Android Auto installeren in Frankrijk

Hier kan je het hebben over vragen rond mobiele en vaste (smart)phones
Plaats reactie
vverbeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 935
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 94 keer

Ik zat dit weekend in Frankrijk en dacht van daar Android auto eens via de officiële weg op mijn smartphone te zetten, dat zou blijkbaar lukken omdat het in Frankrijk wel officieel ondersteund is. Dan ben ik per direct ook verlost van het manueel moeten updaten. Is alleen niet gelukt, play store cache en data gewist, telefoon herstart, maakt allemaal niks uit. Iemand een idee met welke stappen het wel kan?
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6008
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

Gewoon nog even volhouden, zo lang zal het ook wel niet duren zeker tot het hier vrijgegeven wordt.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6010
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Apk sideloaden?
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Autoconstructeurs staan niet te springen voor Android Auto, Google (of allez hun rookgordijn Alphabet) wil zo goed als alle gegevens van de auto uitlezen, van alle mogelijke sensoren (snelheid, tanken, motormanagement,...) om zo via Big Data daar bruikbare informatie uit te halen.

Dus als je auto Android Auto heeft, weet je ook ineens wie je data heeft...

In dat opzicht is Carplay anders, die willen zelfs de data van de auto niet :-)
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6010
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Heb je daar enige staving/artikels over?

Ik kan niet direct daar iets over vinden, en met wat ik over de werking weet klinkt je statement als stevige FUD.

Er is een verschil tussen android auto en android automotive, he. Het eerste is infotainment, het tweede is een OS voor de wagen.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 725
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 53 keer

Gewoon de APK sideloaden.
Werkt perfect icm de Fiat 500 van mijn echtgenote.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

selder schreef:Autoconstructeurs staan niet te springen voor Android Auto, Google (of allez hun rookgordijn Alphabet) wil zo goed als alle gegevens van de auto uitlezen, van alle mogelijke sensoren (snelheid, tanken, motormanagement,...) om zo via Big Data daar bruikbare informatie uit te halen.

Dus als je auto Android Auto heeft, weet je ook ineens wie je data heeft...

In dat opzicht is Carplay anders, die willen zelfs de data van de auto niet :-)
De huidige implementatie van Android Auto is gewoon een (min of meer) mirror van uw telefoon op het scherm van de auto.
Android/Google/Alphabet kan geen informatie van de auto (OBD) uitlezen, omdat het niet op dat niveau verbonden is.

Google heeft wel de visie om auto's op hun platform te laten draaien en daar zijn maar weinig medestanders van te vinden.
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
Bedankt: 42 keer

honda4life schreef:Gewoon nog even volhouden, zo lang zal het ook wel niet duren zeker tot het hier vrijgegeven wordt.
Ik vraag me af of het zelfs ooit zal komen... Duurt nu al zo lang.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6008
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

Eerlijk gezegd... 't is heel praktisch maar staat nog in z'n kinderschoenen ook hé
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5776
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 716 keer
Bedankt: 470 keer
Recent bedankt: 1 keer

selder schreef:Autoconstructeurs staan niet te springen voor Android Auto, Google (of allez hun rookgordijn Alphabet) wil zo goed als alle gegevens van de auto uitlezen, van alle mogelijke sensoren (snelheid, tanken, motormanagement,...) om zo via Big Data daar bruikbare informatie uit te halen.

Dus als je auto Android Auto heeft, weet je ook ineens wie je data heeft...

In dat opzicht is Carplay anders, die willen zelfs de data van de auto niet :-)
Thans mijn android auto leest niks uit van de auto, het zorgt er voor dat ik mijn gsm beperkt kan bedienen op de middenconsole. Dus google heeft geen data van de auto...
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 Crucial P5 1TB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Mobile: Samsung S21 Ultra 512GB & Samsung Tab S9 Ultra 5G

