Mobile Vikings: Only data 8GB voor 15€

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Mobile Vikings heeft een nieuw tarief gelanceerd: 8GB voor 15€

https://mobilevikings.be/nl/offer/only-data/

Je kan zelf wel klassiek gebeld worden, maar niet zelf klassiek bellen.

Vermits het hier over een prepaid kaart gaat en je niet zelf kan bellen/sms'en kan je die enkel gebruiken aan data. Alleen staat er nergens bij hoeveel die data buiten bundel kost? Zou dat ook 0,10€/MB zijn?
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

Aangezien je geen belkrediet meer hebt bij de Only data kaart zal je ook geen data buiten bundel meer kunnen verbruiken.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Het is dus het systeem zoals je vroeger een 2GB bundel had (maar daar kon je niet mee opgebeld worden).
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

Klopt, ongeveer gelijkaardig.
De verschillen:
- Je bent telefonisch en via sms bereikbaar op de simkaart
- Je kan de data ook in het buitenland gebruiken (EU).
- Je kan wisselen met de gewone tariefplannen waarmee je wel kan bellen. Je bundels (data) blijf je altijd behouden, je belkrediet vervalt wel bij de wissel naar Only data.
- Je krijgt 8GB voor €15 ipv 2GB voor €12.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 675 keer
Bedankt: 154 keer

Ik vermoed dat de callback functie van de Betamax-klonen ook werkt met deze formule?
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Ik word niet warm van zoiets... Dat is goed als je dat in een laptop steekt of tablet ofzo maar toch niet in een smartphone. Ik heb ook maar een max 5 belminuten per maand maar klassiek SMS'en zou ik toch wel serieus missen.

Ik zou ook niet graag in de Ardennen ergens staan waar je amper bereik hebt en dan moet je toevallig toch ergens een "noodlijn" bellen om je te komen depanneren... Begin er maar aan. :)
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Slafes schreef:Ik word niet warm van zoiets... Dat is goed als je dat in een laptop steekt of tablet ofzo maar toch niet in een smartphone. Ik heb ook maar een max 5 belminuten per maand maar klassiek SMS'en zou ik toch wel serieus missen.
Voor een laptop/tablet is het juist ideaal. Dan inderdaad wel raar dat ze het marketen voor een smartphone (wellicht ook omdat dat 95% van de markt is).
Voor een smartphone is Orange met hun Tempo Giga + Full Giga promo interessanter. Komt ook op €15 voor 8GB per maand, maar je hebt tenminste nog de flexibiliteit als je toch nog eens gewoon wil bellen.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

jnsvr schreef:De verschillen:
- Je kan wisselen met de gewone tariefplannen waarmee je wel kan bellen. Je bundels (data) blijf je altijd behouden, je belkrediet vervalt wel bij de wissel naar Only data.
Wel jammer dat je je opgespaard bekrediet niet kan opbellen.
Ik begrijp wel dat je met een "data-only" herlading geen belkrediet meer toevoegt, en je dus niet kan bellen/sms'sen wegens 0€ bekrediet, maar het zou leuker geweest zijn als je het resterende krediet had kunnen opgebruiken :cry: .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6012
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 828 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ook wel raar dat ze dit in een prepaid formule gieten ipv in een abonnement.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Het bellen van een noodlijn is zero-rated, dus dat kan je gewoon bellen vanop je GSM zonder belkrediet.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

Ik heb bij orange ook 8gb voor 15€ en ik kan nog wel bellen

Ik vind het een dikke fail, kansloos. Maar beter dan niks
de koe zegt boe
Nexus1980
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 15 nov 2004, 11:48
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 27 keer

Ik vind dit een vreemd product. Het is een data only van 8gb. Voor te mailen en te surfen is dit te veel. Voor video/foto te weinig. laatst op vakantie wat ontspannen in Frankrijk voor 2 weken. verbruik 40 gb. reden, S'avonds beetje netflix.

misschien dat dit product toereikend is voor spotify ofzo?
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 875
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 66 keer

Ik had toch wel verwacht dat ze de €15 herlading ook wat meer data zouden geven.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 675 keer
Bedankt: 154 keer

Omdat ik veel MV-punten heb, heb ik paar maanden geleden mijn kinderen weer op MV gezet om die punten te verbruiken.
Zowel in juli als afgelopen weekend meerdere uren geen mobiele data. Dan is een formule waarbij je niet gewoon kan bellen of sms-en niet echt aangewezen voor een smartphone.
Ik vind het daarom ook een gemiste kans.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2656
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Ik zou het wel willen maar in een vorm, esim en op twitter bevestigd die is er (nog) niet.

