Het zinkend schip van Mobile Vikings

Hier kan je alles kwijt over Mobile vikings of Jim mobile (wat een product is van mobile vikings)
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1926
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 110 keer
Recent bedankt: 4 keer

wow,

Probeer nu zelf naar de helpdesk te bellen, is dit telefoonnummer nog steeds of terug afgesloten....???
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

De telefoonlijnen zijn momenteel nog gesloten. Die gaan binnenkort terug open.
In de tussentijd vlot te bereiken via e-mail, Facebook, Messenger, Twitter en tussendoor staat de chat ook open op de website.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

******zelfcensuur******
Laatst gewijzigd door satsurfer 05 aug 2019, 16:29, in totaal 1 gewijzigd.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

Weer een storing bij mobile vickings

https://allestoringen.be/storing/mobile-vikings
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
henkdee
Member
Member
Berichten: 82
Lid geworden op: 08 jun 2019, 11:28
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 1 keer

der is overal wel eens iets zeker? ondanks dit topic toch klant geworden bij MV, erg hulpzame crew op Facebook, (nog) geen klachten ;)
ONE + 4 sims
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

Komt wel, geduld :lol:
Lees ondertussen dit topic even
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Hier ook even een probbleem maar de telefoon even in vliegtuigstand en terug en het was in orde.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 883
Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 183 keer
Bedankt: 97 keer

bambipower schreef:Weer een storing bij mobile vickings
wel, had dit een dik uur of zo geleden ook bij Jim, dus er zal iets meer aan de hand geweest zijn. Na een tijdje wel een tragere datalink (in vol 4G gebied) en wat later terug normaal 4G
Gebruikersavatar
henkdee
Member
Member
Berichten: 82
Lid geworden op: 08 jun 2019, 11:28
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 1 keer

bambipower schreef:Komt wel, geduld :lol:
Lees ondertussen dit topic even
haha, ik lees hier al jaren alles ivm Telecom, ik geef MV een (nieuwe) kans, anders ga ik terug naar Orange ;)
ONE + 4 sims
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Modbreak:
persoonlijke aanvallen verwijderd.
amai: 16 posts :eek:
Lid geworden op:
Juni 2019

Da's idd. al jaren actief lid en dossierkennis. :-D Zeker fanboy van MV of medewerker van hen om nieuwe klanten te winnen op dit forum van -meestal- kritische gebruikers :eek:
Sorry, MV zit al +1 jaar te klooien! en altijd is het schuld van een ander of is het 'maar rebooten van toestel', of is het netwerkbeheerder waarnaar ze wijzen. En hier zalven er velen: 'och ja, die problemen zijn maar sporadisch', of
't zal wel beteren' of 'maar ja, hun helpdesk is zo fantastisch' (ja, jonge mensen die zich 'prostitueren' voor hun bazen, cfr. die dame die moest een live FB doen, om hun maandenlange problemen te vertellen (en dat liep zelfs verkeerd met technische storing) :cry: Tja, als je alles zo minimaliseert....
Uw baas die U niet kan bereiken, of überhaupt regelmatig niet bereikbaar zijn zonder dat je het weet. Tja, als je dat allemaal goedkeurt of normaal vindt.
Als je een auto koopt die maar 'af en toe' stilvalt, en je dan maar Touring wegenhulp/VAB belt. (en 2 u. later op het werk) Dan is het opgelost, gewoon omdat het iets goedkopere auto is.

Ik zit nu al jaren PREPAID bij Orange, en lijdt niet aan geheugenverlies -op jonge leeftijd- zoals sommigen hier, maar laatste 2-3 jaar 0 problemen bij Orange (voordien mss. 1/jaar korte panne. Bij base MVNO's was dat vrij regelmatig). Kan al mijn data opsparen die ik nt gebruik (zit nu aan 16gb) en kan prepaids van 15eur kopen voor 13,3 eur. Belkrediet Google Play kopen, betaalsms De Lijn of voor goede doelen. Vragen via FB worden snel beantwoord. Waarom zou ik in godsnaam moeten kiezen voor MV dan? Om 'de rebel' te zijn? Uit sympathie/compassie? Ja, geef ze (nog) maar een kans, voor de 500ste keer. MV goed voor studenten, maar als je lat iets hoger legt: 'No Go' :bang:
Gebruikersavatar
henkdee
Member
Member
Berichten: 82
Lid geworden op: 08 jun 2019, 11:28
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 1 keer

