Adressen die asrock j4205 verkopen

Iets te koop? Naar iets op zoek? Aparte regels gelden in dit forum (zie sticky).
Plaats reactie
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Kennen jullie leveranciers die nog het Asrock J4205 bord in stock hebben? Momenteel lijkt informatique nog iets in stock te hebben:

https://www.informatique.nl/576103/asro ... board.html

bij dropshipper max nog 2 aan woekerprijzen:
https://maxict.nl/asrock-j4205-motherbo ... e=tweakers

Ik kocht deze eind vorig jaar aan 91,65 € ex-btw o.a. bij Wave distributie en bij Megekko, deze hadden wel scherpe prijzen.

PS: ivm discussie over alteratieven voor dit bord. Ik zoek specifiek dit bord. De opvolger de j5005 boot geen bios, enkel uefi - dus geen oplossing voor mij, en de opvolger van asrock waarvan we niet weten wat het gaat ondersteunen, is nog niet op de markt en pas eind Q1 gaan we daarover iets weten.

Om die periode te overbruggen zoek ik dus nog j4205's.
Jan007
Pro Member
Pro Member
Berichten: 404
Lid geworden op: 22 nov 2010, 12:36
Locatie: Londerzeel
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 16 keer

ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Nee het is daar uitverkocht (j4205 is niet meer in productie)
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Bij informatique hebben ze nog 1 stuk ook dat schiet niet op.
Bij alternate nooit meer leverbaar.

Zal nog eens een mail naar m'n contactpersoon bij Asrock sturen om te kijken wanneer het nieuw bord er komt:



De j5005 was een erg snel bord voor maar 10 Watt, maar was UEFI only. Benieuwd wat ze met de bios van de opvolger gaan doen, en of die een CSM mode heeft.
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Wat is er zo erg aan UEFI only eigenlijk dan dat je specifiek achter BIOS bordjes zoekt?
UEFI doet zo goed als alles wat BIOS vroeger deed en beter, zoals GPT booting.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

GuntherDW schreef:Wat is er zo erg aan UEFI only eigenlijk dan dat je specifiek achter BIOS bordjes zoekt?
UEFI doet zo goed als alles wat BIOS vroeger deed en beter, zoals GPT booting.
Een volledig custom Linux OS voor een zeer specifieke niche markt. Verder zijn er ook specifieke redenen voor dit bordje - en dit type van bordjes.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Ik vond ze bij newegg voor net geen 100 euro, echter ondanks het feit dat ik een BTW nummer heb, en export normaal BTW 0 is, rekenen zij op een vreemde manier al import & BTW op dit order die gebruikt wordt bij de inklaring die zij achter de schermen regelen.

Normale gang van zaken: het komt in België, en dan wordt er BTW en import op geheven en in geval van een zaak krijg ik dan een factuur zodat ik de BTW kan terugvorderen.

Echter omdat ik er geen factuur van krijg bij Newegg waar de BTW en import vermeld is (er staat enkel een lijn Total Duty & VAT/GST), kan ik het als zaak niet terugvorderen. Zeer irritant want deze borden kosten mij nu 20 euro meer per bord.

Het enige alternatief is het supermicro X11SAA bord, maar dit is iets trager en veel duurder:
https://www.twp.nl/index.php?task=2&pid ... -mainboard

De j5005 is voor mij momenteel geen optie gezien dat bord enkel UEFI wil booten, en ons OS opnieuw maken voor UEFI daar zijn we nu nog niet klaar voor, er is wel een prototype installer maar niet productieklaar. Zwem in het werk, dus daarom business as usual zolang het lukt ;)
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2625
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 50 keer
Bedankt: 94 keer

Waarom koop/kocht je niet een voldoende grote voorraad?
Het komt me eerder over als een betreurenswaardig geval van "budget restricted" zakendoen.
Incalculeren dat een fabrikant vroeg of laat met de productie stopt, is toch een no-brainer. Niet?
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

We hadden een vrij grote stock, maar op nog geen 2 maand tijd al 80% van de jaaromzet van vorig jaar gedraaid, dus alles is veel sneller de deur uit gevlogen ;)
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

ub4b schreef:Een volledig custom Linux OS voor een zeer specifieke niche markt. Verder zijn er ook specifieke redenen voor dit bordje - en dit type van bordjes.
Wat maakt die bordje zo speciaal dan.

[EDIT]
ook zal de info op tweakers niet correct zijn, omdat ze hier spreken van een uefi bios in de specs.

https://tweakers.net/pricewatch/619343/ ... ificaties/
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Vrijwel alle bordjes zijn UEFI maar booten ook bios / mbr via een CSM module, dit is een software layer die je kan aanzetten.

Op de j5005 zit deze niet meer, en de j5005 heeft gedurende maanden leveringsproblemen gehad. De j5005 is wel de snelste soc nu op de markt.
De j5005 is dus een ideaal bord om te testen of je OS true UEFI is, omdat het bord niks anders wil booten.

https://www.techpowerup.com/244596/inte ... quad-q6600

De refresh versie heeft nog een hogere snelheid, en we gaan weten of deze een CSM heeft van zodra leverbaar (Q1 2020). Er is heel veel commentaar op de j5005 gekomen omdat deze enkel UEFI wil booten en er daardoor een aantal linux distro's afvallen.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Na een beetje spelen met kickstarts, heb ik de base installer van ons oud OS wat via PXE/cobbler wordt uitgerold (en dit in BIOS mode doet), kunnen porteren naar een nieuwere versie van fedora, die wel correct UEFI ondersteunt.

Om cobbler te omzeilen, heb ik eerst vanaf CD geboot met de server editie van fedora, en nadien dan een custom kickstart gemaakt die op een http server staat, die ik dan kan aanroepen via de inst.ks parameter van je boot loader.

Momenteel is dit een ISO die we naar een USB stick hebben omgezet via het tooltje "unetbootin" wat zowel ISO's van bekende linux distro's kan downloaden en naar een USB stick schrijven, als direct een bestaande ISO converteren naar een FAT32 bootable USB stick.

Het goede nieuwe is dat de j5005 perfect onze code draait, indien we een nieuwere fedora via een http based kickstart deployen.

Ik ga eens uitzoeken of we ons oud OS ook UEFI minded kunnen maken, heb nu veel meer ervaring met UEFI en diens partionering.
Plaats reactie

Terug naar “Te koop / Gezocht”