Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
B.Kafka
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 27 maa 2019, 02:45
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 3 keer

grauxh schreef:
B.Kafka schreef:Moeten we in dat geval zelf opzeggen? Of mag ik de mail van woensdag zien als verbreking van het contract internet en telefonie door Dommel zelf?
De mail van Dommel was maar op één punt glashelder: "We zijn dan ook verplicht de dienstverlening aan u en uw overeenkomst met Dommel of Billi hierover op te zeggen." Zij hebben jou dus al opgezegd, en het is niet nodig of nuttig om een "tegenopzeg" te doen.
Beide diensten, Internet en Mobile staan nog altijd active in mijn CRM. Ik ga toch maar een mail sturen met verwijzing naar hun "opzegmail" van woensdag. In dit landje lijkt me het veiligste me in te dekken.
Bobbe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 14 nov 2008, 01:27
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

peppe schreef:Bijna half tien en internet werkt nog altijd maargoed sinds ik mijn login gegevens van edpnet nog niet heb
als je de verbinding verbreekt, kan je dan nog steeds opnieuw verbinden?
peppe
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 25 nov 2008, 14:26

Aangezien mijn edpnet nog niet actief ga ik dit niet proberen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Berda
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 25 aug 2018, 11:31
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Ben ook overgeschakeld naar EDPNet.
Van op het ogenblik dat EDPNet de verbinding omzet zal weliswaar de DSL-connectie met de DSLAM (in de kast van Px) actief blijven maar heb je geen internet meer.
Vervelend is wel dat zij die gegevens pas doorzenden als de lijn is omgezet, maar dan heb je geen internet/mail meer. Gelukkig heb de mail kunnen lezen via 4G op mijn GSM.

Als je dan vervolgens de inloggegevens van EDPNet in je modem ingeeft en die eens terug reset zou het moeten werken. Bij mij zelfs beter... Bij Dommel had ik 80/25 en bij EDPNet staat hij op 106/33

PS. Heb je ook telefoon gevraagd? Dan moet je eerst wachten tot het nummer in het extranet van EDPNet op 'actief' staat. Vervolgens moet je in jouw modem het nummer volledig wissen en opnieuw aanmaken net de EDPNet gegevens. Bij mijn Fritzbox 7360 werkte het NIET als ik simpelweg de gegevens van het bestaande nummer aanpaste..
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

rmag schreef:
MarkDM schreef:Ik heb al woensdagmorgen de transfer online aangevraagd bij Jimmobile.
Tot nu toe geen teken van leven
Hier idemdito.
Status SIM kaartje: nog steeds niet verstuurd
Vandaag zat het SIMkaartje in de brievenbus. Geen mail gekregen.
Dit is wel mijn 2de nummer op dezelfde account bij JIM, wat voor nog problemen zorgt.
Ik kan de SIMkaart niet activeren. Als ik naar de betreffende webpagina surf springt de browser vanzelf door naar een volgend pagina met de melding: "uw SIMkaart is geactiveerd, u bent nu helemaal JIMmobile" . Zonder dat ik het nummer moet ingeven.
Dit is duidelijk iets dat blijven hangen is van die eerste SIMkaart.

Ik heb naar JIMmobile gebeld, zij hebben dat bevestigd. De vrouw heeft 'iets gereset, over 2 uur mag u terug proberen".
We zullen zien...
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
LucP
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 19 apr 2014, 17:46
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 2 keer

krisken schreef:Een jammer puntje : ik heb 4 nrs overgedragen naar EDPnet en kreeg dus 4 brieven toe met 4 aparte SIMkaarten. Helaas staat in geen enkele brief genoteerd welke SIMkaart hoort bij welk nummer. Dit zal dus zoeken worden tijdens de activatie...
Mocht je er nog niet uit zijn: ik veronderstel dat je in "my edpnet" dan ook 4 bestellingen ziet in "overzicht bestellingen"?

Als je dan op het "Bestel ID" klikt, dan kom je in "Overzicht abonnementen" terecht.

