Einde analoge tv in zicht? Analoog aanbod ongecodeerd beschikbaar in SD

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8268
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 525 keer
Recent bedankt: 11 keer

Krijg een foutmelding op die URL, maar ik kan bevestigen dat vtm, vier, q2, vijf, vitaya en nog een reeks kanalen idd ongecodeerd ter beschikking staan via DVB-C op "SDTV & Radio" 290 MHz/32, dus alles dat zoiets zou kunnen ontvangen zonder encryptie zou gewoon moeten werken.
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 898
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

CCatalyst schreef:
Krijg een foutmelding op die URL
Geen idee of het precies hetzelfde toestel is als dat in de link die niet opent, maar ik vond het volgende op Amazon.de:

https://images-eu.ssl-images-amazon.com ... zu-CnS.pdf
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

9livesuni schreef:Homerun zal werken voor al wat niet gecodeerd is. De nieuwe sd kanalen dus.
Niet alleen de "nieuwe SD kanalen", maar alle ongecodeerde zenders, dus ook de 3 HD kanalen (één, Canvas, Ketnet).
CCatalyst schreef:maar ik kan bevestigen dat vtm, vier, q2, vijf, vitaya en nog een reeks kanalen idd ongecodeerd ter beschikking staan via DVB-C op "SDTV & Radio" 290 MHz/32, dus alles dat zoiets zou kunnen ontvangen zonder encryptie zou gewoon moeten werken.
zelfde opmerking als hierboven, waarom "SDTV & Radio" (deze instelling slaat dan wellicht de HD zenders over?).
Ter info: de exacte benamingen van beide netwerken is:
  • 320 MHz/22 = "TLN_TLN_live_NL"
    290 MHz/32 = "Compact_VL
Hier (West-Vl) zijn dit 23 TV zenders (20 SD + 3 HD) en 39 Radiozenders (22 in MPEG + 17 in AAC).
guntherstassen schreef:Heb een vraag voor die ongecodeerde zenders...
Normaal heb je toch dacht ik een kaartje nodig voor alle zenders te krijgen via DVB-C of ben ik mis?
Je hebt het inderdaad mis. Een kaartje, digicoder, digibox heb je nodig voor de versleutelde zenders te ontvangen.
Voor de niet-versleutelde zenders heb je geen kaartje nodig, en kan je dus ieder toestel met een DVB-C tuner gebruiken.
Dat kan een TV toestel zijn met DVB-C tuner, de vermelde "Homerun Expand" met 4 DVB-C tuners (180€), als een simpel DVB-C ontvangertje van 35€ (die je kan gebruiken als settopbox op een oud TV toestel).

Maar eigenlijk herhalen we hier wat al meermaals werd geschreven in deze topic :-( .
guntherstassen schreef:Of als het via een goedkoop androind device YeloTV kan afspelen is eventueel ook een optie. Is voor op enkele tv's die geen DVB-C hebben maar toch enkele af en toe nog gebruikt worden (hobby kamer, etc)
De Kodi Yello TV Add-on (op een RPI) is inderdaad ook een goedkope oplossing, en niet beperkt tot de onversleutelde zenders, maar alle zenders die je met jouw Yello TV abbo kan zien!
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8268
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 525 keer
Recent bedankt: 11 keer

philippe_d schreef: Ter info: de exacte benamingen van beide netwerken is:
  • 320 MHz/22 = "TLN_TLN_live_NL"
    290 MHz/32 = "Compact_VL
Ok, maar de commerciële "Compact" naam bevat toch ook een ongewenste subtiliteit. En het is evenveel "live" als 320 MHz/22.

"SDTV & Radio" bevat volgens het overzicht op mijn postcode idd 2 HD kanalen en daarnaast is blijkbaar ook Ketnet in HD. De vraag is nog maar of ze nog lang HD zullen blijven gezien de geldkraan voor die 3 zenders elk jaar sterker dicht gedraaid wordt en dat zal de komende 4 jaar zeker niet veranderen. Maar soit, vandaag zijn er idd nog 3 HD kanalen op het "SDTV & Radio" aanbod.

Zijn er nog HD zenders die Telenet niet expliciet vermeld als HD?

