Ik heb nieuw speelgoed!

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Flying
Pro Member
Pro Member
Berichten: 411
Lid geworden op: 22 apr 2014, 16:31
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 48 keer

Deze week ingestapt in het Google Home verhaal met een Nest Mini en Nest Hub. Via 50five kun je een Nest Mini bestellen met 20 euro korting via Engie. Ook maar meteen een Unifi AP AC Lite toegevoegd voor betere dekking thuis.

Die Dream Machine is wel interessant, jammer dat de ethernet-poorten niet poe zijn. Dat ware goed geweest in combinatie met twee extra access points.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Doet er mij aan denken dat ik nog een POE switchke moet zoeken om wat AP's en camera's te voeden... Liefst een stille
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

@MClaeys ... de Zyxel GS1920 - 10 Port PoE+ kan ik wel aanraden ... is zeer stil/onhoorbaar :-)
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 807
Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
Locatie: Diksmuide
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 59 keer

Even een dummie vraag omtrent POE: ik heb hier een switch liggen met 4 'gewone' poorten en 4 'POE' poorten. Als ik een niet POE-toestel (dus met eigen voeding, bvb een printer of een cameraatje met voeding) op een POE poort inplug, wat gebeurt er dan? Ontploft die? gaat het hele POE netwerk er uit? Of gewoon niks, maar bvb speed drop van GB naar 100 MBPS ?

En verder: een POE injector, ik plug die in VOOR een switch. Hebben alle poorten op die switch dan power??
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1301
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

KRL100 schreef:Even een dummie vraag omtrent POE: ik heb hier een switch liggen met 4 'gewone' poorten en 4 'POE' poorten. Als ik een niet POE-toestel (dus met eigen voeding, bvb een printer of een cameraatje met voeding) op een POE poort inplug, wat gebeurt er dan? Ontploft die? gaat het hele POE netwerk er uit? Of gewoon niks, maar bvb speed drop van GB naar 100 MBPS ?
Niets: die poort levert geen voeding dan.
En verder: een POE injector, ik plug die in VOOR een switch. Hebben alle poorten op die switch dan power??
Mogelijks: er zijn switches die dit ondersteunen, maar dat zijn er niet zoveel.
In dat geval heb je meestal 4W dat je minder kunt gebruiken ten opzichte van het totale vermogen (als je bijvoorbeeld 802.3bt gebruikt als injector, en je switch ondersteunt dit als input, kan je nog altijd 802.3at gebruiken als POE poorten).


Hierbij wel een algemene waarschuwing:
Dit gaat over actieve PoE (de enige echte PoE).
Je hebt ook zoiets als passieve PoE (wat geen echte standaard is): die levert altijd spanning, ook al is het geen PoE toestel, en dit kan je toestel wel kapot maken.
PoE onderhandelt met het toestel (via LLDP), vandaar dit op je eerste vraag het antwoord is dat dit geen kwaad kan.
Hierbij aansluitend op de tweede vraag: als je een switch hebt die PoE gevoed kan worden, dan zijn de PoE output poorten vaak passieve PoE, en kan je dus niets anders meer op aansluiten.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

KRL100 schreef:[...]Hier net de Mavic 2 Pro in huis [...] Zender aanzetten, drone aanzetten, beeld, sat-fix en take-off!
Inderdaad, ik kon het niet laten en heb hetzelfde pakket gekocht (Mavic 2 Pro, smart controller en de fly more kit) :-)

"Don't ever talk to me or my son again"?
IMG_1665.jpeg
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 807
Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
Locatie: Diksmuide
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 59 keer

Na mijn tegenvaller met DJI in 2016 die Yuneec Q500 gekocht en daar het gemak van 'aanzetten en vliegen' leren kennen. Probleem was dat ik hier thuis (Diksmuide) in de CTR van Koksijde zit en dus niet zomaar mag vliegen met een toestel van >1000gr. Daar komt met die Mavic 2 Pro verandering in, ondertussen al heel wat vluchtjes gedaan, boven eigen tuin en boven het mega grote veld hierachter, met toestemming van de boer... 30 Ft is gewoon hoog genoeg om je skills aan te scherpen, en heerlijk leren bijsturen in ATTI mode (moet je even instellen in de firmware). Met de app 'droneguide' van Skeyes kan je snel zien of je ergens mag vliegen of niet.

