nieuwe digicorder

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
master-magic
Pro Member
Pro Member
Berichten: 377
Lid geworden op: 03 dec 2005, 12:44
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 20 keer

@satsurfer zolang er geen 4K zender bij telenet word uitgezonden zal je geen info krijgen of CI+ module gebruikers die ook kunnen ontvangen,
en je hebt die toch niet nodig want je hebt alles via satelliet ;)
dus waarom nog komen bashen in een telent topic.
leg u lam voor uw tv en bekijk uw 10.000 en meer zenders via de satelliet ;)
als je begint te zappen ben je paar uur zoet :P
maar let op want M7 gaat nog zenders verwijderen en enkel via hun app aanbieden ;)
greets
master-magic
MV Fiber 930/504 snelheid ;)
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) .
glda19
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 851
Lid geworden op: 22 aug 2006, 01:41
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 11 keer

weet iemand hoe we nog films van op een nas of pc naar de tv kunnen sturen.
Met de oude digibox gaat dat via dlna.
Is dit nog mogelijk bij de nieuwe digbox of niet.
De tv heeft geen wifi dus kan ik het zo niet doen. De andere tv heeft dit wel.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Kan niet meer. Geen DLNA op de nieuwe tv-box. Telenet evolueert van dichtgetimmerde hardware naar waterdichte hardware.

Er kan geen video uit de tv-box gehaald worden, er kan geen video in de tv-box gestoken worden zonder toestemming (en de daarbij horende sleutels) van Telenet.
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Lijkt me eerlijk gezegd nu ook niet de verantwoordelijkheid of business van je kabelmaatschappij of internet provider om dat te voorzien ... je wil niet weten hoeveel 'helpdesk' calls Telenet moet verwerken die eigenlijk niets met hun producten te maken heeft. Een TV-box die enkel kan wat hij moet kunnen (en dat goed doet) zal zowel de dienstverlening verbeteren (voor zij die dat nodig hebben) als hun kosten doen dalen.

Bedrijfsmatig is dit dus een normale zet.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

raf1 schreef:Kan niet meer. Geen DLNA op de nieuwe tv-box. Telenet evolueert van dichtgetimmerde hardware naar waterdichte hardware.
Er kan geen video uit de tv-box gehaald worden, er kan geen video in de tv-box gestoken worden zonder toestemming (en de daarbij horende sleutels) van Telenet.
master-magic schreef:dus waarom nog komen bashen in een telent topic.
leg u lam voor uw tv en bekijk uw 10.000 en meer zenders via de satelliet ;)
als je begint te zappen ben je paar uur zoet :P
Nee raf1, ook niet beginnen bashen?! :-D Want dit verstaat 'master-magic' als je een vraag stelt of je 4K zal kunnen ontvangen via een niet-gecertifiëerde Telenet ontvanger.

Euhm, met TVV/Telenet/CanalDigitaal en sporadisch een filmpje meepikken heb ik meer als genoeg hoor. Ik zit heus niet alle 10.000 zenders af te lopen. Daarbij, jij hebt toch zelf een satontvanger?

bashen? Ik wil graag een opname kunnen doen, om daags nadien te bekijken op de trein. In geen 10.000 jaar mogelijk met Telenet
Ik heb keuze dvb-c/dvb-s(2x) FBC. In theorie 32 zenders tegelijk op te nemen (op voorwaarde dat je een Wideband LNB's en Unicable 2 multimatrix hebt)
Ik heb de vrije keuze in hardware en software. Heb een supergroot display die zendernaam en progressiebalk weergeeft. Embedded wifi en evt. bluetooth aannkoppelen. 2,5 inch rack ook aanwezig. Heel snel zappen. Wat moet een mens meer hebben? Alles in 1 bakje.

