Tadaam

Nieuws omtrent telecommunicatie
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 888
Lid geworden op: 30 nov 2011, 11:21
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 47 keer
Recent bedankt: 1 keer

WalterB1 schreef:
@mgo72 maar je had wel een persoonlijke uitnodiging van Tadaam ontvangen voor die aanbieding van 149 euro, juist?
Klopt

Sent from my Pixel 2 using Tapatalk
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 888
Lid geworden op: 30 nov 2011, 11:21
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 47 keer
Recent bedankt: 1 keer

DevBru schreef:
-etienne- schreef:zou je daar ook een Xaomi box bij krijgen? Krijgt iedereen dat eigenlijk tot nu toe? (want is op zich ook al een 55-70 euro waard)
Ik heb net besteld, ik zal het morgen laten weten als Bpost het niet te druk heeft Afbeelding
Ook heel benieuwd naar.

Sent from my Pixel 2 using Tapatalk
-etienne-
Plus Member
Plus Member
Berichten: 164
Lid geworden op: 21 aug 2006, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 14 keer

Volgens hun Customer Support op Twitter zou je geen Xiaomi bij Black Friday abonnementen krijgen.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6000 met Tapatalk
chrisdl
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 nov 2019, 08:28
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

-etienne- schreef:Volgens hun Customer Support op Twitter zou je geen Xiaomi bij Black Friday abonnementen krijgen.
Dat blijkt te kloppen. Er zit geen coupon in mijn net geleverde Black Friday Tadaam-doos.
DevBru
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 21 nov 2019, 15:58
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

chrisdl schreef:
-etienne- schreef:Volgens hun Customer Support op Twitter zou je geen Xiaomi bij Black Friday abonnementen krijgen.
Dat blijkt te kloppen. Er zit geen coupon in mijn net geleverde Black Friday Tadaam-doos.
Bij mij ook niet.

Ik heb vorige week nog contact opgenomen met Tadaam om te vragen of de coupons nog meegeleverd zouden worden, mij is bevestigd van wel!
Daarna heb ik ook duidelijk laten weten dat ik die coupon nodig heb omdat ik anders geen TV kan kijken en toen heeft men mij ook niet gezegd dat er tijdens de black friday sale geen coupon zou bijzitten.

Toch maar eens contact opnemen met de support, anders gaat mijn Tadaam terug denk ik.
Voor mij is een goede en vooral eerlijke customer support toch iets belangrijker dan een paar euro uitsparen.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

DevBru schreef: Voor mij is een goede en vooral eerlijke customer support toch iets belangrijker dan een paar euro uitsparen.
Absoluut. Ik geef vandaag bij Orange mijn opzeg primair wegens slechte support. Maar in dit geval denk ik echt niet dat men u moedwillig foute informatie heeft gegeven. Tadaam lijkt mij wat kinderziektes te hebben op niveau van organisatie.

Het zal waarschijnlijk een laatste minuut beslissing geweest zijn dat ze besefte dat als je voor 99 euro een 4G-router gaat leveren die nu te koop is voor 99 euro op Amazon zonder contractverplichting die bon te veel van het goed was.

Hoopte ook op die bon eigenlijk aangezien ik ook in verwachting van mijn Tadaam-pakket ben.
DevBru
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 21 nov 2019, 15:58
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

WalterB1 schreef:
DevBru schreef: Voor mij is een goede en vooral eerlijke customer support toch iets belangrijker dan een paar euro uitsparen.
Absoluut. Ik geef vandaag bij Orange mijn opzeg primair wegens slechte support. Maar in dit geval denk ik echt niet dat men u moedwillig foute informatie heeft gegeven. Tadaam lijkt mij wat kinderziektes te hebben op niveau van organisatie.

Het zal waarschijnlijk een laatste minuut beslissing geweest zijn dat ze besefte dat als je voor 99 euro een 4G-router gaat leveren die nu te koop is voor 99 euro op Amazon zonder contractverplichting die bon te veel van het goed was.

Hoopte ook op die bon eigenlijk aangezien ik ook in verwachting van mijn Tadaam-pakket ben.
Het zal waarschijnlijk idd niet moedwillig geweest zijn, al hoop ik toch dat ze het rechtzetten, zeker omdat ik het uitdrukkelijk heb gevraagd.

