Netflix alternatief

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1372
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 114 keer
Recent bedankt: 5 keer

Heb al een aantal jaar netflix, maar ik ben het een beetje moe.
Serie en films staan meer maals in de lijst, maar met andere front cover, is dus verwarrend.
Aanbod begint me ook tegen me ook tegen te steken.
Veel keuze, maar kwaliteit neemt af.

Welke zijn de alternatieven die meer recente films aanbieden?
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Locatie: Aalter
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 37 keer

Amazon Prime Video (je kan het aanbod bekijken zonder account op https://www.primevideo.com/ )
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Prime is nu eens absoluut geen alternatief. De helft van de series zijn zelfs niet Nederlands ondertiteld of niet beschikbaar in ons land maar staan wel in de lijst. De films zijn dezelfde als deze van Netflix en het aanbod is amper een paar procent van wat er op Netflix staat. Kort samengevat, er is op dit moment geen echt alternatief voor Netflix. Zeg een paar maand je abo op? Kijk terug wat meer gewone tv?

Wat betreft het wisselen van front covers ben ik wel helemaal mee. Dat is gewoon absurd en verwarrend. Vaak vind je je series die je volgt gewoon niet meer terug zo. Ik vond het vorige menu van Netflix ook duidelijker dan het huidige maar smaken verschillen natuurlijk.

Nu anderzijds zou ik zelf ook niet te veel alternatieven zien opkomen, zorgt enkel voor meer versnippering.
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Locatie: Aalter
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 37 keer

Slafes schreef:of niet beschikbaar in ons land maar staan wel in de lijst.
Kan je hier een voorbeeld van geven?
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Alles wat ik zie kan ik afspelen. Alleen die talen... zowel audio als subs is een ramp.
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 725
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 53 keer

Slafes schreef:Prime is nu eens absoluut geen alternatief. De helft van de series zijn zelfs niet Nederlands ondertiteld of niet beschikbaar in ons land maar staan wel in de lijst. De films zijn dezelfde als deze van Netflix en het aanbod is amper een paar procent van wat er op Netflix staat. Kort samengevat, er is op dit moment geen echt alternatief voor Netflix. Zeg een paar maand je abo op? Kijk terug wat meer gewone tv?

Wat betreft het wisselen van front covers ben ik wel helemaal mee. Dat is gewoon absurd en verwarrend. Vaak vind je je series die je volgt gewoon niet meer terug zo. Ik vond het vorige menu van Netflix ook duidelijker dan het huidige maar smaken verschillen natuurlijk.

Nu anderzijds zou ik zelf ook niet te veel alternatieven zien opkomen, zorgt enkel voor meer versnippering.
Prime is idd iets helemaal anders. Met Prime kijk ik wel met plezier naar oude films terug. Gebruiksvriendelijkheid is echter nul.
Anderzijds betaal ik net geen 50 euro per jaar voor mijn prime lidmaatschap en verdien dit al helemaal terug met het wegvallen van verzendkosten bij alles wat via Amazon komt. Dus het is gewoon gratis. Kijk een gekregen paard dus niet te diep in de mond.

In alle eerlijkheid. Los van de andere gezinsleden, en als er moet bespaard worden, zou ik er persoonlijk niets op tegen hebben om Netflix te laten varen en voor die keren dat ik TV kijk het dan maar met het beperkte aanbod van Prime te doen. Er staat genoeg materiaal op dat ik "ooit eens wil zien".
swapper1973
Member
Member
Berichten: 64
Lid geworden op: 12 nov 2018, 08:20
Locatie: Eernegem
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 3 keer

It has become appallingly obvious that our technology has exceeded our humanity.
–Albert Einstein
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Videoland kan alleen in Nederland. Misschien dat het werkt via VPN ofzo...

Er zijn weinig (legale) alternatieven vrees ik:
Tenzij bv een Apple iTunes, daar staan wel recente dingen op, maar is het pay-per-view (huur of koop). Dan ga je een veelvoud kwijt zijn als je redelijk wat kijkt.
Als je Telenet hebt, Play More (€25).
Proximus heeft iets gelijkaardigs, https://www.proximustv.be/nl/shop/movies-series-pass (€10). Maar die content.. :|

Mijn conclusie, er zijn voor dat geld weinig legale alternatieven in België, zeker als je het Netflix abo nog deelt met familie.


(heb zelf Netflix en Amazon Prime)
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

sky schreef:Serie en films staan meer maals in de lijst, maar met andere front cover, is dus verwarrend.
Slafes schreef:Wat betreft het wisselen van front covers ben ik wel helemaal mee. Dat is gewoon absurd en verwarrend. Vaak vind je je series die je volgt gewoon niet meer terug zo.
Hebben jullie daar voorbeelden van, want zoiets ben ik nog nooit tegengekomen. En de opmerking van het niet vinden van series die je volgt, snap ik ook niet, want je hebt toch de 'Verder Kijken' lijst ? Of gaat het over series die je uitgekeken had en waar er ineens een nieuwe seizoen van is ?

