Het zinkend schip van Mobile Vikings

Hier kan je alles kwijt over Mobile vikings of Jim mobile (wat een product is van mobile vikings)
jjf971
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 aug 2019, 20:44
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

fendtje schreef:MV thethering
Lyca nog steeds niet.
Volgens het BIPT niet. Ze hebben dit in 2017 of 2018 moeten openstellen, en ik moet toegeven dat het bij mij al correct gewerkt heeft.
Wat ik wèl echt niet oké vindt aan hun, is dat ze niet netneutraal zijn en het BIPT hier niks aan wil doen. Videostreams zijn overduidelijk beperkt tot een bepaalde bandbreedte, of althans, tot een klein jaar terug toen ik nog klant was, toch.

Tethering werkte bij mij soms wel, soms niet... Volgens de testen van het BIPT, werkt het bij hun 'perfect'.
Maar goed, bij met tethering van MV ben je vet als het netwerk nooit werkt.

Ik zeg ook zeker niet dat Lyca de beste is, integendeel. Maar zij bieden mij wel wat ik momenteel nodig heb, voor een goede prijs. Klantenservice is onbestaand, maar ik heb wel het geluk via een kennis iemand te hebben die er 'werkt' en mij een beetje kan helpen in geval van probleem.
Van de service van Orange was ik altijd tevreden, maar zij hebben nu niets dat nog binnen mijn budget en noden past (vooral omdat mijn noden veranderd zijn), helaas. Maar ook het internationale bellen van Lyca is iets waardoor het toch kriebelt nog eens te proberen.
Stroper schreef:Ik merk weinig problemen op bij MV, die er vroeger niet waren,(eerlijkheidshalve dien ik hierbij op te merken dat ik vroeger hoofdklant was bij MV, en nu enkel voor mijn tablet).
Ik moet eerlijk toegeven dat ik het niet meer kan vergelijken met toen ik vroeger klant was, omdat er sindsdien veel veranderd is (toen kwam ik toe met 2 GB, nu 10, overdag moest ik mobiel niet bereikbaar zijn, ...)
Maar ik vergelijk het wel met wat ik het afgelopen jaar allemaal heb gehad, en dan schrik ik nu toch wel even van een product dat meer 'premium' is geworden.

Maar waar ik vooral ook van schrik is de klantenservice, die trypisch Proximus, Telenet, Orange, ... wat dan ook is nu, en waar je na 3 keer dezelfde vraag te stellen, 3 keer een uniek antwoord krijgt.
In bijna 4 maand is het probleem waarbij mijn gesprekken niet doorgestuurd kunnen worden (op enkele uitzonderingen na), nog stééds niet opgelost.
9livesuni schreef:Alsof een paar gefrustreerde flooders u in staat gaan stellen om verantwoorde keuzes te maken.
Alsof je niet 'gefrustreerd' mag zijn door deze situatie? Dit is toch niet normaal meer? Of ben jij zo'n harde fanboy misschien?
Was ooit zo'n mooi product met zo'n mooie service.
bollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 922
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 27 keer

9livesuni schreef:
bollegijs schreef: ge annuleert na het lezen van dit forum.
Alsof een paar gefrustreerde flooders u in staat gaan stellen om verantwoorde keuzes te maken.
Nee, na het lezen van deze pagina's ;-)

https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=81&t=53906
nete
Pro Member
Pro Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 16 maa 2008, 13:09
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 14 keer

jjf971 schreef: Was ooit zo'n mooi product met zo'n mooie service.
Waar de "Proximus, Mobistar, Base kudde" niet moest van weten. :bang:
Ik dacht dat ze toen van 5000 naar zo'n 200000 klanten gestegen waren, als concurrentie in dit apeland een beetje werkte zouden het er dik 2 miljoen moeten geweest zijn.

Zo'n beetje hetzelfde als met de banken: de enige banken die 95% van de "kudde" betrouwen zijn juist die dure (groot)banken die in 2008 casino speelden en die we met zijn allen hebben mogen redden via onze belastingsbrief.
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 875
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 66 keer

Ik heb de overschakeling naar Orange aangevraagd, beginnend met 3 maanden Arend aan €20 en dan waarschijnlijk Love Duo.

Jammer dat edpnet dan ook weg moet maar ja...
jjf971
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 aug 2019, 20:44
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

nete schreef:Was ooit zo'n mooi product met zo'n mooie service.
Waar de "Proximus, Mobistar, Base kudde" niet moest van weten. :bang:[/quote]

Je hebt gelijk, maar dat is concurrentie... De grootspelers moeten zich aan de vraag aanpassen en de nieuwe speler zal zijn kop boven water moeten houden, want nergens houdt iemand je handje vast.
Helaas hebben de grootspelers zo lang amper toegevingen moeten doen, dat een kleine speler met een innovatief aanbod waarschijnlijk niet veel voorstelt voor een grootspeler.

