Tadaam

Nieuws omtrent telecommunicatie
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 815
Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 56 keer
Recent bedankt: 1 keer

Kleurschakkering op zender VIER op mijn Android TV box (Xiaomi Mi Box S EU) en ook Chromecasting naar daar doen zich nog altijd voor.
Heeft nog iemand hier op dit moment nog hetzelfde probleem?
Iemand al geprobeerd naar een gewone Chromecast?
Aboe
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 sep 2019, 07:41
Bedankt: 1 keer

Artma schreef:Heeft iemand ervaring met tadaam onderweg op 12 volt? Bv in een camper?
Ik heb de modem in mijn auto geïnstalleerd. Voor de zekerheid heb ik wel een buck-boost regelaar gebruikt zodat je altijd mooi 12V hebt. (Een auto geeft eerder 11,5V - 14,2V). Ik heb ook een externe antenne en het heeft wel wat effect. Maar dat is mss eerder omdat de modem nogal ver van een raam is (kooi van Faraday). Alleen zijn de connectors voor die antenne niet echt geschikt. Ze zijn klein en fragiel.

Heeft er iemand de Tadaam simkaart al werkend gekregen in een andere modem? Ik heb de Flybox ook in de auto en zou heel graag die gebruiken.
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 815
Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 56 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik wil eens vragen wat het gemiddelde verbruik hier is van Tadaam, en of er bijvoorbeeld uitschieters zijn die tegen de 1000GB gaan per maand.
Ik geef alvast mijn voorbeeld:
okt 2019 - 165,47GB (maand dat ik ermee begonnen ben)
nov 2019 - 457,288GB
dec 2019 - 387,796 GB
jan 2020 - 319,689 GB

Zo te zien kan ik mij niet onder de 300GB limiet houden. ;-) maar nog geen enkele keer smallband (!)
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 43 keer

streulma schreef:Ik wil eens vragen wat het gemiddelde verbruik hier is van Tadaam, en of er bijvoorbeeld uitschieters zijn die tegen de 1000GB gaan per maand.
Ik geef alvast mijn voorbeeld:
okt 2019 - 165,47GB (maand dat ik ermee begonnen ben)
nov 2019 - 457,288GB
dec 2019 - 387,796 GB
jan 2020 - 319,689 GB

Zo te zien kan ik mij niet onder de 300GB limiet houden. ;-) maar nog geen enkele keer smallband (!)
INTERNETVERBRUIK
PERIODE VERBRUIKT VOLUME
1/2020 1026.801 GB
12/2019 1097.735 GB
11/2019 1137.757 GB
10/2019 704.907 GB
9/2019 185.716 GB
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ben down geweest met mijn internet van Tadaam sinds maandagavond. Lijkt mij interessant om te laten weten hoe dat verlopen is.
  • maandagavond laat plots geen internet meer. Reboot maakt geen verschil. Bovenste lampje stabiel groen.
  • dinsdagochtend: werkt nog niet, reboot maakt geen verschil. Stuur e-mail naar Tadaam-support om dat te melden en advies te vragen. Zeg dat het bovenste lampje groen is en stel vraag of dat eigenlijk niet blauw moet zijn. Met foto toestel & lampjes
  • dinsdagvoormiddag; snel reactie ontvangen. Vraag voor speedtest te doen. - Ik laat weten dat de speedtest is 'pagina niet gevonden'. Down via wifi en ethernet. Herhaal vraag over kleur lampje. Vroeg mij af of die misschien niet op 3G modus zou kunnen staan.
  • Reactie ontvangen dat het groen lampje niet verwijst naar 3G en vraag voor reset toestel
  • Ik doe reset, meerdere keren zelf; werkt niet. Na installatie van de Huawei app kan ik zien dat alles er goed uitziet - perfecte 4G dekking, verbonden met ISP maar geen internet. APN is verbonden met Tadaam.telenet.be - Poging met MobileVikings sim en juist profiel voor MobileVikings. Exact het zelfde. Alles normaal en verbonden met operator maar geen internet. Laat dit alles weten aan Tadaam dinsdag zeer laat en vraag advies.
  • Woensdag in de late namiddag ; nog geen reactie ontvangen. Stuur bericht via Facebook met vraag voor aandacht voor mijn mail. Snel reactie via Facebook dat ze er mee bezig zijn.
  • Donderdagochtend; nog offline, nieuwe reset. Stuur nieuwe e-mail naar Tadaam met dringende vraag voor een oplossing of verzoek mij een nieuw toestel op te sturen.
  • Donderdag in de late namiddag; bericht dat men mij een nieuw toestel zal opsturen
  • Vrijdag in de vroege namiddag; vraag of ze al kunnen zien tegen wanneer de levering zal zijn van het pakje. Had nog niets ontvangen van bericht over zending. Een 10 minuten komt een mail 'Uw Tadaam is onderweg'. Traceerlink geeft dat zojuist PostNL verzendingsinformatie heeft ontvangen.
  • Zaterdag juist voor de middag; pakje ontvangen
  • Nieuw toestel werkt ook niet. Exact hetzelfde probleem. - Wat volgt is heel veel geknoei en experimenteren, resetten en swappen van de SIM-kaarten tussen beide toestellen.
  • Uiteindelijk heb ik gevonden wat het probleem was/is en hoe het op te lossen; dat toestel heeft iets tegen ethernet-apparaten. Start ik het Tadaam-toestel op zonder ethernet aansluiting dan heb ik een stabiel blauw lampje bovenaan en internet. Sluit ik de ethernetkabel aan dan gaat dat van blauw naar rood naar stabiel groen. En geen internet meer.
  • Oplossing; ik trek alle ethernetkabels uit mijn switch. Ik sluit het Tadaam-toestel aan op mijn switch en laat dat even bezinken. Het groen LAN lampje gaat wat knipperen en is dan stabiel groen. Ik sluit een kabel aan op de switch en wacht tot LAN niet meer aan het knipperen is. Herhaal. Uiteindelijk is alles aangesloten en online.
  • .... en zo ben ik nu terug online gekomen zonder problemen sinds een aantal uren. :-D
Mijn eerste toestel, het oude, heeft hetzelfde gedrag. Zonder ethernetkabel wel online. Met ethernet ...enkel bij heel voorzichtig opbouwen, anders groen. Dus eigenlijk was een nieuw toestel niet nodig.

