Ik heb nieuw speelgoed!

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Vriendelijke mailtjes naar de leasing maatschappij en vriendelijk vragen aan de meneer van de uitlevering en de madam van de administratie doen wonderen :-)
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

selder schreef:Oh hai!

39B60048-0C71-4421-8275-72FB0570F696.jpeg

Prachtkleur :-o, heeft wat weg van het blauw op de Polestar Volvo's.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Ik heb net de Xiaomi Mi 9 besteld, bij deze shop:

https://www.belsimpel.nl/xiaomi-mi-9/blauw

Deze namiddag nog 405 euro (plus € 5,95 shipping) voor het blauwe model met 128 GB. Bij Coolblue een pak duurder.

Heb een Galaxy S5 uit 2013 en recent is het scherm aan de onderste helft beginnen flikkeren, gebeurt soms. Heb een paar maand terug een P30 PRO gehad maar teruggebracht gezien onzekerheid rond updates. Wel fenomenaal in low light. De MI 9 doet volgens bepaalde testen niet onder voor de P30 PRO op fotografie gebied, anderzijds wil ik geen 1000+ euro meer aan een phone geven. De MI 9 is zeer veel phone voor weinig geld.

Heb ook de Nokia Pureview 9 overwogen, maar die 5 camera's zijn erg traag, en op dxomark krijgt hij geen al te beste score. Zeker als je gaat pixel peepen zie je de fouten in het algo dat al die sensors tot één beeld samenvoegt.

Voor de fotografen:

Mi 9 = 110
https://www.dxomark.com/xiaomi-mi-9-camera-review/

Huawei P30 Pro = 116

Nokia 9 PureView = 85

De MI9 kost minder dan de helft van de P30 PRO, en dan is de score van 110 vs 116 een mooie deal. De Nokia zit in dezelfde prijsklasse en scoort maar 85. De Nokia faalt dus in zijn opzet. De google pixel 4 en laatste samsungs's zijn iets beter, maar veel duurder. De Huawei Mate 30 Pro zou de beste cameraphone zijn, maar na de Trump ban zie ik het niet meer zitten omdat de updates onzeker zijn.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Ik verbaas me er telkens over dat zoveel mensen het afschaffen van de 3.5mm jack zonder meer slikken.
De Mi9 is toptelefoon: snelle SoC, goeie camera, veel storage, ... maar waarom geen jack :bang: ?
Ik heb bluetooth in de auto en ook al bijna 10 jaar bluetooth headsets, maar een jack insteken kost me 0,1sec, terwijl pairen met bluetooth veel langer duurt. Ik sluit draagbare speakers dan ook vaker met jack aan, dan met bluetooth.
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

Idem hier, de volgende moet sowieso een jack hebben.
Mja, ieder zijn ding zeker. Voor sommige hier is het 2019 en moet ge dagelijks 10 dongels op zak hebben. Zoniet zijt ge niet mee met de hedendaagse technologie. :lol:
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6009
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

M'n laatste tablet heeft ook geen jack meer, ondertussen gebruik ik een USB-C to jack. Ik had liever een jack, maar gezien 't feit dat ik blijkbaar te veeleisend ben voor de tablet-markt moet je ergens een compromis sluiten ;)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

devilkin schreef:ondertussen gebruik ik een USB-C to jack
Ik zie mezelf nog niet overal met zo'n ding rondlopen, ik had het nog niet overwogen :).

Maar is dat dan vooruitgang? De smartphonefabrikant sloopt een functionaliteit en dan lossen we het op met een verloopje?
Straks geen scherm meer, loopt iedereen met een USB-C to HDMI om een scherm aan te sluiten :bang:
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

heist_175 schreef:maar waarom geen jack
Klachten over sexisme?
Discriminatie van de liefhebbers van 6.5mm Jacks?
de plugs kosten meer dan de koptelefoon? (deze zou wel eens kunnen kloppen)
bluetooth staat beter dus welke marginaal wilt nu nog kabelkes?
oficieel dacht ik "da's groooooooooooooooooooooooo...ooooot"

Spijtig dat het allemaal meer de foto kant uit gegaan is. Zou ook wel tof zijn als er keuze was richting audio.
Smartphone met buizenversterker, XLR plugs en zeer veel schuifkes en draaiknopkes... nog altijd geen jack *zeker niet 3.5* want da's voor marginalen :x ) Ook vervallen van garantie en ban fora na aansluiten van eender welk 'beats by' produkt.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

decat schreef:Idem hier, de volgende moet sowieso een jack hebben.
Mja, ieder zijn ding zeker. Voor sommige hier is het 2019 en moet ge dagelijks 10 dongels op zak hebben. Zoniet zijt ge niet mee met de hedendaagse technologie. :lol:
Ik lig er niet zo wakker van. Ik heb een paar maand terug af en toe eens zo'n plantronics USB headset in m'n oude Galaxy geplugged via de headphone uitgang, dat was dan zonder de AD/DA USB 2.0 dongle die bij de plantronics zat.

