Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb vandaag op het forum een nieuw alternatief gezien voor Dommel Mobile: Vectone. Toch voor de mensen die een abonnementsformule willen.
https://www.vectonemobile.be/nl/paym/plans
Voor 1€/maand kan je 50 min bellen en 50 sms'sen sturen. Dat is 2 ct/min, dus nog goedkoper dan Dommel en Jim.
Ze zitten op het Telenet netwerk.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Gebruikersavatar
Converted
Pro Member
Pro Member
Berichten: 336
Lid geworden op: 11 aug 2006, 16:08
Twitter: ReleaseUrSelf
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 16 keer

Wegblijven daar! Is nog erger dan Lycamobile...
"ONEup -> 1000/40"
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Mobiel bellen via OVH kost ca 3 cent/minuut (maandkost 1,20€)...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 5998
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 506 keer
Recent bedankt: 2 keer

Spijtig dat je daar nog niet kan opteren om je mobiel nummer te linken aan een OVH SIP lijn.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Alle (vaste-lijn) oproepen worden door OVH doorgeschakeld naar mijn Orange simkaart (3 cent/minuut). Deze oproepen worden elk jaar minder in aantal...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

wied schreef:Mobiel bellen via OVH kost ca 3 cent/minuut (maandkost 1,20€)...
Kan je ons een link bezorgen ? Ik vind daar niets over. Zijn het Belgische nummers ?
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

Je maakt een grapje. Dat is gewoon voip, niet mobiel bellen. Ik dacht het al.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
jan.s
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 jan 2020, 19:38
Bedankt: 1 keer

Einde verhaal. Vandaag failissement van Billi en Schedom, de vennootschap achter Dommel.
https://www.madeinlimburg.be/nieuws/dit ... k-hasselt/
guido4096
Plus Member
Plus Member
Berichten: 175
Lid geworden op: 03 sep 2017, 11:13
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 26 keer

Ze hebben het nog lang weten te rekken.
guy-pc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 170
Lid geworden op: 25 mei 2010, 12:39
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 4 keer

Beste jan.s

Bedankt om dit te melden, maar ik vraag me af wat jouw werkelijke intenties zijn als je dit met je nieuw aangemaakte account, met nog maar 3 berichten gepost te hebben, op 3 verschillende plaatsen op dit forum meldt?!

Edit 25-01: ondertussen lijkt de nieuw aangemaakte thread uit de ether gehaald te zijn
Laatst gewijzigd door guy-pc 25 jan 2020, 10:45, in totaal 1 gewijzigd.
jan.s
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 jan 2020, 19:38
Bedankt: 1 keer

Dag Guy, ik volg dit hele spel al even. Het is gewoon frappant hoe zij kunnen bezig blijven. Ik vind dat bekend gemaakt moest worden vermits het hier nog nergens stond, anders passeert het gewoon in de massa en ik vind dat dat niet kan.
En nee, ik had geen account en al helemaal geen bijbedoelingen.
dejean
Pro Member
Pro Member
Berichten: 400
Lid geworden op: 25 jan 2006, 22:23
Locatie: Kapelle op den Bos
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 12 keer

leedvermaak is echt ongepast. Respect voor mensen die ondernemend zijn. Uiteindelijk moet je maar starten als provider in een beschermde duopolie situatie.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Tja, als je op zo'n manier moet zaken doen met mensen 0,0 service te geven.....

Edpnet heeft een helpdesk die snel antwoord en service biedt. Bij dommel stond je in de kou.

niet reageren op aangetekende brieven, mensen die willen opzeggen, maar niet kunnen. Plots van ene op andere dag tariefplannen wijzigen (hun mobiel gedeelte). Tja, een lijn kon je er niet in trekken.

Gelukkig heb ik altijd mijn pollen van hun DSL gedeelte afgehouden. Waren ook niet goedkoper dan Edpnet, dus waarom miserie er gratis bij?
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Dommel heeft de markt helpen open breken met hun ongelimiteerde volumes toen bgc en co nog veel beperkingen hadden. Maar heb hen nooit echt helemaal vertrouwd qua helpdesk en zo.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

3 man om heel België te bedienen. Dat personeel kan je niets verwijten. De verhalen waren toch echt gortig.
Dan run je beter geen zaak, me dunkt.

Die reactie krijg ik telkens ook toen ik negatief over MV deed. 'maar ja, ze waren de openbreker van de goedkope data'....

Tja, als dat het argument is...Ze bleven jarenlang status quo en zeker na de overname door Medialaan (en aandeelhouders) ging het bergaf.

