Is Archer MR200 (vorige gen Flybox) nog bruikbaar met Orange?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
stefan1234
Pro Member
Pro Member
Berichten: 344
Lid geworden op: 05 sep 2019, 14:15
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 23 keer

Beste,

Ik was tot medio 2017 Easy Internet @ Home klant en had daarvoor de door Orange gehermerkte (TP-Link) Archer MR200 "Flybox". Voor degenen met een meer visueel geheugen:
https://images.yaoota.com/Rcgj2t0nIv3WE ... e42bd4.jpg

Nu wil ik opnieuw klant worden. Ik ging vandaag naar de Orange-winkel omdat ik bij bestelling via internet kennelijk verplicht was hun nieuwe Flybox er bij te nemen voor EUR 39 en een minimumcontractduur van 12 maanden, hoewel ik vermoed dat mijn "oude" Archer MR200 nog perfect bruikbaar is. De verkoper raadde me aan om die nieuwe modem er bij te nemen aangezien "de oude Flybox" een update nodig had en al veel klanten een nieuwe Flybox waren komen halen omdat hun oude door de update gebrickt was.

Ploos het zelf even na en vond de volgende aankondiging van Orange:
https://www.orange.be/nl/hulp/internet- ... nstalleren
Is blijkbaar een zeer recente verandering. En de enige oude Flybox waarvan sprake is, is de (Huawei) B310s-22, dus niet relevant in mijn situatie.
Belde dan maar even naar de helpdesk maar de medewerkster leek mijn vraag niet te begrijpen en kon enkel het standaardantwoord geven.

Kan er iemand mij kan vertellen of de Archer MR200 nog werkt als Orange Flybox?

Dank
M_016
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 817
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 95 keer

@stefan1234 een dergelijke Flybox TP-Link Archer MR200 werkt hier nog perfect (van eind december 2017 tot heden), passeert evenwel nog steeds eerst via de Flybox-pagina vooraleer naar het internet te kunnen gaan
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

M_016 schreef:@stefan1234 een dergelijke Flybox TP-Link Archer MR200 werkt hier nog perfect (van eind december 2017 tot heden), passeert evenwel nog steeds eerst via de Flybox-pagina vooraleer naar het internet te kunnen gaan
Me too. Gepost met die verbinding. En mijn ouders hebben nog een eerste generatie Mobistar Flybox zonder enige software update sinds aankoop en die werkt ook nog.

Hoe dit product te kopen zonder Flybox weet ik niet maar vanuit technisch standpunt kan dat niet nodig zijn. Ik zou een ander verdeelpunt proberen.

Of vragen of je het kunt kopen zonder kortingstarief van 39 euro met contract maar tegen volle prijs en dan direct te Flybox teruggeven voor volledige terugbetaling maar het abonnement behouden.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Misschien dat zij dadelijk de hete adem van Tadaam in hun nek voelen en iets soepeler worden. Of naar een shop gaan en geen contract MET flybox aanvaarden lijkt ook te werken. Het lijkt wel of zij niet willen verkopen :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Op het Orange Community-forum is een bericht gepost dat de eerste generatie Flyboxen niet meer zouden werken sinds 4 september. Kan dat (nog) niet bevestigen. Mijn ouders die zo'n oude Flybox hebben zijn nog niet thuis al zal dat niet lang meer duren.

Ik heb daar ook een vraag gepost voor verdere toelichting van Orange medewerkers. En ook een verwijzing naar hier eigenlijk over het bricken van die toestellen bij update.

https://community.orange.be/t5/Netwerk/ ... /m-p/21653
stefan1234
Pro Member
Pro Member
Berichten: 344
Lid geworden op: 05 sep 2019, 14:15
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 23 keer

Dank voor de antwoorden. Ik ben een overeenkomst aangegaan voor Easy Internet @ Home 150 zonder Flybox zelf, en alles werkt nog perfect met mijn oude Archer MR200. :banana: Was niet dat ze geen overeenkomst zonder Flybox wouden aangaan, de verkoper eergisteren probeerde het me gewoon te ontraden. Degene die er de tweede keer was leek van heel de kwestie niet op de hoogte en vond het vanzelfsprekend dat om het even welke Flybox zou moeten werken.
stefan1234
Pro Member
Pro Member
Berichten: 344
Lid geworden op: 05 sep 2019, 14:15
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 23 keer

M_016 schreef:@stefan1234 een dergelijke Flybox TP-Link Archer MR200 werkt hier nog perfect (van eind december 2017 tot heden), passeert evenwel nog steeds eerst via de Flybox-pagina vooraleer naar het internet te kunnen gaan
WalterB1 schreef:Me too. Gepost met die verbinding.
En werkt de Archer MR200 sinds vandaag nog bij jullie?
Ik zit sinds vandaag in dezelfde situatie als deze persoon: https://community.orange.be/t5/Mobiel-i ... td-p/38142
Van het ene moment op het andere wordt een product dat nog perfect werkt ge-end-of-lifed. :bang:
Goed dat ik zeer skeptisch tegen de uitdeinende cloud en de steeds voortschrijdende appificatie sta, anders was de hinder veel groter geweest... 8)
ReLoad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 301
Lid geworden op: 10 apr 2007, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 4 keer

Hier ook sinds vandaag geen internet meer, geen idee sinds hoelaat want ben pas deze avond thuis gekomen.

4G router: Archer 200 ofzoiets

Probleem
redirect naar: https://denial.orange.be/not_modem

Code: Selecteer alles

Home
Image Modem 	

Easy Internet @Home: Modem error

Beste klant,

Deze SIM-kaart kan niet worden gebruikt in dit apparaat.

Om een verbinding te maken met het internet, plaats de SIM-kaart in de modem van uw Easy Internet @Home aanbod.

Heeft u nog vragen? Surf naar www.orange.be of contacteer onze klantendienst.
Image Modem 	




Easy Internet @Home: Erreur modem

Cher client,

Cette carte SIM ne peut pas être utilisée dans cet appareil.

Pour vous connecter à Internet, veuillez utiliser la carte SIM dans le modem de votre offre Easy Internet @Home.

Vous avez d’autres questions ? Consultez notre site web (www.orange.be) ou contactez le service clientèle.
 

© Orange 2016

Leuk zo, best dat mijn GSM nog beetje data reserve heeft.

Nog mensen die problemen hebben.
Al iemand naar de klanten dienst gebeld?
stefan1234
Pro Member
Pro Member
Berichten: 344
Lid geworden op: 05 sep 2019, 14:15
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 23 keer

Zou die draad van de Orange Tribe die ik gelinkt heb gewoon in het oog houden morgen.

Toeval dat vandaag eveneens de ondersteuning voor Windows 7 stopgezet werd? Misschien een Windows 7-systeem bij Orange dat een rol speelde in het blijvend laten werken van oudere generaties Flyboxen?
M_016
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 817
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 95 keer

@ MR200 werkt in ieder geval op dit ogenblik nog altijd hier ...
ReLoad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 301
Lid geworden op: 10 apr 2007, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 4 keer

Bij werkte het terug de volgende ochtend (rond 8u getest)
Ondertussen nu weer een dag verder en het werkt nog.

We zullen wel niet "alleen" (2 gebruikers hier + gebruiker op Orange Tribe) geweest zijn, vermoedelijk wel nog een hoop meer.
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”