Net zoals Telenet 10 jaar geleden misschien een enorm lage FUP had, en het hun absoluut geen moeite zou kosten om die weg te halen, maar dat doen ze niet, want het hoeft niet.
Maar we moeten MV dan ergens wel bedanken voor het iets of wat aanwakkeren van een aanbodswijziging, anders hadden we geen producten als Tempo Giga o.i.d.
nete schreef:Zo'n beetje hetzelfde als met de banken: de enige banken die 95% van de "kudde" betrouwen zijn juist die dure (groot)banken die in 2008 casino speelden en die we met zijn allen hebben mogen redden via onze belastingsbrief.
Klopt inderdaad, maar de doorsnee mens doet ook geen research, interesseert het niet of heeft de capaciteiten niet om zich ergens in te verdiepen.
Iedereen kent de Belfius, Fortis, dit, dat. Maar misschien niet Argenta of eender welke bank die minder in reclame investeert. Zo kent iedereen Proximus of nu Orange ook.
Net zoals ik gewoon de eerste de beste pasta in de Carrefour neem, maar iemand anders die keuze misschien zou verafschuwen omdat de andere beter kookt, minder dit of dat bevat, iets met milieu, blabla...

Maar dan nog heb je het product altijd zelf een beetje in handen. Zelf het slechtste product kopen mensen als het voor hun interessant lijkt (net zoals Wigo- en Tuttimustoestanden die waarschijnlijk voor veel mensen duur uitvallen, maar wel gemakkelijk zijn).
MV had het vooral van mond-aan-mond en hun uitnodigingsprogramma (waar ik in der tijd ook 5 Vikings heb uitgenodigd in ruil voor... wat het toen ook was).
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

jjf971 schreef:Net zoals Telenet 10 jaar geleden misschien een enorm lage FUP had, en het hun absoluut geen moeite zou kosten om die weg te halen, maar dat doen ze niet, want het hoeft niet.
FUP? Harde limiet bedoel je.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

8 pagina's (40 post per pagina) geklaag en gezaag ...
Vraag me echt af wat hiervan de toegevoegde waarde is?

Waar is de tijd dat Userbase er vooral was om mede-users te helpen met problemen, bij te staan met "best practices", ervaringen te delen, ...
Nu lijkt het meer als de uitlaatklep van alleen gefrustreerde gebruikers :-( :oops:
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 875
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 66 keer

Vreemde opmerking philippe, klagen over een provider die elke maand wel problemen heeft is toch gewoon je eigen ervaring delen? Waarom zou dat niet mogen?
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Ik vind het ook goed dat deze "frustraties" gedeeld blijven worden. Voor mij blijft het een goede graadmeter voor wat ik toekomstig kan beslissen. Uiteraard vind ik ook wel dat als het goed gaat, mensen dat ook eens moeten kunnen posten. Meestal moet ik het nu doen met "geen nieuws, goed nieuws" :lol:
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Mensen met slechte ervaringen hoor je sneller klagen dan je mensen met goede ervaringen hoort lof zingen.
Ik ondervind eigenlijk weinig problemen met Mobile Vikings, 5 kaartjes in gebruik voor verschillende dingen, bellen/smssen, bijna uitsluitend smssen, bijna uitsluitend data, enz…

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6011
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 828 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Idem. Zelden problemen mee.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
petervm
Member
Member
Berichten: 92
Lid geworden op: 09 dec 2010, 20:39
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 12 keer

Ik ga niet onder stoelen of banken steken dat Mobile Vikings geen problemen heeft in deze (lange) transitieperiode. Maar het is inderdaad niet al kommer en kwel.
4 sims hier in gebruik en 3 maal een probleem gehad met mobiel internet en dat gedurende een beperkt aantal uren. De helpdesk is alweer maanden binnen de 10 seconden bereikbaar. (Vorige week had ik een vraag). Bijkomende vraag via Twitter werd binnen het uur behandeld. Mijn bereik thuis is spectaculair verbeterd sinds de overstap naar Orange. En ik betaal al 3 jaar 0 euro per maand voor mijn abonnement. Ik weet niet, maar ...
Edpnet (90/30) - Mobile Vikings - Netflix - Amazon Prime Video - Streamz
bdeblier
Plus Member
Plus Member
Berichten: 133
Lid geworden op: 29 jul 2016, 11:06
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

