaccins toxische stoffen bevatten die je netwerk oudistisch maken, ouder en trager. Wake up sheeple! Bij ons thuis zien we onze wifi-baby's graag en we opteren dus ook voor een strikt natuurlijk gezondheidsregime, microgolven zijn in de natuurlijk aanwezig, dat bewijst dat de natuur best weet wat goed voor je wifi is. Daarom dat we we in de Aldi 4 mini-cactusjes gekocht hebben om rond elke hoek van inze wifi-router te plaatsen ter beveiliging. Op die manier konden we alle artificiële wifi-beveiliging uitschakelen en onze wifi is nog steeds kerngezond.
spakel
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 feb 2020, 14:49

??
Je kan dit dus niet op een tv scherm bekijken of je zou de laptop op de tv moeten aansluiten? Lijkt mij nog al moeilijk?
Nu zap je van tussen de zenders,moet je dan altijd zelf gaan zoeken welke film of serie je wil bekijken? Zonder gids weet je dan nooit wat er te zien is.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Om tegenwoordig televisie te kijken heb je steeds een of andere computer nodig.

Ben je klant bij een Telenet of Proximus dan heb je (waarschijnlijk) een toestel ontvangen om mee tv te kijken. Een digibox, digicoder, zoiets. Een doos met een afstandsbediening. Dat is eigenlijk een computer die met een kabel is aangesloten op uw tv. En ook op het stukje van het internet dat direct van Proximus of Telenet is. En zo komt de televisie dan op uw tv.

Als je wil 'tv kijken via het internet' dan moet je zelf voor een 'computer' zorgen die voor de afhandeling van de tv-beelden moet zorgen. Of het nu VTM Go is, VRTnu, Youtube of Netflix het concept is identiek.

Als u een desktop of laptop heeft kun u via een webbrowser zo ook tv kijken. Door die computer met een (hdmi)kabel aan te sluiten op uw tv heb je een 2de beeldscherm waarop je kunt weergeven wat je wil.

Lijkt mij vooral goed als een tijdelijke oplossing. Maar het is eigenlijk identiek aan de TV-doos van een Proximus of Telenet in concept. Het zijn beide computers die je aan uw tv aansluit.

Gebruiksvriendelijk is het wanneer je een speciale computer om tv te kijken op uw tv gaat gebruiken in de plaats van een algemene computer zoals een laptop.

Als je bijvoorbeeld een zogenaamde 'Chromecast' aan uw tv hangt dan is dat eigenlijk een heel klein computertje dat heel weinig kan.

Als je dan via een andere computer, zoals een smartphone of tablet , bepaalde apps gebruikt, zoals VTMgo, Youtube, dan heb de de optie om uw smartphone-computer de opdracht te geven de video die je wil bekijken niet op het scherm weer te geven maar door te sturen naar dat Chromecast-computertje.

Dat werkt vrij goed maar dan heb je wel twee onderdelen; een tablet of smartphone en de Chromecast.

Een ander idee is om eigenlijk net te doen zoals een Telenet of een Proximus doet. Een speciaal bakje gebruiken dat specifiek gemaakt is voor televisie mee te kijken. En dat alles zelf doet in dat bakje.

Dat is dan een AndroidTV-box of een Apple TV box. Het enige verschil is dat die systemen meer open zijn, meer mogelijkheden hebben, dan de toestellen van een Telenet of Proximus. En dus iets moeilijker zijn in gebruik.

Maar met de juiste app(s) kun je dat wel met een bijgeleverde afstandsbediening de gewenste app opstarten , zoals VTM GO en dan zappen tussen de aangeboden zenders vanuit uw zetel.

De TV-ervaring ligt dan zeer dicht bij deze via een toestel van Telenet of Proximus zelf.

Als het idee voor 'TV kijken via internet' komt met het idee om zo minder geld uit te geven aan de internet en televisiebundel maar 'TV kijken via internet' lijkt toch te complex dan is een formule zoals die van Scarlet Trio misschien iets voor u. Voor zover u nu zit bij Proximus of Telenet en (veel) meer aan het betalen bent dan 40 euro per maand.

Internet en televisie met telefoon voor een scherpe prijs. En de TV-ervaring is via een toestel van Proximus. Het is ProximusTV met minder zenders. Zoiets komen ze dan ook effectief bij uw persoonlijk installeren en aansluiten.