nu weet ik weer waarom ik gestopt was met forums.... ben geen technieker en zeker geen MV fan, ben al +-17 jaar Telenet klant en dus zeer geinteresseerd wat de Userbase erover te zeggen had (PUB) en heeft en Satsurfer ken ik ondertussen genoeg om zijn posts over te slaan....
Laatst gewijzigd door philippe_d 05 aug 2019, 09:18, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: fullquote verwijderd
ONE + 4 sims
pwr
Pro Member
Pro Member
Berichten: 293
Lid geworden op: 14 aug 2004, 08:46
Locatie: Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 7 keer

satsurfer schreef:kan prepaids van 15eur kopen voor 13,3 eur.
ik ben wel benieuwd hoe je dat doet ???
ook dat opsparen van die Gb's snap ik niet zo direct
prepaid heeft toch alleen maar een bonus aan Gb's die slechts een maand geldig is ?
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 980
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 37 keer

satsurfer schreef:MV goed voor studenten, maar als je lat iets hoger legt: 'No Go' :bang:
Eigenlijk zou het niet mogen, als je een dienst levert als bedrijf hoe populair ook bij welke doelgroep moet je dit kunnen leveren 100% kwalitatief.

Na klant van het eerste uur te zijn bij Base (toen nog Orange) was ik jaren tevreden van hun dienstverlening en verbinding, uiteraard heb ik bij de opstart wat netwerkproblemen gekend maar ik aanvaarde dit als normaal van een nieuwe provider en de uitbouw van een nieuw antennepark. Maar toen Telenet uiteindelijk Base overnam verloor ik mijn trouw aan hen, de tussenkomst wat de gemeente voor de aanleg van een kabelnetwerk met mijn geld destijds heeft betaald ben ik niet vergeten.

Mobile Vikings zou het worden, de Robin Hood van de telecomsector. Je moet de kleintjes tenslotte vooruit helpen...
Je zou bijna kunnen zeggen dat ik met de nodige trots het simkaartje in mijn telefoon stopte, naast het voordeel dat je iets minder betaalt steun je toch een bedrijf die in een wereld waar bijna gevochten word om een klant zich recht probeert te houden.
Wat een verkeerd denken van mij. MV was toen nog virtuele provider van Base en binnen de eerste week begonnen de problemen, geen verbinding, sms sturen lukte niet, enz...
De helpdesk van MV contacteren gaf me steevast dezelfde welbekende antwoorden, toestel herstarten, we zoeken het uit,..Het leek wel ingestudeerd.

Mijn eerste buitenlandse trip met de MV simkaart deed hen de das om: MV gebruikte toch het netwerk van Base, dat voor mij nagenoeg probleemloos was voorheen, ook in het buitenland? En nu bevond ik mij op een buitenlandse locatie waar ik voorheen met het Base simkaartje geen probleem had bij roaming, er was er zelfs geen connectie. Een oproep naar hun helpdesk leverde mij weeral die ingestudeerde antwoorden op.
Tot ik na aandringen uiteindelijk het correcte antwoord kreeg: Wij hebben geen verbintenissen met 'meerdere' operatoren in het buitenland...

Dit was meteen het einde van een korte romance met Mobile Vikings voor mij, ik heb wel wat veerkracht en wil wel doorheen een zure appel bijten maar het mag geen mand zijn.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

Velen zijn klant voor het geld dat ze gratis krijgen met hun bestellingen op bol/Coolblue. Gebruik hiervoor https://www.cashbackxl.nl/ deze betalen je in euro's uit en ga naar de provider van je keuze. Cashbackxl heeft dan zelfs ook nog eens meerdere deals dan bij MV, dus ga je zeker je voordeel aan doen
cougare
Plus Member
Plus Member
Berichten: 185
Lid geworden op: 21 nov 2007, 13:24
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 9 keer

bol en coolblue niet beschikbaar bij cashbackxl ...
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2401
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 102 keer

