Is het nog verstandig Huawei te kopen?

Hier kan je het hebben over vragen rond mobiele en vaste (smart)phones
Gebruikersavatar
antutu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 376
Lid geworden op: 12 jun 2017, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 37 keer

Ik had een P20 Pro. Toen de US ban er kwam heb ik deze ge-panic-sold aan een familielid en een Galaxy A50 gekocht. Het ding draait als een tierelier maar de camera kan beter.

Ik keek 'ns naar de camera van de S10+ maar er missen toch veel dingen aan. Zo schiet de nieuwe P30 Pro van Huawei toch betere plaatjes in het donker en kan deze 50x inzoomen ipv 10x bij de Galaxy S10+. Daar komt ook nog eens bij dat de S10+ dan ook nog 'ns duurder is.

Volgens ik gelezen heb zou het terug goed komen met die trade ban van de US?

Maar ik wil toch graag even de opinies van andere mensen vragen. P20 Pro kocht ik voor 699 en verkocht voor 150 (omdat familielid, daar vraag ik niet de volle pot aan). De P30 Pro kost 849, dus ik wil geen 2de keer mijn broek scheuren.
There's something strange and you can't reboot. Who you gonna call? Joost Prutsers.
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Waarom zou je in godsnaam je gsm verkopen omdat er een ban in de US is ? En als jij die Huawei nu goed vind en kan kopen, waarom zou je dat niet doen ?

Moest je je nu beroepen over het misplaatste gevoel van (on) veiligheid had je nog ergens een argument, maar ....
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
fred_be9300
Pro Member
Pro Member
Berichten: 248
Lid geworden op: 30 nov 2005, 20:42
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 12 keer

Sasuke schreef:Waarom zou je in godsnaam je gsm verkopen omdat er een ban in de US is ?
Omdat er vrij snel sprake was dat Huawei onder die ban geen toegang meer zou krijgen tot Android (en/of major updates, en/of security updates, en/of de Google Play Services... Het was een verhaal met nogal wat onzekerheid en evolutie in de beschreven gevolgen, en koffiedik kijken wat het zou worden... ). De impact was dus wel wereldwijd.

In ergste geval krijgt uwe mooie nieuwe Huawei gsm dus geen security updates meer, of (iets minder erg maar ook onaangenaam) niet de update naar Android version+1). Huawei heeft in de maanden na de aankondiging vd ban, iirc, meerdere tientallen % minder telefoons verkocht.

Wel een beetje zéér voorbarig verkocht van de originele poster, maar ik begrijp wel de bezorgdheid bij aankoop van een nieuwe.
Gebruikersavatar
antutu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 376
Lid geworden op: 12 jun 2017, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 37 keer

Precies, wat fred zegt dus. Zowat alle smartphone sites stonden in brand die dag en het zag er zeer zeer slecht uit voor eigenaars van zo'n toestellen.

Zelfs hier op UB was er een thread, ook UB-gebruiker ub4b had bijvoorbeeld toen z'n nieuwe P20 Pro gereturned. Alsook tal van andere gebruikers op de /r/Android sub van reddit, en nog andere communities.

Ook ik had geen zin in bang afwachten en daarom speelde ik dus ook maar op zeker.

Maar nu alles weer goed zal lijken te komen... :think:
There's something strange and you can't reboot. Who you gonna call? Joost Prutsers.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Als je toen al voor 1 onheilstijding direct besloot van je Huawei van de hand te doen, zou ik zeker en vast geen nieuwe Huawei meer kopen. Bij elk negatief nieuws over Huawei, dat er bijna zeker nog zal komen (terecht of niet), ga je weer zenuwachtig worden over wat de toekomst zal geven.
Gebruikersavatar
antutu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 376
Lid geworden op: 12 jun 2017, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 37 keer

Tomby schreef:Als je toen al voor 1 onheilstijding direct besloot van je Huawei van de hand te doen, zou ik zeker en vast geen nieuwe Huawei meer kopen. Bij elk negatief nieuws over Huawei, dat er bijna zeker nog zal komen (terecht of niet), ga je weer zenuwachtig worden over wat de toekomst zal geven.
Daar heb je wel een punt. Zat net /r/Android te browsen en kwam een post tegen dat Huawei een toestel gaat releasen voor €250 met hun eigen in-house HongMeng OS, met daarin terug reacties van mensen die denken dat dit niet veel goeds voorspelt voor de verdere relatie tussen Google en Huawei.