Daarnaast zit er ook geen zakje chips bij zoals bij de eerdere boxen wel het geval was (en volgens hun eigen posts op Facebook), nu ga ik daar uiteraard niet van wakker liggen, maar het is toch wel raar dat Tadaam er voor kiest om nu met de black friday actie maar een halve Tadaam experience te geven en dat terwijl de klanten die de black friday actie kochten voor black friday, wel de volledige experience (met de nodige voordelen) kregen.
Bababa
Premium Member
Premium Member
Berichten: 649
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 35 keer

Er staat nergens vermeld dat je die bon erbij kreeg, dus ik vind het bizar dat je er recht op vindt te hebben. Ook is het nogal logisch dat dit niet financieel haalbaar is voor hen: 99 euro voor zes maanden tv en internet is ongelooflijk scherp. Door zeikerds doen steeds minder bedrijven dit soort scherpe aanbiedingen op Black Friday
Hier om 4.50 de bestelling geplaatst en nu een e-mail dat het werd verstuurd.
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
DevBru
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 21 nov 2019, 15:58
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Bababa schreef:Er staat nergens vermeld dat je die bon erbij kreeg, dus ik vind het bizar dat je er recht op vindt te hebben. Ook is het nogal logisch dat dit niet financieel haalbaar is voor hen: 99 euro voor zes maanden tv en internet is ongelooflijk scherp. Door zeikerds doen steeds minder bedrijven dit soort scherpe aanbiedingen op Black Friday
Hier om 4.50 de bestelling geplaatst en nu een e-mail dat het werd verstuurd.
Het staat idd nergens vermeld, ik heb het wel persoonlijk aan de support gevraagd.
Als ik daardoor een zeikerd ben dan is dat maar zo, als men mij iets bevestigd dan verwacht ik dat ook.

Edit: die coupon zat er trouwens wel bij als je de black friday aanbieding had gekocht voor black friday (via de link die hier rond ging).
Md¹1
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 okt 2019, 02:08
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Cyber Monday, mss nog betere deals...
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 815
Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 56 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb eigenlijk de kat uit de boom gekeken aangezien ik toch van plan was Tadaam Premium eens uit te proberen.
Ik had op 14 oktober Tadaam Standaard besteld en in de plaats van de 2de maand naar Premium over te gaan heb ik gewacht tot deze Black Friday deal.
Aangezien ik toch klant blijf voor "eeuwig" als enige provider (buiten mijn gsm abonnement) vond ik het toch de moeite waard om de Black Friday deal te nemen als bestaande klant.
Ik heb in oktober wel de 80 Euro voucher gekregen en heb er mij een Mi Box S mee gekocht.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

streulma schreef: Ik heb in oktober wel de 80 Euro voucher gekregen en heb er mij een Mi Box S mee gekocht.
Verdikke, we wisten reeds dat de promo ook voor bestaande klanten ging zijn. Ik had de gewone Tadaam kunnen bestellen en dan vandaag de black-Friday deal genomen hebben. Dan had ik ook de voucher. Inzicht komt achteraf.

Ondertussen is mijn Tadaam gekomen en terug gegaan. Verzending is met bpost. Bestelling gisteren geplaatst. Deze ochtend bericht 'levering tussen 8u en 17u'. Daar ben je vet mee.

Heb ontdekt via de tracker dat postbode blijkbaar reeds was langskomen en dat ik niet thuis was. Wat opmerkelijk is aangezien ik thuis zat te wachten. De deurbel hoor je vanop de straat als je die indrukt. Is om een hartaanval van te krijgen. Die heb ik zeker niet gemist.

Dat kun je blijkbaar melden;
https://www.bpost.be/site/nl/de-postbod ... -aangebeld

... maar het zal toch wachten zijn tot morgen. Afhalen postkantoor. Wat nog een geluk is, vreesde dat ik tot maandag ging moeten wachten. - first world problems.
DevBru
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 21 nov 2019, 15:58
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

WalterB1 schreef:
streulma schreef: Ik heb in oktober wel de 80 Euro voucher gekregen en heb er mij een Mi Box S mee gekocht.
Verdikke, we wisten reeds dat de promo ook voor bestaande klanten ging zijn. Ik had de gewone Tadaam kunnen bestellen en dan vandaag de black-Friday deal genomen hebben. Dan had ik ook de voucher. Inzicht komt achteraf.

Ondertussen is mijn Tadaam gekomen en terug gegaan. Verzending is met bpost. Bestelling gisteren geplaatst. Deze ochtend bericht 'levering tussen 8u en 17u'. Daar ben je vet mee.