Dus wel een gemiste kans, ik hoop gewoon dat alles blijft zoals het is maar dat je met belkrediet terug bundels kan kopen.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Het heeft wat pro's en contra's. Het is op zich niet veel geld voor 8GB data, maar voor 15 euro kan je ook Orange Flybox nemen : 15 GB voor 15 euro. Bijna dubbel zoveel data dus. Nadeel is wel dat je het bij Orange enkel kan gebruiken binnen België, voordeel is dat je een degelijke 4G modem koopt aan 39 euro wat op zich nog steeds een vrij duur product is als je het apart moet kopen.

Ik lees dat iemand hier de vergelijking maakt met zijn dataverbruik op reis. Op zich begrijpelijk, ik kijk ook wel eens een filmpje 's nachts als ik in Frankrijk zit. Maar daar dient dit duidelijk niet voor. Ik zie dit eerder in gebruik bij iemand die een backup internetlijn wilt, welke bij gelegenheid ook in het buitenland kan gebruikt worden om wat te surfen en te mailen.

Ik heb zelf een Free 4G kaartje zitten in een Fritzbox 4G modem welke ik op die manier gebruik. 100GB in FR, 25GB in de EU (dus ook België) voor 20 euro per maand. Best een handig iets om mee te hebben op plaatsen waar je geen vaste internetverbinding hebt of kan gebruiken. Zo gaat het bij mij elke 2 weken mee als ik een training heb van mijn hulphond (in wording). De vriendin is bezig met de hulphond te trainen, en ik heb genoeg aan een stopcontact, een laptop en de 4G modem om wat andere dingen op te lossen en wat mails te versturen. Daarnaast gaat de 4G modem ook mee naar 112 standplaatsen waar de wifi rampzalig tot barslecht is. En met 25GB kan je ook al eens een Netflix filmpje bekijken als het moet.

Kortom : er zal zeker een markt voor zijn, maar het heeft ook wat zijn beperkingen.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

selder schreef:Het bellen van een noodlijn is zero-rated, dus dat kan je gewoon bellen vanop je GSM zonder belkrediet.
VAB en Touring of familie zijn niet mogelijk te bellen he... Dat bedoelde ik met een noodlijn om je te dépaneren.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 675 keer
Bedankt: 154 keer

Of iemand verwittigen dat je trein vertraging heeft omdat hij al een half uur stilstaat op een plaats waar er geen mobiele dataverbinding is.
Helaas een veelvoorkomende situatie in België...
Gebruikersavatar
antutu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 376
Lid geworden op: 12 jun 2017, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 37 keer

Voor mensen met dual sim toestellen kan het nog wel geinig zijn.

Maar vind het toch veels te duur voor wat het maar is. €1,88 per GB. Voor 40 euro heb je al data abonnementen met 20 GB en daarna onbeperkt aan 512 kbps, waarmee je dan ook nog eens onbeperkt kan bellen en sms'en. Bij Viking aan €1,88 per gigabyte zou je daar 21 GB voor hebben en daarna gedaan met surfen, en dan kan je daarbovenop nog niet eens bellen en sms'en.
There's something strange and you can't reboot. Who you gonna call? Joost Prutsers.
Groggie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 22 jul 2019, 14:42
Bedankt: 2 keer

Groot voordeel is dat het geen promo is én een prepayed formule.

