Speedelec 40km enkel traject totaal 80 km

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

Petrikske schreef:Iets wat mij als wandelaar inderdaad ook vaak opvalt, zelfs als je met een bange hond onderweg bent.
Gewone fietsers besteden aandacht aan jou en je bange huisdier en zorgen dat er ruimte is voor een eventuele uitbraak ook al heb je die viervoeter bijna bij haar nekvel vast terwijl de wielertoerist daarentegen vaak rakelings langs je heen komt gefietst, professioneel hoor.... :roll:
die mannen op hun elektrische fietsen hebben eigenlijk te weinig controle over hun fiets, te weinig vaardigheden,... ipv hun snelheid aan te passen, maar daarvoor hebben ze dat ding niet gekocht, is het dus schuld vd hele wereld.

als je een bus ziet stoppen aan een halte dan stop je natuurlijk om iedereen op en af te laten stappen.
rijd je 40 is het inderdaad lastig als je telkens vol in de remmen moet gaan.
90% maakt dan lawaai, vloekt op de omstaanders en zijn de facto terroristen die iedereen de stuipen op het lijf jagen

of begint dat te discussiëren per wat er in eht wetboek staat om zo hun gelijk te halen :)
Laatst gewijzigd door 1207 11 aug 2019, 12:26, in totaal 1 gewijzigd.
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1078
Lid geworden op: 10 maa 2010, 13:32
Locatie: Kapellen
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 66 keer
Recent bedankt: 2 keer

En daar verschiet je van, groot deel zijn allemaal automobilisten die overgestapt zijn, en nemen hun gedrag gewoon mee. Dat lees je toch in diverse topics hier, het kan allemaal wel wat rapper en alle verkeersregels zijn er om de automobilist te pesten. Dat gedrag gaat niet veranderen omdat het veortuig veranderd.

@slafes : Ik ervaar de Bosch motor toch anders. Inderdaad een afwijking van zo'n 2km/u tov de werkelijke snelheid. Ondersteuning gaat tot 45km/u, maar bij 43.5km/u (allen werkelijke snelheid) begint die zijn ondersteuning af te bouwen om te eindigen bij 0 ondersteuning als je 45 bereikt. Om nu te zeggen dat ik vlotjes tegen de begrenzing aanstamp(43.5 werkelijk, 44.5/45 op de teller) is veel gezegd. Snel rijden met een Bosch motor is een degelijke inspanning leveren.

Het type traject(lengte en vorm=lichten,kruispunten,korte of lange stukken,..) bepaald in grote mate de gemiddelde snelheid. Type van fiets(vermogen motor) zal de mate van inspanning bepalen :)
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer



Problem solved
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2998
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 593 keer
Bedankt: 82 keer
Recent bedankt: 1 keer

Gewoon doorstappen op dat zebrapad verdorie!
Ik ga te voet naar m'n werk en heb er toch al enkele in de remmen laten gaan, tis immers ver gekomen.
Auto's, bussen, vrachtwagens etc..stoppen om je over te laten steken maar meneer en mevrouw de fietser willen je gewoon van het
zebrapad afknallen. :nono:
Vroeg of laat zal het wel een keertje een arbeidsongeval worden denk ik.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2084
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Als je het hebt over het filmpje van lanadecat: madam steekt over terwijl het rood is en let totaal niet op wat er rond haar gebeurd omdat ze op haar smartphone bezig is :bang: . Haar mentaliteit is levensgevaarlijk voor beide partijen hier.

En zelf mankeer je toch ook iets je jezelf in het verkeer smijt en accepteert dat je daardoor ooit eens een arbeidsongeval zal krijgen. Met een beetje pech hou je er voor de rest van je leven blijvend letsel aan over... maar hey, in de rechtbank zal je wss wel je gelijk krijgen :-)
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

En hier gaan we weer... is het niet de schuld van de automobilisten, is het de schuld van speed pedelecs, wielertoeristen,... Kortom, eigenlijk is het altijd iemand anders zijn schuld. :)
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

Het is de schuld van de overheid. :angel:
Betere fietspaden aanleggen zodat we daar kunnen op doorrijden (zoals naast het kanaal op de meeste plekken) en niet tussen de voetgangers en auto's moeten rijden.

