Dit anno 2019

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
SyncBE
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 04 jan 2018, 09:20
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

Beste,

ik was aan het twijfelen voor over te schakelen naar Proximus mede door dat je gratis kan bijnemen.
Maar na een test te doen kwam ik op deze waardes uit.
Ik vraag me wel af hoever ik van de ROP moet zitten voor zulke snelheden maar te kunnen halen.
Dus zit ik vast aan 2 providers, Orange / Telenet.

Is er geen mogelijkheid dat Proximus kasten bij zet in de straat ?

Afbeelding
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1669
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 95 keer

Je bent niet aansluitbaar op VDSL2, enkel op de oude technologie adsl(2+).

Er kunnen verschillende factoren meespelen waarom er nog geen VDSL2 beschikbaar is.
Te afgelegen, te weinig klanten....
SyncBE
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 04 jan 2018, 09:20
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

Wel ik heb net even de straat achter en voor ons genomen, en die hebben wel de volle snelheid.
Ik woon op kleine 100 meter van het stad, dus echt afgelegen is het hier niet.

Enkel onze straat lijkt uit de test negatief te komen.
Ik heb voor de zekerheid eens gemaild naar Proximus zodat zij het van dichter kunnen bekijken.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Historische ligging van koperparen, toen afstand geen rol speelde... Je zit heel waarschijnlijk aangesloten op een centrale. Hopelijk wordt er een wijkkast ingepland.
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

Met orange en nu tadaam kan je er al beetje rond maar helaas zijn de 'ongelimiteerde' limieten (150-300G) nog veel te laag voor enkel hier op te vertrouwen.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1755
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Rivierenland
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 83 keer

ik heb net hetzelfde voor, anders had ik al lang edpnet :)
hun uitleg via via was "investering niet waard"
gelukkig kan ik perfect 500mbps telenet of 60mbps 4G pakken
marzman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 15 dec 2015, 14:52
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 18 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bij mij hetzelfde, nou ja. Het is wel VDSL2, maar 16 Mbit lijkt mij ook niet voldoende in 2019. Ik werk ook vanuit huis op de verbinding en moet er geen last van hebben als mijn vrouw een Youtubefilmpje kijkt. Er komen wel nieuwe producten bij op 4G als alternatief maar dat zijn weer Telenet (Tadaam) en Orange (Flybox) die al goede snelheden aanbieden.
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1020
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 85 keer

Ik zit in hetzelfde schuitje... 4 mbit op koper... hopelijk beter na de geplande heraanleg van de straat.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5785
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

SyncBE schreef:Enkel onze straat lijkt uit de test negatief te komen.
Informeer eens bij de burgemeester of schepen van openbare werken of hij/zij het normaal vindt dat er anno 2019 nog zulke belabberde infrastructuur wordt aangeboden in het land met de hoogste belastingen van Europa en 278,4 miljard euro nutteloos geld op Belgische spaarboekjes.
Laatst gewijzigd door raf1 05 sep 2019, 10:54, in totaal 1 gewijzigd.
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer

Ik ben de laatste tijd al enkele keren de combinatie bbox3v+/VDSL & 4g modem (in de WAN poort) tegengekomen, meestal bij proximus vdsl klanten op de buiten. Project tessares heet dat dacht ik (mptcp). Scheelt wel een hoop in snelheid.

Ze hadden die oplossing gratis (effectief gratis) gekregen bij Proximus omdat ze dus een lagere sync snelheid hadden op vdsl (of adsl). Misschien even navragen bij Proximus?
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Roygenz schreef:tessares
https://www.proximus.com/nl/news/tessar ... areas.html
14 juni 2017
Na een geslaagde pilootfase, met een zeer hoge tevredenheidsscore bij de klanten, kondigt Proximus nu met genoegen aan dat zijn 'DSL + 4G/LTE'-oplossing met succes alle kwalificatiestappen heeft doorlopen om klaar te zijn voor een nationale uitrol. Tessares wil de referentieleverancier worden van hybride telecommunicatienetwerken.
M_016
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 817
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 95 keer