Via Hello bank toch altijd €5 mooi meegenomen.
Maar zomaar via bol kopen doe ik niet, laatste aankoop via bol zou 320-cashback kosten, maar ergens anders aan 294 gekocht.
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

******zelfcensuur******
Laatst gewijzigd door satsurfer 05 aug 2019, 16:28, in totaal 2 gewijzigd.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Goh, Bol/Coolblue is wel makkelijk : vandaag bestellen, morgen in huis. Is makkelijk als je de volgende dag thuis bent. Anders is het puur gokwerk wanneer het afkomt (en mag je er nog achter gaan lopen).

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6009
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Goh, bij mij zijn er meer factoren dan puur de prijs: ease of return, kan ik er desnoods achtergaan om de hoek, hoe is het bedrijf tov zijn werknemers, ... Laat nu vooral in het laatste Amazon zeer slechte punten scoren.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Modbreak:
offtopic
satsurfer schreef:
henkdee schreef:haha, ik lees hier al jaren alles ivm Telecom, ik geef MV een (nieuwe) kans, anders ga ik terug naar Orange ;)
amai: 16 posts :eek:
Lid geworden op:
Juni 2019

Da's idd. al jaren actief lid en dossierkennis. :-D Zeker fanboy van MV of medewerker van hen om nieuwe klanten te winnen op dit forum van -meestal- kritische gebruikers :eek:
henkdee schreef:nu weet ik weer waarom ik gestopt was met forums....
Waarschijnlijk nooit mee begonnen ook? :-D 'Lid' geworden juni 2019. mss. ook eerst eens forumregels nalezen om goed te beginnen, eer je anderen probeert belachelijk te maken :?
http://userbase.be/gedragsregels
"Een quote is bedoeld om op een bericht te reageren als er al meerdere reply's tussen staan, hierdoor wordt het duidelijker waarop je een antwoord geeft, maar het is echter niet de bedoeling dat je bij al je antwoorden de vraag quote!"

Wat doet Mijnheer henkdee (die gestopt was met forums)? mij quoten als mijn post erbovenstaat. :evil:
henkdee schreef:ben al +-17 jaar Telenet klant
Amai, dan ben je een héél kritische persoon, die graag véél te veel betaalt (uit domheid? :eek: ), om gewoon een 'veilig' gevoel te hebben & de middelmaat nastreeft (omdat hij lef niet heeft om een iets moeilijkere oplossing te kiezen):
Een opgedrongen digicorder -die verbleekt bij de mogelijkheden van mijn satreceiver- die dichtgetimmerd is, een middelmatige router/modem (mijn router heeft Wifi ac Wave 2 (sneller dan TN brol, dec-t en voip), en een CI+ waardoor je maar 1 iets kan tegelijkertijd opnemen (sat: tot 32 opnames tegelijkertijd); Triing werkt ook middelmatig (test het hier uit van mijn pa zijn account), geef mij maar voip (wat ik zelf doe, doe ik beter), en die Wifree is ook om te huilen. Werkt helft v/d tijd niet, of is retetraag.
henkdee schreef:en Satsurfer ken ik ondertussen genoeg om zijn posts over te slaan....
Komt de Telenet&MV fanboy dan hier eens over de haag kijken, en als 'grote' jongen te zeggen dat hij satsurfers zijn post overslaat.... (met de kennis van een Vandenborre verkoper id witgoedafdeling die eventjes zijn zieke collega vervangt & telecom verkoopt.) :-D Hoe cool is dat? :banana: respect. :lol:

Oei, blijkbaar zijn er wél mensen (geen fake 'over de muur' kijkers) die mijn posts waarderen, en die samen met elkaars feedback mooie community maken...(ja, jij wist waarom je forums vaarwel zei hé) :eek:
pwr schreef:
satsurfer schreef:kan prepaids van 15eur kopen voor 13,3 eur.
ik ben wel benieuwd hoe je dat doet ???
ook dat opsparen van die Gb's snap ik niet zo direct

@Krisken: ja, en o zo gemakkelijk, zaterdag bestellen, en een allochtoontje (niet racistisch/denigrerend bedoeld!) op zondag laten leveren, want wij Vlamingen werken niet op zondag. :eek: Lekker egoïstisch.