We kunnen het gewoon op "290 MHz/32" houden, is mij eender.
Gebruikersavatar
guntherstassen
Pro Member
Pro Member
Berichten: 315
Lid geworden op: 09 feb 2011, 20:16
Locatie: Sint-Truiden
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

Dank u voor jullie info.
Net even op een Windows omgeving Kodi geïnstalleerd met de Yelo addon..
Beeld ziet er voor mij OK uit en de zenders die ik bekijk staan er op. Zal dus een raspi worden omdat ik daar toch niet veel TV op kijk.
Hopelijk haalt Telenet er geen zenders meer uit in de toekomst.
Breedband geen probleem -> 3TB..
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

Een vraagje voor zij die hun instellingen al veranderd hebben.

Vandaag bij mijn schoonmoeder TV (Samsung) gaan aanpassen, analoog zijn alle zenders in orde maar bij het scannen (automatisch) zijn zo goed als alle zenders (behalve VRT) geëncrypteerd, zoals verwacht.
Om de zender in te stellen ter vervanging van analoog werd dan manueel gezocht op 290MHz, 6875, QAM26 (network ID is geen optie)
12 zenders werden opgeslagen, daarna gezocht op 322MHz en werden nog 7 zenders opgeslagen. Tot daar alles OK maar, en dat is voor mijn schoonmoeder een ramp, VTM werd niet gevonden/opgeslagen. Ook het "testkanaal" 55 werd niet gevonden net als de lokale TV oost. Er zouden 24 zenders moeten zijn maar er worden er maar 19 gevonden.
Kan dit met de regio te maken hebben dat nog niet alle zenders beschikbaar zijn? Gezien ik niet genoeg tijd had om alles uit te zoeken moet ik toch nog eens terug.
Postcode = 9200
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Chukky2
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 12 jul 2014, 14:22
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Je zal toch je netwerk id namelijk 32 ergens moeten invullen .
Dan komen de zenders allemaal te voorschijn
Laatst gewijzigd door philippe_d 06 nov 2019, 21:42, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: fullquote verwijderd
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

on4bam schreef:Vandaag bij mijn schoonmoeder TV (Samsung) gaan aanpassen, analoog zijn alle zenders in orde maar bij het scannen (automatisch) zijn zo goed als alle zenders (behalve VRT) geëncrypteerd, zoals verwacht.
Om de zender in te stellen ter vervanging van analoog werd dan manueel gezocht op 290MHz, 6875, QAM26 (network ID is geen optie)
12 zenders werden opgeslagen, daarna gezocht op 322MHz en werden nog 7 zenders opgeslagen.
Bij een manuele scan kan je inderdaad geen netwerk-ID ingeven, dat is juist.
Ik herinner mij van enkele jaren terug dat het niet eenvoudig was bij een Samsung TV om de juiste gegevens in te vullen, maar toch is me dat toen gelukt (ik denk door het land op Finland te zetten).

Als je manueel scant, moet je de "vrij te ontvangen" TV kanalen vinden op:
290 MHz: La Une, La Deux, RTL TVI, VIER, VIJF, Disney Channel VL, Comedy Central, Discovery VL, Infokanaal, Nickelodeon/Spike, Regionale TV
298 MHz: vtm, Q2, Vitaya, vtm KIDS/NatGeo, vtm KIDS JR, NPO 1, NPO 2, NPO 3, vlaamsparlement.tv, één HD, Canvas HD, Ketnet (HD).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

OK, bij het volgende bezoek 298 MHz eens proberen dan.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
crosserke
Member
Member
Berichten: 90
Lid geworden op: 05 dec 2010, 13:53
Locatie: Beringen
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 5 keer

Ik heb hier nog een oude telenet digibox liggen met een smartcard en kan met deze alle DVB-C zenders ophalen via de 290 MHz band, ik krijg nu wel het geluid van elke zender maar geen beeld, de smartcard activatie blijft constant in beeld wat natuurlijk nietmeer zal lukken. Is dit te omzeilen?
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

crosserke schreef:Ik heb hier nog een oude telenet digibox liggen met een smartcard en kan met deze alle DVB-C zenders ophalen via de 290 MHz band, ik krijg nu wel het geluid van elke zender maar geen beeld, de smartcard activatie blijft constant in beeld wat natuurlijk nietmeer zal lukken. Is dit te omzeilen?
Kijk eens aan, ik heb dit voorspeld, dat je niet zomaar mag veronderstellen dat een niet-geactiveerde digibox ging werken.
Een SD digibox zal al zeker niet werken voor de TV-zenders.
Het is niet omdat er een ongecodeerd aanbod is, dat er geen vervelende popup het beeld kan bederven.
Dan kun je beter een niet-provider toestel kopen, of anders je box laten activeren, maar dat is niet gratis.
Volgens mij moet je wel goedkoop de oudere Dreambox modellen moeten kunnen vinden.
Je moet dan wel opletten dat het om een DVB-C model gaat, want de meeste zijn DVB-S2 (satelliet) modellen, en het moet natuurlijk gaan om een model dat H.264 ondersteunt.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

