Tadaam

Nieuws omtrent telecommunicatie
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

Oei oei, ik vreesde er al voor dat er wat telenet lijken uit de kast gingen vallen
de koe zegt boe
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1544
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 94 keer

Maar toch niet meer dan logisch?
Ze geven aan dat de 2de maand 40 euro zal worden.
Dus moet je het verschil bijpassen...
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
Funfile
Pro Member
Pro Member
Berichten: 407
Lid geworden op: 28 jan 2006, 11:00
Locatie: Kinrooi
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 33 keer

Woensdag heb ik Tadaam besteld, en toen was de prijs ook gewoon 40 Euro (voor Standard). 5 Euro was leuk geweest, maar dat goedkoop feestje ging toch niet blijven duren.

Nu nog wachten tot de box afgehaald is bij het postkantoor. Aan mijn deur laten leggen, in de regen dan nog, leek me geen goed idee. Ben alleen benieuwd of er wel voldoende GSM-signaal binnenkomt (woon op 3,5 km van de grens).
Pluk de dag

Internet : Hoofdlocatie : Hey (Orange)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
OS : Windows 10, Linux Mint
UBremoved9108
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 806
Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:31
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 29 keer

All,

Heeft de Tadaam box eigenlijk een UTP aansluiting? Hoe manipuleer je de settings (DHCP/IP pool/WiFi wachtwoorden en dergelijke?)? Is dat een HTTP GUI? Of is dat een web GUI zoals mijn.telenet.be?

Enig idee van de levertermijn van Tadaam box momenteel? Iemand die meer weet wanneer de Tizen OS app beschikbaar komt?

Ik ben namelijk zéér geïnteresseerd ;-)
arvacker
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 okt 2019, 23:22

Deze week Tadaam modem gekregen, tot nu toe werkt het perfect. Zeer eenvoudig werkende te krijgen.

Modem heeft 1 ethernet poort (zo verbonden met Orbi Wifi bij mij).
Aanpassen van wifi SSID en wachtwoord of in/uitschakelen van het signaal gebeurt op my.tadaam.be

De voorbije 2 dagen kon ik met de Huawei Hilink app verbinding maken met het apparaat, maar dat lukt me nu niet meer. Geen idee of dat mijn schuld is, of dat het ondertussen is 'dichtgetimmerd'. Was wel nog handig om in die app de plaatsing van de modem op punt te zetten, er was een tool waar je een visuele weergave van de 4G 'kwaliteit' kon zien.

Klantendienst gecontacteerd via sms, zeer vriendelijk te woord gestaan. Mijn vragen handelden over terugkijk tv (geen nieuws over, gebruik nu opnames om dit op te vangen), of FUP zowel bij standard als premium geldt (ja) en tv kijken op Mac/PC (wordt zo snel mogelijk actief gemaakt).

Om tv te kijken op je tv moet je een apple of android tv (box) hebben denk ik, bij mij is er in elk geval geen mogelijkheid om vanaf mijn iPhone Airplay/chromecast te gebruiken.

Wat de snelheid betreft is het een stap terug van EDPnet (90 down - 30 up) maar door de mobiele modem kan ik m'n Orbi Wifi nu ook beter positioneren (niet meer gebonden aan waar de dsl-aansluiting zit). Tijdens normaal gebruik merk ik er eigenlijk niks van, mocht dat wel zo beginnen worden de komende dagen, ga ik eerst een upgrade naar premium overwegen en pas als dat niet zou volstaan Tadaam opzeggen.
Voor zover ik nu merk, worden de up- en downsnelheid effectief gecapped, maximum dat ik al gehaald heb is 34 up en down, maar doorheen de dag varieert de snelheid tussen de 25 en 35 up en down. (Snelheid wel quasi altijd symmetrisch).
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 815
Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 56 keer
Recent bedankt: 1 keer

Heb niet anders dan positieve opmerkingen over Tadaam.
Vooral het internet werkt perfect, soms haal ik bij downloads 40Mbps op de Standaard.

Modem heeft geen eigen interface pagina op 192.168.1.1
Op my tadaam alleen maar wifi netwerknaam en paswoord te wijzigen of wifi uit te schakelen, verder geen mogelijkheden.
Wifi paswoord kan niet gewijzigd worden als de modem uit staat.

