Activatie ADSL EDPnet

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
idur
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 31 maa 2019, 13:09
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Hallo

Ook ik heb afgelopen week internet besteld bij EDPnet omdat Dommel er mee stopt.

Ik woon nog in een gebied waar VDSL niet beschikbaar is, dus bij de lijntest aan het begin kwam er dan ook ADSL XL uit als de optie voor mij. Dat heb ik dus besteld.

Tot nu toe heb ik altijd een klassieke telefoonlijn afgenomen van Proximus. Vooral omdat ik dan naar Proximus kon bellen als er een probleem was met de fysieke lijn. Gezien de steeds stijgende kostprijs bij Proximus en de goede naam van de EDPnet klantendienst heb ik nu toch besloten om over te schakelen naar VOIP bij EDPnet. De Proximus-lijn zal dus een raw-copper lijn worden.

Dus woensdagavond besteld, en ik hoopte dat het internet dan donderdag of vrijdag al actief kon zijn bij EDPnet, omdat ik nu ook al ADSL heb via Dommel. De overschakeling van de telefoonlijn is wat mij betreft minder spannend: Proximus gaat maandag gewoon door met haar dienstverlening.
Ik weet dat de mensen bij EDPnet alles doen om zoveel mogelijk te regelen voor de oud-klanten van Dommel, maar ik word nu toch een beetje zenuwachtig.
Ik heb in my edpnet alvast de credentials gevonden die in de modem moeten worden ingesteld.

Nu is het zondag en de internetverbinding is er nog steeds niet. Ik heb nog altijd een sync (en internet van Dommel), maar de credentials van EDPnet werken nog steeds niet.

Als ik in my edpnet doorklik naar de technische details van de bestelregel "ADSL XL", dan zie ik 3 regels, 1 voor de mailbox (met een activeer link), en 2 andere regels:
Waiting for fulfillment initiation Radius authentication : <username> (Unlimited)
Opleveringsfout xDSL line : <telefoonnummer> ()
xDSL line is overigens een link, en als ik daar op klik zie ik dat de lijn is ingesteld op maximaal 8000 kbps down / 740 kbps up (ik wou dat dat technisch haalbaar was), dus er zit wel degelijk leven in de lijn.

Nu heb ik de volgende vragen:
Zouden de credentials die ik heb gevonden, wel werken zodra de Radius authentication is opgeleverd?
Kan de Radius authentication worden opgeleverd zonder dat xDSL line is opgeleverd?
Gaat de sync wegvallen als de dienstverlening via Dommel stopt?
Heb ik het te moeilijk gemaakt door in 1 bestelling het internet van Dommel en de telefoonlijn van Proximus op te nemen?
Uloga
Pro Member
Pro Member
Berichten: 241
Lid geworden op: 08 feb 2008, 12:11
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 7 keer

Hey,
Ik denk dat je best even contact opneemt met EDPnet zelf, kan via Facebook eventueel of via de chat op de site (vanaf morgen wel dan)
Het kan zijn dat het even duurt, maar zolang je sync van Dommel nog loopt, zou ik mij niet zo druk maken.

Ik kan je enkel maar welkom heten bij de EDPnet familie, waar ik zelf al een tijdje trots lid van ben!
:banana:
idur
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 31 maa 2019, 13:09
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Deze morgend EDPnet gebeld. Blijkbaar heeft Proximus gemeld dat er geen ADSL geleverd kan worden op deze lijn. Wel raar terwijl er ADSL geleverd wordt. Als ze VDSL kunnen leveren is het ook goed, maar iets zegt mij dat die oude telefoonkabel dat niet gaat trekken.

EDPnet pakt het verder op met Proximus. De authenticatie eerder activeren kan niet volgens EDPnet.
Uloga schreef:...
Het kan zijn dat het even duurt, maar zolang je sync van Dommel nog loopt, zou ik mij niet zo druk maken.
...
Er is dat klein detail dat Dommel aan de deur is gezet door Proximus, maar er is een ander topic op dit forum om daar verder over uit te weiden.
Uloga schreef:...
Ik kan je enkel maar welkom heten bij de EDPnet familie, waar ik zelf al een tijdje trots lid van ben!
Dankjewel!
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

idur schreef:Deze morgend EDPnet gebeld. Blijkbaar heeft Proximus gemeld dat er geen ADSL geleverd kan worden op deze lijn. Wel raar terwijl er ADSL geleverd wordt. Als ze VDSL kunnen leveren is het ook goed, maar iets zegt mij dat die oude telefoonkabel dat niet gaat trekken.
De "oude" telefoonkabel heeft er niets mee te maken. Veel klanten krijgen VDSL2 over telefoonkabels die al meer dan 60 jaar in de grond zitten (bij mij zelfs nog een kabel met papieren isolatie, en ik heb een 100/35 profiel).