Ik vind het comfort van zender aan, drone aan, fix en hup, zo heerlijk. Onlangs nog eens mijn Phantom 2 anno 2015 aangezet, moest ik weer die app gaan installeren of de smartphone, verbinden met die repeater, ondertussen geen mobiel internet, alles moet opgeladen zijn, etc... Bagger dus, achteraf gezien...
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Voor te vliegen maakt de hoogte niet zoveel uit nee, maar shots van op 120m hoogte zijn toch mooier.

Heb jij die DJI Goggles ooit geprobeerd? Ga daar eens reviews van lezen, misschien wil ik die ook wel...
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Sasuke schreef:@MClaeys ... de Zyxel GS1920 - 10 Port PoE+ kan ik wel aanraden ... is zeer stil/onhoorbaar :-)
Deze? Tnx voor de tip :).
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Dat is me inderdaad. Niet supergoedkoop, maar wel heel goed en geruisloos ;-)
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Ghohja, ik wou later dit jaar ook 2 x TP-link t1700g-28tq plaatsen om 10Gb uplinks in huis te hebben, die zijn ook niet goedkoop :lol: Speelgoed hoeft niet altijd goedkoop te zijn :).
Een dezer eens kijken om hem te bestellen :).
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1974
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 102 keer
Recent bedankt: 1 keer

Vandaag besteld: LoWi om mijn digitale elektriciteitsmeter uit te lezen ter vervanging van een RPi met de P1 MONITOR software.
De LoWi komt met een kabeltje en krijgt zo ook stroom van de digitale meter.
Toevallig gezien op het Zonstraal forum. Mijn micro SD kaartje was net corrupt.
De zaakvoerder zit ook in het weekend achter de support desk op de site.
Alleen vielen de verzendkosten wat tegen. Hoop dan ook dat ik het super snel zal kunnen testen.

Afbeelding
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2656
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

seagull schreef:Vandaag besteld: LoWi om mijn digitale elektriciteitsmeter uit te lezen ter vervanging van een RPi met de P1 MONITOR software.
De LoWi komt met een kabeltje en krijgt zo ook stroom van de digitale meter.
Toevallig gezien op het Zonstraal forum. Mijn micro SD kaartje was net corrupt.
De zaakvoerder zit ook in het weekend achter de support desk op de site.
Alleen vielen de verzendkosten wat tegen. Hoop dan ook dat ik het super snel zal kunnen testen.

Afbeelding
Mooi ding genoteerd voor als ik verhuisd ben, maar idd 22,5 euro verzendkosten, is dat een persoonlijke koerier ? Lijkt me wel heel veel.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6012
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 829 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Wat is de meerwaarde tov een gewone kabel?

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1974
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 102 keer
Recent bedankt: 1 keer

Geen RPi meer nodig, geen micro SD kaartjes die je moet reflashen, geen USB voeding meer nodig.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Ik heb men database op USB stick gezet op men PI, dus minder schrijfacties op men MicroSD (ik draai DSMR op een PI om hem uit te lezen). Ik draai het nog niet lang dus geen idee hoe lang de kaart het volhoud.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

seagull schreef:Geen RPi meer nodig, geen micro SD kaartjes die je moet reflashen, geen USB voeding meer nodig.
Waar staat uw data dan? Of is het enkel "live" uit te lezen?
Als alle data op de "stick" wordt geschreven, wat heb je dan gewonnen? Als de "memory unit" op de stick dood is, is heel uw stick meteen dood?!
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Salonactie op dynamische vering van KW met goca certificaat, 't was met korting nog steeds een mooi bedragje. Dus voorlopig dan maar geen electrische wagen, eerst nog wat genieten van wat ik al heb en rustig de kat uit de boom kijken.

https://www.kwsuspensions.com/ford_focus_rs
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6008
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

seagull schreef:Vandaag besteld: LoWi om mijn digitale elektriciteitsmeter uit te lezen ter vervanging van een RPi met de P1 MONITOR software.
De LoWi komt met een kabeltje en krijgt zo ook stroom van de digitale meter.
Toevallig gezien op het Zonstraal forum. Mijn micro SD kaartje was net corrupt.
De zaakvoerder zit ook in het weekend achter de support desk op de site.
Alleen vielen de verzendkosten wat tegen. Hoop dan ook dat ik het super snel zal kunnen testen.