Pfff.. echt balen. Qua hardware zijn het gewoon steengoede apparaten en zeker op vlak van camera kan geen enkele huidige flagship tippen aan de P30 Pro. Waarom kan Samsung met al hun kapitaal geen even goede toestellen maken? :cry:

Zal niets anders op zitten dan te wachten wat de Note 10 zal worden dan (binnen 2 dagen is de voorstelling daarvan). Of misschien gebeurt er in september een klein mirakel bij Apple, wie weet. :P Ik sta open voor alle platforms en merken, zolang er maar garantie is dat ze er niet mee gaan stoppen in de nabije toekomst.
There's something strange and you can't reboot. Who you gonna call? Joost Prutsers.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3630
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 150 keer
Contacteer:

Goh, eens kijken naar de Nokia 9 PureView of nieuwe Pixel (die er zit aan te komen)? Er zijn echt nog toestellen die een prima camera hebben?
ooh. shiny.
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2126
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

mijn refurbished door huawei gefrabiceerde nexus 6p is dezelfde kuren aan 't vertonen als de oorspronkelijke, nl het plots uitschakelen bij nog een 21% batterij. dus ik ben aan 't uitkijken maar liefst naar iets waar NIETS van Huawei in zit. Iemand tips? Liefst android
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Huawei is wat mij betreft een fantastisch merk. Ik kom van een iPhone 7plus en heb nu een p30 pro. Wat en fijn toestel over heel de lijn. De Camera met oa breedhoek heeft me weer zin gegeven om te fotograferen. Begin juli ook nog een update gekregen.

Huawei heeft ook voldoende strijdkracht om er iets van te maken mocht de ban de consument beïnvloeden.
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2126
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

mijn nexus 6p was tot voor kort ook een fijn toestel tot hij op onverklaarbare wijze zich te vroeg begint uit te schakelen (is een gekend probleem , zie hier maar https://www.engadget.com/2017/04/21/law ... pH3EQk-IL-
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Huawei, Xiaomi, Motog/Lenovo, e.a., allemaal made in china. Moeten we straks allemaal terug naar Nokia!?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Groggie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 22 jul 2019, 14:42
Bedankt: 2 keer

Allicht vergeten dat enkele maanden geleden Nokia toestellen diverse persoonsgegevens naar een chinees staatsbedrijf doorstuurde?

Was een klein foutje in hun software :eek:
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

antutu schreef:Precies, wat fred zegt dus. Zowat alle smartphone sites stonden in brand die dag en het zag er zeer zeer slecht uit voor eigenaars van zo'n toestellen.
Ghohja, ik had toen 2 weken men Mate 20 Pro en ik heb me daar niet druk in gemaakt. De beslissingen van Trump keren met de wind, er hing wel iets uit de bus vallen moest dat niet zo zijn. Niks van gemerkt en dan kwam het nieuws dat er geen impact was voor bestaande toestellen dus meh (Ik krijg netjes maandelijkse updates en de volgende upgrade is in beta).
Ik zou er niet van wakker liggen.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 16 keer

Ik zou er ook niet wakker van liggen.
Een tijdje terugwas Huawei nog de baarlijke duivel, om enkele dagen de deur weer op een kier te zetten.
Trump wil laten zien wie "de baas" is en duwt op die manier de wereldeconomie in een recessie. Ik heb meer schrik van de recessie dan van een eventueel langdurige Huawei ban.
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

En nu zeggen ze dat het terug ok zal komen maar is het nog absoluut niet. China is nu zelf ook begonnen zich te verdedigen en is meer dan enkel Huawei. Als je je er zoveel zorgen over maakt zou ik toch wat de kat uit de boom kijken en voorlopig bij de chinezen weg blijven of het gaat je nog veel geld kosten. Beter om niet te snel te panikeren maar daar ben je zelf al achter.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8268
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 525 keer
Recent bedankt: 11 keer

Ik raad iedereen af zo'n toestel te komen. Huawei is echt niet zuiver. Ga de voorgeschiedenis maar eens na. En nee, je kan dat niet zomaar vergelijken met andere Chinese producenten.