Heb ontdekt via de tracker dat postbode blijkbaar reeds was langskomen en dat ik niet thuis was. Wat opmerkelijk is aangezien ik thuis zat te wachten. De deurbel hoor je vanop de straat als je die indrukt. Is om een hartaanval van te krijgen. Die heb ik zeker niet gemist.

Dat kun je blijkbaar melden;
https://www.bpost.be/site/nl/de-postbod ... -aangebeld

... maar het zal toch wachten zijn tot morgen. Afhalen postkantoor. Wat nog een geluk is, vreesde dat ik tot maandag ging moeten wachten. - first world problems.
Zelfs als je vorige week bestelde met de black friday link die hier rond ging kreeg je er nog een voucher bij, beetje rare strategie dus.

Ik wacht ondertussen nog op de support om te zien hoe ze gaan reageren.
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 815
Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 56 keer
Recent bedankt: 1 keer

Schermafdruk van 2019-11-29 14-07-35.png
DevBru
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 21 nov 2019, 15:58
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Net reactie gehad, ze excuseren zich voor de vergissing maar gaan het dus niet oplossen.

Ik ga mijn 6 maanden uit doen (denk ik, misschien gaat volgende week alles wel retour), omdat de prijs zo mooi is. Maar daarna ben ik terug door naar een andere provider.

Bababa mag mij dan een zeikerd vinden, als een bedrijf mij iets toezegt dan verwacht ik dat ook. Alle vergissingen die ik in het verleden heb meegemaakt (door oa. Zalando, Bol, Coolblue, Proximus, ...) werden dan ook netjes rechtgezet, verantwoordelijkheid nemen noem ik dat.

Tadaam kiest er voor om dat niet te doen, wat natuurlijk hun goed recht is, maar zoals ik al eerder zei verkies ik toch goede klantenservice boven een paar euro uitsparen.
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 815
Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 56 keer
Recent bedankt: 1 keer

DevBru schreef:Net reactie gehad, ze excuseren zich voor de vergissing maar gaan het dus niet oplossen.
Dat is wel straf dat. Ik had een betalingsprobleem (40 Euro te veel betaald omdat hun systeem hier om vroeg) en heb mooi mijn 40 Euro gerefund gekregen. De dag daarop stond het al terug op de rekening.

PS @DevBru: In de afbeelding die ik hierboven geplaatst heb van op de site staat weldegelijk toestel niet inbegrepen. Maar ik vraag mij nu af of ze dit alleen bij u deden of nog bij andere klanten dat ze geen voucher gaven?
zjazjoe
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 dec 2011, 22:45
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

Ik ben vooral geïnteresseerd in tv. Iemand die een account wilt sharen voor tv wilt sharen (beetje zoals netflix) Pm me.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

:eek:
Charle
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 19 okt 2019, 08:00
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Het forum staat toch vol met berichten hoe men op illegale wijze tv kan kijken.

Hoewel ik de praktijk in kwestie afkeur ben ik dus niet verwonderd dat de vraag tot account sharing gesteld zal worden.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

Ik heb er wellicht over gelezen maar valt dat account te delen?

Edit : wellicht wel :-D
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 815
Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 56 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ja simpel bij Tadaam, gewoon pincode doorgeven.
Maar ik ga mijn account niet sharen...
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

streulma schreef:Ja simpel bij Tadaam, gewoon pincode doorgeven.
Maar ik ga mijn account niet sharen...
Idem. Toch een groot verschil tussen familie en een user op een forum. Al heb je eigenlijk al legaal een basispakket met VRTnu + Stievie free

Ondertussen heb ik ook Tadaam.

Bij de bestelling viel het mij op dat bij betaling via kredietkaart 2de factor autorisatie niet actief was. Meen dat dit eigenlijk verplicht is. Factuur is in het Engels, mag geloof ik ook niet. Levering was snel. Installatie kan niet eenvoudiger. Geen chips of bon.

Het 4G toestel is gratis maar je kunt er eigenlijks niets mee aanvangen. De interface-portal http://192.168.0.1/ is blanco. Voor zover je niet weet hoe dat toestel te flashen met een gewone firmware zonder de portal is dit dus enkel bruikbaar bij Tadaam. Lijkt mij een verspilling. Na de black-friday promo periode zullen er vele toestellen 'afval' geworden zijn, als Tadaam die niet terug zou willen.

