Tax-on-Web 2019

Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Tax-on-web is sinds gisteren (1/5) open (aanslagjaar 2019 - inkomstenjaar 2018), maar de belastingaftrek voor hypothecair krediet klopt niet:
https://financien.belgium.be/nl/particu ... indexering
https://financien.belgium.be/sites/defa ... 2019_2.pdf
Maximum aftrekbaar bedrag per belastingplichtige en per belastbaar tijdperk van de interesten, kapitaalaflossingen en premies voor levensverzekeringen voor het verwerven of behouden van de enige woning: 2310
Verhoging gedurende de eerste 10 belastbare tijdperken van het in art. 115, 1ste lid, 6°, vermelde bedrag : 770
Tesamen is dat toch €3080?

Afbeelding

Afbeelding

Ook in de toelichting staat het fout (p68-69):
Afbeelding

Wie moet je nou geloven?
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 875
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 66 keer

https://www.vlaanderen.be/belastingverm ... -woonbonus

Leningen gesloten voor 1/1/2015
Basisbedrag 2280
Eerste 10 jaar + €760
Totaal: €3040
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

[/Nostalgie ON]

Van administratieve vereenvoudiging gesproken:
Bij het opruimen van mijn archieven zopas mijn aangifte teruggevonden van AJ 1978 / Inkomsten 1977:
De hele aangifte bestond uit één vel papier (4 bladzijden), in totaal 55 codes!
Ik had toen nog geen roerende of onroerende inkomsten, de aangifte bestond uit 2 getallen:
  • - Bruto loon
    - Bedrijfsvoorheffing
Waar is de tijd :-D
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 123 keer
Recent bedankt: 5 keer

Dat zou nu dus onder vereenvoudigde aangifte vallen: dan moet je nul codes invullen.
Geert2800
Pro Member
Pro Member
Berichten: 310
Lid geworden op: 14 aug 2013, 19:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 47 keer

Zorba schreef:https://www.vlaanderen.be/belastingverm ... -woonbonus

Leningen gesloten voor 1/1/2015
Basisbedrag 2280
Eerste 10 jaar + €760
Totaal: €3040
Bij mij telt enkel het basisbedrag waar die 760€ al inzit de 1ste 10j. Heb pas vorig jaar een hypotheek afgesloten. Omdat dit dus nieuw is voor mij vroeg ik aan de bank : welke bedragen moet ik invullen op mijn belastingsaangifte. Hun antwoord : Dat mogen wij niet zeggen vanwege de nieuwe hypotheekwet van 2017 want anders riskeren wij een boete. Het is aan U zelf en U eigen verantwoordelijkheid om de juiste getallen in te vullen bij de juiste codes. Je kan U wel laten bijstaan door iemand die op fiscaliteit hiervan op de hoogte is.

Het enige wat jij als nr zoveel in de rij mag doen is netjes U hypotheek betalen doe je dat niet leggen ze beslag op je woonst ( wat normaal is ) maar zeggen die getalletjes moet invullen die op het attest staan die we je afgeleverd hebben, dat mogen de zeikers niet.

Ik zou mijn belastingsaangifte door die van de vakbond op het werk kunnen laten doen, maar ik vindt dat die geen zaken ermee hebben wat mijn verdiensten zijn en wat ik zou moeten gaan betalen of terug gaan krijgen.
Toch niet in bedrijf waar achter iedereen zijn rug wordt gepraat. En die van de vakbond zijn zo een bende tamzakken die van de ganse dag niks bijdrage aan de job, maar op het einde van de dag wel liggen te geeuwen en verkondigen dat ze zo moe zijn.
En als ze al voelen dat ze een pijntje hebben die daags erna al thuis blijven. Nee dank u de vakbond.
En voor de rest knikken ze schoon ja naar de baas zijn eisen. Je bent juist zoals met die politiekers niks met de vakbond. Grote woorden verkondigen tot het zover is.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

Geert2800 schreef:Omdat dit dus nieuw is voor mij vroeg ik aan de bank : welke bedragen moet ik invullen op mijn belastingsaangifte. Hun antwoord : Dat mogen wij niet zeggen vanwege de nieuwe hypotheekwet van 2017 want anders riskeren wij een boete.
Bij welke dwaze bank zit jij... die van mij vult zelfs gratis je belastingaangifte in !
liber!
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 922
Lid geworden op: 09 apr 2006, 17:48
Twitter: nathan_gs
Uitgedeelde bedankjes: 231 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

