Mijn kleine frustratie van de dag ...

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6011
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

MClaeys schreef:Differentieel van 30mAh springt steeds, pomp van t regenwater blijkbaar :bang:
Bij ons was het condensatie in het aftakpunt voor stroom in de put.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

devilkin schreef:Bij ons was het condensatie in het aftakpunt voor stroom in de put.
Uit nieuwsgierigheid:
- was het een aftakpunt, of een stopcontact?
Afbeelding

Indien aftakpunt, dat zou toch IP65 uitgevoerd moeten zijn, zodat er geen condens in kan?
Indien stopcontact, dat zou toch IP65 uitgevoerd moeten zijn, zodat er geen condens in kan?
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2322
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ben ik de enige die het vernieuwde 2dehands.be echt geen verbetering vindt?
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

devilkin schreef:
MClaeys schreef:Differentieel van 30mAh springt steeds, pomp van t regenwater blijkbaar :bang:
Bij ons was het condensatie in het aftakpunt voor stroom in de put.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
De pomp staat droog binnen in de berging aan een gewoon stopcontact (Grundfos 2). Hij hangt momenteel aan een stopcontact aan de 300mAh differentieel en die springt momenteel niet (maar de 30mAh sprong ook niet altijd).
Dettie
Premium Member
Premium Member
Berichten: 573
Lid geworden op: 27 aug 2006, 13:17
Locatie: Poperinge
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 68 keer

Microsoft heeft vandaag een asus comp. firmware naar mijn computer gedownload en geinstalleerd.

Resultaat: na reboot een bios update :| dit zie ik toch liever net door microsoft.
Gevolg, mijn laptop wilde langs geen kanten meer opstarten.

na lang zoeken en proberen. Hij wil een ssd niet meer booten ...
als ik met een andere test werkt het dan weer wel.

De ssd die hij niet aanvaard, in externe case gestoken. Werkt direct

Dan maar deze aan het backupen om eens te formateren ... geen idee of het zal werken

Maar gans mijn avond naar de kloten :(

Afbeelding
Pengu
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 810
Lid geworden op: 28 sep 2003, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 39 keer
Recent bedankt: 1 keer

Zag net dat "Opnieuw opstarten in behandeling" was na een bijna identieke upgrade (10.1.2.308 hier). Ik hield toch even mijn adem in na het herstarten na het zien van jouw post want moest nog herstarten. Gelukkig zonder problemen verlopen, maar ik zie dat toch ook niet graag gebeuren! Het is toch MIJN pc ? Wat moet die Windows zich gaan moeien met de BIOS daarvan?
bombas
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 27 jul 2006, 10:33
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 36 keer

woutervh schreef:Ben ik de enige die het vernieuwde 2dehands.be echt geen verbetering vindt?
Neen je bent niet de enige. Wat een rommeltje hebben ze er van gemaakt.
Advertenties die het hele blad vullen bovenaan de zoekertjes ipv. van deze langs de zijkanten te plaatsen.
Totaal niet overzichtelijk.
En via PC heb ik nog niet gevonden hoe te chatten met bieders.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1755
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Rivierenland
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 83 keer

ook al eens voorgehad :)
ofwel aansluitpunt in put te vochtig en/of pomp vervangen
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2322
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

bombas schreef: En via PC heb ik nog niet gevonden hoe te chatten met bieders.
Idd, ook een bieder per ongeluk verwijderd zo... Ook de rubriek "gratis" lijkt verdwenen. En het mooie overzicht koop/verkoop bij chats is verdwenen. Frustraties frustraties ;-)
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

Pengu schreef:Wat moet die Windows zich gaan moeien met de BIOS daarvan?
Veiligheid van je PC is niet enkel een Windows probleem... en eindgebruikers updaten meestal nooit geen BIOS.