Daar kan je klikken op "Bestellingsdetail id", en dan krijg je "overzicht technische details".

In het kolommetje "omschrijving" staat "Mobile", met daarachter het nummer van de simkaart en het bijbehorende telefoonnummer broederlijk (of zusterlijk?) naast elkaar.

Repeat voor elk van je 4 bestellingen en je hebt alle puzzelstukjes bij elkaar.

Trouwens: misschien is dat niet nodig. Mij hebben ze alleen een klantnummer gevraagd en/of een telefoonnummer. Dus niet het nummer van de simkaart.

Nu is het afwachten geblazen. In de begeleidende brief staat dat je eerst een sms-je moet afwachten alvorens de simkaart te vervangen, maar aan de telefoon kreeg ik te horen dat ik dat al meteen mocht doen, alleen: "de nummeroverdracht kan tot 24 uur duren, en het is mogelijk dat ik tot die tijd geen signaal zou hebben".

Dus misschien kan het toch geen kwaad om al de puzzelstukjes bij elkaar te zoeken. Blijkbaar weten ze het zelf ook niet zo goed - ofwel hebben ze alle reserves in de strijd gegooid en had ik hun tuinman aan de lijn :-)
k_ray
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 apr 2019, 12:28
Locatie: Gent

Ik dacht Dommel stopt met de diensten per 31/3, maar vandaag zijn mobiel nog actief op Dommel. Activiteiten van de smartphones worden netjes geregistreerd in de interface bij Schedom.

Ik ga met 4 nummers over naar Jim, maar nergens een koppeling te vinden welk dommel-nummer overgaat naar welke sim-kaart.
Erg handig :(

UPDATE: wat ongeduldig geweest. na activatie online een paar uur wachten en dan 4 mails ontvangen met 'je nummer is nu actief'. Vanaf dan kan ik online zien welk overgedrage nummer past bij juiste simkaartje.
Ik zit in tegenstelling tot anderen hier op BASE-netwerk.
Laatst gewijzigd door k_ray 03 apr 2019, 18:05, in totaal 1 gewijzigd.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

MarkDM schreef:
rmag schreef:
MarkDM schreef:Ik heb al woensdagmorgen de transfer online aangevraagd bij Jimmobile.
Tot nu toe geen teken van leven
Hier idemdito.
Status SIM kaartje: nog steeds niet verstuurd
Vandaag zat het SIMkaartje in de brievenbus. Geen mail gekregen.
Dit is wel mijn 2de nummer op dezelfde account bij JIM, wat voor nog problemen zorgt.
Ik kan de SIMkaart niet activeren. Als ik naar de betreffende webpagina surf springt de browser vanzelf door naar een volgend pagina met de melding: "uw SIMkaart is geactiveerd, u bent nu helemaal JIMmobile" . Zonder dat ik het nummer moet ingeven.
Dit is duidelijk iets dat blijven hangen is van die eerste SIMkaart.

Ik heb naar JIMmobile gebeld, zij hebben dat bevestigd. De vrouw heeft 'iets gereset, over 2 uur mag u terug proberen".
We zullen zien...
's Middags opnieuw geprobeerd om te activeren. Nog net het zelfde. Die webtool is niet voorzien op accounts met meerdere simkaarten.
Terug helpdesk gebeld. Nu hebben ze het geescaleerd naar de technische dienst. Die hebben gemaild voor het simkaartnr om alles manueel te doen.
@k_ray: je kan idd niet zien welke sim voor welk gsmnr is. Op de kaarthouder staat een tijdelijk JIM gsmnr, niet mijn eigen over te dragen nummer.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Fluppeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 750
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Blijkbaar zijn de dommel freedom nummers dan toch nog actief?
Bizar, had men dat dan vorige week niet kunnen zeggen? Dat er wel genoeg overstaptijd zou zijn?
Dat base/telenet daar iets mee te maken heeft (om de klanten over te nemen) zou me verbazen, ze hebben simyo ooit als eerste opgedoekt na de overname.

