beste domeinprovider (focus: prijskwaliteit)

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail, enzovoort
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

Ik zou graag weten welke domeinprovider goed scoort en tegelijk niet belachelijk duur is, om twee. be-domeinen te parkeren met eventueel een bijhorende mailbox.

Nu zit ik bij antagonist.nl met een pakket webhosting+domein+mailbox, maar ik gebruik de hosting niet meer omdat ik nu alles vanaf thuis host. Ik ben wel tevreden van antagonist maar ik wil eens horen welke bedrijven goed scoren.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

voor mijn .be's zit ik bij versio, geen klagen van.
voor mijn niet-be's zit ik bij namecheap.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Ik zat eerst bij Transip, vorig jaar (ook in de zomer) alles naar Versio overgezet omdat Transip net was overgenomen door een investeringsgroep, en ze hun prijzen serieus naar omhoog hebben gedaan. Begin dit jaar het nieuws gekregen dat Versio eveneens is overgenomen, door diezelfde groep. Ook daar zijn de prijzen nu gevoelig naar omhoog gegaan.

Voor zowat al mijn domeinnamen zit ik nu bij openprovider.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
Bedankt: 42 keer

Vimexx is niet duur.

@ krisken, kan je Stack dan nog verder gratis gebruiken als je je domeinen weg haalt bij transip?
Voor m'n kinderen hun mail domein zit ik bij Vimexx, de mijne echter nog bij Transip en Zoho.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Dat is een goeie vraag. Transip zit namelijk niet meer in de overnamegroep, en is onlnags met Combell samen gegaan.
Ik kan echter geen antwoord geven op je vraag : bepaalde domeinnamen moeten blijven staan bij Transip daar enkel zij die aanbieden.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

krisken schreef:Begin dit jaar het nieuws gekregen dat Versio eveneens is overgenomen, door diezelfde groep. Ook daar zijn de prijzen nu gevoelig naar omhoog gegaan.
wacht wat? ik heb precies weer even niet opgelet want ik heb dat niet gehoord :P

edit: en effectief, de prijzen voor een .be zijn dit jaar 2 euro ex btw hoger... das 33% prijsstijging, idd niet mis!
maar, openprovider... die zijn toch duur voor renewals?
be Registratie € 4.95
.be Verleng € 13.45
of heb jij zo een abbo genomen bij hun ? (em haal je dat er dan uiit?)
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 675 keer
Bedankt: 154 keer

Sinds enkele maanden overgestapt van Neostrada naar Vimexx. Tot nog toe heel tevreden.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Ik heb een paar tiental domeinnamen en heb inderdaad die "Basic Plans - Basic Plan - S Size" (https://www.openprovider.com/en/membership-plans/) genomen voor 49 euro. Als je dat doet met een groepje vrienden dan haal je het er zeker uit hoor.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik zoek ook nog een (liefst belgische) provider die hosting kan doen zonder de domeinnamen.
Die wil ik eigenlijk onafhankelijk beheren en gewoon via de nameserver instellen.
Gebruikersavatar
cyberbug
Premium Member
Premium Member
Berichten: 727
Lid geworden op: 08 okt 2005, 14:37
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 108 keer
Bedankt: 169 keer
Recent bedankt: 1 keer
Contacteer:

zelf zit ik ook bij: https://www.vimexx.be/domeinnaam (kijk bij de prijzen voor verlenging en reken daar 21% btw bij, dat moet je trouwens ook bij de meeste andere doen)
dan zijn .be .eu en .nl daar vrij goedkoop, over de service kan ik niet klagen, hoewel ook nog niet echt nodig gehad.
bijkomend voordeel is dat zij ook een belgische vestiging hebben in brussel (ze zijn van origine nederlands)
https://www.vimexx.be/info/contact

(voor men .net domein moet ik toch eens bij namecheap gaan kijken precies maar geen ervaring met de support)


@ITnetadmin
fusa.is ?
https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=73&t=55546
Greetz cyberbug

Afbeelding
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

Splitter schreef:maar, openprovider... die zijn toch duur voor renewals?
be Registratie € 4.95
.be Verleng € 13.45
of heb jij zo een abbo genomen bij hun ? (em haal je dat er dan uiit?)
Waar vind je die renewal fee op de website van openprovider?
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

daar moet je al een account voor aanmaken en inloggen.
had ik een hele tijd geleden gedaan en dan zag ik die prijzen en had ik iets van... "laatmaar"
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