Ik ben ondertussen 3038 dagen Viking, en heb tot nu toe nooit noemenswaardige problemen ondervonden (behalve de gebruikelijke slechte ontvangst in de trein tussen stations Hasselt / Diest / Aarschot / Brussel). Ik zat in de tweede beperkte groep die overgezet is naar het Orange netwerk, wat ook zonder problemen gebeurd is.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

Iedereen is overgezet naar orange. Wsl heb je veel problemen niet gemerkt, maar ze zijn er massaal https://allestoringen.be/storing/mobile ... /overzicht
de koe zegt boe
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 78 keer
Recent bedankt: 1 keer

Toch ook af en toe niet bereikbaar. Zelf niet kunnen bellen. Lijkt een capaciteitsprobleem of een IT matig probleem tussen Orange netwerk en de afhandelaar van de gesprekken.
jjf971
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 aug 2019, 20:44
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Joe de Mannen schreef:Mensen met slechte ervaringen hoor je sneller klagen dan je mensen met goede ervaringen hoort lof zingen.
Ik geef eerlijk toe dat dat zo is, maar ik ben niet de persoon die snel zou klagen of mij graag negatief uitdrukt. Dat technologie eens niet werkt of je nu een keertje niet bereikbaar bent, is niet meer dan begrijpelijk. Maar één keer per maand een uur vind ik wel al veel.
Ik opende een topic enkel om te vragen hoe dit kwam, want nu begon het mij wel op te vallen...
Heel toevallig vannacht nog, minstens een uur onbereikbaar, daarna thuisgekomen en gaan slapen. Deze keer was het tenminste niet zo erg voor mij, enkel een beetje vervelend dat ik toen niet kon doen wat ik wou doen.

Ik snap dat veel mensen naar het verlies en Medialaan wijzen, maar wat is het technisch probleem eigenlijk?
Is het echt een capaciteitsprobleem?
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1637
Lid geworden op: 13 sep 2005, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 52 keer

Ik zou eigenlijk ook wel eens wat technische details willen. Ik ben al een tijdje overgestapt naar de concurrentie owv slechte bereikbaarheid en het meedraaien in een 247 wachtdienst, maar wil opnieuw naar MV overstappen nog wel overwegen.

Maar dan had ik wel graag de echte reden van de aanslepende problemen gekend, om in te schatten of dit iets structureels is (en opnieuw overstappen naar MV geen goed idee is) of niet.

Ik heb dit net voor mijn overstap naar de concurrentie trouwens ook gevraagd aan hen, maar nooit antwoord op gekregen...
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

https://appleweetjes.be/2019/09/01/mobi ... -opgelost/
Iemand die ze durft te benoemen, en nt de emo MV fans ah woord.

Heeft toch te maken met Versatel netwerkbeheerder?

Iedereen was toch zo vol lof met de 'super' helpdesk, die veel bla bla bla verkoopt, maar de essentie verzwijgt. Ik nooit problemen bij Orange zelf.

Facts & Figures
https://allestoringen.be/storing/mobile-vikings
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer

Niet Versatel, het Franse Transatel is hun netwerkbeheerder ;-)

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

sorry,verstrooid...Neibo: Effortel.
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 980
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 37 keer

Appleweetjes.be houd geen blad voor de mond.
Moet MV misschien verdwijnen, je zou bijna vermoedens krijgen. Ook met die toestanden met Dommel enz...
Sinds de vrijgave van roaming is het precies aant veranderen in het landschap ...
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 562
Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 75 keer

Wat is Appleweetjes.be? Heeft dat enige credibiliteit dan? Eerste keer dat ik hoor van het bestaan ervan en ik ben toch vrij ingevoerd in de technologie doorgaans.

Het valt me op dat hier het hardst over de problemen bij MV wordt geroepen door mensen die in andere berichten schrijven dat ze 'gelukkig al lang' zijn overgeschakeld naar Orange (of evt. een andere operator).

Ik ben niet heel verslaafd aan mijn smartphone en maak op het werk en thuis gebruik van wifi. Onderweg gebruik ik continu streaming audio via mobiel internet. Sinds ik een nieuwe MV simkaart heb nog helemaal niets meer gemerkt van een onderbreking in de service.

