Netflix maakt nieuw standaardabonnement euro duurder

Nieuws omtrent telecommunicatie
dbiphoner
Plus Member
Plus Member
Berichten: 180
Lid geworden op: 26 okt 2010, 15:35
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 4 keer

Dus als ik mijn huidig abbo stop zet en nadien achter een vpn terug aanmeldt dan kan het gewoon verder lopen incl. Alle profielen en dergelijke? Heb je dan nog ondertitels?
Gebruikersavatar
Converted
Pro Member
Pro Member
Berichten: 336
Lid geworden op: 11 aug 2006, 16:08
Twitter: ReleaseUrSelf
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 16 keer

dbiphoner schreef:Dus als ik mijn huidig abbo stop zet en nadien achter een vpn terug aanmeldt dan kan het gewoon verder lopen incl. Alle profielen en dergelijke? Heb je dan nog ondertitels?
Je zet je huidig abo stop en wacht tot de vervaldatum. Maar je kan ook direct het nieuwe abo met de andere munteenheid activeren.

Yep. Profielen, ondertitels blijft allemaal hetzelfde. Je gebruikt gewoon je account zoals ervoor.
Je gebruikt de vpn louter en alleen om netflix te laten denken dat je in turkije zit bvb. EN bij de maandelijkse vernieuwing van je abo moet je dit niet opnieuw doen. Dit loopt gewoon in de munteenheid verder die je gekozen hebt int begin.
Wordt nu bvb de turkse lira duurder. Dan zet je gewoon dat abo stop, wacht tot de vervaldatum en met je vpn kies je een ander land bvb mexico enzovoort. Zo heb je altijd het goedkoopste abo.

Het enige verschil is je maandelijkse betaling op je creditcard of paypal die goedkoper is.
"ONEup -> 1000/40"
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1372
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 114 keer
Recent bedankt: 5 keer

Volgens mij gaat dit niet meer.
Heeft netflix niet onlangs een vpn detectie toegevoegd?
Alleszins als ik vpn op Turkije of Argentinië zet krijg ik steeds de prijzen in USD aan 8, 12 of 15$
Gebruikersavatar
Converted
Pro Member
Pro Member
Berichten: 336
Lid geworden op: 11 aug 2006, 16:08
Twitter: ReleaseUrSelf
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 16 keer

Net geprobeerd. Ik krijg met mijn vpn mooi de turkse prijzen als ik de vpn op turkije zet.
Dan is er iets mis met je vpn (ofwel gratis. Die werken niet, ofwel een proxy in je browser)

En nee dit trucje werkt nog altijd. Netflix heeft geen vpn detectie ingebouwd...
"ONEup -> 1000/40"
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1372
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 114 keer
Recent bedankt: 5 keer

Gebruik Nordvpn, betalend, zal dan geblocked zijn door netflix
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Ik vraag me af wat ik hierover moet denken. Het abo bij Netflix kost nu ook niet zo'n gigantisch bedrag, om dan nog te gaan foefelen met de maandelijkse prijzen... Ik begrijp dat je deelt, ik begrijp dat je het goedkoper wil, maar op den duur gaat iedereen hier de dupe van zijn, nee?

Ik betaal zelf voor 4 schermen en ik heb ook een Amazon prime account. Ik vind dat ik behoorlijk waar voor mijn geld krijg bij Netflix (en eigenlijk ook bij Amzon voor die 49 euro per jaar), in die zin dat ik waarschijnlijk mijn tv abo ga opzeggen wat mij veel meer oplevert dan die paar euro besparing om in Turkse lira te betalen en natuurlijk... Iedereen weet dat dit spelletje niet gaat blijven duren. :)
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Wat de Turkse lira betreft: je kunt gewoon je abo meteen heractiveren of beter wachten tot je huidige abo afloopt? Wat is het verschil?
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Slafes schreef:
Ik betaal zelf voor 4 schermen en ik heb ook een Amazon prime account. Ik vind dat ik behoorlijk waar voor mijn geld krijg bij Netflix (en eigenlijk ook bij Amzon voor die 49 euro per jaar), in die zin dat ik waarschijnlijk mijn tv abo ga opzeggen wat mij veel meer oplevert dan die paar euro besparing om in Turkse lira te betalen en natuurlijk... Iedereen weet dat dit spelletje niet gaat blijven duren. :)
Ik heb zelfs geen tv abbonement ik kijk nauwelijks netflix of consoorten. Dan is elke euro besparing welkom. Ik kijk heel veel op twitch en game veel dusja...