Vuil dat ze zoiets achter een drempel zo groot als het hebben van een account verbergen!
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

ITnetadmin schreef:Ik zoek ook nog een (liefst belgische) provider die hosting kan doen zonder de domeinnamen.
Die wil ik eigenlijk onafhankelijk beheren en gewoon via de nameserver instellen.
Zelf servertje (of vm) opzetten?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Het lijkt erop, want er is geen enkele blijkbaar die zoiets aanbiedt; ik wou vooral ns testen om compartimentalisatie (het gescheiden houden van domeinnamen en functies), om bv 2 hosts te nemen die elk in hun eigen ding goed zijn (bv eentje voor webhosting en eentje voor mailhosting), maar ik ga wss idd gewoon een eigen servertje opzetten een 1 domeintje redirecten.
Maja, ik dacht, ik vraag het toch maar ns, ge weet nooit :-)
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Een domain als je een dedicated server huurt of VPS is toch altijd optioneel? Of zie ik dat zo mis in?
Elke server die ik huurde, of het nu een "echte" bak was of een VPS heb ik altijd al zelf aan domain control gedaan.
Het probleem dat je wel gaat hebben bij mails vrij snel is dat je RDNS in orde moet zijn voor dat IP. Als je van thuis uit iets host gaat dat vrij moeilijk zijn tenzij je via een relay stuurt.
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

Simpele case: bij antagonist mijn .be-domeinen verlengen kost €11/jaar per stuk, 10% korting indien ik direct voor 2 jaar verleng, 20% korting indien ik direct voor 3 jaar verleng.

Hoe zit het met de verlengkost bij Versio? Dat is weeral niet zo duidelijk weergegeven op hun website.

Bij Vimexx zijn ze gelukkig wél transparant: parkeren kost €0,89, verlengen kost €4,99; telkens jaarlijks.

Ik ben persoonlijk te vinden voor bedrijven die het voor de (potentiële) klant simpel en transparant houdt, dus Vimexx lijkt mij wel leuk.

Hoe zit het met de WHOIS-informatie voor een .be-domein? Daar heb ik bij antagonist zelf valse informatie moeten in plaatsen om mijn naam en adres niet aan de wereld bloot te stellen, maar of dat wettelijk is...? Er zijn domeinproviders die daar hun eigen info in plaatsen om de klant anonimiteit te geven, dat is ook mijn voorkeur.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Hoezo minder transparant? ==> https://www.versio.nl/domeinnamen/be-re ... -verhuizen

1. Ga naar https://www.versio.nl/
2. Klik op "domeinnamen" ==> https://www.versio.nl/domeinnamen
3. Klik op ".be" ==> https://www.versio.nl/domeinnamen/be-re ... -verhuizen

Wat whois info betreft : dit is al een jaar aangepast aan de gdpr wetgeving, en zal niet meer getoond worden.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

Ok, die laatste stap (klik op .be domeinen) heb ik blijkbaar niet uitgevoerd en zag daardoor niet dat de verlengkost erbij staat, mijn fout. :-)

Het lijkt er dus op dat vimexx goedkoper is, alhoewel het maar enkele euros per jaar scheelt per domein.

Zijn er andere kwaliteiten die de doorslag kunnen geven bij beide providers?

Openprovider staat mij minder aan wegens de hoge verlengkost.

Enige requirements mijner zijde zijn naakt DNS-beheer en e-mail forwarder voor dat domein.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3630
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 150 keer
Contacteer:

Ik ga qua domeinen gewoon voor de goedkoopste. En voor .be is dat (voor zover ik weet) https://internetbs.net/
ooh. shiny.
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 898
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

ITnetadmin schreef:Ik zoek ook nog een (liefst belgische) provider die hosting kan doen zonder de domeinnamen.
Die wil ik eigenlijk onafhankelijk beheren en gewoon via de nameserver instellen.
Ik heb een .be domein bij Go Daddy dat via de nameservers naar het Belgische Alfahosting gaat.
Had vroeger ook een .com domeinnaam bij directNIC in combinatie met hosting op Dreamhost.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Will check.
En DirectNIC ken ik; daar heb ik nog een paar domeinen staan :-)
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

Vimexx krijgt helaas veel negatieve reacties: https://www.webhostingtalk.nl/shared-we ... imexx.html

