TV met Kodi (RPi4 + remote)

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

Hi,

Het idee was er al lang maar eindelijk gaat het er van komen. Cordcutting en enkel nog TV via Netflix en met Kodi. Momenteel heb ik als test op mijn Win10 PC Kodi + gewenste add-ons geïnstalleerd en dat werkt zoals het hoort.

Het plan is om een RPi 4b aan te schaffen + alu case (FLIRC?) + SDkaartje min. 16GB
OS: LibreElec of OSMC?
Voor afstandsbediening lijkt FLIRC goed te werken.

Ideeën? Suggesties?

Is er ook mogelijkheid om streams op te nemen?
Bye, Maurice
https://on4bam.com
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Hier is sinds zaterdag de Telenet digicorder ook weg.
Een weekje eerst getest met een Xiaomi Mi Box S (Amazon €62), en ding werkt prima. Ook handige bluetooth afstandbediening (niet meer richten).

- Netflix, youtube staat er out of the box op
- VTM Go (native Android TV app) werkt perfect. Lang geleden dat ik nog zoveel VTM gekeken heb... Het is nog niet perfect, maar hier kunnen de andere zenders wat van leren. 8)
- Kodi erop gezet via de Play store voor VRT Nu en Retrospect voor andere zenders.

Dat voldoet prima voor hetgeen wij van TV nog kijken. Vandaag ook Yelo in kodi bijgezet, werkt ook prima - alleen Live.
En dat allemaal plug-n-play, niks rooten, sideloaden, ... Vrouw en kinderen waren er ook snel mee weg. (was een voorwaarde)
En bespaart me €28/mnd. :beerchug:
didi79
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1057
Lid geworden op: 25 jun 2007, 17:19
Locatie: 8930 Rekkem
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 108 keer
Recent bedankt: 1 keer

Een goedkope chinese android tv (zelf heb ik deze een half jaar geleden voor €55 gekocht) zou eigenlijk ales moeten kunnen.
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 959
Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
Uitgedeelde bedankjes: 259 keer
Bedankt: 50 keer

Hier ook aan het overwegen om tv abo op te zeggen.
Gebruik al lang een RPi met LibreElec maar zijn een aantal zenders (NatGeo, Animal planet, BBC One, Two en World) die dan niet meer te bekijken zijn.

Opnemen gaat volgens mij niet. Er waren ooit mogelijkheden om streams op te nemen maar dat was puur afhankelijk van de plugin.
Je kan natuurlijk wel uitgesteld kijken, gebruik ook gemist downloader.

Ter info: een RPi heeft CEC on board, wordt hier gewoon met afstandsbediening van TV gebruikt - of app op tablet.
Heppie NY!
yaris
Premium Member
Premium Member
Berichten: 564
Lid geworden op: 14 mei 2004, 00:16
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 34 keer
Recent bedankt: 1 keer

Zelf jaren een nuc gebruikt met windows 10 en kodi. Nu een iets krachtigere win 10 machine met kodi en emby.
netflix is via win10 app of browser. Vtm go ook via chrome browser.
nvidia shield lees ik ook enorm positieve commentaren.
Ik heb al 14 jaar geen tv abbo meer.

Mijn kinderen kijken netflix en youtube.

Edit: kodi alleen ga je te beperkend vinden. Met win10 en kodi kan je heel flexibel alles afspelen.
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

Ernie schreef:Ter info: een RPi heeft CEC on board, wordt hier gewoon met afstandsbediening van TV gebruikt - of app op tablet.
Inderdaad, als je TV HMDI-CEC (heeft per merk een andere naam, maar CEC is de officiële naam) ondersteunt, dan moet je gewoon de CEC-plugin inschakelen in LibreELEC en je kan dan gewoon je TV-afstandsbediening gebruiken om Kodi te bedienen.

Daarnaast is het ook mogelijk om een app te gebruiken (zoals Kore, de officiële afstandsbediening app van Kodi) vanop je GSM of tablet.
marzman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 15 dec 2015, 14:52
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 18 keer
Recent bedankt: 1 keer

Voor Netflix en YouTube zou ik een AndroidTV box kopen. Op de Mibox staat het al. En je hebt Chromecast ondersteuning een goede Spotify app en de app van VTM is ook best goed.

