Ik heb nieuw speelgoed!

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

SpecialK schreef:En inderdaad, als't nu een M135i was zou je een serieus nadeel ondervinden van FWD, maar een 150 pk diesel... dat krijg je met de voorwielen ook nog wel op de weg gezet :)
150 PK en vooral het koppel van een diesel voor dergelijke kleine wagen maken dat toch best wel pittig.
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1590
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 132 keer
Recent bedankt: 1 keer

Die zijn inderdaad niet traag, maar hebben ook niet echt tractieproblemen. Ik heb in't verleden een aantal D-segment 130 en 140 pk diesels met voorwielaandrijving gehad (wogen rond de 1700 kg) en dan had je bij volgas soms toch wel wat last van "torque steering". Mijn laatste voor degene die ik nu heb was een Audi A3 2.0 TDI; erg pittig maar door het lagere gewicht eigenlijk weinig problemen met het koppel op de wielen krijgen.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Deze weegt maar 1300Kg en heeft dan ook nog eens de stuggere ophanging, dus denk dat het voor die paar PK allemaal wel zal meevallen.

Net overlegd met HR hier en ze geven hun zegen, straks dus naar de garage om te bestellen. Vroegste levering September, maar mijn contract wisselt pas eind Oktober dus zal ie daar een paar weken in de garage moeten staan...
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1783
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

selder schreef:Deze weegt maar 1300Kg en heeft dan ook nog eens de stuggere ophanging, dus denk dat het voor die paar PK allemaal wel zal meevallen.
1300kg? Volgens de catalogus weegt een 118dA 1505kg.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

51Bgfynqq-L._SL1000_.jpg

Mijn vorige bel was veel te stil, zeker omdat ik altijd in het stad rondrijd. Aangezien de officiële versie van deze bel toch wel heel duur is, ben ik voor deze 'amazon's choice' (Chinees?) alternatief gegaan. Ik raad hem zeker aan!
Het geluid is inderdaad veel sterker terwijl dit qua functionaliteit een gewone bel is. Dus niks op te laden en zo.
De installatie was niet zo eenvoudig omdat er totaal geen instructies bij zitten. Nochtans is het relatief eenvoudig eens je het weet. Toch een dik kwartier mee bezig geweest voordat ik het snapte.
Eerst haal je de oude bel ervan. Dan plak je het rubberen beschermingsbandje daar waar je de bel wil plaatsen op je fietsstuur.
Je moet dan het metalen gespje rond je stuur hangen en in de gaatjes stoppen die links en rechts zitten in het plaatje aan de onderkant van de bel. Dan de vijs aanschroeven tot het spant. Let erop dat de 'pootjes' mooi links en rechts vallen van de beschermingstape. All done!
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Deze bel lijkt wel heel goed op de originele, ik ken slechtere kopieën alleszins. Ik heb een originele en doe dat altijd: origineel boven kopie verkiezen. Hoe klinkt deze? Filmpje?
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik ehb nog geen filmpje, zal misschien later eens proberen. Als ik vergelijk met spurcycle video's op youtube dan valt me op dat deze zeker minder lang nagalmt. Maar op zich is dat ook geen probleem, zolang ik gehoord word.

Meestal koop ik ook het origineel maar hier was prijs * 3 en is het nut toch relatief beperkt.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Bwa nut... ik bel soms voor het plezier met mijn spurcycle. Puur genieten. Een zen momentje.
Laatst gewijzigd door liegebeestig 15 jun 2019, 21:33, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Als deze zou kapot gaan binnen een paar maanden, dan koop ik zeker een spurcycle ;).
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Is er al een topic "wat is je nieuwste game?" - of mag het hier?



Voor de prijs van 1 koffie, een in 4K remastered spel wat ik nog op de PC meer dan 20 jaar geleden heb gespeeld.
Geen zin om er 15 euro aan te geven voor de PS4 versie, dus dan maar eens de oude GTA 4 /5 game PC met Steam opgestart.

