Verkiezingen 2019

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Forumregels
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
Plaats reactie
DidierS
Plus Member
Plus Member
Berichten: 200
Lid geworden op: 24 jul 2012, 08:46
Twitter: ON8SD
Locatie: JO11ib
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 25 keer

Het probleem is nu wel dat ik hier niet op mag antwoorden:
- Als ik zeg dat hij het belachelijk wil maken, dan zal ik een groep mensen schofferen... ik kan me best inbeelden dat Otherkin zich serieus minderwaardig zullen voelen als ik beweer dat zij niet bestaan, het een ziekte is of ze genezen moeten worden via chemische castratie...
- Als ik zeg dat hij het niet belachelijk wil maken, dan vergelijk ik mensen die zich laten ombouwen van geslacht met mensen die denken dat ze een dier zijn... Wat dan misschien voor die mensen met een gewijzigd geslacht schofferend is.


Vertel mij dus gerust welk antwoord ik hierop moet geven... :beerchug:
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

Van mij moet je hierop geen antwoord geven. Ik betreur de vergelijking, en laat elke vorm van verdere discusie dan ook stilvallen.
de koe zegt boe
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

DidierS schreef:Dit is zo typisch en zo hard de reden waarom mensen helemaal anders gaan stemmen...
Jouw mening komt niet 100% overeen met centrum of links? Dan ben je onverdraagzaam en/of een racist.
Einde discussie.
Spijtig dat ik hier geen +1 kan geven in dit forum gedeelte... maar dit is inderdaad waarover het gaat.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

Het is zo logisch als kan zijn dat de overtallige structuren ons pakken geld en efficiëntie kosten maar dat zijn fouten uit het verleden die zeer moeilijk terug te draaien zijn. We zitten een beetje in de situatie van het UK. We hebben destijds een domme beslissing genomen en het is moeilijk ze terug te draaien, ook al zou dat de meest logische oplossing zijn. De structuur is een "blok" aan ons been. Ja, we kunnen het nog erger maken door een burgeroorlog te beginnen. Dan zijn we ook Brussel kwijt en stellen we nog minder voor, anderzijds is Vlaanderen op veel Vlakken niet eens beter dan Wallonië.

Een leuk referendum zou zijn om de bevolking te laten kiezen:
- 1 land België met 1 parlement en 1 regering en 1 instelling per bevoegdheid
- Vlaanderen en Wallonië apart en Brussel kan kiezen bij wie ze willen horen

Met de winst kan je al iedereen een deftig pensioen geven en de wachtlijsten oplossen. De tijdwinst door snellere beslissingen omdat er niet telkens 7 organen moeten overeenkomen kan andere problemen sneller helpen aanpakken. Wie racist wil zijn in dit systeem kan dat nog altijd, dus win/win :lol:

PS: Men is niet onverdraagzaam omdat uw mening niet 100% met 1 deel van het spectrum overeen komt (dat is bij zowat iedereen het geval), maar wel omdat men niet solidair wil zijn met een grote groep mensen en deze groep over 1 kam scheert en eigenlijk gewoon weg wil. Waarom hebben mensen die zo graag problemen benoemen toch zelf zo'n probleem om hun eigen gedrag te benoemen :lol:
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