Bij de Xiaomi zit een USB-C naar audio dongle, dus voor de paar keer dat ik dat nodig heb .... kan ook direct een wired headset met USB-C kopen, bvb:



Ik had bij m'n freelance klant de USB2 versie daarvan, en die gebruikte ik op hun laptop voor Skype for business, en op de oude phone zonder de dongle.

Ik vrees toch een beetje dat USB-C de standaard nu voor alles is.
Gebruikersavatar
Converted
Pro Member
Pro Member
Berichten: 336
Lid geworden op: 11 aug 2006, 16:08
Twitter: ReleaseUrSelf
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 16 keer

Afbeelding

Fijn om nog eens te spelen:)

Met Hakchi2 nog een heleboel spellen erbij :-D
"ONEup -> 1000/40"
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Ebay windows 10 pro key uit de UK voor nog geen drie euro ;)

Heb een oude i5 van familie die amper gebruikt is met een officiële Windows 7 van alternate erbij, 10 euro 240 GB SSD er in van den Carrefour in de plaats - dan heb ik nog een SSD met windows 7 mocht ik willen booten met 7, en dan een Windows 10 PRO van ebay.

Nooit gedacht dat het snel zou gaan, en dat de key werkt met de ISO van Microsoft zelf. Geen zin om een ISO op een google drive te downloaden van de verkoper, je weet maar nooit.

Ik kon de Windows 7 uiteraard ook gewoon gratis upgraden naar 10, maar wou een verse install en geen gezeur met "windows is not activated". Meer wou ik er ook niet voor geven, omdat je bij 10 toch al met je privacy betaald (telemetry).
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 959
Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
Uitgedeelde bedankjes: 259 keer
Bedankt: 50 keer

Hoe kan die licentie zo goedkoop zijn en is dat 100% legaal?
Heppie NY!
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Ernie schreef:100% legaal?
Legaal of illegaal is geen zwart/wit verhaal, maar vaak een grijze zone.
Zwart: piratebay met een ingebakken key -> vaak geen updates mogelijk omdat de key geflagged is
Wit: een Retail pakket (Windows 10 Home 64bit kost €125 Tweakers.net)
Grijs:
- een Home Use Program licentie (€14, nu niet meer verkrijgbaar) die gebruikt wordt buiten de stricte voorwaarden -> bv: het is onduidelijk of de licentie nog geldt als je verlof zonder wedde neemt, als je langdurig ziek bent, als je in opzegperiode zit, als je - bv in projecten - tijdelijk niet voor het bedrijf werkt waar je de HUP gescoord hebt en nadien terug wel, ...
- een Student licentie: mogen niet studenten (de ouders zeg maar), ook gebruik maken van die licentie, of niet?
etc

Microsoft maakt de voorwaarden zo ontransparant - de kleine lettertjes, weet je wel - dat het niet altijd even duidelijk is, zelfs ter goeder trouw, of je nu op een hagelwitte licentie werkt of iets grijzigs.
Je kan de brave consument ook niet verwijten dat hij iets koopt bij een 100% legit website (bol.com of Amazon) en daar een licentie koopt. De prijs van een licentie is ook fictief als in: er staat geen reëele (marginale) kost tegenover. Dus hoe moet je dan als consument bepalen of een bepaalde (promo) prijs nog realistisch is, of niet?
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Een key aan die prijs is in 100% van de gevallen tegen de gebruiksvoorwaardel van die key. Most probably is het een MAK of zelfs MSDN key van een bedrijf dat op straat ligt.

Je hebt gelijk dat het een grijze zone is, maar in dit geval is het toch wel degelijk héél donkergrijs.
Zelfs al is het "in sé" een legale key (want hij werkt) maar de manier waarop een eindgebruiker die key verkregen is, is illegaal (verkocht van een verkoper die ter goeder trouw werkt, maar de key is "gestolen" van een ander bedrijf). Daar moet nu toch niemand onnozel over doen, vergelijk het gewoon met de list price van MS zelf en je kan toch niet anders besluiten dat het "niet echt koosjer" is.