Aangezien ik zelf nogal graag rondneus in instellingen van de modem/internet-toegang ding betreur ik wel dat dit niet kan. Het is een witte 'zwarte doos'. Je kunt niet eens de signaalsterkte zien.

De verbinding zelf die ik heb ermee is goed. Vergeleken met Easy Internet@home is de ping hoger. Daar had ik normaal een 18-22 miliseconden. Met Tadaam meer een 37ms . Downloadsnelheid is consequent stuk hoger dan upload, bij Orange was dat of gelijk, of upload wat hoger dan download.

Snelheden schommelen ook redelijk wat maar blijft hoog genoeg, in de 20Mbps range. Soms haal ik een 60Mbps down.

Het Tadaam-toestel heb ik naast mijn Orange Flybox gezet (MR Archer) maar nu in routermodus en daarop aangesloten. Dat werkt prima en zo heb tenminste nog de GUI van Flybox om mee te spelen.

Tadaam geeft ook een IPv6 adres. Als ik mijn computer direct op de Tadaam-box aansluit krijg ik dat. Maar niet via de Flybox. Krijg dat maar niet aan de praat. Niet dat ik dat eigenlijk nodig heb ....

De Flybox krijgt enkel een IPv4 adres toegewezen, geen IPv6. Er is de keuze tussen DHCPv6 en SLAAC, maakt geen verschil.

Positieve ervaring tot op heden. Toch tegen de promo-prijs. Twijfelachtig of ik het ga houden na de 6 maanden. Wel nog geen reactie ontvangen op mijn vragen aan Tadaam support via Facebook van donderdag 16u23. Had daar wel beter van verwacht eigenlijk.
Screenshot 2019-12-01 at 12.25.48.png
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 888
Lid geworden op: 30 nov 2011, 11:21
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 47 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ze werken enkel in de week van 9-5 en enkel tussendoor zullen ze sociale media doen. Anders dan alle andere bedrijven tegenwoordig.

Sent from my Pixel 2 using Tapatalk
Funfile
Pro Member
Pro Member
Berichten: 407
Lid geworden op: 28 jan 2006, 11:00
Locatie: Kinrooi
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 33 keer

Het is aan allerlei zaken duidelijk dat Tadaam nog in 'Beta' zit en ze nog volop aan het groeien zijn. Daar horen dus ongetwijfeld ook mindere kanten bij voor de gebruikers.

Zo vind ik het niet zo tof dat de oorspronkelijke Black Friday promo aan 149 Euro voor 12 maanden aan mijn neus voorbij is gegaan omdat ik deze, na het gebruiken van de door mij persoonlijk ontvangen link, niet kreeg 'aangekocht'.

Bij de latere promo aan 99 Euro voor 6 maanden die sinds donderdag actief stond, lukte het gelukkig wel. Oké, die eerste promo was voordeliger, maar dit blijft ook een goede deal.

Het lijkt er voor mij een beetje op dat ze onder het merk 'Tadaam' allerlei producten aan het testen zijn en wij hierin de proefkonijnen zijn. En dat bedoel ik helemaal niet negatief, laat dat duidelijk zijn. Het voor mij belangrijkste deel van hun product, de draadloze internetaansluiting, werkt perfect. TV zal ik later nog evalueren (momenteel bezit ik nog geen TV-toestel).

Een product dat ze volgens mij ook nog kunnen aanbieden, met het oog op klanten die bij een andere provider wensen te blijven voor hun internet, is een losse versie van hun TV-aanbod.
Pluk de dag

Internet : Hoofdlocatie : Hey (Orange)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
OS : Windows 10, Linux Mint
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Funfile schreef:
Een product dat ze volgens mij ook nog kunnen aanbieden, met het oog op klanten die bij een andere provider wensen te blijven voor hun internet, is een losse versie van hun TV-aanbod.
... en dan ook een (goedkopere) Tadaam-versie zonder televisie.

Ze hebben vaste telefonie al laten vallen, ook al hebben ze de technologie en hardware daarvoor. Waarschijnlijk omdat de meeste mensen daar niet meer op zitten te wachten. Op de TV zenders is de interesse ook snel aan het zakken.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

... en dan ook een (goedkopere) Tadaam-versie zonder televisie...

Heel juist, internet only zou ik vast willen uitproberen en vergelijken met mijn PX internet start + netflix :-)
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 888
Lid geworden op: 30 nov 2011, 11:21
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 47 keer
Recent bedankt: 1 keer

Je kan de router managen met de Hi-link app.

