Verkiezingen 2019

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Forumregels
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

Het klopt dat de traditionele partijen veel problemen minimaliseren of niet willen zien maar dat geldt evenzeer voor het latent racisme in onze maatschappij en zeker in Vlaanderen. Je kan niet zeggen dat je geen racist bent maar wel stemmen op een gast als oa Van Langenhove. Je behoort dan tot zijn schild en vrienden ideologie die meer dan racistisch is. Dat NVA die gasten niet zonder uitzondering op straat gezet heeft zegt genoeg, wat moet een mens nog doen?

Zijn alle VB-ers racisten? Absoluut neen, er zitten (net zoals bij andere partijen) ook een hoop volgers en radelozen bij. Ze denken dat ze een proteststem kunnen uitbrengen door te stemmen op een partij die niet mee doet en dus al zeker niets zal uitvoeren :roll:
Die mensen veranderen ook zodra er een nieuwe messias opduikt die beweert dat hij het water bergop kan laten stromen.

Het cordon, daar ben ik geen voorstander van, was er beter nooit geweest. Men had VB gewoon in Antwerpen moeten laten meespelen en zichzelf kapotmaken. We zien het in het buitenland vaak genoeg, extremistische partijen verdwijnen vaak even snel of sneller dan ze gekomen zijn. Meestal hebben ze een gebrek aan organisatie en gewoon deftig werkvolk. Ook NVA had dat probleem vandaar dat ze zoveel VB-ers hebben overgenomen. Dat zijn opportunisten die nu misschien opnieuw van schip veranderen. Het beste middel tegen NVA was NVA zelf. Uiteindelijk moet je bewijzen wat je beweert en bewijzen dat een slogan ook op iets slaat. Je kan niet roeptoeteren van kracht van verandering en dan tegen elke verandering zijn. Je kan niet tegen posten zijn en ze dan zelf grotendeels innemen. Je kan niet voor Vlaanderen zijn en dan uw eerste artikel in den diepvries steken voor de posten. Je kan geen Vlaams Nationalist zijn en toch bij de koning handjes gaan schudden. Je kan niet roepen over hoe je de money gaat showen en dan eindigen met 8 miljard tekort. Je kan niet beweren dat je mensenhandel hard gaat aanpakken en dan de handel in je eigen kabinet laten organiseren.

Een mandataris zei ooit dat hij mocht afgerekend worden op de kracht van VB, het zal een gepeperde rekening zijn :lol:
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

boonpwnz schreef:De verklaring is te vinden van sterkte Vlaams Belang in het feit dat het migrantenprobleem met Frankrijk heel aanwezig was in de Westhoek.
Daar is er idd een groot criminaliteitsprobleem door migranten, waar Brussel totaal doof voor is.

Vraag is dan nog wat de stemmen in de rest van de provincie verklaart, in het bijzonder de ononderbroken as die het midden van de provincie doorkruist en ten oosten van de Westhoek loopt. Je kan nu vanuit Bredene-strand vertrekken en rijden tot aan de grens met Oost-Vlaanderen nabij Kortrijk, zonder ooit Vlaams Belang land te verlaten (iig eens een leuk ideetje voor een goede journalist zonder vooroordelen, die trip maken en met de "gewone mensen" daar praten om te voelen wat er leeft).
Laatst gewijzigd door CCatalyst 27 mei 2019, 16:03, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

Er is een duidelijke verklaring voor succes van VB en dat is angst en onvrede. Beide zal je altijd hebben in een maatschappij maar als politici het beginnen stimuleren dan kan het vies worden. Mensen die bang zijn kan je controleren door hen veiligheid te beloven en iemand bang maken kan gemakkelijk. Koppel je dat gegeven met onvrede (over wat dan ook) dan zit je met een kruidig mengsel. Het recept is zo oud als de straat en al zo vaak toegepast, gewoon omdat het zo goed werkt.

VB heeft door het cordon een soort maagdelijkheid en veel mensen denken dat ze een kans moeten krijgen om hun fantasieën in de werkelijkheid te testen. Niets werkt beter dan dat te doen. De kiezer krijgt wat hij verdient en als ze VB willen, geef ze dan VB.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 123 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ze hebben dat in NL al geprobeerd: LPF en PVV. Ze regeren zich snel kapot maar het probleem is de normalisatie van hun discours en dat ze uiteindelijk vervellen in een nog extremere versie: het forum voor democratie... (cynische naam)

In de UK hebben ze ook eens naar "de stem van het volk" geluisterd...
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

Dat is hier toch ook zo. NVA ging extreem rechts kapot maken, ze hebben ze enkel aanvaardbaarder gemaakt. Zo kwam NVA in de situatie die ze zelf goed hadden kunnen uitbuiten nl een alternatief voorstellen en lekker extreem gaan, elke partij die dat wil kopiëren komt tekort tegen het origineel. Zelf konden ze ook niet meer dieper dan VB zakken en dus kozen veel kiezers terug voor het origineel. Ze hebben nu hetzelfde probleem als CD&V met het kartel. Zelfs als ze VB meepakken is dat hun koekoekskuiken dat ze vet voederen in hun eigen nest en dat hen uiteindelijk uit het nest zal stoten.

