Mobile Vikings lanceert unlimited data abonnement voor €29

Hier kan je alles kwijt over Mobile vikings of Jim mobile (wat een product is van mobile vikings)
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Ik heb geen klagen, soms duurt het wat langer voor iets opgelost is, maar waar is dat niet. Moet er wel bij zeggen dat geen enkel van mijn nummers bij MV van levensbelang zijn...
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
antutu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 376
Lid geworden op: 12 jun 2017, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 37 keer

Vaganzza schreef:
buthead schreef:Opzich kan je met met 512kbps ook al de gewone zaken doen :)
Dat spreek ik wel tegen. Heb het al eens gehad met mijn Arend abo en deze snelheid was niet werkbaar (buiten whatsapp berichten).
Dit kan ik beamen. Zelf niet gehad maar in Chrome dev mode perfect te simuleren. Quasi onbruikbaar voor zware sites. Open eens de site van Q music :lol:
There's something strange and you can't reboot. Who you gonna call? Joost Prutsers.
Gebruikersavatar
cyberbug
Premium Member
Premium Member
Berichten: 727
Lid geworden op: 08 okt 2005, 14:37
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 108 keer
Bedankt: 169 keer
Recent bedankt: 1 keer
Contacteer:

een medium smartphone scherm (dus geen phablet) is swizo niet werkbaar voor niet mobiele varianten van websites.
als je de mobile versies van wepagina's pakt is 512kb perfect werkbaar (ik gok zelfs nog op 64kb)
en een adblocker kan een pagina ook een pak lichter maken.

[Rant]
indertijd dat Wap bij mobistar uitkwam en dit de eerste maanden gratis was, moest je zelf naar speciale WAP pagina's surfen. en dit aan minder dan 32kbit (maar dat is niet meer van deze tijd) was toen met een nokia 5510

de mensen die na breedband op internet zijn begonnen, zouden eens terug 6 maand op 1mbit moeten zitten, daarna zullen ze snelheid terug leren appreciëren.

In de USA zit zelf nog een grote groep op 56kbit inbelverbinding (wat in werkelijkheid maar iets van een 32kbit is met compressie)

en de website bouwers zouden beter ook eens minder zware pagina's moeten ontwikkelen.
soms megabytes voor een pagina, door ganse js frameworks in te laden voor 1 enkele functie. + resource vretende reclame scripts
[/Rant]
Greetz cyberbug

Afbeelding
ghostboy1993
Pro Member
Pro Member
Berichten: 318
Lid geworden op: 26 mei 2019, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 7 keer

512K is geen slecht snelheid alleen jammer ( in mijn geval ) dat orange dat nog eens knijpt zodat het onwerkbaar is !
Ik zit elke maand op 512K kom net 3 dage of 2 te kort dus cava nog wel en heb getest en heb echt de indruk dat ze zelfs dat express onderbreken zodat je uit miserie 1Gb extra gaat kope om normaal te kunne surfe :|
Gebruikersavatar
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1008
Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
Twitter: kitt1977
Locatie: ON4TOP
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 45 keer

Mooi aanbod maar hun support trekt op 0,0 . FB chat 5 of 6 verschillende peronen die antwoorden en technisch er niks van kennen .

Onlangs 3-4 dagen onbereikbaar geweest ..enige wat ik kreeg we zijn het aan het onderzoeken bla bla ....
Compensatie ook nog altijd niks .. heimweer naar vroeger dan was het vaak op halfuurtje opgelost meestal ...
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

Zowel Proximus Pay&Go en Orange Tempo Giga zijn waardige substituten voor MV, maar HELAAS kosten die €0,50/MiB buiten de bundel, wat mij dégoutant veel lijkt. MV zit op een iets mildere €0,10/MiB, maar ik zou liever een tarief van €0,01/MiB zien als redelijk maximum.

Deze belachelijke hoge buiten-bundel-tarieven dienen enkel om mensen te dwingen hun bundel maandelijks te vernieuwen, wat het voordeel van vrijheid van een prepaid-kaart tenietdoet.