Maandag bestellen is +/- donderdag thuis bij amazon*. Maken 2 werkdagen extra zo'n levensbedreigend verschil uit? Daarbij, ik laat het op veilige plaats naast mijn huis leveren. Moet je er niet 'om lopen'. en liever nog verzend ik naar packstation (24/7) of lokaal postpunt die tot 19 u. open is.
En zou ook op mijn werk mogen laten leveren, maar doe dit uit principe niet.
https://track.bpost.be/preferences/?language=nl

* in principe bij amazon bestellen is ook niet koosjer
https://en.wikipedia.org/wiki/Criticism_of_Amazon
Amazon.com has attracted criticism from multiple sources, where the ethics of certain business practices and policies have been drawn into question.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

satsurfer schreef: Amai, dan ben je een héél kritische persoon, die graag véél te veel betaalt (uit domheid? :eek: ), om gewoon een 'veilig' gevoel te hebben & de middelmaat nastreeft (omdat hij lef niet heeft om een iets moeilijkere oplossing te kiezen)
Met alle respect voor je kritische denken, maar niemand heeft er de nood aan dat je anderen hun huiswerk maakt en ze dan dom noemt. Onze nieuwe collega Henk kan al heel lang een anonieme meekijker zijn die vanaf de zijlijn meekijkt en de nood had mee te reageren. Als hij tevreden is over een bepaald produkt en dat ook zegt, is hij daarom een fanboy ? Ik heb als steekproef een aantal van zijn antwoorden bekeken en kan er nergens terugvinden dat hij ook maar iemand in het hokje van mobile Viking wil duwen, of van Telenet.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Modbreak:
off topic
Allee, de omgekeerde wereld hier, mailracer... :nono:

ik heb er vraagteken bij geplaatst :bang:

Iedereen is vrij te kiezen wat hij wilt, maar 90% is hier negatief over MV (facts & figures!) en Mijnheer Henkdee pretendeert dan 'kenner' te zijn (ook al heeft hij fora afgezworen) en MV nog een kans te geven. :-D Beetje tegenstrijdig/Dissociatieve identiteitsstoornis? :-D

Om vervolgens nog eens te zeggen -als 2 maand lid- dat mijn posts onbetekenend zijn en bijgevolg mensen te schofferen LOL Ja, iedereen op stang jagen/de boel id fik steken en dan buitenvliegen zeker op alle fora?

En nu vlug id pen kruipen om deze 'underdog' nogmaals te verdedigen hé. "Userbasers aller landen, verenigt u!” :banana:

p.s. de vrienden van mijn vijanden zijn ook mijn vijanden. :-D
Laatst gewijzigd door satsurfer 04 aug 2019, 18:09, in totaal 1 gewijzigd.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

Als we nu de persoonlijke aanvallen achterwege laten, blijft het hier gezellig

Ik verschoot er ook van dat er nog tevreden zijn van MV, maar ben er ook wel blij voor. Niet voor iedereen is mobiel zijn belangrijk.
Ik zou toch ook liefst hebben dat MV niet er onderdoor gaat. Dat ze toch voor enige concurentie blijven zorgen in ons slecht mobiel landje. En dan zijn klanten als henk een grote aanwinst.
Hoe meer concurentie, hoe beter voor de klant.
de koe zegt boe
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Modbreak:
off topic
Ja, doelgroep voor MV zijn de 'kenners' zoals Henkdee & low-budget (students) * :-D
Go Mister Henkdee, Go!!! :-D

En deel ons uw ervaringen hier (als je nog lid bent, daar je fora mss. terug afzweert :-D ), hetgeen ik ook al 15 jaar doe!!!! Peace :beerchug:

*Heb ik nu 'low budget' students aangevallen?
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 980
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 37 keer

bambipower schreef:Ik verschoot er ook van dat er nog tevreden zijn van MV, maar ben er ook wel blij voor. Niet voor iedereen is mobiel zijn belangrijk.
Ik zou toch ook liefst hebben dat MV niet er onderdoor gaat. Dat ze toch voor enige concurentie blijven zorgen in ons slecht mobiel landje.
Uiteraard dat moet zo zijn, kleintjes verdienen het ook om er iets van te maken en kunnen altijd wat kriebelen aan de tenen van die drie groten. Hoewel dit niet makkelijk is, ze moeten namelijk altijd op het achterste zitje van de fiets meerijden en indien ze niet stilzitten krijgen ze misschien een draai om de oren.