Ik heb ook een Pi2 gehad, maar Netflix heb ik nooit aan de praat gekregen, hij was veel langzamer (ok, de Pi4 zal sneller zijn dan de 2) en Kodi draait ook op AndroidTV. Maar nu de Pi weg is gebruik ik Kodi eigenlijk ook weinig meer
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

ddd schreef:Hier is sinds zaterdag de Telenet digicorder ook weg.
.../...
Vandaag ook Yelo in kodi bijgezet, werkt ook prima - alleen Live.
En dat allemaal plug-n-play, niks rooten, sideloaden, ... Vrouw en kinderen waren er ook snel mee weg. (was een voorwaarde)
En bespaart me €28/mnd. :beerchug:
Hoe kan je €28/mnd besparen door alleen de digicorder weg te doen?
Of bedoel je dat je uw TV abonnement volledig hebt opgezegd?
In dat geval heb je ook geen toegang meer tot Yello (tenzij je iemand anders login gebruikt) ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Idd, digicorder + kabel.
Yelo gebruik ik eigenlijk niet omdat ik quasi niets Live kijk en/of voldoende heb met de andere apps. Had het maar eens getest omdat ik het hier gelezen had. Wist niet dat die Kodi plug in er was.

Ik had ook eerst gekeken naar een oud PCtje, Kodi (Libreelec) erop, en een Fly Mouse. Werkte op zich wel goed, maar ik miste toch zaken.
De android TV interface is veel overzichtelijker, meer mogelijkheden (Andriod apps, Chromecast Ultra ingebouwd), en je kan er nog altijd Kodi bij opzetten.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3630
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 150 keer
Contacteer:

+1 voor AndroidTV en specifiek de MiBox. Topspul!
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

Bedankt voor de input.

HDMI-CEC had ik al zien staan maar niet de link gelegd met Anynet + op onze Samsung TV. dat maakt het nog gemakkelijker. Een app is niet echt een optie omdat we niet vastgelijmd zitten aan smartphone/tablet (die staan af als we ze niet nodig hebben, bellen doet iedereen maar op de vaste lijn 8) )

Binnenkort (28/11) is het black friday en is er misschien wel iets te scoren, ondertussen krijgt het plan vaste vorm.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

De apps draaien op de Mi Box, geen smartphone of tablet nodig.. :-)
(al is het soms wel handig om tekst in te geven via de gsm)
-etienne-
Plus Member
Plus Member
Berichten: 164
Lid geworden op: 21 aug 2006, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 14 keer

Wat is de meerwaarde van een Xiaomi Mi Box S box die toch een beetje duurder is dan de Google Chromecast?
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6012
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 828 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Zoals hierboven al gemeld. Ook ondersteund bvb kodi een pak meer codecs dan de Chromecast.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

- het is een Chromecast 4K
- Android TV (VTM app, Kodi, KMI,... en kids spelen wel eens een spelletje met een xbox 360 controller erop)
- heeft een remote, bluetooth, dus "richten" is niet nodig
- google assistant (of gewoon zoeken met je stem werkt echt goed)
-etienne-
Plus Member
Plus Member
Berichten: 164
Lid geworden op: 21 aug 2006, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 14 keer

Thanks! Dat verklaart veel! :)
Klopt het dat je het geluid van je TV niet kan regelen en dat je met andere woorden nog steeds 2 remotes nodig hebt?

De Nvidia Shield TV zou dit wel kunnen maar kost losjes 2-3 keer zoveel. Is deze zijn geld waard vinden jullie? Naast audio controls heb je ook de befaamde "upscaling"?

Ik zoek eigenlijk de beste box om VRTNU/VTMGo/Kodi en Netflix te streamen. Toch een 3 uurtjes per dag dus het mag een goede box zijn, maar tegelijkertijd ook geen zin om geld uit te geven voor niets.
jollito
Pro Member
Pro Member
Berichten: 442
Lid geworden op: 16 jan 2008, 15:28
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 7 keer

Ik gebruik een Xiami MiBox voor exact hetzelfde als wat jij hem wilt gebruiken.
Dat is geen al te dure oplossing en werkt zeer goed. Heb hem nog wel maar een week, dus nog niet echt uitvoerig getest...
-etienne-
Plus Member
Plus Member
Berichten: 164
Lid geworden op: 21 aug 2006, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 14 keer