krisken schreef: Dit is exact de reden waarom ik niet ga stemmen. Ik ben "toevallig" aan het werk of telkens op reis. Gewoon omdat ik niet in eer en geweten een stem kan uitbrengen met een gerust gevoel.
Is uw recht om niet te stemmen. Blanco met +- 10% zelfs boven de kiesdrempel (hoe zet je dat in coalitie :-D ). Stem telt niet mee én +- 50€ minder aan subsidies voor partijen.
Beter niet stemmen dan voor iemand dat je niet geloofd (en ik stem niet blanco )
[/quote]
krisken schreef:Ik ben bvb alles behalve een homohater. En van mij mogen die mensen gerust trouwen en kinderen adopteren. Maar ik heb mij de laatste jaren al meermaals de vraag gesteld in hoeverre de wetenschap nu niet voor God aan het spelen is. Mannen die vrouw worden, vrouwen die man worden, mensen die zich "geslachtloos" noemen. En allemaal vinden ze dat ze dit op papier moeten kunnen zetten. Dan vraag ik me soms af waar dit gaat eindigen. Mensen die zich op de even dagen een eekhoorn voelen en op de oneven dagen een paard? Heb ik daar persoonlijk last van? Neen. Nog niet. Tot ik iemand ga tegenkomen waarvan ik de persoon als een man ga aanschouwen, maar hij zich een vrouw met een penis voelt, hij zich geschoffeerd zal voelen door mij en ik het mag gaan uitleggen in een rechtbank.
Geen homohaat maar transfobie :-D
Denk dat je eigenlijk niet meer schrik moet hebben dan bij andere mensen. Als ambulancier kom je natuurlijk wel mensen in speciale omstandigheden tegen maar ze zullen dat wel (op een niet al te subtiele manier) laten weten wanneer je te ver gaat zonder rechtbank (of in mijn geval u later stil vervloeken, ben niet zo communicatief irl). Heb beetje een hekel aan de term fobie en het 'illegale' er rond, heb liever iemand die op een normale manier uitkomt voor zijn mening (ook al is die niet leuk om lezen) dan de politiek correcte leger dat staat te roepen hoe <minderheid van de dag> zich voelt (zie Jupiler reclame).
Verwacht ook wel dat je geen hulp gaat weigeren maar dat is een ander probleem. Dacht dat je regelmatig UZ Gent passeert dus denk dat je zelfs meer ervaring hebt dan ik. Hoop dat die schrik niet terecht is.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

- 1 land België met 1 parlement en 1 regering en 1 instelling per bevoegdheid

Goed voorstel, maar dan wel zonder wafelijzer-gedoe!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Dat bestaat niet als het 1 land is.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Dan moet er toendertijd duidelijk iets mis geweest zijn met onze grondwet...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

misschien was dat wel het geval maar is ze nog meer vern**kt ipv verbeterd…

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Ah, is mijn vergelijking absurd? Ik raad u aan om eens 24u met mij mee te rijden op mijn ambulancedienst waar wij ALLE colocaties van héél de provincie Antwerpen doen. Het is niet zomaar een vergelijking die ik nam, maar ééntje die ik 3 weken zelf heb meegemaakt tijdens een colocatie. Alleen noemt het dan een waanbeeld, iemand die zich vandaag een paard en morgen een eekhoorn voelt. Ter vergelijking : iemand die 25 jaar geleden zei dat hij een man was in een vrouwenlichaam stuurden ze ook ter colocatie wegens waanbeelden.

En graag had ik geweten wanneer een ambulancier voor God speelt. Het is duidelijk dat u geen flauw benul heeft waar u over praat en maar wat in het rond staat te roepen...

@tien : uiteraard weiger ik niemand hulp, op geen enkele manier. Ik stel me gewoon de vraag waar dit gaat stoppen. Als het ooit stopt...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

Dizzy schreef:maar wel omdat men niet solidair wil zijn met een grote groep mensen en deze groep over 1 kam scheert en eigenlijk gewoon weg wil
Solidariteit heeft ook z'n grenzen... dus hoe harder links deze wil oprekken hoe harder mensen naar rechts zullen buigen.

Maar wederom is het zo eenvoudig om mensen in een vakje te duwen en te zeggen dat ze iedereen weg willen (zelfs bij een Vlaams Belang is er enige rationaliteit dat niet alles zwart/wit is, no pun intended).

Leren jullie nu echt niet van deze verkiezingsuitslag :roll:
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

bambipower schreef:Gaan we dan ontkennen dat de eekhoorns er bij sleuren' niet de intentie heeft om het in het belachelijke te trekken?
dan zijn er betere analogieën te trekken
ipv eekhoorns kun je ook katten nemen


wat doen we hiermee? en wat is het verschil tussen een vrouw die zich kat voelt of zich man voelt?
en in beide gevallen haar uiterlijke kenmerken manipuleert om mij te misleiden/overtuigen?
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Kat, paard, hond, eekhoorn, het doet er niet toe. Er zijn absoluut mensen die denken dat ze een bepaald dier zijn, en die ook op die manier leven. Die zelfs op die manier willen behandeld worden door de mensen.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