Afbeelding
Leuk ding, maar wat heb je er aan...
82€ voor wat grafiekjes, tegen je eens 82€ aan elektriciteit hebt kunnen besparen.
Simpel op zich, een ESP8266/ESP32 en wat programmatie.

Wat me vooral interesseert is hoe veel watt ik uit die poort van de digitale meter kan trekken, deze wordt niet geteld :angel:
Dit blijkt 5V, 250 mA te zijn, goed voor 1 gratis Watt
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Gisteravond de fijnstofsensor eindelijk in elkaar geknutseld (duurde ongeveer 10 minuten).
https://leuvenair.be/bouw-je-eigen-sensor/
https://maps.sensor.community/#9/51.1078/4.6857
Gebruikersavatar
keerekeerweere
Plus Member
Plus Member
Berichten: 197
Lid geworden op: 09 nov 2008, 10:47
Locatie: Opwijk
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 20 keer

pciex8x16.jpg
PCI E 8X to 16X Slot PCI-E Riser Adapter

Gebruik al een paar maanden een server moederbord in een desktop met een Nvidia grafische kaart. Een vorige poging van een extender waarbij je laatste stukje moest afveilen of uitzagen was mislukt, vandaar deze degelijk gebouwde riser/converter
Nu overgeschakeld van een 1x-16x naar een 8x-16x adapter en het verschil is zeker merkbaar vooral bij hogere resoluties.
Orange Internet + Boost 400/40 - OPNSense - VOIP OVH on Fritz!Box 7390
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Pics!!
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 123 keer
Recent bedankt: 5 keer

heist_175 schreef:Gisteravond de fijnstofsensor eindelijk in elkaar geknutseld (duurde ongeveer 10 minuten).
https://leuvenair.be/bouw-je-eigen-sensor/
https://maps.sensor.community/#9/51.1078/4.6857
Net op een interessant moment. Bij dit weertype en met de houtstokers kleurt de kaart flink oranje en rood.

Ik heb de mijne vorige week aan mijn Homey gekoppeld.
https://homey.app/nl-nl/app/com.gruijte ... irQuality/
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

R2D2 schreef:
heist_175 schreef:Gisteravond de fijnstofsensor eindelijk in elkaar geknutseld (duurde ongeveer 10 minuten).
https://leuvenair.be/bouw-je-eigen-sensor/
https://maps.sensor.community/#9/51.1078/4.6857
Net op een interessant moment. Bij dit weertype en met de houtstokers kleurt de kaart flink oranje en rood.
Het is (oa) om ons eigen houtstoken in kaart te brengen, los van hysterie en los van bedenkelijke meetmethoden van de VMM :).
De test is: kan je zien - obv uitstoot PM10 of PM2,5 - of we aan het stoken zijn of niet. Mijn assumptie is: niet. To be tested...
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 123 keer
Recent bedankt: 5 keer

Bij windstil zal je het merken, als natuurlijk de achtergrondvervuiling al niet hoog is door andere bronnen ( andere buren en verkeer)

Ik woon in de stad. Weinig houtstokers hier maar wel veel verkeer. De metingen volgen de spitsuren en in het weekend is het veel minder.
Als er een file van draaiende diesels in de straat staat zie je het pieken.
En de wind speelt ook een rol. Bij veel wind waait de rotzooi snel weg. Bij windstil lopen de waarden snel op.