EDIT: ik SMS helaas nog veel, dus buiten de bundel kan dat al vaak enkele euros van de belwaarde vreten. Ik wacht bij MV vaak gewoon tot mijn belwaarde opgebruikt is aan SMS en data vooraleer ik herlaad, dat scheelt direct een week of meer, als ik voorzichtig ben met data (maar dat ben ik sowieso met 1GiB per maand).
fred_be9300
Pro Member
Pro Member
Berichten: 248
Lid geworden op: 30 nov 2005, 20:42
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 12 keer

JamesEarlGray schreef:Zowel Proximus Pay&Go en Orange Tempo Giga zijn waardige substituten voor MV, maar HELAAS kosten die €0,50/MiB buiten de bundel, wat mij dégoutant veel lijkt. MV zit op een iets mildere €0,10/MiB, maar ik zou liever een tarief van €0,01/MiB zien als redelijk maximum.

Deze belachelijke hoge buiten-bundel-tarieven ...

EDIT: ik SMS helaas nog veel, dus buiten de bundel kan dat al vaak enkele euros van de belwaarde vreten. Ik wacht bij MV vaak gewoon tot mijn belwaarde opgebruikt is aan SMS en data ...
Evt Base postpaid (based on you) nemen? Nu 4GB voor 15euro. Sms gratis. Buiten-bundel tarief identiek aan binnen-bundel. Krediet overdracht: Niet opgebruikt krediet van maand x is bruikbaar in maand x+1. Gratis bellen naar andere Base. Krediet gaat flexibel naar bellen/data zonder vaste vooraf bepaalde opsplitsing, zoals het ook vaak is met prepaid krediet.

YMMV, maar overdracht en buiten-bundel tarief, en flexibel data/bellen vind ik persoonlijk heel aantrekkelijk bij Base.
Heb geen aandeel noch voordeel bij Base. ;)
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Vergeet niet dat een operator nog winst moet kunnen maken en de reden dat ze een limiet zetten op 20GB en dan 512kbps is gewoon omdat sommige misbruik gaan maken van "onbeperkt".

tevens 512kbps voor mobiel is ruim voldoende voor gewone zaken.

Wie gebruikt er hier meer dan 20Gb mobiel? het gem. verbruik in EU van mobiel komt niet eens in de buurt hiervan.
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
JrCv
Plus Member
Plus Member
Berichten: 167
Lid geworden op: 12 nov 2003, 10:56
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 10 keer

Vraag ik mij ook af, zelf kom ik bijna toe met 4 GB, 5 zou ideaal zijn, zelf met kinderen die geregeld filmpjes op youtube zitten streamen.

Voor 20GB moet toch al serieus je best doen en nooit op wifi zitten?
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Thuis is het veelal wifi en tevens updates van apps/OS is altijd via wifi.

Verder de andere zaken weg van huis is over mobiel maar als je je toestel goed instelt kom je ruim toe.

Vraag me af hoeveel keer sommigen hun toestel opladen van continu je mobiele data op slokt je batterij toch op?
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 875
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 66 keer

Ik pendel met de trein en met hotspot voor mijn Surface kom ik, als ik er op let, maar net toe met 20GB. Ik hou er ook niet van om video in 480p te kijken speciaal om data sparen...
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik verbruik 14 GB per maand meestal. En das als alleenstaande maar ook treinpendelaar..

Bv zit ook aan 700-900 GB data per maand vast gebruik.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5785
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

JrCv schreef:Voor 20GB moet toch al serieus je best doen en nooit op wifi zitten?
Er zit geen Wifi in het "onbeperkt" abonnement dat Mobile Fakings aanbiedt.
Je mag dus veronderstellen dat dit "onbeperkt" abonnement een volledige onbeperkte gebruikservaring biedt via 4G en dat je geen ander Wifi-abonnement meer nodig hebt.

Om onbeperkt te bellen en sms'en heb je toch ook geen ander telefoonabonnement meer nodig? Dus voor "onbeperkte" mobiele data zou dat hetzelfde moeten zijn.
Maar na 20 gigabyte vlieg je dus blijkbaar op smalband. Vroeger heette dit internet met een vaste datalimiet, nu noemt Mobile Fakings dit onbeperkt. Zuiver consumentenbedrog!
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

buthead schreef:Vergeet niet dat een operator nog winst moet kunnen maken en de reden dat ze een limiet zetten op 20GB en dan 512kbps is gewoon omdat sommige misbruik gaan maken van "onbeperkt".
Dat kan goed zijn, maar noem het dan niet ONBE-f***-PERKT en geef in de plaats daarvan gewoon toe dat het beperkt is tot 20GiB en daarna smallband.

