Bitcoins gekocht

Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Dan is de koers gelinkt aan de prijs van den ellektrik, da's goed nieuws… :banana:
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
KerberosX
Plus Member
Plus Member
Berichten: 110
Lid geworden op: 12 jun 2010, 22:37
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 20 keer

Geert-Jan schreef:Bitcoin is een piramide spel, want de bedenkers hebben de meeste munten opgegraven.
Die hebben er miljoenen en de rest mag stroom misbruiken en wat kruimels rapen.
De bedenkers zijn steenrijk en hebben alles verkocht terwijl de rest geld verliest.

Net als een normaal piramidespel is er een tussendeel dat ietsjes winst maakt, maar de laatste laag verliest alles.

Bitcoins zijn net als alle andere crypto munten door niets gedekt, ze zijn verzonnen en uitgegeven.

Er staat niets, niks, nada tegenover.
Een blockchain (of meer algemeen distrubuted ledger) heeft 2 fundamentele voordelen:
1) Gedecentralizeerd: Geen indivuele persoon / bedrijf / regering kan de boel stilleggen / manipuleren.
2) Onveranderbaar: Eens een transactie in de blockchain zit, kan deze niet meer gewijzigd worden.

Er bestaat geen enkel klassiek systeem met deze kenmerken. Dus als je zegt dat er niets tegenover staat, dan heb je je duidelijk niet ingelezen op dit onderwerp en dupliceer je maar gewoon want anderen rondom jou roepen.

Je kan inderdaad argumenteren dat er veel energie wordt verbruikt door het "minen". Maar validatie van transacties is natuurlijk wel fundamenteel in dit systeem. En hoewel Proof of Work (aka mining) wellicht het bekendste is, heb je bv ook Proof of Stake dat veel milieuvriendelijker is. Langs de andere kant kosten klassieke financiële systemen ook gewoon veel geld /energie.

Los van het technologische standpunt kan je natuurlijk argumenteren dat de markt veel te volatiel is en dat daardoor cryptocurrencies onbruikbaar zijn. Maar vergeet niet dat op dit moment slechts een zeer kleine fractie van de bevolking cryptocurrencies bezit. Kleine bewegingen in de markt kunnen grote gevolgen hebben. Vergelijk het met emerging markets in de aandelenmarkt. De winsten (of verliezen...) kunnen zeer groot zijn. Met een bredere adoptie zal de markt in principe ook stabilizeren.
Je kan net zo goed geld verbranden en hopen dat het weer uit de as herrijst. :lol:

Blockchain is weeral een verzinsel zoals zoveel verzinsels sinds het ontstaan van Internet.
Kijk eens naar spraak technologie.....30 jaar later en we staan nog steeds nergens.....om over zelf-rijdende auto's helemaal te zwijgen.

Steek er geld in als zovelen reeds voor je....je verliest het zoals steeds. Blijkbaar niemand iets geleerd sinds L&H, Worldonline of Napster en nog zo velen.
Man man, hoe slaag je er toch altijd in om zo'n hoop onzin te persen in 1 forum post? Ik begrijp niet goed dat de moderators jouw getroll op het forum hier blijven tolereren.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2322
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

KerberosX schreef: 1) Gedecentralizeerd: Geen indivuele persoon / bedrijf / regering kan de boel stilleggen / manipuleren.
2) Onveranderbaar: Eens een transactie in de blockchain zit, kan deze niet meer gewijzigd worden.
1) Geen individuele persoon/bedrijf/regering kan garant staan of de boel redden
2) Het voordeel hiervan is...? Als ik 3 kastanjes aan mijn buur geef, kan dit ook niet meer gewijzigd worden, maar wat ben ik met deze kennis?