Aan mijn ethernet hangen niet extreem veel toestellen. Zeker boven het gemiddelde maar zo zot is dat niet IMHO.

Mijn opstelling is; van Tadaam-toestel naar een eenvoudige D-link 5-poort switch. Gaat naar voip telefoon, twee desktops en een lange kabel naar router in toegangspunt-modus (?,kan niet op de term komen) ...geen NAT, krijgt IP van Tadaam-box, wifi van dat toestel is uit. Is ook een TP link trouwens. En daaraan hangt dan een TV, een xbox en een Xiaomi Mi Box S.

Op moment van testen stonden maar 4 van die toestellen aan. Nadat het schijnbaar werkte heb ik alles wat online kan gaan online gezet (vooral wifi) om te zien of het Tadaam-toestel online blijft en dat was en is tot nu zo.

Raar. - Mij lijkt het dat het toewijzen van IP's aan meerdere ethernettoestellen tegelijk het Tadaam-toestel doet crashen. Had ik niet overwogen als een mogelijke factor. Dit is een extra reden om te veranderen na de black-friday promo naar iets anders.

Ben niet ontevreden over Tadaam-support maar heb wel de indruk dat ze aanporren nodig is om het vooruit te laten gaan.

Wacht nu nog op een retourlabel om een toestel terug te sturen.

Correctie: zie https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... 81#p811481
Laatst gewijzigd door WalterB1 07 feb 2020, 09:27, in totaal 1 gewijzigd.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Bedankt voor dit verhaal. Met zo'n 20 à 30 ethernet dingen aan een managed switch lijkt Tadaam dan niet echt een optie :) Hoewel het technisch niet uit zou mogen maken. Hoeveel heb je betaald voor die Black Friday deal?
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 815
Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 56 keer
Recent bedankt: 1 keer

Walter dit probleem had ik eerder ook voor in september 2019 met een tplink router achter Tadaam.
Verder zelf onderzocht, zonder lan wou hij doorstarten, met tplink router erachter niet meer, dus ik wist waar de oorzaak lag.
Heb ik inderdaad vrijwel meteen opgelost door middel van gewone switchen erachter te hangen.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

liegebeestig schreef:Hoeveel heb je betaald voor die Black Friday deal?
99 euro forfaitair voor 6 maanden, geen andere kosten, geen contractverplichting. Dat maakt het zeer interessant tijdens de promo-periode.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Ja dat is 16,5 eur per maand, fantastisch natuurlijk. Ik had dat ook moeten doen maar had schrik van de consequenties als je achter CGNAT zit, dus zonder publiek adres. Dat maakt VPN onmogelijk...
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

