Colruytgroep ... privacy ??

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail, enzovoort
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Ik vraag me af in hoeverre dit eigenlijk nog kan/mag in deze GDPR tijden, maar vind het zelf beetje schandalig eigenlijk.

Ik dacht voor de dochter iets te bestellen bij dreamland, maar blijkbaar kan je enkel nog bestellen als je inlogt met je Xtra login (heb ik niet) of moet je registreren voor een Xtra account met direct bijbehorende Xtra kaart en een hoop persoonlijke gegevens.

Ben ik de enige die dit er een beetje over vind ?
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Laatst gebruikt voor een of andere korting.
Je hebt gelijk, ware het niet dat je met een tijdelijk email adres en fake naam enzo makkelijk via de app een xtra login kan maken, en die daarna terug wissen.
AfAX
Premium Member
Premium Member
Berichten: 492
Lid geworden op: 01 dec 2011, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 29 keer

Mja, heb intussen de XTra kaart van mijn vrouw wel gekoppeld, maar heb toch een paar zaken laten voorbijgaan op Colruyt vooraleer ik de registratie gedaan had.
Dergelijk verlies nemen ze er blijkbaar graag bij.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8268
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 525 keer
Recent bedankt: 11 keer

Colruyt is idd geen fan van privacy en toont weinig respect voor de bepalingen van de AVG. Mijn eigen ervaring was zeer negatief inzake het recht op het schrappen van gegevens. Nog nooit een bedrijf geweten dat daar zo moeilijk over deed.

De vraag is of het echt hun beleid is of dat hun sterk verouderde IT infrastructuur hen zwaar parten begint te spelen.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Probeer schrappen eens bij P&G, daar geraak je ook niet uit.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1372
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 114 keer
Recent bedankt: 5 keer

Er is niemand die je verplicht bij Colruyt of dreamland online aan te kopen.
Je kan naar de winkel gaan en het zo kopen of het ergens anders kopen.
Sinds invoering GDPR is alles plots ‘not done’ blijkbaar.
Just my 2 cents
Bababa
Premium Member
Premium Member
Berichten: 649
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 35 keer

In hoeverre verschilt dit van elke andere webshop? (Ik ken de specifieke procedure hier niet)
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

sky schreef:Er is niemand die je verplicht bij Colruyt of dreamland online aan te kopen.
Je kan naar de winkel gaan en het zo kopen of het ergens anders kopen.
Sinds invoering GDPR is alles plots ‘not done’ blijkbaar.
Just my 2 cents
Dat maakt allemaal geen bal uit, colruyt heeft als bedrijf die diensten of goederen aanbiedt aan mensen uit de EU zich te houden aan EU-wetgeving.
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1372
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 114 keer
Recent bedankt: 5 keer

Toon mij dan eens een Eu wetgeving waarin staat dat het verboden is om bedrijfsspecifieke login aan te maken om online iets te kunnen bestellen bij dat bedrijf?
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

CCatalyst schreef:Nog nooit een bedrijf geweten dat daar zo moeilijk over deed.
Maar hoe kan je eigenlijk zeker zijn dat de andere het effectief gewist hebben?
Misschien gewoon account gewoon disabled?
yaris
Premium Member
Premium Member
Berichten: 564
Lid geworden op: 14 mei 2004, 00:16
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 34 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik werk zelf bij colruyt IT en ik gebruik ook de xtra kaart niet. Ze tracken elke beweging die je maakt eens aangemeld.
Data is het nieuwe goud maar dat komt altijd met een prijs voor de consument.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Ik heb bij de PLAK* een extra kaart in naam van mijn vorige kat en een fake achternaam.

Ik kijk deningrerend op deze keten, gezien ze in de Bio planet destijds de eethoek hebben gesloten en dan in Gent de kassaruimte hebben vergroot. Het draait daar enkel om geld. De Bio Planet Gent was een sociale plek gezien je mensen daar tegenkwam met gelijke interesses, nu dat deel gesloten is, is het enige doel van de bio planet u zo snel mogelijk met een volle kar te doen roteren zodat de parking niet volloopt.

PLAKR* groep hield de drogreden vol dat ze met horeca niks meer gingen doen, maar kort nadien werd in Gent CRU gestart, een high-end zaak waar nog hogere prijzen dan de Bio Planet worden gevraagd, en daar is ook een eethoekje aan.

Als ze vragen naar de extra kaart en er is niks in promo dan antwoord ik "niks in promo" of pro-actief "geen kaart bij".
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Pakweg carrefour is niet zoveel beter hoor.
Zoveel mogelijk kassas weg ten voordele van hun selfscan, die je alleen maar kan gebruiken met een klantenkaart.
En die is niet anoniem vast te krijgen.
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Mja ... het is voor mij een reden om NIET online te winkelen bij hen. Ik ga het echter wel afhalen bij hen, dus op zich verliezen ze geen inkomsten.
Een fake account maken was inderdaad ook een optie waar ik eigenlijk niet direct had bij stilgestaan.