En op de 1 of andere manier zonder veel te downloaden zit ik door mijn twitch gebruik aan meer dan 1 TB internet als alleenstaande...
En ik download misschien enkel eens een game om de 2 maanden.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Goh hier ook een Netflix abonnement voor 4 schermen. Twee in gebruik door mezelf (zodat er op de tv thuis kan gekeken worden, en ik op de ambulance naar netflix kan kijken), één in gebruik door mijn broer en één in gebruik door de schoonbroer. Het is een apart wachtwoord voor die accounts en werkt prima zo. Zij storten gewoon elke maand 5 euro op mijn rekening, en klaar.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Hoe doe je dat, elk zijn eigen login?
Normaal heb je 1 account (met paswoord), waar je profielen onder kan aanmaken (zonder paswoord). En dan meot je er op rekenen dat iedereen in zijn eigen profiel blijft.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Voor alle duidelijkheid : het wachtwoord is bij iedereen hetzelfde. Het is een "simpel" wachtwoord dat moeilijk te raden is. Niet iets dat KeePass voor mij gegenereerd heeft dus. Een oldschool wachtwoord van 25 tekens met kleine letters, hoofdletters en cijfers.

Iedereen heeft natuurlijk wel zijn eigen profiel.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

krisken schreef:Het is een apart wachtwoord voor die accounts en werkt prima zo.
Bedoel je dan dat je voor andere services/accounts wel hetzelfde paswoord herbruikt ? :nono: ;)
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Ondertussen uiteraard niet meer. KeePass mag nu wachtwoordjes aanmaken voor mij :)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Converted
Pro Member
Pro Member
Berichten: 336
Lid geworden op: 11 aug 2006, 16:08
Twitter: ReleaseUrSelf
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 16 keer

liegebeestig schreef:Wat de Turkse lira betreft: je kunt gewoon je abo meteen heractiveren of beter wachten tot je huidige abo afloopt? Wat is het verschil?
Weet ik niet precies. Maar ik denk dat je dan direct opnieuw betaald. Terwijl je oude abo nog loopt. Denk ik e.
Ik zou zeggen, probeer het eens...

@Slafes Jouw mening. Ik betaal liefst zo weinig mogelijk. En ik heb er al zeker geen 12euro voor over... (standaard abo met 2schermen)
Ik gebruik het zelden. En de besparing op jaarbasis is wel wat meer dan een paar euro.
Maar als jij meer wil betalen, ik hou je niet tegen...

Tja, ga je dan ook alle turken en Indiërs straffen omdat ze in jouw ogen te weinig betalen?
"ONEup -> 1000/40"
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Converted, akkoord, als jij het loon van die landen ook wil hebben mag je van mij gerust minder betalen. (Turkije 4-20x minder dan hier gemiddeld, Indië vlot 30-40x minder dan hier.) Als je het nooit gebruikt, en dit is ook mijn mening, waarom moet je het dan per se hebben? Als het echt niets mag kosten en het is toch zelden in gebruik, neem u dan een torrent he, dan kost het je helemaal niets.

Of zeg het op in de maanden dat je het niet gebruikt.

Ik zou graag ook een Ferrari hebben... :roll:
Gebruikersavatar
Converted
Pro Member
Pro Member
Berichten: 336
Lid geworden op: 11 aug 2006, 16:08
Twitter: ReleaseUrSelf
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 16 keer

Oh ik doe het niet om te hebben hoor.
Is gewoon handig als ik het dan eens gebruik, dat ik niet teveel betaal.
Gij betaald graag wat meer en ik betaal graag wat minder. Iedereen tevreden toch:)
Veel krijg je er niet voor terug. Weinig keuze, veel te oude films en series. En om nog maar te zwijgen over de erbarmelijke ondertitels.

Oh geloof me, torrents is hier gekend lol.
En als Netflix het dan zo hard tegensteekt dat ze dan zoals disney alles dichttimmeren...

@sky Heb het aan men kennis gevraagd die ook nordvpn heeft. Daar werkt het gewoon hoor. Heb je binnen Turkije of India al eens eens andere server aangeduid ipv automatisch?
"ONEup -> 1000/40"
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Slafes schreef:Converted, akkoord, als jij het loon van die landen ook wil hebben mag je van mij gerust minder betalen. (Turkije 4-20x minder dan hier gemiddeld, Indië vlot 30-40x minder dan hier.) Als je het nooit gebruikt, en dit is ook mijn mening, waarom moet je het dan per se hebben? Als het echt niets mag kosten en het is toch zelden in gebruik, neem u dan een torrent he, dan kost het je helemaal niets.