**
Laatst gewijzigd door Tim.Bracquez 04 sep 2021, 12:28, in totaal 1 gewijzigd.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Tim, hoe doe je dat in de praktijk met bv een Fritzbox als vaste Router voor het LAN?
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

**
Laatst gewijzigd door Tim.Bracquez 04 sep 2021, 12:28, in totaal 1 gewijzigd.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Kun je het algemene principe van sstp dan eens uitleggen in mensentaal? Welke instellingen geef je in op de Mikrotik Router en wat krijgt ie dan voor ip van tadaam Router? ?
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

**
Laatst gewijzigd door Tim.Bracquez 04 sep 2021, 12:28, in totaal 1 gewijzigd.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Ja dat lijkt me de juiste oplossing. Maar dat betekent dus dat je een abo hebt op zo een vps? Prijzen?
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

**
Laatst gewijzigd door Tim.Bracquez 04 sep 2021, 12:27, in totaal 2 gewijzigd.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik gebruik vanuit mijn Tadaam ook VPN's naar buiten en een Windows remote desktop verbinding zonder problemen. De google chrome remote desktop is ook een eenvoudige manier om toegang te krijgen tot een andere computer. Lijkt zowat overal door te geraken.

Over de bon van Tadaam voor Coolblue; in de doos van het vervangtoestel zat zo'n bon voor Coolblue. De waarde is nu 80 euro, is dus opgetrokken.
Met vermelding dat als je die gebruikt je 4 maanden klant moet blijven met aflossingstabel. Ik ga die niet gebruiken, zal wel niet de bedoeling zijn in mijn situatie, ga geen problemen zoeken.
.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Tim.Bracquez schreef:Je kan dit op meerdere manieren doen en zelfs op vosjes van enkele euro's per maand.

Zelf draai ik dit op RouterOS CHR in de "cloud"
En die CHR oplossing is wel duurder?

Walter: ik zoek wellicht iets anders: ik wil tot mijn eigen netwerk kunnen doordringen als ik zelf op verplaatsing ben. Dit om mijn VOIP te kunnen gebruiken omdat die op Fritzbox draait.
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 815
Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 56 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik draai een vps bij OVH in Frankrijk (3 Euro per maand).
Daar draai ik een VPN op en thuis heb ik ook een device staan dat naar daar verbinding maakt.
Zo geraak ik dus wel (traag) in mijn netwerk binnen.
Eigenlijk ben ik op zoek naar een VPS in Nederland, want dan zou ik ook naar de Nederlandse televisie kunnen kijken over de vpn verbinding.
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

**
Laatst gewijzigd door Tim.Bracquez 04 sep 2021, 12:27, in totaal 1 gewijzigd.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

En hoeveel kost zo een oplossing dan Tim?
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

**
Laatst gewijzigd door Tim.Bracquez 04 sep 2021, 12:27, in totaal 1 gewijzigd.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Dan heb ik zeker interesse in zo een gratis colo. Al weet ik eigenlijk nauwelijks wat het is. Mijn doel is enkel VPN te hebben (traag is ok) achter een CGNat.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Nog iets raar te melden over mijn Tadaam:
- we hadden reeds het vreemde gedrag tegenover ethernet-toestellen. Geen internet indien aangesloten. Oplossing; geen ethernet aansluiten of heel langzaam extra toestellen/kabels aansluiten.

Wat ik nog niet eerder melde is dat een van mijn ethernet-apparaten maar niet online wou komen. Wel DHCP-info maar geen internet. Een toestel dat ik toch niet echt meer echt gebruik. Raar maar niet hinderlijk.

Wat wel hinderlijk was is dat mijn Chromebook verbonden via wifi ook dat probleem soms had. Verbonden maar niets van internet. Ook een IPv6 adres. Een oplossing was het Tadaam-toestel herstarten en dan werkte het terug. Maar het Tadaam-toestel herstarten is vanwege de ethernet-bug een heel gedoe. En als ik dan de volgende dag het terug probeer dat werkt het terug niet meer.

Heb nu ook daar de oplossing voor gevonden. Mijn Tadaam-ding geeft om mij onbekende redenen die toestellen, de Chromebook en ethernet-toestel, foutieve IP-informatie.

Tadaam geef als intern netwerk zijn clienten een 192.168.1.XXX
Gateway is 192.168.1.1
DNS 192.168.1.1

Maar die toestellen kregen een 192.168.0.XXX
Gateway 192.168.0.1
DNS 192.168.0.1

Oplossing; DHCP uitzetten op niveau van de client en de juiste informatie manueel invullen. Als ip zomaar een IP uit de juiste range. En het werkt.

Wederom: raar maar blij dat ik gevonden heb hoe dit op te lossen.

