Ubiquiti UniFi Dream Machine

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1990
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 305 keer
Bedankt: 107 keer

Beste userbase'rs,

De Ubiquiti UniFi Dream Machine is te koop. Een nieuw totaal pakket van een UniFi USG, switch en access point.
https://eu.store.ui.com/collections/rou ... am-machine
318€ incl. BTW

Datasheet: https://dl.ubnt.com/ds/udm_ds
Quick start guide: https://dl.ubnt.com/qsg/UDM/UDM_NL.html

Ik heb er 1 besteld, altijd willen overschakelen naar Ubiquiti wlde ook een USG, maar doordat de huidige USG en USG Pro via IDS maar tot 85 of 250Mbit kunnen verwerken even zitten wachten op de UDM, de Pro versie.
Vandaag zie ik dat de UDM (de gewone"home") versie te koop is. Deze kan IPS/IDS doen tot 850Mbit.
Intrusion Prevention System (IPS) en IDS Intrusion Detection System (IDS)

Eigenlijk verschillende de home en Pro niet veel, de Pro heeft een SFP+ poort en UniFi Protect (video surveillance) met een 3,5" HDD bay in een rackbehuizing.

Iemand van jullie die van plan is om ook een UDM or UDM Pro te kopen ? Dit topic is dan de plaats om ervaringen te delen.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

ik ben altijd licht tegen unifi geweest door het concept "geen controller, geen toegang" (ik haat niet -deftig- aan devices kunnen zonder een extra device)

de UDM had ik idd een tijd terug ook zien passeren in hun aankondigingen, en hoewel ik niet dadelijk geneigd ben mijn hele thuissetup ervoor omver te gooien, klinkt het wel iets of wat interessant.
je hebt dan 1 device die je hele netwerk aanspreekt... binnen je netwerk. zonder daar speciaal een vm of een rpi of extra cloud key voor te hebben.

maargoed... ze zijn natuurlijk wel pas net bezig geweest met hun phone-home zonder opt-out of verwittiging, dus het is weer (as usual met ubiquiti) een zo/zo verhaal.
(dont get me wrong, ik ben over het algemeen zeker wel fan... maar ze lijken toch redelijk wat steken te laten vallen tegenwoordig)

edit:
even verder gekeken...
- je hebt nog steeds internet nodig om het te installeren (leuk als je die installeert om internet te krijgen)
- je moet de setup doen met een ubiquiti SSO account
- het is alweer een nieuw OS dat ubiquiti toegevoegd heeft specifiek voor de UDM (dus nu heb je airos, edgeos, ubos, en nog wat gedoe dat ze moeten onderhouden)
-en je kan het enkel controleren met de ingebouwde controller (dus niet linken met een andere controller of dergelijks)
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

Ik had hem vandaag ook ergens tegen gekomen, ben ook beetje aan het denken om naar unifi over te stappen.(dankzij userbase, denk dat er hier enkelen commissie verdienen :lol: ). Denk met amplify en *shudder* 'gaming edition' dat ze wel serieus naar thuismarkt aan het zoeken zijn. Heb echter serieus moeite om hun namen serieus te nemen (getting old waarschijnlijk) en wil beetje af van 'all in'.

Was intussen eigenlijk al meer naar edgemax aan het zien en twijfel of dat zo goed mixed, zeker curieus hoe het gaat gaan.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

ik heb het idee dat ze, sinds de UNMS controller, aan het zoeken zijn naar 1 productlijn, maar niet goed weten hoe ze dat moeten doen.
de UCRM (voor billing) hebben ze ondertussen ook in de UNMS gegoten - daar beheer je alle edgemax (en airos) toestellen (en er zou ook een soort link komen dat je de unifi toestellen kan zien)

dan heb je unifi, dat is nog steeds hun "alles in 1 controller en zoveel mogelijk van dezelfde productlijn" ding

en nu dus UBOS voor de dream machine... wat eigenlijk lijkt op hun manier van beide lijnen een beetje samen te voegen (lokaal, maar toch ook weer net niet, en alles in 1 maar toch ook weer net niet)

het probleem dat ik daarmee heb is dat ze eigenlijk teveel hooi op hun vork nemen en er dus geen enkel product nog uit "beta" geraakt.
hoelang sommige features al in beta staan in unifi of gewoon uberhaupt nog niet ingevoerd zijn in unms, wetende dat ze er nu nog 1tje bijdoen...
(en op de laatste 2j tijd is hun halve staff op de forums volgens mij ook al weer geroteerd)

er gaat zeker wel een markt voor zijn, maar in de 1ste plaats gaan ze het tegen zichzelf keren denk ik
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1990
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 305 keer
Bedankt: 107 keer

Op tweakers bij de post van Software-update: UniFi 5.12.22 https://tweakers.net/downloads/49900/unifi-51222.html postte iemand dit:
https://community.ui.com/questions/Upda ... 640aba1c8b
Update: UniFi Phone Home/Performance Data Collection

Follow
Hi All-

We want to help respond to concerns voiced over the recently added phone home/performance data collection feature in UniFi and want to explain what this feature is and the future plans for this.