Anderzijds is er een gerusstellende gedachte, zet3 extremisten bij elkaar en de eerste 2 beginnen al onder elkaar te vechten. Ze zijn al zo vaak in groepen uiteen gevallen en dat zal ook opnieuw gebeuren, vooral als de posten afnemen ipv toenemen en het budget daalt.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 123 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ja, maar VB doet het niet voor de postjes hé. Dat zeggen ze toch.
Groot licht Dries ook niet, maar hij gaat nu wel zetelen. Als onafhankelijke weliswaar... binnen een fractie...

Ergens klopt er toch iets niet in hun verhaaltjes.
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 971
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 63 keer

DarkV schreef: Als je dat maar genoeg blijft herhalen dan ga je het zelf nog geloven ook... ik kan moeilijk geloven dat 20% in Vlaanderen die stempel draagt.
Veel meer dan 20% draagt die stempel in Vlaanderen. Het (latente) racisme dat bestaat onder Vlamingen is waanzinnig groot. "ik ben geen racist, maar.."
konda
Premium Member
Premium Member
Berichten: 573
Lid geworden op: 06 feb 2011, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 51 keer

Rampzalig resultaat, grootste probleem is dat we nu waarschijnlijk weer meer dan 500dagen met een zwaar afgestrafte nitwit minderheidsregering zullen zitten.

Als er over 6 maand geen nieuwe regering is gevormd opnieuw kiezen.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

powaq schreef:
DarkV schreef: Als je dat maar genoeg blijft herhalen dan ga je het zelf nog geloven ook... ik kan moeilijk geloven dat 20% in Vlaanderen die stempel draagt.
Veel meer dan 20% draagt die stempel in Vlaanderen. Het (latente) racisme dat bestaat onder Vlamingen is waanzinnig groot. "ik ben geen racist, maar.."
men heeft de definitie vh begrip compleet uitgehold en naar beneden gehaald dat bijna alles racisme is :)
Ergens ook logisch, organisaties als Unia zullen natuurlijk gewoon nooit of te nimmer toegeven, nu of in de toekomst, dat er eigenlijk geen problemen meer zijn want dan maken ze zichzelf overbodig.
dus zullen ze definitie van racisme en discriminatie altijd naar onder blijven bijstellen

en is er een probleem?
yep, maar evengoed zie je dat de racismeknuppel wel heel vaak redelijk te onpas wordt bovengehaald en heel vaak nogal heel rap.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

Dizzy schreef:
Anderzijds is er een gerusstellende gedachte,
Elke ochtend wakker worden in de groenste gemeente van Vlaanderen. Dat doet iets met een mens. Pinkt een traantje weg. :-D
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3935
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 64 keer

Vlaams Belang heeft een ander programma,vooral dan op sociaal vlak,daar zijn ze nog veel socialer dan de SPA(bij wijze van spreken).

Pensioenleeftijd niet verhogen,koopkracht wel verhogen,hetzelfde voor de pensioenen,wachtlijsten in de gezondheidszorg wegwerken,enz.Maar dan alleen voor de Vlamingen.Men mag niet vergeten dat die thema's ook hoog op de lijst stonden,en dan samen met die migranten politiek.Dat heeft het gedaan voor het VB,vele mensen denken ook dat dit op die manier mogelijk is,(financieel dan)en daarmee ook de vele stemmen.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

konda schreef:Rampzalig resultaat, grootste probleem is dat we nu waarschijnlijk weer meer dan 500dagen met een zwaar afgestrafte nitwit minderheidsregering zullen zitten.
We zitten al 6 maanden met een minderheidsregering.
konda schreef:Als er over 6 maand geen nieuwe regering is gevormd opnieuw kiezen.
Meh, de vorige 500 dagen waren budgettair een van de beste ooit in dit land. En veel minder pagina's in het Staatsblad. Een kuur die dit land af en toe wel kan gebruiken. Zeker de laatste jaren was er quasi geen enkele meerwaarde in het hebben van een regering.
DirkJan
Plus Member
Plus Member
Berichten: 167
Lid geworden op: 20 apr 2017, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

koenraaddeconinck schreef:
Gray schreef:Kom kom, het neoliberaal beleid heeft ons gebracht waar we nu staan, een nooit geziene welvaart, niet alleen voor de rijken maar voor iedereen!
Zeker niet mee akkoord: cf. toenemend aantal - ook Belgen - die gezondheidskosten niet kunnen betalen, die in de problemen komen met energiefacturen, facturen water, verwarming e.d.m; als basisvoorzieningen, die schoolfacturen niet meer kunnen betalen, etc. etc. In deze optiek misschien eens de rapporten lezen van enkele welzijnsraden van steden ...
Gray schreef:Het VB heeft vooral de verkiezingen gewonnen voor hun immigratiestandpunten, maar waar verlede keer de NVA veel heeft belooft bleek dit kwa immigratie dik tegen te vallen. Daarom zijn een groot deel van die kiezers terug naar het VB gegaan.
Nonsens, het beleid van de NVA was blauwer dan blauw. Ze hadden zich beter NVLD genoemd. En vanuit plat oppurtinisme is CD&V mee in het vaarwater van het neoliberalisme gegaan ... Immigratiestandpunten worden aangehaald om de echte oorzaak niet onder ogen te moeten zien want als men die wil aanpakken - cf. breuk met extreem neoliberalisme - moeten politici 1. eigen zakken lichter maken en 2. het gevecht aangaan met het groot kapitaal en dat willen en kunnen ze niet. De zwakkeren aanpakken - zeker bv. vreemdelingen / vluchtelingen - is veel gemakkelijker. Gewoon zorgen voor een restrictiever immigratiebeleid en weerstand = quasi-nihil. Dit is hun perceptie.
Heeft die neoliberaal aan uw vrouw gezeten of zo? Wat een bullshit is dit zeg. Vlaanderen is een rijke regio en wil dus uiteraard zo'n beleid.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