Heeft men occasioneel nood aan data is dit de ideale formule
blidi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 405
Lid geworden op: 14 okt 2004, 17:52
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 36 keer

Bellen kan toch ook geen probleem zijn. Denk aan voiptiger, voipbuster klonen, skype.
Met de twee laatste kan je zelfs smsen versturen.
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 980
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 37 keer

Best meteen twee kaartjes nemen. ALs er eentje uitvalt heb je dan nog reserve om via Twitter, Facebook of mail Mobile Vikings te contacteren en hun standaard antwoorden te ontvangen voor herconnecteren... :lol2:

Ik vind toch 1.88€ per GB wat duur, verwachte wel beter.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

antutu schreef:Voor mensen met dual sim toestellen kan het nog wel geinig zijn.

Maar vind het toch veels te duur voor wat het maar is. €1,88 per GB. Voor 40 euro heb je al data abonnementen met 20 GB en daarna onbeperkt aan 512 kbps, waarmee je dan ook nog eens onbeperkt kan bellen en sms'en. Bij Viking aan €1,88 per gigabyte zou je daar 21 GB voor hebben en daarna gedaan met surfen, en dan kan je daarbovenop nog niet eens bellen en sms'en.
Wat je zegt klopt, maar er is een (groot) verschil tussen 15 euro en 40 euro ...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 562
Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 75 keer

Ik herlaad elke maand via automatische herlading 15 euro bij MV. Zoals ik het begrijp kan ik, wanneer ik een maand extra data nodig, heb zo'n pakketje van 8GB bijladen die dan gebruikt kan worden in de maand die daarop volgt. Op de normale herlaaddatum van mijn maandelijks pakket herlaad ik dan gewoon weer een 15 euro bel/sms/surf pakket.

Ik bel of sms quasi nooit maar gebruik wel graag mijn belkrediet voor een sporadisch ticketje bij De Lijn bijvoorbeeld. Daarom is volledig overstappen op het 8GB pakket minder interessant. Maar dus wel voor wat extra data. :-)
EDPnet FIBER XS (150/50)
NL Ziet + VTM Go
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

@jantje81 dat lijkt mij niet mogelijk, want elke herlading zal je beltarieven aanpassen en door €15 voor 8GiB te herhalen kan je niet bellen, dus is je huidige belwaarde waardeloos zo lang je geen andere formule herlaadt.

Of het helpt om in omgekeerde volgorde te herladen (eerst data-only 8GiB, daarna de top-up voor de reguliere formule) weet ik niet.
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

Als je eerst een Only-data herlading doet (8GiB) en vervolgens de simkaart omzet naar een 'normale' simkaart en een herlading doet, zal je wél kunnen bellen en behoud je de 8iGB van de Only-data herlading.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Dus Jens, voor de duidelijkheid: je kan elke maand eerst je Only Data formule nemen en dan direct voor bv 10 of 15€ "normale" herlading kan doen zodat je beide formules kan combineren?

Enige nadeel dat ik dan zie, als ik het goed begrepen heb: alle belwaarde die je over hebt van de "normale herlading" vervalt wanneer je de volgende maand eerst een only data herlading doet.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

Klopt helemaal wat je zegt.
Je moet wel telkens via de 'instellingen'-pagina van de simkaart de simkaart omzetten (anders bestaat de kans dat er mensen onbewust de Only-data formule kiezen en hun belkrediet onverwacht vervalt.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Vandaag stond er dit artikel op HLN: https://www.hln.be/de-krant/sms-en-doen ... ~affa2e9e/

MV doet het af als: jongeren bellen niet meer en sms'en niet meer. Ik lees dat als: jongeren bellen nog wel, ook al is het maar 20 minuten per maand. Jongeren sturen nog wel SMS'en, ook al zijn het er pak minder dan vroeger.

Nu, de evolutie is ergens toch wel logisch nee? Vie SMS een foto verzenden? Filmpjes sturen? Stickers? Groepsgesprekken houden? Spraakberichten? Etc... Toch logisch dat er dan vlotter naar andere mogelijkheden wordt uitgeweken? Vroeger stuurde ik ook liever berichten via ICQ en MSN dan via SMS. :roll:
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

De enigste waar ik mee sms is ook de enigste waarmee ik het meest snap 8) 8)

Kzit toch nog vaak aan 1000 smsen per maand.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2656
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

jnsvr schreef:Als je eerst een Only-data herlading doet (8GiB) en vervolgens de simkaart omzet naar een 'normale' simkaart en een herlading doet, zal je wél kunnen bellen en behoud je de 8iGB van de Only-data herlading.
Lijkt niet te kunnen, ik krijg die data only herlading niet in de keuzes.