Ik vermoed dat de Digibox van crosserke alleen MPEG-2 kan weergeven, dus geen beeld meer op de Telenet-kabel aangezien alles nu MPEG-4 is:
https://www.standaard.be/cnt/dmf20140409_044
Zulke Digiboxen zijn misschien nog bruikbaar om radio te ontvangen als je die op je stereo-installatie aansluit.
Gebruikersavatar
crosserke
Member
Member
Berichten: 90
Lid geworden op: 05 dec 2010, 13:53
Locatie: Beringen
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 5 keer

Inderdaad, radio ontvangen met die box is geen enkel probleem.
scoubidoubi
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 aug 2014, 15:08
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Hallo beste forumleden,

Is er iemand van jullie die weet of die eens kan testen of een SAB Titan 4 Combo ontvanger werkt met het telenet DVB-C signaal? Ik vermoed dat het compact signaal geen probleem zal zijn maar ik ben voornamelijk geïnteresseerd om te weten of de CI+ module van telenet ook werkt op deze ontvanger.
Dit lijkt me op het eerste zicht een interessante ontvanger, omdat die zowel composiet via de SCART kan alsook een HDMI output heeft (Ik heb namelijk nog een analoge CRT TV in gebruik die ik nog niet wil afschrijven.). Omdat die bovendien ook DVB-T2 en DVB-S2 ondersteunt lijkt het me een zeer interessant toestel om de omschakeling mee te kunnen maken. Indien de CI+ module hierin zou werken heb ik dan nog altijd de optie om later het volledige digitale basispakket te nemen.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Ik heb een SAB Titan 3 Combo. Ook met een DVB-T, DVB-C en DVB-S2 tuner.
Hiermee kan ik inderdaad de "vrij te ontvangen" TV en radiozenders probleemloos instellen.
De Telenet CI+ module werkt bij mij niet (gezien de Titan 3 Combo geen CI+ heeft , alleen CI).

Ik zie in de specs dat de Titan 4 Combo wel CI+ ondersteunt, de Telenet module zal dus in principe wel werken.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
scoubidoubi
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 aug 2014, 15:08
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

philippe_d,

Bedankt voor de informatie. Kan uw Titan 3 ook overweg met de AAC audio codec? In de specs van de Titan 3 en 4 staat bij gesupporteerde audio codecs MPEG 1 layer I/II, MPEG 2 Layer II en Dolby digital. Over AAC vind ik niet direct iets terug, tenzij Dolby digital op AAC slaat natuurlijk.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

scoubidoubi schreef:Kan uw Titan 3 ook overweg met de AAC audio codec
Ja, geen probleem. Ik ontvang alle Radiozenders van het "Compact Signaal"

Mits de juiste instellingen (290MHz/Netwerk-ID 32) krijg je ook netjes:
  • - de 23 + 1 "vrij te ontvangen" TV zenders, netjes genummerd volgens de Telenet lijst (1-23 + 55)
    - de 39 radiokanalen, ook netjes genummerd volgens de Telenet zendernummers (881-899, 900-943)
De Titan3 scant dan 6 frequenties: 290, 298, 120, 128, 306 314 MHz
Tijdens de scan vindt hij dan ook alle zenders op deze 6 frequenties (ook niet-versleutelde zie je voorbijkomen), maar na het scannen bevat de zenderlijst alléén de gewenste (vrij te ontvangen) kanalen: de versleutelde kanalen worden "onzichtbaar" gemaakt (waarschijnlijk gebaseerd op de NIT van Telenet).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8268
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 525 keer
Recent bedankt: 11 keer

Het is 2 december en de beloofde nieuwe radiozenders "Mint, Radio Contact & BRF1" zijn nergens te vinden op het compacte signaal (toch niet door mij).
master-magic
Pro Member
Pro Member
Berichten: 377
Lid geworden op: 03 dec 2005, 12:44
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 20 keer

CCatalyst schreef:Het is 2 december en de beloofde nieuwe radiozenders "Mint, Radio Contact & BRF1" zijn nergens te vinden op het compacte signaal (toch niet door mij).
ze zitten al op de kabel maar nog zonder naam ;)
greets
master-magic
MV Fiber 930/504 snelheid ;)
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) .
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Mint (928), Radio Contact (927) en BRF1 (935) zitten toch al lang (versleuteld) op de kabel?