Ik snap ook wel dat het 'een geloof' is, en dat de waarde van iets is dat wat de zot wil geven. Maar het is maar te zien hoe lang dit geloof stand houdt. En ik begrijp dat mensen er aan mee doen (ik twijfel ook). Maar dan enkel als je ook weet dat je enkel winst maakt op de kap van andere goedgelovigen. Want hoe je het ook draait of keert, er staat echt NIETS tegenover. De slimste zijn degenen die hun winsten al lang gecasht hebben.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

KerberosX schreef: Een blockchain (of meer algemeen distrubuted ledger) heeft 2 fundamentele voordelen:
1) Gedecentralizeerd: Geen indivuele persoon / bedrijf / regering kan de boel stilleggen / manipuleren.
2) Onveranderbaar: Eens een transactie in de blockchain zit, kan deze niet meer gewijzigd worden.
Als iemand meer dan 50% van de miningcapaciteit heeft, vervallen beide hoger genoemde voordelen.
Tot zover het goed inlezen :bdaysmile:
KerberosX
Plus Member
Plus Member
Berichten: 110
Lid geworden op: 12 jun 2010, 22:37
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 20 keer

woutervh schreef: 1) Geen individuele persoon/bedrijf/regering kan garant staan of de boel redden
Klopt, al bestaan er ook hybride voorbeelden zoals bv Ripple.
2) Het voordeel hiervan is...? Als ik 3 kastanjes aan mijn buur geef, kan dit ook niet meer gewijzigd worden, maar wat ben ik met deze kennis?
Het gaat hier natuurlijk om transacties he ;) In een blockchain is (eenvoudig uitgelegd) iedere block gebaseerd op de voorgaande. Wanneer je nu een block uit het verleden zou manipuleren, wordt de ketting letterlijk gebroken.
Ik snap ook wel dat het 'een geloof' is, en dat de waarde van iets is dat wat de zot wil geven. Maar het is maar te zien hoe lang dit geloof stand houdt. En ik begrijp dat mensen er aan mee doen (ik twijfel ook). Maar dan enkel als je ook weet dat je enkel winst maakt op de kap van andere goedgelovigen. Want hoe je het ook draait of keert, er staat echt NIETS tegenover. De slimste zijn degenen die hun winsten al lang gecasht hebben.
Het klopt dat er niets tegenover Bitcoin staat. Maar bv het tradionele geld dat je elke dag gebruikt, daar staat ook niets tegenover. Vroeger werd jouw "papieren" geld ondersteund door een nationale goudvoorraad. Maar dit is al een tijdje niet meer het geval. Dus onze EURO's hebben waarde, omdat we er een bepaalde aan vastkoppelen. Hetzelfde gebeurd uiteindelijk met Bitcoin en andere cryptocurrencies.
heist_175 schreef: Als iemand meer dan 50% van de miningcapaciteit heeft, vervallen beide hoger genoemde voordelen.
Tot zover het goed inlezen :bdaysmile:
Klopt inderdaad, en dat is voor mij 1 van de redenen waarom Bitcoin veel meer waarde heeft dan andere cryptocurrencies omdat daar zoveel miningcapaciteit achterzit dat een 51% attack minder waarschijnlijk is.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

KerberosX schreef:Maar bv het tradionele geld dat je elke dag gebruikt, daar staat ook niets tegenover.
Dat is wel heeel kort door de bocht :roll:
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1265
Lid geworden op: 21 mei 2007, 22:26
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 49 keer

Laat ons niet vergeten dat Nasdaq uiteindelijk toch ook zal beginnen met Bitcoin futures aan te bieden in 2019:
https://www.crypto-insiders.nl/nieuws/w ... -lanceren/
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

KerberosX schreef:Een blockchain (of meer algemeen distrubuted ledger) heeft 2 fundamentele voordelen:
1) Gedecentralizeerd: Geen indivuele persoon / bedrijf / regering kan de boel stilleggen / manipuleren.
2) Onveranderbaar: Eens een transactie in de blockchain zit, kan deze niet meer gewijzigd worden.
So what ? Het is niet omdat Bitcoins blockchain gebruikt dat het daarom plots in goud zal veranderen.

Als men jou verzekeringspolis morgen vast legt in blockchain ga je plots ook geen dubbele waarde krijgen.
Gebruikersavatar
Cristallx
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:36
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 15 keer

Nutteloze discussie, er zullen steeds voor en tegenstanders zijn. Blockchain is de toekomst of je dit nu wil of niet.

