SMS parkeren via Tempo Giga

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Vorig weekend heb ik per SMS een parkeersessie betaald. Die was normaal €5 + 30c voor de SMS. Die 30c is direct van mijn belwaarde afgegaan. Ik kreeg ook direct een melding "4411: Parkeerticket xyz123 betaald. Totaal tarief: 5,00 EUR". De 5 euro ging echter niet van mijn belwaarde af, ondanks voldoende belwaarde.
We zijn ondertussen echter bijna een week later en die 5 euro is nog altijd niet van mijn belwaarde afgegaan. Is dat normaal dat dat zo lang duurt ? Want dat betekent dan ook dat je moet bijhouden dat je nog openstaande betalingen hebt zodat je voldoende belwaarde laat staan ?
Gebruikersavatar
depeje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 818
Lid geworden op: 22 jan 2011, 00:27
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 185 keer
Bedankt: 39 keer
Recent bedankt: 3 keer

Toen ik vroeger bij proximus (prepaid) zat, was er een hele tijd dat dat werkte. Op een gegeven moment hebben ze (ik weet niet meer of het PX was, of 4411) afgeschaft dat je je belwaarde kon gebruiken. Ik werd in de plaats na een random keer parkeren aangemaand om een account aan te maken bij 4411 om het parkeergeld dan via een andere weg te kunnen betalen. Omdat dat niet de afspraak was heb ik nooit een account aangemaakt, en heb ik dus nooit die parkeersessie kunnen betalen.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

depeje schreef:Ik werd in de plaats na een random keer parkeren aangemaand om een account aan te maken bij 4411 om het parkeergeld dan via een andere weg te kunnen betalen.
Ik was al vergeten dat die ook een website hadden. Eens gecheckt en ik blijk zelfs een account te hebben daar. En inderdaad, ik zie daar dat mijn saldo -5 EUR is, en ik dus via die weg wel zal gefactureerd worden.
Wel beetje stom dat de belwaarde niet aangesproken wordt (maar zal dan wellicht aan Orange liggen), en ook stom dat je direct een SMS krijgt dat je 5 EUR betaald hebt...
Gebruikersavatar
depeje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 818
Lid geworden op: 22 jan 2011, 00:27
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 185 keer
Bedankt: 39 keer
Recent bedankt: 3 keer

Het werkt ook niet met Proximus, dus ik denk dat het aan 4411 ligt die de commissie niet wil betalen.
Quid pro quo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 105
Lid geworden op: 22 feb 2011, 23:09
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 61 keer

Is toch normaal dat dit niet kan voor prepaid aangezien je uiteindelijke parkeerbedrag pas achteraf geweten is en het op het moment van facturatie na de parkeersessie het goed kan zijn dat er geen belwaarde op die kaart staat

Je kon wel vroeger met Ping Ping bij Proximus daarna het bedrag betalen met je belwaarde, maar dat is inderdaad afgeschaft

https://4411.io/nl-be/veelgestelde-vrag ... tie-opties
Gebruikersavatar
depeje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 818
Lid geworden op: 22 jan 2011, 00:27
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 185 keer
Bedankt: 39 keer
Recent bedankt: 3 keer

Die bedenking heb ik nog niet gemaakt. Het zou dus eventueel kunnen dat het daardoor komt dat ze die functie eruit hebben gehaald. Vroeger ging get in ieder geval wel met Proximus. Ik heb het toch een aantal keer gedaan en het bedrag van het parkeren + de kost van de sms'en zijn toen van mijn belwaarde af gegaan.

Met een beetje goede wil hadden ze dat ook anders kunnen oplossen. Zoals bij een geweigerde operator bill, een sms sturen met een link om de parkeersessie via een andere weg te betalen bijvoorbeeld, en zolang die niet betaald is de nummerplaat of gsmnummer blacklisten.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Quid pro quo schreef:Is toch normaal dat dit niet kan voor prepaid aangezien je uiteindelijke parkeerbedrag pas achteraf geweten is en het op het moment van facturatie na de parkeersessie het goed kan zijn dat er geen belwaarde op die kaart staat
Goed punt. Had daar nog niet aan gedacht omdat het in mijn geval een flat fee was, en dus geen 2de SMS nodig was bij het vertrekken.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1301
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

depeje schreef:Met een beetje goede wil hadden ze dat ook anders kunnen oplossen. Zoals bij een geweigerde operator bill, een sms sturen met een link om de parkeersessie via een andere weg te betalen bijvoorbeeld, en zolang die niet betaald is de nummerplaat of gsmnummer blacklisten.
Ik kan uit eigen ervaring alvast zeggen dat ze dit laatste doen.

Zo heb ik ooit eens een betaling vergeten richting 4411, en pas 5 jaar later gemerkt dat ik niet meer kon parkeren. Heeft mij toen welgeteld 1 telefoontje van nog geen minuut gekost richting hun, en ik kon terug parkeren (wel met de vriendelijke vraag of ik die factuur dan wel kon betalen, wat ik ook meteen gedaan heb).
Gebruikersavatar
depeje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 818
Lid geworden op: 22 jan 2011, 00:27
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 185 keer
Bedankt: 39 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ze kunnen het dus! Waarom doen ze het dan niet als bij de afrekening van je parkeergeld blijkt dat je belkrediet niet voldoende is?

BTW: 5 jaar geleden kon je nog gewoon je parkeergeld betalen met je belkrediet.

En weet je toevallig of die blacklist op basis van nummerplaat, of op basis van telefoonnummer is?
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1301
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Zowel mijn nummer als alle nummerplaten waarvoor ik ooit betaald had stonden op de blacklist.
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”