Het lijkt me best dat mensen die geen klant meer zijn zich niet uitspreken over de kwaliteit van de dienstverlening en eventuele onderbrekingen daarvan op dit moment.
EDPnet FIBER XS (150/50)
NL Ziet + VTM Go
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
ghostboy1993
Pro Member
Pro Member
Berichten: 318
Lid geworden op: 26 mei 2019, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 7 keer

ben zelf net MV geworde en tot nu toe geen probleme , vlot overgeschakeld alleen vervelend dat je zelf de apn dinge moet instelle maar verder dik inorde !
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

Waarom zouden we ons als exklant niet mogen uitspreken over de onderbrekingen en service? De laatste 3 storingen in een maand waren algemene storingen, iedere mv klant had er last van... toch tenminste als je uw mobiel toen nodig had. Als je het niet gemerkt hebt, zoveel te beter, maar het was er wel.

Ik volg nog altijd hun facebookpagina en zie de vele klachten voorbij komen.
Enja, ik ben gelukkig al lang over naar orange. Dat neemt niet weg, dat ik het zinkend schip nog altijd jammer vind. Dat ik hoop dat ze er eindelijk weer iets deftig van maken. Wie weet, krijg ik terug interesse. Ik laat me ondertussen niet monddood maken... beetje druk op betere service en uptime MOET er zijn.

Oja, ik heb nog 3 mv kaartjes als 2de sim. Nutteloos momenteel, want ik herlaad niet meer ( of mijn kinderen). Maar ze staan nog altijd klaar om terug te gebruiken
de koe zegt boe
peroxide
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 02 sep 2017, 19:26
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 12 keer
Recent bedankt: 1 keer

Zijn hier nog MV klanten die me de huidige toestand van het netwerk kunnen vertellen? Ik overweeg een overstap naar MV, maar wil me ook niet teveel miserie op de nek halen. Als ik op allestoringen kijk, lijkt het mij gebeterd. Is dit ook zo?
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 875
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 66 keer

Vorige week was er nog kort een storing maar voor de rest is het beduidend stabieler dan enkele maanden geleden. Blij dat ik klant gebleven ben toch :-)
dovo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 118
Lid geworden op: 28 nov 2015, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 39 keer

Het netwerk is niet meer zodanig belabberd als het een half jaar geleden eraan toe ging, maar nog steeds moet je er echt niet teveel van verwachten. Vooral roaming etc werkt nog slecht. Heel handig als je op de Nederlandse grens woont.

Verder werkt nummerherkenning maar half, zo droppen ze bijvoorbeeld de landcode van Telenet fixed lijnen. Hierdoor ziet een 015 nummer er op je telefoon uit als een 01/5.. nummer en komt dit als USA op je scherm. Logs van de Telenet kant tonen aan dat het probleem 100% bij MV ligt. Dit is ondertussen toch al wel een goede maand aan de gang.
sdecoster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 319
Lid geworden op: 03 dec 2013, 23:11
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 16 keer

Roaming is inderdaad nog steeds een probleem.

Heb in mijn gsm 2 simkaarten zitten: één van Base en één van MV. Die laatste gebruik ik voor 4GB extra data als ik op vakantie ben bvb (op mijn Base heb ik maar 1 GB data).

Vorige maand nog in Duitsland gezeten met quasi geen ontvangst. Schakel ik dan naar mijn Basekaart dan is er overal prima roaming. Het lijkt me dus dat MV in het buitenland met de mindere providers scheep gaat die ofwel geen landelijke dekking bieden ofwel enkel 2G of 3G...

Nb: streek waar ik was was in de Eifel rond de kazerne van Vogelsang. Nu niet meteen dichtstbevolkste gebied in Duitsland natuurlijk maar het viel me ook al op vorige jaren in en rond rond Berlijn en Leipzig...
kippewit
Plus Member
Plus Member
Berichten: 154
Lid geworden op: 24 jul 2011, 15:01
Bedankt: 3 keer

dovo schreef:Vooral roaming etc werkt nog slecht.
Ik weet niet of dat per se aan MV ligt. Ik woon namelijk ook op de Nederlandse grens (300 meter) en kom om de twee dagen wel in Nederland. MV toen ze nog BASE gebruikten was een drama voor roaming. Vaak gewoon geen netwerk in het buitenland. Heb een tijdje Proximus gehad, daarbij werd er op een paar meter van de grens vlot overgeschakeld op het netwerk in Nederland. En allebei op 4G, geen problemen. Daarna Orange gehad, daar heeft hij vanaf de grens zogezegd EDGE, maar in werkelijkheid geen verbinding. Pas als je kilometers ver in NL bent (15-20 km van de grens) gaat hij automatisch naar een NL netwerk. Nu heb ik EDPNET, ook via Orange, en dus net hetzelfde probleem. En als je je gsm uit zet over de grens, en na een paar minuten weer aan, dan gaat hij (ook al zit je een paar km diep in NL) gewoon terug naar "geen service".
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

en wat als je manueel netwerk zoekt in bvb nederland ?
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
kippewit
Plus Member
Plus Member
Berichten: 154
Lid geworden op: 24 jul 2011, 15:01
Bedankt: 3 keer