Ik moet bereikbaar zijn en data kunnen gebruiken, als ik constant problemen heb, ben ik ergens weg. Met sympathie (ver)koop je niets.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Geloof me... Ze waren met meer dan 3 mensen.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

de helpdesk...
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Goztow schreef:Dommel heeft de markt helpen open breken met hun ongelimiteerde volumes toen bgc en co nog veel beperkingen hadden. Maar heb hen nooit echt helemaal vertrouwd qua helpdesk en zo.
Er waren nog andere providers dan Dommel, die met interessante volumes kwamen op DSL.
Een interessant product hebben met een goeie prijs is duidelijk niet het enige wat je nodig hebt om een product of een bedrijf succesvol te maken. Als uw facturatie, communicatie en helpdesk in gebreke blijven, dan houdt het ooit wel eens op.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

Gaat Dommel hier dan binnenkort ook ondergebracht worden in het subforum "ter ziele gegane providers"? Of blijft het gewoon staan tussen alle andere providers?
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1333
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

Jack Daniels schreef:Gaat Dommel hier dan binnenkort ook ondergebracht worden in het subforum "ter ziele gegane providers"? Of blijft het gewoon staan tussen alle andere providers?
GSM's zitten nog bij Hermes telecom, internet al +- een jaar weg maar op zich geloof ik ook dat het echt wel dood is.
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2958
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 285 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Enig idee hoe het met Hermes zit? Opeens kreeg ik een factuur van Hermes terwijl het Dommel/Billi had moeten zijn...
Computer(k)nul
petzl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 958
Lid geworden op: 07 aug 2010, 23:35
Locatie: Holsbeek - JO20IV
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 83 keer

Sinna schreef:Enig idee hoe het met Hermes zit? Opeens kreeg ik een factuur van Hermes terwijl het Dommel/Billi had moeten zijn...
Hermes heeft alle resterende klanten overgenomen van billi / dommel ... ik dacht dat dit wel ergens gecommuniceerd was, weet alleen niet op welke manier.
Afbeelding
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Klopt, Hermes Telecom heeft het volledige klantenbestand overgekocht van de curator, daags na de faling van Dommel/Billi.
Een traceroute gaat reeds richting het netwerk van Hermes Telecom.

Tracing route to billi.be [185.83.138.185]
over a maximum of 30 hops:

1 2 ms 1 ms 2 ms 10.0.0.1
2 11 ms 10 ms 14 ms cust-2-128-110-94.dyn.as47377.net [94.110.128.2]
3 25 ms 24 ms 15 ms 212.65.36.203
4 17 ms 34 ms 23 ms lag-103.ear3.Amsterdam1.Level3.net [213.19.195.193]
5 22 ms 24 ms 19 ms ae-1-4.bear1.Brussels1.Level3.net [4.69.214.106]
6 21 ms 20 ms 19 ms xe-1-3-0.bb1.ntbant.be.hermes-telecom.net [212.3.232.194]
7 20 ms 20 ms 24 ms ge0-0.fw1.ntbant.be.hermes-telecom.net [185.83.137.10]
8 22 ms 20 ms 23 ms 185.83.138.185

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Goztow schreef:Dommel heeft de markt helpen open breken met hun ongelimiteerde volumes toen bgc en co nog veel beperkingen hadden. Maar heb hen nooit echt helemaal vertrouwd qua helpdesk en zo.
Dommel is er bij mij geweest om te bellen en berichtjes,gsm.Nooit zal ik nog zo een goede mobiele provider hebben,ik ben daar zeer gelukkig geweest.
Ik heb de helpdesk nooit nodig gehad.(Mss. wel veel geluk gehad??)
Ben nu bij orange,en het verschil is zeer groot,vooral omdat ik af en toe naar Nederland bel.En ja,ik heb de helpdesk al verschillende malen nodig gehad.
mousio
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 okt 2019, 18:10
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

petzl schreef:Hermes heeft alle resterende klanten overgenomen van billi / dommel ... ik dacht dat dit wel ergens gecommuniceerd was, weet alleen niet op welke manier.
Gecommuniceerd? Ik dacht het niet. :? Toch niet voor Mobile Freedom. Ze hebben nochtans genoeg contactgegevens.
Gewoon plotseling facturen ontvangen van onbekende Hermes voor het verbruik bij Dommel een half jaar geleden, maar ondertussen geen verbruikslimieten kunnen instellen of wekelijkse verbruikberichten kunnen ontvangen etc. waardoor je uiteindelijk voor verrassingen kunt staan. :-(
Daarbij kwamen er verschillende facturen tegelijk, met dus soms verrassingen en toch maar 2 weken tijd om te betalen voor meerdere maanden verbruik. :evil: Ik hield er rekening mee doch kan me inbeelden dat het voor anderen een bittere pil om te slikken kon zijn.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

