Tadaam

Nieuws omtrent telecommunicatie
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Had niet iemand in September hier gemeld dat het geen cgn was, dus publiek adres?
DogFacedDog
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 sep 2016, 17:08

De Tadaam deal gekregen voor 149EUR voor 1 jaar.
Pakketje vandaag toegekomen en al wat mee zitten spelen.

Ik ben wel ontgoocheld in de snelheid. Ik lijk niet meer te krijgen dan 10Mbps waar ik ook de router mag zetten in mijn appartement. En dat is toch wel een tikkeltje te weinig. Goed genoeg voor HD Netflix of Youtube maar wel irritant als je tegelijkertijd met andere zaken bezig bent.

Moest ik continu 30 kunnen halen, was het wel wat leefbaarderder.

Heeft iemand een idee wat er gebeurt als ik het abonnement wil stopzetten na bijvoorbeeld 4 maanden. Ben ik het volledige bedrag kwijt (149€) of wordt het geprorateerd? Moest het geprorateerd worden, wil ik het nog wel een tijdje volhouden maar anders maak ik waarschijnlijk gebruik van het herroepingsrecht.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Dogfaceddog, ik kreeg daarover een zeer Belgisch antwoord:
Moest je toch beslissen om je diensten stop te zetten kunnen we op het moment zelf bekijken wat mogelijk is.
Maar ook de bevestiging dat binnen de 2 weken het herroepingsrecht sowieso geldt.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

DogFacedDog schreef:Ik ben wel ontgoocheld in de snelheid. Ik lijk niet meer te krijgen dan 10Mbps waar ik ook de router mag zetten in mijn appartement.
ik haal hier gewoon geregeld de 50, daar mag ik niet over klagen.
heb je in jouw buurt/appartement dan slechte ontvangst op het base netwerk? (of zitten er zoveel base gebruikers rondom je?)
liegebeestig schreef:Had niet iemand in September hier gemeld dat het geen cgn was, dus publiek adres?
geen idee, maar het is wel degelijk cgnat (voor ipv4):

Code: Selecteer alles

homerouter.cpe
10.13.224.18
10.13.224.114
10.13.224.118
dD5E0B772.access.telenet.be
dD5E0FAAC.access.telenet.be
.....
interestingly: je krijgt wel een ipv6 adres erbij, dus je hebt in feite wel een publiek ip op die manier.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2656
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Splitter schreef:
DogFacedDog schreef:Ik ben wel ontgoocheld in de snelheid. Ik lijk niet meer te krijgen dan 10Mbps waar ik ook de router mag zetten in mijn appartement.
ik haal hier gewoon geregeld de 50, daar mag ik niet over klagen.
heb je in jouw buurt/appartement dan slechte ontvangst op het base netwerk? (of zitten er zoveel base gebruikers rondom je?)
liegebeestig schreef:Had niet iemand in September hier gemeld dat het geen cgn was, dus publiek adres?
geen idee, maar het is wel degelijk cgnat (voor ipv4):

Code: Selecteer alles

homerouter.cpe
10.13.224.18
10.13.224.114
10.13.224.118
dD5E0B772.access.telenet.be
dD5E0FAAC.access.telenet.be
.....
interestingly: je krijgt wel een ipv6 adres erbij, dus je hebt in feite wel een publiek ip op die manier.
Ik veronderstel een heel subnet ?
Inkomende poorten open ?
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Tomsworld schreef:Ik veronderstel een heel subnet ?
Inkomende poorten open ?
een /64 en het lijkt erop dat alles filtered is (wss door de huawei)
DogFacedDog
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 sep 2016, 17:08

Splitter schreef:
DogFacedDog schreef:Ik ben wel ontgoocheld in de snelheid. Ik lijk niet meer te krijgen dan 10Mbps waar ik ook de router mag zetten in mijn appartement.
ik haal hier gewoon geregeld de 50, daar mag ik niet over klagen.
heb je in jouw buurt/appartement dan slechte ontvangst op het base netwerk? (of zitten er zoveel base gebruikers rondom je?)
Geen idee, ik woon wel in een drukke stadscentrum met nauwe straatjes dus er is wel een beetje een canyon effect.