@SyncBe
Zoals reeds aangestipt door @Roygenz, @redman en @petrol242 bent u quasi zeker aangesloten in adsl op een "LEX" (uitrusting in gebouw centrale)
Bv. Eens schriftelijk aankaarten op het Proximus forum om eventuele mogelijke vdsl2 vooruitzichten te kunnen bekomen en uit te vissen of u geen oplossing xdsl+4G ("Tessares"-project) in afwachting kan geboden worden
Als uw Px 4G dekking binnen ok is kunt u op deze wijze (voorlopig) +/- 20 Mbps down halen (snelheid wordt beperkt)
https://www.proximus.be/support/nl/id_s ... ereik.html
Oplossingen zoals Tadaam en Orange Flybox zijn mijns inziens eventuele mogelijke alternatieven voor Proximus Internet Start
SyncBE
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 04 jan 2018, 09:20
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

Proximus heeft mij terug gemaild.
Er staan geen werken gepland in de nabije toekomst voor vdsl.
Dan zal ik maar bij Orange blijven.
Denk mochten er werken zijn dat het glasvezel zal zijn dat ze komen plaatsen, ze gaan heus die straat geen 2 keer open gooien.

Ik ga wel nog eens mailen naar de gemeente dat dit zomaar kan of zij niets kunnen forceren.
50 meter verder hebben ze het wel :eek:
Bssoft
Premium Member
Premium Member
Berichten: 610
Lid geworden op: 11 dec 2012, 14:31
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 156 keer

SyncBE@ dat kan inderdaad nog in 2019...

Redenen:
1 - je zit vast aan een moedercentrale/LEX = huizen rondom de moedercentrale/LEX
2 - je zit op een directe kabel naar een moedercentrale/LEX (meestal grote appartementsgebouwen).
3 - je zit vast aan een indoor KVD.
4 - je zit vast aan een oude LDC met nog ADSL.
5 - ROP is overvol.
6 - Ze zijn vergeten naast die KVD een ROP te zetten :roll:
enz...

Voor wat betreft die dat nog aan een moedercentrale/LEX zijn gekoppeld ==> is wachten tot ze die 'sluiten' want dan moeten ze wel een ander systeem gebruiken om je te koppelen !

Je kan misschien:
- straat en de huisnummers geven van je stoep
- gemeente/stad vermelden
- op Userbase zitten mensen van Proximus die misschien eens kunnen kijken naar het waarom ?

En dat mailen naar Jan en alleman … stuur er ook eentje naar enkele Ministers, naar de Gouverneur, uwen huisbaas, CEO of directie Proximus, enz.... wie weet 8)
sbghannibal
Pro Member
Pro Member
Berichten: 335
Lid geworden op: 27 jun 2009, 08:34
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 35 keer

1 - je zit vast aan een moedercentrale/LEX = huizen rondom de moedercentrale/LEX
Dit hoeft geen probleem tezijn heel vaak kan je wel vdsl2 krijgen als je maar kort genoeg woont
2 - je zit op een directe kabel naar een moedercentrale/LEX (meestal grote appartementsgebouwen).
zeer veel wordt in deze gebouwen mits akkoord mogenlijk en indoor kvd gezet
3 - je zit vast aan een indoor KVD.
ik zie hier geen nadeel aan. deze zijn vaak snellervoorzien van vdsl2
4 - je zit vast aan een oude LDC met nog ADSL.
deze waren vaak het eerste voorzien na de lexen
5 - ROP is overvol.
kan maar dan moet je bij de test toch initiel gewoon vdsl snelheden zien
6 - Ze zijn vergeten naast die KVD een ROP te zetten :roll:
zal eerder zijn dat het technisch of comerciel niet intressant is

maar kan altijd wel eens kijken waar je aangesloten bent :p
Laatst gewijzigd door TiTanium 06 sep 2019, 17:41, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: Rood is voorbehouden aan de crew.
Bssoft
Premium Member
Premium Member
Berichten: 610
Lid geworden op: 11 dec 2012, 14:31
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 156 keer

sbghannibal schreef:maar kan altijd wel eens kijken waar je aangesloten bent :p
Moet je aan mij niet vragen maar aan @SyncBE !