https://www.sat4all.com/forums/topic/36 ... fbc-tuner/
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Sasuke schreef:Lijkt me eerlijk gezegd nu ook niet de verantwoordelijkheid of business van je kabelmaatschappij of internet provider om dat te voorzien ...
Da's een hypocriete houding. Als een kabelmaatschappij beslist dat er in Vlaanderen naast een tv-toestel nog eens een extra settopbox en een aparte afstandsbediening noodzakelijk is om Vlaamse tv te kunnen bekijken, dan moeten ze hun verantwoordelijkheid maar nemen voor dit hardwaremonopolie dat ze zelf gewild hebben. Telenet wil geen domme pijp zijn waaruit IP en DVB-C komt. Net daarom dat Telenet de CI+modules zo veel mogelijk wegmoffelt.
Sasuke schreef:je wil niet weten hoeveel 'helpdesk' calls Telenet moet verwerken die eigenlijk niets met hun producten te maken heeft.
Dat heeft Telenet zelf gekozen, sinds 2005 hebben ze door de Digibox zwaar te pushen alle videotheken doen failliet gaan. Door het pushen van dichtgetimmerde huurdecoders en een eigen winkelnetwerk heeft Telenet gezorgd dat de reguliere tv-handel ook geen kans meer krijgt om dienst na verkoop of herstellingen aan te bieden. De monopolist wil alles zelf doen, slaagt daarin en kan de consument daarom steeds zwaardere beperkingen opleggen.
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Raf1, vraag eens aan de dokter waar jouw Telenetdegout vandaan komt ... je hebt er namelijk serieus last van.

En doe ff normaal ... alsof Telenet aan de basis ligt van de teloorgang van de videotheken. Straks ga je nog zeggen dat Spotify de walkmans heeft vermoord :-)

Het moment dat je zaken niet meer objectief kunt bekijken/beoordelen kan je je beter onthouden van commentaar. Het is trouwens niet omdat ze een bepaalde dienst niet blokkeren (inherent aan het apparaat), dat ze deze moeten ondersteunen of blijvend laten werken in nieuwe modellen. Ik vond het altijd al knap dat je naar een Telenet helpdesk kon bellen om een dlna stream te troubleshooten binnen je thuisnetwerk.

Als er morgen een klant belt om te vragen waarom zijn IoT programmaties niet werken op zijn thuisnetwerk, dan ondersteun ik dat ook niet binnen het bestaande onderhoudscontract waarop enkel een garantie zit op correct functioneren van het netwerk.

Nu ja... sommige mensen/klanten denken altijd dat zijn leveranciers enkel voor hem werken en hebben een ingebouwde reflex dat de moment dat ze voor iets moeten betalen dat ze zelf niet kennen of kunnen ze per definitie afgezet worden... volgens mij hoor jij daar ook bij :-)

En zoek aub een ander forum of topic, dankzij jou is de thread weeral serieus off-topic gegaan.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Als er geen tegenargumenten meer zijn, spelen ze de man. Zwak.

Over de videotheken. In Nederland heeft Videoland zich omgevormd tot streamingdienst: https://www.videoland.com
In Vlaanderen kon dat niet omdat Telenet ondertussen een hardwaremonopolie had gevormd waarop geen externe apps werden toegelaten. Pas nu het aantal tv-klanten al meer dan vier kwartalen zwaar achteruit gaat, voegt Telenet met véél tegenzin Netflix en Youtube toe. Van Amazon Prime, Vimeo, Twitch, VRT NU, VTM Go natuurlijk geen spoor op de tv-box.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Ik ben vooral gedegouteerd dat die nieuwe box enkel werkt met internet van Telenet.
Dat lijkt mij een puur commerciële beslissing, want waarom zou dat nodig zijn?
Het is toch niet omdat je opnames in de cloud zitten dat dat dan een volledige internetconnectiviteit vereist.
Je box krijgt volgens mij toch geen gewoon IP adres, maar eentje die op een aparte range zit, die enkel kan verbinding maken met de eigen Telenet servers.