Alles hangt ervan af op welke straatkast je bent aangesloten, hoe ver deze is, en/of er nog vrije slots zijn op de bijhorende ROP.

Doe gewoon de snelheidstest op de site van EDPNet en/of Proximus, en je weet met welke snelheid je aansluitbaar bent...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
M_016
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 817
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 95 keer

Misschien best de theoretische snelheidstest én voor EDP én voor Px als nieuwe klant op uw adres
Indien EDP zegt geen vdsl mogelijk maar wel adsl (tot 15 Mbps) en Px zegt geen internet aanbod ...dan zouden alle waarschuwingslichten moeten gaan branden
= contact zoeken met EDP, Px en desgevallend de ombudsdienst telecom

succes (en hou ons eventueel op de hoogte)
idur
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 31 maa 2019, 13:09
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

M_016 schreef:Misschien best de theoretische snelheidstest én voor EDP én voor Px als nieuwe klant op uw adres
Indien EDP zegt geen vdsl mogelijk maar wel adsl (tot 15 Mbps) en Px zegt geen internet aanbod ...dan zouden alle waarschuwingslichten moeten gaan branden
= contact zoeken met EDP, Px en desgevallend de ombudsdienst telecom

succes (en hou ons eventueel op de hoogte)
Proximus schreef: Geadverteerde snelheid

tot 100 Mbps download - tot 15 Mbps upload
Maximumsnelheid

4,1 Mbps download - 0,5 Mbps upload
Normaal beschikbare snelheid

De werkelijke beschikbare snelheid zal na indienstelling meegedeeld worden via MyProximus
philippe_d schreef:...
Alles hangt ervan af op welke straatkast je bent aangesloten, hoe ver deze is, en/of er nog vrije slots zijn op de bijhorende ROP.
...
En de kwaliteit van de telefoonkabel. Ik heb een paar sterke verhalen gehoord over kabellassers van de RTT die in de jaren '80 (toen de telefoonlijn nog nieuw was) na een onweer de kabel op 7 plaatsen weer aan elkaar hebben moeten zetten (bij een rij bomen een paarhonderd meter voor ons huis). Neem daarbij dat we altijd een lagere snelheid hebben gehaald dan je zou verwachten op basis van de lengte van de koperkabel...
Daarom spreek ik over "oude kabels", ook al is de telefoonlijn relatief recent gelegd.

Een paar jaar geleden wilde iemand internet op een werf zo'n 500 meter voorbij ons huis (daar lag een telefoonkabel die in de jaren '80 was gelegd, maar nooit was gebruikt). Daar heeft ook een technicus een dag bezig geweest om iedere keer een paar tientallen meter verder de kabel op te graven en aan elkaar te zetten.

Volgens mij ligt er op zo'n 2,5 à 3 km van ons huis een putdeksel van Belgacom, misschien een "straatkast" (dat is een straat met meer huizen). Ik geloof dat onze telefoonkabel daar langst passeert, maar tot nu toe zijn wij aangesloten op de "telefooncentrale" in het centrum (vorig jaar nog bevestigd door een technicus van Proximus die de lijn kwam repareren), op zo'n 5 km van het huis.
M_016
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 817
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 95 keer

@idur ... ok dan is er blijkbaar toch nog een Px aanbod (retail & whole sales) op uw locatie

op +/- 5km afstand zult u uiteraard geen 15Mbps halen, misschien zelfs geen 4 Mbps (inderdaad functie lengte kabel, kwaliteit kabel en bezetting kabel)

de vraag stelt zich in hoeverre u (indien mogelijk/op termijn) niet beter opteert voor andere oplossingen, t.t.z. kabeldistributie Telenet/Orange, bij verbruik <= 150 GB/mnd Orange 4G Flybox internet@home of eventueel bij Px geen adsl&4G "Tessares"-oplossing in de wacht zou kunnen slepen (om uw debiet naar +/- 20 Mbps down te kunnen optrekken)
idur
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 31 maa 2019, 13:09
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Onze straat zou kabeltelevisie krijgen, maar de gemeente is er niet aan toegekomen om die aan te leggen voordat Telenet het netwerk overnam. Telenet wil graag een coaxkabel trekken... op onze kosten.

