Ali Express app bijna altijd actief

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Ik heb een Huawei P9 smartphone met Android 7. Soms krijg ik eens een melding dat er energie intensieve apps actief zijn en of ik die wil afsluiten. Dan selecteer ik "ja" of "sluiten" of zoiets. Nu heb ik mezelf ondertussen eigen gemaakt om regelmatig eens te kijken of er energie intensieve apps actief zijn, zonder dat ik die melding krijg. Kan ik zien via instellingen-batterij-energie intensieve apps. Nu valt mij op dat zowat constant de Ali Express app actief is. Ik heb ze net afgesloten via die batterij instelling en nog geen 2 minuten later is de app weer actief. Ondanks dat ik ze helemaal niet gebruikt heb vandaag of gisteren. Zijn er meer mensen die dit al meegemaakt hebben? Zijn de chinezen mij aan het bespioneren? Met Whatsapp heb ik het ook wel eens maar dat is meestal nadat ik de app heb afgesloten dat die om 1 of andere reden nog actief blijft. Maar Ali blijft mij constant "volgen".
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 14 keer

Ik heb dat precies niet.
In de top10 van mijn Pocophone komt de AliX app niet voor.
De AliX app heeft ook geen enkele permissie gekregen bij mij (geen idee of ie er ooit naar gevraagd heeft).
Het is gewoon een "zoek app", als ik ff een kabeltje zoek voor iets ofzo. Er is geen enkele reden dat die app meer moet kunnen dan online gaan.
In de maand december heeft de app 5Mb verbruikt, ik heb enkele opzoekingen gedaan en dan bekijk je natuurlijk ook een paar fotootjes etc. Niets spectaculairs zou ik zeggen?

Smijt de app er eens af en installeer opnieuw?
Geen idee of dat iets oplevert?
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Ik heb nu de optie "app sluiten bij schermvergrendeling" geactiveerd. Dat lijkt te werken.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Die app heeft een pakketten tracker die meldingen geeft als de status van een pakje veranderd.
Soit, app verbruikt niet meer of minder dan gmail of mij mi fit app die ook constant draaien.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

iceke schreef:Die app heeft een pakketten tracker die meldingen geeft als de status van een pakje veranderd.
Soit, app verbruikt niet meer of minder dan gmail of mij mi fit app die ook constant draaien.
Het zijn geen meldingen die ik krijg. Het is gewoon de app die actief op de achtergrond loopt terwijl ik die helemaal niet gebruik of gebruikt heb, zelfs meerdere dagen na elkaar. Dan kill ik de app en een paar minuten later is die weer actief. En het is: ENERGIE intensieve app, en niet DATA intensieve app. En die app activeert zichzelf, ongeacht of ik nu wel of geen spullen in bestelling heb.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Jack Daniels schreef:En het is: ENERGIE intensieve app, en niet DATA intensieve app. En die app activeert zichzelf, ongeacht of ik nu wel of geen spullen in bestelling heb.
ik vind die "battery intensive" nogal redelijk vaak hit&miss eerlijk gezegd....
om de x tijd klaagt die bij mij random over een app, en met random bedoel ik dat die ineens begint te klagen over bv een app die al maanden constant actief is en geen update gehad heeft.
ineens zou die dan meer intensief zijn als anders (en dan weer mandenlang niet, terwijl die dus nog steeds exact hetzelfde in gebruik is)
ik ben dan ook van mening dat de meldingen niet bepaald geloofwaardig meer zijn.

(heb het al gehad voor bv een app voor het werk en voor mijn mailapp, maar bv nog nooit voor whatsapp of de gps apps...)

en of de chinezen je aan het bespieden zijn... zo interessant zal je wel niet zijn.
en als je bovendien een chinese gsm hebt, moet je al niet speciaal kijken naar de apps :)
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Jack Daniels schreef:
iceke schreef:Die app heeft een pakketten tracker die meldingen geeft als de status van een pakje veranderd.
Soit, app verbruikt niet meer of minder dan gmail of mij mi fit app die ook constant draaien.
Het zijn geen meldingen die ik krijg. Het is gewoon de app die actief op de achtergrond loopt terwijl ik die helemaal niet gebruik of gebruikt heb, zelfs meerdere dagen na elkaar. Dan kill ik de app en een paar minuten later is die weer actief. En het is: ENERGIE intensieve app, en niet DATA intensieve app. En die app activeert zichzelf, ongeacht of ik nu wel of geen spullen in bestelling heb.
Nu weet je waarom die app blijft draaien in de achtergrond.
En ik had het idd over hoeveel batterij die verstookt op mijn smartphone, niet meer of minder dan een vergelijkbare app die in in de achtergrond blijft draaien.

Nu als jij daar stress van krijgt.. kzou zeggen : uninstall en ga via de webbrowser ;-)
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”