De soap hier is compleet - vrijdagvoormiddag een uur gechat omdat de portering van dommel->pay and go (aanvraag in shop woensdagmiddag) blijkbaar nog niet actief was.
De dame stuurde de chat door naar technische dienst, daar zei men dat men niets kon doen. Volgens haar was er geen nummerportering bezig anders had ze dat gezien. Ik zou dus naar base 0 gaan afgaande op de ervaringen hier (binnen 2 uur in orde). Telenet verkoopt geen base , dus naar een van de weinig overblijvende base-shops gereden.
Thuis van de base shop was de dommel simkaart inderdaad niet meer actief ... maar zit dus nu op de pay and go.
Zit ik hier dus met een 15€ kaart van base0 met een overdracht die wrs niet gaat lukken (simkaart nummer dommel opgegeven)
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Ik mag hopen dat EDPnet met al die nieuwe klanten ook heeft gedacht aan een nieuwe bankwaarborg voor Proximus?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3934
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 64 keer

Mijn nr is nog altijd niet overgedragen,inderdaad Dommel is nog gewoon actief,op het proximus netwerk.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Zo, ik zit ook op EDPnet Internet nu.
Nog één mobiel nummer overzetten en de 2 vaste nummers en ik ben 100% overgezet.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
B.Kafka
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 27 maa 2019, 02:45
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 3 keer

Ik heb mijn router van EDPnet ontvangen. Maar mijn vaste telefoonnummer, die van Proximus moet overgezet worden, staat nog niet op opgeleverd en er staat "manueel" bij.

Aangezien mijn router automatisch ingesteld wordt, volgens de instructies, moet ik nu wachten tot de telefoonnummer is omgezet of wordt dit er later automatisch weer bijgewerkt in de router configuratie?
anoniempje1234
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 maa 2019, 10:01

Na 23 telefoons (waaronder verscheidene doorgeschakelde), vijf dagen, zeven chats met de proximus-"helpdesk", drie bezoeken aan een proximuswinkel en een klacht bij de ombudsdienst telecom volstond het dat één iemand bij proximus naar mij luisterde en een telefoontje van drie minuten pleegde.

Ik ben van dommel af. Oef. En ik raad iedereen die nog niet vertrokken is dringend hetzelfde aan.
idur
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 31 maa 2019, 13:09
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Activering bij EDPnet loopt nog, maar blijkbaar is Dommel nog niet afgesloten.
Wel krijgt de ADSL modem (SpeedTouch van meer dan 10 jaar oud heel vaak een reset om de een of andere reden :? . Kan ook toeval zijn natuurlijk.

Hiermee is meteen de vraag over opnieuw syncen beantwoord.

EDPnet stuurt alvast de nieuwe modem op. Als die er morgen is, en de oude modem heeft nog steeds kuren, dan ga ik eens proberen wat het geeft als ik de nieuwe modem configureer met mijn Dommel credentials :wink: .
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Hier is mijn GSM abonnement van Dommel nog gewoon actief.
Ik heb gekozen om mijn fomrule te behouden maar bij de nieuwe operator.
De nieuwe simkaart heb ik nog niet ontvangen, het nummer werkt echter nog steeds.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

Opgelet: op mijn gsm staat nog steeds "Dommel.com" als operator.
Sinds deze morgen kan ik echter niet meer bellen of opgebeld worden.
"Deze oproep is niet toegelaten.... enz".
't Is dus gedaan.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
pevepe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 209
Lid geworden op: 30 apr 2006, 08:31
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 7 keer

Idem hier. Vl.Brabant
B.Kafka
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 27 maa 2019, 02:45
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 3 keer

Ook in Limbabwe ligt het uit.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3934
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 64 keer

In Gent Idem,gelieve de helpdesk te bellen voor meer info krijg ik te horen.
KoenP
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 mei 2018, 08:05