De router is unlocked. Stond in de app en ook gebruikt met andere simkaart.

Apn = tadaam.telenet.be

Met de app kan je Smissen versturen en ontvangen.

Kreeg de sim wel niet werkend op een gsm. Maar ook niet lang geprobeerd. Denk dat je de APN Moet aanpassen ervoor.

Sent from my Pixel 2 using Tapatalk
DevBru
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 21 nov 2019, 15:58
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Support via WhatsApp is veel beter dan via Facebook.

Overzichtje van de snelheden hier:

Wifi op Xbox One: 50 mbps down, 40 up.
Wifi op smartphone: 10-25 mbps down, 20-30 mbps up.
Wifi op tv: 35-45 mbps (volgens YouTube), up weet ik niet.
Kabel in PC: 50-60 mbps down 40 up.
Kabel in TV: 50-80 mbps down (volgens YouTube), up weet ik niet.

4K spelen op TV via YouTube geen succes over wifi, veel lagg. Via kabel geen probleem.
Edit: Andere 4K tests op TV via YouTube werken wel goed, waarschijnlijk had ik op het moment van de eerste test slecht verbinding.
Op 1 scherm FHD YouTube en op de tv 4K YouTube op dezelfde moment ging ook zonder enige problemen.

Redelijk goede resultaten dus, enkel op de smartphone niet echt maar dat kan misschien wel aan het toestel liggen, is al redelijk oud.
De komende dag zal ik deze tests nog verschillende keren herhalen om te zien hoe stabiel/betrouwbaar het netwerk is.

Tot nu toe lijkt het netwerk best stabiel maar soms heb ik toch wel zeer slechte resultaten met de speedtest, 8/10 zijn goed, 2/10 minder.
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 815
Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 56 keer
Recent bedankt: 1 keer

Wat mij ook opvalt is dat facturatieperiode niet gelijk loopt met de teller van het datavolume.
DevBru
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 21 nov 2019, 15:58
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Gisteren veel data verbruikt (80GB) om te zien hoe Tadaam hier mee zou omgaan en hoe het mijn snelheid zou beïnvloeden.
Ging zonder enige problemen, tijdens het downloaden ging het overige surfen/video's laden wel een stuk trager, maar dat is te verwachten.

Hopelijk brengen ze dit jaar nog Chromecast support uit zoals ze ondertussen toch al een paar keer hebben aangegeven want zolang dat er niet is kan ik geen TV kijken (tenzij op mijn smartphone).
jollito
Pro Member
Pro Member
Berichten: 442
Lid geworden op: 16 jan 2008, 15:28
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 7 keer

DevBru schreef:Gisteren veel data verbruikt (80GB) om te zien hoe Tadaam hier mee zou omgaan en hoe het mijn snelheid zou beïnvloeden.
Ging zonder enige problemen, tijdens het downloaden ging het overige surfen/video's laden wel een stuk trager, maar dat is te verwachten.

Hopelijk brengen ze dit jaar nog Chromecast support uit zoals ze ondertussen toch al een paar keer hebben aangegeven want zolang dat er niet is kan ik geen TV kijken (tenzij op mijn smartphone).
Is er dan geen native app voor een Android TV box of Apple TV?
Jagitc
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 06 mei 2019, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer

Ik heb gezien dat sommigen hier via de Hi-Link de router kunnen beheren. Is er ook een mogelijkheid om dit bedraad te beheren en de Wi-fi misschien uit te schakelen? Ik heb mijn eigen router met Wi-fi staan in mijn netwerk en heb de Wifi van Tadaam zelf eigenlijk niet nodig...
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 43 keer

jollito schreef:
DevBru schreef:Gisteren veel data verbruikt (80GB) om te zien hoe Tadaam hier mee zou omgaan en hoe het mijn snelheid zou beïnvloeden.
Ging zonder enige problemen, tijdens het downloaden ging het overige surfen/video's laden wel een stuk trager, maar dat is te verwachten.