Het zal dus een domeinprovider uit de poel van gevestigde waarden worden voor mij. Versio dus. Iemand een beter idee?
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2966
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

@JamesEarlGray: die reacties op Webhostingtalk dateren wel van 2016. Geen idee of die nu nog representatief zijn.
Computer(k)nul
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

Laatste reactie is van eind september 2018, maar niet alle reacties lijken negatief.
brz
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 jul 2019, 12:08

Ik heb een paar weken geleden mijn domein en hosting verhuisd van Versio naar Vimexx door de recente prijsstijgingen.
Super vlot gegaan. Via DirectAdmin een backup laten aanmaken van databases, users, ... en deze in de directadmin van vimexx geïmporteerd.
Heeft me alles bij elkaar denk ik een klein uurtje werk gekost.
Ik merk wel dat bepaalde pagina's misschien een tikkeltje trager laden als toen mijn website gehost was bij versio, maar voor de prijs klaag ik zeker niet. Er draaien geen zaken op mijn website die gegarandeerde uptime vereisen.
De helpdesk heb ik nog niet nodig gehad, dus daar kan ik geen oordeel over vellen. Ik had voldoende informatie met hun guides en faq om de verhuis te doen.
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

Ondertussen beide domeinen (zonder hosting of zo) verhuisd naar Vimexx.

Alles verliep vlotjes.

Om mail-forwarding in te stellen met enkel domeinen in bezit moet je blijkbaar een ticket openen; zo gezegd zo gedaan. Vrijdagavond rond middernacht stuur ik het ticket in, kwartier later al antwoord en in orde gemaakt. Toppie service dat. Wel spijtig dat het niet via een instelling kan gebeuren en dat het via een ticket moet, maar soit.

Tot nu toe enkel maar goeds over te zeggen.

Wordt eventueel vervolgd.
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 737
Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
Locatie: Ronse
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 43 keer

+1 voor Vimexx

Enkele weken geleden een hosted formule, en een domain only bij hen genomen.

Ik kreeg mijn mx record op de domain only niet werkende, via een ticket binnen een kwartuurtje voor me opgelost, gevolgd door tekst en uitleg wat ze gedaan/aangepast hadden...

Prima service..
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 926
Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 44 keer

Kleine opmerking bij Versio: ik heb daar ook 2 domeinnamen, en daarvan werd nu eentje automatisch verlengd. Stom, want ik wou ze daar op tijd weghalen maar ben dat vergeten. Maar anyway, wat ik wou zeggen is dat ze daar voor betalingen met creditcard nog steeds extra kosten aanrekenen terwijl dit toch al enige tijd niet meer toegelaten is. Bij de klantendienst zeggen ze dat ze aan een nieuw klantenpaneel bezig zijn, en dat ik dus voorlopig ofwel een andere betaalmethode moet kiezen, ofwel moet ik de extra kost betalen en crediteren ze die achteraf. Beide opties vind ik niet ok, dus stelde ik voor om gewoon de extra kost alvast van mijn saldo af te trekken, maar daar krijg ik geen reactie meer op. Ik ga dat wel even melden bij de hollandse Consumentendienst, want hier heb ik het principieel moeilijk mee.
EDIT: eerst zei men nog dat crediteren niet kon als er geen bestelling was, dus zei ik daarna dat ik bij de consumentenbond ging klagen.. Daarna zei hij plots dat hij 1 euro aan mijn portemonnee had toegevoegd (dmv een credit factuur). Het kan dus wel, als je maar voldoende aandringt. Mijn mail naar die consumentenbond is in elk geval vertrokken.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

cloink schreef:Ik ga qua domeinen gewoon voor de goedkoopste. En voor .be is dat (voor zover ik weet) https://internetbs.net/
Ik zie ".be" er niet tussen staan in de prijslijst als ik een domein opgeef.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3630
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 150 keer
Contacteer:

MarkDM schreef:Ik zie ".be" er niet tussen staan in de prijslijst als ik een domein opgeef.
Vreemd, geef eens het volledige domein, incluis ".be" in? Dan krijg ik echt wel een prijs te zien (4,70€/jaar, ex BTW)?
ooh. shiny.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

ja, dat klopt. Zonder de ".be" vergeet hij ".be"-domeinprijs.
Met ".be" lukt het wel
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1755
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Rivierenland
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 83 keer

deze is wel goedkoop voor .be: https://www.hosting.eu/domeinnaam/
zelf nog niet getest enkel van gehoord
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Ik heb een aantal domeinen lopen bij one.com maar die wil ik nu gaan overzetten naar vimexx.