In mijn straat zit 1 houtstoker. Met dit weertype kan ik zien wanneer die thuis is en wanneer die gaat slapen. Even buitengaan en de neus bevestigt de metingen.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

R2D2 schreef:Even buitengaan en de neus bevestigt de metingen.
Jij wint er niets mee, maar als je "stoken" kan ruiken, is de stoker fout bezig.
Als wij stoken kan je niet ruiken - ook niet met de mist de voorbije dagen - dat we aan het stoken zijn.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

ik merk dat toch ook heel vaak, vooral brandend hout ruik je erg snel.
(chemische troep ook, maar dat mag in principe niet opgestookt worden)
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Waarschijnlijk één van de beste subwoofers op de markt, heb een kitje van 2 plus hun 1 kilowatt amp ;)
subs.jpg
Deze vervangen een actief setje Klipsch SW115 (twee 15 inch subs) die in een custom push pull staan, de voorste sub staat op 1/3 van de voorste muur aan de rechtermuur en in fase, de achterste sub staat in de linkerachterhoek en daarbij is bij één kabel de polariteit omgedraaid (heb gewoon een nieuwe kabel gemaakt met nieuwe speakon neutriks ipv de stock kabel te verminken), zo duwt de voorste en trekt de achterste.

Bij REW geeft dit de meest rechte curve en overschot aan druk. Bij een push-push opstelling waarbij 2 subs op één lijn staan, vaak vooraan of in de voorste hoeken, klinkt het wat minder indrukwekkend, maar voor de leek nog steeds indrukwekkend.

https://www.klipsch.com/products/thx-1200-sw-subwoofer
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Omdat het binnenkort Doom Eternal is, en ik van plan ben om dat spel een lange periode veel te spelen en herspelen, de game setup maar naar beneden verhuisd, zo zit ik dichter bij de vrouw die dan TV kijkt...
D9B31D3C-F9EB-44BA-A1D7-33E4B81F1B08.jpeg
Is wel nog niet de definitieve setup:
- kabelgoot nog installeren, uiteindelijk gaat er geen kabel te zien zijn.
- dit is een afgeplakte donkerbruine tafeltop, wordt vervangen door een lichte skandinavische houtkleur, sluit beter aan bij de grote tafel die erachter staat
- monitor moet nog op een arm, maar de zwarte die ik wil is niet op stock.
- Logitech speakers met die LEDs.
- eventueel draadloze headset als die ook subtiel kan, niet zo’n game-uiterlijk.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2840
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

In augustus een nieuwe tv gekocht ter vervanging van de Panasonic Viera plasma.
Het heeft zo lang geduurd (11 jaar) omdat ik er zo tevreden van was. Enkel de reflectie viel tegen.

Daarom toevallig eens gaan kijken in de "tv winkel" en ik zag er eentje uitspringen qua beeld binnen budget: Samsung QLED 65Q80R.
Enorm tevreden van de tv en aangezien we nu effectief ook meer samen Netflixen en dergelijke, begon het te kriebelen om een soundbar aan te schaffen. Wegens kabels etc wou ik niet een volledige 7.1 of 5.1 surround en zo een audiophile ben ik nu ook weer niet.

Daarom na wat weken het internet af te schuimen mijn prijs/kwaliteit gevonden: Samsung HW-Q80R, eigenlijk de soundbar voor mijn TV :)
De 90R als topmodel heeft de 2 satelites meer, voor de rest quasi hetzelfde.

Morgen wordt em geleverd, en ik heb een fantastische prijs gekregen, dus ik kijk er naar uit. De prijs heeft me trouwens overhaalt om toch deze te kiezen niettegenstaande hij de E-ARC ondersteuning nog mist (en samsung houdt voorlopig de update nog uit)

review: https://www.rtings.com/soundbar/reviews/samsung/hw-q80r

Afbeelding
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

Leuk ding, hopelijk gaat hij terug 11 jaar mee.
Onze huidige 37" LG is inmiddels ook 11 jaar en doet het nog prima. Nadat 1 van de maten een nieuwe 65" LG heeft gekocht en we daar de mogelijkheden op hebben gezien kriebelt het toch ook wat. :lol: Streamen van de NAS, Airplay en Netflix zullen hier het belangrijkste zijn.