Je bent iig niet alleen, vandaag artikel in De Tijd dat Huawei al een kwart van zijn marktaandeel in ons land is kwijtgespeeld door de ban. Zelf doen ze alsof er niets aan de hand is (typisch Chinese blufpoker met verkoopcijfers die gefabriceerd zijn*), maar ik ben er zeker van dat het er niet goed uitziet voor Huawei's toekomst. Terecht ook, de praktijken die zij toepassen kunnen gewoon niet door de beugel. De partij zal natuurlijk geld blijven smijten naar Huawei voor de foreign intel dat het oplevert, tot de dag dat het land in een zware crisis valt, en die dag komt zeker, net zoals dat voor de USSR ook het geval was.

Mensen die Huawei nog verdedigen zijn ook mensen die China meestal niet goed kennen of er op zijn minst eens nogal rooskleurig beeld van hebben

* echte verkoopcijfers kan je nooit achterhalen, want Huawei is natuurlijk niet beursgenoteerd en gaat zich ook nooit meer op de beurs noteren, stel je voor zeg dat ze transparant zouden moeten zijn! Itt tot Apple of Samsung die wel op de beurs genoteerd zijn kunnen ze kunnen dus zeggen wat ze willen, en wees maar zeker dat ze zeggen wat ze willen.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Er zal alleszins nog keihard gestreden worden. Ik ken Huawei België een beetje van binnenuit en de werkethos die daar heerst... Iedereen gaat daar ten volle voor het bedrijf hoor en de boeken gaan niet toe om 16u zoals bij de belgjes.

Zuiver op de graad? Nee natuurlijk niet. En denk je echt dat apple en Google op hun eentje groot zijn geworden zonder hulp van de overheid. En dat daar nooit een gunst naar de overheid tegenover staat of heeft gestaan?
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 16 keer

CCatalyst schreef:Ik raad iedereen af zo'n toestel te komen. Huawei is echt niet zuiver. Ga de voorgeschiedenis maar eens na. En nee, je kan dat niet zomaar vergelijken met andere Chinese producenten.
Gebaseerd op wat? Op een driftkikker in het Witte Huis?
Je bent iig niet alleen, vandaag artikel in De Tijd dat Huawei al een kwart van zijn marktaandeel in ons land is kwijtgespeeld door de ban.
Niet abnormaal, als Trump Amerikaanse bedrijven verbiedt om met Huawei samen te werken
Terecht ook, de praktijken die zij toepassen kunnen gewoon niet door de beugel.

Het gelekte rapport van GCHQ vermeldt niets van laakbare praktijkten noch iets dat niet door de beugel kan of kon.
De partij zal natuurlijk geld blijven smijten naar Huawei voor de foreign intel dat het oplevert, tot de dag dat het land in een zware crisis valt, en die dag komt zeker, net zoals dat voor de USSR ook het geval was.
Van Cisco en anderen is het bewezen dat ze spioneren voor de US, van Huawei is er zelfs geen spoortje van spionage, helemaal niets.
Mensen die Huawei nog verdedigen zijn ook mensen die China meestal niet goed kennen of er op zijn minst eens nogal rooskleurig beeld van hebben
Ik verdedig bedrijven die kapot gemaakt worden op basis van compleet niets.
Niet op basis van spionage door vreemde mogendheden, zoals Cisco etc.
Niet op basis van het omzeilen van embargo's, zoals BNP of ZTE.
Huawei wordt kapot gemaakt, omdat Trump als opper gorilla wil laten zien wie het alfa-mannetje is. Ondertussen zijn er geen bondgenoten meer die geschoffeerd kunnen worden, dus zoeken we maar een andere zondebok die de aandacht moet afleiden van de interne chaos: hetzij vrouwelijke senatoren met ergens niet US-roots, hetzij Huawei, ... verzin het maar. Alle afleidingsmanouevres zijn goed.
En ondertussen draait de wereldeconomie bijna vierkant.
* echte verkoopcijfers kan je nooit achterhalen, want Huawei is natuurlijk niet beursgenoteerd en gaat zich ook nooit meer op de beurs noteren, stel je voor zeg dat ze transparant zouden moeten zijn! Itt tot Apple of Samsung die wel op de beurs genoteerd zijn kunnen ze kunnen dus zeggen wat ze willen, en wees maar zeker dat ze zeggen wat ze willen.
En wat dan nog?
Apple communiceert toch ook niet meer over verkoopsaantallen?
https://tweakers.net/nieuws/145245/appl ... ouden.html

