Aansluiting NTP2007

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
Bliman
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jul 2019, 15:18
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Hallo,
Mijn vader wou gisteren een ntp2007 plaatsen. Na lang proberen lukte het nog niet. Onze kleuren draden zijn Geel groen zwart en rood. Na verscheidene draden te proberen lukte het nog niet. Nu lazen we erachter dat er op de draden rond 45 volt moet zitten. Maar we hebben ze getest en er zit nergens stroom op. We probeerde terug te gaan naar onze normale stekker {bij edpnet hadden ze aangeraden om ntp2007 te halen om onze lijn sneller te maken}. Maar die werkt ook niet meer. Kunnen we nog iets anders proberen of moeten we een technieker laten komen? We vermoeden dat er een veiliging bij hun gesprongen is door de verkeerde draden te proberen . Of hebben we het verkeerd?
didi79
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1056
Lid geworden op: 25 jun 2007, 17:19
Locatie: 8930 Rekkem
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 108 keer
Recent bedankt: 1 keer

't Is eigenlijk gebruikelijk dat Proximus de ntp installeert. Op dat moment wordt die ook getest.
Simpel gezegd: Voor Proximus is de ntp het punt waar hun verantwoordelijkheid stopt. Tot daar kunnen ze garanderen. Alles wat je erachter hangt, is je eigen verantwoordelijkheid.
Al is dat vandaag niet meer zo strikt toe te passen (bijv. modem die in beheer van proximus blijft).

Hebben jullie wel een actieve lijn ? Indien niet, zal je die toch eerst moeten aanvragen. 't Is niet omdat er draadjes binnenkomen, dat die langs de kant van Proximus ook aangesloten zijn.
Bliman
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jul 2019, 15:18
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

We zijn overgestapt van Dommel. En alles werkt al een hele tijd (2 maand of zo) en is al lang geactiveerd. Alleen hadden we een lage downloadsnelheid van 27 Mbps waar we rond 100 zouden moeten zitten. Daarop vroeg edpnet of we een ntp 2007stekker hebben. Dat was niet het geval. Deze hebben we gisteren gaan halen bij een proximus winkel. En we hebben deze dan proberen te installeren met het bovenstaande resultaat.
didi79
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1056
Lid geworden op: 25 jun 2007, 17:19
Locatie: 8930 Rekkem
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 108 keer
Recent bedankt: 1 keer

Als het signaal slechter wordt, kan het ook koperrot zijn. Ik zou dit toch eens laten uitmeten door Proximus.
Bliman
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jul 2019, 15:18
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Ok. Blijkbaar hebben we terug verbinding me de oude contactdoos. Dus gaan we het voorlopig zo laten. En gaan we de aansluiting aan de NTP2007 aan een technieker overlaten.
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3977
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 410 keer
Bedankt: 100 keer

Misschien deed de dlm zijn ding niet tegoei, deze gaat de snelheid normaal geleidelijk verhogen.

https://www.edpnet.be/nl/support/instal ... logie.html

Of corrosie op de koperdraden, schuur de koperdraadjes een beetje af en zie wat het daarna geeft.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Bliman schreef: Onze kleuren draden zijn Geel groen zwart en rood.
ik denk dat je op een binnenkabel zit dan, en niet op de proximuskabel zelf.
is die aangesloten draad toevallig niet gewoon een zwart draadje waar die 4 inzitten?
(indien ja zit je dus op het verkeerde stopcontact en zal een ntp geen nut hebben daar)

je moet zorgen, voor een goed (v)dsl signaal:

- dat er een ntp op de BINNENKOMENDE kabel zit
- en er maar 1 kabel aangesloten is voor de modem (ofwel rechtstreeks op de ntp splitter ingeplugd, ofwel op de blauwe klemmen),
en dat die dan dus ook nergens afgetakt is.
Bssoft
Premium Member
Premium Member
Berichten: 610
Lid geworden op: 11 dec 2012, 14:31
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 156 keer

Bliman schreef:Onze kleuren draden zijn Geel groen zwart en rood. Na verscheidene draden te proberen lukte het nog niet.
Een foto van de kabel en kleur draden + aansluiting (vorige telefoon stopcontact) zal meer vertellen dan een gewone uitleg ... denk ik ?
Bliman
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jul 2019, 15:18
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

We hebben de inkomende draden nog eens goed bekeken en ja het was niet de Proximus kabel.
We hebben nu de juiste aansluiting gemaakt en alles werkt naar behoren.
Bedankt voor de hulp.
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”