Fast.com vraagje

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Molleke
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 apr 2019, 21:52
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Misschien dat iemand mij kan helpen hier.
Ik merk als ik via fast.com een meting doe dat bij de geladen ms nogal een hoog cijfer staat.
Ik weet niet of dit normaal is? de test is via kabel gedaan meermaals heb ook alles al eens herstart modem ook.
Via kabel ondervind ik niet echt problemen wel via wifi op gsm dat niet alles binnenkomt pas als ik me wifi uit zet komt alles binnen.. heeft misschien er niks mee te maken.
Maar bij andere mensen is die waarde blijkbaar niet zo hoog.
Het enige wat is aangesloten op de modem 1x PS4, 1x pc, 1x gsm 1x decoder orange.
Afbeelding

Update: de foto is van rond de middag heb deze avond ook nog eens getest om 22:10 en haal 746ms geladen en download van 68Mbps.
heb Orange via messenger de foto gestuurd maar nog geen reactie ontvangen.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

van netflix zelf:
Latency – which refers to the time it takes for data to travel from a user’s device to the server and back – will be measured on both unloaded and loaded connections. Unloaded latency measures the round-trip time of a request when there is no other traffic present on a user’s network, while loaded latency measures the round-trip time when data-heavy applications are being used on the network.

For example, let's say you’re playing a game online on your computer. If you’re the only user on the network, then the time between your gaming action (like moving a mouse or clicking it) and the response from the gaming server will approximately match the unloaded latency measurement. However, if someone else is streaming a movie, backing up photos or performing other data-intensive tasks on the same network at the same time, your gaming response time would correspond to the loaded latency measurement. Ideally, those two values for unloaded and loaded latency should be close to each other. If not, that might explain your poor experience with latency sensitive applications (like gaming, video calls or web surfing) under heavy network usage, and you may want to check your home network setup (bufferbloat.net has useful recommendations) or consult with your ISP.
Molleke
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 apr 2019, 21:52
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik heb de test gedaan en enkel mijn pc met Chrome 1 tabblad met fast.com stond open er was niks dat het netwerk kon vertragen dus de test zou toch ongeveer de geladen als ongeladen moeten zijn dan als ik het goed lees?
op mijn pc draait niks in de achtergrond buiten Bitdefender Total Security 2019.
firewall aan of uit geeft dezelfde resultaten.
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3064
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bitdefender Total Security 2019 voorziet blijkbaar wel een VPN met 200MB dagelijkse trafiek, en doet scans in de cloud, dus mogelijk gaat er eerst iets langs hun viruschecks als je die test op fast.com doet?
Molleke
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 apr 2019, 21:52
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

De vpn stond uit bij het testen deze moet je handmatig aanzetten
Op gsm ook eens test gedaan Samsung A5 2017
Afbeelding

Zou het kunnen dat mijn modem defect aan het gaan is?
De modem is ook al eens naar fabrieksinstellingen gebracht.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

Test eens met een ander merk en type modem. Of vraag andere Telenet-klanten dezelfde test te doen.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Of een goede Speedtester gebruiken...
Volgens fast.com heb ik 440Mbps.. met een 200Mbit Whoppa. :roll:
SenH
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 nov 2014, 10:50
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Normale waardes hier met een modem only en Whoppa Speedboost
Capture.PNG
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Whoppa + speedboost is toch maar 400Mbps? Je hebt er 450...
SenH
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 nov 2014, 10:50
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Het schommelt tussen 400 en 450 Mbps. De grote netwerf is hier wel enkele maanden geleden gepasseerd. Is toch OK?

Edit; speedtest.net lijkt wel gelimiteerd op 400Mbps.
Afbeelding
Molleke
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 apr 2019, 21:52
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

raf1 schreef:Test eens met een ander merk en type modem. Of vraag andere Telenet-klanten dezelfde test te doen.
Ik ben Orange en bij iemand anders op hetzelfde adres die Telenet klant is haalt gewone snelheden bij geladen zit die op 6ms.
Speedtest vind ik idd ook beter maar daar zie je niet de geladen ms en blijkbaar is die bij andere niet zo hoog dus vond ik dat beetje vreemd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Eat this latency!
Screenshot 2019-04-16 at 09.36.41.png
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
marzman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 15 dec 2015, 14:52
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 18 keer
Recent bedankt: 1 keer

Op mijn gsm met basic internet. Op mijn pc werkt het niet omdat die met VPN met mijn werk is verbonden nu. Maar dat je geladen een slechtere ping hebt lijkt me normaal.
Bijlagen
Screenshot_2019-04-16-09-49-32-153_com.android.chrome.png
SenH
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 nov 2014, 10:50
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Heeft die loaded latency niet met bufferbloat te maken?
Als je een linux router hebt sqm/fq_codel zou het verschil niet zo groot mogen zijn.