CCatalyst schreef: Meh, de vorige 500 dagen waren budgettair een van de beste ooit in dit land.
Maar kunnen we alles wat ze meer verdienen dan de gemiddelde werkmens (en dat is al een pak meer dan het minimumloon) gebruiken om de staatsschuld af te lossen :wink: jaja, druppel op een hete plaat, maar dan brengen ze tenminste toch iets op :twisted:
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

konda schreef:Rampzalig resultaat, grootste probleem is dat we nu waarschijnlijk weer meer dan 500dagen met een zwaar afgestrafte nitwit minderheidsregering zullen zitten.

Als er over 6 maand geen nieuwe regering is gevormd opnieuw kiezen.
https://geenregering.be/
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

MClaeys schreef:
CCatalyst schreef: Meh, de vorige 500 dagen waren budgettair een van de beste ooit in dit land.
Maar kunnen we alles wat ze meer verdienen dan de gemiddelde werkmens (en dat is al een pak meer dan het minimumloon) gebruiken om de staatsschuld af te lossen :wink: jaja, druppel op een hete plaat, maar dan brengen ze tenminste toch iets op :twisted:
4BFD7F1F-1DBB-4ABB-B5BA-FA9BEEBD46B3.jpeg
Daar zitten volgens mij een hele hoop f***-you stemmen naar de huidige meerderheid!
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

powaq schreef:Veel meer dan 20% draagt die stempel in Vlaanderen. Het (latente) racisme dat bestaat onder Vlamingen is waanzinnig groot. "ik ben geen racist, maar.."
Ik ben ook geen racist (stem trouwens niet op het Vlaams Belang), maar... als ik hoor van mensen die hun ganse leven hard hebben gewerkt en daarvoor een armtierig pensioentje krijgen terwijl bepaalde partijen hier gelukzoekers importeren en hen allerlei cadeautjes geven zonder enige wederdienst dan kan ik best begrijpen dat mensen zich daar niet goed bij voelen (maar verwar dat niet met racisme).

Maar wat ik hier de laatste bladzijde lees is hetzelfde als ons middenveld... iemand die dat durft te schrijven is een xenofoob, een racist, … tja, dan moet je niet verbaast zijn dat mensen uiteindelijk op partijen als het Vlaams Belang gaan stemmen. Mooi dat jullie het allemaal op één hoop gooien en jullie mening klaar hebben... soms vraag ik me af wie de echte racist is ?
DirkJan
Plus Member
Plus Member
Berichten: 167
Lid geworden op: 20 apr 2017, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

selder schreef:
MClaeys schreef:
CCatalyst schreef: Meh, de vorige 500 dagen waren budgettair een van de beste ooit in dit land.
Maar kunnen we alles wat ze meer verdienen dan de gemiddelde werkmens (en dat is al een pak meer dan het minimumloon) gebruiken om de staatsschuld af te lossen :wink: jaja, druppel op een hete plaat, maar dan brengen ze tenminste toch iets op :twisted:
4BFD7F1F-1DBB-4ABB-B5BA-FA9BEEBD46B3.jpeg

Daar zitten volgens mij een hele hoop f*** stemmen naar de huidige meerderheid!
Ja, wow zeg, formidabel. Laten we communisten op een podium plaatsen.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

DirkJan schreef:Ja, wow zeg, formidabel. Laten we communisten op een podium plaatsen.
Amai, het zit diep zeker? Wat is dat nu voor een antwoord op een feit waar ik geen enkele andere politieker iets over heb horen zeggen?
De enige die in dat onderwerp iets zei was Didier die tegen een werkloze vrouw zei dat ie wel 11K per maand waard was. (https://m.hln.be/nieuws/binnenland/didi ... ~afe16e88/)
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
DirkJan
Plus Member
Plus Member
Berichten: 167
Lid geworden op: 20 apr 2017, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

't zijn vooral de communisten die in Vlaanderen, gelukkig, nog diep zitten.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Allez, entertain me dan eens met uw favoriete anti-pvda argumenten die steek houden, ik ben benieuwd...
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
johann
Pro Member
Pro Member
Berichten: 230
Lid geworden op: 18 nov 2011, 00:44
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 35 keer

Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Ik heb al een paar keer het PVDA-programma binnenste buiten gekeerd op zoek naar een 'extreem' voorstel, maar ik vind het niet.
Het moet intussen een jaar of tien geleden zijn dat Peter Mertens mij wist te choqueren tijdens een lezing. Dat was het moment waarop ik besefte dat ik aan het luisteren was naar een partijvoorzitter die een praatje hield dat zó uit de pen van een overjaarse BWP'er kon gekomen zijn. Sinds die avond beschouw ik de PVDA als een centrumlinkse sociaaldemocratische partij.
Weet je, sommige partijen veranderen van naam maar niet van inhoud, terwijl anderen wel van inhoud wisselen maar de oude naam behouden. Of dat laatste wijs is, laat ik in het midden, maar naar de geest van Ludo Martens moet je binnen de actuele PVDA in ieder geval verdomd lang zoeken.
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1461
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 370 keer
Bedankt: 155 keer

Een jaarlijkse taks van 1%-3% voor wie meer dan 1 miljoen euro aan vermogen heeft vind ik anders een zeer extreem standpunt, zeker in een land dat nu al in top 5 staat van hoogste belastingen ter wereld, dat is gewoon ranzig. :|

Het is een jaloezietaks die dan ook nog eens compleet gaat mislukken (zie Frankrijk...)

