nieuwe tv-decoder op komst?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
warpozio2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1058
Lid geworden op: 19 okt 2016, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 26 keer

Ik kreeg vandaag een mail van <[email protected]>
Dag xxxxxx,

Zin om als eerste onze allernieuwste tv-decoder te ontdekken? Word dan één van onze testers en deel je ervaringen.

De komende maanden zal de testperiode van start gaan. Interesse?
Laat het ons weten voor dinsdag 12 juni.

De voordelen van de nieuwe decoder?
Een nieuwe tv-interface met de beste gepersonaliseerde aanbevelingen.
Eenvoudig zoeken naar films en series.
Programma gemist? Met TV Replay+ keer je tot 36 uur terug in je tv-gids, én kan je ook snel doorspoelen in het programma dat je uitgesteld bekijkt.
mogelijkheid om in 4K Ultra HD-kwaliteit te kijken als je een 4K-tv hebt.
Vooraf geïnstalleerde apps zoals YouTube en Netflix*.
Een afstandsbediening met Bluetooth.
En nog veel meer…
De kinderslot-functie is momenteel niet beschikbaar. Binnenkort wordt de functie weer geactiveerd.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Dan zal het wel om de V7 decoder gaan met Android TV. (als het maar geen phishing mail is)
moet je nergens op een link klikken die verdacht is ?
https://androidworld.be/providers/proxi ... ndroid-tv/
https://www.androidtv-guide.com/pay-tv- ... v7-decoder
warpozio2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1058
Lid geworden op: 19 okt 2016, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 26 keer

Het lijkt een proximus adres
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Ik heb volgend antwoord bij Proximus support gekregen:
De nieuwe decoder wordt tot nu toe enkel door Proximus medewerkers zelf getest.
Jazquez556
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jun 2019, 16:31

Geen phishing ik denk. http://links.be.proximus.com is voor newsletter emails.

Bv. dit gaat naar een officieel Proximus Youtube video.
http://links.be.proximus.com/ctt?kn=10& ... &mt=1&rt=0
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Als ik op deze link, http://links.be.proximus.com, klik dan krijg ik het volgende te zien:
Anti-Spam and Privacy Statement
Today, more than ever, privacy is a huge concern among people throughout the world. Although this system allows businesses to obtain and retain customers through e-mail marketing, we understand the importance of privacy and therefore respect the expectations of the public. This system does not distribute or sell members confidential information.

This e-mail system is utilized for sending permission-based e-mail from companies to their opt-in customers and partners.

We are strongly opposed to unsolicited e-mail. Under the terms of our customer contract, we will not knowingly allow a customer to use our product to distribute SPAM, nor allow unsolicited commercial e-mail (UCE). In regards to our enterprise software solution, we will not knowingly sell to companies that send or plan to send UCE/SPAM.

We do not retain e-mail address information after our users delete from our servers. We do not monitor or limit our users from creating e-mail messages. We do, however, quickly and fervently respond to notification of violations or abuses of our Terms of Service, including failure to honor opt-outs.

Definition of SPAM from MAPS- Mail Abuse Prevention System
An e-mail is SPAM if:

1. The contact's personal identity and context are irrelevant because the message is equally applicable to many other potential contacts; AND
2. The contact has not verifiably granted deliberate, explicit, and still-revocable permission for it to be sent; AND
3. The transmission and reception of the message appears to the contact to give a disproportionate benefit to the sender.
If you have questions or concerns regarding this policy, please forward a copy of the e-mail in question to [email protected].
Er moet toch ergens een link meegegeven worden waar je u kunt aanmeldden om mee te doen aan deze test?
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Ik vraag mij af of er nu minder bugs in de V7 zullen opduiken in vergelijking met de V6, ook na de testperiode.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Naar het schijnt zijn er al meer die een uitnodiging gekregen hebben van Proximus om deze nieuwe decoder uit te testen.
Ik heb in ieder geval nog niks ontvangen.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Tenzij ik iets heb gemist, is er hier op Userabase nog niet veel info verschenen over de nieuwe Proximus decoder V7.