4G Orange is ook geen vette bij mij thuis maar dat is toch wel 20Mbps in plaats van 10Mbps van Tadaam
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Splitter schreef: interestingly: je krijgt wel een ipv6 adres erbij, dus je hebt in feite wel een publiek ip op die manier.
OK, dank je voor de duidelijkheid, in dat geval: kun je dan nog een VPN opzetten van buitenaf naar je thuisnetwerk (via Fritzbox of Synology)? Wellicht niet?
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1544
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 94 keer

Stel: je mailt en surft enkel, en kijkt Bvb Netflix. Zou het dan nog een probleem voor je zijn ?
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Link voor 1 jaar abbo lijkt niet meer te werken, zie alleen zwarte pagina ( getest op meerdere browsers )
3 maand link ook niet

6 maand link werkt wel
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

De 6 maand link is voor premium zie ik. De eigenschappen zijn ook premium.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Zover ik weet werkt geen enkele van die links. Toch niet in de zin dat je effectief succesvol een bestelling kunt plaatsen via die links.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

liegebeestig schreef:OK, dank je voor de duidelijkheid, in dat geval: kun je dan nog een VPN opzetten van buitenaf naar je thuisnetwerk (via Fritzbox of Synology)? Wellicht niet?
lijkt me idd van niet.
je zou wel vermoedelijk kunnen verbinding maken met synology hun cloud of de myfritz cloud, en zo aan die zaken kunnen,
maar echt een vpn draaien om aan je netwerk te gaan kunnen zal waarschijnljik niet werken.
benieuwd of ze nog ipv6 firewall controle gaan toevoegen via de mytadaam, dan zou het misschien weer wel kunnen.
DogFacedDog
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 sep 2016, 17:08

Effekes een automatische speedtest laten lopen.

21 meetpunten met een interval van één uur.

Minimum☨
7.73 Mbps : 3.93 Mbps
Average☨
29 Mbps : 6.68 Mbps
Maximum☨
51.74 Mbps : 9.05 Mbps

30Mbps gemiddeld met wel wat variantie.
1 meting onder de 10Mbps
5 in het interval 10-20
3 in het interval 20-30
10 in het interval 30-40
2 in het interval 40-50
1 boven de 50
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Splitter schreef:
liegebeestig schreef:OK, dank je voor de duidelijkheid, in dat geval: kun je dan nog een VPN opzetten van buitenaf naar je thuisnetwerk (via Fritzbox of Synology)? Wellicht niet?
lijkt me idd van niet.
je zou wel vermoedelijk kunnen verbinding maken met synology hun cloud of de myfritz cloud, en zo aan die zaken kunnen,
maar echt een vpn draaien om aan je netwerk te gaan kunnen zal waarschijnljik niet werken.
benieuwd of ze nog ipv6 firewall controle gaan toevoegen via de mytadaam, dan zou het misschien weer wel kunnen.
Bedankt! Die quickconnect is eigenlijk de oplossing op synology. Daarnaast gebruik ik ook VPN om te bellen via de Fritz VOIP app... Misschien lukt dat ook wel via myfritz cloud. Maarja, hoe veilig zijn dat soort oplossingen he.
Md¹1
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 okt 2019, 02:08
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Is de Black Friday korting er ook voor reeds bestaande klanten? Ik heb geen mail ontvangen hierover.
Op Black Friday dan gewoon bestellen als "nieuwe klant" of hoe zal dat dan gaan?
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Md¹1 schreef:Is de Black Friday korting er ook voor reeds bestaande klanten? Ik heb geen mail ontvangen hierover.
Op Black Friday dan gewoon bestellen als "nieuwe klant" of hoe zal dat dan gaan?
Volgens reactie gepost op die vraag van Tadaam-support hier; ja. Bestaande klanten zouden ook kunnen ingaan op die promo op Black Friday.
Gebruikersavatar
NuKeM
Administrator
Administrator
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 234 keer
Recent bedankt: 4 keer

Vandaag nog maar eens mijn persoonlijke link naar de deals gevolgt. De korting is gewijzigd!
Vroeger 60/60/70% voor respectievelijk 3/6/12 maand. Bij mij is dat nu 50/70/50% of 69/99/299€.
Vind het behoorlijk spijtig dat ze dat zomaar wijzigen, ze mogen natuurlijk, maar toch spijtig.
Niets dat ze tegenhoudt om tegen black friday de boel nog verder af te zwakken!

Add: het gaat ook ineens over de premium, daarvoor was dit niet zo denk ik (gezien de prijs zonder korting).
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

NuKeM schreef: Add: het gaat ook ineens over de premium, daarvoor was dit niet zo denk ik (gezien de prijs zonder korting).
Misschien/hopelijk gaat op Black Friday dan die promo beschikbaar zijn zowel voor 'standaard' als voor 'premium'. Ik wil de 149 euro deal voor 12 maanden. Standaard is meer dan goed genoeg.
Gebruikersavatar
NuKeM
Administrator
Administrator
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 234 keer
Recent bedankt: 4 keer

Inderdaad, die had ik dus ook op het oog, zeer spijtig.
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2625
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 50 keer
Bedankt: 94 keer

Producteigenschappen die nog niet vastliggen.
"Algemene voorwaarden" waarvan de laatste aanpassing dateert van de voorbije vrijdag 15 november 2019.
't Is niet dat een product "Beta" in de naam draagt dat ook de "Algemene voorwaarden" in Beta fase zouden moeten zitten...