Eerste 15m zijn al zeker genietbaar ;)
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3977
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 410 keer
Bedankt: 100 keer

Een echte klassieker, een kameraad van me vroeger die was zot van die point and click adventure spellen.
Deze Full Throttle kon ik ook wel smaken alsook de Leisure Suit Larry spellen ;)
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

AnD schreef:Een echte klassieker, een kameraad van me vroeger die was zot van die point and click adventure spellen.
Deze Full Throttle kon ik ook wel smaken alsook de Leisure Suit Larry spellen ;)
Was geen grote fan van LSL, maar wel van:

Rise of the dragon (op amiga):


In de jaren 90 heb ik LSL nog gezien op zo'n oldskool IBM PS2 .... ik had toen een C64, nadien een amiga + sega megadrive (met o.a. sonic the hedgehog) en nadien een 386dx33. Sommige amiga games liepen sneller door HW accell dan die 386dx33, maar 256 kleuren VGA had voor adventures wel een grote impact dan de amiga met zijn palet van max 4096 kleuren. Toen ik de amiga als puber kocht, was die wel stukken beter dan CGA en EGA op de PC met zo'n PC beeper ;)
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 08 jul 2019, 22:21, in totaal 1 gewijzigd.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1301
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Vandaag eindelijk besteld, later deze week in huis:
Afbeelding

Een Trek TM4+

Fietsen zal terug een stuk aangenamer zijn met die ondersteuning. :-D
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Mijn vakantiegeld is er al door sé
Ik ging wachten tot volgend jaar, maar de prijs was te interessant om die niet mee te nemen :angel:
178300_light_zoom.jpg
download.jpg
download.jpg (6.83 KiB) 3394 keer bekeken
Rood vind ik maar niks, dus 5 lagen van dit goedje erover gezet, werkt goed (hoelang is afwachten natuurlijk)
9200000073752771.jpg
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Hier, tijdelijk toch, een elektrische bakfiets. Ons stadsbestuur maakt deze gratis 1 week beschikbaar, op reservatie, per gezin. Wij waren de eersten ;-)

Is zeer makkelijk voor boodschappen en tripjes. Eerst ervaring met elektrische (bak)fiets en dat is inderdaad wel een wereld van verschil die trapondersteuning. Zonder gaat echter ook, qua gewichtsverdeling is deze wel zeer goed gebalanceerd moet ik zeggen.

Moeten nu nog eens een driewieler model testen, want de vrouw is in de markt voor zoiets. Alleen die prijzen man ... daar koop ik mij een 2dehands autootje van ...
Bijlagen
C754DED7-84A7-4E2B-9BD3-E236E7F313D5.jpeg
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 14 keer

Sasuke schreef:Moeten nu nog eens een driewieler model testen, want de vrouw is in de markt voor zoiets. Alleen die prijzen man ... daar koop ik mij een 2dehands autootje van ...
Met dat verschil dat de kosten van de 2dehandse auto nog lang na de aankoopdatum oplopen (onderhoud, herstelling, taks, verzekering, brandstof) en dat uw elektrische fiets quasi verniet rijdt: onderhoud & herstelling zal maar een fractie kosten, brandstof (elektriciteit) is verwaarloosbaar.
Veel plezier ermee!
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Mja, als ik de auto kon vervangen, direct. Maar mensen vergeten soms dat die ebike een surplus is. Ik werk op min. 50km enkel afstand van huis. Dichtstbijzijnde treinstation om naar Brussel te geraken 2D/week) is ook 45km ... dat is mij toch net wat te veel voor dagelijkse met de fiets te doen. Niet zozeer de moeite/afstand, maar wel de tijd die ik ermee verlies. (2u enkel in ideale omstandigheden)
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 14 keer

Laat ik beginnen met een disclaimer: ik wil niemand persoonlijk aanvallen.

Dat gezegd zijnde is het een kwestie van uzelf organiseren en keuzes maken.
Op mijn firmawagen na hebben we geen auto, als gezin met 2 voltijds werkenden en 2 schoolgaande kinderen inclusief de nodige hobby's.
Omdat de overheid weigert een degelijke verbinding (frequentie + vertragingen) te laten organiseren door de NMBS vanuit een station met 45K inwoners, heb ik nog een firmawagen nodig.
Alle* andere verplaatsingen doen we met de fiets(en): elektrische fiets, fietskar, kindertandem, kinderfietsen, ... wij hebben een heel arsenaal fietsen om de transportnoden te lenigen en tot hiertoe gaat dat prima.