En dan kunnen we wat rustiger rijden op plekken waar er veel verkeer is.
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1078
Lid geworden op: 10 maa 2010, 13:32
Locatie: Kapellen
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 66 keer
Recent bedankt: 2 keer

lanadekat schreef:...

En dan kunnen we wat rustiger rijden op plekken waar er veel verkeer is.
Iets zegt me dat dat niet zou gebeuren :twisted:
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2998
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 593 keer
Bedankt: 82 keer
Recent bedankt: 1 keer

MaT schreef:Als je het hebt over het filmpje van lanadecat: madam steekt over terwijl het rood is en let totaal niet op wat er rond haar gebeurd omdat ze op haar smartphone bezig is :bang: . Haar mentaliteit is levensgevaarlijk voor beide partijen hier.
En zelf mankeer je toch ook iets je jezelf in het verkeer smijt en accepteert dat je daardoor ooit eens een arbeidsongeval zal krijgen. Met een beetje pech hou je er voor de rest van je leven blijvend letsel aan over... maar hey, in de rechtbank zal je wss wel je gelijk krijgen :-)
Je hebt gelijk, ik was wat snel met m'n oordeel, madam was inderdaad met haar telefoon bezig en stak over terwijl het rood was.
Maar was fietser ook niet aan het telefoneren? En lichten kunnen echt wel defect zijn hoor. :wink: :beerchug:
En mezelf smijten doe ik niet hoor, echt niet.
Ik verdien m'n boterham in het verkeer en ben de eerste om te stoppen aan zebrapaden, maar ik sta daar vaak mooi te blinken met m'n gelede bus.
Voetganger kan gewoon niet oversteken omdat de tegenliggers pertinent weigeren om te stoppen aan het zebrapad.
Maar het gedrag van fietsers is vaak nog veel en veel erger, die zie je vaak denken dat ze voorrang hebben als ze een zebrapad naderen.
Maar wees gerust hoor, ik ga me echt niet voor een speed pedelec smijten, maar wees maar zeker dat ik tot op het randje zal 'stappen'. ;-)
"Ik nader het zebrapad en zoek oogcontact", als die fietser met dopjes in de oren los van de wereld is, tja...time to wake up!

Wel een hilarisch filmpje :-D
Laatst gewijzigd door Petrikske 11 aug 2019, 19:09, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

lanadekat schreef:Het is de schuld van de overheid. :angel:
Betere fietspaden aanleggen zodat we daar kunnen op doorrijden (zoals naast het kanaal op de meeste plekken) en niet tussen de voetgangers en auto's moeten rijden.

En dan kunnen we wat rustiger rijden op plekken waar er veel verkeer is.
Gelukkig staat er een angel emoticon bij je uitspraak, maar het klopt dat de wegen niet zijn uitgerust voor snelle fietsen, maar als men de weg aanlegde had men niet kunnen inschatten wat de voertuigen van de toekomst gingen worden. Aanpassingen doet men dan later, waardoor we het idee hebben niet met de snelle fiets te kunnen/mogen rijden. Het ligt dus een beetje aan de evolutie van de wegaanleg. Deze was in de eerste plaats (jaren 60/70) meer naar de auto gericht, dan pas naar de fietser. Wat de topicstarter zijn vraag betreft moet je daar dus ook rekening mee houden, als je die 40 kilometer langs een weg met moordstrookje moet afleggen, dan zou ik daar niet voor gaan. De weg bepaald ook of je die maximum snelheid kan benutten. Maar als je kan opladen op het werk, kies dan een gewone elektrische fiets. Hiermee kan je ook aan je conditie werken.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

Slafes schreef:En hier gaan we weer... is het niet de schuld van de automobilisten, is het de schuld van speed pedelecs, wielertoeristen,... Kortom, eigenlijk is het altijd iemand anders zijn schuld. :)
laat ne keer de schuldvraag los en kijk ne keer hoeveel verschillende soorten voertuigen er allemaal over het fietspad rijden vandaag?

de bomma tegen 12/u
de mama en haar hollandse fietsbak tegen 15/U
de meneerr naar z'n werk tegen 23 à 24u
de speedpedelec tegn 40/u
de elektrische step
tegenwoordig hebben ook al rolstoelen zo'n aandrijving
die birdsteps die gelijk loslopend wild altijd in de weg staan
...