Snel even op Tessares gegoogled, maar dat lijkt mij niet echt operationeel.

Een 2.4 MHz point-to-point verbinding zou in theorie een goede en betaalbare oplossing zijn (goedkoop is anders), maar dan moet er dus een endpoint met een "backbone" aansluiting geregeld worden. /dreaming

Aan het eind van de wereld wonen heeft ook z'n charmes.

Edit:
M_016 schreef:...Orange 4G Flybox internet@home...
Die kende ik nog niet. Dankjewel. Al vraag ik mij af of we onder de 150 GB zouden blijven als de downloadsnelheid omhoog gaat. 50 GB overdag is ook best een harde restrictie. Doet mij denken aan 2004.

150 GB is zo ongeveer "onbeperkt" voor een 2 Mbit lijn, 100 GB over die lijn halen was bij ons geen probleem. 10 Mbit zou mooi zijn, maar ik zie echt het nut niet van nog sneller internet. Userbase zal niet sneller laden door meer bandbreedte. YouTube werkt ook op 720p of zelfs 480p. De cloud is alleen plezant als het niet regent :angel:.
M_016
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 817
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 95 keer

@idur
adsl&4G in tegenstelling tot (buitengebieden in) Nederland Px inderdaad nog (steeds) niet "commerciëel" geëxploiteerd
https://www.kpn.com/thuis/internet-buitengebied.htm
maar is bij Px wel (beperkt) beschikbaar "op aanvraag na controle" (=+/- testfaze)
het is grosso modo dezelfde oplossing als Nederland, in Duitsland betreft het ondertussen zelfs enkel 1 toestel (i.p.v. 4G Sagem + dsl Sagem)

p.s.
ik ben best tevreden met de Flybox 4G oplossing +/- 20 Mbps down & up maar ja er is (voorlopig?) nog een limiet van 50 GB tussen 06 en 18h op weekdagen en ja ook de Px 4G&adsl is ok maar beperkter in upload
België en andere EU landen moeten conform EU-richtlijn xyz in 2020 aan elkeen een breedbandverbinding van minstens 30 Mbps kunnen aanbieden, op welke wijze dit in praktijk zal worden gebracht is tot op heden koffiiedik kijken, onderstaande is waarschijnlijk iets te beperkt om de operatoren beter te motiveren
https://www.tijd.be/tech-media/telecom/ ... 93107.html
idur
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 31 maa 2019, 13:09
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

M_016 schreef:... onderstaande is waarschijnlijk iets te beperkt om de operatoren beter te motiveren
https://www.tijd.be/tech-media/telecom/ ... 93107.html
Ik ben al lang blij dat ik niet in een internetloze plaats woon. Al kan ik me moeilijk inleven in de mensen die snakken naar 110 Mbit down in plaats van dat "trage" 85 Mbit.
Zoals ik al zei: elke locatie waar je woont heeft voor- en nadelen.

Ik zal eens naar huis gaan. Ben toch maar op het werk gebleven want er moest (voor mijn werkgever) nog iets geregeld worden waarvoor ik internettoegang nodig had, en daar kan ik thuis nu even niet op rekenen.
idur
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 31 maa 2019, 13:09
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Ondertussen is de week voorbij. Wonder boven wonder nog steeds internet van Dommel.

Deze morgend contact gehad met EDPnet. Ze zijn nog steeds met Proximus bezig over het activeren van de ADSL terwijl er gewoon ADSL actief is.

Eerder deze week heeft de postbode de Frits!Box gebracht. Heb hem maar geïnstalleerd met de credentials van Dommel. Nu hebben we een stabiele sync op 3,5 Mbit i.p.v. instabiel op 3 Mbit of stabiel op 2 Mbit. De ADSL techniek is er dus merkbaar op vooruit gegaan in 15 jaar. Dat maakt het wachten wat aangenamer.
idur
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 31 maa 2019, 13:09
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Een update (gepost van op mijn werk want...)

Vorige week woensdag ('s morgens) een eureka-momentje: Proximus had bij EDPnet aangegeven waarom de aanvraag geweigerd was: de aangevraagde snelheid was te hoog. Verbazend dat ze al die tijd een hoger profiel hadden ingesteld, en dat nu bij de omschakeling naar EDPnet plots een ander profiel moet worden ingesteld, maar ja, eind goed al goed, dacht ik.