4 uitzonderingen op "alle"
- te groot/zwaar: als we een familie BBQ geven voor 40 man, krijg ik dat niet in de fietskar geladen en heb ik een (auto)koffer nodig om alle versleept te krijgen
- te ver: meer dan 10km is niet meer handig om met kleine kinderen te doen
- ziekte/ongeval: recent een paar gebroken, verstuikte ledematen gehad in de familie, dat is ook niet de moment om met de fiets te rijden :)
- snelheid: soms is snelheid een argument en soms is de auto ook sneller
De gehaaide immo-sales-rep heeft wel een punt: locatie, locatie, locatie...
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6012
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 829 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Sasuke schreef:Hier, tijdelijk toch, een elektrische bakfiets. Ons stadsbestuur maakt deze gratis 1 week beschikbaar, op reservatie, per gezin. Wij waren de eersten ;-)

Is zeer makkelijk voor boodschappen en tripjes. Eerst ervaring met elektrische (bak)fiets en dat is inderdaad wel een wereld van verschil die trapondersteuning. Zonder gaat echter ook, qua gewichtsverdeling is deze wel zeer goed gebalanceerd moet ik zeggen.

Moeten nu nog eens een driewieler model testen, want de vrouw is in de markt voor zoiets. Alleen die prijzen man ... daar koop ik mij een 2dehands autootje van ...
Hoe stabiel bolt dat? Het lijkt me zo een type fiets waar de minste zijwind of beweging van een kind een behoorlijke kans tot vallen met zich meebrengt.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 14 keer

devilkin schreef:Hoe stabiel bolt dat? Het lijkt me zo een type fiets waar de minste zijwind of beweging van een kind een behoorlijke kans tot vallen met zich meebrengt.
Wij hebben een elektrische kindertandem:
Afbeelding
(niet mijn foto)

Qua verdeling van gewicht etc vergelijkbaar met een bakfiets.
Dat bolt heel stabiel, de kinderen kunnen vrij bewegen maar moeten niet beginnen "tegenwringen": als ik naar R stuur en zij hangen naar L is dat lastig. We hebben hen dus gevraagd dat niet te doen. Het correct "meehangen" in de bochten gaat ook heel natuurlijk voor hen, het is vergelijkbaar met hun eigen fietsen. Vergeet ook niet dat de volwassenen de fiets bestuurt, dus het gewicht van de fiets én de volwassene gaan in de richting dat hij/zij wil. De impact van het gewicht of de beweging van het gewicht van de kinderen is beperkt.
Dit in tegenstelling tot een tandem met 2 volwassenen, als daar de achterste (de voorste stuurt) niet "meehangt", kan je héél moeilijk sturen (en dus moet je vertragen, waardoor je minder moet hangen).
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Zoals hierboven, stabiliteit zeker geen issue. Het trekken op de poten vind mijn vrouw wel moeilijk, dus zij opteert liever voor de nog stabielere 3wieler.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

Een tweedehands wagentje? :eek: Een nieuwe zal je wellicht bedoelen. Tenzij jezelf gaat knutselen.

Als je stabiliteit wil zou ik toch voor een vierwieler gaan. ( nee, geen auto :wink: )
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Het werd tijd voor een nieuwe uitrusting op het werk (niet via het werk, maar zelf gekocht)

Macbook Pro 13" BTO (i7, 16GB RAM, 512GB SSD) en een iPad Pro 11" Wi-Fi 64GB + smart keyboard folio en een Incase City Brief 13".
De 15" Macbook Pro mag met pensioen en de Incase ICON Backpack ook.

Nu nog wachten op Catalina en iPadOS zodat ik de iPad als extra scherm kan gebruiken, want het verschil in DPI tussen het macbook scherm en de Dell U2415 schermen op het werk begint me een beetje te ergeren...