De aanstoker van het handelsconflict zegt overigens ook maar wat hij wil, niet belemmerd door enige kennis ter zake. De pot verwijt de ketel?
Gebruikersavatar
antutu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 376
Lid geworden op: 12 jun 2017, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 37 keer

Thanks voor alle opinies! :-D Ik heb het idee om de P30 Pro te kopen dan maar opgeborgen en beslist om mijn A50 houden en een dedicated compactcamera aan te schaffen.
There's something strange and you can't reboot. Who you gonna call? Joost Prutsers.
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 980
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 37 keer

antutu schreef:Thanks voor alle opinies! :-D Ik heb het idee om de P30 Pro te kopen dan maar opgeborgen en beslist om mijn A50 houden en een dedicated compactcamera aan te schaffen.
Het zou me ook weerhouden om z'on bedrag uit te geven aan de Chinezen. :bang:
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8268
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 525 keer
Recent bedankt: 11 keer

heist_175 schreef: Van Cisco en anderen is het bewezen dat ze spioneren voor de US, van Huawei is er zelfs geen spoortje van spionage, helemaal niets.
Zij die wachten op bewijzen, dat zijn de domsten natuurlijk (maar is typisch voor Belgie). Het gaat hier niet over individuen he, Huawei valt onder nation-actor. Daarvoor geldt het principe van onschuld tot het tegendeel bewezen is niet, je kan ze immers hun vrijheid ook niet benemen (die CFO die in Canada gevangen gezet is was omwille van iets anders, fraude). Ga je echt wachten tot een "zie je wel"-moment?

Voor de rest merk ik vooral een verdediging obv politieke redenen maar geen concrete informatie dat de vermoedens die door diverse (niet enkel de US, maar alleen wel zeer ontwikkelde landen die mensenrechten respecteren) overheden al geuit zijn over Huawei niet correct zouden zijn.

Wie slim is, laat Huawei minstens links liggen tot de zaak opgeklaard is.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 16 keer

CCatalyst schreef:Voor de rest merk ik vooral een verdediging obv politieke redenen maar geen concrete informatie dat de vermoedens die door diverse (niet enkel de US, maar alleen wel zeer ontwikkelde landen die mensenrechten respecteren) overheden al geuit zijn over Huawei niet correct zouden zijn.
Het is opmerkelijk dat je met veel vuur Huawei woordelijk aan de schandpaal nagelt op basis van lucht, maar het gelekte GCHQ rapport compleet negeert.
Is dat omdat het rapport niet in uw verhaaltje past?

Ik zie trouwens niet in wat het mensenrechtenverhaal bij Huawei komt doen?
Was je aan het slapen tijdens de geschiedenisles over Amerika en de UK?
En heb je de pers van de laatste jaren per ongeluk niet gevolgd?
konda
Premium Member
Premium Member
Berichten: 573
Lid geworden op: 06 feb 2011, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 51 keer

Bang om er bedrogen uit te komen verpats je jou probleem aan een familie lid... Zuiver zeer zuiver.

Android is open, het kan door Huawei van het internet geplukt worden en aangepast worden zo dat hun toestellen de nodige beveiligings updates kunnen uitvoeren, dus daar moet je je helemaal niet druk om maken.

Apps als Gmail en maps kan je side loaden dus dat is ook geen probleem als Huawei daar af geschopt wordt.