What data is being collected:

We have started to gather crashes and other critical events strictly for the purpose of improving our products. Any data collected is completely anonymized, GDPR compliant, transmitted using end-to-end encryption and encrypted at rest. The collection of this data does not and should not ever impact performance of devices.

Why we are collecting this data:

The purpose of this data is to help us better fine-tune and improve device performance for all UniFi users so that we can ensure that everyone gets the best possible experience from their UniFi devices. With this data we can measure and optimize improvements and more quickly identify and fix any regressions.

How will this affect you?

For all our users, this data will help us improve the overall experience of using UniFi devices. As noted above, all the data we collect is used only for optimizing performance of the devices/software.

All data is gathered in accordance with GDPR requirements and as permitted by our Privacy Policy. No data we collect is shared or accessible to third parties.

If you do not wish to participate/provide this data, we will add an opt-out button in upcoming versions that will make it easy to opt-out of providing this data. In the meantime, you can block traffic from UniFi devices to trace.svc.ui.com.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

ze zijn er idd heel erg snel van teruggekomen, en in de UDM zit er al een opt-out functie.
in de rest van unifi komt dat "later" (zonder informatie wanneer)

ik heb een aircube isp sinds ongeveer dat hij uitgekomen is, en ik ben nog steeds aan het wachten voor basic functionaliteiten.
wel al een aantal regressions gekregen en ongewenste zaken (continu uitpingen naar cloudfront voor te zien of die online is e.d.).
(had hem gekocht ter vervanging van een oude UAP, omdat ik niet met de controller wou blijven werken die ik al 2x gewist had waardoor ik altijd moest resetten)

de UDM zal het voor mij in ieder geval niet worden.
ik zou hem eventueel wel aan mensen kunnen aanraden... maar dat is dan meestal weer "boven budget" voor de meeste gewone thuisgebruikers.
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

we will add an opt-out button in upcoming versions that will make it easy to opt-out of providing this data
Kan me niet indenken dat er niemand bij ubiquiti aan de bel heeft getrokken dat er ongetwijfeld klanten (zeker gezien de doelgroep) daar echt wel ambetant van gaan worden.
Voor 'gewone' thuisgebruikers zie ik ze niet direct groot worden, die komen toe met wat ze van proximus/telenet 'krijgen'.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8269
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

UniFi is ideaal om bij klanten te installeren die nood hebben aan een oplossing die goed en betrouwbaar werkt, die nood hebben aan een midmarket modern en degelijk WiFi aanbod dat de consumentenmarkt niet kan bieden, en die betaalbaar zijn voor een KMO of VZW (maw geen licensing toestanden). Met de Cloud Key kunnen 99% van de interventies remote gedaan worden. Bij de meeste kom ik nog maar max 1 keer per jaar on site, zeker sinds de Cloud Key Gen2 die de mankementen van de Gen1 verholpen heeft. Ubiquiti heeft die markt perfect onder de hand.

airMAX heeft een uitstekend niche aanbod. Toestellen die vaak geen gelijke hebben bij de concurrentie, zeer degelijk voor een betaalbare prijs.

Maar voor m'n eigen persoonlijk materiaal neem ik geen Ubiquiti :-) Voor de pro die het liefst in de CLI werkt is het duidelijk, UniFi noch EdgeMAX komen in de buurt van de echte enterprise gear van Cisco/Aruba/Ruckus en ze zullen ook nooit een gelijke worden. En dan heb ik het niet alleen over prijs, maar ook over support, kwaliteit en mogelijkheden.

Ik ben wel blij dat Ubiquiti en hun producten bestaan want anders was het aanbod echt schraal voor organisaties of individuen die nood hebben aan iets meer maar het geld niet hebben voor enterprise + wees maar zeker dat Ubiquiti ervoor zorgt dat de grote spelers hun prijzen wat moeten drukken.
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1990
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 305 keer
Bedankt: 107 keer

Gisteren mijn UDM gekregen en geïnstalleerd.

Eerste Ubiquiti apparatuur.

Mijn ervaring tot nu toe: gemengd.

Eerst indruk bij het uit de doos halen, wat voel hij zwaar en solide aan. De stroomkabel straalt ook kwaliteit uit.