Op het Franstalig Forum ADSL-BC was er al in November 2018 een scoop: https://forum.adsl-bc.org/viewtopic.php?f=52&t=99054
Het zou dus gaan om een Android TV Box van Technicolor (vaarwel Huawei ?).

Op de site van Android TV is er meer info over de Android TV boxen van Technicolor:
https://sites.google.com/view/droid-tv/oem/technicolor
Hier zie je dat de Proximus v7 decoder een Technicolor Sapphire (UZX4020/UZX8020) model is
Meer sepcifiek de UIW4020PXM (codenaam voor de v7 decoder)

Specificaties staan er ook bij: https://www.androidtv-guide.com/pay-tv- ... v7-decoder
Pay TV Provider: Proximus
Model: V7 Decoder / Décodeur V7
Year: 2019
Broadcast: IPTV / OTT
Country: Belgium
Manufacturer: Technicolor
User Interface / Launcher: 3 Screen Solutions (3SS)
Video player software: castLabs
Remote control: Omni Remotes
Code name: UIW4020PXM (Sapphire)
Android TV: 9.0
Certification: Bluetooth - EU Declaration of Conformity

SoC: Broadcom BCM7271
CPU: Quad-core 1.6 GHz
GPU: Broadcom VideoCore V HW (V3D-520)
RAM: 2GB
Storage: 16GB
Dimensions: 155 × 155 × 30 mm (W x D x H)
Weight: 400g
Connectivity: Gigabit Ethernet - USB 2.0 - MicroSD
Resolution: 4K HDR
Benchmark: Geekbench
Het is dus al lang geen "publiek geheim" meer, vandaar mijn verwondering dat dit hier nog niet echt aan bod gekomen is?

PS. Volgens het ADSL BC Forum zou de v7 ook de allerlaatste decoder zijn voor Proximus TV.
Er wordt er waarschijnlijk van uit gegaan dat tegen de tijd dat de v7 "end-of-life" is, alle TV's native met Android TV zullen uitgerust zijn?
jackho schreef:Naar het schijnt zijn er al meer die een uitnodiging gekregen hebben van Proximus om deze nieuwe decoder uit te testen.
Ik heb in ieder geval nog niks ontvangen.
200.000 klanten hebben in mei de uitnodiging gekregen (waarschijnlijk alleen klanten die aan bepaalde technische voorwaarden voldoen). Hiervan zullen er 7500 klanten geselecteerd worden voor de test.
Je zal nu geen uitnodiging meer krijgen (tenzij ze niet aan de 7.500 geraken?) :wink:
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Volgens Proximus moeten er nog mails verstuurd worden naar klanten die uitgeloot geweest zijn voor de V7 test, maar of ik er ga bij zijn is afwachten.
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1974
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 102 keer
Recent bedankt: 1 keer

Is die V7 decoder al beschikbaar?
Ik heb nu een V5 compact maar die kan blijkbaar geen 4K aan.
Wie moet je allemaal omkopen om zo'n nieuwe decoder te krijgen?

Edit - Antwoord op Proximus forum:
Momenteel staat de piloot van deze decoder gepland eind oktober en een soft launch in januari 2020.
Deze timings zijn onder voorbehoud van een goede kwaliteit van de firmware en stabiliteit van de V7 decoder box.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Tuneboy2005
Pro Member
Pro Member
Berichten: 233
Lid geworden op: 15 maa 2007, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 5 keer

Op 13 november komen ze hier fiber installeren in mijn huis. Ben overgeschakeld naar Epic Combo Fiber pack van Proximus met dus ook TV.
Ben benieuwd welke decoder ze gaan installeren bij mij. Ik hou jullie op de hoogte.