En een site- of winkelspecifieke login heb ik minder problemen mee, als deze dan ook enkel bedoeld is voor order- of verzendgegevens op die specifieke site/winkel. Maar in dit geval is het een verplichte opt-in op de volledige colruytgroep, en dat ging me wat te ver. En voor zover ik weet is een verplichte opt-in niet conform de nieuwe regelgevingen. En is zelfs het vragen én bewaren van niet-relevante gegevens (in verhouding met de originele activiteit) ook niet conform.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

ITnetadmin schreef:Pakweg carrefour is niet zoveel beter hoor.
Zoveel mogelijk kassas weg ten voordele van hun selfscan, die je alleen maar kan gebruiken met een klantenkaart.
En die is niet anoniem vast te krijgen.
Vroeger wel, maar nu vragen ze geboortedatum bij het vragen van bonnen en die wist ik niet meer... Kon ik nog een pw reset van men fake account gaan doen om te zien wat ik ingesteld had...
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 16 keer

Is het zo gek om een account aan te maken voor je iets kan bestellen?
Vanuit "Customer Experience" wordt al jaren gesuggereerd om klanten ook de mogelijkheid te geven om éénmalig iets te kopen, zonder login etc. Maar als je dat niet aanbiedt, lijkt me dat nu niet zo'n groot probleem?

@ik werk bij Colruyt IT en ze tracken alles
Wat valt er te tracken, buiten mijn aankopen?
En geniet van de data, ik hoop dat Colruyt (net als alle anderen) zich niet rijk rekent: ik koop heus niet enkel bij Colruyt, dus met wat voor mank profiel ga je uiteindelijk afkomen?
Als ze - bv met RFID - mijn wandel door de winkel tracken, laat ik de kaart meteen thuis. Maar nu?

Ik zie het probleem niet.
Vind je dat hun privacybeleid u niet aanstaat, bestel uw gerief ergens anders :)?
johann
Pro Member
Pro Member
Berichten: 230
Lid geworden op: 18 nov 2011, 00:44
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 35 keer

Excuseer, maar dat is de wereld op z'n kop zetten. Een bedrijf hoort zich in regel te stellen met de vigerende wetgeving en zou er een erezaak van moeten maken om de kantjes er niet af te lopen. Het is niet de klant die zich moet aanpassen, maar het bedrijf.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 16 keer

Misschien kent u de GDPR wetgeving onvoldoende, maar die wetgeving is niet absoluut.
Als een bedrijf bepaalde data nodig heeft om de bedrijfsvoering mogelijk te maken, dan mogen ze die data vragen én bijhouden.
GDPR definieert het recht om vergeten te worden, maar als fraudeur zal je toch bot vangen als je uw bank vraagt om alle verrichtingen (incl de verdachte) te verwijderen. Want tegelijk heeft diezelfde bank een meldplicht voor AML (Anti Money Laundering), KYC, Mifid, ...

Of Colruyt die data nodig heeft, kan je op 2 manieren beoordelen:
- jezelf: vragen ze teveel, speel je niet mee
- de rechtbank
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1372
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 114 keer
Recent bedankt: 5 keer

Als ik zo snel lees op internet zie ik nergens een verbod op opt-in.
Mijn persoonlijke mening is dat veel mensen zich nogal dru) maken voor niks.
Who cares dat ze je eventueel volgen in de winkel. Daar lig ik hoegenaamd niet van wakker.
Denk dat er ergere dingen zijn dan dat, daar steek ik geen tijd en energie in om me daarin druk te maken.

Klopt inderdaad wat Heist zegt
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 16 keer

heist_175 schreef:- jezelf: vragen ze teveel, speel je niet mee
Bij LYNX vragen ze, voor je een account kan openen, naar uw werkgever (naam + adres).
Zij beweren dat ze dat nodig hebben in het kader van KYC. Dat is klinklare onzin en dat weten zij hopelijk ook wel. Ik heb feestelijk bedankt voor dat soort onzin en mijn account is dan ook niet geopend.