So what? Als iemnd zich daar gelukkiger in voelt, dan is dat toch zo. Wie zijn wij om te bepalen wat een ander doet? En waar hij tevreden mee moet zijn? Het doel van het leven is toch om gelukkig te zijn... wat wil je dan anders, dat hij van een brug springt ofzo
Prijs u gelukkig dat je tevreden bent met hoe je bent, maar wat zou je doen als je dat niet bent?
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Volgens mij snapt iemand hier het idee achter een colocatie niet zo goed...
En voor je begint over van een brug springen : als je een gevaar bent voor de bevolking of voor jezelf, zal er een identiek bevel uitgevoerd worden...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Ik zie niet in waarom je iemands genderkeuze zou moeten vergelijken met een paard of een eekhoorn.

https://www.lifehacker.com.au/2016/07/e ... ex-survey/
https://www.parent24.com/Teen_13-18/Dev ... s-20190124
https://scroll.in/article/901962/tinder ... t-they-are

Volgens zowel Francken (NVA), het VB, als PiS (PL) en Orban (HU) {helaas niet exhaustieve oplijsting}, zijn alle vormen die niet binair M of V zijn, allemaal zever.
Toch leuk dat anderen beslissen wat jij mag zijn en bij uitbreiding wat je met uw lichaam mag doen.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Dat is exact wat ik bedoel mocht dit nog niet duidelijk zijn : iemand mag zich perfect een man in een vrouwenlichaam (ik neem maar iets) voelen, maar als hij zegt dat hij een kat in een mensenlichaam is, dan vinden we wel een rechter in eerste aanleg die een directeur van een psychiatrie oplegt om deze persoon onder dwang in colocatie te houden.

Klinkt niet echt logisch naar mijn mening...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

Dank u heist,

En zelfs al is het een kat, of eekhoorn.... er zijn tal van mensen die zo rondlopen, vrij en vrolijk
https://www.mnn.com/lifestyle/arts-cult ... ic-surgery

Wat colocatie er mee te maken heeft begrijp ik niet. Er zijn zelfs dokters steenrijk mee geworden
de koe zegt boe
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2322
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik krijg het echt op mijn zenuwen van dat politiek correct geneuzel...
Doordat we constant op eieren moeten lopen, weten we op de duur niet meer wat "erg" is en wat niet

Bovenal hoop ik dat mijn kinderen later gelukkig zijn!
Mochten ze nu transgender/homofiel/lesbisch/aseksueel/eekhoorn blijken te zijn, dan ga ik ze nog altijd even graag zien. Maar als het even kan prefereer ik toch dat zij vallen op en zich settelen met iemand van het andere geslacht.
Laatst gewijzigd door woutervh 28 mei 2019, 20:03, in totaal 1 gewijzigd.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

bambipower schreef:So what? Als iemnd zich daar gelukkiger in voelt, dan is dat toch zo. Wie zijn wij om te bepalen wat een ander doet?
/quote]
EHt gaat neit om wat hij doet. wil hij met een kleedje en paardenstaart rondlopen? i don't care. Wat als hij ons wil verplichten om onzin te verkondigen?
probleem is dat je dit onderwerp neit kunt debatteren zonder analogieën die dan onmiddleijk kleinerend genoemd zullen worden

ik voel me de allerslimste mens ter wereld en wil einstein 2 genoemd worden.
noem je mij zot? respecteer je mijn beslissing? of vlucht je in:" je mag het niet in 't zot trekken"
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

krisken schreef: @tien : uiteraard weiger ik niemand hulp, op geen enkele manier. Ik stel me gewoon de vraag waar dit gaat stoppen. Als het ooit stopt...
Van de rest dat ik hier al op forum gelezen heb, had ik dat ook niet anders verwacht.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

Solidariteit kent inderdaad grenzen maar het probleem met racisten is net dat ze geen onderscheid maken tussen mensen die solidariteit verdienen en anderen, het is puur een zaak van kleur/ras. Wij tegen zij.

Die eenvoud wordt ook binnen rechts extremistische middens geprezen, het is dus niet iets dat links zou opdringen. Ik voel me trouwens niet links, noch rechts maar wel een mens die zelf wel zal bepalen wat hij van de dingen denkt. Ik geloof in geen enkel groot gelijk, van welke strekking ook. Ik geloof wel in mensen als individu en ik behandel anderen zoals ikzelf behandeld wil worden, als individu dus.