Misschien is het vanwege dit probleem... https://www.asus.com/News/ydnx3oksbzcswrmh
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

2dehands: zoeken is nu nog alleen in de titels.
Vroeger ook in de tekst van de aanbiedingen. Nu krijg je maar weinig resultaten meer.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
StarWing
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 840
Lid geworden op: 28 jan 2006, 18:21
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 72 keer
Recent bedankt: 1 keer

heist_175 schreef: Indien aftakpunt, dat zou toch IP65 uitgevoerd moeten zijn, zodat er geen condens in kan?
Indien stopcontact, dat zou toch IP65 uitgevoerd moeten zijn, zodat er geen condens in kan?
Ook al meegemaakt, het beste kan je deze gewoon vullen met vaseline als ze buiten/onder de grond liggen, dan kan er ook geen vocht meer aan de aansluitingen.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Maar in dit geval staat ze droog binnen :) en ze heeft nu een dag op de 300mAh differentieel gehangen, geen probleem. Daarnet terug aan de 30mAh gehangen, deze sprong nu ook niet (maar vrij zeker dat ze wel zal springen later vanavond).
In theorie moet een pomp niet aan de 30mAh hangen, maar het is er nu eenmaal op voorzien en het zou ook geen kwaad voor mogen kunnen.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Het moet idd niet, maar voor je eigen veiligheid is het altijd een goed idee om items die vochtig kunnen worden aan een 30 te hangen.
Zelfs voor niet vochtige items; ik ken wel enkele electronica knutselaars (waaronder ook radio amateurs) die hun knutsel werkplek op een 30 of 100 hebben gezet met noodknop, kwestie van extra veilig te zijn.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Momenteel heb ik het anders opgelost. Ik heb een verlengkabel doorgesneden, daar een differentieel van 30 tussen gestoken en via die kabel de pomp op de 300 kring aangesloten. Zo springt de pomp als hij over de 30 zou gaan maar niet de hele hoop die op de 30 hangt (Men vrouw kan inmiddels er van meespreken, lekker warme douche pakken en plots koud water :lol: , maar erger is de vriezer, vandaar, want het valt niet altijd snel op dat die kring er uit ligt).
Voorlopig is die kabel nog niet gesprongen, het kan dus ook dat enkele oude toestellen net een tikkeltje te veel verliezen en de pomp het net over de drempel sleurt. Een tweede kring van 30 zou het in dat geval oplossen (of nieuwe toestellen maar een nieuwe keuken is nog niet aan de orde).
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

MClaeys schreef:lekker warme douche pakken en plots koud water :lol:
Kunt haar zeggen dat te warm water slecht is voor huid en haar :angel: (en dan ergens paar weken onderduiken)
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

Online een rekening geopend bij Hello Bank... ik dacht dus dat dit 5 minuutjes later in orde zou zijn.. ondertussen zijn we 14 dagen en wat papierwerk verder en heb ik nog steeds m'n rekening niet :bang:

Waarom kan men je niet gewoon laten aanloggen met je e-ID zodat ik geen papieren via de post moet versturen, m'n paspoort inscannen en uploaden, ...
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 980
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 37 keer

DarkV schreef:Online een rekening geopend bij Hello Bank... ik dacht dus dat dit 5 minuutjes later in orde zou zijn.. ondertussen zijn we 14 dagen en wat papierwerk verder en heb ik nog steeds m'n rekening niet :bang:

Waarom kan men je niet gewoon laten aanloggen met je e-ID zodat ik geen papieren via de post moet versturen, m'n paspoort inscannen en uploaden, ...
Als je euromillions winnaar zou zijn kan dit binnen de tijdspanne van één minuut bij hen geklaard worden. :banana:
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

En the frustration continues. Niet de pomp dus. Verlengkabel doorgeknipt en 30mAh differentieel tussen gestoken. Pomp op die manier aangesloten op de 300mAh kring. De differentieel zou dan springen als het aan de pomp ligt en al de rest zou blijven werken. Nope, de natte kring lag weer uit vanmorgen, die van de pomp niet.
Die verlengkabel dan maar gebruiken om andere toestellen te testen en te zien wat de differentieel af en toe laat springen... Next up, de ketel :bang: .
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6011
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

heist_175 schreef:
devilkin schreef:Bij ons was het condensatie in het aftakpunt voor stroom in de put.
Uit nieuwsgierigheid:
- was het een aftakpunt, of een stopcontact?
Afbeelding