Ook vorige week woensdag ('s avonds): het internet (verbinding van Dommel die tot en met 10 april dus nog gewoon actief was) ligt er uit. DSL synchronisatie was OK, enkel PPPoE timeout melding. EDPnet had wel bevestigd dat de aanvraag bij Proximus ingediend was, dus ik was hoopvol dat de EDPnet verbinding actief was. Helaas kreeg ik daar ook een PPPoE timeout.

Donderdag chat opgestart met EDPnet. Zij gaven aan dat ze nog geen reply hadden gehad van Proximus op de aanvraag. Ik neem aan dat Proximus een black box is voor EDPnet, dus maar afwachten.

Vrijdag kreeg ik reactie van EDPnet dat Proximus de aanvraag weer had geweigerd. Ditmaal omdat er al een andere aanvraag in behandeling is voor dezelfde telefoonlijn. Er kon pas een nieuwe aanvraag worden ingediend vanaf 5 mei 2019. EDPnet gaf de volgende mogelijke verklaringen:
- een opzegging van DSL signaal of een telefoonlijn
- een wijziging van telefoonnummer
- een verhuis
- ...
Vrijdag direct telefonisch contact opgenomen met EDPnet, verteld dat we geen aanvragen hadden opgestart bij Proximus of iemand anders (behalve EDPnet natuurlijk). Maandag dit nogmaals schriftelijk herhaald in het ticket. EDPnet gaf vrijdag aan dat ze wel konden proberen om de aanvraag te escaleren aangezien we nu zonder internet zitten, maar het is daar blijkbaar nog steeds stervensdruk vanwege alle nieuwe klanten.

Nu vermoed ik (al kan ik het niet precies weten) dat de "andere aanvraag" iets te maken heeft met het stopzetten van de dienstverlening aan Dommel. Het enige wat ik nu kan doen (denk ik) is hopen dat EDPnet er door komt bij Proximus om de activatie aanvraag sneller op te pakken.

Aantal dagen zonder internet: 6

Het is opvallend hoe vriendelijk ze blijven bij EDPnet. Het moet daar een gekkenhuis zijn. Waarschijnlijk zijn alle ex-Dommel-klanten waar ze nu nog mee bezig zijn "moeilijke gevallen" zoals ik waar de automatische processen vastlopen. Ik zou al lang gefrustreerd raken als er veel van dit soort zaken op mijn bureau komen.
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3977
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 410 keer
Bedankt: 100 keer

Volgens mij is Proximus soms toch een doorn in het oog van Edpnet.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Typisch verhaaltje zeker, zou niet mogen maar wie gaat dit controleren en uiteindelijk eer dit gebeurt is het de moeite niet meer
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Gebruikersavatar
jphermans
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 922
Lid geworden op: 31 aug 2009, 15:28
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 109 keer

Vandaag gebeld met edpnet omdat er deze morgen geen internet was (kwam door fluvius die werken deed in de straat, wat ik eerst niet had opgemerkt).
Vroeg de dame (edpnet) aan mij of mijn buurman internet had ??? Waarop ik zei dat die telenet heeft en wat het te maken had met mijn probleem.
"och ja das ook juist!" was het antwoord van haar. Heb toch mijn twijfels over de competentie van de helpdesk bij Edpnet.
Internet via Mobile Vikings
Gebruikersavatar
Joachim
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 529
Lid geworden op: 24 nov 2004, 22:12
Twitter: jslabbaert
Locatie: Sinaai-Waas
Uitgedeelde bedankjes: 144 keer
Bedankt: 548 keer
Recent bedankt: 16 keer

Vragen of je buurman internet heeft klinkt raar, maar gaat natuurlijk over de vraag of het een algemeen probleem is in je straatkast of enkel op jouw adres. Vaak horen we die opmerking te laat.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1755
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Rivierenland
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 83 keer

is maar een normale vraag
als je electriciteit er uit ligt en het ligt niet aan een zekering oid ga je toch ook bij de buren checken?
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3977
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 410 keer
Bedankt: 100 keer

Inderdaad, vroeger toen ik adsl had bij adsl2fit lag het ook af en toe uit en dan ging ik ook vragen bij de buur die adsl had of dat bij hun ook hrt geval was. Maar op het einde lag het bij afsl2fit zo dikwijlls uit dat ik het niet meer moest gaan vragen want dan wist ik al waar het probleem lag. :-)

De "goede" oude tijden ;-)
idur
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 31 maa 2019, 13:09
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Wow, dit is een grotere bump dan ik had verwacht...