De setup ging niet goed, Met smartphone en bluetooth geprobeerd, deed moeilijk, zonder 4G aan te zetten lukte het in begin niet, bleef dan hangen bij speedtest, dan blij voorlaatste stap 9 van 9 bleef hij hangen.
Dan smartphone verbindingen uitgezet en via PC geprobeerd, bij stap 8 van 9 bleef hij hangen, 15 minuten gewacht, dan UDM gereset en setup via PC opnieuw gedaan. Nu wel in orde.

Wat opvalt, niet alle netwerk apparaten worden gededecteerd. Printer bijvoorbeeld niet, dan webpagina van printer geopend en na een tijdje pas kwam printer bij client zichtbaar. Ga nog eens zoeken hoe Unifi juist werkt. Niet bijzonder veel van te vinden op eerste zicht. Op tweakers zegt men dat het even duurt voor clients zichtbaar worden.

In de startgids en op internet wordt het belang van ononderbroken stroom voorziening aangehaald. Hierover heb ik 2 opmerkingen, ik mis een optie om de UDM te kunnen uitschakelen, er is enkel een reboot optie. En ten tweede, zou handig zijn dat als je hem op een UPS hebt hangen dat hij automatisch zou afsluiten bij x minuten zonder stroom, maar geen idee hoe ze dat zouden moeten implementeren.

Grootste verrassing is de wifi sterkte en snelheid, eerst had ik een FritzBox 7490 die nou niet echt een slechte wifi heeft, maar met de UDM zie ik 866mbit verbinding met mijn Samsung S10+. Download test via wifi op de S10+ is aan max van de lijn 300Mbit.

Ik zal verder mijn ervaringen en opmerkingen delen. Als je vragen heb stel ze maar, maar weet niet of ik alles kan testen en hoeveel tijd ik ervoor heb.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ben wel nieuwsgierig naar de mogelijkheden van VLAN's en firewall rules hierop.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8269
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

DarkV schreef:Ben wel nieuwsgierig naar de mogelijkheden van VLAN's en firewall rules hierop.
Is er een reden om aan te nemen dat deze anders zouden zijn dan bij een klassieke UniFi setup?
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1990
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 305 keer
Bedankt: 107 keer

DarkV schreef:Ben wel nieuwsgierig naar de mogelijkheden van VLAN's en firewall rules hierop.
Wat bedoel je concreet ?

Over VLAN's gesproken, vernam via tweakers dat een deel users al dan niet via JSON files vlan's hebben om samen te werken met Ziggo op hun USG (voorloper van de UDM). Op de UDM zou dat nu nog niet gaan. Dus via Proximus TV e.d. zal dat ook problemen geven.

Willie Howe heeft 2 video's gemaakt:



Op Tweakers kan je ook vragen en ervaring terug vinden: https://gathering.tweakers.net/forum/li ... es/1878543
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
Charle
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 19 okt 2019, 08:00
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Wat heeft deze reeks, voor een gewoon huishouden, als voordeel vergeleken met de amplifi?
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1990
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 305 keer
Bedankt: 107 keer

Zijn 2 heel verschillende producten.

Amplifi is een product met een basisstation en 2 extra AP's. De UDM is een alles in 1 totaal pakket voor de consumer Pro en Unifi is een reeks van producten die centraal beheerd worden.
De amplifi is meer neerzetten en bijna niet meer naar kijken.

Graag mij verbeteren als ik het mis heb.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

Abusimbal schreef:
DarkV schreef:Ben wel nieuwsgierig naar de mogelijkheden van VLAN's en firewall rules hierop.
Wat bedoel je concreet ?
Stel je hebt een WAN, LAN en VLAN... en tussen deze drie maak je verschillende firewall rules.

Bv. de VLAN kan niet naar de LAN, maar met uitzondering van poort x naar IP y, of de VLAN kan niet naar de WAN behalve poort 80 en 443.
Charle
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 19 okt 2019, 08:00
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Abusimbal schreef:Zijn 2 heel verschillende producten.

Amplifi is een product met een basisstation en 2 extra AP's. De UDM is een alles in 1 totaal pakket voor de consumer Pro en Unifi is een reeks van producten die centraal beheerd worden.
De amplifi is meer neerzetten en bijna niet meer naar kijken.

Graag mij verbeteren als ik het mis heb.
Ik maak de vergelijking omdat beide all in one toestanden zijn.

Het set en forget principe geld hopelijk voor elke netwerksetup, want wie heef nu zin om een netwerk alle weken bij te sturen?

De amplifi heb ik al bij verscheidene leden van onze familie gezet als basisstation met een 3 tot 5-tal meshpunten.
Ideaal voor mensen die geen netwerkkabels hebben liggen en niet wakker liggen van topsnelheden.

maar een all in one is toch niet echt te vergelijken met een consumer ‘pro’ setup.