Het lijkt mij dus een manier om internet op te dringen aan iedereen die TV wil.
We zitten al met een situatie waarin er veel te weinig concurentie is voor Internet, en we dus veel te veel betalen, dit gaat nog eens de alternatieve providers buitenduwen.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2277
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Waarom zou je een ISP zijnde dit niet proberen - ze durven toch niks te doen tegen de 2 grote spelers of ze dreigen met dit en dat.
Anderzijds begrijp ik dat je als ISP liever zo veel mogelijk in je eigen netwerk wilt behouden.

Een mes snijdt langs 2 kanten zeggen ze, je hebt positieve en negatieve punten.


Maar nu een kleine week eigenaar van de nieuwe boxen en ben er tevreden van.
Laatst gewijzigd door buthead 19 mei 2019, 17:45, in totaal 1 gewijzigd.
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Een monopolist levert vooral negatieve punten/ervaringen op, dat is geen geheim :-(
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

buthead schreef:Waarom zou je een ISP zijnde diet niet proberen - ze durven toch niks te doen tegen de 2 grote spelers of ze dreigen met dit en dat.
Natuurlijk gaan ze dat proberen, maar mochten er verantwoordelijke politici rondlopen zouden ze dit proberen te beletten.
Maar ik hoor ze natuurlijk niet daarover, zoals gewoonlijk.
Ik weet niet of Test-Aankoop hier al iets over gezegd heeft, die slapen waarschijnlijk nog.

Ik zie hier een grote bedreiging in voor de EDPNet's en dergelijke.
Want als je gepushed wordt richting TV box, omdat bijv. 4K enkel daarop beschikbaar is, dan gaat een klant die nu EDPNet + Telenet TV heeft automatisch zijn EDPNet opzeggen bij het overschakelen naar de TV box.
En 2 internet aansluitingen betalen, dan gaan maar heel weinig mensen doen.

Dus je zit met een situatie dat de 2 grote spelers dan internet en TV aan elkaar koppelen, en alle kleinere spelers uit de markt geduwd worden.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

boulder schrijft: ...en alle kleinere spelers uit de markt geduwd worden...

Niet noodzakelijk, want een steeds groter wordende groep heeft voldoende aan internet only. Hoe groot deze groep al is weten enkel de koper/kabel boeren :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17488
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

boulder schreef:Ik ben vooral gedegouteerd dat die nieuwe box enkel werkt met internet van Telenet.
Dat lijkt mij een puur commerciële beslissing, want waarom zou dat nodig zijn?
Werkt Proximus TV dan wèl zonder internet van Proximus?
Technisch gezien is hiervoor ook geen enkele noodzaak ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

philippe_d schreef:
boulder schreef:Ik ben vooral gedegouteerd dat die nieuwe box enkel werkt met internet van Telenet.
Dat lijkt mij een puur commerciële beslissing, want waarom zou dat nodig zijn?
Werkt Proximus TV dan wèl zonder internet van Proximus?
Technisch gezien is hiervoor ook geen enkele noodzaak ...
Dat weet ik nog zo niet.
Proximus TV werkt ook op een aparrte VPN, maar feitelijk is IPTV gewoon streaming, terwijl DVB-C broadcasting is.
Broadcasting via de koperdraad lijkt mij niet mogelijk (te weinig bandbreedte om alles tegelijk erop te zetten.

Als je met het systeem werkt dat Telenet van bij het begin gebruikt, en je voorziet een digicorder van een harddisk heb je geen streaming nodig.
Video on demand kan ook gewoon via DVB-C, enkel voor de aanvraag heb je die interactiviteit nodig.
Dat is het model dat we vanaf 2005 gebruikt hebben.