Ik heb geen 1 miljoen maar mocht ik ELK jaar 15.000euro EXTRA belastingen moeten betalen gewoon omdat mijn vermogen groter is dan 1 miljoen tja dan trek ik een streep door Belgie en trek ik elders. Dat staat 100% vast.
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

selder schreef:De enige die in dat onderwerp iets zei was Didier die tegen een werkloze vrouw zei dat ie wel 11K per maand waard was.
En dan moet je erbij denken dat die vinden dat ze niet veel verdienen en hooguit bij de hogere middenklasse zitten.
Voor de rest en zeker in verkiezingsperiode doen ze alle moeite om zo middenklasse/normaal mogelijk eruit te zien.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

DarkV schreef:Ik ben ook geen racist (stem trouwens niet op het Vlaams Belang), maar... als ik hoor van mensen die hun ganse leven hard hebben gewerkt en daarvoor een armtierig pensioentje krijgen terwijl bepaalde partijen hier gelukzoekers importeren en hen allerlei cadeautjes geven zonder enige wederdienst dan kan ik best begrijpen dat mensen zich daar niet goed bij voelen (maar verwar dat niet met racisme)
Er is overigens geen enkele partij die "gelukzoekers wil importeren", opnieuw kijk niet naar de woorden maar naar de daden.
Het zijn de sossen die het huidige asielbeleid hebben uitgewerkt, onder impuls van Etienne Vandermeersch, na de mislukte uitzetting van Semira Adamu (die daarbij het leven liet), OVLD heeft erop verder gewerkt en Francken heeft er de ranzige communicatie aan toegevoegd.
Het is makkelijker om als een lamzak in de zetel de leugens van NVA voor zoete koek te slikken, dan te kijken naar de realiteit. Mocht je dan toch de moeite doen om het beleid van toen te bestuderen, raadpleeg dan ook eens de commentaren die de NVA toen had: hardvochtig, niet menselijk, hard, tegen de conventie van Geneve, ... Voor de duidelijkheid: dat waren de woorden van de NVA tegen het socialistisch beleid in asiel & migratie.
Er is dus niemand, geen enkele partij, die gelukzoekers wil importeren.
Er is ook geen enkele partij die een fatsoenlijk migratieparcours wil opzetten, zoals dat in bv Canadat wel gebeurt. Migratie heb je toch, het VB dwaalt dat het migratie kan tegenhouden, je kan het wel sturen. Maar het is makkelijker om op TV enkele oneliners te toeteren, dan u te plooien naar de realiteit.
Maar wat ik hier de laatste bladzijde lees is hetzelfde als ons middenveld... iemand die dat durft te schrijven is een xenofoob, een racist, … tja, dan moet je niet verbaast zijn dat mensen uiteindelijk op partijen als het Vlaams Belang gaan stemmen. Mooi dat jullie het allemaal op één hoop gooien en jullie mening klaar hebben... soms vraag ik me af wie de echte racist is ?
Onze maatschappij is gebouwd op de rechtstaat en op de Verlichting (waar het liberalisme uit voort gekomen is), een partij die daar haar gat aan afveegt, ga ik geen bloempjes toestrooien, nee.
De NVA wilde de rechtstaat ondermijnen met huiszoekingen zonder rechterlijk bevel en met het invoeren van de noodtoestand.
Het VB wil de verlichting én de rechtstaat ondermijnen door mensen niet meer gelijk te behandelen. Vandaag win jij er misschien bij, maar morgen zijn we zeker allemaal verliezer.
Kijk eens naar wat er in het interbellum gebeurd is en hoe een geflipte zot, heel de wereld kapot gemaakt heeft.
Voor de vluchtelingen"crisis", kijk eens naar hoe Vlamingen het vergaan is net voor de 1ste wereldoorlog in Noord Frankrijk en tijdens de 2 wereldoorlogen in UK.

@PVDA
Hun beleid werkt wel, bv Geneeskunde voor het volk. Ik denk niet dat je hun beleid een meerderheid moet geven, misschien zelfs niet in een coalitie, maar op lokaal niveau maken zij het verschil.
Vergelijk dat met een Forza Ninove toeteraar, die mensen alleen tegen elkaar opzet. Dat is het verschil tussen beleid voeren en langs de kant staan roepen.