over de "fietser" klappen is relatief

alle leeftijdscategoerieën en 90% gedraagt zich fatsoenlijk
maar er is inderdaad 10% dat het uithangt
en ge hebt nog een grote groep die zich gedraagt maar eigenlijk niet meer weten hoe ze zich op ne velo in eht verkeer moeten gedragen
dan hebt ge ook nog een rits wegen zonder fietspad en ineens zien automobilisten ne velo op de weg = paniek als die fietser z'n arm uitsteekt want wa betekent da nu weer?
en als hier in Deurne elk kruispunt een eigen logica krijgt met wie wanneer wel/geen groen ... dan vraagt ge om miserie
of die logica op een kruispunt in de loop van de dag zelfs verandert (spits of niet bv)

en onder fietsers is er natuurlijk vandaag ook volstrekt geen wegcode hier in A'pen en een klein stukske tegen de richting rijden is toch ni erg. Ga ne keer in scandinavie/kopenhagen fietsen. na een halve dag hebt ge de ongeschreven wetten door en houdt ge u eraan.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Slafes schreef:En hier gaan we weer... is het niet de schuld van de automobilisten, is het de schuld van speed pedelecs, wielertoeristen,... Kortom, eigenlijk is het altijd iemand anders zijn schuld. :)
Je kan de bevolking toch niet kwalijk nemen dat ze de fratsen van haar politici overneemt?
Er is een partij groot geworden door de schuld altijd bij 'n ander te leggen: de Walen, de sossen, de werklozen, de deeltijdswerkenden, de vrouwen, de Marokkanen, de moslims, de migranten, ...
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Terug on-topic @ boonpwnz

Niets weerhoudt je om in het begin rustig te gaan en zachtjes op te bouwen. Met een pedelec is 40 km trouwens heel goed te doen, ook voor zwaardere mensen of mensen met een nog op te bouwen conditie en 40 km enkel.
Je kan trouwens een fiets voor meer dan een dag huren. Probeer het desnoods een paar keer per week uit en je weet dan of het te doen is. Probeer ook meerdere fietsen voor een langere periode. De investering vraagt dat wel. Vraag ook eens bij je werkgever of er een fiets leaseplan aanwezig is.
Achteraf moet je trouwens ook niet alle dagen met de fiets naar je werk.

Veel mensen op de Scheldelaan waar het momenteel heel populair aan het worden is doen meer dan 40 km enkel.

Ik kan je initiatief alleen maar steunen.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

lanadekat schreef:Betere fietspaden aanleggen zodat we daar kunnen op doorrijden (zoals naast het kanaal op de meeste plekken) en niet tussen de voetgangers en auto's moeten rijden.
Je weet toch dat op jaagpaden naast kanalen er maar 30 mag gereden worden? :D

Wat betreft de aanleg van fietspaden. Zelfs in de jaren 90 werden hier wegen vernieuwd zonder amper aandacht te hebben voor fietsers. Grote steenwegen waar je amper een andere fietser kan inhalen. Aan de andere kant, de fietspaden mogen nog zo breed zijn, er zijn er altijd die precies vrees hebben van rechts te rijden. (Dextrofobie?)

Ik heb een speed pedelec, ben er blij mee, fiets er VEEL liever mee dan met de gewone elektrische fiets die ik had. Nadeel is de hoge aanschafprijs waardoor je steeds denkt van... Gaat hij er sebiet nog staan? Groot voordeel, in de spits rijden is even snel/sneller/veel sneller dan met de wagen en je hebt ineens ook beenspieren gratis en voor niets er bij. :)
xayana
Premium Member
Premium Member
Berichten: 694
Lid geworden op: 21 dec 2009, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 77 keer

Amai zeg, al die bangmakerij hier halverwege het thread. 2x 40km is zelfs met een gewone koersfiets doenbaar.
De tijd die je spendeert om van en naar het werk te rijden moet je dan niet zien als verloren tijd, maar tijd die je investeert in je gezondheid.
De Vlaamse infrastructuur is niet voorzien op fietsen aan 40km/u. Reken dus gemiddeld +- 30km/u en je komt dicht tegen de praktijk. Dus dagelijks 3u fietsen valt nog mee.

De eerste dagen en weken zal het vooral wennen zijn aan de positie: Rugpijn, zadelpijn, nekpijn, ...
Maar conditioneel zie ik eigenlijk geen probleem, want je zal dit instinctief opbouwen. Als je überhaupt al conditie nodig hebt op een speedelec..?
Zonder speedelec zou ik inderdaad ook zeggen: bouw eerst wat conditie op. 10km, 20km, 30km, ... maar elke speedelec die ik tegenkom fietst met de vingers in de neus...