Mvg
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

seagull schreef: Ik heb nu een V5 compact maar die kan blijkbaar geen 4K aan.
je kunt ook vragen om te ruilen voor een v6 decoder met als argument dat je wilt genieten van 4K op je 4K TV.
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 849
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 111 keer

seagull schreef: Wie moet je allemaal omkopen om zo'n nieuwe decoder te krijgen?
De V7 is nog niet uit, dus niemand.
Tuneboy2005 schreef:Op 13 november komen ze hier fiber installeren in mijn huis. Ben overgeschakeld naar Epic Combo Fiber pack van Proximus met dus ook TV.
Ben benieuwd welke decoder ze gaan installeren bij mij. Ik hou jullie op de hoogte.
Mvg
Een V6
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1974
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 102 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik wacht wel tot de V7 beschikbaar is ... ik kijk meestal TV op mijn laptop.
Mijn vrouw is baas van de afstandsbediening ... :roll:
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Gebruikersavatar
Marsmillo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 178
Lid geworden op: 16 jul 2009, 15:06
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 18 keer

Epic combo pack geïnstalleerd in nieuwe woning vorige week, maar geen V7... Technicus die de installatie kwam doen gaf aan dat er vermoedelijk wat problemen waren met de nieuwe decoders en de grote uitrol uitgesteld is. Jammer want het leek mij wel interessant.

Vooral dat de nieuwe decoders normaal ook ondersteuning zouden moeten hebben voor shadow cloudcomputing leek me wel wat om even te testen. Shadow een deel van je Epic combo full abonnement en ben daar benieuwd naar, ben mijn activatie aan het afwachten.

Hoopvol is dat technicus aangaf dat eenmaal de grote uitrol gestart is van de nieuwe decoders, we omwisseling zouden moeten kunnen aanvragen. Al leert de ervaring dat dit toch meestal niet zo vlot gaat... we zien wel.

Over de V6 decoder vroeg ik mij wel af of deze chromecast ondersteuning heeft, lijkt erop van wel (zie toch nieuw onbekend cast apparaat staan in mijn netwerk) maar krijg het niet werkend. Kan er op eerste zicht ook niets van terugvinden.
-*-
Gebruikersavatar
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 956
Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
Twitter: bollewolle
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 191 keer
Bedankt: 91 keer

Niet zeker of het hier gepast is of in een nieuwe post (heb er nog niets rond zien passeren hier), maar in de press release rond hun nieuwe strategie staat ook deze passage:
Tegen het einde van de eerste helft van het jaar, kunnen Proximus klanten genieten van Apple TV 4K als voornaamste decoder in hun 'Epic combo full’ aanbod. Daarnaast zullen klanten, die ingaan op het ‘Epic Combo Full’ aanbod met Apple TV 4K, ook kunnen genieten van 1 jaar gratis Apple TV+.
Als het een app is zou het wel interessant kunnen zijn voor de cord-cutters als ze deze op termijn ook voor de rest zouden open stellen.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Interessant voor cord-cutters!? Cord-cutters hebben genoeg aan "internet-only", oplossingen dus zoals Scarlet Loco en EDPnet bijvoorbeeld (ca 32 á 35 €/maand). Epic Combo daarentegen kost meer dan het dubbele...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
openaf
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 02 jul 2008, 14:26
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 1 keer

En die Apple Tv 4K kost 199€ voor de light versie. Een goodkoop decoder is het niet.
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 849
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 111 keer

wied schreef:Interessant voor cord-cutters!? Cord-cutters hebben genoeg aan "internet-only", oplossingen dus zoals Scarlet Loco en EDPnet bijvoorbeeld (ca 32 á 35 €/maand). Epic Combo daarentegen kost meer dan het dubbele...
Niet vergeten dat er ook een gsm abonnement inbegrepen is in de prijs.

En bij de epic combo full zit ook shadow, wat interessant kan zijn voor het doelpubliek.
Gebruikersavatar
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 956
Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
Twitter: bollewolle
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 191 keer
Bedankt: 91 keer

wied schreef:Interessant voor cord-cutters!? Cord-cutters hebben genoeg aan "internet-only", oplossingen dus zoals Scarlet Loco en EDPnet bijvoorbeeld (ca 32 á 35 €/maand). Epic Combo daarentegen kost meer dan het dubbele...
Vandaar dat ik spreek over het openstellen van de app en dus net bezig ben over heel dat pakket te nemen. Met cord-cutter bedoel ik hier dus: enkel nog internet (ongeacht welke aanbieder) en dan die app om de tv zenders te bekijken die je wil ... wat naar mijn interpretatie toch echt cord-cutting is. But I could be wrong uiteraard want blijkbaar heeft iedereen daar een ander idee over.
RobinW
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 05 feb 2010, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 1 keer