Of zeg het op in de maanden dat je het niet gebruikt.

Ik zou graag ook een Ferrari hebben... :roll:
Yup, en als die Ferrari in Duitsland 20% goedkoper is en je voert die in, dan ziet niemand daar graten in.
Gebruikersavatar
cyberbug
Premium Member
Premium Member
Berichten: 727
Lid geworden op: 08 okt 2005, 14:37
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 108 keer
Bedankt: 169 keer
Recent bedankt: 1 keer
Contacteer:

Net als mijn sigaretten die komen altijd uit luxenburg, en bepaalde steam game keys (G2A) zijn ook bedoeld voor buiten de EU...
Greetz cyberbug

Afbeelding
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1372
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 114 keer
Recent bedankt: 5 keer

Converted schreef:
@sky Heb het aan men kennis gevraagd die ook nordvpn heeft. Daar werkt het gewoon hoor. Heb je binnen Turkije of India al eens eens andere server aangeduid ipv automatisch?
Zal straks eens op pc proberen, op iOS via Firefox of Safari kom ik steeds op /us-nl/ website uit. Ook na clearen cache of private navigatie.

Maakt niet uit welke server ik kies.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Ik wist dat die reactie ging komen. Is die dan ook 20% goedkoper in Duitsland? :)

Het ging voornamelijk over het willen, maar mag niets kosten want ik het het eigenlijk niet nodig. Je kan ook altijd beslissen om het dan NIET te nemen. Het gevolg van het omzeilen zou wel eens kunnen zijn dat ze het dichttimmeren en dat iedereen er de dupe van is.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

De dupe van wat ? Die prijszetting is een puur commerciële beslissing om hier x€ te rekenen en daar y€.
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

Enige 'risico' is dat ze overal de prijs gelijk trekken (of duurder waar je nu goedkoper zit)
Gebruikersavatar
Converted
Pro Member
Pro Member
Berichten: 336
Lid geworden op: 11 aug 2006, 16:08
Twitter: ReleaseUrSelf
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 16 keer

sky schreef:
Converted schreef:
@sky Heb het aan men kennis gevraagd die ook nordvpn heeft. Daar werkt het gewoon hoor. Heb je binnen Turkije of India al eens eens andere server aangeduid ipv automatisch?
Zal straks eens op pc proberen, op iOS via Firefox of Safari kom ik steeds op /us-nl/ website uit. Ook na clearen cache of private navigatie.

Maakt niet uit welke server ik kies.
En gelukt via de browser?
"ONEup -> 1000/40"
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

Slafes schreef:Het ging voornamelijk over het willen, maar mag niets kosten want ik het het eigenlijk niet nodig.
Nee, volgens mij gaat het vooral over "waarom moeten wij meer betalen gewoon omdat in ons land voeding en huizen duurder zijn?".

Mensen vinden die landelijke prijsbepaling een beetje opportunisme van die bedrijven, zeker als je beseft dat het product (ongeveer) even veel kost voor elk land voor het bedrijf die het product of dienst aanbiedt.
Laatst gewijzigd door JamesEarlGray 11 okt 2019, 16:41, in totaal 1 gewijzigd.
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1372
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 114 keer
Recent bedankt: 5 keer

Converted schreef:
sky schreef:
Converted schreef:
@sky Heb het aan men kennis gevraagd die ook nordvpn heeft. Daar werkt het gewoon hoor. Heb je binnen Turkije of India al eens eens andere server aangeduid ipv automatisch?
Zal straks eens op pc proberen, op iOS via Firefox of Safari kom ik steeds op /us-nl/ website uit. Ook na clearen cache of private navigatie.