Ik zou wel investeren in een goeie koersbroek met zeemvel (+- elke 5k à 10k km afhankelijk van je rijstijl) en een dun hard zadel. Doe je broek bij aankomst steeds zsm af en douche onmiddellijk. Goed wassen daar onderaan en de kans op irritatie wordt dan veel kleiner.

Dat gezegd zijnde.
Ik ben geen fan van elektrische fietsen (die tot max 25km/u) omdat die op dit moment meestal (dus niet altijd) nog bereden worden door mensen die minder goed te been zijn en typisch zijn dat ook die mensen die minder goeie reflexen hebben en graag rondkijken en dan van rechts naar links beginnen te zwalpen. Die horen ook niet als je belt :roll: en schrikken dan als je ze met een "goeienavond" voorbij rijdt. Sommigen zijn echt een gevaar voor 't verkeer.

Speedelecs vind ik gevaarlijk vanwege de vaak te hoge snelheid en weinige (hoofd)bescherming.
Zit dus ook niet op je centen bij het kopen van een helm. Bij voorkeur een MIPS.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Er zijn verplichte normen wat helmen betreft voor pedelecs. De fietshelm moet zijn goedgekeurd conform EN1078 met bijkomende voorwaarde dat de slapen en het achterhoofd beschermd moeten zijn. Er zijn nog steeds pedelec fietsers die geen helm hebben met deze norm/voorwaarden. Ik "helaas" wel. Vaak lachen mensen mij ronduit uit en niet omdat ik een lelijk hoofd heb, wel zo'n atypische helm. Precies of ik ga op mijn paard springen. Google maar eens Abus pedelec fietshelm. Een bromfiets helm mag ook, maar zo heb ik nog geen enkele rijder betrapt. :)

Misschien is een Cratoni Vigor Speedbike helm ook een optie? Kan ook op de bromfiets of motor gebruikt worden, maar ik gok wel warm in de zomer.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Hier een Cratoni Vigor rijder :) gekocht op Amazon voor 85 Euro terwijl hij normaal het dubbele kost.

Hoe dan ook, ook in de zomer is het een fijne helm. Echt niet te warm.
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1078
Lid geworden op: 10 maa 2010, 13:32
Locatie: Kapellen
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 66 keer
Recent bedankt: 2 keer

Lazer Anverz hier, zeer lichte helm
cougare
Plus Member
Plus Member
Berichten: 185
Lid geworden op: 21 nov 2007, 13:24
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 9 keer

idem lazer anverz mips, heel tevreden van !
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

xayana schreef:Amai zeg, al die bangmakerij hier
Putje zomer wat plensbuien en alhoewel alles doenbaar is zijn er plots heel veel minder die op hun fiets springen.

Ik ben er zeker van dat zelf voor korte afstanden , zelf elektrisch,het al vlug teveel is voor diegene die niet uit het juiste hout gesneden zijn. Best wel spijtig want je moet het best wat tijd geven om je daar volledig goed in te voelen.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

MichelJ schreef:Lazer Anverz hier, zeer lichte helm
cougare schreef:idem lazer anverz mips, heel tevreden van !
+1
Als ik ooit een speedelec koop is het ook deze.

Safety Mount System (voor action camera/dashcam :-D )

Designed in Belgium.

en 'schappelijk' in prijs. :-D
https://www.sport44.com/lazer-anverz-nt ... GkQAvD_BwE

Zit die 'Lazer All Weather Shell' erbij, vizier idem?
brilcompatibel?
wouter5
Plus Member
Plus Member
Berichten: 203
Lid geworden op: 27 nov 2011, 11:24
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 14 keer

Net eens een Stromer St1x gaan testen.. Wat een beest zeg. Niet normaal.
Ze stonden in fiets! op promotie vr ca. 4500 euro. Jammer genoeg nauwelijks nog modellen beschikbaar en allemaal niet mijn maat. De winkel stopt met ze te verkopen helaas. Ze boden me een trek aan als alternatief maar ja...
Telenet Klik met 1G speedboost:
D: 930 mbps - U: 48mbps