Hauwei is leverancier van de netwerk infrastructuur dus als het moet tappen ze je toch.

Alles heeft een deel van de productie in China zitten, maakt niet uit welk merk je kiest.

Leukste is natuurlijk dat ghcq werd betrapt Belgacom te bespieden
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 789
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 71 keer

Ben kandidaat om een pro 20 over te kopen voor 50 €.
Gezien het een gevaarlijk toestel is volgens de heer Trump.
Of zou het zijn dat Trump en zijn boys het niet kunnen hacken , controleren.
Skype luistert af
Google luistert af
Blijkbaar is dat niet zo een probleem.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 16 keer

fendtje schreef: Of zou het zijn dat Trump en zijn boys het niet kunnen hacken , controleren.
Dat is niet het probleem, want dat kunnen ze wel via Google services etc.
Het probleem is dat de US (en anderen) achterop lopen qua technologische vooruitgang, bv 5G. Het is puur protectionisme van de US naar de eigen industrie. Niets meer, niets minder.

Er zijn zelfs op UB mensen die in dat protectionistische verhaal geloven en de "officiële" reden van "veiligheid" geloven, ondanks het feit dat er duidelijke rapporten zijn die het tegendeel bewijzen.
Kijk naar de auto-industrie in de US in de jaren '80 en '90 vs Europese en Aziatische merken (zuinigheid, veiligheid, ...), het protectionisme heeft de ramp enkel uitgesteld en verergerd.
LaserJet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 01 dec 2008, 18:52
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 28 keer

Je kan de S10 al vinden voor €600 als je wat rond kijkt. Wat hem een veel betere deal maakt dan de P30 Pro.

S10 heeft sinds Mei nu ook een sublieme en zelfs betere Night Mode dan de P30 Pro. En het verschil in camera's in daglicht is vrij verwaarloosbaar. Allen top van het top. Hangt af van keuze maar vind Samsung's kleuren in de foto's zeer mooi. Daarnaast heb je ook een beter scherm en betere software. S10 = complete plaatje
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Beste laserjet, de s10 vergelijken met de P30 pro is intellectueel oneerlijk. De s10+ kun je vergelijken maar dan zit je alvast van prijs gelijk. En camera p30pro is algemeen bekend de beste.
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 980
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 37 keer

heist_175 schreef:...Het is puur protectionisme van de US naar de eigen industrie. Niets meer, niets minder...
...Kijk naar de auto-industrie in de US in de jaren '80 en '90 vs Europese en Aziatische merken (zuinigheid, veiligheid, ...
Vooral een buitenkans om wat extra import tax te heffen, zo kom je er mooi mee weg.
Kijk maar terug naar de jaren '70-'80, die extra heffing wat ze met Japanse auto's deden op import in Europa. Ze bedreigden zogenaamd onze gevestigde autoindustrie met hun goedkopere prijzen.
De Jappen hadden toen al betere technologie in hun wagens, een moderner en comfortabeler interieur en gadgets waar je bij de Europeanen als optie moest voor betalen of zelfs eens niet vermeld waren op het lijstje. Natuurlijk was die Japanner toen populair want je kreeg heel wat standaard voor je geld.
Ik herinner me zelfs een beginnende garagist die toen verdeler werd van Mazda als enige in de streek en die rijstkarretjes verkocht als een bakker zijn croissants.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 16 keer

LaserJet schreef:Je kan de S10 al vinden voor €600 als je wat rond kijkt. Wat hem een veel betere deal maakt dan de P30 Pro.

S10 heeft sinds Mei nu ook een sublieme en zelfs betere Night Mode dan de P30 Pro. En het verschil in camera's in daglicht is vrij verwaarloosbaar. Allen top van het top. Hangt af van keuze maar vind Samsung's kleuren in de foto's zeer mooi. Daarnaast heb je ook een beter scherm en betere software. S10 = complete plaatje
liegebeestig schreef:Beste laserjet, de s10 vergelijken met de P30 pro is intellectueel oneerlijk. De s10+ kun je vergelijken maar dan zit je alvast van prijs gelijk. En camera p30pro is algemeen bekend de beste.
https://tweakers.net/pricewatch/compare ... 8;1325824/
S10: €645
S10+: €730
P30: €520
P30 Pro: €725
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

I rest my case.
LaserJet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 01 dec 2008, 18:52
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 28 keer

Aangezien de S10 en S10+ behalve een groter scherm, batterij en een depth sensor op de front cameras, geen enkel ander verschil hebben, kan je perfect de S10 vergelijken met de P30 pro.