Het enige wat Telenet volgens mij moet doen is:
  • - de versleuteling wegnemen.
    - deze zenders toevoegen aan de NIT tabel van het "Compact signaal" (netwerk ID 32)?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8268
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 525 keer
Recent bedankt: 11 keer

philippe_d schreef:
  • - de versleuteling wegnemen.
    - deze zenders toevoegen aan de NIT tabel van het "Compact signaal" (netwerk ID 32)?
Idd en dat zou gisteren gebeurd moeten zijn, qoud non.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

De einddatum van analoge TV ligt vast: 4 maart 2020.
Zojuist een mail van Telenet gekregen:
Beste mijnheer XXX,

Je hoorde het misschien al: het verouderde analoge radiosignaal is stopgezet om zo plaats te maken op de kabel. Nu is het de beurt aan het analoge tv-signaal. Dit wordt vervangen door een compactere technologie. Wat betekent dit voor jou?

Waar je digitaal kijkt, verandert er niets.

Op het toestel waar je digitaal tv-kijkt met een Digibox, Digicorder of ‘TV met een kaartje’ verandert er niets. Je blijft gewoon kijken zoals vandaag en hoeft verder niets toe doen.

Heb je een 2de of 3de tv? Check of je daar analoog kijkt.

Heb je een 2de of 3de tv in huis of in je 2de verblijf? Dan moet je even checken of je daar nog analoog kijkt. Want op 04/03/2020 wordt het analoge tv-signaal in jouw regio vervangen door een compacter signaal.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

MarkDM schreef:De einddatum van analoge TV ligt vast: 4 maart 2020.
Zojuist een mail van Telenet gekregen:
Afschakelplan is regio gebonden. De einddatum in de mail betreft dus jouw regio.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
dior dna
Pro Member
Pro Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 17 sep 2014, 23:42
Uitgedeelde bedankjes: 215 keer
Bedankt: 15 keer

Persoonlijk vind ik het een beetje spijtig dat de ongecodeerde VRT TV zenders (een, Canvas, ...) op netwerk ID 22 en 32 enkel in HD op de kabel zitten.
Mijn (linux) HTPC met USB DVB-C heeft wat moeite als kodi HTSP client (client van zichzelf, het is ook de tvheadend server) om de HD content vlot te tonen.
Laat staan de andere kodi HTSP clients (tablets, kodi media players, ...) op de LAN. Ik vermoed dat SD misschien beter zou lukken. De ongecodeerde radio zenders werken perfect op alle (kodi) HTSP clients, ook over de WAN. Zitten de ongecodeerde VRT TV zenders misschien in SD op een ander netwerk ID?
Laatst gewijzigd door dior dna 12 dec 2019, 01:00, in totaal 4 gewijzigd.
driesp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 191
Lid geworden op: 17 jan 2014, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 12 keer

Ik heb de hele thread niet gelezen.

Ik vraag me af welke (digitale) kanalen beschikbaar zijn na het afschakelen van de analoge kanalen zonder gebruik van een CI+ module?
Al dan niet in SD of HD kwaliteit.
Amazor
Pro Member
Pro Member
Berichten: 433
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 63 keer

driesp schreef:Ik heb de hele thread niet gelezen.
Staat duidelijk in het eerste bericht van deze draad: het huidige analoge zenderpakket is nu al digitaal ongecodeerd beschikbaar.
23 zenders beschikbaar, mogelijks meer als je in een regio woont met een groter analoog aanbod. Enkel VRT (één, Canvas, Ketnet) in HD, de rest is SD.
Internet: Telenet Internet Fiber 200 incl. Giga Speedboost
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Mobile Connect Pro (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
driesp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 191
Lid geworden op: 17 jan 2014, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 12 keer

Bedankt.