'TV kijken via internet' kan zeer gebruikersvriendelijk zijn maar zo'n TV doos van een Telenet of Proximus is toch nog een beetje handiger voor enkel en alleen tv te kijken. En dan heb je ook een klantendienst die u per telefoon kunt bellen als er een probleem is. Dat heb je niet met 'TV kijken via internet'.
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

Eigenlijk komt het er op neer dat "normaal" TV gebruik steeds via 1 van de grote providers gaat. Dat is eenvoudig en er is geen kennis nodig.
Wil je enkel een internet abo en zelf kiezen waar je naar kijkt dan is de opsomming hier boven al een goede start maar je moet dan al een beetje kennis hebben (app installeren en "casten" van smartphone/tablet/pc). Voordeel: geen TV abo, nadeel: veel minder zenders.
Wat in de opsomming hierboven nog toegevoegd kan worden is i.p.v. smartphone e.d. een raspberry Pi aan de TV hangen met software als Kodi en daarop de verschillende apps installeren (VRTnu, VTMgo, Uitzending gemist enz...). Het voordeel is dat je dan met de gewone afstandsbediening je programma's kan kiezen. Zoiets opzetten vereist nog iets meer kennis dan "casten" maar is nog steeds redelijk eenvoudig.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
Ptoeneigh
Premium Member
Premium Member
Berichten: 633
Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
Uitgedeelde bedankjes: 338 keer
Bedankt: 74 keer
Recent bedankt: 4 keer

raf1 schreef:Je hebt een smart-tv nodig die apps of websites kan weergeven of een castingtoestel zoals Google Chromecast of Apple TV die de internetstream op je tv kan weergeven.

Voorbeelden van tv apps:
https://play.google.com/store/apps/deta ... .zenderapp
https://play.google.com/store/apps/deta ... .vrt.vrtnu
https://play.google.com/store/apps/deta ... .xbmc.kodi
https://kodi.tv/addon/plugins-video-add-ons/vrt-nu-0
https://kodi.tv/addon/plugins-video-add-ons/retrospect

Handige info. Uit interesse dit eens toegevoegd aan Kodi op Android TV.

Eerste bevindingen: retrospect, enkel VIER Vijf Zes krijg ik werkend.
VTM en VRT nu lukt me niet via retrospect, ook niet via de genoemde VRT nu addon.

Ik verwacht geen ondersteuning hoor, heb enkel de vraag: werkt het bij anderen momenteel wel, doe ik iets mis?

Mijn accounts (van de tv zenders) werken in hun eigen apps of web omgeving wel.

Zou natuurlijk wel leuk zijn om in Kodi / retrospect alles op 1 plaats te hebben.
spakel
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 feb 2020, 14:49

Ik denk dat ik het zo ga houden, heb enkele weken geleden nog Scarlet aangevraagd maar daarna zag ik dat de zenders van ring tv,eclips,plattelans en z niet bij waren en heb het afgezegd, betaal wel nu 46 bij proxi in de plaats van 40 bij Scarlet maar ja als je dan de zenders moet missen...
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

spakel schreef:daarna zag ik dat de zenders van ring tv,eclips,plattelans en z niet bij waren en heb het afgezegd
Dan blijf je inderdaad best bij de "reguliere" TV aanbieders.
De meeste cordcutters hebben voldoende aan Netflix (of andere streamingdienst) en VRTnu/VTMgo/Vier. Hier is dat ook zo en eigenlijk hebben we na configuratie van VTMgo er zelfs niet eens naar gekeken. Idem voor Vier. Uitzending gemist is enkel voor 2 voor 12.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

tdemeyer schreef:
devilkin schreef:Er is - voor zover ik weet - geen enkele legale IPTV aanbieder in Belgie.
Euh.. TV Vlaanderen?
zolang je een app van de provider moet gebruiken, is het geen "pure" IPTV aanbieder, ze bieden je namelijk eigenlijk geen streams aan maar een app.
en in die app heb je dan streams, die technisch gezien ongetwijfeld wel in het luik IPTV vallen, maar dat hen nog steeds geen IPTV aanbieder maakt.

een IPTV aanbieder zou een aanbieder zijn die je de streams aanlevert, net zoals een VOIP provider je een trunk aanlevert.
Gebruikersavatar
Converted
Pro Member
Pro Member
Berichten: 336
Lid geworden op: 11 aug 2006, 16:08
Twitter: ReleaseUrSelf
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 16 keer

macamba schreef:
raf1 schreef:Je hebt een smart-tv nodig die apps of websites kan weergeven of een castingtoestel zoals Google Chromecast of Apple TV die de internetstream op je tv kan weergeven.