Ik heb bij vimexx dus vandaag een hosting pakket aangekocht en ik ga al beginnen met 1 domein over te zetten. Ze bieden een gratis 'verhuis' aan, maar ik ben toch niet zo scheutig om logins etc van mijn huidige host te gaan delen met onbekenden.

De website op dat eerste domein draait nu tijdelijk lokaal dus dat is geen probleem.
Maar voor het overzetten van de e-mailadressen zit ik nog even gechareld. Vimexx biedt toch wel een dubieuze oplossing. imapsync via een online tool? Daar ben ik toch niet zo voor te vinden... Of ik laat de verhuis door Vimexx doen, maar mijn mails in handen geven van derden? Ik weet het niet zo goed. Suggesties? imapsync zelf lokaal draaien?
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Lichtjes off-topic maar er zijn tegenwoordig heel wat hostingproviders die voor een appel en een ei hosting aanbieden met onbeperkt opslagruimte.

Nu, die hosting heeft ook PHP support en database-support. De vereisten voor een Nextcloud instantie... Wil dit dan in principe zeggen dat je voor een appel en een ei een Nextcloud instantie kan draaien :lol: ?

Toevallig iemand ervaring mee?
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

petrol242 schreef:Ik weet het niet zo goed. Suggesties? imapsync zelf lokaal draaien?
als het gewoon de mails overzetten is, zijn er genoeg opties.

inclusief gewoon je account op de nieuwe server toevoegen in thunderbird, en dan alles kopieren van de 1ne naar de andere.
dan moet je wel natuurlijk mail.webhost.tld en mail.nieuwehost.tld hebben bijvoorbeeld, of een alternatieve oplossing om de mailservers van beide hostings toe te voegen.
BertG3 schreef: Wil dit dan in principe zeggen dat je voor een appel en een ei een Nextcloud instantie kan draaien :lol: ?
meestal is dat een shared hosting en zullen er wel een aantal zaken ontbreken of te lage limieten zijn voor bv php zijn timeout of dergelijke.
echter als je aan alle voorwaardes van nextcloud voldoet (probeer het eens: run de installer op zo een host)... dan, ja.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Ik dacht al in de richting van thunderbird, omdat ik daar nu ook al e-mails mee synchroniseer, maar gaat niet in de omgekeerde richting. De mails in thunderbird richting nieuwe server dus.
Edit : ondertussen imapsync lokaal op mijn linux draaiend om de accounts over te zetten.

Ik ga mijn ervaringen met vimexx zeker delen in de komende dagen.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

syncen per-se niet nee, maar ik heb het dan ook over domweg kopieren

in de veronderstelling dat je nu mail.oudehost.be gebruikt en je terechtkomt op mail.nieuwehost.be:

- je laat je oudehost in thunderbird staan
- je voegt je nieuwehost in thunderbird toe
- je schakelt de dns eventueel al om
- je selecteert al je mapjes in de oudehost account en sleept (dat is dan kopieren) die naar de nieuwehost

op dat moment zijn beide accounts in sync, maar je moet dan manueel wel even in de gaten houden dat als er nog mail op oudehost terechtkomt, je deze berichten wel nog even zelf selecteert en kopieert naar de nieuwehost.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Ik heb ondertussen imapsync lokaal draaiend en heb al 1 e-mail account overgezet naar een tijdelijk mailaccount op vimexx.
Dan is het nog gewoon kwestie van domein over te zetten maar dat gaat bijna vrijwel onmiddellijk omdat het over een .be domein gaat. Vandaar kan ik verder om de juiste domeinnamen terug te koppelen aan de e-mails.
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

Tot nu toe deed ik mailtransfers lokaal via 2 imap verbindingen binnen MS Outlook.
1 naar de oude en 1 naar de nieuwe server.
Op de oude nam ik dan de imap van een ander domein met de juiste login gegevens.
Dat werkte wel, maar afhankelijk van het aantal mails/folders en grote kreeg dat toch geregeld een time-out.
Volgend jaar moet ik er nog ene doen, per toeval ook naar Vimexx.
Moet ik eens bekijken hoe dat ik het dan ga doen.

Dus ja het hier ook effe in de gaten houden.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”