Wat je daar allemaal in het blauw schrijft moet je maar voor je rekening nemen want tussen theorie en praktijk ……
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Bssoft schreef:1 - je zit vast aan een moedercentrale/LEX = huizen rondom de moedercentrale/LEX
2 - je zit op een directe kabel naar een moedercentrale/LEX (meestal grote appartementsgebouwen).
Aansluiting op een LEX is meestal geen reden voor ADSL snelheden?
Voor zover ik het begrijp kan je vanuit de LEX wel VDSL2 krijgen, maar dan zonder vectoring, dus max 70/10 (zone 1).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Bssoft
Premium Member
Premium Member
Berichten: 610
Lid geworden op: 11 dec 2012, 14:31
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 156 keer

philippe_d schreef:
Bssoft schreef:1 - je zit vast aan een moedercentrale/LEX = huizen rondom de moedercentrale/LEX
2 - je zit op een directe kabel naar een moedercentrale/LEX (meestal grote appartementsgebouwen).
Aansluiting op een LEX is meestal geen reden voor ADSL snelheden?
Voor zover ik het begrijp kan je vanuit de LEX wel VDSL2 krijgen, maar dan zonder vectoring, dus max 70/10 (zone 1).
Ze werken met projecten … de meeste worden uitgevoerd andere worden uitgesteld om een of andere reden, je zal er maar wonen !
Daarom dat ik zeg … tussen theorie en praktijk !

Ik ken al twee LEX'en die al lang moesten toe zijn maar nog altijd staan te draaien, heeft te maken met de complexiteit van het netwerk daar.
Links en rechts blijven er dan oude Dslam's draaien, hoeveel en waar dat is een andere vraag.
Je zal links en rechts wel lezen op Userbase dat sommige kort wonen tegen een LEX en toch povere snelheden halen !
Kan zijn dat de twee naast elkaar draaien in een LEX, ADSL en VDSL, alleen de klant weet dat niet en vraagt dan ook niets !

In mijn gebouw hebben ze 7 jaar geleden (Belgacom nog) een project opgestart = glasvezel binnensteken en apparatuur in de kelder en onderhandelingen met de syndicus; dat was allemaal in kannen en kruiken en iedereen blij want de snelheid ging veel beter zijn !
Het ging om iets meer dan 350 appartementen.
2 jaar geleden is iedereen overgezet op een KVD/ROP wat verderop, 5 jaar tijdverlies, en een project voor niets en een syndicus die denkt dat ze met zijn voeten hebben gespeeld.

Idem voor het project KVD- Iconode systeem (2018) voor de afstanden te verkleinen, da's een project die een tijd zal duren … als er weer niet iets anders uitkomt 8)
SyncBE
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 04 jan 2018, 09:20
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

Heb dus zoals mensen hier aanbeveelden gemaild naar de gemeente.

Beste,



De aanleg van de nutsleidingen voor het project ‘Naam van project’ zijn voor het overgrote deel achter de rug. Proximus moet nog een 70-tal meter leiding aanleggen in mijn straat. De indienststelling van de ROP is de straat achter mij is voorzien rond de jaarwisseling; mijn straat hangt hieraan vast.



Met vriendelijke groeten,

Marina

Dus er zijn dus degelijk werken gepland, die van de klantendienst was precies goed op de hoogte van de werken.
Volgendjaar kan ik dan overschakelen.

Heb de namen van de straat eruit gehaald natuurlijk.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2656
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Ik ben ook aan het kijken naar een andere woning, voor de grap een lijntest gedaan, t zal orange of telenet moeten worden.

Blijkbaar een van de mindere straten in heel die gemeente :
Proximus test zegt 4,1 / 0,5

Edpnet

Beschikbare snelheid
Downloadsnelheid: 10,86 Mbps /12
Uploadsnelheid: 0,59 Mbps /0.74
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”