Men weet dus feitelijk niet wat men krijgt...
Tadaam_AV.png
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2656
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Weet iemand of je een btw factuur kan krijgen ?
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 888
Lid geworden op: 30 nov 2011, 11:21
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 47 keer
Recent bedankt: 1 keer

Niet mogelijk. Had hen dat via sociale media gevraagd.

Sent from my Pixel 2 using Tapatalk
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2656
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

mgo72 schreef:Niet mogelijk. Had hen dat via sociale media gevraagd.

Sent from my Pixel 2 using Tapatalk
Ok bedankt, wel spijtig want wettelijk dacht ik is men dat in België verplicht maar soit geen zin om erachter te zitten om iets te testen / backup internet. Ik zag yell + backup internet wel zitten.
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 888
Lid geworden op: 30 nov 2011, 11:21
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 47 keer
Recent bedankt: 1 keer

Het is zelfs zo dat hun factuur totaal onwettelijk is.

Heb de indruk dat ze nog niet alles in Stripe hebben ingevuld.

Alleszins zelfs mijn naam kwam niet op de factuur!

Sent from my Pixel 2 using Tapatalk
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 888
Lid geworden op: 30 nov 2011, 11:21
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 47 keer
Recent bedankt: 1 keer

Iemand problemen om Tadaam te zien op Android?


Op mijn pixel krijg ik geen tv te zien na 5 min. Zowel op tadaam als op Telenet-internet.

Sent from my Pixel 2 using Tapatalk
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 898
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

Tomsworld schreef:Weet iemand of je een btw factuur kan krijgen ?
De zin in het blauw werd onlangs aan hun algemene voorwaarden toegevoegd:
8.1 De Klant verbindt zich ertoe de Diensten enkel te gebruiken voor wettige doeleinden, in overeenstemming met de Overeenkomst. De Klant staat in voor de naleving van de Overeenkomst door de Eindgebruiker(s). De diensten en de inhoud ervan mogen enkel worden gebruikt voor privégebruik, tenzij anders met U wordt overeengekomen.
Het feit dat ze het over privégebruik hebben impliceert volgens mij dat ze geen facturen opmaken voor Tadaam hoewel het laatste deel (tenzij anders met U wordt overeengekomen) nog alle ruimte daarvoor open laat...
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 815
Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 56 keer
Recent bedankt: 1 keer

Aangaande mijn onterecht betalingsprobleem: ik heb mijn 40 Euro die ik te veel betaald had gerefund gekregen. Ze gaven een fout toe in het systeem en dankten mij voor feedback. Het was ook ok geweest indien ik niet betaalde en gewoon hen vroeg het na te checken...

Aangaande de links naar de Black Friday deals: Alles staat nu aangeduid als Premium dus de 149 Euro voor 12 maanden Standaard geldt niet meer.

En ondertussen: al over de 300GB en nog niet op smalband!
Aboe
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 sep 2019, 07:41
Bedankt: 1 keer

Ik weet niet of ik er iemand mee kan helpen, maar ik heb mijn Tadaam modem ingebouwd in mijn auto.
Dit door middel van een 12V buck-boost module als voeding en een externe antenne. Dit werkt perfect voor 95% van de tijd. Alleen op plaatsen waar er echt enorm slechte ontvangst is tijdens het rijden hapert de verbinding voor een paar seconden.
Bababa
Premium Member
Premium Member
Berichten: 649
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 35 keer

Bedankt om te delen Aboe. Waarom is er een buck-boost module nodig? Je auto geeft 12V en de Tadaam box verwacht 12V?
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
Aboe
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 sep 2019, 07:41
Bedankt: 1 keer

Bababa schreef:Bedankt om te delen Aboe. Waarom is er een buck-boost module nodig? Je auto geeft 12V en de Tadaam box verwacht 12V?
Je auto geeft geen 12V. Je auto (of in mijn geval mijn zonne-installatie) geeft iets uit tussen plus-minus 11,5V en 14,2V. Of de modem daar mee kan leven weet ik niet. Zo een buck-boost module levert altijd mooi 12V (of de spanning dat je instelt) en kost nog geen 3 euro.
DevBru
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 21 nov 2019, 15:58
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Kan er hier misschien nog eens iemand een update geven?

