Maildomain

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail, enzovoort
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Ik wil een nieuw maildomain aanschaffen, de bedoeling is een pak eenvoudiger adressen/aliassen te kunnen maken voor verschillende doelen.
Ik dacht eerst aan Office 365, maar gezien dat per gebruiker is valt het duur uit.

De bedoeling is te werken met mailboxen en aliassen, liefst geen limiet op aliassen (bij Outlook.com is dat bvb wel).

Iemand een idee van een goede provider? Bij one.com zag ik de optie van 3 per maand dacht ik, maar persoonlijke ervaringen zijn welkom.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

een virtuele server ergens (leaseweb, hetzner, ovh, ...) en dan mail-in-a-box erop gooien?
heb je volledige controle, kost je een 5tal euro per maand, en geen beperkingen van gebruikers...
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

G Suite van Google?
Maximaal 30 aliassen per mailbox + onbeperkte aliassen in de vorm "[email protected]" die je at runtime kan verzinnen zonder die op voorhand te moeten aanmaken.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Van die prefixen met + heb ik nog gebruikt, maar ik merk dat steeds vaker sites ze niet aannemen of ze aannemen maar nooit mailen (dus activatielinks komen niet door).

Virtuele server met eigen mailserver er op is een optie die ik nog niet bekeken had, bedankt. Op Exchange na nog geen ervaring met het opzetten van een mailserver dus ik ga eens rond lezen.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3630
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 150 keer
Contacteer:

+1 voor G Suite.

Ik heb daar gewoon een catch-all aangemaakt en gebruik dus consequent [email protected]. Werkt perfect. Enige nadeel is dat ik af en toe ook belachelijk veel bounces krijg wanneer mijndomein.com gebruikt wordt in een spam-campagne. Maar de spam filter van Google is best goed tegenwoordig. ^^
ooh. shiny.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik zit bij priorweb/combell en mag niet klagen, hoewel ik hun systeem nu niet tot het einde push.
Ik heb nog een paar domeinen bij een US bedrijfje ook staan, directnic. Geen grote klachten, hoewel er al wel ns een alias durft te verdwijnen over de jaren heen (daar heb ik er dan ook honderden, voor een principe van 1 alias per bedrijf dat om een email vraagt).
Enkel het forwarden van mijn US aliassen naar mijn BE mailbox heeft issues, want een of andere greylist bij Combell zorgt voor vertragingen van minstens 15min en soms 45min per forwarded mail.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

ITnetadmin schreef:voor een principe van 1 alias per bedrijf dat om een email vraagt
Exact waar ik het voor wil gaan gebruiken. Ik doe het nu met categorieën als alias omdat ik er niet voldoende heb.
Gebruikersavatar
thomasv
Premium Member
Premium Member
Berichten: 550
Lid geworden op: 01 dec 2014, 16:52
Locatie: Regio Gent
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 52 keer

MClaeys schreef:
ITnetadmin schreef:voor een principe van 1 alias per bedrijf dat om een email vraagt
Exact waar ik het voor wil gaan gebruiken. Ik doe het nu met categorieën als alias omdat ik er niet voldoende heb.
G Suite laat toe:
[email protected]
[email protected]
[email protected]

Maar ook:
[email protected]
[email protected]

En dit allemaal met 1 betalend account, zonder aliassen hoeven aan te maken.

(Hetzelfde geldt trouwens voor elk Gmail adres).
 iPhone 12 Pro / iPad 2021 / Apple TV 4K (2nd Gen) / MBP 2020

⌘ Proximus Internet Maxi Fiber
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Ik doe het met twee mailboxen, voornaam@domein en commercial@domein. Er staat een catch-all die forward naar de commercial mailbox (waarvoor meldingen ook zijn uitgeschakeld). Persoonlijke mail mag naar voornaam, al de rest komt zo in de commercial. Vooral handig omdat er geen manuele actie vereist is, bij signup kan ik gewoon iets verzinnen en komt direct aan. Toch veel minder gedoe dan allerhande forwards en aliassen manueel aanmaken.
Die + bij Google is op zich wel handig, maar je geeft nog altijd je eigenlijke adres vrij en vaak wordt de + niet als geldig karakter herkend dus moet je toch je eigenlijke adres geven.