bollewolle schreef:Niet zeker of het hier gepast is of in een nieuwe post (heb er nog niets rond zien passeren hier), maar in de press release rond hun nieuwe strategie staat ook deze passage:
Tegen het einde van de eerste helft van het jaar, kunnen Proximus klanten genieten van Apple TV 4K als voornaamste decoder in hun 'Epic combo full’ aanbod. Daarnaast zullen klanten, die ingaan op het ‘Epic Combo Full’ aanbod met Apple TV 4K, ook kunnen genieten van 1 jaar gratis Apple TV+.
Als het een app is zou het wel interessant kunnen zijn voor de cord-cutters als ze deze op termijn ook voor de rest zouden open stellen.
En ik weet niet of dit hier al staat, maar ondertussen kan je de app downloaden voor Apple TV. :-)
Screen Shot 2020-04-01 at 20.16.43.jpg
Laatst gewijzigd door RobinW 01 apr 2020, 20:18, in totaal 3 gewijzigd.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Dat is goed nieuws dat de Apple TV app er is! Wanneer volgen Telenet en Orange? ;)
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
jollito
Pro Member
Pro Member
Berichten: 442
Lid geworden op: 16 jan 2008, 15:28
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 7 keer

RobinW schreef:
bollewolle schreef:Niet zeker of het hier gepast is of in een nieuwe post (heb er nog niets rond zien passeren hier), maar in de press release rond hun nieuwe strategie staat ook deze passage:
Tegen het einde van de eerste helft van het jaar, kunnen Proximus klanten genieten van Apple TV 4K als voornaamste decoder in hun 'Epic combo full’ aanbod. Daarnaast zullen klanten, die ingaan op het ‘Epic Combo Full’ aanbod met Apple TV 4K, ook kunnen genieten van 1 jaar gratis Apple TV+.
Als het een app is zou het wel interessant kunnen zijn voor de cord-cutters als ze deze op termijn ook voor de rest zouden open stellen.
En ik weet niet of dit hier al staat, maar ondertussen kan je de app downloaden voor Apple TV. :-)

Screen Shot 2020-04-01 at 20.16.43.jpg

Zit op dit moment in het buitenland (niet-EU). Kan de app downloaden met Belgische Apple ID, kan inloggen met m'n Proximus gegevens, maar bij Live TV wordt er direct aangegeven: geen stream beschikbaar. Dan via VPN geprobeerd, maar dan moet je je location-services enablen. Bij Live TV blijft het dan hangen... waarschijnlijk zal je dit enkel van in Belgie kunnen doen. Zal het eens testen als ik terug daar ben. Maar zeker een goede zet van Proximus, iets waar ik al jaren op wacht :-)
MrBlueSky
Premium Member
Premium Member
Berichten: 503
Lid geworden op: 22 maa 2012, 19:29
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 55 keer

Volgens de CEO van Proximus, is de v7 vanaf juni beschikbaar.
Afbeelding

Bron: De Tijd
Stiaan
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 04 aug 2012, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Draait op de V7 een andere software? Of is dit dezelfde software als de V5 mini maar draaiend op nieuwe V7 hardware?
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Nee deze draait op Android TV
zie: https://www.androidtv-guide.com/pay-tv- ... v7-decoder
Deze V7 is nog altijd onder test en nog niet beschikbaar voor alle Proximus klanten, alleen de klanten die geselecteerd werden door Proximus om te testen hebben er één ter beschikking.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5776
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 716 keer
Bedankt: 470 keer
Recent bedankt: 1 keer

Hopelijk werkt deze beter als de V6, ondertussen heeft de nieuwe V6 dezelfde kuren als de vorige V6.
Random freeze, opnames die niet willen starten, ...
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 Crucial P5 1TB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Mobile: Samsung S21 Ultra 512GB & Samsung Tab S9 Ultra 5G

Provider: Telenet OneUP for 5.
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Gebruikersavatar
alloja
Plus Member
Plus Member
Berichten: 221
Lid geworden op: 06 jun 2017, 14:07
Locatie: Evere
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 45 keer

Toch is de V6 niet meer beschikbaar denk ik? Op proximus.be, staat er alleen maar de V5c…

https://www.proximus.be/nl/id_cr_for_yo ... je-tv.html
Net : Proximus Flex Ultra Fiber + Internet Box+ / AmpliFi Alien / UCG-Ultra
Mobile : Mobile Flex S + Mobile Unlimited
TV : DVB-T2 + V7c & Apple TV 4K (w/ Pickx Mix FR & Be tv)
Stiaan
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 04 aug 2012, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

En bij de V5 mini merk ik ook nog regelmatig problemen bij de opnames, dan is V6 nog slechter?