Voor de slechte vertaanders: ik ben geen PVDA'er, noch VB'er. Ik wil graag de rechtsstaat verdedigen, maar niet met lippendienst terwijl ie uitgehold wordt.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 123 keer
Recent bedankt: 5 keer

Gray schreef:Een jaarlijkse taks van 1%-3% voor wie meer dan 1 miljoen euro aan vermogen heeft vind ik anders een zeer extreem standpunt, zeker in een land dat nu al in top 5 staat van hoogste belastingen ter wereld, dat is gewoon ranzig. :|
Mocht iedereen in België inderdaad die hoge belastingen betalen zou zo'n een vermogentaks niet nodig zijn.
De realiteit is dat onze hoge belastingsgraad enkel op papier bestaat en enkel geldt voor werknemers.
Voor allenstaanden : 53,7 % (2017), dit is dus hoger dan de hoogste belastingschaal!
Voor gezinnen : 38.3 % (2017)

Al wie wat begint te verdienen brengt zijn activiteiten in een vennootschap onder : managementvennootschap, patrimoniumvennootschap... Dat zijn allemaal vehikels die geen economische reden van bestaan hebben, tenzij belastingsontwijking (optimalisatie :lol: )
De vennootschapsbelasting is maar 20,40% of 29,58% en vanaf 2020 wordt dat: 20% en 25%. Maar dat is slechts op papier. Er is voldoende fiscale spitstechnologie om de reële belasting naar het absolute minimum te herleiden. Dat betekent in de realiteit minder dan 1%.
(herinner u de notionele interest ? )

De ultra rijken betalen echt niets want die parkeren alles in Luxemburgse en andere off shore vennootschappen.

Iedereen weet wat de aankoop van een woonhuis kost aan belastingen. Als je al een huis kan betalen dan komen daar nog eens de registratiekosten bij. Maar als je een luxe villa, een kasteel, een domein met landerijen kan betalen dan vallen die taxen weg, want die zitten ongebracht in een vennootschap. Je koopt de vennootschap en betaalt daar 0 euro belastingen op. Op diezelfde manier ontwijk je erfenisrechten.

Zo bestaan er talloze volledige wettelijke systemen volledig op het lijf geschreven van de happy few. Die zijn allemaal gecreëerd door hun pionnen in het parlement. Een PVDA in het parlement kan dat wellicht niet terugdraaien, maar het kan geen kwaad dat ze dit regelmatig aan de kaak stellen.

De voorgestelde vermogensbelasting is eigenlijk maar zeer klein pijntje voor de megarijken, een kleine schuldbekentenis voor zoveel ontweken belasting.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

R2D2 schreef:Voor allenstaanden : 53,7 % (2017), dit is dus hoger dan de hoogste belastingschaal!
Voor gezinnen : 38.3 % (2017)
Zelfs dat is enkel op papier.
Ook als particulier heb je massa's aftrekken:
- woonbonus
- dienstencheques
- giften
- kinderopvang
- ...
Vroeger kon je bij tax-on-web uw effectieve belastingtarief zien, ik weet of dat nu nog kan en waar die functionaliteit zit.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer

DirkJan schreef:
koenraaddeconinck schreef:
Gray schreef:Kom kom, het neoliberaal beleid heeft ons gebracht waar we nu staan, een nooit geziene welvaart, niet alleen voor de rijken maar voor iedereen!
Zeker niet mee akkoord: cf. toenemend aantal - ook Belgen - die gezondheidskosten niet kunnen betalen, die in de problemen komen met energiefacturen, facturen water, verwarming e.d.m; als basisvoorzieningen, die schoolfacturen niet meer kunnen betalen, etc. etc. In deze optiek misschien eens de rapporten lezen van enkele welzijnsraden van steden ...
Gray schreef:Het VB heeft vooral de verkiezingen gewonnen voor hun immigratiestandpunten, maar waar verlede keer de NVA veel heeft belooft bleek dit kwa immigratie dik tegen te vallen. Daarom zijn een groot deel van die kiezers terug naar het VB gegaan.
Nonsens, het beleid van de NVA was blauwer dan blauw. Ze hadden zich beter NVLD genoemd. En vanuit plat oppurtinisme is CD&V mee in het vaarwater van het neoliberalisme gegaan ... Immigratiestandpunten worden aangehaald om de echte oorzaak niet onder ogen te moeten zien want als men die wil aanpakken - cf. breuk met extreem neoliberalisme - moeten politici 1. eigen zakken lichter maken en 2. het gevecht aangaan met het groot kapitaal en dat willen en kunnen ze niet. De zwakkeren aanpakken - zeker bv. vreemdelingen / vluchtelingen - is veel gemakkelijker. Gewoon zorgen voor een restrictiever immigratiebeleid en weerstand = quasi-nihil. Dit is hun perceptie.
Heeft die neoliberaal aan uw vrouw gezeten of zo? Wat een bullshit is dit zeg. Vlaanderen is een rijke regio en wil dus uiteraard zo'n beleid.
Dat Vlaanderen dat beleid wil, is zondag zeker heel duidelijk gebleken :bang: :beerchug: Misschien tijd om eens uit uw ivoren toren te komen en te gaan spreken met mensen in onderwijs, gezondheidszorg, welzijnszorg, kansarmoedebestrijding etc.
Misschien ook eens in dialoog gaan met jongeren die niet aan de bak komen, van thuis uit geen fortuin mee krijgen en ... geen geld hebben op een huis te huren of er een te kopen, m.a.w. niet veel perspectief op een toekomst. Kom uit uw ivoren toren vriend of wees bereid eens de realiteit onder ogen te zien.

Ga uw standpunt eens verdedigen bij gezinnen die maandelijks de eindjes moeten aan mekaar knopen, die problemen hebben om nutsvoorzieningen te betalen, wiens maandelijkse budgetplanning getorpedeerd wordt als iemand naar de dokter moet of medicatie nodig heeft ... In de media wordt bijna wekelijks gewag gemaakt van toenemende kansarmoede.