:angel: :angel: :angel:
Blijft ze eindelijk slapen .... Slaapt ze :-(
KerberosX
Plus Member
Plus Member
Berichten: 110
Lid geworden op: 12 jun 2010, 22:37
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 20 keer

r2504 schreef:
KerberosX schreef:Maar bv het tradionele geld dat je elke dag gebruikt, daar staat ook niets tegenover.
Dat is wel heeel kort door de bocht :roll:
Wel een beetje spijtig dat je 1 zin uit mijn paragraaf quote, om op die manier mij in het belachelijke te trekken. Het is nu eenmaal zo dat de vodjes papier waarop 5, 10, ... euro opstaat, dat niet waard zijn. Het heeft wel waarde, omdat we als samenleving er dat aan geven. Zou ook een beetje interessanter zijn voor de discussie indien je een meer gefundeerd antwoord zou geven :bang:
r2504 schreef:
KerberosX schreef:Een blockchain (of meer algemeen distrubuted ledger) heeft 2 fundamentele voordelen:
1) Gedecentralizeerd: Geen indivuele persoon / bedrijf / regering kan de boel stilleggen / manipuleren.
2) Onveranderbaar: Eens een transactie in de blockchain zit, kan deze niet meer gewijzigd worden.
So what ? Het is niet omdat Bitcoins blockchain gebruikt dat het daarom plots in goud zal veranderen.

Als men jou verzekeringspolis morgen vast legt in blockchain ga je plots ook geen dubbele waarde krijgen.
Er was gewoon "iemand" die riep dat blockchain technologie niets voorstelt en ik heb gewoon 2 belangrijke kenmerken ervan opgelijst. Waar zeg ik dat het daarom veel waard moet zijn? Meer nog, er zijn momenteel iets van een 2000 cryptocurrencies "op de markt", maar er zijn er maar een beperkt aantal die echt een deftige waarde hebben.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

r2504 schreef:
So what ? Het is niet omdat Bitcoins blockchain gebruikt dat het daarom plots in goud zal veranderen.
.
Wacht ff, waar gaan we dan wel in investeren ?
Draai het of keer het zoals je wil, je koopt "nu" cryptocurrencies met bitcoin. Als je gelooft in blockchain heb je bitcion nodig, dus ja, bitcoin is goud.
bdeblier
Plus Member
Plus Member
Berichten: 133
Lid geworden op: 29 jul 2016, 11:06
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

https://gizmodo.com/china-considers-ban ... 1833904745 Eindelijk een beetje gezond verstand. In China. Of all places. :beerchug:
Gebruikersavatar
hardyscript
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 20 feb 2010, 16:35
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 300 keer
Bedankt: 30 keer

De bitcoin schiet de laatste dagen de hoogte in door de handelsoorlog tss china en de verenigde staten.

Ik heb altijd mijn bitcoins gehouden zeg maar wat me nu misschien terug iets zal opleveren.
Ik heb ze nooit echt gekocht maar met mine software in de tijd en nu via de cryptotab browser.

Moesten er geinteresseerden zijn : https://get.cryptobrowser.site/6183704 (referral :banana: )

Ik weet niet of dit hier toegelaten is.
Laatst gewijzigd door hardyscript 15 mei 2019, 12:32, in totaal 1 gewijzigd.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Maar de aanschaf van bitcoins kost zelf al 40€ of zoiets aan kosten had ik gehoord?
Niet direct een instapklare oplossing voor snel een paar honderd euro te proberen.
En uitstappen bij een crash zal ook wel moeilijk zijn als iedereen tegelijk staat te queuen om zijn transactie geverifieerd te krijgen.
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1265
Lid geworden op: 21 mei 2007, 22:26
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 49 keer

Ik zit er ook nog altijd in sinds December 2017. Lang met groot verlies gestaan, maar momenteel sta ik x4
Benieuwd wat het ons nog zal brengen...
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1297
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 63 keer

ITnetadmin schreef:Maar de aanschaf van bitcoins kost zelf al 40€ of zoiets aan kosten had ik gehoord?
Klopt ... als je voor 16000 euro aan bitcoin koopt :-)
https://www.bitstamp.net/fee-schedule/
Gebruikersavatar
hardyscript
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 20 feb 2010, 16:35
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 300 keer
Bedankt: 30 keer

Voor mij is het bitcoin mining verhaal begonnen in 2017 met een raspberry pi die ik niet meer gebruikte...
Daarna ontdekte ik ook faucets maar dat was na een tijdje veel te veel spam en het constante klikken viel ook tegen.
Nu doe ik alleen nog maar cloud mining (met de toenmalige opbrengst van de faucets en rapsberry pi gestart).