Enkel Focus Voice-bundels en Focus Data-bundels

Het lijkt dat je een data kaart of normale kaart moet kiezen, data kaart kan volgens mij geen belkrediet hebben.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Heb je de vorige post van jsnvr niet goed gelezen of niet goed begrepen?
jnsvr schreef:Je moet wel telkens via de 'instellingen'-pagina van de simkaart de simkaart omzetten (anders bestaat de kans dat er mensen onbewust de Only-data formule kiezen en hun belkrediet onverwacht vervalt.
Met andere woorden:
  • - eerst je sim kaart omzetten naar data-only. Hierbij verlies je alle bestaand belkrediet.
    - dan 15€ bijladen. Hierbij krijg je 8GB Data.
    - dan je sim kaart terug omzetten naar "normale" sim kaart. Hierbij behoudt je de data.
    - nu krijg je terug de opties voor bijladen (focus data of focus voice), en kan je belkrediet kopen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2656
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

philippe_d schreef:Heb je de vorige post van jsnvr niet goed gelezen of begrepen?
jnsvr schreef:Je moet wel telkens via de 'instellingen'-pagina van de simkaart de simkaart omzetten (anders bestaat de kans dat er mensen onbewust de Only-data formule kiezen en hun belkrediet onverwacht vervalt.
Nee niet gevonden maar soit is idd geen optie dan want meer dan 100 euro belkrediet. Ik wacht nog altijd op data bundels die je kan kopen van belkrediet bovenop de herladingen. 5 GB voor 15 euro / maand geldig zou leuk zijn bv daar gaan ze echt niet aan verliezen en zo geraakt het belkrediet ook weg.
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

5 GB voor 15 euro / maand geldig zou leuk zijn
In dat geval heb je 9GB voor €15 (4GB+5GB) gekregen, en gratis bellen naar andere Vikings en gratis sms'en naar alle andere Belgische netwerken.
En aangezien je de kosten voor de operator per verbruikte MB (+de bel en sms kosten) niet kent aan de MNO, kan je niet echt uitspraken doen over:
daar gaan ze echt niet aan verliezen
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

De kwaliteit vn bellen over data vind ik nog altijd belabberd. Het is alsof er meer vertraging is.
Je gaat dan kriskros door elkaar praten, wat het gesprek nog erger maakt.
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6012
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 828 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Dat hangt dan weer af van je ontvangst, het protocol, welke app je gebruikt...
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Jorinde
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 aug 2019, 17:58
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Hoe vaak moet je herladen om je simkaart en telefoonnummer actief te houden in deze only data formule?

Ik heb sinds kort een dual sim van mijn werkgever (max 2 GB) maar ik zou graag viking blijven voor extra data op citytrip, vakantie, festival, ...
Hierdoor zal ik wel niet meer elke maand gaan herladen.
blatruwe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 181
Lid geworden op: 12 nov 2018, 17:24
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 40 keer

Volgens mij iedere maand, want je hebt geen belkrediet om daarna op te gebruiken.
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

Jorinde schreef:Hoe vaak moet je herladen om je simkaart en telefoonnummer actief te houden in deze only data formule?
Je (data)bundel zal telkens 1 maand na je herlading vervallen, maar je nummer blijft 1 jaar lang actief. Dus minstens 1x/jaar herladen.
Je blijft dus bereikbaar op die simkaart, ook na 1 maand, voor nog 11 maanden na de laatste herlading.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

blatruwe schreef:Volgens mij iedere maand, want je hebt geen belkrediet om daarna op te gebruiken.
Zonder belkrediet kan je nog altijd opgebeld worden (en kan je gratis nummers & noodnummers bellen)/
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”