Er is zeker een doelgroep voor MV en die zal er altijd zijn als ze hun prijs gedrukt houden, alleen is het jammer dat ze af en toe een draai rond de oren krijgen en hun klanten daar dan de gevolgen van dragen.
Je kan het moeilijk blijven volhouden bij mij dat de problemen enkel bij MV liggen. De grote provider waarvan ze de hardware gebruiken kan hen, best met hun know how helpen en bijstaan.
Doen ze dus helemaal niet. Het werkt meer als; je mag meerijden maar je moet jezelf vasthouden, doe je dit niet en val je eraf dan is dit niet mijn probleem. Maar ik stop wel om je er terug te laten opkruipen.

Voor hen die niet echt leunen op een betrouwbare verbinding kan ik ze alleen maar aanraden, ik heb een onberispelijke connectie nodig dus behoor ik niet tot hun doelgroep.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

[Mod] Persoonlijke aanvallen en off-topic discussies opgekuist.

Gelieve de Forumregels te respecteren
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Converted
Pro Member
Pro Member
Berichten: 336
Lid geworden op: 11 aug 2006, 16:08
Twitter: ReleaseUrSelf
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 16 keer

pwr schreef:
satsurfer schreef:kan prepaids van 15eur kopen voor 13,3 eur.
ik ben wel benieuwd hoe je dat doet ???
ook dat opsparen van die Gb's snap ik niet zo direct
prepaid heeft toch alleen maar een bonus aan Gb's die slechts een maand geldig is ?
Als je bij Orange prepaid binnen de 31 dagen herlaad wordt je data overgedragen naar de volgende maand. Zo kan je komen tot 20gb aan data.
"ONEup -> 1000/40"
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2656
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Klein vraagje ik parkeer regelmatig in Antwerpen via de parkmobile app, billing via gsm werkt niet omwille van corporate abonnement. Ik heb echter nog een mv kaart met veel Belkrediet op, werkt het om parking daarmee te betalen, zo ja via welke van de 2 nummers ?

Lijkt mij wel een goed doel voor overtollig Belkrediet.
thepretorian
Pro Member
Pro Member
Berichten: 264
Lid geworden op: 07 jan 2009, 18:19
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 23 keer

Bij 4411 werkt het alvast niet met MV.
jjf971
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 aug 2019, 20:44
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Disclaimer: een beetje 'rant' in dit topic.

Als iemand die weinig technische kennis heeft, maar wel geïnteresseerd is in techniek en afhankelijk is van mobiele diensten, was tot een 5-tal jaar geleden Mobile Vikings voor mij innovatief enerzijds en een geweldig alternatief anderzijds (goede interface, klantendienst, betrouwbaarheid en als 'budgetproduct' relatief snel door de hevige investeringen van BASE toen).

Iets later ging helaas, zoals bij alle andere enkel commercieel-gerichte providers, de klantendienst sterk achteruit qua algemene tevredenheid (oplossen in geval van een probleem) en kennis (algemene antwoorden die je maanden later nog niks vooruit hebben geholpen).
Aangezien de concurrentie toen een beter netwerk en aanbod kon bieden (Mobistar, Internet On Mobile, meer specifiek), heb ik de overstap gemaakt, waarvan zeer tevreden toen.
Wegens andere redenen ben ik toen toch moeten overstappen naar iets met meer belminuten, waarna ik daar moest vertrekken door een technisch probleem met mijn account.
Net iets meer dan 3 maand terug ben ik dan, tijdelijk, even overgestapt op MV (waarschijnlijk omdat het gratis was). Ik was wel verrast door hun aanbod, en bleef dus een tijdje.