Maakt niet uit welke server ik kies.
En gelukt via de browser?
Nee, heb op pc geprobeerd met vpn op Argentinie of Turkije, dan ga ik via browser naar netflix.com --> free trial met bestaand of onbestaand mail adres--> set plans --> en dan krijg ik steeds de prijzen in USD

Als ik naar whatismyip ga zie ik de locatie in het betreffende land staan, als ik mijn locatie opzoek via browser geo location, kom ik wel in Belgie uit.
Zouden ze zoiets gebruiken om je locatie te bepalen?
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Wat een gedoe voor die paar euro per maand... :roll:
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1372
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 114 keer
Recent bedankt: 5 keer

Wil gewoon weten wat bij mij anders. Heb niet gezegd dat ik dat ga nemen.
Ben nieuwsgierig naar de verschillen tussen de vpn configs
Gebruikersavatar
Chinaski
Plus Member
Plus Member
Berichten: 196
Lid geworden op: 31 jul 2007, 04:43
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer

Niet echt een gedoe, probleemloos met mijn vpn , en soms regel ik het gewoon wanneer ik ergens op reis ben.
Ik betaal momenteel Netflix nog in Canadese dollar, youtube premium in Hongaarse forint, mobiel surfen doe ik via een Hongaarse sim op het Proximus netwerk.
Vele kleintjes maken 1 grote (besparing). We worden in België al genoeg leeggemolken.
Black is the colour of my true love's hair
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik heb zelfs geen gedoe gehad met urban vpn voor netflix in turkije af te sluiten...

Youtube premium heb ik 1 keer in india afgesloten .
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

JamesEarlGray schreef:Nee, volgens mij gaat het vooral over "waarom moeten wij meer betalen gewoon omdat in ons land voeding en huizen duurder zijn?".
Het loon in Turkije en India is een pak minder dan hier. Zie mijn eerder bericht.

Dat neemt niet weg waarom het hier per se duurder MOET zijn, maar het is er wel een onderdeel van.

Je kan dat voor alles doortrekken he? Waarom laten we geen olie importeren uit Venezuela, daar betaal je voor een volle tank een cent. (1 euro voor 6 miljoen liter benzine was het zeker? :) ) Het is dus volgens mij de moeite om dat ook te importeren. :)

Nu, in het voorbeeld van een goedkopere auto importeren. Als morgen iedereen dat doet, dan zal men snel die gunst afschaffen wegens de inkomsten die men mis loopt of de procedure zo hemeltergend ingewikkeld en langdurig maken dat niemand het nog doet. Het lijkt mij natuurlijk makkelijk dat digitale goederen minder makkelijk te stoppen zijn.

Wat mij vooral lijkt, en kijk even naar de topic.... Dat wij, de reeds duurdere westerse landen, het mogelijk extra gaan betalen. Het huidige abo duurder en de achterdeurtjes dichttimmeren als blijkt dat iedereen plots een goedkoop Turks of Indisch abo gaat aanschaffen. Al hoop ik dat met de huidige concurrentie met Apple, Amazon en Disney het misschien wat stiller blijft met prijsverhogingen bij Netflix.

Wat mij betreft, ik herhaal het nog eens, mag iedereen delen en een goedkoop buitenlands abo gebruiken, maar achteraf niet komen klagen. :)
KerberosX
Plus Member
Plus Member
Berichten: 110
Lid geworden op: 12 jun 2010, 22:37
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 20 keer

Chinaski schreef: Vele kleintjes maken 1 grote (besparing). We worden in België al genoeg leeggemolken.
En zou er dan een link zijn denk je tussen de hoge belastingsdruk in België en het zo ingeburgerde zwartwerk? En is er de belastingsdruk zo hoog omdat de staat zoveel inkomsten misloopt of wordt er zwartgewerkt omdat de belastingsdruk zo hoog is? :bang:
Gebruikersavatar
Chinaski
Plus Member
Plus Member
Berichten: 196
Lid geworden op: 31 jul 2007, 04:43
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer

KerberosX schreef:
Chinaski schreef: Vele kleintjes maken 1 grote (besparing). We worden in België al genoeg leeggemolken.
En zou er dan een link zijn denk je tussen de hoge belastingsdruk in België en het zo ingeburgerde zwartwerk? En is er de belastingsdruk zo hoog omdat de staat zoveel inkomsten misloopt of wordt er zwartgewerkt omdat de belastingsdruk zo hoog is? :bang:
Ik ga hier verder niet op ingaan wegens geen zin in, maar geloof me, bvb. onze verkozenen, en andere die het kunnen, foefelen veel erger en kosten ons veel meer.
Ik heb het ook meer nodig dan Netflix, youtube en consoorten.
De rest is typisch forumgezever.
Black is the colour of my true love's hair
novie
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 02 jul 2016, 21:16
Locatie: Luxembourg
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 8 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik rij hier wekelijks met 200L Diesel in jerrycans op en af tussen Luxemburg en Vlaanderen.('t scheelt 30cent per liter..das een profijt van 60euro.)
Chinaski heeft gelijk: vele kleintjes maken een grote besparing.
Dat ze maar eens beginnen met in eigen boezem te kijken: maak het overheidsapparaat flexibeler en efficiënter, schaf die 5 regeringen af.
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