Youfone 40Gb + 5G
Samsung Galaxy S23 Ultra
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Wouter, als je achteraf met grote problemen wil zitten en slecht onderhoud dan moet je zeker bij deze onpersoonlijke keten kopen. Zie stromer forum voor meer ervaringen. Er is een reden waarom ze (moeten?) stoppen met Stromer.
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1078
Lid geworden op: 10 maa 2010, 13:32
Locatie: Kapellen
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 66 keer
Recent bedankt: 2 keer

satsurfer schreef: ... Zit die 'Lazer All Weather Shell' erbij, vizier idem?...
Ja
satsurfer schreef:
...brilcompatibel?
Ja, er bestaat geen verduisterd vizier dus een zonnebril is nodig als het echt schijnt.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

wouter5 schreef:Net eens een Stromer St1x gaan testen.. Wat een beest zeg. Niet normaal.
Ze stonden in fiets! op promotie vr ca. 4500 euro. Jammer genoeg nauwelijks nog modellen beschikbaar en allemaal niet mijn maat. De winkel stopt met ze te verkopen helaas. Ze boden me een trek aan als alternatief maar ja...
blijf bij fiets weg
pure miserie en eht is die 200 euro die ge bespaart echt niet waard
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

xayana schreef:Amai zeg, al die bangmakerij hier halverwege het thread.
Yup, 16.000 km op een jaar zonder training is bangmakerij... :bang: :bang: :bang:
Ik kan die met 10.000+ in mijn kennisenkring in ieder geval op 1 hand tellen...met of zonder moteurreke.
Maar idd, een goed zadel (en een bikefit)doet wonderen.
wouter5
Plus Member
Plus Member
Berichten: 203
Lid geworden op: 27 nov 2011, 11:24
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 14 keer

1207 schreef:
wouter5 schreef:Net eens een Stromer St1x gaan testen.. Wat een beest zeg. Niet normaal.
Ze stonden in fiets! op promotie vr ca. 4500 euro. Jammer genoeg nauwelijks nog modellen beschikbaar en allemaal niet mijn maat. De winkel stopt met ze te verkopen helaas. Ze boden me een trek aan als alternatief maar ja...
blijf bij fiets weg
pure miserie en eht is die 200 euro die ge bespaart echt niet waard
liegebeestig schreef:Wouter, als je achteraf met grote problemen wil zitten en slecht onderhoud dan moet je zeker bij deze onpersoonlijke keten kopen. Zie stromer forum voor meer ervaringen. Er is een reden waarom ze (moeten?) stoppen met Stromer.
De winkelverkoper gaf zelf al aan dat ze met Stromer stopten omwille van de slechte aftersales service. Inderdaad lees je wel een pak slechte dingen over dat merk, maar toch minstens evenveel mensen die er enorm tevreden mee zijn. De rij-ervaring voor mij op die enkele 100en meters was eigenlijk prima...
De Stromer gaat het niet worden hoor. Ben aan het wachten op de RD 11 speed van QWIC :)
Telenet Klik met 1G speedboost:
D: 930 mbps - U: 48mbps

Youfone 40Gb + 5G
Samsung Galaxy S23 Ultra
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Die RD 11 is al bijna zoals oneplus... :) Hypen hypen, hypen en dan maanden en maanden uitstellen...
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

onder druk vd concurrentie neemt men gekke beslissingen.

1) opstarten nieuwe fabriek in portugal (in juli pas effectief in productie) Moest april 2019 id winkels staan. :-(
2) homologering nieuwe onderdelen liep vertraging op

Ze hadden beter rd11 in 2020 gelanceerd.
Nu zou het midden september zijn. (tot vorige week 'op schema')

Kijk ook eens naar giant quick e-45 met Yamaha middenmotor (80 Nm). 3.600€ (-20% bij een dealer uit Kortrijk bij voorbestelling (geldig tot begin sept.)
Lees toch ook veel tevreden mensen van die fiets.
'Onverslijtbare' motor lees ik.