Mijn Chromebook gebruik ik intensief. En waarom die twee toestellen foute DHCP krijgen en de rest van de toestellen niet is ook een mysterie. Wel goed aangezien ik niet zou weten hoe ik manueel die gegevens kan ingeven in sommige toestellen (wifi lamp, google home, etc)

Correctie: zie https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... 81#p811481
Laatst gewijzigd door WalterB1 07 feb 2020, 09:27, in totaal 1 gewijzigd.
bertv96
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 05 sep 2019, 11:50
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 2 keer

Ikzelf was de eerste uit onze familie die Tadaam had besteld. Na een maand getest te hebben, ben ik mijn familieleden ook beginnen overtuigen om Tadaam te nemen. Wij hadden nooit storingen, slechte ontvangst, bufferingen, noch "technische errors".

Bij mijn grootmoeder was het zo dat ze heel slechte ontvangst had, dus vaak had zij ook haperingen of bufferingen ... Volgens de Tadaam support bleek dat zij in een gebied woonde met slechte dekking. Ergens logisch dus.

Bij ons heeft het toestel de eerste drie maanden nooit gehaperd. Maar sinds een drietal maanden hebben wij enorm last van storingen.

- tijdens live tv, hangt het beeld af en toe. Vervolgens worden we gekatapulteerd naar het home scherm van Tadaam. Als we opnieuw op live tv klikken, kan het zijn dat het werkt. Maar ook weer niet.
- Tijdens een opname, plots een technische storing. Nadien proberen we opnieuw de opname te starten, dan werkt het gewoon weer om vervolgens 20 minuten later opnieuw hetzelfde te doen.

Wij hadden nooit eerder last van het internet en bijgevolg dus de TV, maar nu sinds kort wel.

Nog mensen die dit meerdere keren per avond hebben ? Is echt heel raar dat het zo plots opduikt, vooral omdat we nooit eerder problemen met internet hadden. Telkens we opnieuw proberen, werkt het ook gewoon weer ...

Groeten
Bert
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb de achterliggende reden ontdekt van (vermoedelijk) al mijn problemen. Ik heb ontdekt dat de DHCP-server van de achterliggende router in toegangsmodus toch nog actief stond. Die was nog steeds routingsinformatie aan het uitdelen tegelijk met die van het Tadaam-toestel. En dat geeft een verklaring van het crashen van de DHCP van Tadaam.

Nu deze DHCP is uitgezet blijft mijn internet online wanneer ik direct mijn netwerk aansluit op Tadaam. Mijn vingerwijzen naar het Tadaam-toestel voor mijn problemen is dus ongegrond.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Ik vond het al vreemd dat je IPs uit een andere range kreeg. :beerchug:
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

ddd schreef:Ik vond het al vreemd dat je IPs uit een andere range kreeg. :beerchug:
...en ik heb nu ook een vermoeden van hoe die DHCP actief is geworden. Ik heb eens de wifi van dat toestel opzet via een drukknop op het toestel zelf. Dat zal de DHCP van dat toestel terug opgezet hebben. En ook laten opstaan na uitschakeling van de wifi via de drukknop.
Tadaam
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 sep 2019, 17:41

bertv96 schreef: Bij ons heeft het toestel de eerste drie maanden nooit gehaperd. Maar sinds een drietal maanden hebben wij enorm last van storingen.
Ik heb de laatste weken eigenlijk nooit problemen. Als de wifi goed staat opgesteld werkt het perfect. Dat het programma stopte is bij mij ook een paar keer gebeurd, maar sinds de beta is afgelopen is heb ik geen klachten
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 815
Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 56 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik moet zeggen dat ik met de storm geen Tadaam problemen ondervind.
Integendeel haal zelfs soms 70 Megabit of hoger vandaag op mijn MacPro.

EDIT: Khad beter gezwegen. Xiaomi Mi Box S EU is geupgrade naar Android 9.0 en nu werkt de interne Chromecast niet meer.
wiffel
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 dec 2019, 18:30
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

streulma schreef:Khad beter gezwegen. Xiaomi Mi Box S EU is geupgrade naar Android 9.0 en nu werkt de interne Chromecast niet meer.
Heb ik ook gehad. Door in de google play store "chrome cast built in" te verwijderen en terug te installeren, werkte het bij mij terug.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Uninstall is niet nodig.
Gewoon de app data wissen is genoeg.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ter info voor de Xiaomi Mi Box S eigenaars hier;

Ik bestelde deze ethernet-adapter met ingebouwde USB-hub voor mijn Xiaomi Mi Box.
https://nl.aliexpress.com/item/33002776178.html

Bestelde het op 6 januari, vandaag aangekomen. - Werkt zoals het moet.