Indien aftakpunt, dat zou toch IP65 uitgevoerd moeten zijn, zodat er geen condens in kan?
Indien stopcontact, dat zou toch IP65 uitgevoerd moeten zijn, zodat er geen condens in kan?
Aftakpunt. Slecht geinstalleerd door de firma, ik was er op die dag niet bij - echt vuile installatie. Ondertussen vervangen door een eigen installatie en dat ding is nu ZEKER waterdicht ;)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
marzman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 15 dec 2015, 14:52
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 18 keer
Recent bedankt: 1 keer

OpThaCop schreef:Luidruchtige collega's (die niet door hebben dat ze andere mensen storen)!
Nou zeg, dat die collega's niet rustig kunnen doen. Ik kom hier voor mijn rust.
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1020
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 85 keer

Een open kantoor, prachtig toch!
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

devilkin schreef:Aftakpunt. Slecht geinstalleerd door de firma, ik was er op die dag niet bij - echt vuile installatie. Ondertussen vervangen door een eigen installatie en dat ding is nu ZEKER waterdicht ;)
... en vergeet niet, wat je zelf doet, doe je meestal beter (zei Roger) :-D
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
antutu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 376
Lid geworden op: 12 jun 2017, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 37 keer

Blijkbaar heeft Windows een maximumlengte voor paden. :bang: Wist ik dus écht niet. Ik ben ook nog nooit tegen dat probleem aangelopen.

Ik was een grote map aan het verplaatsen naar een externe HDD, in een map met daarboven 7 andere mappen, dus het pad was sowieso al zeer lang. Map is na lang wachten bijna volledig verplaatst, en dan bijna helemaal op het einde komt Windows een bestand tegen met een zeer lange naam waardoor het bestandspad te lang wordt, en dan geeft hij doodleuk een foutmelding. :bang:
MarkDM schreef:2dehands: zoeken is nu nog alleen in de titels.
Vroeger ook in de tekst van de aanbiedingen. Nu krijg je maar weinig resultaten meer.
Ik weet niet hoe vaak de Google bot 2dehands doorcrawled.. maar als dat frequent gebeurt is Google (met de site: operator) misschien beter dan 2dehands eigen zoekfunctie? :lol: Zo zoek ik bvb. op reddit, nog zo'n site waar hun eigen search barslecht is, maar door hun hoge populariteit wordt alles wel instant opgepikt door Google.
philippe_d schreef:... en vergeet niet, wat je zelf doet, doe je meestal beter (zei Roger) :-D
Man man man de nostalgie :-D
There's something strange and you can't reboot. Who you gonna call? Joost Prutsers.
Joroen
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 jun 2019, 21:53

Aftakpunten vullen met een pu hars, dan heb je geen last van vocht

stopcontacten best niet in zo een vochtige omgeving.
Want voor meer dan een ip55 ben je gruwelijk veel geld kwijt
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Mijn stopcontacten buiten zijn ook gewoon IP55, spuitwaterdicht.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

MClaeys schreef:Mijn stopcontacten buiten zijn ook gewoon IP55, spuitwaterdicht.
Hier ook, zowel schakelaars als stopcontacten Niko Hydro IP55.
En de schakelaars hangen tegen een muur in de regen, nooit iets raars mee voor gehad.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Yup, 256 chars max iirc :-)
Gebruikersavatar
antutu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 376
Lid geworden op: 12 jun 2017, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 37 keer