Over TV. Ik heb op de Xiaomi Mi Box S ook KODI geïnstalleerd zodat ik via VRT NU ook kan herbekijken.
Met de VTM GO app zitten er wat haperingen op bij het herbekijken, maar live tv van bijvoorbeeld QMusic geeft geen probleem.
Ook TV kijken met de Tadaam app is vermoed ik wel in hoge kwaliteit. (?)
De Xiaomi Mi Box S heeft ook Chromecast ingebouwd, dus als ik iets herbekijk van VTM GO dan cast ik het nu via de gsm.
Funfile
Pro Member
Pro Member
Berichten: 407
Lid geworden op: 28 jan 2006, 11:00
Locatie: Kinrooi
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 33 keer

Mijn Tadaam box vanmorgen afgehaald bij Bpost.

Stekker in het stopcontact en er beginnen gelijk enkele van de lampjes te branden. Laptop opgezet en het nieuwe wifi-netwerk gelijk gevonden. Paswoord ingeven en klaar ! Makkelijker kan niet :-D

Met de bon van 80 Euro er bij kan ik gebruiken voor korting op de Mi box of op de Apple TV van 32 GB. De Mi box krijg ik dan gratis eigenlijk.

Het is voor mij een top product. En een ferme vooruitgang t.o.v. van mijn ADSL-lijntje aan 6 Mbps.
Pluk de dag

Internet : Hoofdlocatie : Hey (Orange)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
OS : Windows 10, Linux Mint
Md¹1
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 okt 2019, 02:08
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Hallo iedereen, Mijn eerste post hier :banana:
Mijn afstandsbediening van mijn TV lijkt niet goed te werken met de Tadaam app.
TCL Android 9 TV van enkele maanden oud.
Ik kan niet terugspoelen of pauzeren, de zapknop werkt ook niet. Ik moet tijdens een liveuitzending op de pijltjestoetsen drukken en dan krijg ik links onderaan op het scherm kleine logo's van de zenders. Dan bij het betreffende logo op ok drukken en dan gaat hij naar dat kanaal.
Bij Netflix of Youtube kan ik zonder probleem pauzeren met de pauzetoets of vooruit of terugspoelen .
Iemand een idee hoe dit zou kunnen komen?
Dank
Bababa
Premium Member
Premium Member
Berichten: 649
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 35 keer

streulma schreef:Ik wil niet moeilijk doen, maar ik ben al altijd voorstander geweest van oplossingen via 4G.
Ben geen voorstander van techniekers en wachten op aansluitingen.
Daarom ik nu ook ben overgestapt van Telenet kabel naar Tadaam 4G.
Het is natuurlijk wel een snelheidsimpact, maar op zich valt alles goed mee!
Het downloaden bij mij gaat vooral om tv kijken, youtube en Linux ISO's downloaden.
Ik heb vandaag ook de modem voor de eerste keer meegenomen naar een andere plaats. Snelheid bleef hetzelfde.

Info:
Tadaam heeft ook een telefoonnummer +32 2 899 44 33

Heb Tadaam eens gebeld voor de lol om te kijken of het nummer werkt. Ze zijn enkel bereikbaar tussen 9 en 17u. Niet om 8 uur 's morgens zoals bij Telenet. Ik denk dat je mensen van Tadaam zelf aan de lijn krijgt. Ze vragen wel buiten de openingstijden een bericht in te spreken en ze bellen u terug.
Voor de lol naar de klantendienst bellen :bang:
Geen voorstander van techniekers, en daarom overschakelen van een product dat al geïnstalleerd is naar een ander :bang:
De maand ervoor extra betalen voor 1 Gbit bij Telenet :bang:
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
Md¹1
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 okt 2019, 02:08
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Md¹1 schreef:Hallo iedereen, Mijn eerste post hier :banana:
Mijn afstandsbediening van mijn TV lijkt niet goed te werken met de Tadaam app.
TCL Android 9 TV van enkele maanden oud.
Ik kan niet terugspoelen of pauzeren, de zapknop werkt ook niet. Ik moet tijdens een liveuitzending op de pijltjestoetsen drukken en dan krijg ik links onderaan op het scherm kleine logo's van de zenders. Dan bij het betreffende logo op ok drukken en dan gaat hij naar dat kanaal.
Bij Netflix of Youtube kan ik zonder probleem pauzeren met de pauzetoets of vooruit of terugspoelen .
Iemand een idee hoe dit zou kunnen komen?
Dank
Even nog een aanvulling.
Pauzeren en terugspoelen lukt met een opgenomen programma.
Pauzeren en terugspoelen lukt NIET met live TV.
Is dit normaal?
FMisplon
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 nov 2006, 01:00