Als ethernet-adapter en de USB-poorten ook. Gekocht zodat ik er ook een USB-hardeschijf of een USB-stick kon op aansluiten.
Artma
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 jan 2020, 11:15
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Weet iemand of je kan bellen van en naar tadaam via de telefoonaansluiting?
Het nummer van het toestel kan je terugvinden bij deviceinformation.
Heb de modem reeds in Nederland kunnen gebruiken zonder problemen. Roaming werkt dus, ik heb wel het duurste abonnement.
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 815
Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 56 keer
Recent bedankt: 1 keer

Opzeggen is ook gemakkelijk.
Zelfs binnen de Black Friday periode.
Ze sturen een retourlabel op.
Van zodra de modem ontvangen is deactiveren ze abonnement en verwijderen ze volledig de account.
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1236
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Tadaam gisteren besteld. Per direct login voor uw app ontvangen. Wat een fijne Android-tv ervaring! Nu verloopt het nog op onze Scarlet lijn, benieuwd hoe het met het 4G verhaal gaat verlopen. Alsook wat een 600GB/maand gaat geven.

Die 600 GB komt trouwens allemaal van puur legale mediastreams (vnl Netflix HD, TikTok,..)

Wat ik me afvroeg, zakt de snelheid bij slecht weer?

De layout van hun facturen is dan weer niet OK. Staat nergens btw-nr op vermeld noch een uitsplitsing internet/tv. Gezien een stukje als beroepskost/thuiswerk ingebracht zou worden, stel ik me grote vragen bij de acceptatie van de facturen.

Zonde dat ze geen puur standalone TV product-aanbod hebben, want dit werkt! Er moet ongetwijfeld voor zo'n standalone product een markt zijn <- De ontwikkelaars van Stevie zouden eens goed naar dit product moeten kijken :wink:

Nu lopen klanten immers het risico om een brakke internetverbinding (terwijl er misschien wel een goede VDSL/kabel ligt) te moeten nemen voor een fijne tv-ervaring (binnen de range 40à50 eur/md :twisted: )
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Dfrog schreef: Wat ik me afvroeg, zakt de snelheid bij slecht weer?
Heb al een paar jaar internet via 4G. Eerst Orange, nu Tadaam/Telenet. Ik ervaar geen relatie tussen slecht weer en snelheid/kwaliteit verbinding. Downtime is uitzonderlijk.
Zonde dat ze geen puur standalone TV product-aanbod hebben, want dit werkt! Er moet ongetwijfeld voor zo'n standalone product een markt zijn <- De ontwikkelaars van Stevie zouden eens goed naar dit product moeten kijken :wink:
Ja, en dan kunnen ze ook een 'internet only' formule in de markt zetten. 40 euro per maand voor hun goedkoopste product nu. Voor internet en tv is dat redelijk. Zelfde prijs als Scarlet trio. Voor wie tv niet moet hebben is dat wat duur als je alternatieven hebt.
Nu lopen klanten immers het risico om een brakke internetverbinding (terwijl er misschien wel een goede VDSL/kabel ligt) te moeten nemen voor een fijne tv-ervaring (binnen de range 40à50 eur/md :twisted: )
[/quote]

Mogelijk locatiegebonden maar ik heb geen klagen over de Tadaam-tv-ervaring op een Androidbox. Ging enkel de mist in bij gebruik van 'live pauzeren' soms.
iamborg
Pro Member
Pro Member
Berichten: 290
Lid geworden op: 23 dec 2005, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 49 keer
Recent bedankt: 1 keer

Hier sinds een weekje heel tevreden Tadaam gebruiker.

Omwille van verbouwingen logeren we in de tuin in een 'kereven' :) Omdat we toch beide intensief internet gebruiker zijn, steeds toegang moeten hebben tot mail en VPN kwam Tadaam als geroepen.

Met de voucher een Apple TV gekocht bij Coolblue, ingeplugd op de TV van de keuken die we ik de 'kereven' gezet hebben en kijken maar.

Tot op heden écht geen klagen over.

P.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

streulma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 815
Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 56 keer
Recent bedankt: 1 keer

Artma schreef:Heb de modem reeds in Nederland kunnen gebruiken zonder problemen. Roaming werkt dus, ik heb wel het duurste abonnement.
Tadaam meld mij dat de modem zich wellicht verbonden heeft op een mast in België.
In welk deel van Nederland was dit?
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”