Vroeger kon dit, maar nu is dat blijkbaar niet meer nodig om de waarheid te vertellen?
fred_be9300 schreef:Evt Base postpaid (based on you) nemen? Nu 4GB voor 15euro. Sms gratis. Buiten-bundel tarief identiek aan binnen-bundel. Krediet overdracht: Niet opgebruikt krediet van maand x is bruikbaar in maand x+1. Gratis bellen naar andere Base. Krediet gaat flexibel naar bellen/data zonder vaste vooraf bepaalde opsplitsing, zoals het ook vaak is met prepaid krediet.
Da's eigenlijk best een leuk voorstel!

Ik lees de volgende buiten-bundel-tarieven:
€0,0037/MiB
€0,05/minuut
gratis sms'n bij 'normaal'* gebruik (*: normaal is onder de volgende grens: Je verstuurt meer dan 350 sms'en per dag en/of 10.000 sms'en per maand;)

Helaas heb ik misschien vergeten melden, maar ik betaal bij MV maar ~€7-9 per maand, aangezien ik €10 herlaad en daar telkens iets meer dan een maand mee doe. Sterker nog, mijn viking points verdien ik met aankopen via viking deals (en vroeger kocht ik die ook aan 80% of minder, voordat de voorwaarden aangepast geweest zijn), DUS ineens overschakelen naar €15/maand vaste kost is wel een relatief grote stap in de verkeerde richting.

Ik ben vooral te vinden voor het pay&go systeem van proximus: €15 herladen en dat activeert een bundel (31 dagen geldig) van 3GiB. Nadat die bundel is vervallen kan je €12 resterende belwaarde gebruiken om een nieuwe 3GiB databundel te activeren. Moest ik nu nooit of te nimmer bellen of SMS'n, dan zou ik vier keer kunnen herladen en daarvan vijf keer die 3GiB-bundel van €12 activeren = 9 maand aan 3GiB/maand voor €60, oftewel €6,67/maand.

Maar het stomme is dat ik dus nog wel regelmatig SMS'n verstuur, dat drijft de kost op bij formules waar dat zoiets nog veel kost. :( Eerstewereldproblemen, ik weet het.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

Met de term onbeperkt of unlimited, komen ze er wsl nog wel onderuit.

Maar als je het dan ook nog eens 'volledig onbeperk' van maakt, en 'vegen we alle limieten van tafel!' Dan loop je er geenkantje meer af, maar loop je de ganse tafel omver.

Op hun facebookpagina geven ze trouwens ook nog eens toe, dat je na 100gb gewoon gedisconnect wordt, en niet meer verder kan surfen. U moet dan eerst contact met hun opnemen, zodat ze je terug op het internet kunnen toelaten.
Bijlagen
20190619_160241.jpg
de koe zegt boe
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

cyberbug schreef: [Rant]
de mensen die na breedband op internet zijn begonnen, zouden eens terug 6 maand op 1mbit moeten zitten, daarna zullen ze snelheid terug leren appreciëren.

[/Rant]
Connect 1200...
(en dat was op goede momenten)
Ook dat had voordeel. Kunt hele tekst afhalen en geen pager nodig :lol:

(om nog maar te zwijgen van als minderjarige in pc winkel een modem willen kopen... "kunt ge daar nu mee doen")
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

bambipower schreef:Maar als je het dan ook nog eens 'volledig onbeperk' van maakt, en 'vegen we alle limieten van tafel!' Dan loop je er geenkantje meer af, maar loop je de ganse tafel omver.
Klacht indienen bij Jep?
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

Ik ben geen klant meer. Klacht indienen is volgens mij gegarandeerd succes. Als er dan ook nog eens een 100gb smalband beperking is, dan mag je wel zeker zijn dat de klacht gegrond is.

Ik wacht gewoon op een andere gek, die klacht indient. Zal wel gebeuren met 100gb smalband beperking. Beetje geduld.
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
antutu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 376
Lid geworden op: 12 jun 2017, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 37 keer

cyberbug schreef:de mensen die na breedband op internet zijn begonnen, zouden eens terug 6 maand op 1mbit moeten zitten, daarna zullen ze snelheid terug leren appreciëren.