Je hebt sessies van de overheid zelf om je belastingsbrief in te vullen. Zeker een hypotheek zal hun wel lukken.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Geert2800 schreef:
Zorba schreef:https://www.vlaanderen.be/belastingverm ... -woonbonus

Leningen gesloten voor 1/1/2015
Basisbedrag 2280
Eerste 10 jaar + €760
Totaal: €3040
Heb pas vorig jaar een hypotheek afgesloten. Omdat dit dus nieuw is voor mij vroeg ik aan de bank : welke bedragen moet ik invullen op mijn belastingsaangifte. Hun antwoord : Dat mogen wij niet zeggen vanwege de nieuwe hypotheekwet van 2017 want anders riskeren wij een boete. Het is aan U zelf en U eigen verantwoordelijkheid om de juiste getallen in te vullen bij de juiste codes. Je kan U wel laten bijstaan door iemand die op fiscaliteit hiervan op de hoogte is.
De bank heeft wel gelijk eigenlijk. Het is niet "zomaar wat getalletjes invullen", maar het gaat over keuzes vandaag die mogelijks een invloed hebben op de toekomst. Als de bank nu zegt dat je het "zo" moet doen en achteraf blijkt dat het beter anders gedaan was, kan je hen aanklagen.
- wie heeft hoeveel van het huis
- SSV inbrengen of niet

Concreet:
vul in code 3370 het bedrag in
als uw partner ook eigenaar is van de woning, kan je ook daar het bedrag invullen

het bedrag:
> €1520 gedurende de ganse looptijd
> vermeerderd met €760 voor de eerste 10 jaar
> vermeerderd met €80 als je 3 kinderen ten laste had bij het tekenen van het krediet

Je telt alle kapitaalsaflossingen en intrestafllossingen bij elkaar op en verdeelt dat bedrag pro rata volgens aandeel in de eigendom.
Stel je hebt €12000 afgelost het voorbije jaar (inkomsten 2018 - aangifte 2019), als jij voor 2/3 eigenaar bent en uw vrouw 1/3, dan is uw maximumbedrag €8000 en dat van uw vrouw €4000.

Als je ook een schuldsaldoverzekering (SSV) hebt, wordt het boeiend.
De kans is heel klein dat je met uw kapitaal- en intrestaflossingen het maximumbedrag voor een krediet (in dit geval dus €2280) niet haalt. Er is dan ook geen enkele reden om dat bedrag mee te tellen.
Als je 1 keer een SSV-aflossing in uw belastingen hebt ingebracht, moet je daar ook belastingen op betalen bij de uitbetaling. Mijn advies is altijd om SSV niet mee te nemen in de belastingaftrek voor woning aka hypothecair krediet.
Geert2800
Pro Member
Pro Member
Berichten: 310
Lid geworden op: 14 aug 2013, 19:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 47 keer

Modbreak:
fullquote verwijderd
heist_175 schreef:
Geert2800 schreef:
Zorba schreef:https://www.vlaanderen.be/belastingverm ... -woonbonus

Leningen gesloten voor 1/1/2015
Basisbedrag 2280
Eerste 10 jaar + €760
Totaal: €3040
Heb pas vorig jaar een hypotheek afgesloten. Omdat dit dus nieuw is voor mij vroeg ik aan de bank : welke bedragen moet ik invullen op mijn belastingsaangifte. Hun antwoord : Dat mogen wij niet zeggen vanwege de nieuwe hypotheekwet van 2017 want anders riskeren wij een boete. Het is aan U zelf en U eigen verantwoordelijkheid om de juiste getallen in te vullen bij de juiste codes. Je kan U wel laten bijstaan door iemand die op fiscaliteit hiervan op de hoogte is.
De bank heeft wel gelijk eigenlijk. Het is niet "zomaar wat getalletjes invullen", maar het gaat over keuzes vandaag die mogelijks een invloed hebben op de toekomst. Als de bank nu zegt dat je het "zo" moet doen en achteraf blijkt dat het beter anders gedaan was, kan je hen aanklagen.
- wie heeft hoeveel van het huis
- SSV inbrengen of niet

Concreet:
vul in code 3370 het bedrag in
als uw partner ook eigenaar is van de woning, kan je ook daar het bedrag invullen

het bedrag:
> €1520 gedurende de ganse looptijd
> vermeerderd met €760 voor de eerste 10 jaar
> vermeerderd met €80 als je 3 kinderen ten laste had bij het tekenen van het krediet

Je telt alle kapitaalsaflossingen en intrestafllossingen bij elkaar op en verdeelt dat bedrag pro rata volgens aandeel in de eigendom.
Stel je hebt €12000 afgelost het voorbije jaar (inkomsten 2018 - aangifte 2019), als jij voor 2/3 eigenaar bent en uw vrouw 1/3, dan is uw maximumbedrag €8000 en dat van uw vrouw €4000.