Oh sorry, ik heb het niet goed begrepen want dat is de warme samenleving waarover onze neoliberale politici het hebben. Voor hen en hun vrienden is ze natuurlijk zeer warm ...

Ter info: met "Play" van Telenet kun je misschien nog een programma herbekijken over de blanco-stemmers ... Ik kan het u van harte aanraden. Misschien komt ge dan nog met uw 2 voeten op de grond en is er nog hoop voor u.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3935
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 64 keer

Ik ben ook van mening dat de VB (met zijn goed sociaal programma) de overwinning daaraan dankt,de regering Michel 1&2 heeft het nagelaten een grote groep van mensen te helpen,het VB is met zijn programma daar in gesprongen.Wat hebben gepensioneerden,zieken,koopkracht enz gekregen?? zwarte sneeuw van deze regeringen.Vele mensen zien op tv hoe de elite leeft,met hun bedrijfwagens,13e,14e maand,enz.Gewone mensen hebben steeds moeten inleveren,(ook een index sprong)en dan krijg je iets onverwachts.
Het migrantenstandpunt is vooral gebruikt,om de rekening te doen kloppen,of om hun sociaal programma te financieren.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

@vorige regering
Het was ook de bedoeling van de NVA: divide et impera.
Verdeel de bevolking in winnaars (werkenden) en verliezers (gepensioneerden, zieken, werklozen, ...).
De werkenden kregen er netto wel wat bij, herinner u de taxshift als cadeautje voor de ondernemingen, maar betaalden netto ook een pak meer.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20190527_04433115
Gert Peersman is hoogleraar economie, verbonden aan de UGent. Wekelijks komt op dinsdag een gezaghebbende economische stem aan het woord.
Lagere loonkosten, en toch stegen de prijzen
Tijdens de regeerperiode zijn de prijzen in ons land ruim 3 procentpunt meer gestegen dan in de buurlanden. Dat is op zich al een gemiddeld koopkrachtverlies van ongeveer 1.500 euro per gezin in vergelijking met andere landen, los van ­ongunstige indirecte macro-economische effecten. Geen wonder dat koopkracht bij de verkiezingen een belangrijk thema was.

Niet alleen de elektriciteitsrekening is met 40 procentpunt meer gestegen dan in de buurlanden, ook de kosten voor ­water (+ 8,6 procentpunt), de huisvuilophaling (13,3 procentpunt), het onderwijs (23,4 procentpunt) en de gezondheidszorg (4,5 procentpunt) gingen omhoog. Ook de privé­sector heeft zich tijdens de regeerperiode goed laten gaan: de prijzen voor tele­communicatie (17,5 procentpunt), kranten (9,0 procentpunt), alcoholische dranken (9,6 procentpunt)niet-alcoholische dranken (6,1 procentpunt), vakantiehuizen (3,6 procentpunt), kledij (2,7 procentpunt), restaurants (2,7 procentpunt), sport en recreatie (2,5 procentpunt), verwerkte voeding (2,5 procentpunt), duurzame consumptiegoederen (2,5 procentpunt) en transport (1,5 procentpunt) zijn een stuk meer gestegen dan in de buurlanden.
Dus in the end hebben enkel de ondernemingen gewonnen met hogere marges.

DeTijd toeterde wel dat de koopkracht toegenomen is, maar zo voelt niemand het aan. Alles is fors duurder geworden.
satellitetv
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 145
Lid geworden op: 20 nov 2017, 17:39
Bedankt: 3 keer

Wie voor het Vlaams Belang stemde , is ook akkoord voor: (staat in hun programma):

- Vreemdelingen krijgen geen toegang tot onze sociale zekerheid (minimaal 10 jaar werken)...raar...want in het loon zit toch RSZ bijdrage?!
- Verstrenging van de abortuswet tot zelfs strafbaar
- Sociale zekerheid wordt gekoppeld aan aantal jaren gewerkt
- Afschaffing van de vakbonden
- intrekking van de Islam als erkende godsdienst en verbod op besnijdenis
- Beperking van de homorechten en afschaffing homohuwelijk
- Actieve propaganda traditioneel gezin man/vrouw
- Herinvoering van de doodstraf en euthanasie strafbaar
- Geen werkloosheidsuitkeringen
- .... voor deze thema's stemde u JA
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