jollito schreef: Ik gebruik een Xiami MiBox voor exact hetzelfde als wat jij hem wilt gebruiken.
Dat is geen al te dure oplossing en werkt zeer goed. Heb hem nog wel maar een week, dus nog niet echt uitvoerig getest...
Maar dus voor geluid gebruik je de (tweede) afstandbediening van TV?
Ik was al een tijdje van plan de Xiaomi aan te schaffen en rustig Black Friday deals aan het afwachten en toen las ik dit artikel:
In live TV streaming apps such as PlayStation Vue, YouTube TV, and Sling TV, the Mi Box S doesn’t provide 60 frames-per-second video. That means sports and news channels look choppy compared to cable and to other streaming devices such as Roku’s Premiere+ and Amazon’s Fire TV 4K. While Xiaomi’s hardware technically supports 60-frames-per-second video—it’s available, for instance, in YouTube—live TV streaming services aren’t offering it.
... maar dus ook...
Even worse, Xiaomi didn’t bother to add an infrared emitter to the remote, which puts Mi Box X squarely behind other modern streaming devices. Although the Mi Box S has buttons for volume and power, these can only control the TV through HDMI-CEC. Unless your TV is connected to an external soundbar or receiver, you’ll only be able to reduce the Mi Box’s own volume output. You’ll need a separate TV remote to make things louder.
Omwille van dagelijsk gebruik op mijn "main" TV overweeg ik nu of die Xaomi niet wat low-cost is? De feedback in deze thread is toch positief...?
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Tegenwoordig gewoon kopen, 14d uitproberen, en als het niet voldoet, terugsturen.

Hier geen probleem met Volume control op de Xiaomi zelf.
Alleen als het Dolby D is (netflix), gaat dit passthrough naar buiten, en is het via de versterker te doen.
Maar ik kijk netflix op mijn TV (4k Dolby Vision).
-etienne-
Plus Member
Plus Member
Berichten: 164
Lid geworden op: 21 aug 2006, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 14 keer

Wat met de upscaling capabilities van de NVIDIA? Zou dat zijn geld waard zijn?

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6000 met Tapatalk
jollito
Pro Member
Pro Member
Berichten: 442
Lid geworden op: 16 jan 2008, 15:28
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 7 keer

Ik gebruik een Sonos soundbar en dat volume kan geregeld worden met de remote van de Mibox.
Niet getest zonder de Soundbar.

Zoals gezegd, nog niet uitvoerig kunnen uittesten, maar voorlopig voldoet hij aan wat ik verwacht.
Die Nvidia zal uiteraard beter zijn, maar is ook 3x zo duur. Ik kijk vooral Yelo via die Kodi add-on en VRT.nu en dat werkt vrij goed.
Laatst gewijzigd door philippe_d 26 nov 2019, 09:38, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: fullquote verwijderd
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Nu bij Fnac voor €54,99 (gratis levering)
https://www.nl.fnac.be/Xiaomi-Mi-Box-S- ... earchpos=1
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 23 keer

als ik het goed zie heeft het geen sd aansluiting,
slechts 1 usb aansluiting waar je best een "usb naar ethernet" aan koppelt?
ik lees ook dat afstandsbediening geen play/pause knop heeft???

wat is jullie ervaring?
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Ik vind het nog altijd een top toestel, zeker voor dat geld.
Heeft wel een play/pauze knop, dit is meestal de "OK"-knop in het midden vanboven. Maar het is maar hoe de apps dat implementeren.

Ik heb er een USB naar 3xUSB + gigabit ethernet aan gehangen. Haal zo via speedtest 180/20 (Whoppa).
-etienne-
Plus Member
Plus Member
Berichten: 164
Lid geworden op: 21 aug 2006, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 14 keer

ddd schreef:Nu bij Fnac voor €54,99 (gratis levering)
https://www.nl.fnac.be/Xiaomi-Mi-Box-S- ... earchpos=1
Momenteel voor 10 euro op Bol!
https://www.bol.com/nl/p/xiaomi-mi-box- ... androidapp

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6000 met Tapatalk
-etienne-
Plus Member
Plus Member
Berichten: 164
Lid geworden op: 21 aug 2006, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 14 keer

... en ondertussen al op! (Het is 5u19 in de ochtend, straf).

Edit: maar ook geannuleerd. Blijkbaar too good to be true. Zeer flauw van Bol...

Dan maar de deal van Fnac!
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Mijn zus zou graag haar betalend TV abonnement buiten zwieren en overstappen op VRTnu, VTM Go, ...