Als je ook een schuldsaldoverzekering (SSV) hebt, wordt het boeiend.
De kans is heel klein dat je met uw kapitaal- en intrestaflossingen het maximumbedrag voor een krediet (in dit geval dus €2280) niet haalt. Er is dan ook geen enkele reden om dat bedrag mee te tellen.
Als je 1 keer een SSV-aflossing in uw belastingen hebt ingebracht, moet je daar ook belastingen op betalen bij de uitbetaling. Mijn advies is altijd om SSV niet mee te nemen in de belastingaftrek voor woning aka hypothecair krediet.
Ik heb van hun het attest gekregen met het bedrag op dat ik heb geleend, hoeveel kapitaal ik al heb afgelost en hoeveel intresten. Waar ik het moest invullen had ik via iemand al vernomen maar ze kon mijn niet vertellen welke getallen ik moest invullen. Dus dat heb ik dan aan de bank gevraagd. Voor de rest moesten ze niks zeggen want dat wist ik al.

Blijkbaar doen ze graag belachelijk ipv gewoon te zeggen je kapitaal aflossingen en intresten moet je invullen. Is dat zo een groot probleem? Voor de bank wel!

Ik heb trouwens de woning zelf alleen aangekocht, en ik had nog langetermijnsparen om in te brengen voor de belastingen ook. Maar daar ben ik mee gestopt omdat ze bij KBC mij een life home plan hadden aangeraden als ik dan ooit vastgoed zou kopen kon ik dat bedrag voor de SSV gebruiken zeide ze. Wat ze wel NOOIT hebben gezegd ( en dat mag dan wel van de wet die info achterhouden ), is dat je een hypotheek bij hen moest afsluiten. Hadden ze mij die info toen ook gezegd had ik het nooit gedaan. Resultaat is nu dat ik toch mijn pensioenleeftijd niet aan die centen kan. Dank U KBC. Maar zoals ik al zei dat mag dan van de weet die info achterhouden, maar zeggen welke bedragen je moet invullen van je hypotheek voor de belastingen mogen ze niet zeggen van de hypotheekwet van 2017.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Ik heb het dan niet over codes, maar de nieuwe layout is spuuglelijk. :)

Wat betreft de vereenvoudigde aangifte: verademing, zelfs mijn aftrekposten stonden correct ingevuld, 2 kleine dingetjes uitvogelen en klaar.
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1515
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 101 keer

Dan heb je een vraag en wil je het contactcenter bellen...


"Het nummer is tijdelijk buiten gebruik..."

:bang:
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1515
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 101 keer

Capture.PNG
....
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Robert Ford schreef:....
Ik kon er deze voormiddag op (+/- 9u), inclusief de simulatie van wat ik terugkrijg.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Ik heb gisterennamiddag ook even gepruld op Tax-On-Web. Aangifte staat zo goed als klaar, maar heb toch ook aantal keer foutmeldingen gekregen (die meestal met refresh opgelost was).
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

Blijft toch grappig hoe rap dat dat ding kreunt onder wat druk...

Code: Selecteer alles

Proxy Error

The proxy server received an invalid response from an upstream server.
The proxy server could not handle the request GET /fas/SSORedirect/metaAlias/idp.

Reason: Error reading from remote server

Code: Selecteer alles

Tax-On-Web
De gevraagde pagina is momenteel niet beschikbaar.
Probeer later opnieuw of neem contact op met de helpdesk.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Ik heb nog geen bericht ontvangen dat het open zou zijn? Normaal krijg ik altijd netjes een mail om het aan te kondigen...
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

Is hier vandaag gekomen via de Ebox.
texarcanaa
Plus Member
Plus Member
Berichten: 222
Lid geworden op: 27 feb 2009, 13:04
Locatie: Niverance
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 7 keer

svermassen schreef:Is hier vandaag gekomen via de Ebox.
idem
warpozio2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1058
Lid geworden op: 19 okt 2016, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 26 keer

Maar inloggen op EBOX lukt niet


Login failed

Should this error continue to occur, or should you have any questions, please consult the help pages.