De dongles zijn voor het materiaal of de mensen waarmee ik samenwerk die nog niet doorhebben dat het 2019 is :-)
IMG_2965.jpg
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1336
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

selder schreef: Nu nog wachten op Catalina en iPadOS zodat ik de iPad als extra scherm kan gebruiken
Daar zijn er ook wel een hoop apps voor maar met de enkelingen die dit beloofden mogelijk te maken voor windows->ipad is het bij mij geen succes geweest.
Interessante collectie gekabel :p
Gebruikersavatar
antutu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 376
Lid geworden op: 12 jun 2017, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 37 keer

Goztow schreef:Als deze zou kapot gaan binnen een paar maanden, dan koop ik zeker een spurcycle ;).
Ff geheel offtopic maar.... ben jij nu admin af? :-o
There's something strange and you can't reboot. Who you gonna call? Joost Prutsers.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Een fietsmand voor de kat, een speelbal voor de kat, een draagtas voor de kat :banana: En wat weken geleden een kitten (vondelingske van 5 weken oud, inmiddels 11 weken oud).

Een mixer om home made smoothies te maken, we hadden al een bullet maar die was daar niet zwaar genoeg voor.
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1974
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 102 keer
Recent bedankt: 1 keer

selder schreef:Het werd tijd voor een nieuwe uitrusting op het werk (niet via het werk, maar zelf gekocht)
Heb vooral interesse in die 2 blauwe BIC M10 Original Ballpoint Pen's. :-D
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Oh, zeker 2, 1ntje wordt toch altijd gestolen...

De gewone iPad Pro cover komt morgen aan, toetsenbord is wat bulky...
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1336
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

seagull schreef: Heb vooral interesse in die 2 blauwe BIC M10 Original Ballpoint Pen's. :-D
Mijn zus is daar ook grote fan van :)
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6012
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 829 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Nieuw moederbord + cpu + cooler:

Asrock Phantom Gaming 4 x570
Ryzen 3700x
Noctua NH-U12S

Leuke combinatie... wat een verschil.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
jphermans
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 922
Lid geworden op: 31 aug 2009, 15:28
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 109 keer

Vandaag besteld maar is nog niet binnen. Een dev bordje waarmee het een en ander kan gemaakt en geprogrammeerd worden. Hier kunnen leuke dingen mee gedaan worden en qua prijs valt het nog goed mee. Meer info op https://m5stack.com
ad7dbc93665a440ddae573e835e344f67.png
ad7dbc93665a440ddae573e835e344f67.png (150.92 KiB) 2012 keer bekeken
Internet via Mobile Vikings
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1297
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 63 keer

Enkele domotica prullaria:
  • ConBee II stick: ter vervanging van de Hue hub, zodat ik ook niet Hue-apparaten (Xiaomi, zie hieronder) kan toevoegen
  • Diverse Xiaomi sensoren: switch, water en magneetcontacten
  • ESP32cam bordje: wil met openCV mijn meterstand uitlezen.
conbee.jpg
conbee.jpg (4.84 KiB) 1728 keer bekeken
esp32cam.jpg
Gebruikersavatar
jphermans
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 922
Lid geworden op: 31 aug 2009, 15:28
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 109 keer

Ik heb ook enkele van die ESP32-cam bordjes gekocht maar wanneer ik deze wil programmeren met Arduino dan schrijft die mijn programma wel weg. Maar in de serial monitor zie ik dat de camera niet ondersteund wordt. Bij de voorbeelden in Arduino kies ik voor een webserver met camera maar de geen enkele van de voorgestelde camera’s wordt herkend. Heb jij een voorbeeld van hoe ik deze toch kan doe werken ?
Alvast bedankt.
Internet via Mobile Vikings
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1297
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 63 keer

Off-topic hier, maar welke variant heb je, welke camera-chip, ...
Als ie standaard niet ondersteund is, zal je de pinout moeten achterhalen.