Het is met het in de cloud zetten van al je opnames dat je noodzakelijkerwijs streaming introduceert.
Ik vond het al een slechte evolutie van voor dat ik wist dat je dan verplicht internet van Telenet moest hebben.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17488
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Jouw technische uitleg over het verschil tussen DVB-C en IPTV is mij zeer bekend.
Maar geen antwoord op mijn vraag waarom je bij Proximus TV ook internet van Proximus nodig hebt.
Dit is inderdaad een puur commerciële beslissing, zowel bij Proximus als bij Telenet...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

philippe_d schreef: Werkt Proximus TV dan wèl zonder internet van Proximus?
Technisch gezien is hiervoor ook geen enkele noodzaak ...
Eigenlijk wel ja.. Je kan een pack nemen met TV en vaste telefoon voor €41.99/maand: https://www.proximus.be/en/id_cr_other_ ... mbinations
Maar ik snap de bedoeling van de vraag. Je kan proximus TV niet los verkrijgen, enkel in een (duur) pack dus.
boulder schreef: Dat weet ik nog zo niet.
Proximus TV werkt ook op een aparrte VPN, maar feitelijk is IPTV gewoon streaming, terwijl DVB-C broadcasting is.
Broadcasting via de koperdraad lijkt mij niet mogelijk (te weinig bandbreedte om alles tegelijk erop te zetten.
Hier raak ik niet wijs uit.
De stelling is dat proximus TV ook niet los verkrijgbaar is. Je moet een pack nemen met dingen die je dan niet nodig hebt en dus onnodig duur is.
Technisch gezien is daar totaal geen noodzaak voor, je neemt een aansluiting bij proximus en je kan in theorie proximus TV ontvangen/kijken/streamen...
Of het nu wel of niet broadcasting is en wel of niet op aparte VLAN's zit doet er niet toe toch?

In feite ziet telenet zijn kans schoon om bij de introductie van een nieuwe technologie/nieuw product hun triple- en quadrupleplay formules weer wat sterker te verankeren. En dat kan bijna niet anders dan een poging zijn om het cord-cutten af te remmen.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

philippe_d schreef:Jouw technische uitleg over het verschil tussen DVB-C en IPTV is mij zeer bekend.
Maar geen antwoord op mijn vraag waarom je bij Proximus TV ook internet van Proximus nodig hebt.
Dit is inderdaad een puur commerciële beslissing, zowel bij Proximus als bij Telenet...
Het lijkt mij qua onderhoud toch wel iets anders dan bij kabel, qua onderhoud.
Het minste hikje in die netwerkverbinding zorgt voor een hapering in je beeld.

Maar of het nu bij Proximus nodig is of niet, dat doet er eigenlijk niet toe.
Het gaat mij niet over wie van de 2 nu de beste is.
Het gaat er mij over dat door die zet alle kleintjes van de markt gedrukt worden (of dat proberen ze toch).
Ik bekijk het vanuit het standpunt van de consument, die heeft er belang bij dat er méér dan 2 providers zijn.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Consumentengedrag verandert drastisch, daarom kunnen kleinere providers overleven. Al denk ik dat het verkeerd is om Orange als een kleine speler weg te zetten bijvoorbeeld!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1333
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

glda19 schreef:weet iemand hoe we nog films van op een nas of pc naar de tv kunnen sturen.
Ik gebruik daar een bluray speler voor (LG). Aan de tv kant zal je mogelijk wel moeten wisselen tussen ingang bluray/telenet (maar hier is dat probleem er niet). Voor bluray zelf wordt die eigenlijk niet veel meer gebruikt.
Nog beter is kleine (vooral stille) pc met kodi (of alternatief), kan je van het dlna gepruts af raken.
master-magic
Pro Member
Pro Member
Berichten: 377
Lid geworden op: 03 dec 2005, 12:44
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 20 keer

telenet zijn reactie op de EMTA modem discussie:
Een EMTA zou inderdaad technisch gezien eender welke STB kunnen ondersteunen, zoals we dat bv. doen met de digicorder. Het grote verschil is dat met de Telenet TV-box het zwaartepunt helt naar IPTV i.p.v. DVB-C. Al dusdanig zijn de nodige security voorzieningen vereist, waarvoor we de voorkeur geven aan de HGW. Elke EMTA wordt dan ook gratis omgeruild voor een HGW, welke ook meer mogelijkheden geeft aan de klanten (bv. premium Wi-Fi).

