3 x 19 inch rack 42U

Iets te koop? Naar iets op zoek? Aparte regels gelden in dit forum (zie sticky).
Plaats reactie
Rack
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 jun 2019, 10:43

Object + omschrijving: 3 x 19 inch DELL rack 42 U (eventueel afzonderlijk te koop)
Optionele foto's:
racks__1560765850_36163__1560765850_97329.jpg
Vaste prijs: 150 EUR / rack (of 400 EUR indien alle 3)
Locatie: Beerzel
Mogelijkheden tot verkrijgen + Verzendkosten: enkel op te halen
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

In welke mate zijn die dingen te demonteren ?
Rack
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 jun 2019, 10:43

De zijpanelen zijn er eenvoudig af te halen.
Racks zelf zijn aan elkaar vast gemaakt, maar kunnen eenvoudig worden losgeschroefd.
Deuren voor- en achteraan kunnen eruit worden geklikt.
Het rack zelf is uiteraard uit één stuk (nodig voor het gewicht van de servers te dragen).
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Hoe diep zijn de racks? Is er eventueel rackruimte aan de zijkanten voorzien (bvb voor een switch oid te hangen)?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

Rack schreef:Het rack zelf is uiteraard uit één stuk (nodig voor het gewicht van de servers te dragen).
Dan krijg ik het nooit tot op zolder vrees ik... zoek iets dat volledig demonteerbaar is.
Rack
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 jun 2019, 10:43

Aan de zijkant? Je hoeft uiteraard de zijpanelen er niet aan te hangen, dan kan je er ook langs daar aan, maar normaal gezien worden de servers er langs voor ingeschoven en alle bekabeling (netwerk, power, ...) langs achter bevestigd; het is niet de bedoeling om iets aan de zijkant te monteren, maar als je dat wil... ;-)

Afmetingen? Ik ben er momenteel niet in de buurt om ze te meten, maar er hebben steeds Dell poweredge 1950/2950 servers ingezeten...
Rack
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 jun 2019, 10:43

Binnen het rack is er wel langs de zijkan nog wat plaats.
De power units worden bv ook aan de zijkanten bevestigd, dus daar kan zeker ook nog andere zaken bij...
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

DarkV schreef:
Rack schreef:Het rack zelf is uiteraard uit één stuk (nodig voor het gewicht van de servers te dragen).
Dan krijg ik het nooit tot op zolder vrees ik... zoek iets dat volledig demonteerbaar is.
Misschien half rack wel doenbaar als enkel de hoogte probleem is? Bij de muziekhandel vind je die redelijk ok van prijs (maar wel >150€ :) ).
Heb er nog eentje staan voor naar oud ijzer maar telco (minder diep) en niet al te goede staat. Als je interesse hebt kan ik fotos maken maar is zwaar om naar zolder te krijgen.
Rack schreef:Aan de zijkant? Je hoeft uiteraard de zijpanelen er niet aan te hangen, dan kan je er ook langs daar aan, maar normaal gezien worden de servers er langs voor ingeschoven en alle bekabeling (netwerk, power, ...) langs achter bevestigd; het is niet de bedoeling om iets aan de zijkant te monteren, maar als je dat wil... ;-)
Er zijn racks waar er plek voorzien is voor power/switches en kvm in de zijkant. Bij de meesten is er wel plek genoeg om een 1U appliance er proper tussen te krijgen (creatief met profielen :angel: ). Persoonlijk zou ik het voor switch al niet doen (teveel kabels).
Rack
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 jun 2019, 10:43

De afmetingen zijn 200 H x 100 D x 60 B
1U aan de zijkant moet lukken voor de liefhebbers ;-)
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

tien schreef:Misschien half rack wel doenbaar als enkel de hoogte probleem is? Bij de muziekhandel vind je die redelijk ok van prijs (maar wel >150€ :) ). Heb er nog eentje staan voor naar oud ijzer maar telco (minder diep) en niet al te goede staat. Als je interesse hebt kan ik fotos maken maar is zwaar om naar zolder te krijgen.
De hoogte is niet meteen het probleem... wel de BxD want het moet via een niet permanente trap opening.

Ik zoek trouwens een diep rack... een telco rack voldoet dus niet maar toch bedankt voor het aanbod.
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

Zelf met losse profielen aan de slag gaan? (weer meer rack mogelijkheden bij de audioboer :angel: ) Eventueel houten frame. Heb lang met dat idee gespeeld (zitbank in stijl Cray) maar intussen gewoon afgestapt van principe 'all good things in life are 19" (eerder voor het geluid en op aandringen huisgenote)
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik heb momenteel een IKEA lack rack staan (houten 19inch kastje) maar is een ellende als de server eruit moet (geen rails en alles valt naar voor dan).
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

DarkV schreef: Dan krijg ik het nooit tot op zolder vrees ik... zoek iets dat volledig demonteerbaar is.
Iets zoals deze misschien?
https://www.megekko.nl/product/2575/990 ... Serverkast
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

Er zijn genoeg racks die volledig demonteerbaar zijn... bv. https://www.serverkast.com/serverkast/m ... 634mm.html
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

Aan de deur te zien ben ik die eens tegen gekomen (max +- half jaar na overname scarlet-tiscali).
Dacht dat frame zelf (foto 7) niet demonteerbaar was. Stond er bij klant in alle geval al, rest wel nog monteren. Mogelijk krijg je het wel uit elkaar.
Aan eigen sales ook effe vermeld dat als je servers aan klant verkoopt en dan ook rack dat even lang is als de server... je een probleem hebt :lol:
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2625
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 50 keer
Bedankt: 94 keer

Zijn deze nog beschikbaar?
Ik heb interesse in één volledig rack (inclusief zijpanelen & sleutels).
Plaats reactie

Terug naar “Te koop / Gezocht”