Mijn browser is al even de cryptotab browser https://get.cryptobrowser.site/6183704 geworden. (al surfen minen ;-) ) = referral :banana:
ik kan hiermee dagelijks cashen en een deel van die opbrengst terug in cloudmining investeren...
Netflix en mijn storage cloud bij opendrive betaal ik hiermee maandelijks...
Mijn potje wordt stilletjes groter

We blijven bezig als hobby.
Laatst gewijzigd door hardyscript 15 mei 2019, 12:32, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Draait zo een browser uw CPU dan niet gewoon de nek om? Hij moet toch ergens processing power vandaan halen om te minen? Als ik dan zie dat er een Android versie van de browser is vrees ik wat voor de gsm batterij bij zo een zaken. Op de laptop valt het misschien minder op maar toch.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 155 keer
Recent bedankt: 1 keer

Tenzij je dit doet waar je de elektriciteit niet moet betalen(werk,trein, Starbucks,...?) ga je toch echt een hogere energierekening hebben.
Gebruikersavatar
hardyscript
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 20 feb 2010, 16:35
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 300 keer
Bedankt: 30 keer

Ik heb zonnepanelen. Het is niet zo dat je van een laptop waarop je dit zou draaien rekeningen zou krijgen van 100den euro's.
De browser neemt max 50% van de cpu in. Ik werk met een imac en een macbook. Beiden heeft de cpu er geen last van.
Je kan ook zelf instellen hoeveel je wil nemen van je CPU.

Het werkt ook met refferals. Als je een groep onder je weet op te bouwen krijg je op level 1 15%.
Hoe meer er dus in je netwerk zitten hoe meer opbrengst je hebt.

Het is een google chrome met mining software. Het is een leuk idee dat je iets kan verdienen terwijl je surft.
Of je het gebruikt moet iedereen voor zichzelf uitmaken.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Daarom dat je je referral link hier neerzet, en het laat uitschijnen dat het gewoon informatief is...

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
hardyscript
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 20 feb 2010, 16:35
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 300 keer
Bedankt: 30 keer

Joe de Mannen schreef:Daarom dat je je referral link hier neerzet, en het laat uitschijnen dat het gewoon informatief is...

J.
Het is ook informatief want je doet er uit uiteindelijk mee wat je wil...
Ik omschrijf ook wat het is.

Er zijn hier al ergere zaken neergeschreven denk ik dan.

Zie ook mijn zin "ik weet niet of dit hier toegelaten is"
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1297
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 63 keer

Joe de Mannen schreef:Daarom dat je je referral link hier neerzet, en het laat uitschijnen dat het gewoon informatief is...

J.
LOL
Je had het idd wel op zn minst erbij kunnen zetten dat het een referral was
Gebruikersavatar
hardyscript
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 20 feb 2010, 16:35
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 300 keer
Bedankt: 30 keer

devastator schreef:
Joe de Mannen schreef:Daarom dat je je referral link hier neerzet, en het laat uitschijnen dat het gewoon informatief is...

J.
LOL
Je had het idd wel op zn minst erbij kunnen zetten dat het een referral was

Done !
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Maar je hebt er minstens 15 Euro per maand van (goedkoopste Netflix + cloud storage), dat lijkt me toch al veel voor een soort browserplugin en wat surfen. Het doet me wat denken aan vroeger, sites waar je geld kon verdienen door op reclame te klikken. Met als gevolg, computers waarop klikscripts liepen die vanalles doorklikten om zo een minimaal aan revenue te hebben, het "grote geld" zat in referal links.
Gebruikersavatar
hardyscript
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 20 feb 2010, 16:35
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 300 keer
Bedankt: 30 keer

MClaeys schreef:Maar je hebt er minstens 15 Euro per maand van (goedkoopste Netflix + cloud storage), dat lijkt me toch al veel voor een soort browserplugin en wat surfen. Het doet me wat denken aan vroeger, sites waar je geld kon verdienen door op reclame te klikken. Met als gevolg, computers waarop klikscripts liepen die vanalles doorklikten om zo een minimaal aan revenue te hebben, het "grote geld" zat in referal links.
De opbrengsten van de browser steek ik terug in cloudmining. Dit doe ik al van in het begin op verschillende cloudmining websites.
Ik zit op verschillende fora en deze browser is het eerste die echt geen scam is en die tot nu toe doet wat ze beloven. Daardoor dat ik dit hier poste.

