Telenet na 20 jaar ruilen voor Orange

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

liegebeestig schreef:Werkt die naamswisseling ook op hetzelfde adres bij dezelfde provider Krisken?
Heeft altijd al gewerkt, een nieuwe klant is een nieuwe klant. Of het de partner is van mij, of een nieuwe bewoner van het huis ... wie gaat het zeggen :)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

proximusboyke schreef:ik wil geen spelbreker zijn maar dat kan niet aan die prijs. Koala 20€ internet tv 49€ upgrade snelheid 10€ = 79€
Na check van de facturen heb je gelijk, de speedboost is daar nergens op terug te vinden.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

heist_175 schreef:
proximusboyke schreef:ik heb een 2 tal maanden geleden gehoord dat ze het niet aanvaarden. Ze kregen de promo niet.
Huidig contract: Jan Jansens (partner, Pia Peeters)
Hoe gaan ze uitmaken of mevrouw Peeters de partner is van het huidige contract, of mevrouw Peeters gewoon verhuisd is naar dat adres?
Bonne chance :).


Wel ze kregen bericht dat het niet meer kon deze truc, tenzei ze een bewijs van de gemeente stuurden waarop zou blijken dat de persoon daar niet meer ingeschreven is.
Zo ken ik een 2 tal koppel die schulden hadden bij telenet, ze dachten komen terug van proximus en gaan op naam van de vrouw zetten, maar was noppe. Ze kregen bericht dat er op dit adres een probleem was en dat ze samenstelling van adres moesten sturen afgeleverd door de gemeente.
Blijkbaar beginnen ze strenger en strenger te worden.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

proximusboyke schreef: Blijkbaar beginnen ze strenger en strenger te worden.
Meer en meer desperate zul je bedoelen :-) Er komt steeds meer concurrentie en meer mensen gooien de kabel-tv buiten.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Hmmm ik kan fout zijn maar vraag me af of ze het recht hebben om dat te vragen dan...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

blijkbaar toen ik wilde overstappen voor energie moest ik ook een bewijs sturen. Eenmaal gestuurd was er geen probleem. Dus mijn vermoeden is dat een van de vorige bewoners ook problemen heeft gehad.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

krisken schreef:Hmmm ik kan fout zijn maar vraag me af of ze het recht hebben om dat te vragen dan...
Vermoedelijk niet, maar als je 't niet geeft hoeven ze je ook geen promotie toe te kennen denk ik.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

En infeite is niet de enige. Bij banken krijg je ook dikwijls 50€ als nieuwe klant energie krijge je ook kortingen later niks. Beetje overal zo bestaande klanten krijgen niet veel.
En veel goedkoper ? ja misschien wel als je overal los iets koopt, maar als pakket is dat ongeveer een beetje hetzelfde, integendeel orange is in bepaalde gevallen veel duurder
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Het jammere van een bank is dat je je rekeningnummer niet kan laten overnemen (waren ze daar trouwens niet mee bezig?). Elke x maand overal je rekeningnummer veranderen is ook zo vervelend...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik zou overigens graag zien dat ik de wettelijke "eigenaar" word van mijn telefoon nummers, zoals dat ook met domeinnamen het geval is.
Nu ben je 1 failed transfer verwijderd van je nummer kwijt zijn, en de reactie is vaak "pech gehad".
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 16 keer

We wijken wel af van het standaardscenario. Als er openstaande schulden zijn op een bepaald adres kan ik er wel inkomen dat Telenet niet zo scheutig is. Wie weet hebben ze veel moeite gehad om de wanbetalers (een veronderstelling) buiten te krijgen, dan ga je de partner ervan niet met de loftrompet binnen halen.
Als je braaf alle facturen betaalt en dan een nieuwe welkomstkorting wil scoren, zie ik het nog niet gebeuren dat je bewijs van gezinssamenstelling moet afleveren. Los van het feit of ze daar überhaupt wel het recht toe hebben.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

Het zou misschien intressant zijn te weten welk pakket en opties je nu hebt bij telenet
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
marzman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 15 dec 2015, 14:52
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 18 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik ben over naar Orange vanwege de datalimiet bij Telenet op Basic internet waar ik continu tegenaan hikte (ongeveer 5GB per dag is gewoon heel weinig). Het is verder niet per se goedkoper, voor GSM had ik voorheen tempo Giga (ook Orange) en samen met Basic Internet was dat iets voordeliger. De snelheid is nu gelijk met Basic Internet, toen ik over ging was het een verdubbeling. Dit merkte ik toch (ik werk vanuit huis), ik denk dat het vooral door de hogere upload kwam want 50mbit lijkt me ook meer dan genoeg.
Ravelord
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 apr 2009, 14:55

Onze verhuis komt nu dichterbij en heb dus al eens gebeld naar Telenet. Wat een ramp :eek:
De dame die ik aan de lijn had viel compleet uit de lucht dat je bij Orange onbeperkt internet, mobiel 8GB en televisie had voor 65 euro / maand.
Bij Telenet kost de WIGO 9 (onbeperkt internet, mobiel 9GB en televisie) 104,92 euro / maand. Wat een verschil !