Dat is wel goed nieuws.
Ik ga me eens moeten verdiepen hoe ik die digitale kanalen kan activeren ...
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Ik liet in mijn nieuwbouwwoning wel kabelaansluiting aanleggen maar nam nooit een abonnement. Aan de buitengevel zit er dan zo'n wit stuk plastic (?) tussen. Op mijn kabel zit er in elk geval niets van signaal, niet analoog, niet digitaal. Zijn die nieuwe filters dan beter dan die oude ?
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Dat is geen filter, maar een "stop" :wink:
Een "TOF filter" is alleen bij klanten die wel internet hebben, maar geen TV betalen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8268
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 525 keer
Recent bedankt: 11 keer

CCatalyst schreef:Het is 2 december en de beloofde nieuwe radiozenders "Mint, Radio Contact & BRF1" zijn nergens te vinden op het compacte signaal (toch niet door mij).
Ondertussen een maand verder en deze beloofde zenders zitten nog steeds niet in het aanbod. Op de TN pagina nog steeds de melding dat ze op "2 december 2019" beschikbaar worden.

Nu, het is niet dat ik deze zenders zonodig wil beluisteren, integendeel zelfs, ik zie dit eerder als lakmoesproef voor hoe stiefmoederlijk Telenet de kijkers van het compacte signaal zal behandelen. En dat is nu onderhand wel duidelijk geworden.
Amazor
Pro Member
Pro Member
Berichten: 433
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 63 keer

Ik vond de datum 2 december om te beginnen al vreemd. Ze hadden er dus voordien in theorie ook al een maand voor nodig om de codering te kunnen (mogen?) afhalen, want dit werd eind oktober al bekend gemaakt.

Wat hier eerder gepost werd, klopt wel: om de een of andere reden zitten MINT en BEL RTL reeds naamloos en ongecodeerd op de kabel. Blijkbaar volstaat het niet om de codering van het bestaande signaal af te halen? Zo zaten in oktober ook verschillende stations dubbel op de kabel, maar die werden er gelukkig terug afgehaald.

Toch een vreemde manier van werken. En natuurlijk is dit geen prioriteit voor Telenet, ze hebben er geen baat bij om het ongecodeerde aanbod te aantrekkelijk te maken.

Wat ik me ook afvraag is waar de grens ligt bij het FTA (FTC) maken van een zender. MINT is bvb. geen probleem, NRJ Vlaanderen ook niet, want die is eigendom van SBS Belgium/De Vijver Media, dat nu in handen is van Telenet, maar TOPradio en hit fm hebben bijvoorbeeld al meer dan 10 jaar een aparte vzw om (vroeger) als kabelomroep erkend te zijn, maar die blijven gecodeerd. Ik denk niet dat een station als TOPradio er problemen mee heeft dat zijn station zo toegankelijk mogelijk gemaakt wordt, maar wellicht is dit dan ook extra concurrentie voor 'hun' NRJ?
Internet: Telenet Internet Fiber 200 incl. Giga Speedboost
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Mobile Connect Pro (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

CCatalyst schreef:Ondertussen een maand verder en deze beloofde zenders zitten nog steeds niet in het aanbod. Op de TN pagina nog steeds de melding dat ze op "2 december 2019" beschikbaar worden.
De persoon die op het knopje moet drukken is nog niet terug uit kerstverlof :-D

Wat ook de reden is ... het is weinig professioneel van Telenet, ze weten dat er "vertraging" is, dat ze de datum al voorbij zijn, maar toch passen ze de info op de site niet aan :-( .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6009
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Even terug inpikken op dit draadje...

Ik had een setup gemaakt adhv mopidy - terwijl dat wel werkte, was het vooral traag (10-15 secs om te 'zappen'). Irritant traag dus ;)

Ondertussen waren we overgestapt het gebruik van de chromecast audio met TuneIn via smartphone. Blijkbaar kan iedereen die in de Google Home app in je familie zit de streams stoppen en pauzeren, maar om te veranderen van stream moest je toch nog de casting onderbreken.

Als finale oplossing heb ik iets gebouwd in Home Assistant, waarbij je de stream rechtstreeks vanuit HA aan de CC meegeeft... en dat werkt ;) Iedereen kan gewoon uit een dropdown de zender kiezen en enkele seconden later speelt het op de CC van je keuze (er zijn er meerdere doorheen het huis)

Linkje naar de setup
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Amazor
Pro Member
Pro Member
Berichten: 433
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 63 keer

CCatalyst schreef:Ondertussen een maand verder en deze beloofde zenders zitten nog steeds niet in het aanbod
Op een ander forum werd plots februari genoemd, maar ik kan zeggen dat ze uiteindelijk nu toch ongecodeerd beschikbaar zijn. Blijkbaar een werk van lange adem geweest.
Internet: Telenet Internet Fiber 200 incl. Giga Speedboost
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Mobile Connect Pro (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8268
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 525 keer
Recent bedankt: 11 keer

Had deze topic even uit het oog verloren maar ik kan idd bevestigen dat deze zenders 6 weken na de beloofde datum (op de dag dat Amazor hierboven gepost heeft) beschikbaar geworden zijn op de 290 MHz. De TV hier heeft wel geen "wijziging" opgepikt om de een of andere reden, ik moest hem manueel laten herscannen.