Ik betwijfel ook zeer sterk dat de grenzen opgerokken worden naar meer solidariteit, het omgekeerde is veel juister, de racistische termen die vroeger niemand publiekelijk durfde uiten zijn nu dankzij sommige politici gemeengoed geworden. Onze waarden en normen als oa barmhartigheid hebben we echter zelf gedumpt.

Vreemd ook dat men problemen heeft met geaardheid van anderen. Ik begrijp dat je dat zelf niet ziet zitten maar zelf heb je er toch totaal geen last van? Het bestaan al sinds er 2 mensen van hetzelfde geslacht bestonden en ook in de dierenwereld komt het voor. Zo onnatuurlijk is het dus ook al niet.

De vergelijkingen met dieren is bovendien ook schokkend, alsof een transgender geen mens meer is en ze allemaal een gevaar vormen. Wat is er fout met iemand die zich beter voelt na een operatie? Is het niet voor de maatschappij beter dat deze mensen wel geholpen kunnen worden ipv dat ze altijd gefrustreerd moeten rondlopen als een racist die op het cordon blijft kankeren. Het gaat eigenlijk gewoon verder op de opvatting dat homo's eigenlijk gewoon ziek zijn en kunnen genezen worden of anders als gevaarlijke dienen opgesloten te worden. Zouden veel psychische problemen bij die groep niet net komen door hun gevecht tegen hun eigen lijf/geaardheid. Ik ken niemand die dat voor zijn plezier deed en er alleen maar vrolijke ervaringen mee had maar toch wordt het als een luxeprobleem voorgesteld, een modegril.

Het is hetzelfde als andere veranderingen in de maatschappij, toen vrouwen hun plaats opeisten werd hetzelfde gezegd, vegetariërs kunnen niet gezond zijn, abortus is des duivels, euthanasie is even erg als abortus,... een aantal mensen is trager in de aanpassing en stappen vooruit zetten. Uit angst gaat men dan maar doembeelden verzinnen. History repeating.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Ik zie dat ik weer gelijk gehaald heb met deze verkiezingen.
Keer op keer las ik hier over dat ze het rekeningsrijden toch door onze strot zouden rammen vanuit de N-VA, wat we ook zeiden, en Groen ging een grote overwinning tegemoet.
Het is allemaal anders uitgedraaid.

Op dit moment ziet het er echter toch weer somber uit, want aan Waalse kant spuugt Di Rupo in het gezicht van de Vlamingen.
Hij wil niet alleen Vlaams Belang, maar ook N-VA aan de kant zetten, en een coalitie vormen met aan Vlaamse kant allemaal verliezers (VLD, SP.a), en een kleine winnaar (Groen), en dat terwijl Vlaanderen heel uitgesproken rechts stemde.

Wat VLD, SP.a, Groen gaan doen?
Ook daar ziet het er slecht uit.
VLD blijft maar doen alsof ze "standgehouden" heeft, ook al zijn ze achteruit gegaan.
SP.a zegt dat ze een oplossing niet in de weg gaan staan.
Groen is winnaar, dus die ziet zich ook geroepen om een regering te vormen.

En zo zouden we dus wel eens een door links gedomineerde coalitie kunnen krijgen op federaal vlak, met PS, SP.a, MR, VLD, Ecolo en Groen.
En als ze dan nog niet rondkomen nemen ze er nog CdH, CD&V of Défi (vroegere FDF erbij).

De conclusie kan dan ook alleen maar zijn dat dit land inderdaad uit 2 particratieën bestaat, waarin de burger bijzonder weinig in de pap te brokken heeft, en waar partijen die electoraal afgestraft zijn, doodleuk verder gaan, alsof er niets gebeurd is.

Maar de Vlaamsnationale partijen halen nu wel al 43% van de stemmen in Vlaanderen...
Laatst gewijzigd door boulder 28 mei 2019, 21:04, in totaal 1 gewijzigd.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

Als ze een Vlaamse regering vormen zonder Vl Bl, wat perfect kan, gaat rekeningrijden er alsnog komen hoor boulder.