...en als je belt naar de klantendienst hoor je al sinds vrijdag: "onze klantendienst is telefonisch niet te bereiken" :bang:
Gelukkig ben ik sinds donderdag al weg bij Dommel, en werd de vaste telefonie gisteren als laatste ook overgezet.
Laatst gewijzigd door KoenP 02 apr 2019, 11:45, in totaal 2 gewijzigd.
spookie2005
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 40
Lid geworden op: 25 maa 2010, 13:06

Hadden ze niet gemeld dat je een nieuwe simkaart moest aanvragen? Ik heb dat gedaan.
En ja: Volgens mij is het ook zo dat ze nog enkel via e-mail bereikbaar zijn.

"Goed nieuws!
Uw mobiel freedom abonnement zoals u dat kent blijft bestaan, met dezelfde voorwaarden en prijzen. U kan uw mobiel nummer dus gewoon behouden!

Alleen het netwerk dat we gebruiken wijzigt. Voorheen verliep het mobiel verkeer over het Proximus-netwerk, vanaf nu doen we hiervoor beroep op een ander netwerk. Concreet betekent dit dat we u een gratis nieuwe simkaart dienen te bezorgen.

Als u hiervan gebruik wil maken, gelieve het volgende te doen:

Surf naar dommel.com/freedom
Verifieer en vul uw gegevens aan.
Vul uw huidige dommel simkaartnummer in.
Bevestig dat u uw freedom abonnement en nummer wil behouden.

Daarna bezorgen we u via post zo snel mogelijk een nieuwe simkaart."
LucP
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 19 apr 2014, 17:46
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 2 keer

Ook in Antwerpen is er nog wel Dommel signaal maar het nummer kan niet meer gebeld worden ("Oproep niet toegelaten"). Uitgaand heb ik niet geprobeerd.

Ik heb het nummer overgezet naar EDPnet, en inmiddels de simkaart ontvangen. Volgens de begeleidende brief moest ik eerst bellen om die te activeren (wat ik gisteren rond 9u30 heb gedaan), en vervolgens wachten op een sms-je van hen vooraleer de simkaart te vervangen.

Maar als het nummer niet meer bereikbaar is, kan dat sms-je ook niet meer toekomen, dacht ik.

Ik heb de simkaart dan toch maar vervangen, maar nu heb ik helemaal geen signaal meer. Ook als ik manueel het "edpnet mobile" netwerk probeer te selecteren, krijg ik "No network access".

Dat is om ca. 11u45, terwijl ik gisteren rond 9u35 het telefoontje voor de activering bij EDPnet heb afgesloten. Men zei me daar dat het tot 24u kon duren voor dat in orde was...

In het bestel-overzicht van "my edpnet" staat nog altijd "Afwachten oplevering", en als ik dan doorklik, dan zie ik "Afwachten oplevering (adres validatie)". Betekent dat dan dat ze zogenaamd nog altijd zitten te wachten op dat telefoontje van mij om te bevestigen dat de simkaart is toegekomen op het opgegeven adres?
Berda
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 25 aug 2018, 11:31
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Net even een test gedaan.
Niet tegenstaande ik op de gsm nog 'ontvangst' heb kan ik niet meer bellen of gebeld worden. Gelukkig zaten de nieuwe sim-kaartjes van Jim in de brievenbus en die ga ik dadelijk activeren.
Terloops nog even meegeven dat data ook niet meer werkt...