- Chromecast: maar dan moet je constant op uw telefoon prutsen om de TV op te zetten -> no go (haar kinderen moeten de TV ook onafhankelijk van haar of van haar GSM kunnen opzetten en bedienen)
- RPI: VRT addon, maar geen VTM Go (?)
- Android Box: Mi Box S (€70), nVidia Shield (€210)

> Hoe kijk je VRT op een Android box: via de kodi app of via de browser?
> Hoe kijk je VTM op een Android box: via de VTM app of via de browser?
> Ik ga niet beweren dat geld geen probleem is, maar ze betaalt nu €70 per maand en zou naar €35 per maand gaan, dan heb je na 1 jaar al €400 uitgespaard. Is het correct dat een nVidia Shield veel krachtiger is dan een Mi Box? Zijn er (behalve €€) redenen om de Shield niet te nemen tov de Box S?
> Nog andere opties om VRT/VTM te kijken zonder TV abonnement?
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

> Hoe kijk je VRT op een Android box: via de kodi app of via de browser?
Kodi - VRT Nu Addon
> Hoe kijk je VTM op een Android box: via de VTM app of via de browser?
VTM Go Android TV app
> Ik ga niet beweren dat geld geen probleem is, maar ze betaalt nu €70 per maand en zou naar €35 per maand gaan, dan heb je na 1 jaar al €400 uitgespaard. Is het correct dat een nVidia Shield veel krachtiger is dan een Mi Box? Zijn er (behalve €€) redenen om de Shield niet te nemen tov de Box S?
Mi Box werkt perfect voor streaming (toch bij mij tot nu toe). Gaming zal wat anders zijn.
> Nog andere opties om VRT/VTM te kijken zonder TV abonnement?
-etienne-
Plus Member
Plus Member
Berichten: 164
Lid geworden op: 21 aug 2006, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 14 keer

heist_175 schreef: - Android Box: Mi Box S (€70), nVidia Shield (€210)
Ik heb ook lang getwijfeld tussen beide en uiteindelijk voor de Mi Box S gekozen omwille van de positieve reviews hier op het forum. Ook al kan ik niet vergelijken zie ik eigenlijk geen enkele reden om meer geld uit te geven voor de nVidia.
Indien je toch voor de nVidia zou gaan, kijken dan nog even rond want je vindt deze ook voor minder dan €210: Paradigit (€169) of Coolblue
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

-etienne- schreef:
heist_175 schreef: - Android Box: Mi Box S (€70), nVidia Shield (€210)
Ik heb voor de Mi Box S gekozen omwille van de positieve reviews hier op het forum.
Dus jij gebruikt VRTnu en VTMGo op de MiBoxS naar alle tevredenheid?
VRTnu als plugin/addon bij Kodi en de VTM app geïnstalleerd in de Android omgeving van de Mi Box S.
Geen haperingen, uitval, ...?
Hoelang gebruik je die al?
zie ik eigenlijk geen enkele reden om meer geld uit te geven voor de nVidia.
Als de Mi Box S het zonder problemen doet, is er effectief geen reden om €100-150 meer uit te geven aan de Shield.
ddd schreef:Gaming zal wat anders zijn.
Wat valt er te gamen op een nVidia Shield? Of bedoel je Candy crush en consoorten?
Je kan het toch niet gebruiken als console ofzo (PS4 etc)? Of vergis ik me, of mis ik iets?
Radix
Plus Member
Plus Member
Berichten: 188
Lid geworden op: 31 jan 2006, 14:11
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

En voor de Nederlandse publieke omroep is er ook een goede native Android TV app. "NPO Start".
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Tadaam maakt standaard gebruik van de Xiaomi Mi Box S, een beter argument ten voordele van deze box is niet denkbaar...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
jollito
Pro Member
Pro Member
Berichten: 442
Lid geworden op: 16 jan 2008, 15:28
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 7 keer

ddd schreef:> Hoe kijk je VRT op een Android box: via de kodi app of via de browser?
Kodi - VRT Nu Addon
> Hoe kijk je VTM op een Android box: via de VTM app of via de browser?
VTM Go Android TV app
> Ik ga niet beweren dat geld geen probleem is, maar ze betaalt nu €70 per maand en zou naar €35 per maand gaan, dan heb je na 1 jaar al €400 uitgespaard. Is het correct dat een nVidia Shield veel krachtiger is dan een Mi Box? Zijn er (behalve €€) redenen om de Shield niet te nemen tov de Box S?
Mi Box werkt perfect voor streaming (toch bij mij tot nu toe). Gaming zal wat anders zijn.
> Nog andere opties om VRT/VTM te kijken zonder TV abonnement?