Het is leuk dat het iets opbrengt maar blijft hobby.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Ik beweer ook niet dat het een scam is hoor :) ik ben er echt gewoon niet genoeg in thuis. Cloudmining is ook zo een concept wat ik niet goed snap, als je een datacenter vol minders hebt, waarom die power dan verkopen als je het allemaal zelf kan houden ook. (Je hebt er dan sowieso meer aan, want het doel is dat gebruikers er aan verdienen dus ze kunnen niet meer vragen dan wat het opbrengt).
Gebruikersavatar
hardyscript
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 20 feb 2010, 16:35
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 300 keer
Bedankt: 30 keer

Het is mss een idee om hier een onderdeel te maken op userbase over crypto enzo.
Er is niet echt een nederlandstalig forum.

veel mensen willen geen rig in hun huis staan hebben. Die cloudmining firma's doen dat voor henzelf. je huurt dan de apparatuur voor een periode en ze krijgen ook een deel van de winst. uiteindelijk winnen ze erbij. Het laatste jaar zijn er wel die contracten ontbonden hebben doordat de bitcoin zo in prijs daalde.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

devastator schreef:
ITnetadmin schreef:Maar de aanschaf van bitcoins kost zelf al 40€ of zoiets aan kosten had ik gehoord?
Klopt ... als je voor 16000 euro aan bitcoin koopt :-)
https://www.bitstamp.net/fee-schedule/
Dus maw (niet sarcastisch bedoeld, ik krijg een punthoofd van bitcoin):
Ik kan perfect voor 50 of 100 euro aan btc kopen zonder daar meer dan pakweg 2-3 euro voor bij te betalen?
En transferen naar eigen wallets enzo?

Ik dacht erin te stappen bij de vorige hype, maar de info die ik toen verkreeg was dat er enorme backlogs waren voor het verwerken van transacties en dat je makkelijk 25 euro of meer per transactie moest betalen.
Gebruikersavatar
hardyscript
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 20 feb 2010, 16:35
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 300 keer
Bedankt: 30 keer

ITnetadmin schreef:
devastator schreef:
ITnetadmin schreef:Maar de aanschaf van bitcoins kost zelf al 40€ of zoiets aan kosten had ik gehoord?
Klopt ... als je voor 16000 euro aan bitcoin koopt :-)
https://www.bitstamp.net/fee-schedule/
Dus maw (niet sarcastisch bedoeld, ik krijg een punthoofd van bitcoin):
Ik kan perfect voor 50 of 100 euro aan btc kopen zonder daar meer dan pakweg 2-3 euro voor bij te betalen?
En transferen naar eigen wallets enzo?

Ik dacht erin te stappen bij de vorige hype, maar de info die ik toen verkreeg was dat er enorme backlogs waren voor het verwerken van transacties en dat je makkelijk 25 euro of meer per transactie moest betalen.

Absoluut, je kan een account aanmaken op litebit
Daar koop je voor bv 10 euro aan en ik dacht 40 cent verwerkingskosten. Met een rechtstreekse overdracht naar uw wallet


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

En hoe zit dat dan weer met adressen en wallets enzo?
Elke transactie een adres, en de wallet houdt hem bij?
Zijn wallet transfers transacties die geverifieerd moeten worden in de blockchain, of kan ik met gemak transfers doen tussen eigen online, software, en hardware wallets?
Gebruikersavatar
hardyscript
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 20 feb 2010, 16:35
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 300 keer
Bedankt: 30 keer

ITnetadmin schreef:En hoe zit dat dan weer met adressen en wallets enzo?
Elke transactie een adres, en de wallet houdt hem bij?
Zijn wallet transfers transacties die geverifieerd moeten worden in de blockchain, of kan ik met gemak transfers doen tussen eigen online, software, en hardware wallets?
Ik heb 2 wallets, de ene bij bitvavo (nederlandse online wallet) die goeie ondersteuning geeft.
en een wallet hier thuis. (een goede wallet op je pc zelf = guarda)
Als ik een overschrijving doe zet ik het meestal om naar RDD of BCH en doe dan de betaling. dat is goedkoper dan BTC