[TL;DR] Op die 3 maand tijd heb ik 5 keer geen netwerkverbinding gehad, als het er geen 6 waren. Meeste daarvan duurde ongeveer een uur. 4 andere keren had ik wel verbinding, maar werkte ze niet (zowel bellen, sms'en als data), plus de keren dat ik het dan misschien niet merkte en een paar andere incidenten.
Helemaal ongelegen kwam het toen ik een familielid die met de ambulance afgevoerd was moest volgen, en ik het adres niet kon opzoeken (of de ambulance niet kon bellen, buiten dat ik eerlijk gezegd niet aan 112 had gedacht). En ook vandaag was mijn verbinding weer een goed uur weg...

Pas op, ik snap dat ze 'goedkoper' zijn, maar voor een bedrijf dat zoveel reclame maakt op tv en zich nu als grote speler profileert, is dit toch echt erg... Ik overwoog hun onbeperkt tariefplan, maar hun service is echt onvoorspelbaar en onbetrouwbaar.
Om heel eerlijk te zijn, was mijn verbinding bij Lycamobile, hoewel van lagere kwaliteit, een stuk betrouwbaarder. Zelf daar moest ik een nummer niet soms 3 keer draaien voordat het daadwerkelijk begon te bellen, of zonder 'Call failed' te krijgen, elke keer.

Wat is er toch misgegaan met het bedrijf dat 5 à 6 jaar geleden zo goed was? :(

[Mod] samengevoegd met bestaand topic over MV.
Het is echt onnodig om hiervoor telkens een nieuw topic aan te maken

lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

Het volgende zijn gewoon vermoedens maar ik denk dat ik wel in de buurt kom :angel: Zover ik weet maakt of maakte Mobile Vikings al jaren verliezen. Als ik me goed herinner zijn de problemen begonnen nadat het overgenomen is door Medialaan. Ik vermoed dat antwoord simpel is; Medialaan heeft het uiteraard gekocht met als plan het winstgevend te maken. Daarom dat ze full MVNO werden (kosten besparen?) en overschakelden naar het Orange netwerk (wellicht ook goedkoper voor hun). Dit kon allemaal met relatief weinig problemen verlopen (ik heb weinig klachten gezien van Telenet klanten die van Orange -> Base netwerk switchten) maar als alles zo goedkoop mogelijk moet ...
Lijkt mij ook de reden om bepaalde diensten niet meer aan te bieden; Viking Talk, Viking prepaid card enzoverder

TL;DR: ik vermoed $$$
jjf971
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 aug 2019, 20:44
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

lanadekat schreef:maar als alles zo goedkoop mogelijk moet ...
Ik denk ergens wel dat ze klanten gewonnen hebben omdat ze veel bekender zijn en het een beetje een 'fancy' product is (ook met de dadata-spotjes enzo). Maar hoe kan je het product nu zo uit het oog verliezen... Daar zou ik als Medialaan niet eens geassocieerd meer mee willen zijn, of toch niet trots op zijn. :-o

Ik merk nu ook dat Lyca hun tariefplannen weer hebben aangepast. Ze stonden weer ver achter, maar nu... €25 voor 15 GB en onbeperkt bellen (bij MV €25 voor 10 GB en 150 minuten bellen). Ook €30 voor 20 GB (dus een beetje zoals het onbeperkte tariefplan, met het verschil dat je aan lagere snelheid wel nog kan verdersurfen bij MV, als je een netwerkverbinding hebt, uiteraard).