Volgende verkiezingen zijn pas binnen 5 jaar, van het signaal van de kiezer gaan ze dus 4 en een half jaar niet meer wakker liggen.
boulder schreef:Maar de Vlaamsnationale partijen halen nu wel al 43% van de stemmen in Vlaanderen...
In 2014 hadden ze slechts 25%. Maw, ze halen >50% binnen 5 jaar als Vl Bl verstandig is en in de oppositie blijft zitten, liefst met N-VA naast hen. Dan doen ze wat ze willen. Nog even geduld hebben...
Laatst gewijzigd door CCatalyst 28 mei 2019, 21:01, in totaal 1 gewijzigd.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

...Maar de Vlaamsnationale partijen halen nu wel al 43% van de stemmen in Vlaanderen...

Juist, maar dat is niet genoeg om een echte vuist te maken!
PS: in snelheid gepakt door CCatalyst :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

CCatalyst schreef:Als ze een Vlaamse regering vormen zonder Vl Bl, wat perfect kan, gaat rekeningrijden er alsnog komen hoor boulder.
Zou kunnen, maar zonder N-VA regeren op Vlaams vlak is bijna onmogelijk.
Ik denk dat ze nu wel hun wonden likken, en of ze dan werkelijk gaan durven dat rekening rijden invoeren, moet ik nog zien.
Feit is dat rekeningrijden hen wel degelijk stemmen gekost heeft, kijk ook hoe Ben Weyts alle moeite van de wereld deed om de indruk te geven dat het er niet zou komen (maar tegelijk een opening liet om het toch weer in te voeren).
Ik denk dat het dat opbod in gebakken lucht geweest is die de meeste partijen de das omgedaan heeft.
Ooit zei Leterme tegen de partijen van Paars : "Wie gelooft die mensen nog?".
Ik denk dat de kiezer dit nu gedacht heeft van de meeste Vlaamse partijen.
CCatalyst schreef:Volgende verkiezingen zijn pas binnen 5 jaar, van het signaal van de kiezer gaan ze dus 4 en een half jaar niet meer wakker liggen.
Dat is een gevaarlijke, antidemocratische houding, maar ik sluit ze inderdaad niet uit.
Beetje de boel laten rotten.
"Belang van het land, blabla, moeten van Europa, blabla", en dan toch in een regering stappen waarin de Vlamingen de minderheid hebben, daar zie ik de meeste Vlaamse partijen toe in staat.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

boulder schreef: "Belang van het land, blabla, moeten van Europa, blabla", en dan toch in een regering stappen waarin de Vlamingen de minderheid hebben, daar zie ik de meeste Vlaamse partijen toe in staat.
Nog 5 jaar van "après nous le déluge" en zakken vullen, het is de prijs die we moeten betalen in de naam van de democratie.

Zoveel mensen moeten trouwens niet van gedacht nog veranderen. Zuilenstemmers vallen elke dag weg omwille van hun ouderdom. Instromende jongeren stemmen vooral Vl Bl/N-VA en in mindere mate Groen en bijna niet op de andere partijen die door hen vooral als bedieners van de gepensioneerden en het establishment aanzien worden (jammer dat deze opbouwende generatiekloof nog niet echt opgemerkt is door de pers).

Dus N-VA en Vl Bl moeten eigenlijk niet veel doen, gewoon wachten terwijl die regering van verliezers zich zonder twijfel in de prak zal rijden. Zet zoveel diverse partijen bij elkaar en dat is een garantie op 5 jaar chaos en gekibbel en weinig of niets uitvoeren, met de onvermijdelijke electorale afstraffing tot gevolg.

N-VA en Vl Bl moeten de komende jaren gewoon geen domme dingen doen, iets waar ze wel in staat toe kunnen zijn, allebei.
Laatst gewijzigd door CCatalyst 28 mei 2019, 21:16, in totaal 1 gewijzigd.
Doktor Avalanche
Premium Member
Premium Member
Berichten: 702
Lid geworden op: 21 dec 2010, 10:17
Locatie: Oostmalle
Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
Bedankt: 70 keer
Contacteer:

bambipower schreef:So what? Als iemnd zich daar gelukkiger in voelt, dan is dat toch zo. Wie zijn wij om te bepalen wat een ander doet? En waar hij tevreden mee moet zijn? Het doel van het leven is toch om gelukkig te zijn... wat wil je dan anders, dat hij van een brug springt ofzo
Prijs u gelukkig dat je tevreden bent met hoe je bent, maar wat zou je doen als je dat niet bent?
Wel ik denk dat wij inderdaad min of meer moeten bepalen wat een ander doet. Als jij zegt dat wij niet bepalen wat een ander doet, mag die ander dus gerust moorden en verkrachten, want hij/zij voelt zich daar tevreden/beter mee? Denk niet dat je dit wil bedoelen.