Doet niets aan mijn statement dat je een betere deal doet met de S10 dan de P30 Pro. Dit gaat misschien niet op als je de S10+ neemt, want die kost dan ook meer
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

LaserJet schreef:Aangezien de S10 en S10+ behalve een groter scherm, batterij en een depth sensor op de front cameras, geen enkel ander verschil hebben, kan je perfect de S10 vergelijken met de P30 pro.

Doet niets aan mijn statement dat je een betere deal doet met de S10 dan de P30 Pro. Dit gaat misschien niet op als je de S10+ neemt, want die kost dan ook meer
Sommige mensen willen koste wat het kost hun gelijk halen. Deze toestellen zijn niet vergelijkbaar. U doet maar. Ik denk dat voor u een oude Nokia een goeie deal is want enkel scherm batterij en wat cameras zijn anders.
LaserJet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 01 dec 2008, 18:52
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 28 keer

Mja, het enige waar gij u op baseert is prijs. Dan moet ge de OnePlus 7 Pro vergelijken met de Galaxy S10E? Ahja want beide adviesprijzen rond €750. :lol: :lol:

Ik vergelijk een minder duur (€899 adviesprijs S10 bij release) segment met een P30 Pro (adviesprijs €999). Vrij verwaarloosbaar die €100 in het premium segment. Zeker als ge, zoals ik al zei de S10+ niet veel verschil heeft met de S10.

Vandaag de dag is de S10 aan 600 te vinden zoals ik al zei (maar tegen argumenten zoeken daar doet ge niet aan zo blijkt, diegene die perse z'n gelijk hier wilt halen ben jij wel :? ), wat het een betere deal maakt sinds de P30 Pro niet zo veel gezakt is. Moeilijk te begrijpen is dit niet hoor.

Niets mis met deze vergelijking. Als dat voor u niet kan omdat er €100 prijsverschil op zit, dan kunt ge beter stoppen met zaken te vergelijken. Alsof ik een Galaxy A50 met een iPhone XS Max vergeleek ofzo. Jongens jongens.

Maar bon, ga hier niet meer verder op reageren aangezien ik precies tegen een dode muur praat. Jammer dit
Gebruikersavatar
antutu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 376
Lid geworden op: 12 jun 2017, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 37 keer

konda schreef:Bang om er bedrogen uit te komen verpats je jou probleem aan een familie lid... Zuiver zeer zuiver.
Dat familielid is toevallig al jaaaaaaaren grote fan van Huawei, is ooit begonnen met de P8 Lite en daarna altijd Huawei blijven kopen. Vond het dus niet meer dan normaal om hen eerst te vragen of ze geïnteresseerd waren.. :? En dat waren ze, dus goed toch?
There's something strange and you can't reboot. Who you gonna call? Joost Prutsers.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8268
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 525 keer
Recent bedankt: 11 keer

Natuurlijk is het geen protectionisme. De Zuid-Koreaanse merken hebben in de VS veel meer aandeel dan Huawei (ook al van voor de ban). Huawei is nooit een bedreiging geweest voor Apple oid, toch niet in de VS. Als het echt protectionisme was, waarom bant Trump dan niet Samsung of LG?