Provider: Telenet OneUP for 5.
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
fred_be9300
Pro Member
Pro Member
Berichten: 248
Lid geworden op: 30 nov 2005, 20:42
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 12 keer

vverbeke schreef:Ik zat dit weekend in Frankrijk en dacht van daar Android auto eens via de officiële weg op mijn smartphone te zetten, dat zou blijkbaar lukken omdat het in Frankrijk wel officieel ondersteund is. Dan ben ik per direct ook verlost van het manueel moeten updaten. Is alleen niet gelukt, play store cache en data gewist, telefoon herstart, maakt allemaal niks uit. Iemand een idee met welke stappen het wel kan?
't is Al een eeuwigheid geleden, maar ik dacht dat men bij eerste keer aansluiten op Google/Android, moet aangeven in welk land men zit. Weet niet meteen hoe je dat land kan veranderen, maar dat moet wel te googlen zijn. Voorts kijken ze wellicht ook naar het land achter de kredietkaart die je als payment gebruikt. Dus ik vermoed dat de Store zich niet zomaar laat beetnemen omdat je de grens overgaat.


Edit: zie ook https://support.google.com/googleplay/a ... 1675?hl=en
vverbeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 935
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 94 keer

Sideloaden doe ik nu al, maar dat blijft toch een beetje gedoe met updates. Eénmaal hij in de officieel geïnstalleerde apps zit gaat het mee met de updates.
Land wijzigen kan je maar één keer per jaar doen, is ook niet echt ideaal. Waarschijnlijk hebben ze het achterpoortje dichtgegooid.

Op het ter beschikking komen in België kunnen we nog lang wachten. Het vreemde is dat de app wel is vertaald naar het Nederlands maar noch in België noch in Nederland beschikbaar is.
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

selder schreef:Autoconstructeurs staan niet te springen voor Android Auto, Google (of allez hun rookgordijn Alphabet) wil zo goed als alle gegevens van de auto uitlezen, van alle mogelijke sensoren (snelheid, tanken, motormanagement,...) om zo via Big Data daar bruikbare informatie uit te halen.
Yes! Please !
Google die je komt zeggen dat je 's morgens beter de e19 pakt ipv van den a12 omdat je dan een cola naft bespaart en ineens kan gaan tanken aan de goedkoopste pomp ;-)
+ Moet ik niet elke maand met een laptop onder mijn dashboard kruipen om eventuele storingen uit te lezen.
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

Eventuele storingen uitlezen?
Mijn vorige wagen citroen C4 2011 die werd zo al uitgelezen door de fabrikant.
Storingen werden in the fly opgemerkt en enkele minuten later kreeg ik al een mail in de mailbox hieromtrent.
Anno 2019 zullen er wel meer wagens zijn die dit doen met of zonder medeweten van de gebruiker, tenzij die gebruiker ooit van de on-line diensten (bv mycitroen) gebruik heeft gemaakt en ook op de hoogte wordt gebracht via zijn geregistreerd mailadres.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

selder schreef:Autoconstructeurs staan niet te springen voor Android Auto, Google (of allez hun rookgordijn Alphabet) wil zo goed als alle gegevens van de auto uitlezen, van alle mogelijke sensoren (snelheid, tanken, motormanagement,...)
Is het momenteel niet enkel BMW die niet met Android Auto wil werken? En een abo vraagt voor Apple Carplay?


Ik heb in men wagen de keuze tussen beiden + mirrorlink . Ik gebruik nu al even de APK van Android Auto, qua basis functionaliteit niet te klagen, maar de nieuwe interface is toch maar meh en er zitten nog wel bugs in.
fred_be9300
Pro Member
Pro Member
Berichten: 248
Lid geworden op: 30 nov 2005, 20:42
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 12 keer

Voor sideloading, welke site vinden jullie betrouwbaar? Ik gebruik apkmirror .com, maar heb eigenlijk niet voldoende uitgezocht of die betrouwbaar is
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Ik gebruik ook apkmirror, die bestaat al zeer lang en is betrouwbaar. Ik gebruik ook de pushbullet functionaliteit om een melding te krijgen bij een nieuwe versie.
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 980
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 37 keer

Ik vermoed dat het nog wel wat zal duren voor Android auto beschikbaar komt voor ons, althans niet voordat Google Assistant Vlaams beschikbaar is. We zijn maar een speldekop op de kaart en hebben dan nog 3 voertalen :roll:
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”