In de USA zit zelf nog een grote groep op 56kbit inbelverbinding (wat in werkelijkheid maar iets van een 32kbit is met compressie)
Is weer zoiets typisch cliché. Zo kan je dat van alles zeggen he. "Wat? Overal zone 50 te traag? Vroeger moesten mensen met paard en kar!!" Of "in den Afriek lopen ze nog met een basin water 10 kilometer om hun gezin van drinken te voorzien".

Vroeger is vroeger en nu is nu. We hebben de technologie dus er is geen excuus voor 512 kbps. Het maakt de provider niets van verschil als ze 512 kbps zouden aanbieden of pakweg 2 of 3 of 4 mbps. Sterker nog, daar alles sneller gedownload is zal er mss zelfs nog minder last zijn op hun netwerk want verbinding is sneller gesloten. :p

Enige reden dat onbeperkt 4g niet snel gemaakt wordt is dat morgen niet iedereen hun duur vast internet opzegt en voortaan allemaal begint te tetheren.
There's something strange and you can't reboot. Who you gonna call? Joost Prutsers.
edp-net
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 dec 2012, 19:24
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Ik ben vooral te vinden voor het pay&go systeem van proximus: €15 herladen en dat activeert een bundel (31 dagen geldig) van 3GiB. Nadat die bundel is vervallen kan je €12 resterende belwaarde gebruiken om een nieuwe 3GiB databundel te activeren. Moest ik nu nooit of te nimmer bellen of SMS'n, dan zou ik vier keer kunnen herladen en daarvan vijf keer die 3GiB-bundel van €12 activeren = 9 maand aan 3GiB/maand voor €60, oftewel €6,67/maand.
Volgens mij werkt een oplading van een P&G als volgt. Neem even voor de gemakkelijkheid een oplading telkens op 1ste van de maand.
1ste oplading van 15€: 01/06 bundel geldig tot 01/07. Tot 01/07 kan je 20' bellen en onbeperkt SMS's. Van het krediet wordt 12€ genomen voor de extra 3Gb. Stel dat je met die 20' bellen toekomt. Er staat op 01/07 3€ krediet op de P&G

2de oplading van 15€: geldig van 01/07 tot 01/08 opnieuw 3Gb + 3Gb (= -12€ krediet). Op 01/09 staat er 6€ krediet.

3de oplading van 15€: geldig van begin september tot eind september. Opnieuw een optie kopen en op 01/10 is er 9€ krediet. Er kon onbeperkt ge-SMS't worden en 20' bellen was voldoende.

4de oplading van 15€ : zelfde stramien en op 01/11 is er 12€ aan krediet.

Nemen we aan dat er geen 5de oplading komt. Die wordt dan opgesoupeerd ofwel 30ct/min aan bellen ofwel 12ct per SMS of aan 50ct/Mb.
Apart vertaald is dat 40' bellen; honderd sms'jes of 6Mb surfen.

Dit is het addertje onder het gras bij Proximus P&G. Er mag tot 250€ aan krediet staan op een P&G. Ooit gaat die 250€ opgebruikt worden aan bellen, sms'en of surfen aan de hogervermelde eenheden.

Mocht je binnen de bundeltijd (31dagen!) tweemaal een optie van 3Gb nemen, dan is er 9Gb te downloaden binnen die 31 dagen...

Veronderstel dat je een jaartje P&G doet voor 15€ en telkens een optie van 3Gb neemt en per opgespaard krediet van 12€ ook een optie van 3Gb wordt gekocht. Dan heb je een datalimiet van 12 x 6Gb + 3 X 3Gb = 81 Gb.
Bij MV heb je dan 12 x 5Gb= 60 Gb, maar je kon wel 12 x 30' meer bellen.

M.a.w. : met vier herladingen P&G kan je vier maand surfen met een data van in totaal 4 x 6Gb + 3 Gb(wanneer 12€ krediet) = 27 Gb oftewel 15€/maand
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2401
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 102 keer

bambipower schreef:Ik ben geen klant meer. Klacht indienen is volgens mij gegarandeerd succes. Als er dan ook nog eens een 100gb smalband beperking is, dan mag je wel zeker zijn dat de klacht gegrond is.