Reden voor ban is zuiver bescherming tegen spionage, omdat er voldoende aanwijzingen en vermoedens zijn dat dit gebeurt (spionage is een bijzonder wereldje waar je preëmptief moet werken - wie wacht op bewijzen wordt uiteindelijk het slachtoffer). Gezien Google ze geen Android meer wil geven gaan ze nu zelfs hun eigen spionage-besturingssysteem lanceren. Wie dat nog koopt is echt wel goed gek.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Maar tegelijk wil hij het wel gebruiken als leverage voor een handelsakkoord met China. Als em zen zin krijgt mogen ze weer binnen :roll:
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1372
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 114 keer
Recent bedankt: 5 keer

China staat zeker ook niet bekend om spionage en copy paste praktijken in diverse industrieën zeker?
Als dit het eerste voorval zou zijn, zou ik zeggen, ze overdrijven, maar ze zijn zeker geen heilig boontje. (Niet dat andere niet spioneren, maar als toegang hebt tot de backbone van de communicatie, dan wordt het plots wel heel eenvoudig).

En wat is er mis met wat protectionisme om je eigen industrie niet stuk te laten concurreren met landen waar ze het niet zo nauw nemen met loon en arbeidsvoorwaarden.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Die stelling zou juist zijn, ware het niet zo dat de US een immens deel van hun productie-apparaat hebben verkast naar diezelfde lageloon-landen!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1372
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 114 keer
Recent bedankt: 5 keer

Een deel wel, maar in eigen land zijn ze nog zelf de baas. Iedereen heeft toch het recht om zonder enige reden een bepaald iets te weigeren. Om een voorbeeld te geven in een gelijkaardige meer voorkomende situatie. Als je een appartement wilt verhuren ben je tegenwoordig een crimineel als je iemand weigert terwijl je als verhuurder nog steeds de baas bent over je eigen goed. Idem hier, een land staat het toch vrij om Huawei toe te laten of niet! Dat is toch hun eigen beslissing.
Net zoals China ook producten uit de vs weigert.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 16 keer

sky schreef:China staat zeker ook niet bekend om spionage en copy paste praktijken in diverse industrieën zeker?
Als dit het eerste voorval zou zijn, zou ik zeggen, ze overdrijven, maar ze zijn zeker geen heilig boontje. (Niet dat andere niet spioneren, maar als toegang hebt tot de backbone van de communicatie, dan wordt het plots wel heel eenvoudig).

En wat is er mis met wat protectionisme om je eigen industrie niet stuk te laten concurreren met landen waar ze het niet zo nauw nemen met loon en arbeidsvoorwaarden.
De US doet ook aan spionagepraktijken, ook voor de eigen industrie te helpen: zie de GE/Alstom overname en het gekonkelfoes met de DoJ. Dus gaan we nu alles van de US bannen uit Europa omdat de US regering kan eisen dat er backdoors ingestopt worden?
Van Israel is overigens bewezen dat ze de backbone van communicatie misbruiken om eigen criminelen in het buitenland uit de wind te zetten of andere criminelen net extra zwaar te kunnen beschuldigen (het ging toen om knippen in audiofragmenten). Alles van Israël dan maar bannen?

Protectionisme is een slippery slope... Je weet waar je begint - wat zeveren over 5G tegen Huawei - maar niet waar je eindigt.
Onze landbouw kan maar overleven door export. Al die boeren op straat dan maar? Want wat wij exporteren, wordt door een ander land natuurlijk gewoon geïmporteerd.
Als we morgen geen soja meer invoeren uit de US, zitten ze ginder wel met een serieus probleem (wat ze nu al hebben na represailles vanuit China).
Bij protectionisme is er maar 1 zekerheid: iedereen verliest.
een land staat het toch vrij om Huawei toe te laten of niet! Dat is toch hun eigen beslissing.
Als je opereert op het internationale toneel is het misschien wel handig om even de impact na te gaan? Je zit niet op een eiland hé. De beslissingen van de zot in het Witte Huis hebben gevolgen in andere landen - waaronder bondgenoten - maar ook terug in eigen land.
Maar zelfs als Trump enkel voor eigen deur zou willen vegen, is het toch opmerkelijk dat hij de bondgenoten (hij laat geen kans onbenut hen te schofferen overigens) vraagt om dezelfde losgeslagen politiek te volgen?
Iets wat niet lukt in de EU en wat op lachwekkende wijze ook door de UK naar de prullenmand verwezen is, zie het gelekte GCHQ rapport.
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”