heist_175 schreef:Er is overigens geen enkele partij die "gelukzoekers wil importeren", opnieuw kijk niet naar de woorden maar naar de daden.
Komaan zeg... voor sommige partijen (welke vanmorgen lieten horen dat we maar een regering moeten vormen met een Vlaamse minderheid) kunnen de deuren niet hard genoeg open staan ! Met dank aan Angela Merkel haar Wir schaffen das !
heist_175 schreef:Er is ook geen enkele partij die een fatsoenlijk migratieparcours wil opzetten, zoals dat in bv Canada wel gebeurt.
In Canada kom je gewoon niet binnen als asielzoeker (daar liggen de procedures heel wat anders)... maar als we hier opperen om de instroom wat beter te controleren staan mensen als jij meteen te roepen en tieren dat we xenofoob en racistisch zijn !?
heist_175 schreef:Het VB wil de verlichting én de rechtstaat ondermijnen door mensen niet meer gelijk te behandelen.
Iemand die een mensensmokkelaar kan betalen binnen laten en de rest niet is dan wel een gelijke behandeling :bang:
heist_175 schreef:Voor de slechte vertaanders: ik ben geen PVDA'er, noch VB'er.
Je hebt het in ieder geval nog niet begrepen (en blijft de bevolking in vakjes duwen)... dat is wel duidelijk. Ik zou zeggen doe zo verder en de volgende verkiezingen zouden er wel eens heel anders kunnen uitzien.
R2D2 schreef:Mocht iedereen in België inderdaad die hoge belastingen betalen zou zo'n een vermogentaks niet nodig zijn.
Geen idee of je verleden week op De Standaard de calculator gezien hebt die aangeeft welke partij je hard gaan belasten afhankelijk van je inkomen en gezinstoestand. Bij oa. Groen zat het kantelpunt op zo'n 2500 euro voor een allenstaande en 2000 voor een gezin … zijn dat dan de mensen met een groot vermogen die we moeten treffen ?
fluppie schreef:Vele mensen zien op tv hoe de elite leeft,met hun bedrijfwagens,13e,14e maand,enz.
Oei... ben ik nu al de elite omdat ik een bedrijfswagen en 13e maand heb ?
satellitetv schreef:Wie voor het Vlaams Belang stemde , is ook akkoord voor: (staat in hun programma):
Mijn stem is naar een andere partij gegaan maar ook daar sta ik niet volledig achter het programma.

Ik zou trouwens liever stemmen op standpunten in plaats van partijen... maar zo werkt het nu eenmaal niet.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

DarkV schreef:Ik ben ook geen racist (stem trouwens niet op het Vlaams Belang), maar... als ik hoor van mensen die hun ganse leven hard hebben gewerkt en daarvoor een armtierig pensioentje krijgen terwijl bepaalde partijen hier gelukzoekers importeren en hen allerlei cadeautjes geven zonder enige wederdienst dan kan ik best begrijpen dat mensen zich daar niet goed bij voelen (maar verwar dat niet met racisme).

Maar wat ik hier de laatste bladzijde lees is hetzelfde als ons middenveld... iemand die dat durft te schrijven is een xenofoob, een racist, … tja, dan moet je niet verbaast zijn dat mensen uiteindelijk op partijen als het Vlaams Belang gaan stemmen. Mooi dat jullie het allemaal op één hoop gooien en jullie mening klaar hebben... soms vraag ik me af wie de echte racist is ?
De eerste regel is DE openingszin van racisten :lol:
Het vervolg is meestal een compleet uit de context of zelfs gewoon foute voorstelling van zaken om dan te eindigen met excuses voor een racistische houding. Als klap op de vuurpijl zijn uiteraard de mensen die proberen om samen problemen te bekampen... het probleem :nono:

Het is des te pijnlijker omdat de eerste slachtoffers, naast mensen met een andere kleur, opvatting, geaardheid of vrouwen de arbeiders zijn. Zij zullen niet profiteren van de strengere regels inzake sociale zekerheid, integendeel. Diensten die er net voor hun bestaan zoals vakbonden, ziekenfondsen en andere vangnetten worden afgebouwd of afgeschaft. Rechten waar vrouwen jarenlang voor vechten worden in vraag gesteld. Is Gilead het doel?
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

satellitetv schreef:Wie voor het Vlaams Belang stemde , is ook akkoord voor: (staat in hun programma):
yep
en al wie voor cd&v stemde is voor de volle 100% akkoord met hun programma en kent al hun programmapunten
daarnaast heb je natuurlijk nog het compromisverhaal en zul je nooit 100% van je programma kunnen doordrukken.

dizzy
de Belgische staat moet niet opgekuist worden
eigenlijk meot die gewoon vanaf een wit blad opnieuw getekend worden

de hoogste belastingen, volstrekt overbodige diensten en zinloos geld verspillen (overbodig personeel, doelloos papier verschuiven, 3 à 4 overheidsdiensten hetzelfde wek laten doen,...) iedereen die met de overheid te maken krijgt kent die fenomenen
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer

selder schreef:Daar zitten volgens mij een hele hoop f*** stemmen naar de huidige meerderheid!
En wat is daar mis mee? Heeft iemand niet het recht om zijn dégout van een beleid om te zetten in een dergelijke stem? Het is nu massaal gebeurd en de vorige meerderheid beseft nog niet wat er op heel veel burgers hun maag ligt. Democratie is bovendien iedereen recht op zijn standpunt.

En wat zijn andere manieren om de dames en heren eens te laten voelen dat hun neoliberaal gedoe en gesjoemel evenals hun leugens en postenpikkerij, etc. etc. u niet meer aanstaan ? Van de gele hesjes liggen ze niet wakker want het is niet hun raam, hun auto, hun gevel die beschadigd wordt ...
satellitetv schreef:Wie voor het Vlaams Belang stemde , is ook akkoord voor: (staat in hun programma):
Ik ga nu eens grof zijn: ik ben het ook niet akkoord met heel wat van hun programmapunten en zeker niet met hun vreemdelingenbeleid alsook hun visie over 'holebi's' etc. maar ze zijn duidelijk en je weet wat je kan verwachten. Doch de stijl van Van Griecken is een breuk met de communicatiestijl in het verleden;

