B-Box3V+ Dect station

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Is er mogelijkheid om de B-Box3V+ als dect station te gebruiken als je nog op een analoge lijn aangesloten bent?
Mijn Gigaset handset aanmelden op de B-Box3V+ lukt wel maar als ik een oproep doe, hoor ik heel kort een lijntoon en dan niks meer.
Fluppeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 750
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Volgens mij niet mogelijk.
Fritzboxen kunnen dit wel, maar die hadden een Y kabel en werden 4 aderig aangesloten.
Ik zie op foto's dat de bbox enkel de binnenste aders gebruikt op de blauwe poort.

Ik ben al blij dat VOIP van OVH werkt, hebben ze niet durven dicht timmeren blijkbaar.
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
M_016
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 817
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 95 keer

Is er mogelijkheid om de B-Box3V+ als dect station te gebruiken als je nog op een analoge lijn aangesloten bent?

Neen

Ref.:
https://www.proximus.be/manuals/nl/hand ... ogic-phone
https://www.proximus.be/nl/id_cr_telsub ... -lijn.html
Bij ieder nieuw Familus- of Tuttimus-pack is de Phone Line over IP-technologie voortaan standaard inbegrepen. Concreet betekent dit dat iedereen die voor een nieuwe Familus of Tuttimus kiest, met een HD-telefoon gesprekken kan voeren aan een uitstekende digitale geluidskwaliteit.


gewone Dect via Bbox3v+ biedt trouwens ook geen enkel voordeel qua "gesprekskwaliteit" ...
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Deze documentatie had ik al doorgenomen maar ik dacht dat er mogelijks een of ander truc zou bestaan, net als bij de Fritzbox zoals Fluppeke hier ook aanhaalde om het toch over een gewone analoge aansluiting te kunnen laten verlopen.
Bssoft
Premium Member
Premium Member
Berichten: 610
Lid geworden op: 11 dec 2012, 14:31
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 156 keer

@Jackho, je kan de Fritzbox, die een analoge ingang heeft voor een PSTN lijn + PBX, toch niet vergelijken met een B-box3V+ modem die heeft die extra's toch allemaal niet !

Hoe wil je dat de B-box3+ met zijn interne DECT-systeem … die PSTN lijn zou kunnen nemen via de NTP op het groen blokje of op de 2 maal RJ11 uitgangen ?

Je bent gekoppeld via de B-box3V+ met zijn interne DECT systeem, die geeft kortstondig lijntoon en dan gaat het de mist in want hij kan de lijn niet geven via IP-line want dat heb je niet !
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Ik ga zeker geen B-Box3V+ vergelijken met een Fritzbox.
Ik heb het alleen over het, laat ons zeggen, geïntegreerde dect basisstation gedeelte in de B-Box en dacht misschien moet dit op één of ander manier ook mogelijk zijn om via een RJ11 stekker naar buiten te krijgen om zo dan aan te sluiten op één van de twee RJ11 Telefonie stekkers van NTP2007, net zoals ik nu mijn dect basis station (dat nu defect is) voor mijn gigaset handset aansluit op één van deze RJ11 stekkers.
Maar het dringt mij stilletjes aan door dat ik het zal mogen vergeten.
Toch wil ik iedereen bedanken voor de informatie.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Om het in technische termen te vertalen:
  • - de B-box3v+ heeft géén FXO poort (kan dus geen analoog telefoonsignaal "ontvangen").
    - de B-box3v+ heeft 2 FXS poorten (die een analoog telefoonsignaal "aanbieden").
Je kan een B-box3v+ dus niet als DECT basis aansluiten op een analoge telefoonlijn...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”