Hier kan je speedtest doen met bufferbloat score: http://www.dslreports.com/speedtest
Molleke
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 apr 2019, 21:52
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Bedankt voor de link ik heb even de test gedaan via Cable.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Ping test ook eens laten lopen naar Google.be -t
Afbeelding
Molleke
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 apr 2019, 21:52
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Oke heb dus met de technische dienst van Orange gebeld. (ik twijfel wel beetje aan de ervaring van de beller)
Alles uitgelegd wat ik ervaar.
Volgens hem werkt alles goed en heb ik inderdaad een hoge latency maar daar kunnen ze niks aan veranderen.
Dossier is gesloten als opgelost.. beetje jammer want had altijd goede verbinding en resultaten voordien.
Dat mijn buurman in hetzelfde gebouw 6ms haalt waar ik 746ms haal vonden ze niks speciaals.

Afbeelding

Hier mag dan een slotje op (weet niet hoe dit moet :$)
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

loaded latency is toch vooral te zoeken bij je eigen netwerk/devices/router ?
heb je al eens getest met jouw pc rechtstreeks op de modem/router van orange, zonder andere zaken aangesloten te hebben?

verder staat er me ergens iets bij dat de bufferbloat op coax altijd hoger was als die op dsl, maar dat durf ik niet meer met zekerheid te zeggen
Molleke
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 apr 2019, 21:52
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

De testen zijn gedaan via de kabel aangesloten op de Orange modem niks ertussen ook geen switches.
Alle apparatuur uit gezet buiten de desktop waarmee ik test dus gsm was ook op 4G gezet ps4 uit decoder tv standby.
ik gebruik een 3 meter kabel van cat5e.
Omdat ik dacht het ligt misschien aan de desktop deze uitgezet en via laptop getest met andere kabel hetzelfde resultaat ongeveer boven de 500.
Dat heb ik ook zo verteld aan Orange :-)
Daarom dat ik denk dat er iets mis is met de Modem van Orange zelf.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik heb iemand die hetzelfde heeft als ping.

Heeft een ping van 546 ms bij Orange ook via fast.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Ook enkele tests gedaan op fast.com via fiber bij kennis en hier thuis via TN, er klopt niet zo veel van lijkt het, wat zegt speedtest en Nperf? speedtest
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

SenH schreef:Het schommelt tussen 400 en 450 Mbps. De grote netwerf is hier wel enkele maanden geleden gepasseerd. Is toch OK?

Edit; speedtest.net lijkt wel gelimiteerd op 400Mbps.
Afbeelding

doet me sterk denken aan onze goed vriend rr. Nog maar pas lid. Hij is zot van zo een testen :-D
photoshop doet veel. :banana:
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
SenH
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 nov 2014, 10:50
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

proximusboyke schreef:photoshop doet veel. :banana:
Hier is het linkske, proximusboyke ;)
https://www.speedtest.net/result/8191467721
Molleke
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 apr 2019, 21:52
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

buthead schreef:Ook enkele tests gedaan op fast.com via fiber bij kennis en hier thuis via TN, er klopt niet zo veel van lijkt het, wat zegt speedtest en Nperf? speedtest
Afbeelding
Afbeelding

Mijn snelheid zit wel goed maar het is hem vooral over die geladen ms dat ik me afvroeg of dit normaal was.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Via bovenstaande latency ziet alles er goed uit.

Ondervind je ergens last als je ergens naartoe surft/download?

Denk tevens dat het normaal is bij COAX als je geladen latency hoog is, bvb als ik nu mijn cloud back-up laat draaien(max snelheid) zie ik men latency naar bvb teamspeak in de hoogte knallen, deze gaat weg en ik surf gewoon blijft de latency laag.
Eventueel QoS kan je toepassen
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Neemt gewoon de alom bekende speedtest die hier gepost is geweest.

Vpn: daar zitten ook minder goeie tussen en een virusscanner die kan ook uw snelheid tegen houden, ik had panda vroeger, dik zwierde het eraf en had mijn volledige snelheid terug.
Sindsdien gebruik ik werkelijk niks meer van scanners behalve die van de smartphone en laptop zelf om te scannen.
Tttsss
Molleke
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 apr 2019, 21:52
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Snelheid is geen probleem die haal ik zoals het hoort (zie eerdere berichten en foto's heb alles uitgebreid gepost normaal) het ging hem over de geladen ms die blijkbaar bij andere niet boven de 500+ is terwijl er niks op mijn netwerk verbruikt dus een rustig netwerk met een geladen ms met nooit onder de 500... snelheid is altijd oke alleen latency problemen dat is mijn probleem ik gebruik geen vpn.
En dat ik via smartphone samsung A5 2017 meldingen via wifi veel te laat binnen krijg wat voordien nooit een probleem was en dit is wel heel vervelend.

mijn modem logboek staat vol failure, No Ranging Response received.. volgens Orange is dit normaal.
ik heb packet los thja bij ping
Ik zal dan maar veranderen van provider want via Orange ga ik blijkbaar geen nieuwe modem krijgen als alles normaal blijkt volgens hun.
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”