Ik hoop dat ik in geval van nood de 112 nog steeds kan bellen!
Laatst gewijzigd door Berda 03 apr 2019, 16:32, in totaal 1 gewijzigd.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

In West-Vlaanderen ook geen ontvangst meer.
Zelfde boodschap "dit nummer is niet toegestaan."
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Berda schreef:Ik hoop dat ik in geval van nood de 112 nog steeds kan bellen!
Dat kan je altijd testen (gratis en zonder risico) door te bellen naar 117 (noodcentrale testnummer).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
rmag
Pro Member
Pro Member
Berichten: 430
Lid geworden op: 29 nov 2008, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 26 keer

West Vlaanderen, Antwerpen,....
De afschakeling van de Dommel klanten zal toch niet per provincie gebeuren. Lijkt mij eerder landelijk per nummer blokken of zo.
peppe
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 25 nov 2008, 14:26

ben dommel wel een klein beetje dankbaar want ik heb internet gehad tot ik op edpnet stond. Vandaag om 1uur viel de lijn uit en 3 min later was ik weer online. Dus 2 dagen later dan hun zondag deadline.
B.Kafka
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 27 maa 2019, 02:45
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 3 keer

Jim kaartje gearriveerd. Geactiveerd. en dan :bang: :bang: :bang:

Geen goede keuze geweest, extreem slechte dekking van het Jim/Orange B (edit:OK, duidelijk nu, hij wil niet op het Jim netwerk, niet beschikbaar en Orange is via roaming) netwerk hier en zelfs geen 4G, enkel 3G.

Zal dus opnieuw op zoek moeten :x
ubremoved_29612
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 22 dec 2018, 12:27
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 2 keer

B.Kafka schreef:Geen goede keuze geweest, extreem slechte dekking van het Jim/Orange B
Zit je nieuwe simkaart dan meteen op het Orange-netwerk? Dacht dat de algemene overschakeling van het Base- naar Orange-netwerk nog niet begonnen was.
iktjilp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 23 jun 2013, 23:46
Twitter: IkTjilp
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 8 keer

Overschakeling is sinds gisteren. Dus mogelijks nog niet meteen voor nieuwe kaarten.
Edpnet VDSL XL - Mobile Vikings - Zon - APP TV
pevepe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 209
Lid geworden op: 30 apr 2006, 08:31
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 7 keer

Rond 3 uur geactiveerd op Jim mobile op Orange netwerk. Telefoonverbinding valt regelmatig weg wegens "niet aangemeld op netwerk". Nog geen internetverbinding.

Edit: Geen fout van Jim Mobile. GSM (Samsung Galaxy S8) werd opgestart met wifi en internet aan. wifi blokkeerde de keuzeswitch voor roaming aan/uit. daardoor kon roaming niet meer ingeschakeld worden. Dus wifi uitschakelen als er opgestart wordt met een nieuwe simkaart van Jim.
Laatst gewijzigd door pevepe 03 apr 2019, 20:27, in totaal 1 gewijzigd.
B.Kafka
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 27 maa 2019, 02:45
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 3 keer

Bij mij werkt er nog steeds niets op Jim. EDPnet werkt goed, na enkele issues met de nieuwe modem router die ik vandaag geinstalleerd heb. Wel goede service, via telefoon. Helpdesk liet weten dat soms de Fritzbox een Nederlands IP toebedeeld krijgt, en dan heb je wel internet verbinding maar de routering loopt vast. Modem uitzetten en 10min wachten, zodat je zeker een nieuw IP krijgt. En werkte inderdaad.

Was de service van Jim ook maar zo - totaal geen antwoord op mail.

Edit: @pevepe, heb je roaming aanstaan? Indien niet heb je geen dataverbinding, omdat je nu nog niet echt op Orange zit. Je wordt erop gedwongen (omdat het Jim netwerk je sim weigert, net zoals bij mij) en je bent dus in feite aan het roamen op het Orange netwerk. Ik mag hopen dat dit morgen opgelost is, anders gaat de simkaart onmiddellijk terug. Niet alleen worden nieuwe klanten niet verwittigd dat hun simkaarten niet goed werken, er is ook totaal geen reactie van helpdesk terwijl die heel goed weten wat er aan de hand is. Op z'n minst een standaard mail met uitleg, is zo gemaakt. Jim Mobile heeft wat mij betreft al een hele slechte eerste indruk achtergelaten. Dommel was 10 keer beter.
idur
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 31 maa 2019, 13:09
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

LucP schreef:Ook in Antwerpen is er nog wel Dommel signaal maar het nummer kan niet meer gebeld worden ("Oproep niet toegelaten"). Uitgaand heb ik niet geprobeerd.

