Zender aanbod Tadaam

Vragen, opmerkingen, klachten over een provider die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
ecoracer
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 31 jan 2011, 15:40
Bedankt: 2 keer

Ik kan geen lijst vinden op hun website.

Je kan enkel bestellen maar niet bellen of mailen.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Gewoon letterlijk naar beneden scrollen op hun hoofd-website, je moet niet eens op een link klikken...

https://www.tadaam.be
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Hun e-mailadres is support AT tadaam.be

Deze post is wel een gelegenheid om te klagen over die zenders ;

Vanuit het standpunt van een Nederlandstalige is het toch maar erg mager. Geen NPO, geen CNN , BBC world, geen discovery (is wel FR versie) of National geographic, geen regionale zender.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Het product is dan ook meer bedoeld voor de andere taal van ons land...
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2966
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

En dat mogen wij weer slikken.
Hoe vaak ik met een Engelse Windows op de franstalige (sic) website van een Belgische bank of Belgisch bedrijf land...
Computer(k)nul
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 43 keer

Sinna schreef:En dat mogen wij weer slikken.
Hoe vaak ik met een Engelse Windows op de franstalige (sic) website van een Belgische bank of Belgisch bedrijf land...
heeft toch niets met Tadaam te maken.

Zij mikken op de Waalse markt en dan is het niet meer dan logisch dat er niet veel Nederlandstalige zenders te bekijken zijn.
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2966
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Dat was mij niet bekend. Het punt wat ik wou maken is dat het toch lastig is om in het Nederlands (ik schrijf opzettelijk niet Vlaams) bediend te worden. Zeker voor buitenlanders is België franstalig.
Computer(k)nul
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Hmm. Ik weet niet goed wat ik van zo'n uitspraken moet denken, het boezemt me een beetje schrik in.

Ik vind meerdere talen kennen één van de grootste verrijkingen van een leven. Ik vind het héél waardevol dat wij in een land wonen waar 2 talen gesproken worden - en dan nog zeker 2 talen die geen Engels zijn. In onze vriendenkring zitten veel anderstaligen en met _twee_ extra talen om je mee te behelpen hebben wij nooit moeite om met elkaar te praten en elkaar te verstaan.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2966
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Meerdere talen spreken is inderdaad een troef, en onder vrienden/kennissen kan het een grote meerwaarde betekenen.
Waar ik mij aan stoor is dat de belg, zeker in het buitenland, als eentalig Frans beschouwd wordt en ook bedrijven je hun website standaard in het Frans serveren. Op basis van IP zou dat ook meteen juist kunnen zijn (uitzonderingen daargelaten).
Computer(k)nul
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Zeker voor buitenlanders is België franstalig...

Natuurlijk, kan moeilijk anders wanneer we bijvoorbeeld de punten voor Eurosong jarenlang in de franse taal doorgaven!
En vanaf de lagere school is frans een verplichte tweede taal voor ons. Dat is in het zuiden van ons land wel verschillend :-(
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

selder schreef: Ik vind het héél waardevol dat wij in een land wonen waar 2 talen gesproken worden
3 :lol:
Een geluk dat onze duitsers wat op de achtergrond blijven :lol:
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 632
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

Sinna schreef: Waar ik mij aan stoor is dat de belg, zeker in het buitenland, als eentalig Frans beschouwd).
Met alle respect voor jouw ervaring, maar wat een zever. Dit was misschien het geval in de ‘90’s of vanuit wat idealiserende startups uit Parijs die snel wat extra geld wilt maken door wat Walen en Zwitsers mee te trekken (low hanging fruits)maar de grote firma’s zijn zich heel goed bewust van de taalkundige en culturele verschillen.


Wat betreft het zenderverschil heeft het te maken met het kijkpatroon: het merendeel van de Franstalige kijkers kijkt regelmatig naar de Franse commerciële zenders en beschouwt de Waalse als « le parent pauvre ». De Vlaming kijkt vnl. Naar Vlaamse zenders.

In Vlaanderen krijg je op alle providers ook commerciële FR zenders, daar moet TADAAM gewoon in mee.
In Wallonië kan je geen commerciële Vlaamse zenders krijgen op de kabel, dus door sbs en VMMa aan te bieden doen ze al beter dan orange en voo.

Je kan er een of andere complottheorie in zien en de Calimero uithangen, en ik snap het ergens wel: die gevoelens worden aangewakkerd door de Vlaamse politiek. Divide et Impera.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

wied schreef: En vanaf de lagere school is frans een verplichte tweede taal voor ons. Dat is in het zuiden van ons land wel verschillend :-(
Da's waar, daar is het vanaf hun geboorte hun eerste taal, klopt.
Maar wat is het punt dan ?
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Dat het vlaamse onderwijssysteem rekening houdt met NL én FR, en dat het waalse onderwijssysteem dat niet doet.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”