Hoe is de stabiliteit van het netwerk, kwaliteit van de TV, zenderaanbod, hoe zit het met de 300GB limiet, ...? Een kleine review zou wel fijn zijn :-D.

Daarnaast heb ik hier precies de vraag zien voorbij komen of dit netwerk zou werken met Sonos of dergelijke, ook ik wou dit graag weten dus heb dit aan Tadaam gevraagd, dit zou geen problemen mogen zijn.

Kan er daarnaast ook iemand zeggen hoe het juist werkt om de Mi Box te bestellen? Enkel bij Coolblue als ik het goed begrepen heb?
Jammer genoeg wel bijna overal uitverkocht.
dupondje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 14 sep 2006, 23:55
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 47 keer

Sure :)

Nadat ook een kleine brand bij ons thuis onze Proximus connectie volledig weg was, en de vervanging lang ging duren, Tadaam besteld.
Dag erna komt het toe, je steekt de router/modem in het stopcontact, en voila! je bent vertrokken.

In de doos zat inderdaad ook een bon voor een gratis Mi Box bij Coolblue. Die dezelfde dag gaan afhalen bij de plaatselijke Coolblue winkel.

Op Android TV gewoon de Tadaam App installeren, en je kan eigenlijk zo goed als perfect TV kijken.
Je merkt soms wel dat het Beta is.
Zo was er bijvoorbeeld deze week een bug in hun Tadaam app, waardoor hij na elke x-minuten op screensaver sprong. Wel 2-3 dagen later opgelost met een nieuwe update.

Maar opnames, live tv kijken, etc, dat werkt eigenlijk vrij vlot.
Snelheid van Internet is ook vrij ok, en werkt gewoon soepel. Momenteel slechts 100G gebruikt, dus hoger gaan dan hun FUP heb ik (nog) geen ervaring.
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 815
Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 56 keer
Recent bedankt: 1 keer

Zit momenteel al aan 360GB en niet op smallband. :banana:
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

streulma schreef:Zit momenteel al aan 360GB en niet op smallband.
"Prestaties in het verleden zijn geen garantie voor de toekomst."

... maar toch positief.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2656
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Aboe schreef:Ik weet niet of ik er iemand mee kan helpen, maar ik heb mijn Tadaam modem ingebouwd in mijn auto.
Dit door middel van een 12V buck-boost module als voeding en een externe antenne. Dit werkt perfect voor 95% van de tijd. Alleen op plaatsen waar er echt enorm slechte ontvangst is tijdens het rijden hapert de verbinding voor een paar seconden.
Heb je dan iets van externe antennes geplaatst ?
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Tomsworld schreef: Heb je dan iets van externe antennes geplaatst ?
En heeft dat Tadaam toestel een aansluiting(en) voor externe antennes?
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

@Walter
wied schreef:https://www.4gltemall.com/blog/tag/huawei-b528s-23a/

Vergelijkingstabel met B525s (Orange) is interessant!
https://www.4gltemall.com/blog/huawei-b ... 8-lte-cpe/
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1544
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 94 keer

Tomsworld schreef:
Aboe schreef:Ik weet niet of ik er iemand mee kan helpen, maar ik heb mijn Tadaam modem ingebouwd in mijn auto.
Dit door middel van een 12V buck-boost module als voeding en een externe antenne. Dit werkt perfect voor 95% van de tijd. Alleen op plaatsen waar er echt enorm slechte ontvangst is tijdens het rijden hapert de verbinding voor een paar seconden.
Heb je dan iets van externe antennes geplaatst ?
Je gsm in de auto heeft toch ook geen extra antennes ? Ik zie daarin niet veel verschil. Ik zou zelfs verwachten dat die modem het beter doet dan een gsm wegens een volledig plastieken behuizing.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
DevBru
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 21 nov 2019, 15:58
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

ygeffens schreef:
Tomsworld schreef:
Aboe schreef:Ik weet niet of ik er iemand mee kan helpen, maar ik heb mijn Tadaam modem ingebouwd in mijn auto.
Dit door middel van een 12V buck-boost module als voeding en een externe antenne. Dit werkt perfect voor 95% van de tijd. Alleen op plaatsen waar er echt enorm slechte ontvangst is tijdens het rijden hapert de verbinding voor een paar seconden.
Heb je dan iets van externe antennes geplaatst ?
Je gsm in de auto heeft toch ook geen extra antennes ? Ik zie daarin niet veel verschil. Ik zou zelfs verwachten dat die modem het beter doet dan een gsm wegens een volledig plastieken behuizing.
Dat en een veel grotere antenne dan degene die in een smartphone zit.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”