Hopelijk brengen ze dit jaar nog Chromecast support uit zoals ze ondertussen toch al een paar keer hebben aangegeven want zolang dat er niet is kan ik geen TV kijken (tenzij op mijn smartphone).
Is er dan geen native app voor een Android TV box of Apple TV?
die is er idd en die werkt zonder problemen (allez voor mij toch)
dupondje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 14 sep 2006, 23:55
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 47 keer

jollito schreef:
Is er dan geen native app voor een Android TV box of Apple TV?
Die is er zeker, maar natuurlijk moet je dan een Android TV hebben, en heb je niet voldoende aan een Chromecast
Jagitc schreef: Ik heb gezien dat sommigen hier via de Hi-Link de router kunnen beheren. Is er ook een mogelijkheid om dit bedraad te beheren en de Wi-fi misschien uit te schakelen? Ik heb mijn eigen router met Wi-fi staan in mijn netwerk en heb de Wifi van Tadaam zelf eigenlijk niet nodig...
WiFi kan je uitzetten via my.tadaam.be :)
vverbeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 935
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 94 keer

Funfile schreef:Een product dat ze volgens mij ook nog kunnen aanbieden, met het oog op klanten die bij een andere provider wensen te blijven voor hun internet, is een losse versie van hun TV-aanbod.
Als ze daarmee afkomen en het zit qua prijs goed hebben ze mij direct binnen. Ik vrees dat Telenet zijn eigen bundels niet gaat kannibaliseren, maar het zou interessant zijn om cable cutters toch nog een basic TV aanbod te bieden.
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Dat basic TV aanbod bestaat al: VRTNu, VTMGo, vier, etc...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
DevBru
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 21 nov 2019, 15:58
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

jollito schreef:
DevBru schreef:Gisteren veel data verbruikt (80GB) om te zien hoe Tadaam hier mee zou omgaan en hoe het mijn snelheid zou beïnvloeden.
Ging zonder enige problemen, tijdens het downloaden ging het overige surfen/video's laden wel een stuk trager, maar dat is te verwachten.

Hopelijk brengen ze dit jaar nog Chromecast support uit zoals ze ondertussen toch al een paar keer hebben aangegeven want zolang dat er niet is kan ik geen TV kijken (tenzij op mijn smartphone).
Is er dan geen native app voor een Android TV box of Apple TV?
Die hebben ze inderdaad. Maar ze hebben bij de Black Friday actie geen voucher mee geleverd voor de Mi Box, ondanks dat ze dit wel aan mij bevestigd hebben. Mijn Proximus abonnement loopt volgende week donderdag af en vanaf dan kan ik dus voorlopig geen TV kijken.

Ik ben nog steeds serieus aan het overwegen om mijn Tadaam terug te sturen en naar Scarlet over te schakelen.
vverbeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 935
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 94 keer

Dat blijft prutsen met diverse apps en casten. Met tadaam kan het puur met afstandsbediening, heb je TV guide en kan je opnemen.
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
jollito
Pro Member
Pro Member
Berichten: 442
Lid geworden op: 16 jan 2008, 15:28
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 7 keer

quovadis schreef:
jollito schreef:
DevBru schreef:Gisteren veel data verbruikt (80GB) om te zien hoe Tadaam hier mee zou omgaan en hoe het mijn snelheid zou beïnvloeden.
Ging zonder enige problemen, tijdens het downloaden ging het overige surfen/video's laden wel een stuk trager, maar dat is te verwachten.

Hopelijk brengen ze dit jaar nog Chromecast support uit zoals ze ondertussen toch al een paar keer hebben aangegeven want zolang dat er niet is kan ik geen TV kijken (tenzij op mijn smartphone).
Is er dan geen native app voor een Android TV box of Apple TV?
die is er idd en die werkt zonder problemen (allez voor mij toch)

OK interessant, en hoeveel streams tegelijk kan je bekijken? Moet je voor die native app op die Tadaam-router geconnecteerd zijn? of kan je ook vanop een andere internet connectie deze app gebruiken?
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

DevBru schreef: Ik ben nog steeds serieus aan het overwegen om mijn Tadaam terug te sturen en naar Scarlet over te schakelen.
Zoals ik het begrepen heb kun je die black-friday deal niet annuleren en een terugbetaling vragen/eisen/krijgen. Toch niet volgens Tadaam. Of dat ook zo is volgens de FOD Economie is een vraag voor hen. Maar daar zou ik enkel aan beginnen als je echt niets beter te doen hebt dan pogen uw gelijk te krijgen.

IMHO, doe de periode van de Tadaam promo uit. Voor de prijs kunnen je niet beter. Wil je echt op TV naar TV kijken met de TV app van Tadaam koop een bakje op Aliexpress.
https://nl.aliexpress.com/item/32994604080.html

Voor de lagere prijs bij Tadaam in vergelijking met Scarlet kun je dat kopen en nog 91 euro goedkoper af zijn.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”