Mijn grootste kritiek op Netflix is sowieso het gebrek aan 'service'. De functionaliteit die er is, is gewoon zo basic allemaal. Ik kan zo direct 10 features op noemen die voor mij de service aanzienlijk zouden verbeteren. Maar al jaren lang gebeurt er nagenoeg niets op het vlak van functionaliteit. Neem nu bvb de profielfoto's. Het is toch totaal niet van deze tijd dat je enkel maar wat pre-defined fotokes kunt kiezen ? En dan met veel bombaderie aankondigen dat ze een hele reeks nieuwe avatars toegevoegd hebben uit onze favoriete series. Alsof iemand een foto van een ander personage wil gebruiken... :roll:
sky schreef:Aanbod begint me ook tegen me ook tegen te steken.
Qua aanbod vind ik het toch nog altijd heel deftig. En de laatste tijd ook weer redelijk wat deftige films die ik nog eens wou zien.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Tomby schreef:Qua aanbod vind ik het toch nog altijd heel deftig. En de laatste tijd ook weer redelijk wat deftige films die ik nog eens wou zien.
Zeker voor wat je er maar voor betaalt.
Zelf volg ik hier altijd wat er nieuw bijkomt: https://netflixinbelgie.be/netflix-aanbod-belgie/

Wat mogelijk interessant is komt zet ik op mijn lijst. Bij het kijken weet ik na de eerste minuten al of het wel/niet goed is, en gaat het er evt weer af.
"Mijn lijst" groeit eigenlijk alleen maar, terwijl ik toch bijna dagelijks iets kijk.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Je kan misschien deze nieuwe eens proberen, zou meer alternatieve films hebben
https://www.uncut.be/

Wat netflix be aanbod betreft zou ik niet durven beweren dat het filmaanbod nog achteruit gaat. Het was dan ook zo weinig. 2 jaar geleden zou ik het 2/10 geven nu 4/10 Er staat nu soms eens een film in die ik wou zien ten tijde van de lancering (en toen het er niet van kwam).
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1894
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 156 keer
Recent bedankt: 2 keer

Tomby schreef: Hebben jullie daar voorbeelden van, want zoiets ben ik nog nooit tegengekomen. En de opmerking van het niet vinden van series die je volgt, snap ik ook niet, want je hebt toch de 'Verder Kijken' lijst ? Of gaat het over series die je uitgekeken had en waar er ineens een nieuwe seizoen van is ?
https://www.theverge.com/2016/5/3/11582 ... bnail-test

Overigens is die "verder kijken" ook geen alternatief, want elke dag veranderen ze hun menu.
De ene dag staat "verder kijken" als eerste keuze, de volgende dag is het "Nieuwe series" die bovenaan staat, de volgende dag is het weer iets anders.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 123 keer
Recent bedankt: 5 keer

Apple streaming service wordt maandag onthuld/gelanceerd.
https://www.theverge.com/2019/3/20/1825 ... st-tv-film
https://www.engadget.com/2019/03/21/app ... o-service/

De verwachtingen zijn hoog. Des te groter de eventuele teleurstelling, zeker als dit aanbod misschien enkel voor de Amerikaanse markt zal zijn (in het begin).
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Tomby schreef:Hebben jullie daar voorbeelden van, want zoiets ben ik nog nooit tegengekomen. En de opmerking van het niet vinden van series die je volgt, snap ik ook niet, want je hebt toch de 'Verder Kijken' lijst ?
Het gaat over series die je volgt. De Verder kijken lijst staat vaak random, vaak veranderen ze tijdens het seizoen de frontcover. Veel voorbeelden moet ik niet geven, gewoon elke populaire serie verandert van frontcover. :) Functionaliteit is ver zoek bij Netflix.

@Datakiller: Goh, ik heb sinds vorige maand geen prime meer maar ik herinner mij dat van een aantal series het laatste seizoen telkens als niet beschikbaar stond voor mijn regio.
marzman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 15 dec 2015, 14:52
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 18 keer
Recent bedankt: 1 keer

Je hebt ook Amazon Prime, HBO, Telenet Play, Disney+.

Ik denk dat Netflix toch de beste content heeft.
Hoppetabenjamin
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 feb 2018, 12:34
Bedankt: 1 keer

Ik heb videoland. Met een NL iTunes account op mijn appletv en ipad gezet en betaal met PayPal.
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 557
Lid geworden op: 05 nov 2005, 23:51
Locatie: Leuven (016)
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 30 keer

Wat meer speciale films: https://mubi.com/
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2126
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

Lumière series heb je nog
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”