Het voordeel van losse netwerkcomponenten is net dat je ze kunt plaatsen waar nodig, in de hoeveelheid die nodig is.
En de plek waar de modem/router en switch(en) dan staan zijn zelden de plekken waar je wifi nodig hebt.

Daarom dat ik deze ‘dream machine’ als een bizarre tussensprong in de ubiquiti reeks aanzie
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

Charle schreef:Het voordeel van losse netwerkcomponenten is net dat je ze kunt plaatsen waar nodig, in de hoeveelheid die nodig is.
En de plek waar de modem/router en switch(en) dan staan zijn zelden de plekken waar je wifi nodig hebt.
Je kan hier AP's bijplaatsen zoals je wenst... feit is inderdaad wel dat de switch/hoofd AP samen zit.
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1990
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 305 keer
Bedankt: 107 keer

DarkV schreef:
Abusimbal schreef:
DarkV schreef:Ben wel nieuwsgierig naar de mogelijkheden van VLAN's en firewall rules hierop.
Wat bedoel je concreet ?
Stel je hebt een WAN, LAN en VLAN... en tussen deze drie maak je verschillende firewall rules.

Bv. de VLAN kan niet naar de LAN, maar met uitzondering van poort x naar IP y, of de VLAN kan niet naar de WAN behalve poort 80 en 443.
Nog geen ervaring hiermee, enige dat ik vermoed is dat als dit op een Unifi controler gaat met USG zal dit hier ook wel gaan.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
Jacodaf
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 14 nov 2012, 20:48

Jammer dat deze Dream Machine geen POE heeft ... :?
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1990
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 305 keer
Bedankt: 107 keer

Er komt ook een Dream Machine Pro. Daar zijn nog geen officiële specificaties van, is in beta test. POE zou daar wel opzitten volgens sommige.

De Pro is een rack uitvoering zonder Access point maar met POE, HDD tray met Unifi protect, SFP+ poort 10gigabit en 4 i.p.v. 2GB RAM. Althans volgens wat is uitgelekt.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
Gebruikersavatar
NuKeM
Administrator
Administrator
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 234 keer
Recent bedankt: 4 keer

Van de Pro is al even wat info bekend, niet veel, maar toch iets: https://preview.redd.it/haosvc3d7ve31.p ... 9d8b09861f
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1990
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 305 keer
Bedankt: 107 keer

Even een update, sinds vrijdag mijn UDM door een UDM Pro vervangen.

Voor de andere die een opvolger voor de USG zoeken, die komt er misschien met de UMG-Pro
https://community.ui.com/questions/Intr ... 2d77702872

Kijken om dit weekend de UDM te resetten en te koop aan te bieden. (weet niet of hier mensen interesse heben)

EDIT: @devilkin dan zou er een UMG moeten komen. UMG-Pro is gelijk een USG-Pro dat is ook een rack versie
Laatst gewijzigd door Abusimbal 19 feb 2020, 23:01, in totaal 1 gewijzigd.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6009
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Jammergenoeg is dat ding veel te groot om een n usg te vervangen. Ik wil iets compacts, geen rack mount...

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1669
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 95 keer

Ik wil ook een vervanger voor de usg 3p en geen pro, die dingen maken veel te veel lawaai.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

Abusimbal schreef:Voor de andere die een opvolger voor de USG zoeken, die komt er misschien met de UMG-Pro
https://community.ui.com/questions/Intr ... 2d77702872
Tenzij je meerdere van die dingen centraal wil beheren begrijp ik de UMG-Pro niet echt... zo heb je nog steeds geen controller.
Indira
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 maa 2020, 10:47
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer

Kan je meerdere UniFi Dream Machines in één netwerk gebruiken?

Dus in plaats van extra switch een extra UniFi Dream Machine die dan samenwerkt met de eerste?

Want de UniFi Dream Machine is wel mooier.
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1990
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 305 keer
Bedankt: 107 keer

Ik vermoed van niet. Is ook nergens iets van te vinden.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
Charle
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 19 okt 2019, 08:00
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Hoe valt het geluid van de UDM mee in stille ruimtes?

Draait de ventilator continue of met tussenpozen?

Werkt de controller hetzelfde als een cloadkey naar interface en mogelijkheden (bvb vlan / wifi guest acces/ wifi tickets )
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik hoor het ding niet... is totaal stil (maar zit dan ook geen load op).

De controller (DM staat bij de vriendin) is identiek aan m'n eigen instance thuis... en dat is ook hetzelfde als een cloudkey.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”