Ik ben onlangs bestolen geweest bij een online wallet. (hotmail was gehacked en ze logden zo in in google chrome die de paswoorden bijhield.
Ik had geen 2FA aanstaan op die online wallet en de BTC waren zo verdwenen. Niets aan te doen

Als je niet veel wil verliezen kan je altijd beginnen met minen :lol:
kleine bedragen kan je altijd storten op deze cloudmining https://aliencloud.xyz (hier kan je starten want neemt micro betalingen aan)
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Maar zou ik dus intern bv makkelijk van een software naar een hardware wallet (of zelfs paper wallet) kunnen transferren, zonder daarbij transacties te moeten doen met of zonder bijhorende kost?
Is het een kwestie van de adressen/keys overzetten (al dan niet manueel) of zit er meer achter?
Gebruikersavatar
hardyscript
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 20 feb 2010, 16:35
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 300 keer
Bedankt: 30 keer

ITnetadmin schreef:Maar zou ik dus intern bv makkelijk van een software naar een hardware wallet (of zelfs paper wallet) kunnen transferren, zonder daarbij transacties te moeten doen met of zonder bijhorende kost?
Is het een kwestie van de adressen/keys overzetten (al dan niet manueel) of zit er meer achter?
een hardware wallet zou ik maar aanraden als je echt over grote bedragen spreekt. Je kan het perfect transfereren zonder bijkomende kosten. import or export wallet. je export dan eigenlijk je private keys
Laatst gewijzigd door hardyscript 15 mei 2019, 19:39, in totaal 1 gewijzigd.
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1297
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 63 keer

Je kan kopen voor eender welk bedrag dat je wenst. Bitstamp rekent geen kosten aan voor transfers (deposits en withdrawals), zij nemen die kosten op zich. Ga je van je wallet naar de exchange of een andere wallet, dan moet je dus wel die kosten betalen.

En inderdaad, als je het geld echt snel weg wil, kan je het best omzetten naar XRP of ETH. Maar mede omdat bitstamp geen kosten aanrekent, heb ik dat eigenlijk nooit gedaan. Ik schrijf altijd geld over naar Bitstamp, koop daar BTC en zet die dan over naar mijn wallet of naar Binance.

Ik gebruik een HW wallet, maar das enkel interessant als je belegging veel meer waard is als je wallet :-)
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Tomby schreef:'t Is hier stil... Vooral benieuwd hoe het hen vergaat die paar maanden terug blijkbaar zoveel succes hadden met allerlei strategieën tot op het illegale af (Pump & Dump).
In een stijgende markt is het niet moeilijk om winst te maken, ongeacht de strategie die je gebruikt. Vraag is vooral of je beter kan doen dan de markt in een dalende markt zoals de voorbije 4 maand.
Geduld dus....geduld ;-)
(Kopen op 13, 8, 6 en 3.500 hé)
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Achteraf is het altijd gemakkelijk praten he :). Het staat zelfs in mijn quote: in een stijgende markt is het niet moeilijk om winst te maken.
Gebruikersavatar
Cristallx
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:36
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 15 keer

ubremoved_539 schreef:
woutervh schreef:Neenee, de waarde zit hem in de elektriciteit en processing power waarmee deze gemined werden :-D
Letterlijk en figuurlijk dus "gebakken lucht" :lol:

Och, straks staat hij 50.000 euro en lachen ze allemaal met ons.
:funny: :funny: :funny: :funny: :funny: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ik schreef eerder al , zorg dat je volgende keer de boot niet mist ... dus triest voor de non believers :banana: :banana: :banana: :banana:
Blijft ze eindelijk slapen .... Slaapt ze :-(
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

De "reden" voor de stijging is natuurlijk de lancering van de Facebook-coin.
Maar die staat conceptueel zo ver van bitcoin af, dat het lachwekkend is.
- centraal bestuurd
- afhankelijk van centrale banken
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1461
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 370 keer
Bedankt: 155 keer

Het klassieke geldsysteem heeft de centrale banken by design om de economie te sturen. Daar is een heel goede reden voor.

Dat bitcoin dat niet heeft mag dan wel interessant lijken, het zal niet blijven duren eens veel mensen in de bitcoin zullen stappen. En dat ogenschijnlijke voordeel maakt het net het grootste nadeel, imho de bubbel der bubbels.
Plaats reactie

Terug naar “Geldzaken”