Dit gaat er bvb voor mij ver over : https://en.wikipedia.org/wiki/Party_for ... _Diversity .
Maar zulk een partijen mogen dus ook opkomen. Van normvervaging gesproken.

Ik heb in mijn kennissen kring iemand die transgender is, je zou eens moeten weten wat het geluk van één persoon aandoet aan andere mensen (ouders en kinderen, waaronder een zelfmoord). Niet alles is zwart/wit...
"The Internet is allergic to truth, reason and humour."
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

Dizzy schreef: Vreemd ook dat men problemen heeft met geaardheid van anderen.
dat is toch het punt niet?
of jij nu met mannen of vrouwen wil vrijen is jouw zaak.

deze man voelt zich een vrouw
een andere man voelt zich een fles whisky

het 1e nemen we serieus het 2e is crazy in the coconut? rationeel imoeilijk uit te leggen want volgens de gangbare taalkundige definitie zijn het 2 mannen. iets waar je als persoon niets kunt aan doen en wat je moet aanvaarden.
net zoals veel Vlamingen moeten aanvaarden dat hun voorouders 75j geleden collaborateurs waren.
klote, maar niets aan te doen
Doktor Avalanche
Premium Member
Premium Member
Berichten: 702
Lid geworden op: 21 dec 2010, 10:17
Locatie: Oostmalle
Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
Bedankt: 70 keer
Contacteer:

1207 schreef:
Dizzy schreef: Vreemd ook dat men problemen heeft met geaardheid van anderen.
dat is toch het punt niet?
of jij nu met mannen of vrouwen wil vrijen is jouw zaak.

deze man voelt zich een vrouw
een andere man voelt zich een fles whisky

het 1e nemen we serieus het 2e is crazy in the coconut?
Het eerste noemde men 25 jaar geleden ook crazy in the coconut, beetje mijn punt. Wat gaan wij binnen 25 jaar serieus nemen/ OK vinden?
"The Internet is allergic to truth, reason and humour."
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

Binnen 25jaar nemen we alleen nog mensen serieus, die anderen in hun waarde laten. Vinden we het normaal dat iedereen anders is, en is dat ook geen probleem zolang ze er anderen niet met lastig vallen.
de koe zegt boe
Doktor Avalanche
Premium Member
Premium Member
Berichten: 702
Lid geworden op: 21 dec 2010, 10:17
Locatie: Oostmalle
Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
Bedankt: 70 keer
Contacteer:

bambipower schreef:Binnen 25jaar nemen we alleen nog mensen serieus, die anderen in hun waarde laten. Vinden we het normaal dat iedereen anders is, en is dat ook geen probleem zolang ze er anderen niet met lastig vallen.
Dus iemand die zijn pc vol met kinderporno staat, laten we gerust zolang die zelf geen kinderporno maakt? Want hij wordt daar gelukkig van en valt niemand lastig?
"The Internet is allergic to truth, reason and humour."
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

Nee, want voor die kinderporno worden er mensen lastig gevallen :roll: zo slim was je toch zelf wel?
de koe zegt boe
Doktor Avalanche
Premium Member
Premium Member
Berichten: 702
Lid geworden op: 21 dec 2010, 10:17
Locatie: Oostmalle
Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
Bedankt: 70 keer
Contacteer:

Er zijn mensen die zeggen dat we de bestaande kinderporno moeten openbaar maken, zodat er geen nieuwe gemaakt 'zou' worden.
Dus die bestaat al... er wordt niemand meer lastig gevallen.
iemand die zich vrijwillig laat opeten door een kannibaal ==> geen probleem?
Iemand dat zelfmoord gedachten heeft, niet helpen en in zijn eigenwaarde laten?
"The Internet is allergic to truth, reason and humour."
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

Doktor Avalanche schreef: Het eerste noemde men 25 jaar geleden ook crazy in the coconut,
En vandaag echt niet meer?
dan heb ik het niet over die 5% vlamingen die op twitter ronddwalen en denken dat ze onze maatschappij vertegenwoordigen
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Hmmm kinderporno... Nog zo een "leuke"...