Iemand een Plex-server draaiende? Benaderbaar van buitenaf met Tadaam?
sbghannibal
Pro Member
Pro Member
Berichten: 335
Lid geworden op: 27 jun 2009, 08:34
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 35 keer

Dit zou op zich niet mogen werken als de server achter tadaam zit. maar als je bv zerotier zou gebruiken moet dit denk ik wel lukken.
bertv96
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 05 sep 2019, 11:50
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 2 keer

Even nog een aanvulling.
Pauzeren en terugspoelen lukt met een opgenomen programma. => normaal
Pauzeren en terugspoelen lukt NIET met live TV. => normaal
Is dit normaal?


Andere vraag aan andere gebruikers.
Wij hebben de Xiaomi mi box besteld en ondervinden dat de ingebouwde chromecast functionaliteit niet werkt.
Bv Youtube build in chromecast werkt niet. Het lijkt te laden, maar blijft ook laden. Gewoon dan het scherm casten (niet via app build in support) blijkt dan weer wel zonder problemen te werken.

Zo is dit ook bij VTM GO, VRT NU, ... Nog mensen die problemen ondervinden hierbij ? Enige oplossingen hiervoor ?

Bert
Gebruikersavatar
hardyscript
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 20 feb 2010, 16:35
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 300 keer
Bedankt: 30 keer

Zijn er nog Tadaam gebruikers die hun opnames verliezen?
Funfile
Pro Member
Pro Member
Berichten: 407
Lid geworden op: 28 jan 2006, 11:00
Locatie: Kinrooi
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 33 keer

Vorige week gebruikte ik mijn Tadaam voor het eerst (bij mijn moeder thuis), daarover postte ik al in deze thread. En dat verliep vlekkeloos.

Maandag deed ik hetzelfde bij mij thuis, maar dat verliep iets minder vlekkeloos : op de hele benedenverdieping blijkt er niet voldoende / geen signaal binnen te komen op de Tadaam-modem.

Gelukkig is er wel voldoende signaal op de bovenverdieping. En de wifi reikt ook tot beneden. Voor mij blijf Tadaam de beste oplossing.

Maar voor iemand die bijvoorbeeld op een gelijkvloers appartement woont, die kan mogelijk totaal geen verbinding met Tadaam maken.

Bij mij ligt het dus aan de kwaliteit van de GSM-verbinding in combinatie met de negatieve invloed hierop van de isolatie van mijn woning (BEN-woning).

Ter info wil ik het volgende nog meegeven (uit eigen ondervinding bij mij thuis) :

- Proximus : Perfecte GSM-ontvangst binnenhuis.
- Orange : Zeer slechte GSM-ontvangst binnenhuis, zelfs vlak bij het raam. Totaal onmogelijk om een normaal GSM-gesprek te voeren.
Pluk de dag

Internet : Hoofdlocatie : Hey (Orange)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
OS : Windows 10, Linux Mint
M_016
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 817
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 95 keer

@Funfile
Bovenstaande is uiteraard ook functie van de locatie van de Proximus, Orange en Telenet antennelocaties
https://www.lne.be/kaart-zendantennes
Kinrooi is vrij uitgestrekt maar de dichtstbijzijnde antennes voor Kinrooi zelf situeren zich te Weertersteenweg/Leuerbroek 1014
Proximus: GSM 900/1800; UMTS 3G 2100; LTE 4G: 800/1800
Orange: GSM 900; UMTS 2100; LTE 800
Telenet: GSM 900, UMTS 2100; LTE 1800

Op enige afstand - en in functie van de constructiematerialen gebouw - is er uiteraard een betere ontvangst mogelijk op GSM 2G 900 en LTE 4G 800
Vandaar dat mogelijkerwijze op uw locatie een Tadaam oplossing (voorlopig) eventueel minder geschikt zou kunnen zijn
De ontvangst GSM 2G zou in principe voor alle operatoren +/- ongeveer gelijk moeten zijn
allyoucaneat
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 okt 2019, 12:31