Lynx beweert dat ze dat nodig hebben, ik heb geen zin in rechtbanken, dus ik speel het Lynx-spelletje niet mee.
Afbeelding
braky
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 08 nov 2009, 20:49
Locatie: Lierde
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

Snap het probleem ook niet.
Ik bestel bij amazon.com/de/fr/it/uk (1 account!) en heb ook nog prime en gebruik met diezelfde login ook de pantry van amazon in frankrijk. Aliexpress account is ook direct voor alles van Ali(baba/pay).
Als je geen account wil aanmaken dan kan je niet bestellen, lijkt me logisch en is volledig uw keuze om te doen of niet.
Ik bestel ook soms bij Dreamland en heb nog nooit een mail van colruyt gekregen.

keytradebank vraagt nu ook om gegevens aan te vullen ivm werkgever....
Internet: Telenet Fluo 300/30 modem only
Telefonie: Freevoipdeal / Gsm: Proximus Corporate - iPhone11pro max
Netwerk: A1SRM-LN7F-2758 Pfsense / 2x Airport Ac / 4x Unifi AP-AC-PRO / Unifi AP-AC-Mesh-Pro/Vpn: Vyprvpn
Tv: Netflix, PrimeVideo, Viki
3dprinter: Prusa mini+, CR10-SKR Pro TMC2209
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8268
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 525 keer
Recent bedankt: 11 keer

tien schreef: Maar hoe kan je eigenlijk zeker zijn dat de andere het effectief gewist hebben?
Misschien gewoon account gewoon disabled?
Goed punt, eigenlijk kan je dat nooit zeker zijn. Je kan alleen maar de goede trouw ("good faith") veronderstellen. Als ze "disablen" ipv echt schrappen lopen ze sowieso vroeg of laat toch eens tegen de lamp.

In ieder geval hou ik alle aanvragen die ik gedaan heb - en de eventuele reacties die ik kreeg - goed bij in een mapje. Als er dan toch nog ene is die mij contacteert op basis van gegevens die geschrapt moeten zijn, kan ik dat naar de GBA sturen. Het is dan uiteraard aan dat bedrijf om aan te tonen dat ik terug een "opt-in" gedaan heb na mijn gegevens geschrapt te hebben, wat ze niet zullen kunnen. Wat dan de gevolgen zijn weet ik niet, daar het nog nooit tot dat punt is gekomen.

Moet eigenlijk wel zeggen dat - eenmaal bevestiging van gegevens geschrapt (al dan niet echt geschrapt of gewoon "disabled") - ik eigenlijk geen weet heb van bedrijven die dan toch nog contacteerden. Zelfs Colruyt heeft het uiteindelijk begrepen. De mogelijke boete van 4% van de jaaromzet zal wel genoeg afschrikken zeker?
Fentimento
Plus Member
Plus Member
Berichten: 113
Lid geworden op: 04 feb 2018, 18:14
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 4 keer

*-*
Laatst gewijzigd door Fentimento 20 sep 2020, 13:59, in totaal 1 gewijzigd.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8268
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 525 keer
Recent bedankt: 11 keer

"privacyklant"
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik snap het probleem eigenlijk niet. Of die account nu Xtra, Dreamland, of Colruyt noemt, maakt toch totaal geen verschil ? Het is nu eenmaal normaal dat je bij een online shop een account moet hebben. Dat die account dan gedeeld wordt in de gehele groep waar die winkel toe behoort, is toch ook niet zo abnormaal, vind ik.

Over welke persoonlijke gegevens val je ? Zijn dat persoonlijke gegevens die je in andere webshops niet moet ingeven bij registratie ? Is al een tijd geleden dat ik een Xtra account aanmaakte, en kan me niet zo direct herinneren wat er ongewoon aan de registratie was. Ik herinner me wel dat je ook de namen en geboortedata van je kinderen kunt ingeven, maar dat is geen must, en gebruiken ze uiteraard vooral voor gerichte marketing/acties rond de verjaardag van je kind (dacht dat je specifiek korting kreeg).


PS (klote dat je hier niet kan quoten bij het editeren van je laatste post): ivm Carrefour en geboortedatum. Dat is gewoon een simpele vorm van authenticatie. Als iemand mijn klantenkaart met barcode vindt, kan die anders gewoon effen snel bonnen gaan afprinten en gaan winkelen met mijn gespaarde bonuspunten. Het is natuurlijk al helemaal stom van een fake account aan te maken om persoonlijke gegevens niet te moeten geven omdat je denkt dat die gebruikt worden, en dan zelf niet eens die fake persoonlijke gegevens te gaan bijhouden.
bdeblier
Plus Member
Plus Member
Berichten: 133
Lid geworden op: 29 jul 2016, 11:06
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

Tomby schreef:Het is nu eenmaal normaal dat je bij een online shop een account moet hebben.
Er zijn tal van webwinkels waar je kunt shoppen zonder een account te hebben, dus dat is geen vereiste, en moet dus ook niet als 'normaal' aanvaard worden.
gunnix
Plus Member
Plus Member
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 jun 2018, 15:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 5 keer

ub4b schreef:Ik kijk deningrerend op deze keten, gezien ze in de Bio planet destijds de eethoek hebben gesloten en dan in Gent de kassaruimte hebben vergroot. Het draait daar enkel om geld. De Bio Planet Gent was een sociale plek gezien je mensen daar tegenkwam met gelijke interesses, nu dat deel gesloten is, is het enige doel van de bio planet u zo snel mogelijk met een volle kar te doen roteren zodat de parking niet volloopt.
Ben het helemaal eens met jou opmerking. Ik deed hier na opening vaak inkopen, was inderdaad gezellig. Dat is nogal veranderd.