Stromer ST1 2019?
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

wouter5 schreef: De winkelverkoper gaf zelf al aan dat ze met Stromer stopten omwille van de slechte aftersales service.
de reden is niet stromer
Als stromer door heeft hoe slecht de service bij die keten is dan is dat geweldig slechte reclame voor hen
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

wouter5 schreef:
liegebeestig schreef:Wouter, als je achteraf met grote problemen wil zitten en slecht onderhoud dan moet je zeker bij deze onpersoonlijke keten kopen. Zie stromer forum voor meer ervaringen. Er is een reden waarom ze (moeten?) stoppen met Stromer.
De winkelverkoper gaf zelf al aan dat ze met Stromer stopten omwille van de slechte aftersales service. Inderdaad lees je wel een pak slechte dingen over dat merk, maar toch minstens evenveel mensen die er enorm tevreden mee zijn. De rij-ervaring voor mij op die enkele 100en meters was eigenlijk prima...
De Stromer gaat het niet worden hoor. Ben aan het wachten op de RD 11 speed van QWIC :)
Lees eens goed Wouter: stromer is goed hoor, soms probleempjes maar die worden opgelost door dealers met kennis van zaken. Dat zijn de dealers onder het fiets! Label totaal niet. Zij zijn het die slechte service geven.
noel m1
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 nov 2019, 15:40

hallo allemaal,
ben nieuw hier op het forum, rij sinds 4weken ook met een speedpedelec :-D . echter is dit er eentje buiten categorie.....het is namelijk een full carbon mountainbike met voor en achter vering en 120nm kracht :eek: :eek: :eek: . dus de 45km/h is zo daar....de eerste rit kon ik maar 50km afleggen met een volle batterij van 880w/h, echter na deze een aantal keren volledig leeg gereden te hebben gaat mijn actieradius wel enorm de hoogte in en ga ik dus ook het aantal km halen wat de fabrikant heeft aangegeven, nml 70km op vol vermogen....dus op standje 2 van de 5 zou dit een dikke 120km moeten geven...ben benieuwd over een aantal weken/maanden. ik ben er in ieder geval ontzettend tevreden en blij mee...ik heb een m1 spitzing....weet nog niet hoe ik hier een foto kan plaatsen maar zal het web adres vermelden. als dit niet mag verwijder dit bericht dan maar.
www.m1-sporttechnic.de
heb hem wel in belgie gekocht bij wikisport in genk.....
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2968
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

Dag noel m1, welkom op Userbase :wink:

Je schreef:
... een full carbon mountainbike met voor en achter vering ...
Ga je dan hiermee ook op terrein rijden waarvoor deze bedoeld is, of enkel op de weg ?
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
noel m1
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 nov 2019, 15:40

Hoi lacer, is voornamelijk woon werk verkeer. Ik doe 21km enkel per dag en ben maar 5 min langzamer dan met de auto. Maar ik kan niet normaal fietsen vandaar mijn voorkeur voor deze fully.... Heeft enorm veel veerweg, 160 voor en 150 achter, genoeg dus om ook lichte downhill mee te doen. Ik ga hem dus ook af en toe gebruiken in het terrein, voornamelijk als mijn vrouwke gaat traillopen in de ardennen.... Dan neem ik deze mee... Voor de rest ga ik met mijn '' gewone fully'' rijden samen met mijn zoon.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Je link is niet de juiste vrees ik, K ipv c achteraan. :) Dacht eerst, spam, maar dan zag ik dat het een onbedoelde fout was. :)

De laatste tijd rij ik zelf weer graag met de pedelec, was poosje minder, maar regen, wind,... Eigenlijk rij ik daar wel graag in. Praktisch 10km werk, 10 terug, 5 km naar de vriendin en 5 terug. 30km op een dag stelt plots echt niets meer voor terwijl dat met de gewone fiets toch echt niet prettig is.

Voor zij die twijfelen, vandaag vertrokken in Leuven om 15u, vlot verkeer geen file, tot in Wijgmaal zo'n 6,5 km verder en was op exact hetzelfde tijdstip ter plaatse dan de wagens die gelijk met mij wegreden aan de vaartkom. Snelheid rond de 40 per uur en de auto's mochten sneller maar hadden de pech om 1 rood licht tegen te hebben.
noel m1
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 nov 2019, 15:40

[img]
Dit is em zoals ik hem heb....
Dit is em zoals ik hem heb....
[/img]Hoi slafes, thnxx om te melden dat de link niet werkt. Hier de juiste. http://www.m1-sporttechnik.de/. En idd, met een e-bike ben je sneller genijgd om deze te nemen. Doch ik neem evenzeer mijn oude trek vrx, kan ik lekker mee los gaan.....
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”