Zag gisteren op twitter volgende review ivm tadaam, ziet er wel stabiel uit

https://t.co/lAfDf1trci?amp=1

Hierin wordt de modem stevig op de rooster gelegd mbt gaming
Aboe
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 sep 2019, 07:41
Bedankt: 1 keer

Heeft er iemand ervaring met de externe antenne aansluitingen? Mijn verloopstukjes zijn besteld (SMA naar ts9), maar ik kan nergens iets vinden of ze werken en van instellingen vind ik nog minder (zoals bijvoorbeeld bij de flybox wel het geval was.)
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 43 keer

Vorige maand verbruik van meer dan 700GB zonder enig probleem. 3 weken ziekteverlof was een goeie test :-D
Gebruikersavatar
NuKeM
Administrator
Administrator
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 234 keer
Recent bedankt: 4 keer

Ik heb mij weken geleden aangemeld, maar nog steeds niets vernomen. Je moest je postcode opgeven, mogelijk geven ze (terecht) meer 'afgelegen' codes of Waalse postcodes voorrang?
bertv96
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 05 sep 2019, 11:50
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 2 keer

quovadis schreef:Vorige maand verbruik van meer dan 700GB zonder enig probleem. 3 weken ziekteverlof was een goeie test :-D
Werd je ook verlaagd in snelheid ? Goed om weten dat ze het niet te streng toepassen...
Charle
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 19 okt 2019, 08:00
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

NuKeM schreef:Ik heb mij weken geleden aangemeld, maar nog steeds niets vernomen. Je moest je postcode opgeven, mogelijk geven ze (terecht) meer 'afgelegen' codes of Waalse postcodes voorrang?
Het was Telenet vooral om de Waalse klant te doen, om VOO te bekampen.
Vergeet dat verhaaltje van eigenzinnige Telenet ingenieurs, dit product is ontstaan op de marketing afdeling.

Het zal dus niet verwonderen dat Waalse klanten voorrang krijgen.
Dat is namelijk dubbel winst: VOO of Proximus een klant kwijt en Telenet die de Vlaamse klant nog steeds even veel kan factureren.
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 43 keer

bertv96 schreef:
quovadis schreef:Vorige maand verbruik van meer dan 700GB zonder enig probleem. 3 weken ziekteverlof was een goeie test :-D
Werd je ook verlaagd in snelheid ? Goed om weten dat ze het niet te streng toepassen...
nee, snelheid is 30/30 gebleven de volledige maand
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Zij moeten toch te weten komen waar zij de lijn gaan trekken! Stel dat 80% van de klanten niet meer verbruikt dan 500 GB bijvoorbeeld, dan weten zij precies hoe hun FUP eruit moet zien. Telenet zou Telenet niet zijn moest het op een andere manier gebeuren allemaal...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 815
Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 56 keer
Recent bedankt: 1 keer

Test-Aankoop breekt (in mijn inzicht) Tadaam af:

Met TADAAM is er sinds kort een nieuw pakket op de markt voor
kabelknippers. Internet komt daarbij je huis binnen via een box die je
enkel op het stopcontact hoeft aan te sluiten. We hebben TADAAM
uitgeprobeerd. Ons oordeel? Het aanbod is vernieuwend, maar heeft een
stevig prijskaartje.

Snel en onbeperkt downloaden?

Het TADAAM-netwerk verloopt niet via een vaste internetverbinding,
maar maakt gebruik van het mobiele netwerk van Telenet-Base.
TADAAM-standaard belooft tot 30 Mbps downloadsnelheid, TADAAM-premium
tot 50 Mbps. We hebben de downloadsnelheid van het premium-aanbod op
verschillende locaties in België getest en stelden vast dat de
beloofde maximumsnelheid niet vaak werd behaald.
Aangezien het een mobiele verbinding betreft, is die snelheid
uiteraard afhankelijk van meerdere factoren, zoals het aantal
verbonden toestellen op het Telenet-Base-netwerk, de kwaliteit van dat
netwerk op jouw locatie, de kwaliteit van je mobiele toestellen, de
afstand tot de TADAAM-box enz.
Er is ook een LAN-kabel meegeleverd om je laptop rechtstreeks te
verbinden met de TADAAM-box, maar dit leverde niet meteen andere
resultaten op bij onze tests.
Daarnaast belooft TADAAM een onbeperkt downloadvolume, maar bij een
dataverbruik hoger dan 300 GB wordt de downloadsnelheid verlaagd naar
5 Mbps tot de volgende facturatieperiode. Gebruik je bv. met drie
gebruikers tegelijkertijd de app en stream je daar bovenop ook nog
Netflix, dan zal je verbruik snel de hoogte in gaan. Bovendien zal bij
zoveel gelijktijdig gebruik de individuele snelheid van elke gebruiker
beperkt zijn.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Naar mijn mening is dat toch niet direct afbreken? Denk dat het zelfs een zeer realistisch beeld is.