Dat er nog op allerlei manieren kan gespeeld worden met keys is omdat Microsoft er niet echt tegen optreed/optrad - en dat is ineens ook een reden waarom ze jaren geleden hun marktaandeel zo groot mogelijk hebben kunnen maken: liever veel PCs met op een groot percentage een illegaal verkregen legale key, dan iedereen strikt laten betalen, maar dan hun marktaandeel trager laten groeien.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Een Ikea Fyrtur blind voor in de slaapkamer:

[youtube]RRuKVB5MfdU[/youtube]

Voorlopig nog met de bijgeleverde Tradfri remote, maar ik wacht met smart opdat Ikea de blinds vrijgeeft/toevoegt in hun Tradfri hub, zodat ik de blind via Homekit beschikbaar maakt, zodat we via één enkele klik op een Flic button aan ons bed alle home automation kunne regelen (alle lichten beneden uit, check of de deuren toe zijn, zet de lampen in de slaapmaker op scene "gaan slapen" en laat ze uitdoven over een periode van 5 minuten, én doe de rolluik dicht")
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

in dit geval mogelijk een meegeleverde OEM licentie die niet gebruikt wordt.
Bij Dell is (nog steeds?) het bijvoorbeeld goedkoper om met windows licentie aan te kopen, ook als je die niet gebruikt. Hadden zo racks vol met nooit gebruikte windows keys. In principe mag je die niet doorverkopen (hoort bij hw) dus grijs (eigenlijk echt wel zwart).

Als je je kan certifieren als Microsoft Licensing Expert is het wel een teken dat er iets grondig fout loopt en dus moeilijker dan nodig is :lol: (ben er zo gelukig nog geen tegen gekomen die er openlijk voor uit kwamen, huidige collega's hebben me nog niet veel in fundamentalistische mode gezien :twisted: )

Bij studentenlicenties hangt er ook veel af van soft zelf, microsoft is eigenlijk nog redelijk vrij (dacht dat die het evil der evil waren tot introductie SGI en later Autodesk (aka adobe3d) om maar te zwijgen van 'software op maat'). De gratis office voor studenten/leerlingen/leerkrachten is per persoon (dus ouders en andere is zwart, niet grijs) en enkel zolang ze verbonden zijn aan de school (ook tijdens stages en vakanties), de home/student varianten zijn toegestaan voor ouders. Soms echt moeilijk om legaal te zijn. (Waarom dat gratis is voor leerkrachten en eigenlijk een smerige manier om echt gratis soft buiten spel te zetten maar is ander 'evil marketing' verhaal).

Heel vroeger (rond 1999 toshiba laptop) controleerde meegeleverde OEM windows (98?) wel of het op toshiba hw geinstalleerd werd maar enige keer dat ik het ondervonden heb.

Leuk voor licenties maar gelukig toen 'no go'. Electronic Arts beweerde in den beginne zelfs dat alles dat met DPaint gemaakt werd, eigendom was van Electronic Arts (heden ten dage nu ook niet het meest propere bedrijf en de jeugd verschiet dat die ooit meer deden dan games 'maken'. Gelukkig is dat toen niet door gegaan. Vooral bij sommige student/non commercial use licenties kom je wel nog zo'n statements tegen. (bij EA lukte het toen enkel niet omdat ze verwachtten dat dat zo normaal was dat ze geen toestemming nodig hadden). Soms echt interessant om licenties effectief te lezen ipv weg te klikken (zo weten we dat terroristen geen java gebruiken).
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6009
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

selder schreef:Een Ikea Fyrtur blind voor in de slaapkamer:

[youtube]RRuKVB5MfdU[/youtube]

Voorlopig nog met de bijgeleverde Tradfri remote, maar ik wacht met smart opdat Ikea de blinds vrijgeeft/toevoegt in hun Tradfri hub, zodat ik de blind via Homekit beschikbaar maakt, zodat we via één enkele klik op een Flic button aan ons bed alle home automation kunne regelen (alle lichten beneden uit, check of de deuren toe zijn, zet de lampen in de slaapmaker op scene "gaan slapen" en laat ze uitdoven over een periode van 5 minuten, én doe de rolluik dicht")
Cool! Waar heb je ze gehaald? NL?
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
8balljunkie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 361
Lid geworden op: 30 mei 2012, 10:31
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 29 keer

heist_175 schreef: Grijs:
- een Home Use Program licentie (€14, nu niet meer verkrijgbaar) die gebruikt wordt buiten de stricte voorwaarden -> bv: het is onduidelijk of de licentie nog geldt als je verlof zonder wedde neemt, als je langdurig ziek bent, als je in opzegperiode zit, als je - bv in projecten - tijdelijk niet voor het bedrijf werkt waar je de HUP gescoord hebt en nadien terug wel, ...
- een Student licentie: mogen niet studenten (de ouders zeg maar), ook gebruik maken van die licentie, of niet?
wat???