Bij mij zelfde configuratie, zeer tevreden over.
Waarschijnlijk is die nVidia wel krachtiger, maar zelf niet getest. Af en toe moet ik MiBox wel eens herstarten, da's het enige minpuntje.
-etienne-
Plus Member
Plus Member
Berichten: 164
Lid geworden op: 21 aug 2006, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 14 keer

heist_175 schreef:
-etienne- schreef:
heist_175 schreef: - Android Box: Mi Box S (€70), nVidia Shield (€210)
Ik heb voor de Mi Box S gekozen omwille van de positieve reviews hier op het forum.
Dus jij gebruikt VRTnu en VTMGo op de MiBoxS naar alle tevredenheid?
VRTnu als plugin/addon bij Kodi en de VTM app geïnstalleerd in de Android omgeving van de Mi Box S.
Geen haperingen, uitval, ...?
Hoelang gebruik je die al?
Ja, zeker tevreden van. Prima value for money!

De beste app is duidelijk Netflix, maar ook VTM Go werkt prima. Voor VRT kan je in Kodi erg gemakkelijk livestreamen en programma's opvragen. Kodi is eerder functioneel, grafisch wat minder aantrekkelijk. Als het moet kan je dan ook nog is casten vanuit de VRT/VTM/... apps.

Ik heb geen haperingen, uitval of lip sync issues. Soms moet ik even nadenken of ik nu kijk via de stream of via kabel (VRT kanalen werken nog via digicorder want free).

Ik heb eind november mijn tv abo opgezegd en kijk een volledige avond via de Mi Box. Ik had dit al veel eerder moeten doen :-D
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Voor kodi is de nvidia shield een pak sneller tov de mibox (heb ze alle 2 in gebruik)
-etienne-
Plus Member
Plus Member
Berichten: 164
Lid geworden op: 21 aug 2006, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 14 keer

Interestant om beide te hebben :wink:
Zie je dan met dezelfde apps + dezelfde streams een kwaliteitsverschil qua beeld? Maw, is de nVidia zijn hogere prijs waard qua "upscaling" ?
yaris
Premium Member
Premium Member
Berichten: 564
Lid geworden op: 14 mei 2004, 00:16
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 34 keer
Recent bedankt: 1 keer

heist_175 schreef:Mijn zus zou graag haar betalend TV abonnement buiten zwieren en overstappen op VRTnu, VTM Go, ...

- Chromecast: maar dan moet je constant op uw telefoon prutsen om de TV op te zetten -> no go (haar kinderen moeten de TV ook onafhankelijk van haar of van haar GSM kunnen opzetten en bedienen)
- RPI: VRT addon, maar geen VTM Go (?)
- Android Box: Mi Box S (€70), nVidia Shield (€210)

> Hoe kijk je VRT op een Android box: via de kodi app of via de browser?
> Hoe kijk je VTM op een Android box: via de VTM app of via de browser?
> Ik ga niet beweren dat geld geen probleem is, maar ze betaalt nu €70 per maand en zou naar €35 per maand gaan, dan heb je na 1 jaar al €400 uitgespaard. Is het correct dat een nVidia Shield veel krachtiger is dan een Mi Box? Zijn er (behalve €€) redenen om de Shield niet te nemen tov de Box S?
> Nog andere opties om VRT/VTM te kijken zonder TV abonnement?
Ik heb de vrt app in kodi maar meestal kijk ik alles via de browser. Heb een mini pc met windows 10 via hdmi aan mijn tv hangen. Mijn kinderen starten youtube, vrt, vtm go, netflix, etc... gewoon via google chrome.
Ik zou enkel die shield nemen als je ook wil gamen en 4k films / series wil gaan afspelen. Anders is het overkill.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

yaris schreef:Ik heb de vrt app in kodi maar meestal kijk ik alles via de browser. Heb een mini pc met windows 10 via hdmi aan mijn tv hangen. Mijn kinderen starten youtube, vrt, vtm go, netflix, etc... gewoon via google chrome.
Ik zou enkel die shield nemen als je ook wil gamen en 4k films / series wil gaan afspelen. Anders is het overkill.
Als de nVidia overkill is, wat dan te vinden van een pc :)?
Hoe bedien je een pc via uw TV, met een muis/toetsenbord via USB aangesloten?
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Geef TV freaks hun vertrouwde afstandsbediening en zij streamen er op los als die-hard cordcutters! DAT verklaart het succes van de Mi Box S :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”