In het begin van dit jaar heb ik een minderjarige jongedame moeten vervoeren (lees : lager middelbaar) voor een colocatie. Poging tot zelfmoord, en er was thuis geen houden meer aan. In het ziekenhuis medicatie gekregen om te kalmeren, en na enkele uren waren wij ter plaatse. In de ziekenwagen begon ze haar "beklag" te doen : ze had reeds meerdere jaren in het geniep een relatie met een man (leeftijd tussen 25 en 30 jaar). Hij en zij voelden zich daar beiden prima bij, ondanks ze beiden wisten dat dit in sé pedofilie is. Ook was het sexuele karakter aanwezig op regelmatige basis, iets wat ze zelf ook wou, en waarbij ze zich niet onder druk gezet voelde door haar vriend.

Een paar dagen eerder hadden haar ouders de relatie ontdekt, de politie verwittigd, en uiteindelijk is er een gerechtelijke uitspraak geweest dat hij naar de gevangenis mocht.

En dan heb je een puberende dame die tegen jou zegt : "wij deden niemand kwaad, wij hielden van elkaar, en als ik x jaar ouder was geweest was er geen vuiltje aan de lucht, dus waar moeit iedereen zich mee". Dat zijn momenten waarop je plots helemaal anders denkt en je eigenlijk niet anders kan dan die jongedame gelijk geven. Zij waren gelukkig...

En zelfmoord tja dan ben je een "bedreiging voor jezelf en de samenleving" en zullen de meeste rechters ook colocatie opleggen...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Doktor Avalanche
Premium Member
Premium Member
Berichten: 702
Lid geworden op: 21 dec 2010, 10:17
Locatie: Oostmalle
Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
Bedankt: 70 keer
Contacteer:

1207 schreef:
Doktor Avalanche schreef: Het eerste noemde men 25 jaar geleden ook crazy in the coconut,
En vandaag echt niet meer?
dan heb ik het niet over die 5% vlamingen die op twitter ronddwalen en denken dat ze onze maatschappij vertegenwoordigen
Tuurlijk wel, het stemt 'mij althans' alleen tot nadenken...
Moslims, Vlaams Belang, ... (hier kan je waarschijnlijk nog veel groepen invullen) vinden dit allemaal niet ok (homo's, transgender,...)

Een partij vinden die het best bij je past is niet zo simpel, ...
Laatst gewijzigd door Doktor Avalanche 28 mei 2019, 22:20, in totaal 1 gewijzigd.
"The Internet is allergic to truth, reason and humour."
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Het stemt trouwens tevens tot nadenken als Turken en Marokkanen (nuja, dubbele nationaliteit of in BE geboren en buitenlandse ouders) ook al voor het VB beginnen stemmen...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Doktor Avalanche
Premium Member
Premium Member
Berichten: 702
Lid geworden op: 21 dec 2010, 10:17
Locatie: Oostmalle
Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
Bedankt: 70 keer
Contacteer:

krisken schreef:Het stemt trouwens tevens tot nadenken als Turken en Marokkanen (nuja, dubbele nationaliteit of in BE geboren en buitenlandse ouders) ook al voor het VB beginnen stemmen...
Of opkomen ;-) Zoek Pieter Van Boxel...
https://www.vlaamsbelang.org/van-boxel- ... ms-belang/

Is trouwens wel geen Turk Of Marokkaan ...
"The Internet is allergic to truth, reason and humour."
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

Doktor Avalanche schreef: Tuurlijk wel, het stemt 'mij althans' alleen tot nadenken...
Moslims, Vlaams Belang, ... (hier kan je waarschijnlijk nog veel groepen invullen) vinden dit allemaal niet ok (homo's, transgender,...)
ik denk dat je ook normale mensen in dat lijstje kunt zetten
ik schat dat 90% vd venten op tinder transgenders zullen rapporteren.
Dat maakt die venten neit allemaal transgenderhaters hé? die zoeken een vrouw :)

maar de vraag blijt
iemand die zich een fles whisky waant sluiten we op
iemand die zich een prinses waant sluiten en iet op als dt een 6jarig meisje is
een man die zich vrouw waant? voor mij zal dat nooit een vrouw zijn, ongeacht hoeveel moeite hij doet.
Ik kan met hem gene kindjes maken
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”