mousio schreef:
petzl schreef:Hermes heeft alle resterende klanten overgenomen van billi / dommel ... ik dacht dat dit wel ergens gecommuniceerd was, weet alleen niet op welke manier.
Gecommuniceerd? Ik dacht het niet. :? Toch niet voor Mobile Freedom. Ze hebben nochtans genoeg contactgegevens.
Gewoon plotseling facturen ontvangen van onbekende Hermes voor het verbruik bij Dommel een half jaar geleden, maar ondertussen geen verbruikslimieten kunnen instellen of wekelijkse verbruikberichten kunnen ontvangen etc. waardoor je uiteindelijk voor verrassingen kunt staan. :-(
Daarbij kwamen er verschillende facturen tegelijk, met dus soms verrassingen en toch maar 2 weken tijd om te betalen voor meerdere maanden verbruik. :evil: Ik hield er rekening mee doch kan me inbeelden dat het voor anderen een bittere pil om te slikken kon zijn.
Hermes heeft de merknamen "Dommel" en "Billi" overgekocht van de curator, net als het volledige klantenbestand.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
mousio
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 okt 2019, 18:10
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

krisken schreef:Hermes heeft de merknamen "Dommel" en "Billi" overgekocht van de curator, net als het volledige klantenbestand.
Dank voor de mededeling :-) Ik vind dus dat Dommel de klanten wel zelf duidelijk op de hoogte had kunnen en moeten stellen. Ik zou zelfs hopen dat ze daartoe verplicht zouden zijn, het gaat tenslotte om verbintenissen.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

De klanten van Dommel zullen hiervan uiteraard op de hoogte gesteld worden, maar je moet hun natuurlijk ook even tijd geven. Het is immers pas sinds afgelopen donderdag (!) dat ze officieel in faling zijn gegaan en er een curator is aangesteld om dit in goeie banen te sturen. En pas sinds afgelopen vrijdag (gisteren dus) is de overname door Hermes officieel gebeurd.

Daarvoor was het meer een goodwill van Hermes Telecom om deze klanten over te nemen, en zodoende ervoor te zorgen dat iedereen zijn/haar mobiel nummer bleef werken.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6287
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 505 keer
Bedankt: 609 keer
Recent bedankt: 3 keer

Maar het zou op z'n minst fatsoenlijk zijn van Hermes dat ze een mededeling bij de factuur steken...of is dat ook teveel gevraagd ?

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1838
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 354 keer
Bedankt: 172 keer
Recent bedankt: 3 keer

het duidt waarschijnlijk op volgende:
- hermes is mogelijks al even amateuristisch als dommel en zijn overnemers dat waren, handelfonds overnemen maar niet klaar zijn om te factureren laat staan te communiceren
- hermes zal heel snel moeten zijn om zijn investering ten gelde te maken, de curator geeft zoiets niet gratis weg.
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Als de merknamen,en het voll. klantenbestand is overgenomen wil dat eigenlijk nog niet zoveel zeggen,men kan dit alles gewoon nog eens doorverkopen aan een andere partij bijv. of zelf een telecom bedrijf oprichten.
koekjesvreter
Member
Member
Berichten: 63
Lid geworden op: 26 okt 2008, 15:53
Locatie: Kessel-Lo
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Tot 27 maart kon ik nog mijn oude e-mailadres van Dommel gebruiken via de pop server. Nu werkt het niet meer wat niet te verbazen is met alle ontwikkelingen. De server is nog steeds te pingen. Webmail werkt nog altijd. Iemand een idee of er nog iets te rapen valt?
rmag
Pro Member
Pro Member
Berichten: 430
Lid geworden op: 29 nov 2008, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 26 keer

hmmm, tot 27 Maart 2020.
Dat is precies 1 jaar na het opening vandit topic.
Topic was geopend op 27 Maart 2019.
Zal nu ook gedaan zijn met de mail servers, Goodbye
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Is dat geen 18 maand nu?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Ik denk ook dat het volledig zal gedaan zijn nu,spijtig verhaal verbaasd dat de naam Dommel niet is overgenomen door een andere grote speler,zoals Proximus met Scarlet.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

voor de goede naam moesten ze het alvast niet doen. :eek:
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”