Ik heb momenteel nog de gratis dienst van Zoho, maar die kan je niet meer aanvragen voor nieuwe domeinen. Ik ben nog op zoek naar een alternatief, maar in de huidige setup zou ik dan wel twee mailboxen moeten betalen.
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
Bedankt: 42 keer

butskristof schreef:Ik heb momenteel nog de gratis dienst van Zoho, maar die kan je niet meer aanvragen voor nieuwe domeinen. Ik ben nog op zoek naar een alternatief, maar in de huidige setup zou ik dan wel twee mailboxen moeten betalen.
Ik zit in dezelfde situatie...
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

MClaeys schreef:
ITnetadmin schreef:voor een principe van 1 alias per bedrijf dat om een email vraagt
Exact waar ik het voor wil gaan gebruiken. Ik doe het nu met categorieën als alias omdat ik er niet voldoende heb.
Ik gebruik [email protected]
Volgnummer dient voor services waar ik meerdere accounts heb (bv dropbox), of in geval van spam een nieuwe email te kunnen maken.
Voordelen zijn dat je quasi geen phishing hebt (want die mail van de bank die niet verzonden is naar de email die de bank heeft...)
Ook dat je in geval van spam maar 1 adres moet aanpassen, en direct ook weet welk bedrijf of dienst dat adres gebruikt.

Voor snel een tijdelijk mailadres te hebben just in case, heb ik ook tijdelijk_jaartal@ , waarbij ik de hudige en de vorige actief houdt.
Gebruikersavatar
thomasv
Premium Member
Premium Member
Berichten: 550
Lid geworden op: 01 dec 2014, 16:52
Locatie: Regio Gent
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 52 keer

kamiel schreef:
butskristof schreef:Ik heb momenteel nog de gratis dienst van Zoho, maar die kan je niet meer aanvragen voor nieuwe domeinen. Ik ben nog op zoek naar een alternatief, maar in de huidige setup zou ik dan wel twee mailboxen moeten betalen.
Ik zit in dezelfde situatie...
Idem.
Nieuw domein kan wel nog via nieuw account, maar ze hebben IMAP uitgeschakeld. Je moet dus web interface of hun eigen mobiele app gebruiken.
Goed alternatief altijd welkom..
 iPhone 12 Pro / iPad 2021 / Apple TV 4K (2nd Gen) / MBP 2020

⌘ Proximus Internet Maxi Fiber
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 890
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 28 keer

Ik ben ook opzoek naar een mail oplossing.
Ik ga zoho uitproberen, maar als ik het goed lees moet je 1 euro per maand betalen per mailbox. Je kan wel een hele hoop mails ontvangen van verschillende domeinnamen, maar die mails komen dan toe in 1 mailbox tenzij je betaald voor meer mailboxen. Klopt dit?
Vorige week is het IP van mijn vps geblacklist door Microsoft en ze willen me niet van de blacklist halen. Mijn IP heeft nog nooit op een andere blacklist gestaan en mijn mails worden aanvaard door alle andere mailproviders. Mijn laatste "succesvolle" mail was naar een outlook adres dat niet bestond. Mensen geven hun mailadres in op mijn site, maar zijn niet snugger genoeg om het correct te spellen. Aangezien ik zeer weinig mail, heeft mijn IP geen authority. Ambetante situatie.
Laatst gewijzigd door dragonflo 06 jun 2019, 19:14, in totaal 2 gewijzigd.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Er bestaan outgoing mail relays, sommigen ook gratis voor een x aantal mails per maand.
Die worden aangeraden voor outgoing mail blacklists te vermijden, maar je bent uiteraard wel end-to-end connectivity kwijt.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