Nooit gedacht, maar ik overweeg echt de overstap naar Lyca terug. Hoewel niet altijd even snel of goed, het werkte wel vrijwel altijd en ik heb volgens mij nooit een gesprek gemist dat ik nooit kreeg, integenstelling tot 1 op 4 gesprekken misschien bij MV. Ook altijd meteen verbonden als ik wou bellen.
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 789
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 71 keer

excuus appelen en peren
MV thethering
Lyca nog steeds niet.
Nu in belgie niet zo belangrijk maar over de landsgrens is het een ander verhaal.
In belgie voor mezelf wifree , proximus.
Laatst gewijzigd door philippe_d 23 aug 2019, 09:28, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: fullquote verwijderd
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2401
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 102 keer

-Besparen besparen besparen lijkt me dat.
-Klantendienst die maanden plat lag. En tegenwoordig antwoorden ze naast de kwesti, moest elk bedrijf nu eens investeren in een klantendienst die direct een juist antwoord kan formuleren klanten tevreden en kostenbesparend in the end...maar ze outsourcen liever aja kostenbesparend maar in the end komt het hen even duur uit + slechte reclame op social media.
-Inderdaad vandaag ook zonder netwerk gezeten...als dit ongelegen komt heeeeel vervelend!
-Ik blijf omwille van de vikingpunten, ik betaal €11 ipv €18 in dat opzicht heb ik geen zin om terug 20 per maand te gaan betalen bij de concurrent.
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

Opgericht door mensen die iets nieuw willen en vooral technisch een goed produkt willen opbouwen maar financieel raken ze er niet uit.
Overgenomen om er geldkoe van te maken met enkel interesse in marketing en verkopen.

Denk dat je dat verhaal bij praktisch allemaal kunt plakken.
Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1099
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

Medialaan als de schuldige aanwijzen lijkt me iets te eenvoudig. Ja, de overname heeft het profiel van MV grondig gewijzigd, maar de verliezen stapelden zich wel al jaren op en zonder de kapitaalsverhoging van 10M EUR (!) door Medialaan was het Vikingschip waarschijnlijk al lang roemloos vergaan.

Eenvoudig gesteld: Medialaan heeft nog niet veel financieel plezier beleefd aan Unleashed. Uiteraard is winstgevendheid doel, maar met een verlies van 7M EUR vorig boekjaar en een overgedragen verlies van 16,5M is er nog een héél lange weg af te leggen.
bollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 920
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 27 keer

Een zéééér lange weg denk ik. Ik zie ze aan die vikingpunten ook nog sleutelen. Onlangs abbo aangevraagd voor familielid, ge annuleert na het lezen van dit forum. Ik zat als tiener ook bij Mobile Vikings, was beste op de markt met super helpdesk.

tien heeft gelijk spijtig genoeg.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 155 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik merk weinig problemen op bij MV, die er vroeger niet waren,(eerlijkheidshalve dien ik hierbij op te merken dat ik vroeger hoofdklant was bij MV, en nu enkel voor mijn tablet).

Mij lijkt het eerder dat ons verwachtingspatroon door de andere providers naar boven is bijgesteld.
Toen ik in het prille begin klant werd, veel mijn netwerk ook regelmatig weg. Maar omdat ik 2 GB kreeg voor € 15, terwijl andere providers voor het 3dubbele slechts MB's aanboden, nam ik dat voor lief.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

bollegijs schreef: ge annuleert na het lezen van dit forum.
Alsof een paar gefrustreerde flooders u in staat gaan stellen om verantwoorde keuzes te maken.
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1078
Lid geworden op: 10 maa 2010, 13:32
Locatie: Kapellen
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 66 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ben al een tijdje MV nu, met 5 kaartjes.

Ik moet toch ook zeggen dat er toch wel wat meer wegval is nu van de verbinding.

Dit weekend een dubbele top-up gedaan omdat ik dacht dat er iets verkeerds was gelopen. De eerste top-up kwam er pas door na de 2e. OK , was misschien wat snel.
Gisteren opnieuw een top-up gedaan, wederom geen belwaarde toegevoegd. Maar deze keer geduldig gebleven, echter deze ochtend nog steeds niets erop. Berichtje gestuurd en er was iets met het systeem, nu zou ik een tot een paar uur moeten wachten tot de belwaarde erop staat. Wel, als er niets meer opstaat is dat wel vervelend.

De laatste top-ups heb ik via de payconiq app gedaan ipv bancontact kastje met kaart, misschien dat het daar gezocht moet worden.

Gevoelsmatig loopt het toch niet zo vlot als voorheen.
Plaats reactie

Terug naar “Mobile Vikings, Jim mobile”