Ik wacht gewoon op een andere gek, die klacht indient. Zal wel gebeuren met 100gb smalband beperking. Beetje geduld.
Je hebt 20GB aan full speed, dan 80Gb aan 512kpbs dus dat wil zeggen dat je 15 dagen een download non stop moet laten lopen om aan 100Gb te geraken. Tenzij opzettelijk raak je daar niet aan.
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

edp-net schreef: M.a.w. : met vier herladingen P&G kan je vier maand surfen met een data van in totaal 4 x 6Gb + 3 Gb(wanneer 12€ krediet) = 27 Gb oftewel 15€/maand
Nee zo werkt het volgens mij niet, de eerste herlading activeert een 31 maanden durende reguliere bundel en na diens afloop kan je voor €12 een data-only bundel met je belwaarde activeren, wederom 31 dagen geldig.

Het staat zo ook gesuggereerd op hun website:
Top up online = up to 6 GB for €15
Web exclusive

3 GB if you top up for €15
3 GB extra if you trade in €12 of your call credit
https://www.proximus.be/en/id_cr_prepai ... cards.html

Edit: het lijkt dat we elkaar niet tegenspreken, maar aanvullen. Ik denk dat zowel mijn tactiek als de jouwe mogelijk is, alhoewel de mijne veel goedkoper uitkomt.

Ik vraag mij af waarom jij elke maand belwaarde zou toevoegen; dat is toch niet nodig?
Jagitc
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 06 mei 2019, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer

We zitten alvast nog ver verwijderd van Finland waar mijn vriendin woont. Daar nemen ze unlimited ook serieus en is het ook unlimited. Hier ben ik eerlijk gezegd ook wel teleurgesteld in MV als die kleine lettertjes er weer bij horen.

https://www.reddit.com/r/Finland/commen ... ata_plans/
wimpie3
Premium Member
Premium Member
Berichten: 491
Lid geworden op: 22 dec 2004, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 54 keer

Het stomme van het P&G 3Gb/3Gb systeem is dat je enkel online kunt herladen. Ik heb vijf simkaarten te beheren in mijn familie, en het is een vreselijk tijdsverlies om al die herladingen online te doen, twee keer per maand, nummer per nummer, betaling per betaling afzonderlijk. Waarom kan dat nu niet gewoon met een automatische bankoverschrijving? Dat zou me heel veel werk besparen.
edp-net
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 dec 2012, 19:24
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Ik vraag mij af waarom jij elke maand belwaarde zou toevoegen; dat is toch niet nodig?
€ 15 krediet online opladen
Tot 50 minuten bellen
+ Gratis bonus : 20 min.
Onbeperkt sms'en
250 MB3 GB

https://www.proximus.be/nl/id_cr_prepai ... arten.html
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

Ja, maar als je amper tot niet belt is dat toch niet nodig? Ik heb dat ook zo opgegeven als criterium om mijn aanpak te volgen, mensen die énkel data verstoken komen héél goedkoop uit met Pay&Go.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

Het belang van herladen kan je zien in de bonus terwijl men een digitale portemonnee spijst. Die is dan weer goed voor andere prullen.

Zo kan je voor 15 euro onbeperkt smsen , 20 minuten bellen, 3GB surfen en 15 euro spenderen. En spendeer dat vooral niet aan uw provider.
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

9livesuni schreef:en 15 euro spenderen. En spendeer dat vooral niet aan uw provider.
Waaraan zou ik €15 spenderen van belwaarde? Ik zit bij MV waarbij je je belwaarde nergens voor kunt gebruiken, dus ik heb nooit onderzocht wat de mogelijkheden zijn.

Daarnaast maakt het mij niet veel uit waar mijn geld heen gaat, al is het liefst niet naar marktleiders, dus in dat opzicht zou ik wel mijn idealen opzijschuiven door voor Px te kiezen, da's waar ja.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

Play store kan je bvb je aankopen doen. Bij mv word het geblokkeerd, maar met orange kan ik iets kopen in playstore. Geen idee of dat werkt voor apple.
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

Ik koop uit principe niks uit app stores, dus helaas. Ik probeer mobiel enkel opensourcesoftware te gebruiken. Streaming diensten (indien van toepassing) betaal ik rechtstreeks.