Naarmate het gesprek vorderde werd wel duidelijk dat ze er niks aan kunnen doen. Ik had tevreden geweest als ze mij gratis een nieuwe decoder en modem konden regelen maar hiervoor zou ik nog altijd 50 euro moeten neerleggen.

Een brug te ver. Op de koop toe probeerde ze mij op het einde nog een Streamz abonnement aan te smeren. Toen werd ik echt kwaad.
Hoe slecht kan iemand een gesprek inschatten eigenlijk :roll:

Soit, voor mij na 20 jaar geen Telenet meer.
IvoDeMeyer
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 03 okt 2017, 18:35
Bedankt: 6 keer

Je vergelijkt appelen met citroenen.

Orange:
Internet downloadsnelheid: 100 Mbps
Internet uploadsnelheid: 5-6 Mbps
Vaste telefoon: niet inbegrepen
Volume mobiel internet: 8 GB
1 simkaart

Telenet:
Internet downloadsnelheid: 300 Mbps
Internet uploadsnelheid: 20 Mbps
Vaste telefoon: inbegrepen (vaste lijn en mobiel onbeperkt)
Volume mobiel internet: 9 GB
Tot 2 simkaarten
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6008
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 506 keer
Recent bedankt: 2 keer

IvoDeMeyer schreef: Internet uploadsnelheid: 5-6 Mbps
Upload bij Orange is 10Mbps in Telenet gebied.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
IvoDeMeyer
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 03 okt 2017, 18:35
Bedankt: 6 keer

Op de informatiefiche staat 5-6 Mbps.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Je betaalt voor wat je nodig hebt en dat is hier een persoonlijke situatie.

Nee die informatiefiche is voor de gebieden in VOO gebied maar ze willen niet met 2 verschillende snelheden adverteren.
FRDDP
Pro Member
Pro Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 25 aug 2015, 12:32
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 32 keer

IvoDeMeyer schreef:Op de informatiefiche staat 5-6 Mbps.
Dit is hier al heel vaak aangehaald, stoppen dus maar met die disinformatie. Het basispakket is 10mbps upload.

Om de vergelijking die jij citroenen noemt eens anders te stellen:

65 EUR voor basispakket, plus 15 eur voor boost optie (400 down, 40 up... meer dus dan Telenet in deze), plus 16 voor een tweede onbeperkt bellen simkaart met nog eens 8GB en vaste lijn er bij 24/7 onbeperkt aan 10 eur/maand is 106 EUR.

OK, dat is een klein beetje meer maar met nog sneller internet en veel meer mobiele data. Over die vaste lijn is het al lang geweten dat Telenet die er in steekt maar weinigen die echt gebruiken: 96 EUR dus voor nog steeds meer van wat echt gebruikt wordt.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

ook even vermelden dat ge bij orange NIKS kunt opvragen !!!
ook niet het gratis VRT VTM nieuws en de gratis actua programmas
dat je maar 1 uur kan terugspoelen terwijl telenet 6 uur kan terug spoelen

en zoals mijn buurvrouw zei die al 17 jaar klant is, nu 8 maand bij orange en heb al 10x meer storingen gehad dan die 17 jaar bij telenet tesamen :-D
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
ooklx
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 okt 2020, 21:11

Hier ook sinds het begin klant bij Telenet, maar vandaag toch de stap gewaagd om naar naar Orange over te stappen, benieuwd of ik het me niet ga beklagen :-D

We hebben een vennootschap die onze abonnementskosten betaalt, waardoor we onder de Telenet Business-tak zijn terechtgekomen. We hebben vandaag een Whoppa aan €82,70/maand incl BTW. Verder hebben we nog een klein GSM abonnementje bij Proximus aan €20/maand incl. BTW. Samen dus €102,70. Aangezien we ook nog 2 tablets hebben en hiervoor op zoek waren naar een extra simkaart ben ik alles nog eens beginnen vergelijken. Vaste lijn gebruiken we niet, TV is in ons geval hoofdzakelijk streaming.

Telenet:
Weigert een factuur op te stellen voor een particulier abonnement zoals Wigo, waardoor we voor internet, tv, 1 GSM abonnement + 2 extra datakaarten uitkomen op een Klik 40GB (goedkopere gaat maar tot 2 simkaarten). Kostprijs maar liefst €171,94 incl BTW. Klantendienst stelde vervolgens voor om een lichter Klik-abonnement te nemen (10GB data), en een afzonderlijke "business surf"-datakaart. met de goedkoopste Klik en extra kaartje voor 8GB data komt dit nog steeds neer op €151,15 incl BTW.