If you cannot find an answer to your question, please contact us via our contact form.

error token: bosa-ecosystem_myeboxc8342a08-7ca8-4d63-a306-7f3213c0a6ac

timestamp: 06/05/2020 12:36:37

serverid: iam3-openam5-pr
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

svermassen schreef:Blijft toch grappig hoe rap dat dat ding kreunt onder wat druk...
Wil iedereen plots snel zijn aangifte indienen misschien :)?
warpozio2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1058
Lid geworden op: 19 okt 2016, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 26 keer

heist_175 schreef:
svermassen schreef:Blijft toch grappig hoe rap dat dat ding kreunt onder wat druk...
Wil iedereen plots snel zijn aangifte indienen misschien :)?
https://www.hln.be/geld/consument/tax-o ... ~af970811/
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

heist_175 schreef:Wil iedereen plots snel zijn aangifte indienen misschien :)?
Snap ik inderdaad ook niet goed. Het is bijna zo erg als met de containerparken of textielwinkels :P.
We hebben tijd tot in juli, maar blijkbaar zijn er al veel die zich opwinden over het feit dat ze op dag 1 hun aangifte niet kunnen bekijken of indienen... :roll:
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bij mij is het vooral uit nieuwsgierigheid omdat ik IT-er in fiscale software ben.
Maar er was weer een hoop niet standaard ingevuld en wij hebben maar een simpele situatie.
En volgens mij zitten er fouten in in het leningenstuk, maar dat moet ik nog eens zelf uitvissen.
Laatst gewijzigd door svermassen 06 mei 2020, 16:18, in totaal 1 gewijzigd.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

- Eerste dagen altijd problemen, combinatie van bugs + een groep die altijd als eerste wil indienen, wellicht om als eerste terugbetaald te worden. Zij die mogen bijbetalen hebben complexere aangiftes en plannen eerder een weekendje in juni wanneer ze alle documenten binnen gekregen.
- In andere landen wordt de deadline uitgesteld omwille van de gekende redenen. Juli zou best september mogen worden, want velen gaan hun belastingen sowieso niet op tijd kunnen betalen. Maar blijkbaar niet. Extra strafpunten worden genoteerd voor Alexander De Croo (Open VLD), ze worden bij de volgende verkiezingen toegekend.
- https://www.tijd.be/politiek-economie/b ... 25192.html
warpozio2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1058
Lid geworden op: 19 okt 2016, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 26 keer

warpozio2 schreef:Maar inloggen op EBOX lukt niet


Login failed

Should this error continue to occur, or should you have any questions, please consult the help pages.

If you cannot find an answer to your question, please contact us via our contact form.

error token: bosa-ecosystem_myeboxc8342a08-7ca8-4d63-a306-7f3213c0a6ac

timestamp: 06/05/2020 12:36:37

serverid: iam3-openam5-pr
Ik geraak al verder ;)

Tax-On-Web
De gevraagde pagina is momenteel niet beschikbaar.
Probeer later opnieuw of neem contact op met de helpdesk.
La page demandée n'est pas disponible pour l'instant.
Essayez de nouveau plus tard ou contactez le helpdesk.
Die von Ihnen angeforderte Seite steht momentan nicht zur Verfügung.
Bitte versuchen Sie es später noch einmal oder wenden Sie sich an den Helpdesk.
Gebruikersavatar
jphermans
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 922
Lid geworden op: 31 aug 2009, 15:28
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 109 keer

Vandaag ook een mail gekregen met een voorstel. Zag er op het eerste zicht goed uit alleen nog eens goed nakijken.
Internet via Mobile Vikings
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1515
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 101 keer

Tomby schreef:
heist_175 schreef:Wil iedereen plots snel zijn aangifte indienen misschien :)?
Snap ik inderdaad ook niet goed. Het is bijna zo erg als met de containerparken of textielwinkels :P.
We hebben tijd tot in juli, maar blijkbaar zijn er al veel die zich opwinden over het feit dat ze op dag 1 hun aangifte niet kunnen bekijken of indienen... :roll:
Sommigen willen snel weten hoeveel geld ze terug krijgen van de overheid :lol:

Is het ook niet zo dat terugbetalingen gebeuren in volgorde van ingediende aangiftes? Dus hoe langer je wacht met de aangifte, hoe langer het duurt eer je iets terug krijgt?
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

Juist alles ingevuld en ingediend ;)
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Robert Ford schreef:
Is het ook niet zo dat terugbetalingen gebeuren in volgorde van ingediende aangiftes? Dus hoe langer je wacht met de aangifte, hoe langer het duurt eer je iets terug krijgt?
Nee dat is manifest onwaar :nono:
Gebruikersavatar
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 833
Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 70 keer

