Regionale zender uit andere regio op Proximus TV?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3442
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 125 keer

Is het mogelijk om bij proximus een regionale zender (meer bepaald BRUZZ) aan te vragen als je niet in Brussel woont (wel in Vlaams Brabant)?

Anno 2019 moet dit toch kunnen (bvb mensen die vanuit Brussel verhuizen en toch nog nieuws uit hun vorige streek willen zien)? Maar ik vind maar bitter weinig info hierover op de proximus website.

Dus moest iemand dit weten, graag wat info.
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Voor zover ik weet kan je bij Proximus TV àlle regionale zenders zien, ongeacht de regio waar je woont.

Dit in tegenstelling tot Telenet, waar je alleen de regionale zender kan zien van je eigen regio. In "grensgebied", waar de Telenet node verschillende regio's bedient kan je beide zenders ontvangen.
Hier (8790) ontvangen we WTV en AVS Eeklo.

Alle andere regionale zenders geven zwart beeld ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2656
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

@philippe_d is ook enkel de zender van de regio bij proximus. Ze staan in de zenderlijst maar geven zwart beeld. Alleen sommige grensgemeenten zien 2 regionale omroepen.

@Nob hopen dat ze een online streaming aanbod hebben op zaterdag heb je de week van Bruzz op een nationaal.
Fluppeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 750
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Voor zover ik weet
Telenet : uit praktijk : afhankelijk van de postcode / klantennummer . Ik heb zo regio mechelen een digicorder geactiveerd met een klantennummer uit leuven met als gevolg dat ROB tv actief was. Blijkbaar dan toch in de mux. Dus misschien digicorder herisntalleren en postcode uit brussel nemen of als dat niet lukt klantennummer van iemand uit brussel?

Scarlet (proximus) : ik heb zowel ATV als RTV (meer als toen ik bij telenet was, dus ik klaag niet ;)

Zoals philip_d al aangaf is het volgens mij technisch bij PX zeker mogelijk om alle zenders aan te bieden (blijkbaar doen ze dit niet, iets te maken met kabeldecreet?)
Bij telenet ben ik niet zeker of ik toeval heb gehad, of dat alle lokale zenders daadwerkelijk in een mux zitten in het ganse land.
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Fluppeke schreef:Voor zover ik weet
Telenet : uit praktijk : afhankelijk van de postcode / klantennummer . Ik heb zo regio mechelen een digicorder geactiveerd met een klantennummer uit leuven met als gevolg dat ROB tv actief was. Blijkbaar dan toch in de mux. Dus misschien digicorder herisntalleren en postcode uit brussel nemen of als dat niet lukt klantennummer van iemand uit brussel?
Misschien als dat niet te ver van elkaar ligt gaat dat nog, maar je gaat toch geen beeld op WTV krijgen als je in Antwerpen woont.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
iktjilp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 23 jun 2013, 23:46
Twitter: IkTjilp
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 8 keer

De West-Vlaamse zenders kun je ook via internet bekijken en daarnet even gezien en ook de zender van onze hoofdstad heeft blijkbaar ook. Al was het nu eerder van een radioprogramma. Kan hier niet ontdekken of dit ook effectief de zender van op de kabel is.

Misschien een mogelijks alternatief?
Edpnet VDSL XL - Mobile Vikings - Zon - APP TV
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Fluppeke schreef:Telenet : uit praktijk : afhankelijk van de postcode / klantennummer . Ik heb zo regio mechelen een digicorder geactiveerd met een klantennummer uit leuven met als gevolg dat ROB tv actief was. Blijkbaar dan toch in de mux.
Denk je nu echt dat jouw digicorder instelling enige invloed kan hebben op welke streams er in een mix zitten?
Het enige wat je doet door het postnummer in te stellen is ervoor zorgen dat jouw lokale zender op het juiste voorkeuze kanaal komt.
Maar de stream van een lokale zender buiten jouw regio is leeg, daar heb jij geen invloed op.

Als je in Mechelen ook ROB tv kan ontvangen, betekent dit gewoon dat beide streams aangeboden worden in Mechelen.

Maar laten we gewoon on-topic blijven, de vraag ging over Proximus :wink: .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 123 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik dacht dat die beschermde territoria decretaal vastlagen. Om te vermijden dat regionale zender door hun nationale dekking elkaar en vooral de nationale (commerciële) zenders zouden beconcurreren.
Het kan zijn dat dat nu al verwaterd is, maar dat was toch het oorspronkelijke opzet.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

philippe_d schreef:Voor zover ik weet kan je bij Proximus TV àlle regionale zenders zien, ongeacht de regio waar je woont.
Ik nuanceer mijn antwoord.
Via Proximus TV kan je niet live kijken naar een andere regionale zender dan deze van jouw regio.
Je kan wel uitgesteld kijken (Video on demand) naar om het even welke Vlaamse regionale zender.

De reden waarom ik verward was:
Vorige week (11 nov) waren mijn kleinkinderen te zien op de de regionale TV "AVS Gent' (reportage 11.11.11 St-Amandsberg).
Mijn schoonbroer (regio Kortrijk) heeft dit opgenomen van zijn Proximus TV decoder en mij dan doorgestuurd.

Vandaar mijn eerste veronderstelling dat je bij Proximus TV naar àlle regionale zenders kan kijken Maar hij had dat kunnen doen via VOD :-) .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3442
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 125 keer

Ok, even gebeld naar Proximus en ook zij bevestigden mij dat dit niet gaat (een regionale zender uit een andere regio bekijken).

Online kijken is geen optie (zelfs VOD niet) de persoon voor wie ik dit vroeg is 93 jaar.
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

Op een tablet lijkt mij dat toch geen probleem

Ik veronderstel dat het voor bv een apple tv even gemakkelijk is.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

R2D2 schreef:Ik dacht dat die beschermde territoria decretaal vastlagen. Om te vermijden dat regionale zender door hun nationale dekking elkaar en vooral de nationale (commerciële) zenders zouden beconcurreren.
Het kan zijn dat dat nu al verwaterd is, maar dat was toch het oorspronkelijke opzet.
Zo was het in elk geval oorspronkelijk bedoeld, hoewel dat concept toch wat achterhaald is, sedert die zenders ook via internet te bekijken zijn (toch minstens de journaallus).
In het begin van digitale TV was het ook zo dat bij Telenet alle zenders er ook overal volledig opzaten, het veranderen van de postcode gaf je toen de mogelijkheid een andere regionale zender te bekijken.
Later hebben ze dat veranderd, uit plaatsbesparing vermoed ik.
Bij TV Vlaanderen hebben ze een tijdje een stuk of 3 regionale zenders in een lus gedraaid, dat mocht toen blijkbaar wel.

Heel die wetgeving rond regionale zenders lijkt mij erg achterhaald.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”