ITnetadmin schreef:Ik zit bij priorweb/combell en mag niet klagen, hoewel ik hun systeem nu niet tot het einde push.
Dit is de optie die ik momenteel aan het bekijken ben, wat me op de site niet compleet duidelijk is, bij een domeinnaam krijg je een gratis mailbox om te mailen en je kan er zoveel e-mailadressen aan hangen als je wil. Ik neem aan dat tegen een kleine meerprijs een extra mailbox op hetzelfde domain dan ook wel kan? 2 mailboxen met een hele hoop aliassen (kwestie van dat niet achteraf te merken en dan men domain weer te moeten verhuizen).
dupondje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 14 sep 2006, 23:55
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 47 keer

MClaeys schreef:
ITnetadmin schreef:Ik zit bij priorweb/combell en mag niet klagen, hoewel ik hun systeem nu niet tot het einde push.
Dit is de optie die ik momenteel aan het bekijken ben, wat me op de site niet compleet duidelijk is, bij een domeinnaam krijg je een gratis mailbox om te mailen en je kan er zoveel e-mailadressen aan hangen als je wil. Ik neem aan dat tegen een kleine meerprijs een extra mailbox op hetzelfde domain dan ook wel kan? 2 mailboxen met een hele hoop aliassen (kwestie van dat niet achteraf te merken en dan men domain weer te moeten verhuizen).
https://www.combell.com/nl/email-hostin ... cificaties
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Domweg overgekeken dus, ik zat onder domeinnamen te neuzelen. Merci :).
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 890
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 28 keer

ITnetadmin schreef:Er bestaan outgoing mail relays, sommigen ook gratis voor een x aantal mails per maand.
Die worden aangeraden voor outgoing mail blacklists te vermijden, maar je bent uiteraard wel end-to-end connectivity kwijt.
bedankt voor de tip. Ik had er niet bij stilgestaan dat dit mogelijk is. Voor mij is dat de oplossing. Ik dacht sendgrid uit te proberen, maar hun activatie mail belandt in mijn spam folder. :lol: Amazon biedt dit ook aan misschien zijn zij wel een beter oplossing.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Graag gedaan.
Er is een forum lid hier voor wie dat geen oplossing is, omdat die perse zelf de link tussen hem en de destination mailserver wil opbouwen; dan heeft hij rechtstreekse bevestiging van mail delivery of rejection.
Via een relay kan een mail alsnog haperen en weet je van niks.
Vandaar dat ik die caveat erbij zette.
Luboli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 386
Lid geworden op: 06 jan 2017, 02:40
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 60 keer

Ik gebruikte vroeger mailgun als relay, gratis tot 10 000 mails/maand
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Als het gaat om alleen wat mailverkeer, wil ik die domeinnamen wel gratis op een vm van mijzelf zetten (server in DCO Oostkamp, nabij Brugge). Zit ik niet zo over in.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
Bedankt: 42 keer

Ik heb het eens even opgezocht, en via http://www.vimexx.be valt het precies nog mee van prijs. Eerste jaar €7,61 en daarna €10,71.
Eigen mailserver opzetten zal een stap te ver zijn voor mij om het min of meer betrouwbaar en veilig te houden...
Laatst gewijzigd door kamiel 10 jun 2019, 14:33, in totaal 1 gewijzigd.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

dragonflo schreef: Vorige week is het IP van mijn vps geblacklist door Microsoft en ze willen me niet van de blacklist halen. Mijn IP heeft nog nooit op een andere blacklist gestaan en mijn mails worden aanvaard door alle andere mailproviders.
....
Mensen geven hun mailadres in op mijn site, maar zijn niet snugger genoeg om het correct te spellen.
aantal opmerkingen:

- zeker dat er controle is bij het invullen van een emailadres/verzenden? (dat er geen spammer 100x kan proberen wat te versturen via jouw formulier)
- gebruik je als afzender site@jouwdomein? (er zijn nog veel 'domme' fomulieren die de ontvanger zijn emailadres ook als afzender gebruiken,
wat niet mag (jouw site is afzender, jij/wie dan ook is ontvanger, en de verzender is de reply-to)

buiten dat zou ik in godsnaam niet weten hoe je anders op de blacklist van MS komt, heb ik in meer als 10 jaar nog nooit opgestaan.
(die van google daarentegen...)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”