Pffff :D Zo leert een mens elke dag 'ns iets nieuws :P
charlez schreef::idea: Robocopy gebruiken, heb je geen last van dan
Thanks voor de tip! :)
Laatst gewijzigd door antutu 09 jun 2019, 00:51, in totaal 1 gewijzigd.
There's something strange and you can't reboot. Who you gonna call? Joost Prutsers.
charlez
Pro Member
Pro Member
Berichten: 312
Lid geworden op: 13 apr 2017, 08:02
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 24 keer

antutu schreef:Pffff :D Zo leert een mens elke dag 'ns iets nieuws :P
:idea: Robocopy gebruiken, heb je geen last van dan
Gebruikersavatar
Garpenlov
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 803
Lid geworden op: 24 okt 2014, 22:17
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 70 keer

2dehands.be volledig naar de zak... Ik kan zelfs niet meer sorteren op afstand.

ZUCHT.
ISP: Telenet 1000/40 (CV8560E -> Unifi UDM-B)
Mobiel: Orange Go+ / Samsung Galaxy S23
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 737
Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
Locatie: Ronse
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 43 keer

grr.. vaststellen dat je het saldo van je geboekte reis enkel online kan afrekenen... alleen staat mijn bank niet tussen de aangeboden "apps", is de uitgavelimiet van mijn creditcard niet hoog genoeg, en kan je met de bancontact app ook maar een belachelijk laag bedrag afrekenen :think:

Wat is er mis met een simpele overschrijving (die ze dus na navraag bij de maatschappij niet meer ondersteunen :bang: )
GlennB86
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 21 jun 2018, 16:44
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

MClaeys schreef:En the frustration continues. Niet de pomp dus. Verlengkabel doorgeknipt en 30mAh differentieel tussen gestoken. Pomp op die manier aangesloten op de 300mAh kring. De differentieel zou dan springen als het aan de pomp ligt en al de rest zou blijven werken. Nope, de natte kring lag weer uit vanmorgen, die van de pomp niet.
Die verlengkabel dan maar gebruiken om andere toestellen te testen en te zien wat de differentieel af en toe laat springen... Next up, de ketel :bang: .
Oorzaak is niet de grootte van de lekstroom maar de reactietijd van de differentiëlen. Op het moment dat je een lekstroom krijgt springen deze allemaal tegelijk af. Men zet differentiëlen in serie achter elkaar voor de veiligheid, niet om het foutdomein te beperken.

Correcte oplossing is om aan het begin van je installatie een selectieve lekstroomschakelaar te zetten (Type S). En daarna splits je naar verschillende lekstroomschakelaars. Daarachter zet je dan de automaten van je kringen. Als er dan een lekstroom ontstaat springt eerst de gewone lekstroomschakelaar. Als die te traag (of niet) reageert springt pas je selectieve hoofdlekstroomschakelaar af.

Reden waarom je deze opstelling niet vaak tegenkomt in residentiële gebouwen is omdat een Type S een stuk duurder is (lees: x2) dan een gewone lekstroomschakelaar. Je komt zelfs nog elektriciens tegen die het verschil niet kennen.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

GlennB86 schreef:
MClaeys schreef:En the frustration continues. Niet de pomp dus. Verlengkabel doorgeknipt en 30mAh differentieel tussen gestoken. Pomp op die manier aangesloten op de 300mAh kring. De differentieel zou dan springen als het aan de pomp ligt en al de rest zou blijven werken. Nope, de natte kring lag weer uit vanmorgen, die van de pomp niet.
Die verlengkabel dan maar gebruiken om andere toestellen te testen en te zien wat de differentieel af en toe laat springen... Next up, de ketel :bang: .
Oorzaak is niet de grootte van de lekstroom maar de reactietijd van de differentiëlen. Op het moment dat je een lekstroom krijgt springen deze allemaal tegelijk af. Men zet differentiëlen in serie achter elkaar voor de veiligheid, niet om het foutdomein te beperken.

Correcte oplossing is om aan het begin van je installatie een selectieve lekstroomschakelaar te zetten (Type S). En daarna splits je naar verschillende lekstroomschakelaars. Daarachter zet je dan de automaten van je kringen. Als er dan een lekstroom ontstaat springt eerst de gewone lekstroomschakelaar. Als die te traag (of niet) reageert springt pas je selectieve hoofdlekstroomschakelaar af.