Ik heb het nummer overgezet naar EDPnet, en inmiddels de simkaart ontvangen. Volgens de begeleidende brief moest ik eerst bellen om die te activeren (wat ik gisteren rond 9u30 heb gedaan), en vervolgens wachten op een sms-je van hen vooraleer de simkaart te vervangen.

Maar als het nummer niet meer bereikbaar is, kan dat sms-je ook niet meer toekomen, dacht ik.

Ik heb de simkaart dan toch maar vervangen, maar nu heb ik helemaal geen signaal meer. Ook als ik manueel het "edpnet mobile" netwerk probeer te selecteren, krijg ik "No network access".

Dat is om ca. 11u45, terwijl ik gisteren rond 9u35 het telefoontje voor de activering bij EDPnet heb afgesloten. Men zei me daar dat het tot 24u kon duren voor dat in orde was...

In het bestel-overzicht van "my edpnet" staat nog altijd "Afwachten oplevering", en als ik dan doorklik, dan zie ik "Afwachten oplevering (adres validatie)". Betekent dat dan dat ze zogenaamd nog altijd zitten te wachten op dat telefoontje van mij om te bevestigen dat de simkaart is toegekomen op het opgegeven adres?
Hier ongeveer hetzelfde. Opvallend is dat we vrijdag 2 simkaarten hebben doorgebeld in 1 telefoongesprek. 1 was vrijdag al actief en ander is nog steeds niet actief.
EDPnet gaf aan dat de kaarten 1 voor 1 geactiveerd worden. Daar konden enkele dagen over gaan.

De 2 kaarten staan wel op een ander klantnummer zodat we losse facturen krijgen.

Derde abonnement was overgezet naar Base (online besteld). Die sim was vandaag aangekomen met de post en is nu ook al actief. Activeren lijkt dus nog steeds mogelijk.
Berda
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 25 aug 2018, 11:31
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

"Enkel noodnummers beschikbaar" na installatie JIM kaartje? Probeer dit eens:

Gisteren op beide telefoons het zelfde probleem. Van wat ik begrepen heb zit Jim momenteel in een migratiefase van het Base netwerk naar Orange en het lijkt er op dat ze met een 'truc de force' alle Jim klanten momenteel toegang geven op het Orange-netwerk maar in 'Roaming' mode. Probleem hierbij is dat een aantal telefoons, die van mij toch, alsmaar trachten het 'native' netwerk te connecteren en terwijl ze daar mee bezig zijn eigenlijk nauwelijks bereikbaar zijn.

Nu heb ik bij wijze van experiment de automatische netwerkselectie uitgezet en vast ingesteld op Orange B. en dat schijnt te werken. Ik denk echter wel al ik nu naar het buitenland ga dat het daar gedaan is maar gelukkig is dat voor mij niet zo een probleem.
Zodra de migratie rond is en de "R" bij het signaalmetertje weg is probeer ik het opnieuw eens op automatisch.

PS. De ontvangst bij mij thuis van Orange is inderdaad minder dan van Px, dat wist ik want ik had vroeger een Tempo kaartje van M*. De zoon had Mobile Vikings (Base) en als die wilde bellen moest hij in de tuin gaan staan..
Elke situatie is echter anders en je kunt daar niet van op aan want ik had een collega die van miserie naar M* gegaan is want die had op Px helemaal geen ontvangst, zo zie je maar...
LucP
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 19 apr 2014, 17:46
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 2 keer

idur schreef:
LucP schreef:In het bestel-overzicht van "my edpnet" staat nog altijd "Afwachten oplevering", en als ik dan doorklik, dan zie ik "Afwachten oplevering (adres validatie)". Betekent dat dan dat ze zogenaamd nog altijd zitten te wachten op dat telefoontje van mij om te bevestigen dat de simkaart is toegekomen op het opgegeven adres?
Hier ongeveer hetzelfde. Opvallend is dat we vrijdag 2 simkaarten hebben doorgebeld in 1 telefoongesprek. 1 was vrijdag al actief en ander is nog steeds niet actief.