Dit bericht bereikt het internet via mijn nieuwe verbinding via EDPnet :banana:

De afgelopen tijd hebben we ons beholpen door een GSM aan de FRITZ!Box te koppelen. Nadeel was dat als je mobiel internet (via de GSM) aanzet, dat dan DSL wordt uitgeschakeld. Af en toe zette ik dan de instelling om te kijken of EDPnet het al deed.
Tot gisteren steeds hetzelfde resultaat: wel DSL-verbinding, maar enkel PPPoE timeouts in de stap die daarop volgt. Sinds gisteren werkte de DSL synchronisatie ook niet meer. Vandaag wat met de FRITZ!Box gaan rommelen (diagnose-functies), en opeens had ik internet.

Nu is er wel 1 dingetje waar ik mee zit: de verbinding werkt enkel als ik de ADSL-splitter er tussenuit haal.
Nu moet ik wel zeggen dat het om een ouder model ADSL-splitter gaat, met 5 pinnetjes en 5 gaatjes i.p.v. 6 pinnetjes en 0 gaatjes. Samen met de NTP2007 was er zo'n nieuwerwets TF2007 model geïnstalleerd, maar die is bij het eerstvolgende onweer stukgegaan, en bij Proximus konden ze mij niet vertellen hoe ik aan een nieuwe kon geraken.
Nu heb ik dus de modem rechtstreeks op een RJ11 aansluiting op de NTP gekoppeld, en de telefoon nog via de ADSL-splitter.

Mijn vragen:
  • Werkt deze opstelling ook in theorie, of kunnen we problemen verwachten? (in afwachting van VOIP activatie door EDPnet bellen we via Proximus)
    Zou het een goed idee zijn om toch een splitter te houden als VOIP actief is, om bliksemschade aan de modem te voorkomen?
    Kan je ergens aan een TF2007 "Full Rate Splitter" komen, en is zo'n ding duur?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

idur schreef:Nu heb ik dus de modem rechtstreeks op een RJ11 aansluiting op de NTP gekoppeld, en de telefoon nog via de ADSL-splitter.
Ik had het zelf niet zo kunnen bedenken, maar dat is inderdaad een werkende opstelling:
  1. Door gebruik te maken van de 5-polige ADSL filter, wordt het schakelaartje in de NTP niet ingedrukt (daarvoor zorgt de 6de pin). Hierdoor komt het ADSL signaal op de 2 RJ11's telefoon aansluitingen van de NTP.
  2. De ADSL filter zorgt ervoor dat de "ADSL ruis" niet meer hoorbaar is in de telefoon.
idur schreef:Werkt deze opstelling ook in theorie, of kunnen we problemen verwachten? (in afwachting van VOIP activatie door EDPnet bellen we via Proximus)
Zolang je op ADSL zit, zie ik geen probleem. Bij VDSL2 zou deze opstelling wel een probleem kunnen geven.
idur schreef:Zou het een goed idee zijn om toch een splitter te houden als VOIP actief is, om bliksemschade aan de modem te voorkomen?
Neen. Van zodra er geen analoog telefoonsignaal meer op de lijn zit, is die splitter compleet overbodig. En deze heeft trouwens geen functie als bliksembescherming.
idur schreef:Kan je ergens aan een TF2007 "Full Rate Splitter" komen, en is zo'n ding duur?
Er liggende waarschijnlijk duizenden van die TF2007 splitters ongebruikt in Belgische huishoudens (of op containerpark), gezien deze vroeger bij elke B-box2 werd meegeleverd :-) .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
idur
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 31 maa 2019, 13:09
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Voip is vandaag geactiveerd. Stekker van de telefoon uit de NTP getrokken en kabel in de FRITS!Box gestoken.

Alles werkt nu. Bij Proximus heb ik nog een formuliertje ingevuld om het contract op te zeggen en daarmee zou alles in orde moeten zijn.

1 maand en 1 week na de e-mail dat Dommel zou stoppen, is mijn avontuur van provider switching afgelopen.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

idur schreef:Bij Proximus heb ik nog een formuliertje ingevuld om het contract op te zeggen en daarmee zou alles in orde moeten zijn.
Ik hoop het voor jou. Met de opzeg van de vaste lijn, zou het wel eens kunnen gebeuren dat ze ook jouw ADSL verbinding verbreken. Dan zou het terug enkele dagen kunnen duren voor die "fout" rechtgezet is :-( .

PS. Indien jouw bestaand Proximus nummer geporteerd werd naar EDPnet VoIP, dan moet je Proximus niets opzeggen: het porteren van het nummer is een automatisch opzeg van je vaste lijn!
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”