Voorbeelden van tv apps:
https://play.google.com/store/apps/deta ... .zenderapp
https://play.google.com/store/apps/deta ... .vrt.vrtnu
https://play.google.com/store/apps/deta ... .xbmc.kodi
https://kodi.tv/addon/plugins-video-add-ons/vrt-nu-0
https://kodi.tv/addon/plugins-video-add-ons/retrospect

Handige info. Uit interesse dit eens toegevoegd aan Kodi op Android TV.

Eerste bevindingen: retrospect, enkel VIER Vijf Zes krijg ik werkend.
VTM en VRT nu lukt me niet via retrospect, ook niet via de genoemde VRT nu addon.

Ik verwacht geen ondersteuning hoor, heb enkel de vraag: werkt het bij anderen momenteel wel, doe ik iets mis?

Mijn accounts (van de tv zenders) werken in hun eigen apps of web omgeving wel.

Zou natuurlijk wel leuk zijn om in Kodi / retrospect alles op 1 plaats te hebben.
VRT NU zou moeten werken binnen Retrospect. Werkt hier toch goed.
VTM GO gaat nog niet werken op dit moment omdat er nog een probleem is met de inputstream adaptive plugin die de DRM verbinding verzorgt. Maar ze zijn er mee bezig.

Moest VRT NU niet werken, dan kan je nog altijd de aparte VRT NU addon installeren via de kodi repo.
"ONEup -> 1000/40"
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1236
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Username en paswoord ingevuld van de desbetreffende kanalen?
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2322
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

Splitter schreef:
tdemeyer schreef:
devilkin schreef:Er is - voor zover ik weet - geen enkele legale IPTV aanbieder in Belgie.
Euh.. TV Vlaanderen?
zolang je een app van de provider moet gebruiken, is het geen "pure" IPTV aanbieder, ze bieden je namelijk eigenlijk geen streams aan maar een app.
en in die app heb je dan streams, die technisch gezien ongetwijfeld wel in het luik IPTV vallen, maar dat hen nog steeds geen IPTV aanbieder maakt.

een IPTV aanbieder zou een aanbieder zijn die je de streams aanlevert, net zoals een VOIP provider je een trunk aanlevert.
Met TVV kun je wel een huiselijke hybride maken... Mijn schotel komt toe op een digisat tuner die dvb-s op ip zet. Tvheadend zorgt samen met oscam voor de distributie in huis en op al onze tv's en smart dingen kunnen we gewoon via kodi tv kijken (mi box en native android tv). Ook opnames staan centraal op onze nas.
Gebruikersavatar
Ptoeneigh
Premium Member
Premium Member
Berichten: 633
Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
Uitgedeelde bedankjes: 338 keer
Bedankt: 74 keer
Recent bedankt: 4 keer

Aangaande retrospect: heb inderdaad alles ingevuld, vier werkt hierdoor wat al erg Nice is.
Ik zal volgende week VRT nu nog eens proberen. Heb verder wel settings default gelaten. Dus tenzij ik nog “switches” ivm DRM etc moet gaan verzetten zou user / passw voldoende zijn?

Uit nieuwsgierigheid: zou de ontwikkelaar steeds aanpassingen moeten doen aan de app of werkt het als een soort feed / script dat zelf bij de bron alles uitleest?

Ik zie bijvoorbeeld dat sorteren op datum bij Vier niet werkt, enkel alfabetisch. Nogmaals, no big deal het werkt (zonder reclame).

Deed voorheen alles via AirPlay en Chromecast. Maar vier werkte alleen vanuit browser (dus Mac via HDMI aan tv verbonden werkt prima, addblocker deed ook z’n werk)
Maar Kodi / retrospect is wel een mooie ontwikkeling.

Blij dat ik een Android tv heb waar dit mee kan!
mikeyd
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 jan 2011, 13:28
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

WalterB1 schreef:Of een AndroidTV box zoals dit. Dit toestel is eigenlijk ook een Google Chromecast.
https://www.coolblue.be/nl/product/8262 ... -s-eu.html
wordt de mi box s ondersteund?
heb al gelezen op netweters dat er problemen zijn met casten naar tv boxen en tv's.
gelezen dat enkel chrome cast wordt ondersteund!!!

gr
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Ondersteund wat?

In de Mi Box S zit er chromecast (4k) functionaliteit ingebouwd.
mikeyd
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 jan 2011, 13:28
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

ddd schreef:Ondersteund wat?

In de Mi Box S zit er chromecast (4k) functionaliteit ingebouwd.
weet ik ook. probeer daarom mensen met mi box s hun ervaring te weten te komen
alleen zoals gezegd dat er problemen zijn met de yelo app niet kan casten naar de mi box en andere en enkel maar naar chrome cast
zou dit al in orde zijn?

https://www.netweters.be/t5/Telenet-app ... 282/page/4
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”