Het is vele simpeler dan dat, andere landen hebben andere prijzen bv: Polen, Rusland,... hebben goedkopere prijzen voor Windows keys omdat de markt daar anders is.
Als je de grens overgaat daar een key koopt dan is dat perfect legaal. In dit geval is de winkel een website in een ander land.
Binnen Europa geldt vrije verkeer van goederen.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

devilkin schreef:Cool! Waar heb je ze gehaald? NL?
Inderdaad, in Eindhoven. In Ikea in België stonden ze eerst wel in hun shop, maar niet voor levering beschikbaar, als ik dan in de Ikea in Zaventem ging kijken stonden die van 140cm niet in de rekken, toen ik er naar vroeg hoorde ik "ah ja meneer, 't is druk, die zullen nog op de laadkaai staan". Nu zijn ze zelfs helemaal niet meer te vinden op ikea.be . In Eindhoven stonden ze gewoon in de rek en dus voila.

Batterij zou 6 maanden meegaan met elke dag 1 keer naar beneden en boven. Opladen doe je aan de Tradfri Signal Repeater met de bijgeleverde USB kabel. Je kan het "laagste" punt (dus tot waar ze moeten uitrollen) instellen door te dubbelklikken op ofwel de knoppen op het rolgordijn zelf of op de afstandsbediening.

Ik heb nog geen Tradfri Hub (waarmee je de Ikea smart crap van in een app op je smartphone kan bedienen) maar een kameraad die die al wel heeft zegt dat de lampen wel via Homekit te bedienen zijn, maar dat hij zijn Fyrtur nog niet ziet. Ik veronderstel dat Ikea dat nog moet "openzetten" - hopelijk snel.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Het zal me worst wezen of die Windows 10 legaal is of niet, feit is:

1. er stond een legale 7 op van alternate
2. die mocht ik zowiezo gratis updaten naar 10
3. om één of andere reden faalde dat
4. dus ik heb gewoon een 10 key gekocht

Microsoft verdient aan uw persoon, door al de telemetrie/

Vind je het niet raar dat tijdens de installer van 10 de meeste vragen gaan over:

- basic of uitgebreide telemetrie
- of ze uw locatie mogen verwerken
- of ze een reclame ID mogen gebruiken
.....

Je zou het bijna een samenzwering kunnen noemen voor zij die wat meer wakker zijn.

Dus het leeuwedeel gaat over U als het product wat Microsoft deels doorverkoopt. Dus ze krijgen geen euro meer.
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

selder schreef: Batterij zou 6 maanden meegaan met elke dag 1 keer naar beneden en boven. Opladen doe je aan de Tradfri Signal Repeater met de bijgeleverde USB kabel.
Zou dat lukken met gewoon een solar powerbank eraan te hangen?
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

ub4b schreef:Het zal me worst wezen [...] Dus ze krijgen geen euro meer.
De enige correcte manier om daar mee om te gaan is "dan gebruik ik hun producten niet" en dus niet "ik gebruik hun producten nog altijd maar betaal er niet meer voor". Maar ik ben water naar de zee aan het dragen :-)
tien schreef:
selder schreef: Batterij zou 6 maanden meegaan met elke dag 1 keer naar beneden en boven. Opladen doe je aan de Tradfri Signal Repeater met de bijgeleverde USB kabel.
Zou dat lukken met gewoon een solar powerbank eraan te hangen?
Dit is de batterij die erin zit, als je zo'n connector vindt waarom niet.

https://www.ikea.com/nl/nl/manuals/fyrt ... -2_pub.pdf
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

tien schreef:De gratis office voor studenten/leerlingen/leerkrachten is per persoon (dus ouders en andere is zwart, niet grijs) en enkel zolang ze verbonden zijn aan de school (ook tijdens stages en vakanties)
Dus op de pc van het gezin mag de zoon (student) met Office werken en de zus (andere school) en ouders niet?
Ziedaar de zever :).