Orange:
Love Trio Pro met een GoIntense (15GB mobiel), een internet boost (wat misschien zelfs overkill is) en 2 surf extra cards voor de tablets zou ik slechts ±€91 incl BTW per maand betalen.

Hier heeft het enorme prijsverschil de doorslag gegeven, het verschil (€720/jaar) is m.i. veel te groot om met Telenet over compensaties te gaan discussiëren. Ook enkele recente ervaringen met de Telenet Business klantendienst hebben me wat kritischer doen vergelijken.


Wat betreft compensaties heb ik in de loop der jaren wel enkele ervaringen met Telenet gehad (op 2 abonnementen):

2015: Probleem met doorschakelen van vaste telefonie in de zaak (analoge lijn). Net nieuwe aansluiting, dag voor opening, de spanning steeg. Onmiddellijk een degelijke technische ondersteuning gehad en probleem snel opgelost geraakt. Spontaan de eerste maanden gratis telefonie aangeboden gekregen ter compensatie voor het geleden ongemak.

2017. Bij een verhuis, waarbij we enkele dagen voor de installateur zou komen constateerden dat er in onze nieuwe woning geen coax-kabel binnenkwam, enkel Proximus. Na een zeer lange tijd in de wachtrij om de afspraak aan te passen eens proberen binnen te geraken via de optie 'diensten opzeggen'. Hier onmiddellijk iemand aan de lijn gekregen, probleem toegelicht en gevraagd of Telenet bereid was om iets bij te dragen in de kosten voor de installatie van een nieuwe kabel om alsnog klant te kunnen blijven. Ze stelden onmiddellijk voor om de kost voor het plaatsen van een nieuwe kabel volledig op zich te nemen in de vorm van een korting op de eerstvolgende facturen, wat zeker de moeite was. Zeer mooie geste van Telenet.

2018-2019: enorm veel ellende gehad met de analoge telefonielijn in de zaak. Gebruikten al jaren probleemloos 2 Gigaset draadloze toestellen, een type dat een tijdje door Telenet zelf verkocht werd. Na een update bij Telenet rond de periode dat digitale telefonie werd uitgerold in onze regio werkte de doorschakelfunctie tussen de handsets niet meer naar behoren, onder bepaalde reproduceerbare omstandigheden viel spraak in 1 richting weg op het Telenet netwerk. Na met veel moeite door die first line helpdesk geraakt te zijn, techniekers over de vloer gehad te hebben, tickets die 'zichzelf afsloten', 10-tallen keren mijn verhaal moeten doen en steeds in rondjes doorgeschakeld te worden heb ik me digitale telefonie laten aansmeren. Stuk duurder, maar had na een jaar in cirkeltjes draaien nood aan een oplossing. Uiteindelijk een bepaalde compensaties overeengekomen met medewerker A, als puntje bij paaltje kwam kwam er niets van in huis en wist vervolgens medewerker B weer van niets, enz... Uiteindelijk eenmalig een kleine korting gehad, maar betalen nu wel maandelijks een pak extra dan voorheen en dit voor diensten die we in principe niet nodig hebben. Hoewel we als Business klant een A-desk service zouden moeten krijgen was daar niet veel van te merken, uiteindelijk ZEER slechte ervaring met de klantendienst / support.

Conclusie: compensaties zijn bij Telenet zeker bespreekbaar als het maar voldoende gefundeerd is. Anderzijds heb ik sterk het gevoel dat de bekwaamheid van de klantendienst / helpdesk-medewerkers de afgelopen 2-3 jaren dramatisch achteruit is gegaan, en men vaak niet weten waar de klepel hangt waardoor je ook willekeur mag verwachten. Tot slot de beloftes als "De meest persoonlijke helpdesk", "Eén expert ontfermt zich over de situatie en volgt de vraag op van begin tot oplossing en laat pas los wanneer u zegt dat het is opgelost.", klinken zeer mooi, maar als het te mooi is om waar te zijn, dan is het niet waar.

Voor de zaak zou ik Telenet ook willen ruilen, maar of Orange de oplossing gaat zijn vrees ik voor.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2656
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Idem hier nu orange omdat ik niet kan vinden in de "business" abonnementen wat aansluit bij mijn behoeften. Ik heb enkel internet & tv nodig, gsm is veel te duur, voip lever ik zelf. Hun a-desk, tja voor it mensen nutteloos. Ze moeten gewoon doen zoals proximus particulier abbo = bijhorende service. Maar klanten zo wegjagen wegens weigeren te factureren het is absurd.
Bababa
Premium Member
Premium Member
Berichten: 649
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 35 keer

Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”