Het pakket is het net wel, net niet in mijn ogen. Het is interessant maar heeft ook wel wat nadelen. Men had bij TA wel nog wat meer voordelen mogen vermelden, zoals in het buitenland surfen etc maar hoofdzakelijk zal het toch bij de mensen thuis gebruikt worden.
Boombastic
Member
Member
Berichten: 68
Lid geworden op: 12 dec 2015, 20:41
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

Is idd een realistisch beeld van Madam. Ook ik heb dit getest en kwam niet tot aan de beloofde snelheid van 50 mbps. Spijtig. Ook in mijn ogen een net niet product.
Funfile
Pro Member
Pro Member
Berichten: 407
Lid geworden op: 28 jan 2006, 11:00
Locatie: Kinrooi
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 33 keer

Deze review op Youtube (test van op verschillende locaties, door een gamer) is over het algemeen zeer positief :

https://www.youtube.com/watch?v=sV7kre1l-hw

De review van Test Aankoop is inderdaad vrij realistisch. Alleen met hun 'stevig prijskaartje'-mening ben ik niet akkoord. Waar vind je nog pakketten voor 40 Euro (die geen tijdelijke promo zijn) ?

Scarlet en Tadaam zitten in mekaars vaarwater volgens mij (exact dezelfde prijs) :
- Scarlet biedt 500 GB en Tadaam 300 GB. Voor veel mensen is dat ruim voldoende.
- Tadaam verlaagt je snelheid naar 5 Mbps als je over de limiet gaat, bij Scarlet wordt dat 3 Mbps (tenzij je 500 GB bijkoopt voor 5 Euro)
- Tadaam kan je op meerdere locaties in België gebruiken (kot en thuis bijvoorbeeld). Bij Scarlet kan je dat niet.
- Scarlet heeft er telefonie bij, Tadaam niet.
- Voor Scarlet heb je al een telefoonlijn nodig (en moet VDSL mogelijk zijn op die lijn), voor Tadaam heb je alleen een stopcontact nodig en een bruikbaar 4G-signaal.
Pluk de dag

Internet : Hoofdlocatie : Hey (Orange)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
OS : Windows 10, Linux Mint
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Waar vind je nog pakketten voor 40 Euro...

Easy internet @home + Netflix voor 34 euro/maand vind ik een beter pakket :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1755
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Rivierenland
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 83 keer

alleen stopt "Easy internet @home" met werken na 185GB...
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 43 keer

wied schreef:Waar vind je nog pakketten voor 40 Euro...

Easy internet @home + Netflix voor 34 euro/maand vind ik een beter pakket :-D
aangezien ik geen koper meer in huis heb, is dit geen mogelijkheid

En TV + internet aan 40€ is voor mij de goedkoopste formule op de markt.

Ondertussen al klant van in het begin en eigenlijk wel content met de gebruikservaring. Voordeel is dat ik nu WIFI heb in het ganse huis door de centrale plaatsing van de 4G module. Een ambetlntigheidje is dat ik geregeld de QR-scode moet scannen in de TV-app om tv te kunnen kijken op de Apple TV.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Geen koper meer in huis!? Hoezo, Orange easy internet @home werkt met een 4G+ signaal, net zoals Tadaam...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Funfile
Pro Member
Pro Member
Berichten: 407
Lid geworden op: 28 jan 2006, 11:00
Locatie: Kinrooi
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 33 keer

Easy Internet @ Home viel voor mij helaas af, wegens niet voldoende ontvangst van signaal. Naargelang de bron moet de ontvangst 'goed' / 'Uitstekend' zijn.