Het voelt wel wat vreemd dat alles bijgehouden wordt met die Xtra-kaart. Maar als je deze niet gebruikt in de Colruyt loop je heel wat korting mis. Andere supermarkten en online shops doen dit ook. De enige supermarkten zonder klantenkaart zijn naar mijn weten Aldi en Lidl.
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

gunnix schreef:Maar als je deze niet gebruikt in de Colruyt loop je heel wat korting mis.
Goedkoper als je naar de huismerken gaat, daar maar zelden extra korting. Dikwijls goedkoper dan merk waar er korting op is. (zijn ook wel produkten waar ik toch nog bij merken blijf ). Kaartje helpt dan wel om niet met de bonnen te moeten klooien.

Ook twijfels bij hoe gericht de reclame eigenlijk is (zoals bij cookies 'om de site voor u beter te maken' terwijl je wel elke keer nl/fr moet kiezen). Zou bv niet weten waarom ik bonnen voor vitabis/pampers nodig heb en zitten er praktisch elke keer bij.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Heel wat kortingen mislopen is ook relatief, mijn vrouw gebruikt de xtra kaart niet meer net omdat er zo weinig 'voordeel' aan vasthangt.

En een webshop hoeft voor de meeste producten echt niet te weten wanneer ik geboren ben, ze hoeven zelfs niet te weten waar ik woon.
Ze moeten weten wat ik wil kopen, hoe ik wil betalen, en waar ze moeten afleveren. En dat mogen ze koppelen aan een emailadres waarop ze mij kunnen bereiken.
Meer eigenlijk helemaal niet.

Maar meer is natuurlijk interessanter want data=geld.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

Tijdens de laatste aankoop in Colruyt hadden we door de kaart een 20 eur korting, Voor grootverdieners misschien weinig voordeel, voor ons kan dat al tellen.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8268
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 525 keer
Recent bedankt: 11 keer

20 EUR voor je persoonlijke gegevens als "dataklant' is idd niet slecht.

Experian (Amerikaanse firma die nogal een data breach gedaan heeft) schat de waarde van de persoonlijke gegevens van 1 individu slechts op $8.65. Dus je hebt er meer dan dubbele winst op gemaakt. Wellicht zelfs driedubbel want gegevens van Noord-Amerikanen zijn nog net iets waardevoller dan die van West-Europeanen.
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

20€ +- 10% van mijn vroegere maandinkomen, de periode dat ik geleerd heb dat die kortingen dikwijls net op de produkten zijn die te vervangen zijn met goedkopere.
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

Moet die ingeven data dan overeenstemmen met uw echte data? Ik dacht van niet.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

schriftvervalsing ? liegen ? jaja het mag allemaal.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1372
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 114 keer
Recent bedankt: 5 keer

gunnix schreef:
ub4b schreef:Ik kijk deningrerend op deze keten, gezien ze in de Bio planet destijds de eethoek hebben gesloten en dan in Gent de kassaruimte hebben vergroot. Het draait daar enkel om geld. De Bio Planet Gent was een sociale plek gezien je mensen daar tegenkwam met gelijke interesses, nu dat deel gesloten is, is het enige doel van de bio planet u zo snel mogelijk met een volle kar te doen roteren zodat de parking niet volloopt.
Ben het helemaal eens met jou opmerking. Ik deed hier na opening vaak inkopen, was inderdaad gezellig. Dat is nogal veranderd.

Het voelt wel wat vreemd dat alles bijgehouden wordt met die Xtra-kaart. Maar als je deze niet gebruikt in de Colruyt loop je heel wat korting mis. Andere supermarkten en online shops doen dit ook. De enige supermarkten zonder klantenkaart zijn naar mijn weten Aldi en Lidl.
Ken de winkel niet echt, maar ik vermoed niet dat het een restaurant of cafe is, waar je rustig kan keuvelen met andere, zo de parking laten volstaan zodat er geen andere kunnen komen winkelen. :eek:
Dus perfect begrijpbaar vanuit het standpunt van de winkel.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 16 keer

sky schreef: Dus perfect begrijpbaar vanuit het standpunt van de winkel.
Of vanuit het perspectief van de andere klanten :)
Wil je keuvelen, ga op café. Ik ga naar de winkel om inkopen te doen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”