Slafes schreef:Je kan dat voor alles doortrekken he? Waarom laten we geen olie importeren uit Venezuela, daar betaal je voor een volle tank een cent. (1 euro voor 6 miljoen liter benzine was het zeker? :) ) Het is dus volgens mij de moeite om dat ook te importeren. :)
Maar dat is het punt, netflix maakt niet zijn series in een armer land en heeft dan ook geen extra kosten omdat te importeren naar een duurder land.

Voor elk land zijn de kosten voor netflix gelijk, de vertalingen van de ondertitels daargelaten.

Hoe anders dan opportunisme kan je duurdere prijzen voor duurdere landen motiveren?
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Vraag en aanbod ?
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

Wel ja, dus ze hopen voldoende vraag te krijgen ondanks de te hoge prijs.

Hetzelfde is gebeurd met vlagschipsmartfoons, van €500 naar +€1k, als mensen betalen blijven ze de prijs opdrukken.

Soit, mij goed, maar ze mogen dan wel verwachten dat mensen belachelijke regels in deze tijd van globalisering zoals arbitrair verschillende prijzen in landen ondanks vrij verkeer van goederen en diensten aan hun laars lappen.
Gebruikersavatar
Converted
Pro Member
Pro Member
Berichten: 336
Lid geworden op: 11 aug 2006, 16:08
Twitter: ReleaseUrSelf
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 16 keer

sky schreef:
Converted schreef:
sky schreef:
Converted schreef:
@sky Heb het aan men kennis gevraagd die ook nordvpn heeft. Daar werkt het gewoon hoor. Heb je binnen Turkije of India al eens eens andere server aangeduid ipv automatisch?
Zal straks eens op pc proberen, op iOS via Firefox of Safari kom ik steeds op /us-nl/ website uit. Ook na clearen cache of private navigatie.

Maakt niet uit welke server ik kies.
En gelukt via de browser?
Nee, heb op pc geprobeerd met vpn op Argentinie of Turkije, dan ga ik via browser naar netflix.com --> free trial met bestaand of onbestaand mail adres--> set plans --> en dan krijg ik steeds de prijzen in USD

Als ik naar whatismyip ga zie ik de locatie in het betreffende land staan, als ik mijn locatie opzoek via browser geo location, kom ik wel in Belgie uit.
Zouden ze zoiets gebruiken om je locatie te bepalen?

Ik zou toch eens met een andere vpn proberen. Gebruik zelf windscribe en werkt perfect. Anders de support van nordvpn eens contacteren.
"ONEup -> 1000/40"
KerberosX
Plus Member
Plus Member
Berichten: 110
Lid geworden op: 12 jun 2010, 22:37
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 20 keer

JamesEarlGray schreef: Voor elk land zijn de kosten voor netflix gelijk, de vertalingen van de ondertitels daargelaten.
Klopt niet he. Ze moeten per land waar ze een film/serie beschikbaar willen stellen, de rechten kopen. Kan me voorstellen dat die prijzen sterk verschillen per regio.
Laatst gewijzigd door ubremoved_22196 13 okt 2019, 23:00, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: Juiste quote gebruikt.
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

De rechten beperken wat je kan kijken vanop je locatie, die beperken niet vanuit welk land je je abo hebt aangegaan, dus (technisch gezien?) niet van toepassing.
KerberosX
Plus Member
Plus Member
Berichten: 110
Lid geworden op: 12 jun 2010, 22:37
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 20 keer

JamesEarlGray schreef:De rechten beperken wat je kan kijken vanop je locatie, die beperken niet vanuit welk land je je abo hebt aangegaan, dus (technisch gezien?) niet van toepassing.
OK, maar ik veronderstel dat Netflix dat meeneemt in zijn prijszetting.

Alsook, hoe kleiner een land hoe meer een aankoop kost per abonnee. Zeker dan in een land als het onze waar je nog eens met 2 taalgemeenschappen zit.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”