We leggen wel heel veel verantwoordelijkheid in de handen van de consument, niet?
Grijze import is legaal, dus een bedrijf uit Polen die via Amazon.de een product (of dienst) verkoopt aan mij als Belg, kan perfect. Dat MS dat niet graag wil, is niet mijn probleem. In plaats van te toeteren, kunnen zij een gelijkaardig besluit nemen als hierboven gegeven: verkoop dan niet in de EU :bdaysmile: .
Licentievoorwaarden zijn extreem niet transparant, dus iedereen doet maar wat. Als je updates krijgt, zal het geen "zwarte" licentie (genre PirateBay) zijn zeker?

Een legit bedrijf (Amazon) dat een product verkoopt (W10 licentie) via een verkoper op hun marketplace, een verkoper met een 99,7% rating en 1024 reviews, waarom zou een consument daar niet kopen?

Tip: voor Office kan je dat ook vinden :)
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

selder schreef: De enige correcte manier om daar mee om te gaan is "dan gebruik ik hun producten niet" en dus niet "ik gebruik hun producten nog altijd maar betaal er niet meer voor". Maar ik ben water naar de zee aan het dragen :-)
Ik had zowiezo gratis recht op een update naar 10, en nu betaal ik er nog iets voor. Dus wat is het probleem dan?

Voor Microsoft is deze key registered en gekoppeld aan mijn i5 moederbord - dus voor Microsoft is het in orde.
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1267
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 170 keer

In Duitsland kun je aan de kassa van de Edeka (supermarktketen) ook goedkope licenties kopen (vb. W10 pro = 39.99€) via Lizengo-Cards.

Het computertijdschrift c't heeft dit onderzocht omdat de prijs te laag leek om legaal te zijn en dit blijken ook "grijze" licenties te zijn waar MS niets kan tegen inbrengen. Deze zijn dus legaal en mogen verder officieel verkocht worden.
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

heist_175 schreef:
tien schreef: Dus op de pc van het gezin mag de zoon (student) met Office werken en de zus (andere school) en ouders niet?
Ziedaar de zever :).
Office geen probleem, office 365 wel (maar ook enkel moreel :lol:)
(daar zie je ook wel al begin van serieus probleem met cloud...)
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6009
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

ub4b schreef:
selder schreef: De enige correcte manier om daar mee om te gaan is "dan gebruik ik hun producten niet" en dus niet "ik gebruik hun producten nog altijd maar betaal er niet meer voor". Maar ik ben water naar de zee aan het dragen :-)
Ik had zowiezo gratis recht op een update naar 10, en nu betaal ik er nog iets voor. Dus wat is het probleem dan?

Voor Microsoft is deze key registered en gekoppeld aan mijn i5 moederbord - dus voor Microsoft is het in orde.
Je had inderdaad recht... Tijdens de periode dat ze het toelieten. Ik denk dat dat ondertussen niet meer mag.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Wat een pseudo-uitleg ... Wat je gedaan hebt mag niet volgens de licentievoorwaarden van Microsoft. Dat jij daar nu een draai aan geeft zodat het in je eigen hoofd met je eigen argumenten voor jezelf verteerbaar maakt heeft daar geen invloed op.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

selder schreef:Wat je gedaan hebt mag niet volgens de licentievoorwaarden van Microsoft.
Waar staat dat dan? Zie

https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... ad#p802645
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

ub4b schreef:
selder schreef:Wat je gedaan hebt mag niet volgens de licentievoorwaarden van Microsoft.
Waar staat dat dan? Zie

https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... ad#p802645
Ja bon, ben je spijkers aan het zoeken? Je kan nu toch wel zelf verzinnen dat je een OEM licentie niet apart en zonder hardware mag verkopen, en een MAK al helemaal niet?
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1294
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Jammer dat die fyrtur ‘slechts’ 190cm lang is ...
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Airpods Pro - de perfecte combinatie van de linkse en de rechtse met nog ANC erbij!
DFF9FC7B-39BF-4F28-99B8-862736CD0291.jpeg
29F4668C-C9EE-48C2-A1C6-C83794DBF40F.jpeg
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