Soit, vooraleer ik het topic hier volledig gekaapt heb, bedankt voor de antwoorden. :-)

Ik wacht nog even tot ze hun aanpassingen aan hun prepaid formules hebben aangekondigd.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

bambipower schreef:Geen idee of dat werkt voor apple.
Die zijn er een goed jaar mee gestopt. Al loopt er een thread waar er wel nog geclaimt word dat er digitale aankopen worden aangerekend.

Nu als je uit principe niet betaald voor content geen bus neemt en geen parkeergeld betaald lijkt het mij ook wel moeilijk om dat krediet op te nemen.

Nu voor MV speelt dat niet. Maar de viking punten zijn nog best leuk al zal het wellicht iets moeilijker nu ze te accumeleren.

Zelf heb ik best spijt dat ik eigenlijk zo laat in het MV verhaal ben gestapt. Er zijn een aantal nadelen zoals geen tether maar zolang de vikingdeals mijn vrouw haar abo dekken hoor je me niet klagen.
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

Hoezo, geen tether? Heeft niet elke viking die feature?
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

Tethering zou moeten werken bij MV, ik was een beetje voorbarig omdat ik het dit weekend niet werkend kreeg.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6012
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 829 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Dat werkt perfect - toch op Android, ik heb geen ervaring met iOS
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
thomasv
Premium Member
Premium Member
Berichten: 550
Lid geworden op: 01 dec 2014, 16:52
Locatie: Regio Gent
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 52 keer

devilkin schreef:Dat werkt perfect - toch op Android, ik heb geen ervaring met iOS
Ik bevestig hier even dat bet werkt op iOS ook. Heeft het naar mijn weten altijd gedaan en werkt vandaag dus nog.
 iPhone 12 Pro / iPad 2021 / Apple TV 4K (2nd Gen) / MBP 2020

⌘ Proximus Internet Maxi Fiber
jonka
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 10 mei 2019, 03:40
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 2 keer

@9livesuni
Misschien eens in de APN-instellingen bij APN-type "default,dun" invoeren en daarmee testen.
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 980
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 37 keer

Naast die 11Gb data in de EU heeft MV ook geen afspraken met alle providers in een land van de EU. Dat was de voornaamste reden voor mij om hen vaarwel te zeggen.
Het is zeer vervelend om op locatie te merken dat je daar geen of bijna geen bereik hebt op die provider waarmee ze een overeenkomst hebben, en ėėn van je buren de beste provider kan kiezen opdat hij wat meer betaald heeft bij PX, Orange of Base.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 789
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 71 keer

timmermc schreef:Naast die 11Gb data in de EU heeft MV ook geen afspraken met alle providers in een land van de EU. Dat was de voornaamste reden voor mij om hen vaarwel te zeggen.
Het is zeer vervelend om op locatie te merken dat je daar geen of bijna geen bereik hebt op die provider waarmee ze een overeenkomst hebben, en ėėn van je buren de beste provider kan kiezen opdat hij wat meer betaald heeft bij PX, Orange of Base.
Zou al erg zijn dat wanneer men het driedubbele betaald de service niet beter zou zijn.
Natuurlijk als bvb een werkgever px aanbied is het makkelijk bashen ( op een provider) op een iemand die dat voordeel niet heeft.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

1ste. waarom quote je een bovenstaande post volledig? :bang:
2de alsof je driedubbele betaalT bij orange prepaid. :nono:
3de. is niet bashen. je kan ook de problemen niet willen zien. ik heb al jaren gn problemen met Orange...jaren terug eens een panne, maar kan de tijd niet meer herinneren. Bij MV moet je daarvoor niet lang nadenken. ieder zijn goesting hé.
ghostboy1993
Pro Member
Pro Member
Berichten: 318
Lid geworden op: 26 mei 2019, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 7 keer

Mijn papa is sinds vorige week viking en heeft de onbeperkt abo van hun en hij is sinds vandaag in hongarije en tot nu toe heeft hij daar geen klachten , smssen , internetten en zelfs bellen lukt top !
Ben zelf een beetje aant twijfele over te schakelen eerlijk gezegt , 11 euro per maand uitsparen is altijd leuk :angel:
Plaats reactie

Terug naar “Mobile Vikings, Jim mobile”