Hopelijk pakken ze de V7 beter aan dan...
Gebruikersavatar
alloja
Plus Member
Plus Member
Berichten: 221
Lid geworden op: 06 jun 2017, 14:07
Locatie: Evere
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 45 keer

Volgens een gebruiker van het Franstalige forum van Proximus zal het niet lang duren voordat de V7 op de markt komt... MAAR! Het lijkt erop dat alleen de IPTV-versie (op VLAN 10 en 30) uiteindelijk op de markt zal worden gebracht. De OTT-versie van de V7 zou (vooralsnog) niet worden uitgebracht...
Net : Proximus Flex Ultra Fiber + Internet Box+ / AmpliFi Alien / UCG-Ultra
Mobile : Mobile Flex S + Mobile Unlimited
TV : DVB-T2 + V7c & Apple TV 4K (w/ Pickx Mix FR & Be tv)
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1597
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

Wat is OTT?

Ooooo wat is Google handig

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Over-the-top_content
Voor OTT-diensten geldt dat er geen exclusieve technische of commerciële koppeling is tussen de aansluiting en de dienst. De dienst is met andere woorden via verschillende aansluitingen op verschillende netwerken van verschillende providers toegankelijk.

In broadcasting, is Over-The-Top content (OTT) de distributie van audio, video, en andere media via het Internet zonder dat er een multi-systeem beheerder over de distributie van de content gaat. De Internet provider is op de hoogte van de content die de Internet Protocol packets dragen maar is niet verantwoordelijk voor het bekijken, de kijkopties, rechten en/of herdistributie van de content.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Monopolisten zoals PX en TN noemen dat hun "domme pijp": het ter beschikking stellen namelijk van koperdraad en coax om datastromen te laten passeren zonder daaraan nog geld te kunnen verdienen! Die strijd zal enkel maar hardnekkiger worden in de toekomst :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
MisterFiLou
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 nov 2018, 11:28
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer

Vandaag de decoder V7 ontvangen van proximus. En geïnstalleerd. AndroidTV.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Was dit ter omruiling van een andere decoder of was het om reden van een nieuwe TV aansluiting?
Gebruikersavatar
Kwabber
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 13 dec 2003, 13:34
Locatie: Izegem
Bedankt: 3 keer

Heb de v7 ook vandaag via bpost gekregen om te testen. Draait idd op AndroidTV.
blabla
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Worden er dan nog altijd V7 decoders uitgedeeld om te testen, dan heb ik toch de indruk dat deze decoder nog niet voor iedereen binnenkort zal beschikbaar zijn, hopelijk wordt het een beter verhaal dan de V6.
Rubinho
Plus Member
Plus Member
Berichten: 105
Lid geworden op: 18 feb 2006, 15:45
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 3 keer

Ik hoop dan dat mijn V5 nog lang meegaat!
Want de V6 is blijkbaar maar brol. En Android komt hier niet binnen. Ik betwijfel ten zeerste dat die Android TV box niks naar Google of zijn partners zal sturen. Tenzij iemand het kan aantonen die ene heeft met scans dat het niks doorstuurt. Of dat je als admin zelf zaken kunt afzetten.
OK als dat uw keuze is, of omdat je er gratis iets voor terug krijgt. Dan 'betaal' je bewust met uw gegevens. Hier is dat niet het geval.
Is de reden ook waarom mijn 'slimme' TV niet online zit.
Een gemiste kans dat er geen app is gekomen, mensen die an Android willen, doen maar. Ik kan op mijn Apple TV blijven, wat stukken beter is qua privacy.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”