Hoe is die hun ANC (pieptonen maar ook stemmen -> treinen)?
Ben aan het zoeken naar subtielere dan de sony overears (blijkbaar niet ideaal om 's nachts eenzaam mee over de straten te dwalen)
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

tien schreef:Hoe is die hun ANC (pieptonen maar ook stemmen -> treinen)?
Ben aan het zoeken naar subtielere dan de sony overears (blijkbaar niet ideaal om 's nachts eenzaam mee over de straten te dwalen)
zonder meer goed, om eigelijk niet "fantastisch" te zeggen. Ik hoor van het achtergrondgeruis en geluid van de productieruimte en radio (wat je allemaal echt goed hoort in m'n bureau) helemaal niets meer. En dan al zeker niet meer als je muziek opzet. Nog beter is dat je je muziek helemaal niet zo luid meer moet zetten dus beter voor je oren. Als de muziek opstaat dan hoor ik m'n collega helemaal niet bellen op de telefoon, za-lig.

Je kan op macOS of iOS kiezen tussen:
"off": dan heb je alleen passieve NC door de in-ear rubbers
"Noice cancelling": dan staan de ANC aan
"transparency": dan hoor je weer net méér omgevingsgeluid dat anders geblokkeerd zou worden door de rubbers

Zeer zeer tevreden van, maar dan nog het meeste van de W1 chip, verbinden via BT en wisselen tussen apparaten (Macbook Pro 13", iPhone 11 Pro, iPad Pro 11" en iPad Pro 12,9") gaat zo naadloos, echt een verademing als je ziet waar we vandaan komen met "pairing mode" en flikkerende ledjes of toetsencombinaties.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

Even schrik dat ze niet op de niet pro ipads zouden werken maar blijkbaar wel. Zal ze toch eens gaan testen...
Heb je toevallig al kunnen vergelijken met de 'echte' anc phones want dat mis ik eigenlijk in praktisch elke review. (eentje vergelijkt met de bose waar ze op dat vlak iets minder scoren maar weinig vergelijkingsmateriaal)
(sorry als het wat ambetant en wantrouwig klinkt maar mac users zijn over het algemeen enthousiast over dr dre dingen :lol:)
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

tien schreef:Heb je toevallig al kunnen vergelijken met de 'echte' anc phones
Beter dan dat ik me herinner van m’n Bose QC35, maar dat is al heel lang geleden dat ik die nog eens gebruikt heb.
tien schreef:over het algemeen enthousiast over dr dre dingen :lol:)
Yikes, iedereen in m4n directe kennis/vriendenkring raden die crap af. De PowerbeatsPro(zie foto) zijn uitgekomen met W1 chip, volledig onder Apple4s beheer, bij deze modellen is de hardware top, alleen de naam is ruk.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Fentimento
Plus Member
Plus Member
Berichten: 113
Lid geworden op: 04 feb 2018, 18:14
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 4 keer

*-*
Laatst gewijzigd door Fentimento 20 sep 2020, 13:58, in totaal 2 gewijzigd.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

ub4b schreef:Ik heb net de Xiaomi Mi 9 besteld
Net een halve dag mee zitten testen:

1. scherm is meer dan ok, en moet niet onderdoen voor topmodellen van andere toestellen (heb een P30 pro gehad)
2. minder bulky dan de P30 pro, dus voor mij een betere keuze
3. camera's zijn niet zo goed als P30 pro bij low light, maar meer dan goed genoeg - als ik wil fotograferen dan pak ik wel mijn Nikon fullframe camera
4. op het hoofdscherm staan de xiami apps ipv de google apps, dit was wel even zoeken om terug de google apps te krijgen voor je foto's, camera
5. het ding schiet RAW met Open Camera, en je kan alle settings dan instellen - je moet dan wel de "Camera 2 API" gebruiken en dan heb je RAW als optie
6. het toestel komt kwa menu zeer licht over, er staan weinig iconen op het hoofdscherm en het is niet zo overladen als de meeste samsung phones

Dus voor minder dan de helft van een P30 PRO gevoelsmatig een even snelle phone met een iets mindere camera, waar ik mee kan leven.
Gebruikersavatar
jphermans
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 922
Lid geworden op: 31 aug 2009, 15:28
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 109 keer

Heb deze ook gekocht en wil deze dus ook gebruiken als werktelefoon maar heeft een compliance in MS Intune.
Internet via Mobile Vikings
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 959
Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
Uitgedeelde bedankjes: 259 keer
Bedankt: 50 keer

ivm licentie: het is zeker niet vanuit afgunst, kritiek, ... dat ik daar op inging. Ben absoluut niet heiliger dan de paus.
Heppie NY!
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”