Bij de traditionele partijen heb je wel een programma maar je weet niet wat ze later doen. Hoe zeer zit CD&V niet verveeld met de "C" voor hun partijnaam? Mieke Vogels van "Groen" destijds heb ik meermaals met een goed uitgebouwde "Volvo-car" haar verplaatsingen zien doen. Wat met het salon- of biefstukkensocialisme? Daar is het motto "lees mijn programma, maar kijk niet naar mijn daden". Wie de Agusta-affaire al vergeten? Wie is de affaire met de verbrande kasbons al vergeten? Wat met de houding van Dehaene tijdens de dioxine-crisis? Wat met de villa van Delcroix destijds in Frankrijk? Wat met de PS- schandalen die mekaar opvolgden? En zo kan ik nog lang doorgaan.
Kwestie van een geheugen opfrissing van diegenen die zo voorstander zijn voor die traditionele politiek.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Ik sta versteld van de verbaasde blikken nu blijkt dat het Vlaams Belang grote stappen vooruit heeft gezet. Mensen beginnen de politieke spelletjes gewoon beu te geraken en willen een verandering. Aangezien zowat elke politieke partij de voorbije 30 jaar wel wat zetels heeft gehad gooien ze het nu over een andere boeg en stemmen ze volledig anders...

En wat sommige dingen van het Vlaams Belang betreft : ik ga niet zeggen dat ik er mee akkoord ben, maar het heeft mij ook al tot nadenken gestemd. Ik ben bvb alles behalve een homohater. En van mij mogen die mensen gerust trouwen en kinderen adopteren. Maar ik heb mij de laatste jaren al meermaals de vraag gesteld in hoeverre de wetenschap nu niet voor God aan het spelen is. Mannen die vrouw worden, vrouwen die man worden, mensen die zich "geslachtloos" noemen. En allemaal vinden ze dat ze dit op papier moeten kunnen zetten. Dan vraag ik me soms af waar dit gaat eindigen. Mensen die zich op de even dagen een eekhoorn voelen en op de oneven dagen een paard? Heb ik daar persoonlijk last van? Neen. Nog niet. Tot ik iemand ga tegenkomen waarvan ik de persoon als een man ga aanschouwen, maar hij zich een vrouw met een penis voelt, hij zich geschoffeerd zal voelen door mij en ik het mag gaan uitleggen in een rechtbank.

Voor wat de "Wie voor het Vlaams belang stemde, is ook akkoord voor" stelling betreft : is dat niet altijd zo? Je bent akkoord voor een bepaald percentage van een programma van een politieke partij. Nooit helemaal. Maar een stem is een stem. Je kan niet kiezen voor een bepaalde politieke partij en naast het bolletje jouw nuancering zetten.

Ik hoor mensen vaak klagen en zagen over het feit dat we een landje zijn met niet eens 12 miljoen inwoners, maar we wel 6 regeringen hebben, en daardoor zoveel diverse belastingen kennen. Maar men is precies vergeten dat hun eigen ouders hiervoor hebben gestemd? Want de wafelijzerpolitiek uit de jaren 80 en 90 is men reeds vergeten ...

Dit is exact de reden waarom ik niet ga stemmen. Ik ben "toevallig" aan het werk of telkens op reis. Gewoon omdat ik niet in eer en geweten een stem kan uitbrengen met een gerust gevoel.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

Belachelijk, en een teken van onverdraagzaamheid om hier een vergelijking met eekhoorns bij te sleuren... dat je u dingen niet kan voorstellen, omdat je er geen ervaring mee hebt, geeft u niet het recht om het in het belachelijke te trekken.

Een verbod op ambulanciers die voor god spelen, past misschien ook wel bij de vb standpunten.

Ik, fiere pvda militant
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

1207 schreef:..., 3 à 4 overheidsdiensten hetzelfde wek laten doen,...)
Dat is wat men noemt: de weg naar het confederalisme/splitsing van Belgie (schrappen wat niet past).
Ofte de kracht van verandering.

Dat men eens snel de taalgrens terug uitgomt, de gewesten afschaft, één nationale regering maakt en het zal veel beter én goedkoper gaan.
Misschien moeten we, om de NVA en het blok tevreden te stellen, Antwerpen afsplitsen en een eigen bestuur geven. We laten ze dan parkeergeld betalen en we zullen eens zien hoe goed het daar wordt. Wij maken dan van Zeebrugge een wereldhaven en dan is dat euvel ook van de baan.

Belgie is een welvarend land, maar de politici maken er precies een punt van om die welvaart op te souperen.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
DidierS
Plus Member
Plus Member
Berichten: 200
Lid geworden op: 24 jul 2012, 08:46
Twitter: ON8SD
Locatie: JO11ib
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 25 keer

bambipower schreef:een teken van onverdraagzaamheid
Dit is zo typisch en zo hard de reden waarom mensen helemaal anders gaan stemmen...
Jouw mening komt niet 100% overeen met centrum of links? Dan ben je onverdraagzaam en/of een racist.
Einde discussie.

Hoe jammer dat zijn hele betoog afgeblokt wordt met één woord, terwijl Krisken toch echt wel een heleboel interessante argumenten aanhaalde waarop men WEL inhoudelijk in discussie op kan gaan?
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

Gaan we dan ontkennen dat de eekhoorns er bij sleuren' niet de intentie heeft om het in het belachelijke te trekken?
de koe zegt boe
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”