On topic:

Sapphire RX 580 Pulse om hackintosh nog eens te proberen, de rest van de huidige pc zijn onderdelen waren al perfect.
Nieuwe monitor: AOC Q2790PQU
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

We hebben hier in de home cinema ook nog altijd een onverslijtbare 42" Panasonic Viera plasma, die ondertussen al 13 jaar meegaat. 2 jaar geleden dan voor beneden een 65" 4K Sony LCD TV gekocht. Soms toch spijt dat het geen OLED was, zelfs al was dat toen een bewuste keuze (wegens 1000 euro duurder, en nog jonge kinderen die wel eens durfden van TV weglopen met hun Wii spel op pauze...). Het beeld van een LCD TV is gewoon nooit 'strak' door de onvermijdelijke blooming.
Ik zou eigenlijk gewoon voor een 55" OLED in de home cinema moeten gaan, waar ik ook 5.1 surround heb, maar dat is ondertussen uitgegroeid tot de Netflix Woman Cave :P.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Onze Samsung 32 inch HD ready van 2006 blijft ook leven. Doet nog steeds zijn ding goed. :angel:
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2840
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

Tomby schreef:We hebben hier in de home cinema ook nog altijd een onverslijtbare 42" Panasonic Viera plasma
Yup we hadden dezelfde... is het echt TOP ding :D
Enkel 2 minpunten:
- reflectie
- warmte afgifte

Maar de 65Q80R is echt een waardige vervanger :)
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Zo goed als klaar. Er is nog een zwart tafelblad met dezelfde afmetingen onderweg, kan ik nog zien of dat mooier uitkomt.

Alleen ga ik ofwel de bestaande grijze monitor-arm zelf zwart verven, ofwel zoek ik een zwart model dat de 34" kan dragen.

[youtube]eAg0vSBPFnM[/youtube]

Hmmm... wil ook wel zeggen dat ik geen nut meer heb voor de ROG Zephyrus game-laptop, zal zien om die hier te koop aan te bieden...
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Dafke schreef:In augustus een nieuwe tv gekocht ter vervanging van de Panasonic Viera plasma.
Het heeft zo lang geduurd (11 jaar) omdat ik er zo tevreden van was. Enkel de reflectie viel tegen.
Heb nog een 65vt30 die nog perfect speelt (buiten het pauze logo van de HDI dune dat links bovenaan in sommige scenes zichtbaar is, maar daar wen je aan). Overweeg de LG 65 inch C9 PLA, die zit al onder de 2000 euro (bij el-vidas, en kamera express kan ook die prijs geven) maar met het voetbal & de andere brood en spelen denk ik dat ze TV's verder gaan dumpen.

Anderzijds met corona en het feit dat LG niet naar de ISE beurs in Amsterdam gaat ... misschien tijd om rap een LG te kopen voor ze niet kunnen restocken.

De LG prijs is in vrije val:
https://el-vidas.nl/lg-oled65c9pla

Bij alternate & cooblue nog steeds rond de 2400 a 2500
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2840
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

Stuur eens een mail naar Apollo.nl voor zijn beste prijs.
Daarvan komt mijn soundbar nu en ongelooflijk tevreden van prijs en afhandeling!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Zelfs op een donkere oprit met 1 spot nog redelijk beeld, en uitgebreid menusysteem.

https://www.action.com/nl-be/p/maxxter- ... n-camera-/

Hoe ze dit maken voor 12 euro en er nog op verdienen ook, 't ja ...
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Sinds vandaag in het bezit van een iPhone 11 zwart 64GB. Serieuze spec bump vanaf de SE (vooral de camera) en ik vind de Face ID ook wel zeer handig werken!
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

ub4b schreef:Zelfs op een donkere oprit met 1 spot nog redelijk beeld, en uitgebreid menusysteem.

https://www.action.com/nl-be/p/maxxter- ... n-camera-/

Hoe ze dit maken voor 12 euro en er nog op verdienen ook, 't ja ...
Als de zoekacties naar info wat kloppen zou daar een motion sensor inzitten.
Kan je dit even checken aub?
Zou ideaal zijn om na te gaan wie er 's nachts in de weide achter ons komt binnenkijken in de huizen. 8)
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”