Bij mij wordt ie wel herkend, maar bij het ophalen van het plaatje hangt de code in het ophalen van de framebuffer. De mijne gaat dus retour :-)
liber!
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 922
Lid geworden op: 09 apr 2006, 17:48
Twitter: nathan_gs
Uitgedeelde bedankjes: 231 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

devastator schreef: Diverse Xiaomi sensoren: switch, water en magneetcontacten
Welke sensoren heb je gekocht? Hier ook interesse om EGW te monitoren. Ik heb enkele TCRT5000's gekocht, deze zouden iets efficienter moeten zijn.
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6008
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

Afbeelding

Om zelf te plaatsen :beerchug:
f*** yeah, doe-het-zelf is zo moeilijk niet mits de nodige research die ik met plezier doe.
Goed gereedschap kopen is goedkoper dan een "vakman" en daar heb je levenslang nog plezier aan.
Wat je zelf doet, doe je meestal beter, ik heb al voor hetere vuren gestaan.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1297
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 63 keer

liber! schreef:
devastator schreef: Diverse Xiaomi sensoren: switch, water en magneetcontacten
Welke sensoren heb je gekocht? Hier ook interesse om EGW te monitoren. Ik heb enkele TCRT5000's gekocht, deze zouden iets efficienter moeten zijn.
Maar dat zijn optische sensoren voor je draaischijf ? Hoe doe je dat dan met water/gas? Mijn tellers wil ik integreren met de camera van de ESP32. met openCV (dmv K nearest neighbour) wil ik de getallen 'herkennen'.
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

honda4life schreef: Om zelf te plaatsen :beerchug:
f*** yeah, doe-het-zelf is zo moeilijk niet mits de nodige research die ik met plezier doe.
Goed gereedschap kopen is goedkoper dan een "vakman" en daar heb je levenslang nog plezier aan.
Wat je zelf doet, doe je meestal beter, ik heb al voor hetere vuren gestaan.
Heb je dan een bedrijf gevonden die de in-bedrijfsstelling wil doen (e.g. aansluiten van de gasleidingen ?), want anders ben je niet verzekerd bij schade die te verhalen is op het toestel. Bij ons in de buurt was er geen enkel bedrijf die een zelf-bouw opzet wou valideren/aansluiten ... :(
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1336
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

honda4life schreef:ik heb al voor hetere vuren gestaan.
BBQ is normaal heter dan een airco :angel:
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6008
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

Sasuke schreef:
honda4life schreef: Om zelf te plaatsen :beerchug:
f*** yeah, doe-het-zelf is zo moeilijk niet mits de nodige research die ik met plezier doe.
Goed gereedschap kopen is goedkoper dan een "vakman" en daar heb je levenslang nog plezier aan.
Wat je zelf doet, doe je meestal beter, ik heb al voor hetere vuren gestaan.
Heb je dan een bedrijf gevonden die de in-bedrijfsstelling wil doen (e.g. aansluiten van de gasleidingen ?), want anders ben je niet verzekerd bij schade die te verhalen is op het toestel. Bij ons in de buurt was er geen enkel bedrijf die een zelf-bouw opzet wou valideren/aansluiten ... :(
Ik heb me zelf een set gekocht om de flares te zetten en de juiste smeerolie voor de afdichtingsvlakken.
Ik heb momentsleutels, dus ofwel bestel ik me nog kraaienpoten zodat ik deze gebruik, ofwel moet ik een beetje improviseren met een steeksleutel en een gewicht om het juiste moment aan te halen (alsof één installateur op moment aandraait, die liggen niet wakker van een flaremoer die na verloop van tijd scheurt en lekt hoor, goed voor de service na enkele jaren :lol: ).
Verder nog een set kernboren, valt allemaal goed mee qua prijs hoor.
Vacuumpomp en manifold kan ik gebruiken van een kameraad.
Al bij al een kleine 100€ aan materiaal moeten aanschaffen dus.
Een andere kameraad koeltechnieker kan ook officieel in dienst komen nemen voor 40 € (maar tegen dat die eens tijd heeft)...
Dat ik op het toestel zelf geen garantie heb dat boeit me niet, voor wat ik uitspaar kan ik zowat een nieuwe unit kopen.

Het niet verzekerd zijn is een nieuw gegeven voor me...
Ofwel hebben ze jou wat wijs gemaakt als verkoopspraatje.
Zou best wel kunnen dat de samenbouw anders niet CE-gekeurd is inderdaad maar zo kan je over alles wel iets zeggen...
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”