Voor eventuele toekomstige versies van de EMTA streven we naar gebruik met de Telenet TV-box. Het is echter te vroeg om daar dieper op in te gaan.
greets
master-magic
MV Fiber 930/504 snelheid ;)
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) .
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Zever, ik heb thuis een EMTA mét een volledig werkende TV-BOX in mijn eigen LAN zonder dedicated vlan.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

Zoals al enkele keren gezegd is er technisch gezien idd geen enkel obstakel. Maar administratief een TV-BOX loskrijgen van Telenet met enkel EMTA lijkt moeilijk.

Ik denk dat ze het gewoon nog niet getest hebben op EMTA en dat het daaraan ligt. Mogelijks ook dat ze bang zijn voor pottenkijkers inzake de werking van hun IPTV systeem en/of illegaal gekopieer, beide zaken die makkelijker zijn met EMTA.

Dat en de politiek waarbij ze de EMTA's vooral tegen hun zin lijken aan te bieden en ze geen kans laten liggen om een HGW met "premium Wi-Fi" :lol: aan te smeren, mogelijks omwille van nieuwe winstproducten in de toekomst die echt een meewerkende router zullen vereisen
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Als dusdanig zijn de nodige security voorzieningen vereist, waarvoor we de voorkeur geven aan de HGW.
Het security-argument is ondertussen legendarisch. Meermaals door Telenet gebruikt om een slinkse commerciële zet door te drukken en eventueel protest in de kiem te smoren.
Met datzelfde argument verdwenen in 2009 de vrij te ontvangen tv-kanalen in Infrax-gebied achter een encryptielaagje waardoor de kanalen uitsluitend nog met een Telenet Digibox konden bekeken worden. Zelfs openbare omroepen die vrij uit de lucht te plukken waren via antenne of schotel zoals NPO en ARD werden voorzien van encryptie zonder hun toestemming. Uiteindelijk plooiden de Europese omroepen omdat Telenet dreigde met schadeclaims van hun bevriende Hollywood-partners: https://tweakers.net/nieuws/60060/publi ... lenet.html
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

raf1 schreef:Het security-argument is ondertussen legendarisch. Meermaals door Telenet gebruikt om een slinkse commerciële zet door te drukken en eventueel protest in de kiem te smoren.
Ook door andere bedrijven hoor. Met het security-argument kan je quasi alles motiveren, temeer omdat je dan geen details moet geven.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3709
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 6 keer

philippe_d schreef:Maar geen antwoord op mijn vraag waarom je bij Proximus TV ook internet van Proximus nodig hebt.
Dit is inderdaad een puur commerciële beslissing, zowel bij Proximus als bij Telenet...
Bij TN heb je nochtans geen internet nodig voor digitale TV op zich (wel om Yelo te kunnen gebruiken wat inderdaad een commerciële beslissing is).
Area57
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 11 jan 2013, 00:21
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 6 keer
Recent bedankt: 4 keer

CCatalyst schreef:
raf1 schreef:Het security-argument is ondertussen legendarisch. Meermaals door Telenet gebruikt om een slinkse commerciële zet door te drukken en eventueel protest in de kiem te smoren.
Ook door andere bedrijven hoor. Met het security-argument kan je quasi alles motiveren, temeer omdat je dan geen details moet geven.
Vroeger kon je de buren pesten door een uitgang van je router op de emta modem te hangen als je op vakantie ging...
TeleDent
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 jun 2019, 11:07
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Als je _nu_ Telenet Fiber 200 + Digitale TV zou bestellen, is het dan sowieso met de nieuwe box (zou mijn voorkeur hebben) of is het eerst nog de gewone Digicorder ?
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Volgens dit:

Hey, nieuwe TV-klanten krijgen de TV-box bij hun installatie. Tae

Ja dus
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3543
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 93 keer

TeleDent schreef:Als je _nu_ Telenet Fiber 200 + Digitale TV zou bestellen, is het dan sowieso met de nieuwe box (zou mijn voorkeur hebben) of is het eerst nog de gewone Digicorder ?
Dat is niet zeker , ik ben een maand geleden klant geworden en kreeg een gewone digicorder.
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Mobile Vikings internetBox * https://www.speedtest.net/nl/result/15184105255.png
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

Gisteren avond zitten praten met iemand van telenet, volgens die gast zijn de dagen geteld van de decoders.
Alles zou op de cloud komen te staan bvb 200gb zoals nu, maar je zou de mogelijk hebben mits betaling natuurlijk meer ruimte te kopen.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Nee nee, meer ruimte gaan ze niet verkopen, wel het "gratis" doorspoelen van de reclameblokken zoals bij Proximus.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

hij zegt dat nog altijd het eerste voorstel op tafel ligt : je zal kunnen kiezen extra betalen om reclame te kunnen doorspoelen
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
master-magic
Pro Member
Pro Member
Berichten: 377
Lid geworden op: 03 dec 2005, 12:44
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 20 keer

kan nog jaren duren eer dat gebeurd, ze zijn verplicht zeker max 10 jaar hun oude decoders te laten gebruiken, het zijn de alleroudste decoders die er nu uitgaan de 2000 serie en 200, als ze nu iedereen laten overgaan op cloud dan gaan er veel klagen want het staat nog niet op punt,
er zijn klanten waarbij de opnames na enkele dagen niet meer te bekijken zijn en corrupt zijn op de cloud, enige dat ze kunnen doen is het wissen van die opnames.
en de kwaliteit van de cloud opnames is ook nog heel erg gecomprimeerd,
zou het nog niet aanraden voorlopig....
greets
master-magic
MV Fiber 930/504 snelheid ;)
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) .
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

proximusboyke schreef:Gisteren avond zitten praten met iemand van telenet, volgens die gast zijn de dagen geteld van de decoders.
Alles zou op de cloud komen te staan bvb 200gb zoals nu, maar je zou de mogelijk hebben mits betaling natuurlijk meer ruimte te kopen.
Om volledig in de cloud te gaan, moet iedereen een terugkoppeling hebben, op bepaalde plaatsen is dat niet evident (campings bijv.).
Daarom zal dit nog wel een tijdje duren.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

misschien bedoelde hij als gewone abo met vast adres. Ik zal het eens vragen, heb ook nie gezegd volgende maand é? Dagen geteld kan je ruim interpreteren :-D
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

proximusboyke schreef:misschien bedoelde hij als gewone abo met vast adres. Ik zal het eens vragen, heb ook nie gezegd volgende maand é? Dagen geteld kan je ruim interpreteren :-D
Stel dat er van de gewone zenders (één, Canvas, VTM, Vier, enz.) een 4K versie komt, dan kan het zijn dat er op een bepaald moment beslist wordt om enkel nog in 4K uit te zenden, dat is met HD ook zo geweest indertijd.
Zoiets duurt echter jaren.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

infeite is het dan gewoon proximus nadoen, want zei stappen ook meer en meer af van decoders en op de cloud opslaan.
Ook waarschijnlijk ook een nieuwe melkkoe om cloudruimte te verkopen enz.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6113
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Zodra telenet ook met die zever begint dat je opnames niet kan doorspoelen vliegen ze buiten.
Dat is de enige reden dat ik nog een tv-box heb en betaal voor de 'kabel'.

Kodi op RPi + chromecast staan al te trappelen om alles over te nemen.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”