EDPnet gaf aan dat de kaarten 1 voor 1 geactiveerd worden. Daar konden enkele dagen over gaan.
Als dat inderdaad 1 voor 1 gaat, dan is het logisch dat het nu langer duurt dan vrijdag. De meeste simkaarten zijn allicht pas na vrijdag toegekomen - of vrijdag te laat in de bus gevonden om nog te kunnen bellen (zoals die van ons). Dus het zal daar nu wel storm lopen.

Maar als je (na doorklikken tot op de pagina met "Overzicht technische details") nog steeds ziet staan "Afwachten oplevering (adres validatie)", dan is er inderdaad blijkbaar iets fout gegaan met het doorbellen. Zeker weten doe ik dat niet, maar het lijkt er toch wel op dat beide kanten dan op elkaar zitten te wachten. Kan lang duren.

Na contact met EDPnet staat onze bestelling nu alvast op "Waiting for fulfillment completion". Ziet er al beter uit, ook al heb ik nog altijd geen signaal.

Vraagje, ook aan anderen die al op edpnet mobile binnen kunnen: hoe heb je gemerkt dat de activering voltooid was? Heb je een sms of mail gekregen van EDPnet, of gewoon een biepje van je gsm om te zeggen dat hij zijn netwerk gevonden had, of heb je het netwerk manueel moeten selecteren?
B.Kafka
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 27 maa 2019, 02:45
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 3 keer

Vanavond heeft Jim Mobile helpdesk eindelijk geantwoord. Het werkt nog steeds niet, maar ze stuurden enkele instructies om uit te proberen. Voor wie het helpen kan: de guides op hun website voor het access point aan te maken zijn blijkbaar niet correct - gewoon naam Jim Mobile en APN 'web.be' en opslaan, geen andere velden invullen. Daarnaast: roaming aanzetten voor data, er worden geen extra kosten aangerekend.

Dit neemt niet weg dat het nog steeds niet werkt, en de dekking, ook buiten is bijna nul. Helemaal niet overeenkomstig met de kaart op BIPT site (volgens dewelke ik dezelfde dekking voor Orange zou moeten hebben als voor Proximus)
M_016
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 817
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 95 keer

@B.Kafka zie post Berda hierboven (en zelf zit ik - voorlopig blijkbaar - ook nog op het Base-netwerk...)
Laatst gewijzigd door M_016 03 apr 2019, 20:21, in totaal 1 gewijzigd.
guy-pc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 170
Lid geworden op: 25 mei 2010, 12:39
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 4 keer

OK, na de overgang van Dommel is mijn beltegoed van Base 0 er onverwachts al doorgedraaid door 1 noodtelefoontje :-) . Is het nu een goed moment om al over te stappen naar JIM Mobile of beter nog even wachten, gezien de problemen die hierboven te lezen zijn?
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 883
Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 183 keer
Bedankt: 97 keer

DIBO schreef:
DIBO schreef:Overgestapt naar JIM Mobile met ...Online de transfer geregeld, sim-kaart zou er binnen 3 werkdagen moeten zijn.
Donderdag 12u online de transfer aangevraagd
Vrijdag 07u email ontvangen met "Je nieuwe JIM Mobile simkaart is verstuurd"
Dus tot nu toe mag ik helemaal niet klagen over de snelheid van de JIM Mobile administratie. Normaal gesproken zit maandag de sim in de bus, ben eens benieuwd of de 'echte' overschakeling (met nummerbehoud) ook zo vlot zal verlopen.
Vandaag email gekregen met bevestiging dat nummer is overgedragen en probleemloos nieuwe sim in dienst genomen.
Best tevreden met de vlotheid van overschakeling naar JIM.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”