Reden waarom je deze opstelling niet vaak tegenkomt in residentiële gebouwen is omdat een Type S een stuk duurder is (lees: x2) dan een gewone lekstroomschakelaar. Je komt zelfs nog elektriciens tegen die het verschil niet kennen.
Uw uitleg over typeS klopt wel, maar is geen oplossing voor het probleem.
Het probleem is kort samen te vatten in: de UB'er weet nog niet welk toestel zijn 30mA diff doet springen. Hij had eerst gegokt op de pomp, maar als de pomp op een andere diff staat, knalt de 30mA er nog steeds uit. De conclusie dat het probleem dus ergens anders zit, lijkt me terecht.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Klopt, en na die ene panne na het omschakelen van de pomp is het niet meer voorgekomen dus momenteel nog geen stap verder helaas. Ik ga alle toestellen eens af gaan, zou iets simpeler gaan moest het vaker springen.
Hoe ik het oplos als ik het gevonden heb dat weet ik nog niet.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Je kan een 10mA diff kopen en zien wat er dan gebeurt.
Anderzijds, als het probleem zich niet meer stelt, is er dan nog een probleem?
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Gisteravond de situatie aangepast om verder te zoeken naar de boosdoener, en blijkbaar wel weer een probleem volgens het telefoontje van men vrouw :).
- de pomp heb ik weer aangesloten op de natte kring
- de vaatwasser heb ik uitgetrokken ((voor ik de pomp weer aansloot) een van de oude toestellen op de natte kring en kunnen we gerust een dagje voor testen missen)
Vanmorgen werkte alles nog toen ik vertrok, anderhalf uur erna blijkbaar niet meer.
Gezien in de berging alle toestellen eigenlijk nieuw zijn probeer ik deze momenteel even uit te sluiten (vriezer, pomp, wasmachine, droogkast, ketel), ook omdat ik in de berging geen stopcontacten heb op de 300mAh kring en de deur dan moet open blijven voor een verlengkabel (sinds donderdag een kitten die volop op verkenning gaat dus liever niet daar :) ).
Vaatwasser nu op het eerste zicht ook niet, verder op de natte kring:
- stopcontacten buiten (maar het probleem stelde zich al toen ze nog niet geplaatst waren en die zekering nog af stond)
- dampkap
- 3 stopcontacten rond het kookvuur op het werkblad (met microgolf en koffiezet)
Deze laatste 2 zijn nu ook uitgetrokken, we zullen zien.

Aan een 10mAh differentieel heb ik ook al gedacht (alle, men elektricien), ik zou eens moeten zien of ik ergens een kan lenen gezien ik er buiten dat probleem geen nut voor heb achteraf.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

MClaeys schreef:Aan een 10mAh differentieel heb ik ook al gedacht (alle, men elektricien), ik zou eens moeten zien of ik ergens een kan lenen gezien ik er buiten dat probleem geen nut voor heb achteraf.
10mA is ook fors duurder: €95 vs €45 voor een 30/300mA
https://www.dmlights.be/abb__vynckier__ ... _010~0165K
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

Ik dacht dat bluetooth muizen tegenwoordig wel volwassen en betrouwbaar waren.
Is logitech nu zo slecht geworden of is het gewoon toch maar een wired variant zoeken. Geen 5 minuten dat dat onding niet ergens hapert.

uhm... is helemaal geen bluetooth... Dat gebeurt dus als je merkgetrouw bent en zonder huiswerk naar een fysieke winkel gaat...
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

DarkV schreef:Online een rekening geopend bij Hello Bank... ik dacht dus dat dit 5 minuutjes later in orde zou zijn.. ondertussen zijn we 14 dagen en wat papierwerk verder en heb ik nog steeds m'n rekening niet :bang:
Drie weken verder... als service kan dat tellen :roll:
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”