Verleden jaar op dag 2 ingevuld en dit jaar in januari de brief gekregen om te betalen.
Blijkbaar hebben ze niet snel geld nodig.
Ik ga nu wachten tot het einde - want moet weer betalen - en dan zal ik wel al in september kunnen betalen.
Victory Not Vengeance
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

axs schreef:Juist alles ingevuld en ingediend ;)
hier ook net gebeurd.
Robert Ford schreef:Is het ook niet zo dat terugbetalingen gebeuren in volgorde van ingediende aangiftes?
ik ben er meestal vrij snel bij, maar met de aangifte van vorig jaar heb ik pas eind april de terugbetaling gehad.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik ben typisch heel laat (lees: laatste paar dagen, incl. verlenging :D ) en mijn aanslagbiljet is al op alle mogelijke data toegekomen, soms al in november, andere keren pas in februari. En in alle gevallen moest ik een paar duizend euro terug krijgen. Dus ik denk niet dat het moment van indienen hierin meespeelt.
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

Zorba schreef:https://www.vlaanderen.be/belastingverm ... -woonbonus
Leningen gesloten voor 1/1/2015
Basisbedrag 2280
Eerste 10 jaar + €760
Totaal: €3040
Dit loopt bij mij weer mis.
We zitten in jaar 9, dus normaal nog 1 jaar 760 EUR extra.
Raar, toch nog effe wachten.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Slafes schreef:Ik heb nog geen bericht ontvangen dat het open zou zijn? Normaal krijg ik altijd netjes een mail om het aan te kondigen...
Bij mij vanmorgen om 8u16 via mail. Zullen dat volgende week eens invullen. :)
bollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 921
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 27 keer

axs schreef:Juist alles ingevuld en ingediend ;)
AJ 2021 staat open :cop:

Eerste keer dat ik belastingskrediet krijg via winwinlening, was wel niet opgenomen in vereenvoudigde aangifte.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik heb zin om hem in te vullen omdat ik toch mijn buitenlandse rekeningen moet aangeven.

Enig idee of dat al slim is om dat nu te doen?
bollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 921
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 27 keer

boonpwnz schreef: Enig idee of dat al slim is om dat nu te doen?
Vroeger zeiden ze 'als je geld tegoed hebt' zsm invullen, als je geld moet betalen zlm wachten.

Is Revolut (Litouwen) buitenlandse rekening? Ik heb dat niet aangegeven wegens EU en minder dan 1000 euro transacties :|
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

bollegijs schreef:
Is Revolut (Litouwen) buitenlandse rekening? Ik heb dat niet aangegeven wegens EU en minder dan 1000 euro transacties :|
Wel dat is dus waar ik over twijfel. Want had dit vorig jaar vergeten en heb toen nog na men aangifte gevraagd of ze dat konden corrigeren en dat kon. Dus vraag me echt af of ze erover vallen want in feite hebben ze mij niets gezegd.

Ze zeiden dit


Uw opmerking ivm code 1075 werd vermeld in uw dossier.
U kan en hoeft verder niets te doen.
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4863
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 572 keer
Bedankt: 226 keer
Recent bedankt: 9 keer

bollegijs schreef: Vroeger zeiden ze 'als je geld tegoed hebt' zsm invullen, als je geld moet betalen zlm wachten.

Is Revolut (Litouwen) buitenlandse rekening? Ik heb dat niet aangegeven wegens EU en minder dan 1000 euro transacties :|
Binnen of buiten de EU, tijdsduur aanhouden rekening, aantal transacties en bedrag hebben er niets mee te maken.
Het gaat om elk type rekening geopend bij een bank-, wissel, krediet- of spaarinstelling in het buitenland. Zelfs al was ze maar één dag actief.
Zuivere transactierekeningen waar geen geld voor langere tijd op wordt aangehouden en die niet gebruikt worden voor een beroepsactiviteit (Google, PayPal,...) moet je niet aangeven.
Sol Invictus!
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik zie dit staan op tax on web

We hebben vastgesteld dat u in 2020 inkomsten en/of goederen in het buitenland had.
U kunt de informatie waarover wij beschikken raadplegen in MyMinfin > Mijn documenten.

Had u in 2021 nog steeds:
beroepsinkomsten in het buitenland (loon, pensioen enz.), en/of
een rekening in het buitenland, en/of
een levensverzekering in het buitenland, en/of
een onroerend goed (huis, appartement enz.) in het buitenland?
Zo ja: vermeld die informatie in uw belastingaangifte.
Plaats reactie

Terug naar “Geldzaken”