Dan geeft hij na heel lang zoeken een lijstje van aanbieders. Eentje uitkiezen werkt dan soms wel, soms niet.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1301
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

dovo schreef:Verder werkt nummerherkenning maar half, zo droppen ze bijvoorbeeld de landcode van Telenet fixed lijnen. Hierdoor ziet een 015 nummer er op je telefoon uit als een 01/5.. nummer en komt dit als USA op je scherm. Logs van de Telenet kant tonen aan dat het probleem 100% bij MV ligt. Dit is ondertussen toch al wel een goede maand aan de gang.
Ben jij in contact met MV hierover om dit aan te pakken, of weet je dit van ergens anders?
Is MV hiervan zelfs al op de hoogte op 1 of andere manier?

Ik kreeg vanavond namelijk een bericht binnen van iemand dat vaste lijnen binnenkwamen als een USA nummer, en dit al een aantal weken.
Na onderzoek niets kunnen vinden (je weet nooit dat er een app de nummerherkenning aangepast had), en toen las ik dit en die persoon heeft MV...
peroxide
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 02 sep 2017, 19:26
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 12 keer
Recent bedankt: 1 keer

sdecoster schreef:Roaming is inderdaad nog steeds een probleem.
Bedankt iedereen voor de info. Dan ga ik het er toch op wagen (ben niet direct van plan om lang in het buitenland te zitten).
Henry_01
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 mei 2017, 19:01

Vandaag ook voor het eerst een nummer vanuit Afghanistan gekregen, bleek uit Gent te komen. Goed om weten dat dit aan MV ligt. Toch wel vrij irritant, alsook de voicemail knop die nog niet werkt in de iPhone bel app.
dovo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 118
Lid geworden op: 28 nov 2015, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 39 keer

blaatpraat schreef: Ben jij in contact met MV hierover om dit aan te pakken, of weet je dit van ergens anders?
Is MV hiervan zelfs al op de hoogte op 1 of andere manier?
Ik heb hier 30 oktober MV van ingelicht via support. Mijn ticket was inclusief tracing log van de kant van Telenet, met voorbeelden van toen een aantal dagen eerder dat dit nog niet voorviel. MV is dus duidelijk op de hoogte, MV heeft duidelijk het probleem beschreven gekregen.

Buiten een placholder antwoord heb ik niets van hun terug gehoord.
mobile-vikings-support schreef:We krijgen hier inderdaad meldingen van binnen. Ondertussen zijn wij een onderzoek gestart met de netwerkbeheerder om dit probleem zo snel mogelijk op te lossen!

Sorry voor het ongemak.

Heb je verder nog vragen en of opmerkingen? Aarzel dan niet om mij te contacteren.
bdeblier
Plus Member
Plus Member
Berichten: 133
Lid geworden op: 29 jul 2016, 11:06
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

sdecoster schreef:Roaming is inderdaad nog steeds een probleem
Noch in Frankrijk, noch in Ierland enig probleem gehad dit jaar.
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

Het probleem met de foute landcode / geen landcode bij gesprekken van Telenetlijnen naar Mobile Vikings is sinds deze nacht opgelost.
Vanaf nu zou het nummer dus terug correct getoond moeten worden.

Als je merkt dat het nog steeds voorkomt, kan je me dan via PB je gsmnummer sturen, het Telenetnummer en een date/timestamp?

Bedankt!
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Heb ik het nu fout voor of is de situatie bij MV nu verbeterd/stabieler geworden?
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
henkdee
Member
Member
Berichten: 82
Lid geworden op: 08 jun 2019, 11:28
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 1 keer

net gestopt na 6 maanden MV met 4 abonnementen, helpdesk op Facebook is okee, geen klachten over de verbinding, 1 of 2 keer een probleem gehad denk ik, maar ik kon het verbruik niet onder controle houden en dan betaal je dubbel en dik erbij plus bij aankoop van enkele dure toestellen bleek ik minder Vikingpunten te krijgen dan waar ik recht op had.
ONE + 4 sims
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Wat bedoel je precies met "verbruik niet onder controle houden"? Dat probleem zou je dan met elke provider hebben, niet? Of bedoel je dat volgens jou het verbruik bij MV niet klopt tov de werkelijkheid?
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Plaats reactie

Terug naar “Mobile Vikings, Jim mobile”