Los daarvan, gisteren (of vannacht als je wil) Super Bowl, het was "exclusief" op de betaalzender Elevendinges te zien voor de Belgische kijkers, zo stond het toch vermeld in de Telenet programmagids. TF1 zond de Super Bowl ook uit maar dat werd idd gefilterd op de een of andere manier, alhoewel het initiatief daartoe eerder van TF1 leek te komen want er was een 30-seconden generiek van TF1 in een loop te zien in de plaats. Op BBC1 daarentegen was de Super Bowl wél integraal en live te zien op de Telenet-kabel :-D - geen idee of het een misverstand was of iets anders maar de BBC filterde niets - hopelijk geen klanten die speciaal Elevendinges aan hun abo toegevoegd hebben want die gaan zich vandaag belazerd voelen.
dior dna
Pro Member
Pro Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 17 sep 2014, 23:42
Uitgedeelde bedankjes: 215 keer
Bedankt: 15 keer

CCatalyst schreef:Had deze topic even uit het oog verloren maar ik kan idd bevestigen dat deze zenders 6 weken na de beloofde datum (op de dag dat Amazor hierboven gepost heeft) beschikbaar geworden zijn op de 290 MHz. De TV hier heeft wel geen "wijziging" opgepikt om de een of andere reden, ik moest hem manueel laten herscannen.[...]
Ik vind bijvoorbeeld:

VIER op 290 MHz
VIJF op 290 MHz
en
VIER HD op 314 MHz
VIJF HD op 314 MHz
en
een HD op 298 MHz
Canvas HD op 298 MHz
maar
nergens een of Canvas (SD)

Vindt iemand een of Canvas (SD) ergens? Zo ja, op welke MHz?
Ik vraag dit omdat de DVB-C stick van mijn Kodi HTPC last heeft met HD content (maar niet met SD content)
Laatst gewijzigd door dior dna 03 feb 2020, 16:45, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2964
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

De VRT-zenders zitten voor zover ik weet enkel in HD ongecodeerd op de kabel.
Computer(k)nul
dior dna
Pro Member
Pro Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 17 sep 2014, 23:42
Uitgedeelde bedankjes: 215 keer
Bedankt: 15 keer

Sinna schreef:De VRT-zenders zitten voor zover ik weet enkel in HD ongecodeerd op de kabel.
OK, ... dat is pech. Misschien moet dit ergens aangekaart of meer in de aandacht gebracht worden?
MrBlueSky
Premium Member
Premium Member
Berichten: 503
Lid geworden op: 22 maa 2012, 19:29
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 55 keer

Dus je wil klagen omdat de kwaliteit van de VRT zenders te goed is? :lol:
dior dna
Pro Member
Pro Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 17 sep 2014, 23:42
Uitgedeelde bedankjes: 215 keer
Bedankt: 15 keer

MrBlueSky schreef:Dus je wil klagen omdat de kwaliteit van de VRT zenders te goed is? :lol:
Ik wil graag ook de VRT zenders met een USB DVB-C stick op de LAN streamen vanuit een linux HTPC met o.a. Kodi tvheadend
(naar verschillende Kodi pvr.hts clients).
Maar de USB DVB-C sticks die ik ken zijn net niet krachtig genoeg om HD content te sturen.
[kent iemand USB DVB-C sticks die wel krachtig genoeg zijn?]
SD ontvangst kwaliteit is goed genoeg voor phones, tablets, laptops en CoreELEC media player clients
(veelal met bescheiden scherm kwaliteit).
[alle ongeencrypteerde radio zenders werken prima, natuurlijk, zo ook alle ongeencrypteerde SD TV zenders]
Het zou dus van pas komen als de VRT TV zenders op aparte MHz range ook in SD op de kabel aanwezig zouden zijn.
VRT heeft reeds analoge TV en DBV-T afgeschaft (waar ik persoonlijk iets minder probleem mee heb),
maar, VRT had alsnog SD TV content op de kabel kunnen zetten (of houden).
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”