Om de Flybox optimaal te gebruiken, moet je eerst de beschikbaarheid van ons 4G-netwerk bij jou thuis nakijken. Doe de test! Als het resultaat "Uitstekend" is, is het aanbod beschikbaar bij jou thuis.
bron: https://www.orange.be/nl/producten-en-diensten/flybox

Deze bron https://www.orange.be/nl/blog/wij-testt ... van-orange geeft : controleer je best de 4G-dekking van Orange op de locatie waar je de modem wil gebruiken. Die moet minstens 'goed' zijn om supersnel te kunnen surfen op het netwerk van Orange.

Hier kan je nakijken welk dekking je hebt : http://apps.orange.be/gis/jsp/index.jsp?language=nl

Als je terugvalt naar smalband dan is dat een geweldige 256 kbps :lol:

Zodra je de 15 GB surfvolume van je abonnement Flybox 15 GB (Easy Internet @Home) en de 35 GB surfvolume van de piekuren van de optie Data Boost helemaal hebt opgebruikt, wordt je surfsnelheid in piek- en daluren verlaagd naar 256 kbps, zelfs al heb je de 100 GB van de daluren niet helemaal opgebruikt. Je kan weer tegen de normale snelheid surfen als je een surfherlaadbeurt koopt.

Je kan dus wel nog surfvolume bijkopen voor 5 Euro (voor 5 GB) of 10 Euro (10 GB).

Voor wie niet zo erg veel surft, kan het Flybox aanbod toch interessant zijn omdat je maar 20 Euro betaalt.
Pluk de dag

Internet : Hoofdlocatie : Hey (Orange)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
OS : Windows 10, Linux Mint
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 43 keer

wied schreef:Geen koper meer in huis!? Hoezo, Orange easy internet @home werkt met een 4G+ signaal, net zoals Tadaam...
Sorry verkeerd van mij. Dan nog heb ik voor die prijs geen tv en internet. En zoals gezegd na 185GB gaat de lijn dicht.
stefan1234
Pro Member
Pro Member
Berichten: 344
Lid geworden op: 05 sep 2019, 14:15
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 23 keer

Funfile schreef:Voor wie niet zo erg veel surft, kan het Flybox aanbod toch interessant zijn omdat je maar 20 Euro betaalt.
Begrijp wat je bedoelt en uiteraard heb je gelijk, maar strikt genomen is de Flybox eigenlijk net zeer interessant voor degenen wiens internetverbruik nog goeddeels uit "surfen" bestaat, t.t.z. zij die het internet gebruiken op een manier die conceptueel weinig verschilt van hoe een gewone privé-consument het in 1999 gebruikte. Voor mij persoonlijk zit 90% van de waarde van het internet nog steeds in de mogelijkheid om zelf actief op zoek te gaan naar bronnen en informatie via hypertekst (en 9% in Buienalarm).
Laatst gewijzigd door stefan1234 10 nov 2019, 06:26, in totaal 1 gewijzigd.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Tadaam lijkt mij een prima product voor mensen met bescheiden internet verbruik EN belangstelling voor onze nationale TV zenders. Spijtig genoeg is dit een uitstervend ras...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 43 keer

wied schreef:Tadaam lijkt mij een prima product voor mensen met bescheiden internet verbruik EN belangstelling voor onze nationale TV zenders. Spijtig genoeg is dit een uitstervend ras...
Ik heb in oktober 800gb verbruikt en alles bleef werken zoals normaal. Dus dit is een formule die de goedkoopste formules van de grote 2 wegblaast
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 43 keer

Didymus schreef:De dag dat Tadaam de limiet van 300 GB effectief afdwingt, gaan we hier dus een hoop gejank zien. ;)
Dan nog heb je steeds internet en TV. Weliswaar aan verlaagde snelheid.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

quovadis schreef: Dan nog heb je steeds internet en TV. Weliswaar aan verlaagde snelheid.
5 Mbps als smallband ...dat is helemaal niet slecht. Daarmee kun je denk ik alles mee doen. Wel niet alles tegelijk.

Als ik op de Flybox smallband sta ... 256kpbs , zelfs dan werkt Netflix nog. Beeldkwaliteit is zeer duidelijk ondermaats maar dat het überhaupt werkt verbaasde mij.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”